ximal
ئىگىسى: zahir

(زاھىر بۇرھان) مانا بۇ مېنىڭ قارىشىم [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  698
يازما سانى: 174
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1244
تۆھپە : 0
توردا: 361
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 11:15:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىلدۇرگۇ :قاراڭغۇ كېچىدە ،قارا قىيا تاش ئىچىدىكى قارا چۇمۇلىنىڭ نىمە قىلىۋاتقانلىغىنى بىلەمسەن ؟ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   jallat تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-31 11:15  


كېچىلىرىمگە ئاشىقمەن ،ئاشىق

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  299
يازما سانى: 22
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 108
تۆھپە : 0
توردا: 32
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-7
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 13:10:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
جەللات ئەپەندى تىمىغا مۇناسىۋەتسىز پىسپاس ئىنكاسلارنى قويۇپ زاھىر بۇرھان ئەپەندى تىمىسىدا ئوتتۇرغا تاشلىغان قاراشلىرى ئۈستىدە مۇەييەنلەشتۇرۇش ياكى رەددىيە بېرىش قارىڭىزنى ئوتتۇرغا قويۇپ باقمامسىز

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  147
يازما سانى: 130
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 495
تۆھپە : 0
توردا: 183
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 13:31:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   بىلدۇرگۇ :قاراڭغۇ كېچىدە ،قارا قىيا تاش ئىچىدىكى قارا چۇمۇلىنىڭ نىمە قىلىۋاتقانلىغىنى بىلەمسەن ؟

