mahatjan يوللىغان ۋاقتى 2015-2-19 23:18
مۇئەللىم
ھەممەمەزگە مەلۇم مائارىپ ،بىر مىللەت ياكى دۆلەتنىڭ قۇدىرەت تېپىشى ،يۈكسىلىشىدە ناھىيىتى موھىم ئەھمىيەتكە ئىگە بىر ئورگان .بۇ بىر ناھىيىتى چوڭ جەھەتتىكى ئۇقۇم بولسىمۇ گەپنى شۇنداق باشلاشقا توغرا كەپ قالدى ،مائارىپتا ساختىلىق بولماسلىقى كېرەك لېكىن ھەي.............. مانا بۇ ھەيلەر ئەڭ تۆۋەن قاتلاملاردىكى مەكتەپلەرنىڭ ئىلمى خىزمەتلىرىنى ئىشلەۋاتقانلار بىلەن مۇناسىۋىتى يوق دەپ كىم ئېيتالايدۇ ؟ئىلىمى بۆلۈم خىزمىتى مەكتەپ ئوقۇتۇش خىزمىتىنىڭ جان تومىرى ،مەكتەپنىڭ سۈپىتى (ئوقۇتۇش خىزمىتى جەھەتتىكى سۈپەت ) ئىلمى بۆلۈم ئوقۇتقۇچىلارنى ھەرقايسى پەن ئوقۇتۇشىغا قانداق تەڭشەش ،قايسى ئوقۇتقۇچىنى قايسى پەنلەرگە ئايرىشتا موھىم رول ئوينايدۇ ،بۇنداق دىسەم بىر قىسىم دوستلار ئالى مەكتەپتە قايسى كەسىپتە ئوقۇسا شۇ دەرسنى بەرسە بولمىدىمۇ دىيىشى مۇمكىن ، لىكىن (مائارىپ كەسپىدە بولمىغان دوستلارنىڭ شۇنداق ئويدا بولىىشى تۇرغان گەپ )ئىش سىز ئويلىغاندەك ئۇنداق ئاددى ئەمەس يەنى مەكتەپلەردە "قوش -تىل "ئوقۇتۇشنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالمايدىغان ھەم چىقىشنى خالىسىمۇ يەنە شۇ چىقالمايدىغانلار قاتارىغا كىرۋالغان (مەن بۇنى پالانى مەكتەپ دەپ ئېنىق يازمىدىم لىكىن بۇ رايۇنىمىزدىكى مەكتەپلەردە خېلى كۆپ سالماقنى ئىگىلەيدۇ بىز بۇرۇنقى بىر ئەۋلاد جاپالىق تەر ئاققۇزغان ئۇستازلارنى چوڭقۇر ھۆرمەتلەيمىز ئەلۋەتتە ئۇلارنى يوخلاپ تۇرۇشىمىز زۆرۈر ،ئۇلارنىڭ مىننەتسىز جاپالىق مىۋىلىرى بولغان سىز ، بىز ئۇلارغا مەڭگۈ رەخمەت ئېيتىمىز ! )بىر قىسىم جانباختىلار تۈپەيلىدىن شۇ كەسپنى پۈتتۈرگەن ئاشۇ ئوقۇتقۇچىلارغا ئۆز كەسپىدىن سىرت يەنە باشقا نۇرغۇن پەنلەرنى ئارتىپ ئۇلارنىڭ خىزمەت بېسىمنى ھەددىدىن زىيادە ئاشۇرۋېتىدىدىغان نامۇۋاپىق ئىشلار مىنى قەلەم تەۋرىتىشكە مەجبۇر قىلدى ،مەن بۇرۇن بىر خەنزۇ مەكتەپتە ئىشلىگەن ئىدىم ئۇلارنىڭ دەرس سائىتى بىلەن بىزنىڭ دەرس سائىتىمىز ئوتتۇرىسىسدا پەرق ئىنتايىن چوڭ ئەينى ۋاقىتتتا ئاشۇ مەكتەپتە بىر پەنننى بەرگەن ئوقۇتقۇچى باشقا ھەرقانداق پەنلەرنى بەرمەيتى بىر سىنىپقا ماتىماتىكا