كۆرۈش: 660|ئىنكاس: 14

« ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى»توغرىسىدا(غازى) [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  130
يازما سانى: 433
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 759
تۆھپە : 0
توردا: 218
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-3

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-27 21:52:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

« ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى»توغرىسىدا


قاسىمجان ئوسمان


ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى
1
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
گۈللەر بىز ئۇچۇن چېچەكلەر ئاچقان.
شۇ كېچە شامال مۇنداق دىدى:
—سىلەرنى دەپ بىز باغلاردىن قاچقان.


بىز نەپەس ئالمايتتۇق،تىناتتى دەرەخ،
تولۇن ئۈستىمىزدە تۇرار ئېسىلىپ.
قارچۇق چوڭقۇرلىقىدا نۇرلار تەمتىرەر،
بەڭۋاش ھېس كەتكەن ئىدى تامام بېسىلىپ.

2
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
تىمتاس ئىدى بۇلاقنىڭ كۆزى.
ئېچىلغانچە قالدى ئاھ، قېتىپ
شۇ مىنۇتتا  
قىزىلگۈل يۈزى.


ھالقاڭنى يۈتتۈردۇڭ گۈزەل كېچىدە،
بۇندىكى يالپۇزلارغا ئەستەلىك قىلىپ.
بىز نەپەس ئالمايتتۇق ، تىناتتى بۇلاق،
لەۋلىرىڭ ئۆتەتتى باغرىمنى تىلىپ.

3
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
تەپەككۈر قۇربان بولغان سۆيۈلۈش ئۈچۇن.
ياپراقلار يۈزلىرىدە نازۇك جىلۋە،
بىز نۇرمىز، نۇرلارغا ئايلاندۇق پۈتۇن.


نۇرغۇن كېچىلەرنى ئۆتكۈزدۇق ئاخىر،
گۈل،يالپۇز،بۇلاقلار يەنە ئۆز پېتى.
كېلىمىز بالىمىزنى يېتەكلەپ مانا،
نەدىندۇر ئۇچۇپ كېلىپ شۇ بەڭۋاش شامال:
—ئىھ، گۈزەل ئايدىڭ كېچىلەر، — دىدى...

-«ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى» ناملىق بۇ شېئىر شائىر ئەيبۇ ياقۇپنىڭ ئىسمى بىلەن بېرىكىپ كەتكەن بىر پارچە لېرىكا بولۇپ، ئۇنىڭ ھازىرغىچە بىزگە سۇنغان بىردىنبىر شېئىرلار توپلىمىنىڭمۇ ئىسمى ئىكەنلىكى كەڭ ئوقۇرمەنلەرنىڭ ئېسىگە ئورناپ كەتكەن. بىزدە تەبىئەت تەسۋىرلەنگەن ئېنىتىم لېرىكىلار تولىمۇ كۆپ. ئەمما بۇ شېئىر نۇقۇل ئېنتىم ئەمەس.

بىرىنچى: ماۋزۇ

  بۇ ھەرگىزمۇ شېئىرى جۈملە ئەمەس، بىراق ئۇيغۇر تىلى گىرامماتىكىسىغا تەۋە بولغان ئەڭ گۈزەل تەسۋىرى جۈملە. يەنە بىر قېتىم ئوقۇساق، كېچە ھەققىدە يېزىلغان تالاي مىسرالار، قاراڭغۇ ۋە مۈجىمەل چۈشەنچىلەر ئىچىدىن پارلاپ چىققان «قانداق؟» دىگەن سۇئال بىلەن ئۇ يەنىلا شېئىرىيلىققا تويۇنغان گۈزەل بىر مىسرادۇر. شېئىرنىڭ ئەڭ گۈزەل يېرى ھوزۇرلانغۇچىغا سۇئال قۇيۇشتۇر. ھەممىگە جاۋاب بېرىۋەتكەن شېئىرلار دىداكتىكلىققا تويۇنغان ئەقىل پاراسەتچىلىك، شائىر ھەممىنى بىلىدىغان مەمەدانلىقنىڭ قۇرۇق دۆۋىسى بولۇپ، شائىرنىڭ ھېسسىي ئادەملىكىنى، ھېسسىيلىق بىلەن ئەقىلنى لەھزە ئىچىدە بىرلىككە كەلتۈرۈشتە ئىماگلارنى يېڭىدىن يارتىدىغان ئىجادكار، ئويلانغۇچى ئىكەنلىكىنى يوققا چىقىرىش بىلەن باراۋەردۇر. دېمەك، «ئۇ قانداق كېچە ئىدى؟» - ئايدىڭ. بىراق بىزگە ئايدىڭ كېچە ئىكەنلىكىنى دەپ بېرىۋاتقىنى شائىرنىڭ ئەقلىيلىكى ئەمەس بەلكى بىزگە كۆرسەتكۈچى، ئىما قىلغۇچى ئىكەنلىكىنى ئاڭقىرىشىمىز كېرەك.ئىما قىلغۇچى ئەيبۇ بولىشىمۇ، مەن بولىشىممۇ، ئوقۇرمەن ئۆزى بولىشىمۇ مۈمكىن. مانا بۇ ھېسسىيلىقتىكى كىمدۇر بىرى.  مانا بۇ لەھزە ئىچىدە پەيدا بولىدىغان سۇئالغا لەھزە ئىچىدە جاۋاب بولۇپ كېلىۋاتقىنى دەل ئېزرا پوند ئېيتقان «ئىماگ- لەھزە ئىچىدە ھېسسىيلىق بىلەن ئەقلىيلىكنىڭ بېرىكمىسىنى ئىزھارلايدۇ» دىگەن سۆزىنى ئېسىمىزگە سالىدۇ. شائىر تۇيۇقسىزلا دەپ سالمىغان ۋە ياكى خىيالەن پىچىرلىغان بۇ ئايدىڭ كېچە ئىماگىزملىق شېئىرلارنىڭ تىپىدىندۇر.

ئىككىنچى، شېئىرنىڭ ئوقۇرمەن (مەن) تەرىپىدىن 3 چوڭ بۆلەككە بۆلۈنىشىنىڭ سەۋەبى:  

شېئىرنى ئوقۇپ كېتىۋېتىپ نۇرغۇن كۆرۈنۈشلەرگە، مەنزىرلەرنى ئوبرازلىق ھالدا ھېس كۆزىمىزگە سېڭدۈرۈپ قالىمىز.

1
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
گۈللەر بىز ئۇچۇن چېچەكلەر ئاچقان.
شۇ كېچە شامال مۇنداق دىدى:
—سىلەرنى دەپ بىز باغلاردىن قاچقان.
- چېچەك ئاچقان گۈل(لەر)، (نېمە ئۈچۈن، كىم‹لەر› ئۈچۈن ئېچىلغان؟ «بىز» ئۈچۈن.   نەدە؟ -ئەشۇ ئايدىڭ كېچىدە. كىم، نەدىن قاچقان؟ كىم ئۈچۈن؟ -شامال، باغلاردىن، گۈللەرنى دەپ. قاچان؟ ئەشۇ ئايدىڭ كېچىدە.

-گۈللەر (ئۇلار ئۈچۈن)، شامال- گۈللەر ئۈچۈن! قاچان – ئۇ بىر ئايدىڭ كېچىدە يۈرگۈچى (لەر)نىڭ ئىماگلىق كۆرسىتىلىشى بولۇپ، گۈل(لەر) قىز، شامال –يىگىتكە ئىشارىلىنىۋاتىدۇ. باغلار- بارلىق ئەخلاق، ئەنئەنە، ئىسكەنجىلەردۇر. بۇ(ئۇلار) قېچىۋاتقان بىر جۈپ ئاشىق-مەشۇقنىڭ ھېكايىسى!

بىز نەپەس ئالمايتتۇق،تىناتتى دەرەخ،
تولۇن ئۈستىمىزدە تۇرار ئېسىلىپ.
قارچۇق چوڭقۇرلىقىدا نۇرلار تەمتىرەر،
بەڭۋاش ھېس كەتكەن ئىدى تامام بېسىلىپ.

