| |||||||||
judun | ئېگسى يوق چوشقىلارمۇ بۇ ؟!ئېگسى يوق چوشقىلارمۇ بۇ
جۇدۇن دەرىس ئارلىقىدىكى يىگىرمە مېنوتلۇق تەنەپىس ۋاقتىنىڭ ئۇلاپلا تۆت-بەشنى يۆتۈلۈپ بولغىچە تۇشۇپ قالدىغانلىقىنى بىلسەممۇ ،ئۆزۈمنىڭ ئەدەبىي ئەسەرگە بولغان ئوتتەك قىزغىنلىقىمنىڭ تۈرۈتكىسىدە ئىشخانىغا كىرىپلا تۇيغۇمدا ئۇزۇندىن بىرى مانىۋىر قىلىنۋاتقان، «مېھمان تىلەيمەن»ناملىق ساتىرىك شېئىرغا تۇتىنغان ئىدىم .كارىدوردىكى ۋاراڭ-چۇرۇڭ ئاز بۇلۇپ قالغاندەك ئىشخانا ئالدىدا ئىلمىي مۇدىر خانىمنىڭ ھەرە چېقىلۋالغاندەك چېقىراشلىرى قايناق ئىلھامىمنىڭ گېلىدىن بوغقىنىچە ،يېقىمسىز پاراڭلار ئوقتەك كىلىپ قۇلاق پەردىللىرىمنىڭ ئارامىنى قويمىدى .سىرىتىىن بىر ئوقۇغۇچىنىڭ مىشىلداپ قۇرۇق گەپلەرگە قۇرۇق جاۋاب بېرۋاتقىنى تولىمۇ ھەيرانلىق ھېس قىلدۇردى .تۇنۇش ئاۋاز ،ناھايتىمۇ تۇنۇش ئاۋاز ... ئۇ دەل مىنىڭ ئوقۇغۇچۇم بەختىيار ئىدى .سوراق ناھايتىمۇ قوپال ئېلىنىپ بارغىننى ئاڭلاپ تۇرساممۇ سىرىتقا چىقىشقا رايىم بارمىدى . قىزىق ! -ئېيتە گۇي ،سىنى كىم تەنەپىسكە قۇيۇپ بەردى ؟! -مۇئەللىم -قايسى مۇئەللىم ؟ -بىرىنچى ،ئىككىنچى سائەتتە ئەنۋەر مۇئەللىم دەرىس ئۆتكەن ئىدى ،ئالدىنقى سائەتتىمۇ تەنەپىس قىلمىغان ئىدۇق ،شوڭا مۇئەللىم ئۆزى قۇيۇپ بەردى . _نەگە ماڭغان ئىدىڭ ،«ئاناڭ»نىڭ يېنىغا باردىڭمۇ ؟نېمىشقا يۈگرەيسەن ؟! _ئانامنى تاتمىسىلا مۇئەللىم ،ئانام تۈگەپ كەتكەن . ھۈ ھۈ ھۈ ھۈ ھۈ قورسىقىم بەك ئاغرىپ كىتىپ ئوبورنىغا بارغان .ھۈ ھۈ ھۈ ھىق ،ھىق ... -يىغلىما لاتا ،قىلدىغاننى قىلىپ بۇلۇپ نېمىگە يىغلايسسەن ؟ ۋۇ ئادەم بولمايدىغان ئېشەك چوشقى . يەنە كۆزۈڭگە قارماي يۈگرەمسەن ؟ گەپ قىل ئېشەك ؟! -ياق مۇئەللىم يۈگۈرمەي ،ئەمدى تەنەپىسكىمۇ چىقماي ... -مۇئەللىمىنىڭ قېنى ؟ -دەرىس ئۆتۈپ بۇلۇپ چىقىپ كەتكەن ئىشخانىسىدىمىكىن -ۋۇ چوشقا ماڭ سىنىپقا كىر ... دېگەن چالۋاقاشلار مىنى قانچىلىك بىئارامسىزلاندۇرسا ،مەن شۇنچىلىك ئېغىر بېسىقلىق بىلەن ماڭا ئىشتىياق بىلەن تىكىلىپ تۇرغان بەت يۈزگە نەزەر سالغىنىمچە ئولتىرىۋەردىم . ئىشىك ناھايتىمۇ سەت ئېچىلدىدە يولداش ئىلمىي مۇدىر كۆزىنى چەكچەيتكەن ھالدا ئىككى قولىنى بەلگە ئېلىپ ناھايتىمۇ سۈر ھەيۋا بىلەن كىرىپ كەلدى . -سىز....سىز نېمە ئىش قىلۋاتىسىز ؟چوشقىلارغا تەربىيە ئىشلىمىگەنمۇ؟دەپ سورىدى قوپاللىق بىلەن . قارسام ئىككى مىسراسى تەۋەللۇت بولغان ئەسەرگە تۇتۇش قىلغاچ ،بىر تەرەپتىن ئاچچىقىمنى بېسىپ تاماكا چېكىۋاتقان ئىكەنمەن . ھاماقەتلەرچە سورالغان بۇ سۇئاللار بىز ئاز گاڭگىرتىپ قويدى. يەنە كەپ كىچىككىنە ئەمەل ئۈچۈن ئاغزىنىڭ گېزى قالمىغان ئۇلۇغ باشلىقىمنڭ كۆزى قارغۇ بۇلۇپ قالسا كېرەك دېگەن ئويلارمۇ دەمانلىققا كۆڭلۈمگە كەچتى . نېمە ئىشلار بىلەن بۇ قەدەر كايىپ كەتكەنلىكىنىڭ سەۋەبى يەنىلا غۇۋا بولسىمۇ ،بىر ئاچچىق ،بىر كۈلكەمنى باسالماي _شېئىر يېزىۋاتىمەن ! تاماكا چېكىۋاتىمەن ! دېدىم جاۋابەن ئۇنىڭ چەكچەيگەن كۆزلىرى بارغانسىرى كىچىكلەپ كېتىپ باراتتى . شۇ ئاچچىقىدا تۇرۇڭ تاماكىڭىزنى ئۆچۈرۈپ ئاۋۇ چوشقىللىرڭىزغا تەربىيە ئىشلەڭ ... ھەيرانلىقىم تېخىمۇ يۇقىرى پەللىگە چىقتىمۇ يېنىشلاپ سوراپ باقتىم ؟ قايسى چوشقىغا تەربىيە ئىشلەيمەن . ھېلىقى ئۈچ تۆتىگىما ؟! قايسى چوشقا بولاتتى ،سىنپىڭىزدىكى باياۋاننىڭ تۇڭگۇزدەك بۇلۇپ كەتكەن «مەدەنيەتسىز »ئېشەك چوشقىنى دەيمەن . -بىلمەيدىكەنمەن .تاكى ھازىرغا قەدەر ئېشەكنىڭ چوشقى بۇلۇپ كېتىدىغىننى ئاڭلاپ باقماپتىكەنمەن . -تولا گەپچىلىك قىلماي گەپكە تۈز جاۋاپ بىرىڭ . ئېگىسى يوق چوشقىلارمۇ ئۇ ؟ چۈشەندىم . ئېگىسى بار چوشقىلار ئۇ . -ئۇنداقتا ئېگىسى كىم ؟ -تۇرمامدۇق مانا ئىككىمىز ...ھا ھا ھا بۈگۈن نېمە بولدى سىزگە ؟ نەچچەيىللاردىن بۇيان مەكتەپتە مۇئەللىمنىڭ تولا ئالمىشىش سەۋەبىدىن تاپتىن چىققان باللار ئىدى ، بىز سىزگە ئىشىنىپ باللارنى تاپشۇرغان ئىدۇق . بۇ مەۋسۈملۈك ئوقۇ-ئۇقۇتۇش تۈرلۈك پائالىيەتلەردە ئىنتىزامى ياخشى سىنىپ دەپ يۈرسەك بۈگۈن بولغان سەتچىلىكنى قانداق قىلمىز ئەمدى . -نېمە سەتچىلىك ئىدى ...شۇنداق سىزنى كايىتىۋەتكىدەك دېدىم قايتۇرۇپ -بۈگۈن تەكشۈرۈش كېلىدۇ ،رەھبەرلەر كەتكۈچە باللارنى تەنەپىسكە چىقارماڭلار دېگەن ئىدىققۇ ، قارسام سىزنىڭ سىزنپىڭىزدىكى باللار ئۇچۇپ يۈرۈيدۇ . ھېلىقى بەختىيار دېگەن ئېشەك يۈگرەپ مېڭىپتىكەن نۇمۇس قىلماي ئىداردىكى «جۇ»جۈرۈنگە ئۈسىۋالدى . جۈرۈننىڭ ئاچچىقى ناھايتى كەلسىمۇ چاندۇرمىدى ھەنىم بولسىمۇ ... ۋاي خۇدايىم شۇ ئىشمىدى ... -شۇ ئىشمىدى دەيسىزغۇ ؟ بۇ كىچىك ئىشمۇ ؟ ھەر قېتىملىق يىغىنغا بارساق باللىرڭغا ئەخلاقى تەربىيەنى ياخشى ئىشلىمەپسەن دەپ پىشانىمنىزگە سالىدۇ تېخى ... سىز دەرھال سنىپقا كىرىپ يەنە شۇنداق چوشقىلاردىن قانچىلك بارلىغىنى ئېنىقلاپ چىقىڭ ...مەن بىر بىلىپ باقاي . -مەن دېدىمغۇ سىنپىمدا چوشقا يوق . پەقەت ياڭيۇچىنىڭ تارازىسىدەك نەدە قويسا شۇ يەردە توختايدىغان ياۋاش ،كۈنۈپ كەتكەن قوزىلار بار ،مەن نەچچە يىلدىن بىرى چوشقا بارلىقىنى بايقىماپتىمەن، دىيىشىمگە ئىچىدە نېمىلەرنىدۇ دېگىنچەغوتۇلداپ چىقىپ كەتتى ... بىر سائەت ئەنە شۇنداق تىيىنگە ئەرزىمەس پاراڭلار بىلەن ئۇ ئالەمگە سەپەر قىلدى . قوڭغىراق چېلىندى .دەرىس تەييارلىقمنى ئالغىنىمچە سىنىپقا كىردىم . ئوقۇغۇچىللىرىمنىڭ قىزغىنلىق بىلەن بىرلگەن سالىمىدىن چىرايىمغا يېڭى بىر كۈلكە قوندىدە ،تۇرۇپ چوشقا پارىڭىنى تەگىگىم كىلىپ قالدى . ساۋاقلاشلار ! مەن سىلەردىن تولىمۇ كۈلكىلىك بىر سۇئال سورىماقچىمەن . جاۋاپ بىرىشكە لايىق بولسا جاۋاب بېرىڭلار ،خالىمىساڭلارمۇ مەيلى ...خوش ئۇنداقتا سىنپىمىزدا قانچە نەپەر چوشقا بار ؟! ھا ھا ھا سىنىپ ئىچى بىردىنلار كۈلكە بىلەن تۇشۇپ كەتتى . يوق مۇئەللىم يوق ،سىنپىمىزدا بىرمۇ چوشقا چوق ... باركاللار ...مەنمۇ چوشقا بارلىقىدىن گۇمانلانمەيمەن .مەكتىپىمىزدىكى مۇئەللىملەردىن ئاڭلىشىمچە بۈگۈن سىنپىمىزدا بىر ئالاھىدە مەخلۇق بايقىلۇپتۇدەك ...شوڭا ھەيرانلىق ئىلكىدە بۇ سۇئالنى سىلەردىن سورىغىم كىلىپ قالدى . ئەيىپكە بۇيرىمىغايسىلەر دېدىم ،پەخرلىرىمگە قاراپ ... ئۇنداقتا سىلەردىن يەنە بىر سوراپ باقاي ،چوشقا دېگەن نېمە ؟ ئەمدىلا 12ياشنىڭ قارىسىنى ئالغان سىنپىمدىكى ھازىرجاۋاپ ئوقۇغۇچۇم ئالىمجان ،مۇئەللىم مەن دەپ باقاي دېگىنچە (مەھرو ،ھارام ،سېسىق پۇرايدىغان ،پۇرىقى ھەممە ئادەمنى بىزار قىلدىغان سىمىز مەخلۇق )يۇقارقى چۈچۈك جۈملەرنى بايان قىلدى . ئېگىسى يوق چوشقىلارمۇ بۇ ؟دېگەن مانا بۇ يىرىك بايان ئۆز پەرزەنىتلىرگە قىلىنغان ھاقارەتتىن ،ئۆز-ئۆزىگە قىلىنغان ھاقارەتتىن ،مىللىتىگە قىلىنغان قىلىنغان ھاقارەتتىن ،قىسقىسى ئۆزلۈك ساپاسى قىيسىيىپ قىلغان ئەنە شۇنداق ئاتالمىش سەركىلەرنىڭ خۇدىنى يوقاتقان چىركىنلىك قاراشلىردىن ئىبارەت . ئۇ مۇئەللىم ئىدى ،مۇئەللىم بولغاندىمۇ ئۆزىنى بىر سانايىغان مۇئەللىم ئىدى...تولىمۇ ئەپسۇس | ||||
---|---|---|---|---|---|
بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى : |
uykujan دەرىجىسى :دائىملىق ئەزا | چوشقىدىن ئىككىسى بار ، ئۇ بولسىمۇ ھېلىقى جەددال، يەنە بىرى ئۈسسىۋەتكىنى!
ناھايىتى ياخشى يېزىلىپتۇ، يەنە بار مۇ ! | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
kok-sultan تەۋپىق ئىزچىسى | قانداق ساپاسى يوق ئىلمىي مۇدىردۇ ئۇ؟ئادەمنىڭ ئىچىنى ئاچچىق قىلىپ....
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
qokka دەرىجىسى :شەبنەم ئەزاسى | ھەجەپ ئېغىر بېسىق مۇئەللىمكەن ئۇ؟ ئۇنىڭ ئورنىدا مەن بولغان بولسام چوقۇم ھېلىقى ئىلمى مۇدىر قانجۇقنىڭ جاجىسىنى بىرەتتىم. پىداگوگىكا ئوقىمىغان ئىلمى مۇدىر ئوخشايدۇ.
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
musallas | ئۇقۇپ بولغىچە كۇزۇم بىلىنەر بىلىنمەس نەملىشىپ كەتتى دىسە ....... تەسىرلىك يېزىپسىز جۇدۇن ، ئانا چوشقا بۇلۇشقا ئەرزىمىگۇدەك چوشقىكەن ئەمەسمۇ ئۇ چوشقا .....
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
molla-zaidin ئالتىنجى سەزگۈ | سىنىپتا چوشقا يوقكەن ، ئىشخانا دېگەن قوتاندا ئىككى چوشقا بارئىكەن ~~~
بەلكىم بىر چوشقا بولۇشىمۇ مۇمكىن، چىشى چوشقا .....s:4] كىچىك موللا-زەيدىن | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
imamasan دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | بۇ راست بولغان ئىشمىدۇ مىنىڭچە ھەرقانچە بولسۇمۇ ئۇنداق سەت ئىبارىلەرنى ئىشلەتمەسھوي
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
bilgar | مەن تېخى تېمىنى كۆرۈپ ،مەكتەپكە چوشقا بېسىپ كىرگەن چېغى دەپتىمەن ئاداش.
ھازىرغۇ قويرۇق شىپاڭلاتسا ،ئاقنى قارا،قارىنى ئاق دىيەلىسە ،ئوبۇرنا ئەمىلىدەك كىچىك ئەمەللەر تىگىدۇ. ھەي بىز خەقزە. مەمتىمىن ھوشۇرنىڭمۇ ئەيتاۋۇر بىر ئەسەردە،ساقچىلارنىڭ ۋىجىكىنى باشلىق قىلىپ،چوڭلىرىنى ئۇردىغان ساقچى قىلدىغانلىقىنى ئوقۇغاندەك قىلغان. ھەي بىزدىكى باشقۇرغۇچىلىق.باشلىق خۇمارلىق. رەھمەت ئاداش .ياخشى ئەسەرلەرنىڭ ۋاقتى بەك ئۇزۇراپ كېتىۋاتىدۇ . | ||||
---|---|---|---|---|---|
jazire دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | He dise biz xeze dep ketmayli. Nawada BDT dinUyghurlar 100% medaniyetlik bolup boldi, digen teqdirdimu mundaq 《choshqilar》arimizda menggu tugimaydu. Shunga bundaq ishlargha yoluqqinimizda qandaqtur aldi bilan millitimizdin aghrinmay,ashundaq ozi choshqa turup bashqilarni 《choshqa》deydighanlarning ediwini berayli…bu maqale bek yaxshi yeziliptu,heqiqeten tesirlikkan……ozumning ottura mektep hayatimni eslap qaldim, mushuninggha oxshash ishlar bizning mekteptimu yuz bergen, gerche biz u balilardek 《choshqa》bolalmisaqmu, uningdin berisi bolup baqqan. Elkin bizdimu ajayip oqutquchilar bar idi,ular bizning rohi yoligichimiz,bizge putmes-tugimas ishanch ata qilghuchilar idi,ular helimu shu addi xizmet ornida balilirimizni ashu chong《choshqa》larning zerbisidin saqlap kelmekte…..
| ||||
---|---|---|---|---|---|
qabdast دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | ئوقۇتقۇچىلارنىڭ كەسپى-ئەخلاق ئۆلچىمىدە ئوچۇق قىلىپ، « ئوقۇغۇچىلارنى ھاقارەتلەشكە، كەمسىتىشكە، تەن جازاسى بىرىشكە بولمايدۇ» دەپ ئېنىق يېزىلغان، توققۇز يىللىق مەجبۇرىيەت مائارىپى قانۇنى، ئوقۇتقۇچىلار قانۇنىدىمۇ ئوقۇتقۇچىلار بىلەن ئوقۇغۇچىلار باراۋەر ھوقۇقتىن تەڭ بەھرىمەن بولىدىغانلىقى تەكىتلەنگەن، ئەجىبا ساپاسى تۆۋەن، ئىلگىرى ئادەتتىكى ئوقۇتقۇچى بولۇپ ئىشلەپ، كېيىن كىچىك بولسىمۇ ئىلمىي مۇدىرلىق ۋەزىپىسىگە ئولتۇرغان ئاشۇ ئاغزىدىن پوق ئاقىدىغان جەددال ئايال بۇنى بىلمەسلىكى مۇمكىنمىدۇ؟
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
PAYKAR | ئۇ چوشقا ئەمەس مېكى جىنكەن !!
جۇ چوشقۇمۇ باركەن تېخى؟؟؟قالتىس ،قالتىس.... | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
gulxamxar دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | ئەسلىدە جۇ دىگەنگە خۇشامەت قىلىپ چۇشقا بۇلاي دەپ قالغان نىمىكەندە ئۇ.. ئادەم ئوزى قانداق بۇلسا باشقىلارنىمۇ شۇنداق دەپ ئويلايدۇ ئەمەسمۇ...
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Biperwa | ھەي ئۇ مۇدىرمۇ ئۆزگىرەپ قالدىمۇ نىمە ، بىزدىن پەقەت ياۋاش قويلا چىقاتتى ، چوشقا چىقمايتتى ، ئەمدى ئاستا -ئاستا ئۇمۇ چىققىلى تۇرۇپتىدە ، ھەي كەلگۇسىمىزدىن ئەنسىراۋاتىمەن ، چوشقىلارنىڭ قولىدىن چىققان ئوقوغۇچىلار نىم بوپ كىتەر ؟؟؟
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
osal~xum دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | بۇ راست بولغان ئىشمىدۇ!!!!!!!!!!!!!!!!يا
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|
ΒДyШAΤQa دەرىجىسى :يېڭى ئۆگەنگۈچى | سىنىپتا چوشقا يوقكەن ، ئىشخانا دېگەن قوتاندا ئىككى چوشقا بارئىكەن ~~~
| |||||
---|---|---|---|---|---|---|