بەرگەن ئوقۇتقۇچى شۇ سىنىپنىڭ ھۆددىسىدىن چىقسىلا كۇپايە ئىدى ، يەنە تەجىربە ئوتتۇرا مەكتەپ بىلەن يىلدا بىرە قېتىم دوستلۇق پائالىتەت بويىچە دەرسلىك جەھەتتىن تەجىربە ئالماشتۇرۇپ قويىمىز ئۇلارمۇ بىر سىنىپقا دەرس بەرگىنى باشقا سىنىپقا دەرس بەرمەيدىكەن مۇشۇنداق بولغاندا تاپشۇرۇقنىنڭ ئۈنىمىگە ھەقىقى كاپالەتلىك قىلغىلى بولىدۇ ئەمەسۇ ،ئەمدى گەپنىڭ بېشىغا كەلسەك مەكتەپ سۈپىتىنىڭ يۇقۇرى ئۆسۈشىگە بىۋاستە سەۋەپچى بولغان ئوقۇتۇشقا مەسئۇل مەكتەپ مۇدىرى ، ئىلمى بۆلۈم،ئوقۇتۇش تەتقىقات ئىشىخانىسى قاتارلىق ئورۇنلاردىكى ئوتتۇرا قاتلام رەھبەرلىرى يۈكسەك دەرىجىدە ئەھمىيەت بىرىشى كېرەك ، بەزەن مەكتەپلەردە بۇ خىزمەتلەر ئالۋاڭغا كىتۋاتىدۇ ئاڭلىسام "بۇ يىل "شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق مائارىپ نازارىتىنىڭ ئوقۇتۇشنى دائىملىق باشقۇرۇش بەلگىلىمىسىدە بۇ يىل ئوقۇتۇشنى تۇتۇش سۈپەت ئۆتكىلىگە ھۇجۇم قىلىش يىلى ئىكەن شۇنداق تۇرۇقلۇق بىز يۇقۇرنىڭ سىياسىتىگە خىلاپلىق قىلىپ يۈرسەك بولماس ،يەنە بىر قىسىم مەكتەپلەردىكى ئىلمى بۆلۈم خادىملىرىنىڭ كىم ئۇنىڭغا بىزە بىرنەرسە يىگۈزسە ياكى كىيگۈزسە ھىچ بولمىغاندا ئۆيىگە بىرە نۆۋەت ۋاي دەپ بارسا ئۇرۇق -تۇقققان دوستلىرىنى پات -پات يوقلاپ تۇرسا شۇلارنىڭ دەرس مىقدارىنى ئازايتىپ ،ئۆز ھىسياتىغا تايىنىپ ئىش كۆرۈشتەك پاسسىپ ناچار خاھىشلار(ئادەمىگەرچىلىك يۈزىسىدىن يوقلاپ ۋە ياكى ئىنسانى ئەخلاق بويىچە ياخشى كۆڭۈل ئىزلىگەنلىرى بۇنىڭ سىرتىدا) ،بىر قىسىم ئاكتىپ بىلىملىك ئوقوتقۇچىلىرىمىزنىڭ روھىغا رېكسىيە بېرىپ ئۇلاردا :مىڭ جاپالىق ،جان كۆيدۈرۈپ ئىشلىسەكمۇ بەرىبىر دەپ بۇ كەسپتىن ۋايسايدىغان ئامىللارنى كەلتۈرۈپ چىقارماقتا ،دەرس سائاتىنى بېكىتىشتە ئۈنۈم مائاشى بىلەن جىپسىزلاشتۇرۇشنى قوللىنىش ئىنتايىن مۇۋاپىق دەپ قارايمەن مەسىلەن مائارىپ مىنىستىرلىكى (2011)تارقاتقان بىر ئۇقتۇرۇشىدا تولۇق ئوتتۇرا ئېىڭگىلىز تىلى ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ھەپتىلىك دەرس سائىتى 6ساەتتىن 8سائەتىكىچە بولسا بولىدۇ ئادەتتىكى تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ 9سائەتتىن ئېشىپ كەتمەسلىكى كېرەك دەپ ناھىيتى ئېنىق ئوتتۇرغا قويۇلغان (مەن بۇ يەدە ئۆزەمنىڭ ئوقۇغان كەسپىم ۋە شۇ پەننى بېرىۋاتقىنىم ئۈچۈن باشقا پەنلەرنى ئوتتۇرغا تاشلىمىدىم ) مانا مۇشۇنى ئۆلچەم قىلىپ ئۈنۈم ئشھەققىنى تارقاتسا ئىنتايىن مۇۋاپىق بولىدۇ دەپ قارايمەن ،مەكتەپلەردە دەرس ئۆتۈش بىلەن ئۈنۈم يارىتىمىز باشقا ھەرقانداق خىزمەت 2-ئورۇندا بولىشى كېرەك بۇنداق دىسەم باشقىچە پىكرى بار قېرىىندىشىمىزمۇ بولىشى مۇمكىن ،مۇقىملىقنى تەڭ تۇتىمىز . 9سائەتتىن ئاشقان دەرس سائىتىگە ھىساپ ئىشھەققى بېرىلسە تامامەن بولىدۇ ،مۇشۇنداق بولغاندا ھېلقى دەرس ئۆتۈشتىن ئۆزىنى قاچۇردىغان ھېلقى بىر قىسىم غەيۋەتخور ،ئاغزىدا شەھەر ئالىدىغان ئوقۇتقۇچىلىرىمىز دەرھال مۇنبەرگە قايتىپ كىلىپ ئوقۇتۇش ئۈچۈن تەر- تۆككەن بولاتتى ،چۈنكى پۇل دىسە يۈگۈرمەيدىغان كىم بار دەيسىز .مىنىڭ يەنە بىر نەرسىنى ئەسكەرتىپ قويغۇم كىلىۋاتىدۇ دەرس تەقسىم قىلىشتا 15يىلنى ئۆلچەم قىلىپ سىتاجى 15يىلغا توشقانلارغا مىنىستىرلىكنىڭ ئۆلچىمى بويىچە دەرس تەقسىم قىلغاندىن سىرت يەنە باشقا قىسمەن ھالدىكى قۇشۇمچە خىزمەت بېرىپ ئۈنۈم مائاشىنى تولۇق ئالسا بولىدۇ،15يىلدىن ئاشقانلار 20يىلغا توشقانلارنى بىرە سائەت دەرسىنى كېمەيتىشكە بولامدۇ يوق _؟دەپ مەكـتەپ كېڭەش يىغىنىدىن ئۆتكۈزۈپ ماقۇللىسا بولىدۇ .،30يىلغا توشقانلارنى ۋە ئۇنىڭدىن يۇقۇرلارنى 5سائەت دەرس ئۈتۈپ ئۈنۈم مائاشىنى تولۇق ئالسا بولىدۇ دەپ بېكىتسە تامامەن بولىدۇ ئويلاپ بېقىڭ قېرىندىشىم ئۇلارنىڭ 30يىل مۇنبەردە ھەقىقەتەن جاپا تارتقانلىغىنى نەزەرگە ئېلىپ مۇشۇنىڭغا ئوخشاش ئېتىبار بېرىش سىياسىتىنى ئوتتۇرغا قويدۇم ئۇلار كۈندە بىر سائەتتىن ھەپتىدە بەش دەرسنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالماي قالارمىكى دەپ ھەرگىز ئەندىشە قىلماڭ !،15يىلدىن تۆۋەن 10يىلدىن يۇقۇرلارغا ھەپتىدە ھەپتىدە 15سائەت دەرس مىقدارى بويىچە دەرس تەقسىم قىلىنىپ ،ئۈنۈم مائاشى تولۇق مۇشۇ بويىىنچە تارقىتىلسا تامامەن بولىدۇ (ئۈنۈم مائاشنى باشقا جايلاردا قانداق تارقىتىدۇ ئومۇمىسى قانچە پۇل بۇنى مەن بىلمەيمەن، لىكىن بىزنىڭ يۇرتتا ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ يېرىم يىللىق ئۈنۈم مائاشى 2990يۇەن ،باشلانغۇچنىڭ1990يۇەن ) 5يىلنى بىر كاتوگوريەگە سېلىپ ئۈنۈم مائاش تارقاتسا ناھىيىتى مۇۋاپىق دەپ قارايمەن .