   جاللات ،مەن سىزنىڭ بۇ سوئالىڭىزدىن بەكلا ھەيران قالدىم،مېنىڭ ھەيران بولۇشۇم سوئالىڭىزنىڭ مەنىسى ھەم ئۇنى چۈشىنەلمىگەنلىكىم ئۈچۈن ئەمەس بەلكى مۇشۇنداق سوئالنى سورىغانلىقىڭىز سەۋەبىدىن بولدى.مەن بۇنداق بولۇشۇمنىڭ سەۋەبىنى تەپسىلى بايان قىلىپ ئۆتەي:
   مەن ئادەتتە سۆھبەتلىشىپ پىكىر ئالماشتۇرۇشلار ،مەلۇم شەكىلدىكى ماقالىلەر،توردىكى ئەسەرلەرگە ئىنكاس يېزىش دېگەندەك ئىشلاردا كۆز قاراش ،چۈشەنچىلەرنى لوگىكىلىق ۋە گىرامماتىكىلىق قائىدىلەرگە تولۇقى بىلەن رىئايە قىلىشقا تىرىشقان ئاساستا توغرىدىن توغرا بىۋاستە بايان قىلىش ئەڭ مۇۋاپىق پىكىر بايان قىلىش ئۇسسۇلى ،دەپ قاراپ ،بەدىئىي ئەسەرلەرگە ئوخشاش ئوخشىتىش ،مۇبالىغە قىلىش،سىمۋوللاشتۇرۇش ...دېگەندەك ئىستېلىستىكىلىق ۋاستىلەرنى قوللىنىش پەقەت مۇۋاپىق بولمايدۇ ،دەپ ئويلايدىغان بولساممۇ ،بىراق سىزنىڭ بۇ سوئالىڭىزدا «قارا»دېگەن سۈپەت سۆزىنى تەكرار ئىشلىتىش ئارقىلىق مەلۇم نەرسىلەرنى يۇشۇرۇن ئىپادىلىگەنلىكىڭىز سەۋەبىدىن ،بۇ سوئالىڭىزنىڭ ئاخىردىكى سوئال بەلگىسى قويۇلغان جايغىلا جاۋاب بېرىش بىلەن ئاخىرلاشمايدىغانلىقىىنى ھېس قىلىپ يەتتىم.شۇڭا مەن سوئال ئىچىدىكى سوئال بىلەن تولغان بۇ بىر جۈملە سۆزگە بىۋاستە جاۋاب بېرىشتىن بۇرۇن ،مۇشۇنداق سوئالنى مەيدانغا كەلتۈرگەن ئىدىيىۋى ئارقا كۆرنۈش ھەققىدە چامامنىڭ يېتىشىچە ئىزدىنىپ بېقىشقا مەجبۇرمەن.مەن مۇشۇنداق قىلغاندا ئاندىن سوئال بىلەن تولغان سوئالىڭىزغا ئەڭ مۇۋاپىق جاۋابنى بېرەلىشىم مۇمكىن.
  ئابدۇرېشىت  ئىسىملىك ئۇيغۇر ياش شائىرلىرىنىڭ ئىچىدىكى ئەسەرلىرى ئوقۇرمەنلەرنىڭ ياقتۇرۇپ ئوقۇشىغا ئېرىشكەن
شائىرلارنىڭ بىرى بولغان بۇ بۇرادەر مەلۇم ئىنكاسلارغا قارىتا شۇ ئىنكاسلار بىلەن بىۋاستە باغلىنىشلىق بولمىغان ،ئەمما شۇ ئىنكاسلار ۋاستىسى سەۋەبىدىن« بىلدۇرگۇ :قاراڭغۇ كېچىدە ،قارا قىيا تاش ئىچىدىكى قارا چۇمۇلىنىڭ نىمە قىلىۋاتقانلىغىنى بىلەمسەن ؟»دېگەن بۇ سوئالنى ئوتتۇرغا قويدى.بۇ بۇرادەر بۇ سوئالنى ئوچۇق شەكىلدە ئەمەس يېپىق شەكىلدە سورىغان- يەنى «قارا »دېگەن سۆزنى ئۈچ يەردە ئىشلەتكەن.شۇنىڭ بىلەن بىرگە سوئالنىڭ تەلەپپۇز شەكلىدىن كۆرۈۋىلىشقا بولىدۇكى بۇ سوئال سوئال سورىغۇچى بىلمىگەنلىكى سەۋەبىدىن ئەمەس بەلكى ئۆزى ئاللىقاچان بىلىپ بولدۇم -يەنى بۇسوئالنىڭ ھەقىقىتى -توغرا جاۋابى ماڭا ئاللىقاچان ئايان.سەن بۇ سوئالنىڭ توغرا جاۋابىنى بىلەمسەنكىن -يوق ،قىنى كۆرۈپ باقاي ،دېگەن يۇشۇرۇن مەنىسى چىقىپ تۇرىدۇ.چۈنكى سوئالدىكى سوئال مەنىسىدە كەلگەن سۆزلەرنىڭمۇ «قارا» دېگەن سۆز بىلەن يىپىنچاقلانغانلىقىنى شۇنداق مەنىنى بىلدۈرىدۇ دەپ قارايمەن.شائىر نېمە دەپ بۇنداق سوئال سورايدۇ؟ سوئالنىڭ ھەممە يېرىنى قاراڭغۇلۇق باسقان ،بۇ قاراڭغۇلۇق زادى نەدىن كەلگەن؟توغرا ،بۇ قاراڭغۇلۇق سوئال سورىغۇچىنىڭ ئىچكى ئالىمىدىن كەلگەن .چۈنكى بۇ سوئالنى ئاڭلىغۇچى مەن ياكى ئۈچىنچى بىر ئادەم ھەممىنى تولۇقى بىلەن يېپىپ تۇرغان بۇ مۇتلەق قاراڭغۇلۇقنى كۆرمىگەن ،بىلمىگەن ۋە شۇ تۈپەيلىدىن بايان قىلمىغان بولىدىكەن،ئۇنداقتا بۇ قاراڭغۇلۇق سوئال سورىغۇچىغىلا مەنسۇپ -شەخىسنىڭ ئىچكى ئالىمىدىكى قاراڭغۇلۇق بولىدۇ.ئۇنداقتا ئادەمنىڭ ئىچكى ئالىمىدىكى -روھىيىتىدىكى قاراڭغۇلۇق زادى قانداق قاراڭغۇلۇق؟ئۇ قانداق بولۇپ پەيدا بولغان قاراڭغۇلۇق؟ ئەلۋەتتە،ئادەمنىڭ ئىچىدە تەبىئەت ھادىسلىرى بولغان قۇياشنىڭ چىقىشى ۋە پېتىشى شەكلىدىكى يورۇقلۇق ۋە قاراڭغۇلۇق بولمايدۇ.ئادەمنىڭ روھىيىتىدىكى قاراڭغۇلۇق شەخىسنىڭ ئىدىيىۋى تونۇشى ۋە ھېسسى چۈشەنچىسىكى قاراش بولۇپ ،بۇ شەخىسنىڭ قوبۇل قىلىش ئۇسسۇلى بويىچە سىرتتتىن كېلىدۇ.ئەگەر مەلۇم بىر ئادەمنىڭ روھىي ئالىمى پۈتۈنلەي قاراڭغۇلۇق بىلەن تولغان بولسا ،بۇ قاراڭغۇلۇقنىڭ شەخىسنىڭ بىر تەرەپلىمە قارىشى ۋە تونۇش ئۇسسۇلى بويىچە پەيدا بولغان ياكى شەخىسنىڭ روھىيىتىغا تەسىر كۆرسىتىدىغان سىرتقى دۇنيانىڭ ئوبيېكتىپ ھەقىقىتىنىڭ شۇنداقلىقى سەۋەبىدىن شەخىسنىڭ روھىيىتىنىڭ شۇنداق قاراڭغۇلۇققا مەھكۇم بولغان -بولمىغانلىقىنى ئايدىڭلاشتۇرىۋىلىش كىرەك.بۇ نۇقتىدىن ئىنىق چۈشەنچە بېرىش ئۈچۈن بىر خىل مەدەنىيەت ئىچىدىكى نۇرغۇن تەرەپلەردىن تەپسىلى چۈشەنچە بېرىشكە توغرا كېلىدۇ، بىراق بۇ يەردە ئۇنداق قىلىش ئارتۇقچى ئىش ھەم قىلچە زۆرۈرىيەتسىز.چۈنكى ئۆزى ياشاۋاتقان جەمىئىيەتنىڭ ئوبيېكتىپ ۋە سۇبيېكتىپ ئالاھىدىلىكلىرىنى ،قىممەت كۆز قاراشلىرىنى ھەرقانداق بىر ئادەم كۆرۈپ يېتەلەيدۇ ۋە مۇشۇ پىكىرلەرنى بايان قىلىۋاتقان مەن ئۈزۈم جېنىدا جەمىئىيىتىمىزدە ياشاۋاتقان مەلۇم بىر كىشىنىڭ روھىيتىدىكى قاراڭغۇلۇقنىڭ ئۇنى ئوراپ تۇرغان موھىت بىلەن مۇناسىۋەتلىك ئىكەنلىگىنى مۇتلەق دېيەلمىسەممۇ(بۇ مېنىڭ بىلىدىغانلىرى ئاز ،ھەۋەسكار ئىزدەنگۈچى بولغانلىقىم سەۋەبىدىن)ئاساسى جەھەتتىن تامامەن ئىنكار قىلىمەن.شۇ سەۋەپتىن سوئال سورىغۇچىنىڭ ئىچىنى قاپلاپ تۇرغان قاراڭغۇلۇق شەخىسنىڭ ئۆزىنى قورشاپ تۇرغان مەۋجۇدات ئالىمىنى بىر تەرەپلىمە چۈشىنىش ئۇسۇلى ،ئىدىيىۋى تونۇش جەھەتتىكى چەكلىمىلىكى سەۋەبىدىن پەيدا بولغان قاراڭغۇلۇق دەپ قارايمەن.ئادەمنىڭ كۆڭلىنى تېخىمۇ يېرىم قىلىدىغان يەنە بىر ئەھۋال شۇكى ،سوئال سورىغۇچىنىڭ سوئال سوراش شەكلىىدىن شۇنى كۆرۈۋىلىشقا بولىدۇكى ئۇنىڭ ئۆزىنىڭ ئىچىدىكى قاراڭغۇلۇقنى  پەقەت سىرتنىڭ تەسىرى دەپ قارايدىغانلىقى ۋە شۇ خىل ئەھۋالنى ھەقىقى بىردىنبىر مۇتلەق ھەقىقەت تونىيدىغانلىقى سەۋەبىدىن ،راستىن شۇنداقمىدۇ ،باشقىلارمۇ شۇنداق تونىيدىغانمىدۇ... دېگەندەك بىر گۇمانلىنىش سەۋەبىدىن ،باشقىچە بىر خىل شەكىلدە ئۆزگىچە بىر نۇقتىدىن  ئىزدىنىپ بېقىش خاھىشىنى كۆرگىلى بولمايدۇ.سوئال سورىغۇچىنىڭ ئىچىدىكى قاراڭغۇلۇق ئۆزىنىڭ بىر تەرەپلىمە خاھىشى ۋە پەقەتلا پەقەت بىرلا  نۇقتىغا تىكىلىپلا تۇرىۋالغانلىقى سەۋەبىدىن ئۇنىڭ مۇتلەق ھەقىقىتى بولۇپ قالغان .ئەلۋەتتە ،يەرشارىدىن ئىبارەت بۇ پىلانتتا  ھەقىقى مۇكەممەل بىر جەمىيەت ،ئۆزىنىڭ ئەڭ يۇقۇرى باسقۇچىغا يېتىپ بېرىپ بولغان مەدەنىيەت تېخى مەيدەنغا كەلگىنى يوق.بىزنىڭ جەمىئىيىتىمىزمۇ ئەڭ يۈكسەك مەدەنىيەتنى مەيدانغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن سوتسىيالىزمنىڭ دەسلەپكى باسقۇچىدىن ئىبارەت بۇ دەۋىردە ئۈزلۈكسىز ئىزدىنىپ مۇكەممەللىك ئۈچۈن تىرىشىپ كېتىۋاتقانلىقى ھەممىمىزگە ئايان ئەھۋال.مەن قايسىدۇر بىر دانىشمەننىڭ كىتابىدىن«ھەرقانداق بىر جەمىئىيەتتە ناھەقچىلىك ،تەڭسىزلىكى ۋە باراۋەرسىزلىكلەر مەۋجۇت بولىدۇ.بىراق بىز دىققىتىمىزنى مۇشۇنىڭغىلا تىكىۋىلىپ ئۈمىدسىزلىك ئىچىدە ئۆتۈپ كەتسەك ئۆز ھاياتىمىزنى ئۆزىمىز بەربات قىلغان بولىمىز»دېگەن مەنىدىكى سۆزىنى ئوقۇغىنىم ئېسىمدە.بۇ راسىت ئەمەسمۇ ؟!ئادەمنىڭ ھاياتى ھامىنى چەكلىك،كۈچىمىز يەتمەيدىغان نەرسىلەرنى ئارتۇقچە يۈك سۈپىتىدە ئۈستىمىزگە ئارتىۋىلىپ بىر ئۆمۈر مۆكچىيىپ يۈرۈشنىڭ نېمە ھاجىتى؟مېنىڭچە ئۆزۈڭنىڭ چاممىسى يەتمەيدىغان ئىشلار ئۈچۈن ئاھ ئۇرۇپ ھەسرەت چېكىپ يۈرگەندىن ،ئۇنداق يۈكلەرنى بىر ياقىغا ئېرغىتىپ تاشلىۋىتىپ ھاياتنى ئەھمىيىتى بار ئىشلارغا سەرىپ قىلىش ،مېنىڭچە ھەرگىزمۇ ۋىجدانسىزلىق ،نومۇسسىزلىق ياكى قورقۇنچاقلىق ھېساپلانمايدۇ.بۇ دېگەن ئاقىلانە تاللاش ھېساپلىنىدۇ.
  ئەمدى سوئالىڭىزنىڭ ئۆزىگە جاۋاب بەرسەم،سىزنىڭ ۋە مېنىڭ ھەمدە باشقىلارنىڭ مەۋجۇت ئىكەنلىكى، ئىنسانىيەت جەمىئىيىتىنىڭ ۋە مەدەنىيتىنىڭ ئۈزلۈكسىز ئالغا ئىلگىرلەپ كېتىۋاتقانلىقى شۇنداق قاراڭغۇ كېچىدە، قارا قىيا تاش ئىچىدىكى قارا چۈمۈلىنىڭ نېمە قىلىۋاتقانلىقىنى بىلىشكە ئۇرىنىش دەپ ھېساپلىمامسىز؟بىزنىڭ شۇنداق ھالەتتىكى چۈمۈۈلىنىڭ نېمە قىلىۋاتقانلىقىنى كۆرۈش ئۈچۈن ئىزدىنىپ بېقىش ئىمكانىيىتىمىز زادى يوقمۇ؟مەن قارايمەنكى بۇنداق ئىمكانىيەت شۇنداق كۆپ !....  

