ئوقۇش دىگەب ھەم قىيىن ھەم ئاسان ئىشمىكىن دەيمەن .
ئوقۇش توغۇرلۇق بىر ھېكايە سۆزلەپ بېرەي .
بىر يىگىت ئۇستازنىڭ بۇيرۇغان ئىشلىرىنى قىلىپ يۇرۇپ ئۆزىگە تىگىشلىك بىلىملەرنى تولۇقلايدىكەن ، ئەمما ئۇ تولىمۇ كەپسىز سودۇر بولغاچقا ئۇستازى ئۇنىڭغا قاتىق تەلەپ قويدىكەن ، بىر كۇنى يىگىت ئادىتى بويچە بېرىشقا تىگىشلىك بولمىغان يەرگە ئويناپ بېرىپ قاپتۇ ، بۇ يەر بىر باغ بولۇپ بۇ يەردە ھەر خىل مىۋلەر گۇللەر قۇشلار بىلەن تولغان ئىكەن ، بۇ باللا بۇ يەرگە كېلىپ قۇشلار بىلەن سۆزلىشىدىكەن ناخشىلىرىنى ئاڭلايدىكەن ، شۇنداق قىلىپ ئۇ قايتىدىغان ۋاقتىغا ئۇلگۇرەلمەي كېچىكىپ قاپتۇ ، ئۆيگە بارسا ئۇستازى كېلىپ ئوتۇرغان ، نەگە باردىڭ دەپ يىگىتقا كايىپتۇ ، يىگىت ئادىتى بويچە بېشىنى تۆۋەن قىلىپ سۆز قىلماي تۇرۋاپتۇ ، ئۇستازنىڭ ئاچىقى كېلىپ بۇرمۇنچە كايىپتۇ ، ھەمدە يىگىتنىڭ ئالدىدا تۇرغان ئۇستىتەل گە بىر تال قەلەمنى تىكلەپ قويۇپتۇ ، سېنى باشقۇردىغان ئادەم يوق مۇشۇنداق بەڭۋاش بوپ كەتىڭ ئەمدى سەن مۇشۇ قەلەمگە بويسۇن دەپتۇ .
ھېلىقى باللا ھېلىقى قەللەمگە قاراپ ئوتۇرۇپ قىمىرلىماپتۇ ھەقىقەتەن ئىتاەت بىلەن بويسۇنۇپتۇ ، شۇ كۇنى ئۆتكۇنچى شامال بۇ يەردىن ئۆتۇپ كېتىۋېتىپ بىرسىنىڭ مۇگۇدەپ ئوتۇرۇپ بىرنىمىلەرنى دەپ پىچىرلاپ ئوتۇرغان بۇ باللىنى كۆرۇپـۇ ، قارىسا بىر قەلەمنى ئالدىغان قويۇپ قويۇپ شۇنىڭغا قاراپ ئوتۇرغان ئىكەن ، شامال ھېي يىگىت ، نىمىش قىلۋاتىسەن دەپتۇ ، باللا سەگىدەپ قارىسا شامال سۆزلەۋاتقان ، ھە ،، ما قەلەمگە ئىتائەت قىلىشنى ئۇگىنىۋاتىمەن دەپتۇ ، شامال بالىنىڭ سۆزىدىن قاتىق كۇلۇپ كېتىپتۇ كۇلكە ساداسىدىن ئۆي ئىچىمۇ جاراڭلاپ كېتىپتۇ ، شامال كۇلكۇسىدىن توختاپ سەن ئۇنىڭغا تىكىلىپ ئوتۇرساڭ مەڭگۇ بويسۇندۇرالمايسەن ، سەن ئۇنى قولۇڭغا ئېلىپ شەكىللەرنى ھۇجۇتقا كەلتۇر شۇندىلا ئۇنى بويسۇندۇرسەن دەپتۇ ، دە يىگىتنىڭ ساددا قىلىقىغا كۇلگىنىچە بۇ يەردىن ئايرىلىپتۇ ، يىگىت ئويلاپ باخسا راس ، ئۇ ئاستا بېرىپ قەلەمنى قولىغا ئاپتۇ .
ئۇ قەلەمنى ئورۇپ چۆرۇپ ، ئوتتۇرۇپ قانداق شەكىل سىزىشنى بىلەلمەپتۇ
ئاندىن ئۇ ئۇستازنىڭ قەلەمگە بويسۇن دەپ قەلىمىنى تىكلەپ قويغان ھالىتىنى ئەسلەپ ، شۇ بويچە بىر شەكىلنى ئويلاپتۇ دە قەلەمنى قولىغا ئېلىپ
l بىر سىزاق سىزىپ قويۇپ مۇشۇ سىزاقا بويسۇندۇم ھە ، توۋا دەپتۇيۇ ،،، ئۇستاز بۇيردى ئەمەسمۇ بۇ بىر سىزىقتەك قەلەم بولغان بىلەن ئۇستىدە ئىلىمدار بار دە شۇڭا بۇ سىزاقا بويسۇندۇم دەپ سىزاقنىڭ ئۇستىگە بىر چېكىت قويۇپتۇ دە ، i بۇ شەكىلنى سىزىپ چىقىپتۇ .ئاندىن يەنە بىر شەكىل ئويلىشىپتۇ ئۇ يەنە بىر سىزاق سىزىپتۇ l ئاندىن بۇنىڭ ئۇستىتەلنىڭ يۇزگە توىتالايدىغان ھالەتە ئول تەرەپكە بىر - ئۇزۇك سىزاق سىزىپتۇ دە ئۇنى L
مۇنداق شەكىلگە كەلتۇرۇپتۇ دە ئىگەم لىللا جۇما ماڭا بىردەمدە ئىككى شەكىل سىزىشنى دەپتۇ ، ئۇ ئۇچۇنچى شەكىلنى تېخىمۇ قالتىس سىزىش قارارىغا كەپتۇ دە قەلەمدە يەنە بىر سىزاق سىزىپتۇ دە بۇ مەن دەپتۇ ، يېنىغا يەنە بىر سىزاق تارتىپ بۇ نىگارىم دەمتۇ دە ئىككىسىنىڭ ئوتۇرسىدىن بىر سىزاق سىزىپ ئىككى سىزاقنى تۇتاشتۇرۇپتۇ دە مۇنداق شەكىل ۋۇجۇتقا كەلتۇرۇپتۇ H دە شەكىلگە بىردەم قاراپ ئوتۇرۇپ نىگارىمغا ھالقا ئاساي دەپ نىگار تەرىپدىكى سىزاقا بىر ھالقا ئېسىپتۇ دە بۇ قىلىقىدىن خۇش بوپ كۇلۇپ كېتىپتۇ ،ئۇ تۆتۇنچى شەكىلنى نىمدىن باشلىشىنى پەقەت بىلەلمەپتۇ ، ئۇ ئويلىنىپ ئاخىرى رەبىم ئاللا ھەقىقەتەن مېھىربان
ھەم تولۇمۇ سۇپتا مەزمۇت دەپ A بۇ شەكىلنى سىزىپتۇ ، ئۆزى سىزغان تۆت شەكىل ئۇنىڭغا ئىگىز پەس يۇقۇر تۆۋەن كۆرۇنىپ
مۇنداق بىر شەكىلنى ئېسىغا كەلتۇرۇپتۇ M ، ئەگەر نىگار ئىككىمىز ئىككى سىزاق بولساق ئارلىقىغا يۇركىمىزنى قويساق قانداق ياخشى بوللار ئىدى ھە دەپ بۇ iLHAMشەكىلنى سىزىپ چىقىپتۇ ،، يىگىت قىلغان ئىشىدىن خۇشال ئوتۇرسا ئۇستازى كىرىپ كەپتۇ ، نىمىش قىلۋاتىسەن قەلەمنى نىمىشكە جايدىن يۆتكىدىڭ دەپتۇ ، يىگىت شەكىل سىزايدەپ يۆتكىدىم دەپتۇ ، ئۇستازى نىمە سىزدىڭ ئەكىلە مەن كۆرەي دەپتۇ ، يىگىت شەكىلنى كۆركىتىپتۇ ، بۇ قانداق بوپتۇ ئۇستازىم دەپ سوراپتۇ ، ئۇستازى شەكىلگە قاراپ تۇرۇپ كېتىپ ھاياجانلانغان ھالدا ئىلھام بوپتۇ ياخشى مانا بۇ ئويسۇنۇش بويسۇندۇرۇشنىڭ باشلىنىشى دەپ ، ئەمدى سەن بۇ تاياقا بويسۇن دەپ بىر تاياقنى ئىشىكنىڭ يېنىغا ئەكىلىپ سانجىپ ئۇنىڭدىمۇ ھېكىمەت كۆپ دەپتۇدە ، قەلىمىنى ئېلىپ كېتىپتۇ يىگىت تاياقا قاراپ ئوتۇرۇشنى باشلاپتۇ ،، تاياقا قاراپ ئوتۇرېۋېرىپتۇ ئۇستازى كەلمەپتۇ ، ھېلىقى تاياق يەردىن يىلتىز تارتىپ كۆكلەپتۇ يوغىناپتۇ ئۇستازى كەلمەپتۇ ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، داۋامىغا قىزىقسىڭىز ،،،،،،،،،يەنە يولاي
[ بۇ يازما maylamqi تەرپىدىن2008-12-29 11:46دە قايتا ]