بىز ئوقۇتقۇچىلارنىڭ شۇ مائاشتىن باشقا مۇكاپات ،تەمىنات سوممىمىز بولمىغاندىكىن ئۈنۈم مائاشنى تارقاتقاندا دەرسنى كۆپ ئۆتكەنلەرگە كۆپ تارقىتىش ،مەكـەپ مائالىيىسىدىن بۇنىڭغا قوشۇپ تولۇقلىما بېرىش ئۇسۇلىنى قوللانسا بۇنڭ ئۈنىمى شۇنداق ياخشى بولغان بولاتتى! ،شۇ چاغدا كىم يەنە مىنىڭ دەرس سائىتىم ئېشىپ كىتىپتۇ دىيەلەيدۇ ؟يەنە شۇ دىيىش زۆرۈركى مەكتەپ مۇدىرى ئىلمى بۆلۈمنى پات-پات نازارەت قىلىپ تۈرۈشى بەك موھىم بېشىدا تىلغا ئالغىنىمىزدەك ناتوغرا كەسىپ ئىستىلى يەنە بارمۇ -يوق دىگەن مەسىلىگە يەنە ئوقۇتقۇچى بىلەن ئوقۇتقۇچى ئوتتۇرسىدىكى ئۈزەڭگە سوقۇشتۇردىغان سۈركىلىشنىڭ ئالدىنى ئالغىلى بولاتتى ،بىزنىڭ مەكـتىۋىمىزدە ئېڭگىلىز تىلى ئوقۇتۇشىنى يولغا قويغىلى توپ ـ توغرا 6يىل بوپ قالدى بۇ جەرياندا مەكتەپ رەھبەرلىكىنىڭ يۈكسەك دەرىجىدىكى كۆڭۈل بۆلىشى (بەزى توسەن گەپلەرنى دەپ قويدۇم ) بىلەن ناھىيىتى ياخشى كىتىپ باراتتۇق لىكىن بىر ئوقۇتقۇچىنىڭ تۇغۇتلۇق دەم ئېلىشى ،يەنە بىر تەكلىپ قىلغان ئوقۇتقۇچىمىزنىڭ مەكتىەپتىن ئايرىلىشى بىلەن پۈتۈن 30سىنىپقا ئاران2 ئوقۇتقۇچى قېلىشتەك ئېچىنىشلىق ئەھۋال كىلىپ چىقىپ 8-يىللىقلارنىڭ دەرسىنى ،ئىلمى بۆلۈم ،مەكتەپ مۇدىرى بىلەن كۆرۈشۈپ توختاتقالىقىنى ئۇقتۇرۇپ دەرسلىكنى يەنە بىر (8-يىللىقلاغا دەرس بېرىۋاتقان تەكلىپ ئوقۇتقۇچى بىلەن ) ئوقۇتقۇچى بىلەن ئۈتۈشنى ئۇقتۇردى ،مەن ئارلىقتىكى گىمناستىكىدىن كىيىن مەكتەپ مۇدىرى ،ئىلمى مۇدىر قاتارلىق مەسئۇللار بىلەن كۆرۈشۈپ: 7-يىللىقلارنىڭ ئەسلىدىكى 2سائەتلىك دەرسىنى بىر سائەتكە قىسقارتىپ 10سىنىپنىڭ دەرسىنى مەن ئۆز ئۈستۈمگە ئېلىپ ئۆتەي، 8-يىللىقلارنىڭ دەرسىنىمۇ توختۇتۇپ قويمايلى ناھىيىتى 40كۈندەك ۋاقىت قاپتۇ دىسەم ھېلقى ئىلمى بۆلۈم مۇدىرى دەيدىغان دەرس سېتكىسىنى ئۆزگەرتىش تەس كەلدى بولغاي مەيداننى ئەپ بولدى مەن مەكتەپ مۇدىرىغا ناھىيىتى ئەتىراپلىق چۈشەندۈرسەممۇ ئۈنىمى بولمىدى ،ھازىر كىم جاپا تارتىشنى خالايدۇ دەيسىز ؟ئەمىلييەتتە مەن 4 سىنىپقا ھەپتىدە 2 سائەتتىن 8 سائەت دەرس ئۆتسەم بولاتتى ،لىكىن مەن 10سائەت دەرس ئۆتۈپ بېرەي 7-يىللىقلارغىمۇ ئۈتۈپ 8-يىللىقلارنىمۇ تاشلاپ قويمايلى ئاتا- ئانىلارنىڭ ،جەمىيىەتنىڭ مەكـتەپنىڭ ئېڭگىلىز تىلىنى يولغا قويغىنىغا نىسبەتەن ئىنكاسى بەك ياخشى دەپ شۇنداق چۈشەندۇرسەممۇ ھېلقى ئىلمەك مۇدىرنىڭ ئىلمىكى مەكتەپ مۇدىرىمىزنى ئىلىپ ئەكىتىپ قالدى ،ھەي ئىسىت زىياننى كىم تارتىدۇ ؟ ئىچىم ناھىيىتى ئاچچىق ھالدا مەكتەپ توپىغا 8-يىللىق سىنىپ مەسۇللىرىغا مۇشۇ توغىرىسىدا مۇراجەتنامە ئەۋەتكەن بولساممۇ بىرەر سادا كەلمىدى ، مانا مۇشۇنىڭغا ئوخشاش ئاغزىدا شەھەر ئېلىپ ئەمىلى ئىش قىلمايدىغان بەڭۋاش ئىلمى بۆلۈم مۇدىرلىرى مەكـەپنىڭ سۈپىتى ئەمەس بەلكى باشقىلارنىڭ بىلىمنى دەپسەندە قىلىشقا شۇ شۇم ئېغىزىدن پايدىلىنىپ باشقىلارغا زەھىرىنى سانچىشقا ئادەتلەنگەن ،ئەمىليەتتە بۇنى مەكتەپ مۇدىرى بىلمەي قالاما مىنىڭچە بىلىدۇ چۈنكى ئۇ يەردە مىنىڭ يوللۇق بولغان پىكرىمنى قوللاپ قويسا "ئۈ"نىڭ ئاتالمىش لېگەندەك يۈزى چۈشىدۇ ،مانا مۇشۇنداق پىرىنسپاللىق مەسىلىلەردە ...........بەك ئۈمىتسىزلەندىم ، !!!!!مەن بۇلارنى يىزىش ئارقىلىق مەلۇم بىرەيلەنگە ھۇجۇم قىلماقچى ئەمەسمەن ،شۇڭا بەزەن مەسىلىلەرنى يەنە نۇرغۇن ئوقۇتقۇچى قېرىدىنداشلار بىلەن ئورتاقلىشىش ،يەنە بىر قىسىم مائارىپنى قىزغىن سۆيىدىغان دوستلىرىمىز بىلەن پىكىرلىشىشىنى لايىق تېپىپ 5سائەت ۋاقىت چىقىرىپ بۇ تېيمىنى يوللىدىم ،بۇنىڭدا يا ئۇنداق يا مۇنداق نۇقسانلارنىڭ بولىشى تەبئى شۇڭا كەڭ ئوقۇرمەن دوستلارنىڭ سەمىمى پىكىر بېرىشىنى چىن دىلىمدىن ئۈمىت قىلىمەن .ئەسكەرتىش :مەن پالانى مەكتەپ ياكى پالانى دەپ يازمىدىم شۇڭا سىزدە مۇشۇنداق تەرەپلەر بوپ قالسا ماڭا ئايرىم پىكىر بەرسىڭىز بولىدۇ . ئىلىم بابىدا ھەر تۈردىكى شىكايەت -ئىنكاسلار بار .خالىسىڭىز سىزمۇ شىكايەت قىلىڭ ،جەميىتىمىزدىكى ناچار ئادەتلەرنى قامچىلاش سىزنىڭ ،مىنىڭ ،ئۇنىڭ ھەمىمىزنىڭ ئورتاق مەسئۇليىتىمىز ھەم مەجبۇريىتىمىز دەپ قارىدىم . رەخمەت!
باشقۇرغۇچى bagdax بۇ تېمىنى تەستىقلىغان ۋاقتى تۈنۈگۈن 10:14
ھەمبەھرقېزىلما0
ھەمبەھرھەمبەھر0
ساقلاشساقلاش0
قوللاشقوللاش0
قارشىقارشى0