-قاچقان ۋە بىر – بىرىنى ئېلىپ قېچىۋاتقان ئاشىق-مەشۇق «ئۇ بىر ئايدىڭ كېچىدە» ئىسكەنجىلەرنىڭ قورشاۋىدىن قورقىۋاتىدۇ، ئەخلاق ۋە ئەنئەنە بۇلارنى چىرماۋاتىدۇ- نەپەس ئالالمايدۇ، دەرەخ- تۇسۇقلا تىنىدۇ، ئايدىڭنىڭ ياراتمىشى –تۇلۇنئاي كۆرۈپ تۇرىدۇ-(تەڭرىنىڭ سىماسىمىدۇ؟) بەلكىم. بەڭۋاشلىقى بېسىققان-قاچقاندىكى ھاياجان بېسقققان! دەرىخا... ئۇلار گۇناھ تۇيغۇسىغا ئەسر بولدى. گۇناھ تۇيغۇسىنى سۆزلەش شېئىرنىڭ ئەڭ دەسلەپكى يېزىلىش سەۋەبىدۇر.

بىرىنچى بۆلەكتە بىز مانا شۇنداق ئېسەنكىرەيمىز، ئەمما ئۇلار راستىنلا رىئال ئادەممۇ ياكى ھېسسىي ئوبرازلارنىڭ گۈل ۋە شامالدىكى ئەكىسئېتىشىمۇ؟ -مانا بۇ شېئىردىكى ئىماگنىڭ لەھىزىدىكى كۆرۈنىشى. ئەشۇ لەھزىدىمۇ تۇتۇق بەرمەسلىك شېئىرىي مۇھىتنىڭ مەڭگۈلۈكلىكىدۇر.

دېمەك، بايانچىنىڭ گۇناھنى تۇيۇشى-شېئىرىي مۇھىتنىڭ بەرپا بۇلىشىدىكى ئاچقۇچ.

2
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
تىمتاس ئىدى بۇلاقنىڭ كۆزى.
ئېچىلغانچە قالدى ئاھ، قېتىپ
شۇ مىنۇتتا  
قىزىلگۈل يۈزى.
- قىزىلگۈل ئېچىلدى، كىمگە ؟ شامالغا. ئەمما، « تىمتاس ئىدى بۇلاقنىڭ كۆزى.»-بۇلاق نېمە؟ ھەقىقەت ۋە ئىسكەنجىلەرنىڭ ئۇنتۇلىشى- يۇمۇلغان كۆزى – گۈل ۋە شامالنىڭ ئاسىيلىقىدىن «تىمتاس»لىققا، يېڭىلگىنىگە تەن بەردى. بۇ يەردىكى بۇلاق، بۇلاق كۆزى، ۋاقىتتىكى گۈل يۈزى-بۇ ئىماگلار يوشۇرۇن ئېلىپ بېرىلغان بۇ گۇناھنىڭ گۇۋاھچىلىرى، دېمەك، ھەقىقىي ئاسىيلار- ئەشۇ ئىماگلاردۇر. « ئېچىلغانچە قالدى ئاھ، قېتىپ» -مانا بۇ قېتىش ئۇلارنىڭ ئاسىيلىقىغا گۇۋاھ بولۇپ قالدى.

ھالقاڭنى يۈتتۈردۇڭ گۈزەل كېچىدە،
بۇندىكى يالپۇزلارغا ئەستەلىك قىلىپ.
بىز نەپەس ئالمايتتۇق ، تىناتتى بۇلاق،
لەۋلىرىڭ ئۆتەتتى باغرىمنى تىلىپ.

-گۇناھ تۇيغۇسىنىڭ خاتىرلىشى داۋاملىشىۋاتاتتى...ۋىسال دائىم ئاسىيلىق ۋە گۇناھ ئۈستىگە ئولتۇرغان ۋە ئۇنىڭ ئازابىدا بەخت سۈرگۈچىدۇر.

دېمەك، ئاسىيلىقنى جاكارلاش (كۈيلەش) شېئىرنىڭ بۇرچىدۇر.

3
ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
تەپەككۈر قۇربان بولغان سۆيۈلۈش ئۈچۇن.
ياپراقلار يۈزلىرىدە نازۇك جىلۋە،
بىز نۇرمىز، نۇرلارغا ئايلاندۇق پۈتۇن.

-« ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى،
تەپەككۈر قۇربان بولغان سۆيۈلۈش ئۈچۇن.» شۇنداق، ئاسىيلىق (شېئىردىكى ئوي) باشلانغان ھامان تەپەككۇر ئۆلىدۇ. كۆنگەن تەپەككۇرنىڭ چىقىش نۇقتىسى (باشتا دېگىنىمىزدەك) ئەنىئەنىۋى ئەخلاق، ئاتالمىش ئەنئەنە! ئۇ ھەرگىزمۇ گۇمان قىلمايدۇ، ھەتتا تەقدىردىنمۇ. ئۇ دەيدۇكى- بۇ پىشانىگە پۈتۈلگەن، ئارتۇق ئويلاش سېنىڭ ئەركىڭ ئەمەس! ئۇ – «كۆنگەن» بولغاچقا، ئاسىيلىق قىلىشنى، ئەرككە ئېنتىلىشنى «گۇناھ» دەيدۇ.

ئاسىيلىق- شېئىرىي تەپەككۇر يەنى ياۋايىي تەپەككۇر بولغاچقا، ئەسلىي گۇناھنى كۈيلەيدۇ، سېپى ئۆزىدىن ئاسيلىققا مايىللىقى بىلەن «ياپراقلار يۈزلىرىدە نازۇك جىلۋە،
بىز نۇرمىز، نۇرلارغا ئايلاندۇق پۈتۇن.» لەرنى ئاۋۇ كۆنگەن، ئەزەلدىن ئاشۇنداق دەيدىغان تەپەككۇرنىڭ كۆزلىرى كۆرەلمەيديغان نازۇك ئەسنى «سۆز»لەيدۇ.


نۇرغۇن كېچىلەرنى ئۆتكۈزدۇق ئاخىر،
گۈل،يالپۇز،بۇلاقلار يەنە ئۆز پېتى.
كېلىمىز بالىمىزنى يېتەكلەپ مانا،
نەدىندۇر ئۇچۇپ كېلىپ شۇ بەڭۋاش شامال:
—ئىھ، گۈزەل ئايدىڭ كېچىلەر، — دىدى...

-« كېلىمىز بالىمىزنى يېتەكلەپ مانا،» مانا بىز باشتىن ئاخىر تەشۋىش بىلەن تۇنۇيالمىغان بارلىق ئىماگلار ئادەمگە – بالىسىنى يېتەكلەپ كېتىۋاتقان، «يەنىلا نۇرغۇن كېچىلەرنى ئۆتكۈزدۇق ئاخىر،
گۈل،يالپۇز،بۇلاقلار يەنە ئۆز پېتى.» دە ئېيتىلغان ئەسلى كۆنۈككەن، ئۇلار قاچقان ئەشۇ مۇھىتتىن قېچىپ كېتەلمىدى، ئۇلار يەنىلا بۇلارنى بالىسى بىلەن قارىشى ئالدى. ئەۋلاد قالدۇرۇشنىڭ ھەر خىل شەكىللىرىنى «ئاسىيىلىق» دەپ قارايدىغان ئاتالمىش «چەمبىرەكلەر» پەقەت ھاسىلاتىنىلا قۇچاقلىدى. ئەمەلىيەتتە، تەڭرى پۈتكەن ئەشۇ تەقدىرسىز قىلنى تەۋرىمەيدۇ –دەپ بىلگۈچىلەر ھەقىقىي ئاسىي گۇناھكار بىر توپ بولۇپ چىقتى. پەقەت شېئىرلا مەسىلىنىڭ ماھىيىتى بىلەن خاتىرىلەرگە ئېلىپ، ئۇلارغا دەپ كەلدى، بىراق «ئۇلار» زادىلا ئۇنىڭ «سۆز»لەۋاتقىنىغا ھەقىقىي قۇلاق سالمىدى، ئەما پېتى كېلىۋەردى.

«نەدىندۇر ئۇچۇپ كېلىپ شۇ بەڭۋاش شامال:
—ئىھ، گۈزەل ئايدىڭ كېچىلەر، — دىدى...»

بۇ يەردە، يەنى شېئىردا ئوبرازلانغان «شامال- يىگىت» بىزگە ئەمدى ئۆلمەس سۆيگۈ سۈپىتىدە زاھىرلىنىپ، بارلىق مۇھەببەت ئىزدىگۈچىلەر ئۈچۈن «ئەشۇ گۈزەل ئايدىڭ  كېچىلەر» ئۈچۈن مەدھىيە ئوقىدى.

دېمەك، ھەقىقەتنىڭ ھەقىقىي كۈيلىگۈچىسى شېئىردۇر.

ئۈچىنچى، شېئىردىن چىقىش

  نۇرغۇن شائىرلار ئەسلىمە قوينىدا كەچمىشلەرنى خاتىرلەيدۇ. نېمىنى قانداق خاتىرلەش جەريانىدا ئۇ ئۆزىنىڭ يۈرىكىنى تىڭشايدۇ، تىڭشاۋېتىپ، ئاڭلانماس ئاۋاز- تۇيغۇنى خاتىرلەيدۇ. ئۇ دەل شۇ چاغدا قانداق خاتىرلەشكىلا بېرىلىپ كېتىپ، نېمىنى  خاتىرلەۋاتقانلىقىنى ئۇنتۇيدۇ.شۇنداقلا، بۇ چاغدا ئۇ ئۆزىنى ئۇنتۇيدۇ. مانا بۇ شېئىردىكى ھېچكىم- يەنى خاتىرلەۋاتقۇچىنىڭ ئۆزىنى ئۇنتىشىدۇر، بىرلا ۋاقىتتا، بارلىق ئۇنتۇلغان - نېمەنى (ھېچنىمىنى)، نەدە (ھېچنە)- بەلكىم «ئايدىڭ كېچە ۋە ياكى باشقا ھېچيەردە) ھېچكىم (شائىر، سەن، ئۇ ، مەن...لەرنىڭ ھەممىسىنىڭ كۆرۈنمەس، ئاتىغىلى بولمايدىغان ۋاقتى)-بىرلىشىشى دەل «لەھزە» بولۇپ، بىز باشتا ئېيتقان بىرىكىشتۇر.

دېمەك، شېئىر بارلىقلارنىڭ بېرىكىشىنى ئىشقا ئاشۇرغۇچى ھەقىقەتنىڭ سۆزىدۇر.

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   qasimjanosman تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-6-27 22:01  


http://bbs.xjmukam.cn/thread.php?fid=91
بۇ يەردە، شېئىرىيەتكە قەدەم ئېلىڭ.
mukam.cn

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2329
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 114
تۆھپە : 0
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-8-20

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 00:55:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
‹ ئەڭ› ۋە ‹ مەمەندان› دېگەن سۆزلەردىن باشقىلىرىنى مۇشۇ شېئىرغا بولغان تەلقىنلىرىمگە ئۇيغۇن كۆردۈم.

Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  43
يازما سانى: 242
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1112
تۆھپە : 25
توردا: 376
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-8

تۆھپىكار ئەزا مۇنەۋۋەر مۇھەررىر

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 09:28:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەك تاتلىق لېرىكا بۇ. قاسىمجان، ئەيبۇكامنىڭ بۇنىڭدىن باشقىمۇ ناھايىتى ئېسىل لىرىكىلىرى خېلى بار، باشقا لىرىكىلار ھەققىدىمۇ توختىلىپ باقساڭ ياخشى بولاتتى.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  130
يازما سانى: 433
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 759
تۆھپە : 0
توردا: 218
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-3

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 09:29:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنزۇر يوللىغان ۋاقتى  2013-6-28 00:55
‹ ئەڭ› ۋە ‹ مەمەندان› دېگەن سۆزلەردىن باشقىلىرىنى مۇشۇ ...

‹ مەمەندان› دەپ بىر خەتنى تاپالمىدىمغۇ؟

http://bbs.xjmukam.cn/thread.php?fid=91
بۇ يەردە، شېئىرىيەتكە قەدەم ئېلىڭ.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  51
يازما سانى: 326
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 906
تۆھپە : 0
توردا: 152
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-6
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 10:35:08 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەيبۇكامنىڭ بۇ لېرىكىسى ئوقىغان ئادەمنى مەست قىلىدىغان ياخشى لېرىكا،ئۇ ھازىر موشۇنداق تەملىك لېرىكىلارنى يەنە يازسا بولاتتى...
قاسىمجاننىڭ ئەجرىگە بارىكاللا!...

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  250
يازما سانى: 255
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 772
تۆھپە : 1
توردا: 121
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-6

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 11:50:31 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
‹ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى› شېئىرىنىڭ مۇۋۋەپىقىيىتى - بارلىق ئوقۇرمەن ۋە ھەۋەسكارنى ئىجادىيەت ئۇسۇلى ۋە يۆلىنىشى توغرىسىدا ئەمەلىي بىلىم ۋە تەجرىبە بىلەن تەمىنلەيدۇ . قاسىمجان ئوسمان غازىنىڭ شېئىرنىڭ بەدىئىي مۇۋۋەپىقىيىتى توغرىسىدىكى تەلقىنلىرى بىزنى شائىرنىڭ ئىجادىيەت مۇۋۋەپىقىيىتى توغرىسىدا بىر قەدەر چوڭقۇر چۈشەنچىلەرگە ئىگە قىلدى دىيىشكە بولىدۇ .
ئىجادىيىتىڭلارنىڭ بەرىكەتلىك بۇلۇشىنى تىلەيمەن .

بةخصت سصنص جاپا- مذشةققةتتة كأپرةك سصنايدذ

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  190
يازما سانى: 1221
نادىر تېمىسى: 1
تېللا: 3093
تۆھپە : 1
توردا: 548
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-7

جانلىق ئەزا قىزغىن ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 13:25:52 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ماقالىنىڭ ياخشى بولىشى -خاسلىققا ئىگە قىلىنغانلىقىدا ،خاسلىقى بولسا -مىكرۇ ئوبزورچىلىقنى ماقالە ئاپتورى ئۆزىنىڭ خاس تەپەككۈرى ئاساسىدا كېڭەيتكەنلىكىدە كۆرۈلىدىكەن.
   ئەمما ئەسلى شئېىر قۇرغاق ئەمەس.يۇقۇرقى ئوبزور ماقالىسى سەل قۇرغاق.ماقالىدىكى قۇرغاقلىق بولسا مىكرۇ ئوبزورچىلىقىدىكى ئېدراك-ئەقىل تەھلىلچىلىكى ئۇسۇلىدىن كەلگەن.
نىمىلا بولمىسۇن قاسىمجان ئوسماننىڭ بۇ ئىزدىنىشى خېلى ئۈنۈملۈك بوپتۇ.مەن ئۇنىڭ ياخشى نەتىجىلەرنى يارىتىشىغا تىلەكداشمەن.

ئۇلۇغ غايە،قەيسەر روھ،خوشال-خورام كەيپىيات-كىشىلىك ھاياتتىكى ئېسىل ئۈچ ئەڭگۈشتەردۇر.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  835
يازما سانى: 84
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 212
تۆھپە : 0
توردا: 31
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-7-25

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-28 21:28:41 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى مۇلاھىزە قىلىنىپتۇ.بۇ توپلامدا مۇشۇنداق لېرىكىلار خېلى كۆپ.(مەن بەزى لېرىكىلىرىنى يادلىۋالغان.)
قاسىمجانغا ۋە ئەيبۇكامغا يەنىمۇ زور ئۇتۇق تىلەيمەن.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  163
يازما سانى: 402
نادىر تېمىسى: 1
تېللا: 1423
تۆھپە : 0
توردا: 196
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-4

قىزغىن ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-29 12:46:39 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
‹ئۇ بىر ئايدىڭ كېچە ئىدى› بۇ شئېرى توپلامدىكى  ياخشى يېزىلغان شىئېر . لىكىن بۇ توپلامدا  بۇنىڭدىنمۇ نادىر  شئېرلىرى ئۇچرايدۇ .
ئەيبۇ ياقۇپ ئەينى مەزگىلىدە ئىلى تەۋەسىدىكى قەلەمكەشلەرنىڭ سەركەردىسى ئىدى . مانا   بۈگۈنمۇ  ئۇيغۇر ئەدەبىياتى ئۈچۈن ئۈنسىز ئەجىر تۆكۋاتقان  سەركەردىلەرنىڭ يول باشچىسى بولۇپ قالدى .
مەن بۇ مەكتەپدىشىمنىڭ  لېرىكىغا تويۇنغان لەرزان ئىبارىلىك شئېرىي مىسرالىرىنى  مۇنبەر كەڭلىكىدىن يەنە ئۇچرۇتۇپ تۇرسام دەپ ئويلايمەن.
قاسىمجاننىڭ ئەجرىگىمۇ تەشەككۈر!

قەلبىنۇر ئىلياس

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1892
يازما سانى: 121
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 294
تۆھپە : 0
توردا: 112
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-7-27

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-6-30 13:45:39 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نەتىجىلىك ئىشلار كۆپ بولغىنى بىلەن بايقالمايدۇ. بايقاشنى بىلىش ھەم ئاشكارلاش قەلەمكەشنىڭ ئارتۇقچىلىغىدۇر. مەيلى قاسىمجاننىڭ يازغىنى سەل قۇرغاق بولسۇن ئۇنىڭ بۇ شېئىرنى ياقىسىدىن تارتىپ چىقىپ يېيىشىمۇ بىزگە چوڭ ياردەم. كىيىنكى ئىزدىنىشىڭلار تېخىمۇ رەڭدار بولغاي!

تۈلكە مەككارلىغىدىن سۆيۈنۈپتۇ، بۆرە تەكەببۇرلىغىدىن!
نۇر مۇھەممەد شۈكران
تېلفۇن ھەم كوت-كوت ئوخشاش.13579339449

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  556
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 56
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-30 21:50:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىنكاس ئۆچۈرۈلدى

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Erchin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-1 10:41  


Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  556
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 56
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-30 21:55:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەزىز ھېيىت ئەپەندىممۇ سەللا تەككۈزۈپ ئۆتۈپتۇ،خۇددى ئېھتىيات قىلغاندەك. لېكىن مېنىڭچە «ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدىكى ئورنىغا سەل قاراشقا بولمايدىغان » مىر ئەھمەت مامۇت سۆزى----بۇ ئادەم بۇنچىلىك تەنقىتكە يۈزلىنەلمىسە بىز بۇ يەردە ئۇنىڭ ئۈچۈن ئېغىز ئۇپراتمايمىز. ئەزىز ھېيىت ئەپەندى يەنىمۇ چوڭقۇرلاپ توختالسىڭىز قانداق؟

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  556
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 56
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2013-6-30 22:00:46 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كىچىككىنە ئىلتىجا: باشقۇرغۇچىلار ئېغىر ئالماي مېنىڭ ئەي پى ئادىرىسىمغا قاراپ باققان بولسا، 6قېتىم سېستىما يېڭلىدىم يازغۇچىلار تورى يەنىلا نۇرمال ئەمەس ‹ خەت شەكلى چىغناق-تارغاق يېزىقىدەك، باشقا يەردىكى كومدا چىقسام نۇرمال بولمىسا....

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  130
يازما سانى: 433
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 759
تۆھپە : 0
توردا: 218
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-3

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-7-2 03:22:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەزىز ھېيت كۈن يوللىغان ۋاقتى  2013-6-28 13:25
ماقالىنىڭ ياخشى بولىشى -خاسلىققا ئىگە قىلىنغانلىقىدا  ...

ئەمما ئەسلى شئېىر قۇرغاق ئەمەس.يۇقۇرقى ئوبزور ماقالىسى سەل قۇرغاق.ماقالىدىكى قۇرغاقلىق بولسا مىكرۇ ئوبزورچىلىقىدىكى ئېدراك-ئەقىل تەھلىلچىلىكى ئۇسۇلىدىن كەلگەن.

___ ئېزىز ھېيت كۈن ئەپەندى، قېنى مەرھەمەت!

http://bbs.xjmukam.cn/thread.php?fid=91
بۇ يەردە، شېئىرىيەتكە قەدەم ئېلىڭ.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  322
يازما سانى: 83
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 198
تۆھپە : 0
توردا: 20
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-9-7

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-7-15 02:03:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قاسىمجان ئوسماننىڭ بۇ ماقالىسىدا ئۆزنىڭ تەھلىل خاسلىقى روشان ئىپادىلىنىپتۇ. شېئىر ھىسسىيات بىلەن تەھلىل بىرىكىپ، شېئىر قاتلاملىرى ۋە ئۇنىڭدىكى لىرىك تۇيغۇ تېخىمۇ يارقىنلىشىپتۇ. بولۇپمۇ شېئىرىي تىلدىكى ئىماگلارنىڭ شائىر ھىسسىياتىنى ئىپىدىلەشتىكى كونكىرىتلىقى ئابىستىراكىتىنى ئوبزورچىلىقتىن ھالقىپ، كىتابخاننى شېئىرىنىڭ ئىچكىگە باشلاپ كىرىپتۇ. مەن قاسىمجان ئوسماننڭ شېئىر تەھلىلچىلىكتىكى ئالاھىدىلىكىنى تېخمۇ جارى قىلدۇرۇىشىنى ئۈمىد قىلىمەن!

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش


ستاتىستىكا|يانفون نۇسخىسى|新疆作家网
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش