ximal
كۆرۈش: 282|ئىنكاس: 13

خەنجەر: ئەدەبىي تەنقىد قوللاشقا مۇھتاج [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  151
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 481
تۆھپە : 16
توردا: 53
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 14:13:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

ئەدەبىي تەنقىد قوللاشقا مۇھتاج
ئەلىجان ئوبۇل خەنجەر
بەزىلەر «ئەدەبىياتىمىز 21-ئەسىرگە قەدەم قويغاندىن كېيىن ئەدەبىي تەنقىد سۇسلاپ كەتتى، ئەدەبىي تەنقىدچىلەر شالاڭلاپ قالدى، ئۇلارنىڭ كەسپىي ساپاسى ۋە كەسپىي مەسئۇلىيىتى ئىلگىرىكىگە يەتمەيۋاتىدۇ» دەپ قاراۋاتىدۇ. دەرھەقىقەت، يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، ئەدەبىي تەنقىدچىلىك ھەقىقەتەن سۇسلاپ قالدى. مەتبۇئاتلىرىمىزنى ئاساسەن شېئىر، نەسىر، ھېكايە، پوۋېست، رومانلار ئىگىلەپ كەتتى. ئىلگىرى ئەدەبىي تەنقىدكە ناھايىتى زور قىزغىنلىق بىلەن كىرىشكەن، مەتبۇئاتلاردا خېلى ياخشى ماقالە-ئوبزورلارنى ئېلان قىلغان بىر قىسىم ئاپتورلارمۇ باشقا ژانىرلارغا ئېغىپ كەتتى ياكى قەلەمنى بىراقلا تاشلىۋەتتى. شۇنىڭ بىلەن، ئەدەبىي تەنقىدچىلىكىمىزدە قۇرغاقلىشىش، ئۈزۈكچىلىك ئەھۋالى كۆرۈلدى. بۇنداق بولۇشىنى مۇنداق بىرقانچە سەۋەب كەلتۈرۈپ چىقارغان، دەپ قاراشقا بولىدۇ.
بىرىنچى، ئەدەبىي تەنقىد مەتبۇئاتلاردا تېگىشلىك ئورۇنغا ئىگە قىلىنمايۋاتىدۇ. ھەممىمىزگە ئايان، ئەدەبىي تەنقىد ئەدەبىي تەنقىدچىدىن زور بەدىئىي ماھارەت ۋە بىلىم تەلەپ قىلىدىغان ئەقلىي ئەمگەك. ئەگەر ئەدەبىي تەنقىدچىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى، يېزىقچىلىق ماھارىتى، ئەدەبىي ئەسەرلەرنى چۈشىنىش ئىقتىدارى يۇقىرى بولمىسا، مەزكۇر ئەسەرگە لىللا باھا بېرەلمەيدۇ. بىر پارچە ئەسەرگە ئادىل، توغرا باھا بېرىش ئۈچۈن، مەزكۇر ئەسەرنى كەم دېگەندە ئىككى-ئۈچ قېتىم ئوقۇپ چىقىشقا توغرا كېلىدۇ. ئەدەبىي تەنقىدچى قايتا-قايتا ئوقۇش جەريانىدا بەلگە قويىدۇ، خاتىرە قالدۇرىدۇ، ئېڭىدا بەلگىلىك پىكىر ئېقىمى شەكىللەندۈرىدۇ. شۇندىلا ئۇ مەزكۇر ئەسەرنىڭ ئىدىيىۋى مەزمۇنىغا، بەدىئىيلىكىگە، تىلىغا، ئىجادىيەت ئۇسۇلىغا توغرا باھا بېرەلەيدۇ. ئەلۋەتتە، ئۇنىڭ باھا بېرىدىغىنى بىر پارچە شېئىر ياكى ھېكايە بولۇشىمۇ، ھەتتا بىرەر رومان بولۇشىمۇ مۇمكىن. ئەدەبىي تەنقىدچى بۇ جەرياندا ھەقىقەتەن كۆپ ئەجىر سىڭدۈرىدۇ. ئۇنىڭ ئاشۇنداق زور كۈچ سەرپ قىلىپ يازغان ماقالىسى مەتبۇئاتلاردا ئېلان قىلىنىش ئىمكانىيىتىگە ئېرىشەلمىسە، بۇ ئەدەبىي تەنقىدچى ئۈچۈن زور زەربە بولىدۇ، ئەلۋەتتە. يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، بىر قىسىم مەتبۇئاتلار ئەدەبىي تەنقىدكە سۇس نەزەر بىلەن قاراپ، ئەدەبىي تەنقىدچىلەرنىڭ ئۆز ماھارىتىنى نامايان قىلىشىغا، تەتقىقات ۋە يېتەكلەش خاراكتېرىدىكى ماقالىلەرنىڭ مەيدانغا كېلىشىگە ئىمكان بەرمەيۋاتىدۇ. بىر قىسىم مەتبۇئاتلار قۇرۇق ماختاش، كۆككە كۆتۈرۈش تۈسى قويۇق بولغان ماقالىلەرنى ئىشلىتىپ، تەنقىدلەش خاراكتېرىدىكى ماقالىلەرنى ئىشلەتمەيۋاتىدۇ. نەشرىياتلارمۇ باشقا ژانىرلاردىكى ئەسەرلەرنى كۆپلەپ نەشر قىلىپ، ئەدەبىي تەنقىدچىلىككە ئائىت كىتابلارنى نەشر قىلىشقا ئېتىبار بەرمەيۋاتىدۇ. مۇشۇنداق تەڭسىزلىك ئەدەبىي تەنقىد بىلەن شۇغۇللىنىۋاتقانلاردا باشقا ژانىرلارغا ئېغىپ كېتىش ياكى قەلەمنى بىراقلا تاشلىۋېتىشتەك تراگېدىيەلەرنى كەلتۈرۈپ چىقىرىۋاتىدۇ. شۇنداق بولغاچقا، ئەدەبىي تەنقىدچىلىكىمىز سۇسلاپ كېتىۋاتىدۇ.
ئىككىنچى، ئەدەبىي تەقىدچىلەر مۇئەييەن دەرىجىدىكى ئىلھام ۋە رىغبەتكە ئېرىشەلمەيۋاتىدۇ. ھەممىمىز بىلىمىز، ئەدەبىي تەنقىدچىمۇ ھېسسىيات ئىگىسى، ئۇمۇ خۇددى يازغۇچى، شائىرلاردەك مەلۇم دەرىجىدە ئىلھاملاندۇرۇلۇشقا، رىغبەتلەندۈرۈلۈشكە مۇھتاج بولىدۇ. مۇئەييەن دەرىجىدىكى ئىلھام ۋە رىغبەتتىن قەلبى ئىللىمايدىغان، جاسارىتى ئۇرغۇمايدىغان ئادەم بولمىسا كېرەك. ئەدەبىي تەنقىدچىنىڭ زور كۈچ سەرپ قىلىپ يازغان ماقالىسى مەتبۇئاتلاردا ئېلان قىلىنسا ياكى باھالاش-تەقىدىرلەشلەردە تېگىشلىك شەرەپلەرگە نائىل قىلىنسا، ئۇنىڭ ئاكتىپچانلىقىنى تېخىمۇ يۇقىرى كۆتۈرگىلى، شۇ ئارقىلىق ئەدەبىي تەنقىد قوشۇنىنىڭ يېتىلىشىگە، تەرەققىي قىلىشىغا پۇختا ئاساس سالغىلى بولىدۇ. لېكىن يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، چوڭ-كىچىك باھالاش ياكى تەقدىرلەش پائالىيەتلىرىدە ئەدەبىي تەنقىدچىلەر يازغۇچى، شائىرلارغا قارىغاندا تۈزۈكرەك ئېتىبارغا ئېرىشەلمىدى. ئۇلارنىڭ زور كۈچ سەرپ قىلىپ يازغان ئىلمىي ئەمگىكىگە تۈزۈكرەك باھا بېرىلمىدى. مانا مۇشۇنداق تەڭسىزلىك ئەدەبىي تەنقىدچىلىكىمىزنىڭ سۇسلاپ كېتىشىگە سەۋەب بولۇپ قېلىۋاتىدۇ.
ئۈچىنچى، بىر قىسىم ئەدەبىي تەنقىدچىلەردە ناتوغرا تەنقىد ئىستىلى باش كۆتۈرۈپ قېلىۋاتىدۇ. ئەدەبىي تەنقىدنىڭ يازغۇچى، شائىرلارنىڭ شەخسىيىتىگە ياكى خۇسۇسىي ئىشلىرىغا ئەمەس، بەلكى ئۇلارنىڭ ئەسەرلىرىگە قارىتا يېزىلىدىغانلىقى ھەممىمىزگە ئايان ھەقىقەت. ئەمما يېقىنقى يىللاردىن بۇيان، بىر قىسىم ئەدەبىي تەنقىدچىلەردە ئەسەرگە ئەمەس، بەلكى ئاپتورغا باھا بېرىدىغان ياكى ئۇلارنىڭ شەخسىي ئىشلىرىنى سۆرەپ چىقىپ نىزا-ئاداۋەت پەيدا قىلىدىغان بولمىغۇر يېزىقچىلىق ئىستىلى باش كۆتۈرۈپ قالدى. ھەتتا بىر قىسىم ئەدەبىي تەنقىدچىلەردە گورۇھۋازلىق، مەزھەپۋازلىق ئىللىتى شەكىللىنىپ، بىرى ماختىغاننى يەنە بىرى تەنقىدلەيدىغان ياكى ئۆزئارا بىر-بىرىنىڭ ئەيىبىنى ئېچىپ، ئەدەبىي تەنقىدچىلەرنىڭ ئوبرازىنى خۇنۇكلەشتۈرۈپ قويىدىغان ناتوغرا ئىجادىيەت خاھىشى شەكىللىنىپ قالدى. شۇنداق بولغاچقا، بىر قىسىم مەتبۇئاتلار ئەدەبىي تەنقىدنى بىر چەتكە قايرىپ قويدى ياكى ئۇنىڭغا سۇس مۇئامىلە قىلدى.
تۆتىنچى، بىر قىسىم مەتبۇئاتلار يېڭى «بىخ» لارنىڭ كۆكلىشىنى بوغۇپ قويۇۋاتىدۇ. بىر قىسىم مەتبۇئاتلار ئەدەبىي تەنقىدكە يېڭىدىن قەدەم قويغان، تېخى «نام چىقارمىغان» بىر قىسىم ياش ھەۋەسكارلارنىڭ زور كۈچ سەرپ قىلىپ يازغان ماقالە-ئوبزورلىرىغا «پىشمىغان» دېگەن قالپاقنى كىيدۈرۈپ بىر چەتكە تاشلاپ قويۇۋاتىدۇ. نەتىجىدە ئەدەبىي تەنقىدچىلىك قوشۇنىنىڭ يېتىلىشى، تەرەققىي قىلىشى چەكلىنىپ قېلىۋاتىدۇ.
ئەدەبىي تەنقىدچىلىك تەرەققىي قىلغان مىللەتنىڭ بىر پۈتۈن ئەدەبىياتى توغرا يول بىلەن ساغلاپ تەرەققىي قىلالايدۇ. بۇ تارىخ ئىسپاتلىغان ھەقىقەت. ئەگەر ئەدەبىي تەنقىدچىلىك سۇسلاشسا، سۈپەتسىز، پاخال ئەسەرلەر ئەدەبىيات ھاۋاسىنى بۇلغايدۇ. ھازىر كۆپلەپ نەشر قىلىنىۋاتقان كىتابلارغا تۈزۈكرەك ماقالىلەرنىڭ يېزىلمايۋاتقانلىقى ئەدەبىي تەنقىدچىلىكىمىزنىڭ ھەقىقەتەن پەسكويغا چۈشۈپ قالغانلىقىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىدۇ. شۇنى سەگەكلىك بىلەن تونۇپ يېتىش كېرەككى، تەسىرات تۈسىنى ئالغان ماقالىلەرنى يازغان ياش ھەۋسكارلارنىڭ ھامان بىر كۈنى يېتەكلەش خاراكتېرىدىكى ماقالىلەرنى يازالايدىغان قەلىمى پىشقان ئەدەبىي تەنقىدچى بولالايدىغانلىقىنى ھەرگىز نەزەردىن ساقىت قىلىشقا بولمايدۇ. ئەگەر ئەدەبىي تەنقىدچىلىكىمىز قوللاشقا، چۈشىنىشكە ئېرىشەلىسە، يېقىن كەلگۈسىدە مۇھەممەت پولات، ئەنۋەر ئابدۇرېھىملاردەك قابىل ئەدەبىي تەنقىدچىلەر كۆپلەپ بارلىققا كېلىپ، ئەدەبىياتىمىزنىڭ ماس قەدەملىك تەرەققىياتىغا تېگىشلىك تۆھپە قوشىدۇ.




قاراماي شەھەرلىك 2-ئوتتۇرا مەكتەپ
2010-يىل 25-ماي

مەنبە "شىنجاڭ گېزىتى" 2010-يىل ئىيۇندىكى گۈلشەن بېتى

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   خەنجەر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-5-22 14:18  


Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  337
يازما سانى: 61
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 140
تۆھپە : 1
توردا: 8
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-9-28
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 15:19:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ ماقالىڭىزدىن نۇرغۇن نەرسىلەرنى بىلىۋالغىنى بولىدىكەن ،ئەدىبى تەنقىدچىلىك يۈكسەك بىلىم ماھارىتى ھەم بەدىې دىت تەلەپ قىلىىدىكەن ...

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  314
يازما سانى: 419
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 790
تۆھپە : 10
توردا: 215
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 15:31:20 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كۆڭۈل سۆزىمىزنى سەمىيمى دەپ ئۆتۈپسىز.رەخمەت!

توپۇدا ياتسا گۆھەر،
بولماس باھاسىغا زىيان.
سۇئاقار ئاققان ئېرىقتىن،
سايدا ھەم تاشقىن قىيان.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  416
يازما سانى: 993
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1341
تۆھپە : 22
توردا: 167
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 15:56:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەدەبىي تەنقىدنى قوللاش كېرەك، بىر قىسىم تەنقىدچىمىز ئەسەر ئۈستىدە تەنقىد ئېلىپ بارماستىن ئەسەر ئىگىسىنى ھاقارەتلەيدىغان ئەھۋاللارمۇ بار

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  42
يازما سانى: 27
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 104
تۆھپە : 0
توردا: 9
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 17:01:01 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەەبىي تەنقىد ھەقىقەتەنمۇ سىز ئېيتقاندەك قوللاشقا، رىغبەتلەندۈرۈشكە مۇھتاج بولىۋاتىدۇ. لېكىن ئەمىلىيەتتە بۇنداق ئەمەس. ھازىر قارايدىغان بولساق مۇھەممەت پۇلاتتىن كېيىن ئەدەبىي تەنقىد ئۈچۈن چىن مېھرىنى بېرىپ كېلىۋاتقان ئەەبىي تەنقىتچىلەر ئىنتايىن ئاز. بىر قىسىم ياش ئەدەبىي تەنقىدچىلەر،تەتقىقاتچىلار مەيدانغا كېلىۋاتقان بولسىمۇ ئۇلار يېتەرلىك قوللاشقا، مەيدانغا ئېگە بولالمىدى، ئۇلارنىڭ ئەسەرلىرى يېتەرلىك ئېتىۋارغا ئېلىنمىدى. ھەممەيلەن ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا تەنقىدچىلىكنىڭ تازا تەرەققىي قىلالمايۋاتقانلىقىنى ئېتراپ قىلىدۇيۇ، لېكىن ئۆزلىرىنىڭ ئەسەرلىرىگە بىرەر تەنقىد يېزىلىپ قالسا ئوپۇل-توپۇل ئۆزىنىڭ سالاپىتىنى ئۇنتۇپ، ئەدەبىي تەنقىدچىگە قايتۇرما زەربە بېرىدۇ. كىتابخان، تەنقىدچى، ئاپتۇر ئوتتۇرىسىدكى مۇناسىۋەتنى توغرا بىر تەرەپ قىلالماي ئەدەبىي تەنقىدنى زىددىيەتكە سۆرەپ كىرىدۇ. شۇنىڭ بىلەن تەنقىد قىلغۇچىنى ئېپىنى تېپىپ جايلاشنى، چېقىۋېلىشنى، جەمئىيەتتىكى باشقا ئىشلىرىغا توسالغۇ بولۇشنى ئويلايدۇ ياكى شۇنداق قىلىدۇ.
گەپنىڭ پوس كاللىسىنى ئېيتقاندا جەمئىيىتىمىزدىكى مۇناسىېۋەت تورى بەك مۇرەككەپلىشىپ كەتتى. بىرەرىنىڭ چىشىىغا تېگىپ قويدۇڭمۇ بولدى، سېنى قارا باسقىنى قارا باسقان بولۇپ كەتتى. بۇنداق ھالەت ئاللا بۇرۇنلا ئەدەبىي تەنقىدچىلىك ساھەمىزگە سىڭىپ كىرىپ بولدى. شۇڭا نۇرغۇن ئەدەبىي تەنقىدچىلەر، ئەدەبىي تەنقىد ھەۋەسكارلىرى خەقنىڭ چىشىغا تەگمەي ‹‹سەن ياخشى مەن ياخشى، تونۇر قىزىق نان ياخشى››، دەپ ئەدەبىي تەنقىد بىلەن دادىل شۇغۇنلىنىشقا جۈرئەت قىلالمىدى. بىرە كىتاپ چىقسا بىرەر پارچىمۇ ماقالىنىڭ يېزىلماسلىقى ئادەمنى ئويغا سالىدۇ. بۇ يەردىكى گەپ ئەدەبىي تەنقىدچىنىڭ يوقلىقى ئەمەس بەلكى خەقنىڭ چىشىغا تەگمەسلىك. شۇڭا ماختاي دىسە تىلى كۈيىدۇ، تەنقىدلەي دىسە ئاپتۇر بىلەن يىرىكلىشىپ قېلىشتىن، مۇناسىۋەتكە دەز كېتىشتىن قورقىدۇ. چۈنكى مۇناسىۋەت دېگەن بۇ نەرسە ئادەمنى ھەر كويغا سېلىپ كەتتى. پايدا مەنپەئەت، كەلگۈسى ئىستىقبال دىگەن بۇ نەرسە ئاتالمىش مۇناسىۋەتكە تاقىشىپ كېتىدىغان بولۇپ قالدى. بۇنى ھەر بىر ئادەم ئوبدان بىلىدىغان بولۇپ كەتتى، ئەدەبىي تەنقىدچىمۇ ئەلۋەتتە بۇنىڭ سىرتىدا قالمىدى. شۇنداق قىلىپ ئەدەبىي تەنقىدچىلەر ‹‹زىخمۇ كۆيمەيدىغان، كاۋاپمۇ كۆيمەيدىغان›› ئۇسلنى قوللىنىپ ئاپتور بىلەن ئۇچرىشىپ قالسا ‹‹پالانى ئەسىرىڭىز بەك ياخشى چىقىپتۇ›› دەپ قويۇش بىلەن گەپنى تۆگىتىدۇ. ياكى سورۇن ئوبزورچىلىقى بىلەن شۇغۇنلىنىدۇ. ۋە ياكى زورمۇزور ماختاپ كىتاپخاننىمۇ، ئاپتورنىمۇ، ئۆزىنىمۇ ئالدايدىغان ئەھۋاللارنى سادىر قىلىدۇ.
شۇڭا ھەرقانداق بىر قەلەمكەش چوقۇم ئۆزىدە نورمال بولغان پىسخىك ساپا يېتىلدۈرۈشى، تەنقىدكە توغرا مۇئامىلە قىلالايدىغان تەمكىنلىكنى يېتىلدۈرۈشى، ئانا تىلدىن باشقا كەم دىگەندە بىر تىل بىلىشى ھەم بىمالال پايدىلىنالىغۇدەك ساپانى ھازىرلىشى، توختىماي ئۆزىنى يېڭىلاپ تۇرىدىغان ئۆگىنىش ئادىتىنى يېتىلدۈرۈشى كېرەك. ئەدەبىي تەنقىدچىمۇ ئەسەر باھالايمەن دەپ ئادەمم تىللىماسلىقى، ساغلام بولغان تەنقىد ئەخلاقىنى يېتىلدۈرۈشى كېرەك. ئۇنداق بولمايدىكەن ئەدەبىي تەنقىدنىڭ تەرەققىي قىلىشىدىن سۆز ئېچىش بەسى مۈشكۈل...
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   aysayusup تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-5-22 17:27  


Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  151
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 481
تۆھپە : 16
توردا: 53
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 17:43:28 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەدەبىي تەنقىدنى بىرىنى مەدھىيەلەپ كۆككە كۆتۈرۈشنىڭ ياكى بىرىنى پۇچەكلەشتۈرۈپ پەسلەشتۈرۈشنىڭ دەسمايىسىغا ئايلاندۇرۇۋېلىش ياخشى ئىش ئەمەس. ھەتتا قارىغۇلارچە كۆككە كۆتۈرۈش ياكى قاراقويۇق چۆكۈرۈش-سېسىتىش ياخشى خىسلەت ئەمەس. بۇ نۇقتا ئەدەبىي تەنقىدچى بىلمىسە بولمايدىغان ئەقەللىي ساۋات، ئەلۋەتتە.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  371
يازما سانى: 53
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 183
تۆھپە : 0
توردا: 36
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 22:46:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
     
       ئەلىجان مۇئەللىمنىڭ ئىزدىنىشلىرىدىن خېلى كۆپ نەپكە ئېرىشىپ كېلىۋاتىمەن . شۇغىنىسى مۇنبەرگە كىرەلمەي ھازىرغىچە بىر بۇلۇڭدا ئىلاجىسىز گاچىدەك قاراپلا ئولتۇرۇشقا توغرا كەلدى ...  ھەپىلىشىپ يۈرۈپ بۈگۈن ئاخىرى مۇنبەرگە ئوڭۇشلۇق كىرەلىدىم ، شۇڭا تۇنجى بولۇپ بۇ يەرگە ئىنكاس يازغۇم كەلدى . رەھمەت مۇئەللىم !

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  371
يازما سانى: 53
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 183
تۆھپە : 0
توردا: 36
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-22 22:48:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بەزىدە كەمىنە دىدارنىڭ مۇنبەرگە كىرىشىمۇ قوللاشقا ، ياردەمگە مۇھتاج بولۇپ قالىدىكەن دېسە

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  223
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 288
تۆھپە : 0
توردا: 51
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-23 01:23:50 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇكۇل ھەم ئاغىرتىدۇ ھەم ئادەم ساقايتىدۇ. ئۇنىڭ ئاغرىقى كېسەلدىن ساقايغاندىن كېيىن ئۇنتۇلىدۇ. تەنقىدچىلىكمۇ ھەم شۇنىڭغا ئوخشاش.

ئاسمان، سەن تونۇمىساڭ تونۇما مېنى،
لېكىن كۆز يېشىڭدىن تونۇيمەن سېنى.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  151
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 481
تۆھپە : 16
توردا: 53
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-23 10:15:43 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
دىدارنىڭ تورغا كىرگەنلىكىنى قارشى ئالىمىز.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  151
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 481
تۆھپە : 16
توردا: 53
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-5-24 21:35:48 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئابلىكىم شەمى ئەپەندىنىڭ ئوبرازلىق بايانلىرىدىن دىلىم سۇ ئىچتى.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1596
يازما سانى: 229
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 529
تۆھپە : 11
توردا: 57
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-13
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-15 09:57:00 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇكام خەنجەر ،توردىكى بارلىق ماقالىلىرىڭىزنى ئوقۇپ چىقتىم، كۆپ ئىزدەندىڭىز، رەخمەت سىزگە. مەڭگۈ تەپەككۇ قىلىپ تۇرغايسىز.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  151
يازما سانى: 254
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 481
تۆھپە : 16
توردا: 53
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-3 18:30:53 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
پولاتكامنىڭ مېنى ئىزچىل قوللاپ كەلگىنىدىن دىلىم سۆيۈندى، ئالاقىلىشىپ تۇرايلى.

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  979
يازما سانى: 13
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 38
تۆھپە : 0
توردا: 0
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2012-10-12
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-3 20:37:55 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەدەبىي تەنقىت ھەققىدە مۇھاكىمە يۈرگۈزۈپ ياخشى ئىش قىلدىڭىز،تەنقىتچىلىكنى توغرا پوزۇتسىيە بىلەن قوبۇل قىلىدىغان يازغۇچىلار قوشونى بىزدە كەم بولغاچقا تەنقىتچىلىكنىڭ تەرەققىياتىغا پاسسىپ تەسىر كۆرسىتىۋاتىدۇ.شۇڭا ئەدەبىياتىمىز سىزدەك ئىزەنگۈچىلەرگە مۇھتاج.مەن ماقالىڭىزدىكى يېڭى كۆز قاراشلاردىن خېلى رازى بولدۇم.

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش


يازغۇچىلار تورىمىزنىڭ يېڭى بېتى ئېچىۋىتىلگىنىگە:
يانفون نۇسخىسى|新疆作家网
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش