hotanboy دەرىجىسى :شەبنەم ئەزاسى 
UID نۇمۇرى : 21745 نادىر تېما :
0
يازما سانى : 145
ئۇنۋان:3 دەرىجە
شۆھرەت: 161 نۇمۇر شەبنەم پۇلى: 1270 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
ياخشى باھا: 10 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى :91(سائەت)
تىزىملاتقان :2007-09-08 ئاخىرقى :2008-10-24 | ئۈچ جۈپ ئاتا - بالا
A,B,C ئۈچ ئائىلە قوشنا ئىدى ، بىر ئائىلىدە بىر دىن بالا بولۇپ ئۇلارنىڭ يېشى ئاساسەن پەرىقلەنمەيتتى .
A ئائىلىدىكى ئاتا --- بىر زىيالىي ، ئۇيىڭى بىناغا كۆچۈپ كەلگەندىن كېيىن بالىنى ياراملىق ئادەم قىلىپ تەربىيلەش ئۈچۈن ، بالنىڭ ئۆگىنىش ۋاقتى ، ۋەزىپىسى ، دەم ئېلىش كۈنى ، بايرام - تەتىل كۈنى ، تەتىلدە پىئانىنو ئۆگىنىش قاتارلىق ئىشلىرىنى بەلگىلەپ بەردى ، ئادەتتە بالىنى ئۆيدىكى ئۇششاق ئىشلارغا قول تىققۇزمىدى. دەسلەپتە بالىنىڭ ئۆگىنىشى يامان ئەمەس ئىدى، لېكىن ئۇ كۈنبويى ئۆگىنىشتىن زېرىكتى ، بارا-بارا ئۈگىنىش قىزغىنلىقى يوقالدى ، ئۆگىنىش نەتىجىسى تۆۋەنلەپ كەتتى ، تولۇقسىز ئوتتۇرغا كۆچكەندە دەرىسلەر كۆپەيدى ، ئىمتىھاندا ئۇ يېرىمدىن كۆپرەك پەنلەردە ئۆتەلمىدى ، ئاتا بەكمۇ بىئارام بولدى ،غەزەپلەندى، بالىنى ھەمىشە ئورۇپ - تىللاپ تەنقىدلىدى، بالا نەچچە قېتىم ئۆيدىن چىقىپ كەتتى ، ئاتا نەچچە قېتىم ئۇنى ئىزدەپ تېپىپ كەلدى، ئەمدى يەنە ئۇنى ئوقۇشقا، پىئانىنو ئۆگىنىشكە زورلاشقا جۈرئەت قىلالمىدى . كۈنلەرنى ھەسرەت چېكىپ ئۆتكۈزۈۋەتتى . بالا تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ ، ئائىلىدە خىزمەت كۈتۈپ ئولتۇردى .
B ئائىلىدىكى ئاتا ------ ئاددىي تىجارەتچى ، ئۇ يىڭى ئۆيگە كۆچكەندىن كېيىن ئاددىي بىر دوكان ئاچتى ، تىجارىتى بەك ئالدىراش ئىدى، ھەتتا يىتىشىپ بولالماي بالىنى چاقىرىپ كىلىپ مال ئېلىش ، سېتىش ، ھىساب قىلىش ئىشلىرىغا ياردەملەشكۈزدى ، بالا تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ ، ئالىي مەكتەپكە ئۆتەلمىگەن بولسىمۇ ، بىراق ئاتىسىدىن ئېلىم - سېتىم ئىشلىرىنى ئۆگىنىۋالغان بولغاچقا تىجارەت قىلالىدى، كېيىنچە ئىككىنچى خوجايىن بولۇپ قالدى .
C ئائىلىدىكى ئەر -خوتۇن ----- «مەدەنىيەت ئىنقىلابى» مەزگىلىدە تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپتە ئوقۇغان ، كېيىن ئىشچى بولغان ، زاۋۇت سېتىۋېتىلگەندىن كېيىن ئىشسىز قېلىپ، ھەركۈنى تەرەپ - تەرەپكە قاتراپ ئىش تېپىپ قىلىپ جان باقىدىغانلاردىن ئىدى. ئۇلار ئىشقا ئۇرۇنلىشىش رىقابىتىگە ماسلىشىش ئۈچۈن مەدەنىيەت بىلىملىرى ۋە تېخنىكا بىلىملىرىنى ئۆگىنەتتى ، بىلمىگەنلىرىنى بالىسىدىن سورايتتى ، بالىسى بىلگەنلىرىگە ئۇدۇللۇق جاۋاب بەرسە، بىلمىگەنلىرىگە كىتابلاردىن جاۋاب ئىزدەيتتى ، ئاتا - بالا بىرلىكتە ئۆگىنەتتى ، تەتقىق قىلاتتى ، ئۇلار بارغانسىرى ئالغا باستى، ئۇلارنىڭ ئۈگىنىش قىزغىنلىقى ئېشىپلا قالماي ، ئۆگىنىش نەتىجىسىمۇ يوقىرى كۆتۈرۈلدى، يەنە ئۆزلىگىدىن ئۆگىنىش ئىقتىدارى ۋە تەپەككۇر ئىقتىدارى كۈچەيدى ، بالا تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپنى پۈتتۈرۈپ ، نوقتىلىق داڭلىق ئالىي مەكتەپكە ئۆتتى .
بىر كۈنى بۇ ئۈچ كونا قوشنا ئۇچرىشىپ قالدى، باللىرىنىڭ ئەھۋالى ھەققىدە سۆزلەشتى :
A ئاتا :--- مەن بالىغا بەك قاتتىق تەلەپ قويۇپتىمەن . B ئاتا :--- مەن بالىنىڭ ياراملىق ئادەم بولۇشىنى ئۈمىد قىلىمەن . C ئاتا :--- مەن تەبئىيلا مۇۋاپىقىيەت قازاندىم .
شۇ كۈنى يەنە بۇ ئۈچ بالىمۇ ئۇچرىشىپ قالدى، ئايرىلغاندىن كېيىنكى كۈنلەرنى ئەسلەپ سۆزلەشتى :
A بالا : ----- كىچىكمدە ئاتامنىڭ قۇماندانلىقىدا قارغۇلاچە ئۆگىنىدىغان «ماشىنا»ئىدىم . B بالا : ----- كىچىكمدە ئاتامغا ۋاقىتلىق ياردەملەشكەن «ئىشچى» ئىدىم . C بالا : ----- كىچىكمدە مەن ئاۋۋال ئاتام بىلەن «ساۋاقداش» ئىدىم ، كىيىن ئۇنىڭغا «مۇئەللىم» بولغان ئىدىم .
بۇ ئۈچ ئاتىنىڭ ئۈچ خىل تەربىيلەش ئۇسۇلى ، ئۈچ بالىنىڭ ئۈچ خىل تەسىراتى ئىدى . بىز بونىڭدىن ئۈچ بالىنىڭ ئۈچ خىل تەرەققىيات يۈنلىنىشىنى بىلىۋېلىشىمىز تەس ئەمەس .
مەنبەسى : «قوش تىل» ئوقۇتقۇچىللىرىنى تەربىيلەش دەرىسلىكى دىن تەرجىمە قىلىندى.
___ باشقۇرغۇچى : فىكرەت تەرىپىدىن تەستىقلاندى . تەستىقلانغان ۋاقتى : 2008-06-06 |