ئارام ئىلىش ئۇقتۇرۇشى
بۇگۇن گەرچە شەنبە بولسىمۇ ، مەن يەنە دائىملىق ئادىتىم بويىچە مەكتەپكە يىرىم سائەت بالدۇر كىلىپ ،ئىشخانىلارنى تازىلاپ بىر كۇنلۇك جاپالىق خىزمەتكە تەييارلىق قىلىۋاتاتتىم . مەكتىپىمىزدە شەنبە- يەكشەنبە ئىشلەش ئادەتكە ئايلانغاچقا مەكتەپتىكى ھەممەيلەن بۇ خىل ئادەتنى شەرىتلىك رېفلىكىسقا ئايلاندۇرغان ئىدۇق . مانا ، مەكتەپ مۇدىرىمىزمۇ ئادىتى بويىچە مىنى ئەتتىگەندىلا ئىشخانىسىغا چاقىرىپ بولدى . مەكتەپ مۇدىرىمىز ناھايىتى جاپالىق ئىشلەيدىغان ئادەم . ئۇ مەكتەپكە كىلىپلا ئادەتتە بىرىنچى قىلىدىغان ئىشى ياكى مىنى ياكى باشقا ئوتتۇرا قاتلام « كادىرلار » نى ئىشخانىسىغا چاقىرىپ بىر كۇنلۇك قىلىشقا تىگىشلىك ئىشلارنى كۇنتەرتىپكە تۇرغۇزىۋىلىش ئىدى .
___ ھە كىردىڭىزمۇ ؟! ، بۇگۇن شەنبە ئوقۇتۇشقا دائىر قايسى ئىشلارنى ئورۇنلاشتۇرساق ئوقۇتقۇچىلار بىكار قالمايدۇ ؟! ، قىلىدىغان ئىشلار بولسا دىسىڭىز...... ، پەقەت بولمىسا 17- قۇرۇلتاينىڭ روھىنى مەكتىپىمىزدە ئەمەلىلەشتۇرۇشنىڭ ، شۇ ئارقىلىق ئوقۇتۇش سۇپىتىنى ئۆستۇرۇشنىڭ پىلانىنى دىيىشىۋالساق ، سەل تۇرۇپ يىغىنغا سىز رىياسەتچىلىك قىلسىڭىز ، مەن بۇگۇنكى ئۆگىنىشنىڭ مۇھىملىقىنى كۆپچىلىككە سۆزلەپ بىرەي ...
ئىككىمىز بۇگۇنكى « ئوقۇتقۇچىلارنى بىكار قويماسلىق » نىڭ پىلانىنى تۇزىۋاتقاندا ، مەكتەپ مۇدىرىغا تۇيۇقسىز تېلىفۇن كىلىپ قالدى .
___ ... ۋەي ، قېنى سۆزلەڭ ، ھە ، ھە، ھە... ما جۇجاڭمۇ ؟ ..... بولىدۇ ، بولىدۇ ، مەن ھازىرلا باراي ، ھازىرلا بىرىپ بولىمەن . ختىرجەم بولۇڭ .
ئىنىقكى ، مەكتەپ مۇدىرىمىزغا يۇقۇردىن جىددى يوليورۇق چۇشكەن ئىدى ، توۋا ... ئىدارە باشلىقلىرىمۇ شەنبە - يەكشەنبە ئىشلەشكە رېفلىكىس بولاپتۇ - دە ئەمدى ، ئەتتىگەندىلا مۇدىرنى يىغىنغا چاقىرغىنىنى كۆرۇڭ ..... ، مەن شۇ ئويلاردا تۇرغىنىمدا مەكتەپ مۇدىرى جىددىي تەلەپپۇزدا ماڭا خىزمەت ئورۇنلاشتۇرۇشقا باشلىدى :
___ مۇنداق قىلايلى ، بۇگۇن ما جۇجاڭنىڭ نەۋرىسىنىڭ سۈننەتى قىلىنىدىكەن ( مەن ھەيران قالمىدىم : بىزنىڭ بۇ يۇرۇتتا خەنزۇ يولداشلارمۇ ئۆرۇپ - ئادەتتە ئاسسىمىلاتسىيە بولۇپ ئوغۇللىرىنىڭ خەتنىسىنى قىلىدىغان بولغىلى خىلى بولدى ) ، مەن بىرىپ ياردەملەشمىسەم بولمايدىغان بولدى ، ما جۇجاڭ نەۋرىسىنىڭ سۈننىتىنىڭ تولۇق بولغان - بولمىغانلىقىنى نازارەت قىلىشقا مىنى تەكلىپ قىلدى ، يىقىنىڭىزدىن بىرنى ئىلىپ كىلىڭ - دەيدۇ ؛ مۇنداق قىلايلى .......
ئادەتتە خىلى تەمكىن ئىش بىجىردىغان مۇدىر بۇگۇن خىلىلا جىددىيلىشىپ قالغانىدى ، مۇدىرىمىزغا مۇشۇنداق كاتتا ۋەزىپىنىڭ چۇشىشى ئاسان ئەمەستە ، ھەي ، مەكتەپ مۇدىرى بولماقمۇ تەس - جۇمۇ ...
___ ياخشىسى سىز مەن بىلەن بىرگە بىرىڭ ، باشقىلارنى چاقىرىپ بىرىپ بولغىچە ۋاقىت ئۆتۇپ كىتىدۇ . سىز دەرھال سىياسىي باشقارمىنىڭ ئالدىغا ئوقتۇرۇش يىزىڭ : « بۇگۇن مائارىپ ئىدارىسىدا مەكتەپ رەھبەرلىرىگە جىددى يىغىن بولغاچقا ، شەنبىلىك ئۆگىنىش ۋاقتى كىيىنگە سۇرۇلدى ، بۇگۇن مەكتەپ ئوقۇتقۇچىلارغا غەمخورلۇق قىلىپ بىر كۇن ئارام ئىلىشقا قويۇپ بەردى . ..... » ، ئاساسىي مەزمۇنى مۇشۇنداق بولسۇن، تېزدىن يېزىپ بولۇپ مەن بىلەن يۇرۇڭ ......
مانا، مانا ... بۇگۇن مەن ئۆز قولۇم بىلەن ئوقۇتقۇچىلارغا شەنبىلىك ئارام ئىلىش ئۇقتۇرشىنى تۇنجى قىتىم يىزىۋاتىمەن ، شۇ تاپتا ئوقۇتقۇچىلارنىڭ بۇ ئوقتۇرۇشنى كۆرۇپ ماڭا قانداق رەخمەت ئىيتىدىغىنىنى ئويلىسام ، شۇنداق ھاياجانلىنىمەن ، ئەمما بەزىلەرنىڭ شۇنچە يىراقتىن مەكتەپكە ئاران كەلسەك نىمىشقا يىغىن ئاچمايدىكەن ؟! - دەپ رەنجىشىدىنمۇ سەل ئەنسىرەپ قالدىم ....
________________________________________--
2007-يىل 11- ئاينىڭ 4- كۇنى ، ئۇرۇمچى