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  698
يازما سانى: 174
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1244
تۆھپە : 0
توردا: 361
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-9
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 13:41:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
توردىشىم ئىنساك بۇرۇنقى ئىنكاسلارنى تەپەككۇر بىلەن ئوقۇپ چىقسىڭىز مىنىڭ 32-قەۋەتتىكى ئىنكاسىم بىلەن ئىنىمىز «ن ،ھاشىم»نىڭ تىرمىنلىرى ئوتتۇرسىدا مەلۇم باغلىنىشى بارلىغىنى بىلەلەيسىز .سىز بۇ بۆلەك يازمىنىڭ داۋامى سۈپىتىدە«شائىرنىڭ خىيالىنىڭ دەھشىتىگە پەقەت تاشلارلا چىدايدۇ»دەپ يېزىپ يەنە بىر چۈشىنىكسىز مەنەنى ئوتتۇرغا قويۇپسىز؟سىز بۇ جۈملىدە كۆز تۇتقان ،پەقەت تاشلارلا چىدايدىغان شائىرنىڭ دەھشەتلىك خىيالى ،شائىرلارنىڭ ئاشكارىلاشقا ئامالسىز ،بېسىۋېلىشقا مەجبۇر بولغان ئازابلىق ھېسياتىمۇ؟بۇ زادى نېمە سەۋەپتىن بېسىۋلىشقا مەجبۇر بولغان ھېسيات؟ياكى تاشلارلا چىدايدىغان شائىرلارنىڭ بۇ خىياللىرى رەزىل نومۇسسىز ھەم پەس،يىرگىنىشلىك خىياللار بولغىنىدىن شۇنداقمۇ؟ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   jallat تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-31 13:43  


كېچىلىرىمگە ئاشىقمەن ،ئاشىق

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  299
يازما سانى: 22
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 108
تۆھپە : 0
توردا: 32
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-7
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 13:57:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئىلمى مۇنازىرىلەردە تۇتۇق تىرمىن غىۇۋا جۈملىلەرنى ئىشلەتمەي ئوچۈق قاراتمىلىقى كۈچلۇك ئاممىباپ مەنتىقىلىق ئاساستا مۇنازىرىلەشسەك قانداق بولار

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  147
يازما سانى: 130
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 495
تۆھپە : 0
توردا: 183
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 15:08:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   ئۆزھال ،مەن سىزنىڭ «ئۆزى ياخشى كۆرمىگەن ئىدىيەنى ناچارغا چىقىرىپ ئىنكار قىلىش ئاجىزلىقنىڭ بەلگىسى»دېگەن قارىشىڭىزنى توغرا ھۆكۈم دەپ قارايمەن.بىراق بۇ يەردىكى مەلۇم بىر ىىل ئىدىيەنى ياخشى كۆرۈش ياكى ياخشى كۆرمەسلىك ھېسياتى ھەرگىزمۇ شۇ خىل ئىدىيەنى قوبۇل قىلغانلىق ياكى قوبۇل قىلمىغانلىقنى(يەنى شۇ ئىدىيەنى ئۆزىنىڭ پىرىنسىپى،مەيدانى قىلغان-قىلمىغانلىقنى)  چۈشەندۈرمەيدۇ،دەپ قارايمەن .چۈنكى بىز ئىنسانلار جەمىئىيىتىدە ياخشى كۆرۈپ قالغىلى بولىدىغان لېكىن قوبۇل قىلغىلى بولمايدىغان،ياقتۇرماي ئۆچ كۆرۈپ قالىدىغان ئەمما قوبۇل قىلىپ ئۆز پىرىنسىپىڭغا ئايلاندۇرۇش زۆرۈر بولغان ئىدىيەلەر بولىدۇ دەپ ئويلايمەن.شۇ سەۋەپتىن مەن مەلۇم بىر ئەھۋاللار ئاستىدا بەزىبىر زۆرۈرى ئىدىيەلەرنى باشقىلارنىڭ ياقتۇرمىغىنىغا قارىماي تەشۋىق قىلىپ ھەم چۈشەندۈرۈپ مەلۇم بىر خىل شەكىللەر بىلەن قوبۇل قىلدۇرۇش جەمىيەتكە پايدىلىق دەپ ھېساپلايمەن.ئەمما سىز بۇ ئىنكاسىڭىزدا مەن زاھىر بۇرھاننىڭ بەزى قاراشلىرىنى خاتا دېگەنلىكىمنى كۆزدە تۇتۇپ دەۋاتقاندەك قىلىسىز.ئەلۋەتتە ،مەن ئىنكاسلىرىمدا مېنىڭلا توغرا باشقىلارنىڭ خاتا دېگەن سۆزنى قىلمىدىم ھەم قىلالمايمەن،ئەگەرچەندە مەن شۇنداق مەنىنى بىلدۈرىدىغان سۆزلەرنى قىلىپ سالغان بولسام بۇ مېنىڭ دىققەتسىزلىگىمدىن سادىر بولغان سەۋەنلىككى ،ھەرگىزمۇ مېنىڭ ھەقىقى دېمەكچى بولغان كۆز قارىشىم ئەمەس.شۇنداقلا مېنىڭ مەلۇم بىرەيلەننىڭ كۆز قاراش ياكى ئىدىيىسىنى خاتا دەپ قارىغانلىقىم مېنىڭ توغرا ھەقىقەتنى تېپىش ئۈچۈن ئۇرۇنىشىمكى ،ئەسلا ئۆزۈمنى كۆز-كۆز قىلىپ پوچىلىق قىلىش ئەمەس،شۇنداقلا مېنىڭ ئىدىيە ،قاراشلىرىمنىڭ خاتالىقى بايقالغان ھامان ئۇنى توغۇرلىۋىلىش ئىستىكىدە بولغانلىقىمدىن.مەن ئويلايمەنكى ئىنسانلار ئارىسىدا خىلمۇ خلى ئىدىيە،كۆز قاراشلارنىڭ بولۇشى ھاياتنى قىزىقارلىق قىلسا ،نۇرغۇن ئادەملەرنىڭ مەلۇم بىر خىل ئىدىيىنى بىرلىكتە قوبۇل قىلىشى ئىنسان ھاياتىنى كۈچ-قۇدرەتكە تولدۇرىدۇ.«سۇ بويىدا»رومانىدىكى نۇرغۇن باتۇرلارنىڭ كۆپلىگەن تاغتۇرالاردىن ۋاز كېچىپ بىرلا لىياڭشەن كۆلىگە جەم بولۇشى ئۇلارنى سوڭ خانلىقىنى باش ئەگدۈرەلەيدىغان سەۋىيىگە يەتكۈزگەن ئەمەسمۇ؟

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  862
يازما سانى: 227
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 452
تۆھپە : 0
توردا: 69
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 15:21:16 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
نۇرمۇھەممەد ھاشىم ئادەم گەپ قىلسىلا ئۈزىڭىزگە ئىلىۋالماڭ . ئۇقۇشماسلىق مۇنازىرىنى ئىلمى يولدىن چەتنىۋىتىدۇ . سىز دىگەندەك بۇ گەپنى ئۈزىگە ئىلىۋىلىش توغرا كەلسە زاھىركاممۇ ئابدۇرشىىت سۇلايمانمۇ ئۈزىگە ئىلىۋىلىپ ئۇنىڭغا ئىككى شىڭگىل گەپ قىلسا بۇلىدۇ . بۇ گەپ سىز ئۈچۈن ئەمەس ئۈزۈمنىمۇ ئۆز ئىچىگە ئالغان بارلىق پىكىر ئىگىلىرىگە دىگەن گەپ . شۇڭا ئۇقۇشماسلىق بولمىسۇن . جاللات بۇ تىمىدا ئەستايىدىلراق بۇلايلى . چاپلاش . كۆچۈرۈپ ئەكىلىپ ئىسپات كۆرسېتىش قاتارلىق ئىشلارنى قىلماي نىمىنى ئويلىساق . شېئىريەتكە قانداق پىكىرىمىز بولسا . شېئىرىيەت توغۇرسىدا قانداق گىپىىمىز بولسا شۇنى ئېنىق دىيشسەك قانداق ؟  

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  265
يازما سانى: 114
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 330
تۆھپە : 1
توردا: 90
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-19
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 16:10:15 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇنازرىدە كىمنىڭ تەرىتى سەل بوش بولسا ئىنساق دىگەندەك تۇتۇق سۆز جۈمىلىلەرنى ، شېئىرسىمان لوگىقىلىقى تۆۋەن جۈملىلەرنى ئىشلىتىشكە ئامراق كىلىدۇ. ئەگەرئېترازلا بىلدۈرسىڭىز ،سەن بۇنى ئوقمايسەن، ئۈگۈنۈپ كەل .دەپ تۈرىۋالىدۇ.
قارشى تەرەپكە ئەڭ ئاممىباپ تىل بىلەن مەقسىدىنى ئۇقتۇرۇش ساپا ۋە ئىلمىيلىكنىڭ بەلگۈسى بولۇپلا قالماي يەنە مۇنازىرە ئەخلاقىنىڭ ئەڭ چوڭ بىر ئالاھىدىلكى.
دۇنيادىكى ئەڭ ئۇلۇغ پەيلاسۇپ، ۋە ناتىقلارنىڭ ئۇنتۇلماسلىقىدىكى سەۋەپ شۇكى ئۇلار ئەڭ ئاددى تىل بىلەن باشقىلارغا ئۆز نەزرىيىسىنى چۈشەندۈرەلىگەن، ئاددى ھۈنەرۋەنلەر بىلەنمۇ  ئاددى تىل بىلەن سۆھبەت ئېلىپ بارالىغانلىقىدا.
(بەزى پەننى نەزەريەلەر ئەلۋەتتە دىگنلىرىمنىڭ سىرتىدا.)
سىموۋۇلنىڭ دەۋرى ئۆتتى...دىگەن ئىدى، خېلى بىر نىمىنى ئاڭقىرالايدىغان بىر ،خېلى ئېتراپ قىلىنىدىغان بىر ئۇيغۇر ئەدىپ.
دۇنيانى غۇۋا ،چۈشنىكسىز تەپەككۇر بىلەن ئىزاھلاشقا ئۇرۇنۇشنى ھېلىقى ئالەمدىن ئۆتكەن «پەيلاسۇپ» بىلەن بىللە ئۇزۇتۇپ قويايلى!سۈپسۇزۇك تەپەككۇر ھەممىمىزگە يار بولسۇن!

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  147
يازما سانى: 130
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 495
تۆھپە : 0
توردا: 183
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 16:17:54 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  ئۆزھال ،مەن ئىنكاسىمدا «...دەۋەتقاندەك قىلىسىز»دەپ قىياسەن ئېيتتىم ۋە بۇ تۈپەيلىدىن سىزدىن ئاغرىندىم دېمىدىم.مەن مۇشۇنداق ئىلمىي يۇسۇندا ئەركىن بەس-مۇنازىرە قىلىشنى ياقتۇرغاچقا ۋە بۇنىڭ مېنىڭ ئىزدىنىشلىرىم ئۈچۈن ئەھمىيىتى بولىدۇ ،دەپ قارىغاچقا سىزنىڭ ئىنكاسىڭىزغا قارىتا ئىنكاس يازدىم.ئەلۋەتتە ،سىزمۇ مېنىڭ كۆز قاراشلىرىمغا قارىتا ئىلمىي يۇسۇندا تەنقىد ئېلىپ بارسىڭىز بولىۋىرىدۇ ،شۇنداقلا مەن سىز ئوتتۇرغا قويغان توغرا ۋە مۇۋاپىق كۆز قاراشلار  بولسا ئۆزۈمنىڭ خاتالىرىنى توغۇرلاپ قوبۇل قىلىمەن.سىز ئىلمىي يۇسۇندا ھەرخىل پىكىر ،كۆز قاراشلارنى ئوتتۇرغا قويىدىكەنسىز مەن ئۇنى ئۆزۈمگە ئېلىۋالاي ياكى ئۆزۈمگە ئېلىۋالماي خاۋاتىرلەنمەي بىمالال ئوتتۇرغا قويىۋىرىڭ.مەن خۇددى توپ مەيدانىدىكى مۇسابىقىلەشكەنلەر «دوستلۇق بىرىنچى،مۇسابىقە ئىككىنچى»دېگەندەك دېيەلەيدىغانلاردىن.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1772
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 88
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-8-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 16:32:25 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

تورداشلاردىن، نۇرمۇھەممەت ھاشىم، ئابدىرېشىت سۇلايمان ئۆزھال قاتارلىق قەلەم ئىگىللىرىنىڭ، مەزكۇر تېما ئاستىغا ئۇيۇشۇپ، ئىلمىي مۇنازىر سورىنى ھازىرلاۋاتقىنىدىن بەكمۇ مەمنۇنمەن.

ئىنسان مەنىۋىيىتىنى يورىتىپ بېرىش بىر نەچچە توم كىتاب ۋە ياكى بىرنەچچە «ئىزىم» ئېقىملىرىنىڭ قولىدىن كېلىدىغان ئىش ئەمەس.

ئىنسانىيەت مەدەنىيەت تارىخى، تا ھازىرغا قەدەر، كۆپ تىرىشچانلىقلارنى كۆرسەتكەن بولسىمۇ ئەممائۆزلۈكسىز يېڭىلىنىپ تۇرىدىغان بۇ مۇرەككەپ روھى ھالەت ھەققىدە،تېخى كىشىنى قايىل قۇلغۇدەك ئېنقلىما بېرەلمىدى.

قەدىمكى زامان ئەدەبىياتى بولسۇن كلاسسىك ئەدەبىيات ئېقىملىرى بولسۇن ۋە ياكى يېقىنقى زامان ئەدەبىيات ئېقىملىرىدىن رومانتىزم، رېئالىزم، كىيىنكى رېئالىزم، سوتسيالىستىك رېئالىزم، دەسلەپكى مودېرنىزىم، كىيىنكى  مودېرنىزىم....قاتارلىق تۇرلۇك ئېقىملار بولسۇن، بىرلا نۇقتىنى يەنى ئىنسان مەنىۋىيىتىنى  ئەينەن تەسۋىرلەشكە كۆپ تىرىشىپ باقتى.

مېنىڭچە، ئېرىق، مىللەت، دىن، دولەت ۋە تۇرلۇك سىياسىي ئېقىملاردىن ھالقىغان تەپەككۇر قىلىش ئۇسۇلى، ئىنسانىيەتنىڭ ئورتاق مەنىۋىيىتىگە يېقىنلىشالايدۇ.

يۇقىرىقى تېمامدا مەن مۇنداق بىر ئابزاس سۆزنى قىلغان ئىدىم «بىزنىڭ كىشىلىرىمىز، ئەدەبىياتتىن، مۇھەببەت بىلەن سىياسىينى ئىزلەپ كەلدى.» يۇقىرىقى سۆزۇم، ئەدەبىياتچىلارنىڭ، ئىنسان مەنىۋىيىتىنى تەسۋىرلىگۈچى بولۇش سۇپۇتى بىلەن، پەقەت يۇقىرىقى ئىككىلا خىل نۇقتىنى يورۇتۇپ بېرىشكە تىرىشىشتىن ئىبارەت، تۇيۇق يولدىن يېنىشى كېرەكلىكىنى كۆرسۇتۇپ تۇرۇپتۇ.

ئەدەبىيات  ئوقۇرمەنلەرنى يېتەكلەشنى ئاساس قىلىۋالسا ئۇ چاغدا ئىنساننىڭ ئۆزلۈكى ئېغىر خىرىسقا دۇچ كېلىدۇ. ئەدەبىياتنىڭ مەقسىدى يېتەكلەش ئەمەس تەسۋىرلەشتۇر.

ئەدەبىياتتا مىللىي خاسلىق بولىدۇ ئەمما تەسۋىرلەشتە ئىنسانىيەتنىڭ ئورتاق تۇيغۇسى خاتىرگە ئېلىنىشى كېرەك.

بىر ئادەمنىڭ روھىيىتىدىكى مۇرەككەپ ئۆزگۈرۈشلەرنى نوقۇل سىياسىي تۇزۇم ۋە جەمئىيەت قۇرۇلمىسىدىكى تەڭپۇڭسىزلىقلارغا باغلاپ چۈشىنىۋېلىش مەدەنىيەت زور ئىنقىلابىدىكى خاتا سىياسىي تۈزۈلمىنىڭ زەھىرى.

بەزى تورداشلار مەن يازغان  يۇقارقى ماقالىنى « ئەپەندىمنىڭ خېتىگە » ئوخشۇتۇپ ئۆزىمنىڭ كېلىپ ئوقۇپ بېرىشىمنى ۋە ياكى بولمىسىا ماقالىدىكى «چۈشىنىكسىز» بولۇپ قالغان يەرلەرگە ئىزاھات بېرىشىمنى تەلەپ قىلسا مەن بۇ تەلەپنى رەت قىلىمەن. سەۋەبى شۇكى مەن بۇ ماقالىنى ناھىتە ئەستايىدىللىق بىلەن يازغانمەن. ماقالىدىكى ھەر بىر جۇملە ۋە ھەر بىر ئابزاس سۆز، نۇرغۇن تەجرىبىلەردىن ئۆتكەندىن كېيىن ئوتتۇرغا قويۇلغان قاراشلىرىمدۇر.

ئەدىبىياتى سۆيىدىغان بارلىق قەلەم ئىگىللىرىگە:

ئەگەر نىيىتىڭلار دۇرۇس بولسىلا، بىلگىلى بولمايدىغان ئىش، چۈشەنگىلى بولمايدىغان سۆز جۇملىلەر، يەتكىلى بولمايدىغان مەنزىل بولمايدۇ.

مۇبادا ھەقىقەتەن سوراشقا تېگىشلىك سوئال بولسا مەزكۇر تېما ئاستىغا سۇئاللارنى ئېنىق قىلىپ قالدۇرغايسىزلەر مەن ھەر ۋاقىت سىلەرگە جاۋاب بېرىشكە تەييارمەن.

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   zahir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-31 16:44  


Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  862
يازما سانى: 227
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 452
تۆھپە : 0
توردا: 69
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 16:57:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مانا گەپ ئەمدى چىقتى . مەن ئەدەبىياتنى ئىنساننىڭ ئۆزىنى ئاشكارلىشى يەنى روھى ئالىمىنى ئاشكارە قىلىشى ، ئۆزىنى ئىتىراپ قىلىشى ئىقرار قىلىشى دەپ چۈشىنىدىغان بوپ قالدىم  . ئىنساننىڭ ئۆزىنى ئىپادىلىشى دىگەن گەپلەرنىمۇ بەك قىرىتىۋەتتۇق .   
بىزدە ھەدىسە مىللىلىك بۇلۇش . خاسلىق بۇلۇش . ئۇيغۇرغا لايىق بۇلۇش دىگەندەك چەمبىرەكلەر بار . بۇ چەمبىرەكنى بويلىساق سىياسى دىگەن ئۇقۇم كىلىپ چىقىدۇ . شۇڭا ئاقىللىق بىلەن ئويلىنىپ شۇ قىلىپتىن چىقماي تىرىشقاندا ئاندىن بەشتە ياخشى يازغۇچى بولغىلى بۇلىدۇ دەپ قارايدىغانلار ۋە شۇ خاھىش بىلەن يىزىقچىلىق قىلىۋاتقانلار كۆپ .  بۇ قىلىپقا كىرگىلى ئاتمىش يىل بولغان بولسا يەنە قۇتۇلۇش ئۈچۈنمۇ ئاز كەم دىگەندە 100 يىل كېتىشى مۈمكىن . مىنىڭچە زاھىركامنىڭ ھەر بىر جۈملىسىنى ئەستايدىل ئويلىنىش بىر نەرسە دىيىش كىرەك . مەن ماقالىنى بىر قىتىم ئوقۇدۇم . نۇرمۇھەممەد ھاشىمنىڭ ئىكناسلىرىنىمۇ ئەستايىدىل يەنە بىر نەچچە ئوقۇپ ئاندىن بىر نەرسە دەي راستىنى دىسەم بۇ تىمىغا يەڭنى تۈرۈپ چۈشكىم بار لىكىن سەل جىددى بوپ قىلىۋاتىمەن .

   بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئۆزھال تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-7-31 17:01  


Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1327
يازما سانى: 160
نادىر تېمىسى: 1
تېللا: 376
تۆھپە : 0
توردا: 41
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-22
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 17:27:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەرھابا زاھىر !
بىر ئاي ئىلگىرى سىز بىلەن ھەمسۆھبەت بولۇپ، سىزگە بولغان قايىللىقىم، ھۆرمىتىم ھەسسىلەپ ئاشقان ئىدى. بۈگۈن مۇنبەردىكى تېمىڭىزنى كۆرۈپ تېخىمۇ ھاياجانلاندىم. سىز ئەسلى مۇشۇ سورۇننىڭ ئەھلى ئىدىڭىز. كەلگەن قەدىمىڭىزگە مەرھابا!

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  147
يازما سانى: 130
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 495
تۆھپە : 0
توردا: 183
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 18:22:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
   ھۆرمەتلىك زاھىر بۇرھان ،سىز مەن ئۈچۈن ئاكا يوللۇق ئادەم ۋە سىزنىڭ سەنئەت ساھەسىدە ئېرىشكەن نەتىجىلىرىڭىز ،كۆرسەتكەن تىرىشچانلىقلىرىڭىز سەۋەبىدىن ياشلارغا ئۈلگە بولىدىغان نەمۇنىلىك سەنئەتكار دەپ قارايمەن ۋە سىزنى چوڭقۇر ھۆرمەت قىلىمەن.مەن سىزنىڭ يازمىڭىزغا ئىنكاس يېزىش-يەنى بەزى قاراشلىرىڭىزنى خاتا،چۈشىنىكسىز ۋە ئاساسسىز بولۇپ قاپتۇ دەپ ئىنكاس يازغىنىمدا قىلچىمۇ تىرناق ئاستىدىن كىر ئىزدەپ ،يوق يەردىن پۇتاق چىقىرىدىغان خاھىش يوق.مەن ئىنكاسلىرىمدا يازغاندەك ماقالىڭىزنىڭ بەزى يەرلىرنى چۈشەنمىگەنلىكىم،بەزى يەرلەرنى مۈجىمەل بولۇپ قاپتۇ ۋە بەزى قاراشلارنى خاتا دەپ قارىغانلىقىم سەۋەبىدىن كۆز قاراش،چۈشەنچىلەردە ئورتاقلىشىش ھەم مېنىڭ خاتا قاراشلىرىم بولسا تۈزىتىۋىلىش مەقسىتىدە ئۆز قاراشلىرىمنى ئوتتۇرغا قويدۇم.مېنى نىيىتى دۇرۇس ئەمەسكەن ،دەپ ئويلاپ قالماسلىقىڭىزنى سەمىمى ئۈمىد قىلىمەن ۋە ناۋادا سىزگە شۇنداق تەسىرلەرنى بەرگەن سۆزلەرنى قىلىپ سالغان بولسام بۇ مېنىڭ مەقسىدىم ئەمەس بەلكى سەۋەنلىك ئىكەنلىگىنى ئىزھارلاپ سىزدىن ئەپۇ سورايمەن. ئەگەرچەندە «نىيىتىڭلار دۇرۇس بولسىلا ،...»دېگەن سۆزنى ماڭا قاراتمىغان بولسىڭىز ،مەن يۇقۇردىكى سۆزلەرنى سىز بىلەن دوستانە پىكىرلىشىش ئىستىكىدە سەمىمىيىتىمنى بىلدۈرۈش ئۈچۈن ئېيتقان بولاي.
  ئەمدى تېمىنىڭ ئۆزىگە كەلسەم ،سىز ماقالىڭىزنى ئەستايىدىللىق بىلەن يازغانلىقىڭىزنى ئەسكەرتىپسىز،مەن بۇ سۆزىڭىزدىن سەل ئوڭايسىزلىق ھېس قىلدىم.چۈنكى سىزدەك نۇرغۇن ئېسىل ناخشا تېكىستلىرىنى ئۆزى ئىجاد قىلىپ شائىرلارغا خاس تالانتىنى نامايەن قىلغان بىر سەنئەتكارنىڭ چۈشىنىكسىز بايانلار ،مۈجىمەل قاراشلار ۋە بەزى خاتا تونۇشلار بىلەن تولغان، ماقالە دەپ ئاتاشتىن تېخى كۆپ يىراق بىر پارچە يازمىنى «ئەستايىدىللىق بىلەن يازغان ماقالە»دېسىڭىز ئادەمنىڭ زادى ئىشەنگۈسى كەلمەيدىكەن.بەزىبىرياش ھەۋەسكارلار شۇنداق قىلسا ،ئۇلار ئۈگۈنۈش باسقۇدا بولغاندىكىن، دەپ ئويلاپ ئادەمنىڭ ئانچە دىققەت قىلغۇسى كەلمەيدىكەن.بىراق سىز دېگەن ئەلگە تونۇلغان سەنئەتكار ،ئۇيغۇر سەنئەت ساھاسىدە بارماق بىلەن سانايدىغانلار قاتارىغا كىرىسىز.ئىدىيەسى چۈشىنىكسىز،كۆز قاراشلىرى مۈجىمەل ،مەزمۇنى بۇنداق چۇۋالچاق يازمىنى ماقالە دەپ ئوقۇرمەنلەرنىڭ ھوزۇرىغا سۇنسىڭىز ماڭا ئوخشاش ئۆزىڭىزنىڭ ناخشا مەستانىلىرىنى ئۈمىدسىزلەندۈرۈپ قويىسىز.مېنىڭچە سىزنىڭ ئەتراپىڭىزدا ياكى دوستلىرىڭىزنىڭ ئارىسىدا قەلەم قۇۋىتى  پىشقان يازارمەنلەر بولۇشى چوقۇم.ئۇنداق ئەھۋال ئاستىدا سىز بۇ يازمىڭىزنى بىرەرسىگە كۆرسىتىپ باقمىغانمۇ؟ ئەگەر ئۇلار سىزنىڭ بۇ يازمىڭىزنى «بەك ياخشى يېزىپسەن،ئىلان قىلدۇرىۋەر»دېگەن بولسا ،ئۇلار خۇددى «پادىشانىڭ يېڭى كىيىمى» دېگەن چۆچەكتىكى يالىڭاچ پادىشانى «پادىشاھىي ئالەم يېڭى كىيىملىرى بەك يارىشىپتۇ»دەپ ئالدىغانلاردەك راست گېپىنى ئېيتماپتۇ دەپ ھېساپلايمەن.ئەلۋەتتە ،مەن بىر سەھرالىق قارا قورساق ،سىزگە ئۇنداق-مۇنداق دەپ يول كۆرسىتىشكە سالاھىيىتى توشىدىغان ئادەم ئەمەسمەن.بىراق ،سىزدەك بىزگە ئۈلگە بولۇشقا يارىغۇدەك تالانتلىقلاردىن دەپ قارايدىغان بىر سەنئەتكارنىڭ مەزمۇنى ۋە كۆز قاراشلىرى تاققا-تۇققا بولۇپ قالغان يازمىنى «ئەستايىدىل يازغان ماقالە»دەپ ئاتىسا ئادەمنىڭ زادى ئىشەنگۈسى كەلمەيدىكەن.
  مېنىڭ ئەمدىكى سوئالىم ،سىز

ئەدەبىيات دەپ ئاتالغان بۇ ژانىرنىڭ بىزدىكى تۇيۇق يولى مەنىۋىيىتىمىزنىڭ تېخىمۇ زەئىپلىشىپ كېتىشىنى تېزلەتتى.....

دېگەن كۆزقاراشنى ياكى ھۆكۈمنى ئوتتۇرغا قويۇپسىز،مېنىڭچە بۇنداق گەپنى ئەدەبىي تەنقىدچىلىك بىلەن 30 يىللاپ شۇغۇللانغان مۇھاممەت پولاتتەك مۇھتەرەم تەنقىدچىلىرىمىزمۇ ئالدىراپ ئوتتۇرغا قويمايدۇ؛ياكى بولمىسا بۇنداق قاراشنى ئوتتۇرغا قويۇش ئۈچۈن توم-توم كىتابلارنى يازمىغاندىمۇ ،ھېچ بولمىغاندا بىر نەچچە بەت كەلگۈدەك ئاساسلارنى ئوتتۇرغا قويۇش زۆرۈر بولىدۇ.سىز ناۋادا مۇشۇ قارىشىڭىزنىمۇ «ئەستايىدىللىق بىلەن ئوتتۇرغا قويغان»دەپ قارىسىڭىز ،ئۇنداقتا مەن سىز نىڭ مۇشۇ كۆز قاراش ياكى ھۆكۈمىڭىزگە تۈرۈتكە بولغان دەلىل-ئاساس ھەم ئ.ۆلچەم ،پاكىتلىرىڭىزنى ئوتتۇرغا قويۇپ ،مېنىڭدەك بۇ ھەقتە ھېچنەرسە بىلمەيدىغان بىر نادان ھەۋەسكارنى شۇ تونۇشلىرىڭىزدىن خەۋەردار قىلىشىڭىزنى تۆۋەنچىلىك بىلەن ئۈمىد قىلىمەن.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  147
يازما سانى: 130
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 495
تۆھپە : 0
توردا: 183
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 18:37:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  جاللات ،سىز مېنىڭ ئىنكاسىمدىن پارچىلاپ ئەكىلىپ قىزىل بوياپ قويغان سۆزلىرىمنى مەن سىزنىڭ«شائىرنىڭ خىيالىنىڭ دەھشىتىگە پەقەت تاشلارلا چىداۇيدۇ»دېگەن بايانىڭىزغا قارىتا چۈشىنەلمىگەنلىكىمنى ۋە شۇنداقتىمۇ مۆلچەر بىلەن بەزى پەرەزلىك سوئاللارنى ئوتتۇرغا قويۇپ ،سىزدىن جاۋاب بېرىشنى سورىغان ئىدىم.ئەمدى سىزنىڭ ئۇ سوئاللارغا جاۋاب بەرمەستىن ،مېنىڭ سۆزلىرىمنى قىزىل بوياپ ئىنكاسىڭىزغا قىستۇرۇپ قويغىنىڭىزنىڭ مەنىسى نېمە؟

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1772
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 88
تۆھپە : 0
توردا: 12
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-8-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-7-31 20:23:10 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قەدىرلىك ئىنىم سىزنىڭ مەزكۇر قاراشلىرىمدىكى  (سىز بۇ تېمىنى ماقالە دەپ ئېتىراپ قىلمىغانلىقىڭىز ئۈچۈن ئارزۇيىڭىزنى قاندۇرۇش سەۋەبىدىن «قاراشلىرىم» دەپ ئاتاپ تۇردۇم ) تۆۋەندىكى بىر ئابزاسقا ئالاھىدە دىققەت قىلغىنىڭىزدىن، سىزنىڭ « بۇ ھەقتە ھېچ نەرسە بىلمەيدىغان » بىر « نادان» « ھەۋەسكار » ئەمەسلكىڭىزنى چۈشەندىم....

سىز دىققەت قىلغان ئابزاس :

«بىزنىڭ كىشىلىرىمىز، ئەدەبىياتتىن، مۇھەببەت بىلەن سىياسىينى ئىزلەپ كەلدى. بىزنىڭ يازغۇچىللىرىمىزمۇ مەيلى قانداق شەكىلدىكى يازمىللىرىدا بولسۇن، ئۆز ئەسەرلىرىگە مۇشۇ نۇقتىنى سىڭدۈرۈپ بېقىشقا ئۇرۇندى. (ئاڭلىق ياكى ئاڭسىز ھالدا) ئەدەبىيات دەپ ئاتالغان بۇ ژانىرنىڭ بىزدىكى تۇيۇق يولى مەنىۋىيىتىمىزنىڭ تېخىمۇ زەئىپلىشىپ كېتىشىنى تېزلەتتى.....»

مېنىڭ يۇقىرىقى ئابزاسقا ئىنكاس شەكىلدە بەرگەن « ئزھاتىم » :

« مېنىڭچە، ئېرىق، مىللەت، دىن، دولەت ۋە تۇرلۇك سىياسىي ئېقىملاردىن ھالقىغان تەپەككۇر قىلىش ئۇسۇلى، ئىنسانىيەتنىڭ ئورتاق مەنىۋىيىتىگە يېقىنلىشالايدۇ. »

سىزنىڭ ئابدىرىشىت سۇلايماننىڭ ئىنكاسى ئۈچۈن يازغان جاۋاب ئىنكاسىڭىز :

«بىزنىڭ جەمىئىيىتىمىزمۇ ئەڭ يۈكسەك مەدەنىيەتنى مەيدانغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن سوتسىيالىزمنىڭ دەسلەپكى باسقۇچىدىن ئىبارەت بۇ دەۋىردە ئۈزلۈكسىز ئىزدىنىپ مۇكەممەللىك ئۈچۈن تىرىشىپ كېتىۋاتقانلىقى ھەممىمىزگە ئايان.............. »

قەدىرلىك ئىنىم مېنىڭ ماقالامدىن قانداقتۇر بىر « نەرسە » ئىزلىمەكچى بولسىڭىز خاتالاشقان بولىسىز. مەن بىر ئەدەبىيات ھەۋەسكارى بولۇش سۇپۇتۇم بىلەن، ساپ ئەدەبىيات ھەققىدە، ئۆز قاراشلىرىمنى، تورداشلار بىلەن ئورتاقلىشىۋاتىمەن. سىز ئەگەر يۇقىرىقى ئابزاسىدا تىلغا ئېلىنغان «ئەدەبىيات دەپ ئاتالغان بۇ ژانىرنىڭ بىزدىكى تۇيۇق يولى مەنىۋىيىتىمىزنىڭ تېخىمۇ زەئىپلىشىپ كېتىشىنى تېزلەتتى..» دېگەن سۆزۈمگە چوقۇم جاۋاب بېرىشىم كېرەكلىگىنى دەپ تۇرۇۋالسىڭىز، مېنىڭچە مەن بۇ سۆزۈمگە ئاللىقانچان جاۋاب بېرىپ بولدۇم

مېنىڭ جاۋابلىرىم :

1 - جاۋاب :

بىراۋنىڭ ئىزىغا چۈشۈش ئۆزىگە قىلىنغان ئاسىيلىقىدىن باشقا نەرسە ئەمەس. ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا، تەقلىدچىلىك، ئۆزىنىڭ يۈكسەك پەللىسىنى ئاللىقاچان يارىتىپ بولدى. ئۆزىگە سادىق بولۇش يۈكسەكلىككە تاشلانغان بىر قەدەم بولۇشتىن سىرت ئۇ يەنە ئىنسانىيلىقنىڭ ئەڭ ئەقەللىي ئۆلچىمىدۇر.

2 - جاۋاب :

دۇنيا ئەدەبىياتىدىكى "شەكىل" ئىنقىلابى مەغلۇپ بولغىلىمۇ خېلى زامانلار بولدى. مەغلۇبىيەتنىڭ سەۋەبى شۇكى "شەكىلچىلەر" ئەدەبىياتنىڭ گەۋدىسىنى يوغىنىتىپ ئۇنىڭ ئىچىنى قۇرۇقداپ قويدى.

3 - جاۋاب :

باشقا ئادەمگە ئوخشاپ بېقىش بەكمۇ ئاددىي بىر جەريان. ئۆزىگە ئوخشاپ بېقىش بولسا بەدەل تۆلەش جەريانىدۇر. كۆز ئالدىمىزدىكى ھەممە نەرسىدە شېئىر بار. ئەمما بىز ئۇ يەردە سايىگە ئايلىنىپ قېلىۋاتىمىز. كۆپىنچە ھاللاردا ئەجەللىك ئاجىزلىق بىزنى ھەۋەس قىلغۇچىغا ئايلاندۇرۇپ قويىدۇ. بىزنىڭ بۇخىلدىكى پىسخىكا جاراھىتىمىز، روھىي گادايلىقىمىزدىن سىرت، بىلىم قۇرۇلمىمىزنىڭ چولتىلىقى، دۇنيا قارىشىمىزنىڭ تېيىزلىقى، ئىچكى تىندۇرمىللىرىمىزنىڭ نېپىزلىكى،گۇمران بولغان ئەخلاقى ساپايىمىزنىڭ  غالتەككە چىققانلىقىنىڭ نەتىجىسى.

4 - جاۋاب :

ئەدەبىياتتا مىللىي خاسلىق بولىدۇ ئەمما تەسۋىرلەشتە ئىنسانىيەتنىڭ ئورتاق تۇيغۇسى خاتىرگە ئېلىنىشى كېرەك.

5 - جاۋاب :

يۇقىرىقى تېمامدا مەن مۇنداق بىر ئابزاس سۆزنى قىلغان ئىدىم «بىزنىڭ كىشىلىرىمىز، ئەدەبىياتتىن، مۇھەببەت بىلەن سىياسىينى ئىزلەپ كەلدى.» يۇقىرىقى سۆزۇم، ئەدەبىياتچىلارنىڭ، ئىنسان مەنىۋىيىتىنى تەسۋىرلىگۈچى بولۇش سۇپۇتى بىلەن، پەقەت يۇقىرىقى ئىككىلا خىل نۇقتىنى يورۇتۇپ بېرىشكە تىرىشىشتىن ئىبارەت تۇيۇق يولدىن يېنىشى كېرەكلىكىنى كۆرسۇتۇپ تۇرۇپتۇ.

ئاخىرقى سۆز:

بىزنىڭ مەقسىدىمىز، ئەدەبىيات ھەققىدە  ئۆز ئارا ئۈگۇنىش، چۈشەنچە ھاسىل قىلىش، كەم يەرلىرىمىزنى تولۇقلاشتىن ئىبارەت.
مەلۇم مەقسەت مۇددا بىلەن، بۇ تېما ئاستىدا گەپ يورغىلىتىش، ھەر ئىككى تەرەپكە پايدىسىزدۇر. مۇنازىر قىلىشقا قۇربى يەتمىگەنلەرنىڭ، جىم ئولتۇرۇپ، مۇنازىر قىلىۋاتقانلارنىڭ يازمىللىرىدىن  پايدىلىنىشىنى سەمىيمى ئۈمۈت قىلىمەن.
بۇ تىما ئاستىدا مۇنازىر  قىلماقچى بولغانلارنىڭ، راست ئىسىم، ھەقىقى كىملىك بىلەن كىرىپ مۇنازىر تېمىسىغا قاتنىشىشىنى قىزغىن قارىشى ئالىمەن.
مەن يازغۇچىلار تورىنىڭ، ھەقىقى كىملىك ۋە راست ئىسىم بىلەن ئەزا  تىزىملاۋاتقىنىنى  ئاڭلىغاندىن كىيىن بۇ يەرگە ئازا بولغانمەن .
تامنىڭ ئارقىغا  ئۆتىۋېلىپ «مازارغا چالما ئېتىپ »  بىلجىرلايدىغان چاشقان كەبىي ئادەملەردىن تولىمۇ بىزارمەن.

كېلىڭ ئىنىم...!!
ساپ ئەدەبىيات ھەققىدە پىكىر ئالماشتۇرايلى.
يەنە سورايدىغانلىرىڭىز بارمۇ؟

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   zahir تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-2 18:39  


كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش


يازغۇچىلار تورىمىزنىڭ يېڭى بېتى ئېچىۋىتىلگىنىگە:
يانفون نۇسخىسى|新疆作家网
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش