>> سىز تېخى كىرمىدىڭىز كىرىش   تىزىملىتىڭ | مىدال مەركىزى | تور تېلۋىزىيەسى | كونا مۇنبەر
chayhana
مۇنبەر قوللانمىسى
Baht Elan  
XabnamBBS -> ئۆزىمىزگە نەزەر -> مائارىپ تەشتىكىدە يىگىلىگەن ئۆزلۈك !

 
سىز بۇ تېمىنىڭ 204 ـ ئوقۇرمىنى
تېمىسى : مائارىپ تەشتىكىدە يىگىلىگەن ئۆزلۈك ! IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كېيىنكى تېما
bayawan021
موللا تاپقاق

ھالىتى : بۇ ئەزا توردا بار
دەرىجە: تىرىشچان ئەزا
نادىر تېما: 3
يازما سانى: 753
شۆھرەت: 987 نۇمۇر
پۇل: 3711 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى:224(سائەت)
ئەزا بولغان ۋاقتى : 2006-01-20

ئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش بۇ يازمىنى تەۋسىيە قىلىش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش
مائارىپ تەشتىكىدە يىگىلىگەن ئۆزلۈك !


    << موماي نەۋرە قىزىدىن رەنجىپ قالدى >> .
  موماينىڭ رەنجىشى ئەلۋەتتە يوللۇق . ئەنئەنىۋى ئەخلاق مۇھىتىدا ئۆسۈپ يىتىلىپ ، <<كۆڭلەك ، دوپپا ، چاچ قىز بالنىڭ يارشىقى >> دىگەن ئېتقاد ئىچىدە چوڭ بولغان ۋە بۇ خىل قارشنى ئۆزنىڭ گۈزەللىك ئۆلچىمى شۇنداقلا بايلىقى ، شادلىقى ھىساپلايدىغان موماي ئۈچۈن بۇ خىل رەنجخش ئېتىقادىغا ، غورۇرىغا قىلىنغان ھاقارەتتتىن شەكىللەنگەن رەنجىش . بۇ خىل رەنجىش مىللىتىمىز روھىيىتىگە يات بولغان غەيريى قىممەت قاراشلىرنىڭ تۈرتكىسىدە يوقىلۋاتقان ئۆزلىكىمىزگە بولغان كۆپ قىسىم كىشىمىز نارازىلىقىنىڭ ئەكىس ساداسى .
  ئەمما يازمىمىزدا مۇھاكىمە قىلماقچى بولغان مەسلىنىڭ نىگىزى بۇ ئەمەس . ئەكىسچە ، موماينىڭ ئائىلىدە ئەتلەس كۆڭلەك ، چىمەن دوپپا كىيىپ يۈردىغان نەۋرە قىزىنىڭ ئالى مەكتەپكە بىرپلا يۈز سەكسەن گىرادۇس بۇرۇلۇپ << كۆكرەك ، قولتۇقلىرى ئوچۇق كوپتا ، يوتىنى ئاران يىپىپ تۇرىدىغان تار يوپكا >> كىيىدىغان زامانىۋى مودا قىزغا ئايلىنىپ كەتكەنلىكىدۇر
.
  ھەممىمىزگە مەلۇم ، ئادەم تەربىيلەش ، ئائىلە ، مەكتەپ ۋە جەمئىيەتنىڭ ئورتاق تىرشچانلىقى ئارقىلىق ئەمەلگە ئاشىدىغان جەريان . بۇنىڭدا قايسى بىر تەرەپكە ئىتىبار بىرىلمىسە ، ئادەمنى تەربىيلەشتىن ئىبارەت ئۇلۇغۋار پىلان سوغا چىلىشىدۇ ياكى مۇۋاپىقىيەتلىك بولىشىدىن سۆز ئاچقىلى بولمايدۇ . تەلىم _ تەربىيدىكى بۇ ئۈچ تەرەپ ئىزچىلىلىققا ئىگە قىلنىمىسا ، بىرى يەنە بىرنى ئىنكار قىلسا ، ياكى تەربىيلەنگۈچىدە رۇھى قايمۇقىش پەيدا قىلىپ ، ئېنىق مەۋقەسى ۋە مەيدانى بولمىغان ناجىنىس كىشىگە ئايلىنىپ قالىدۇ . بۇ خىل مۇكەممەل ئىتىقاد ، ياخشى ئەخلاقى پەزىلەت ، ئۆز مىللى تۈرۆۈمىگە خاس دۇنيا قاراش شەكىللەندۇرمىگەن روھىيەت ھەرخىل چىرىندى ئەخلاقنىڭ ماكانىغا ئايلىنىپ ، مىللى ئۆزلۈك سالاھىيتىنى يوقىتىدۇ . نەتىجىدە تۇزنى يەپ ، تۇزلۇقنى چاقىدىغان ، ئۆز _ ئۆزىدىن يىرگىنىدىغان ، باشقىلارنىڭ قىممەت قارشىنى تۇتىيا بىلىدىغان يىڭىچە بىر تۈركۈم __ ماڭقۇرتىلار بارلىققا كېلىدۇ . بۇ ، مىللەتنىڭ ئىناۋىتى ۋە كەلگۈسى ئۈچۈن ئاپەت ، ئەلۋەتتە .
  گىپىمىزگە كەلسەك ، زادى نىمە ئۈچۈن ئائىلىدە ھەممىسىنىڭ مەسلىكىنى كەلتۇردىغان ، موماينىڭ پەخىرى بولغان قىز مەكتەپكە بارغاندىن كىيىن ئۆزگۈرۈپ قالىدۇ ؟ نىمىشقا بىزنىڭ مەكتەپلىرمىز باللىرىمىزنىڭ ئۆزلۈكى ۋە ئەخلاقى ئۇقۇمىغا ساۋاتسىز مومايچىلىكىمۇ ئېتىبار بېرەلمىدى ؟
  ئالى مەكتەپ ھەر جەھەتتىن يېتىشكەن ، ئالى مەلۇماتلىق ئىختىساس ئىگىلىرى توپلاشقان جاي . ئەنئەنۋى مەدەنىيەن ، ئەخلاقنىڭ نىمىلىكىنى ، مىللى ئەنئەنە ۋە ئەخلاقنىڭ مىللەت مەۋجۇتلىقىدا قانداق مۇھىم رول ئوينايدىغانلىقنى ئوبدان بىلىدىغان مىللەت روھى سەركەردىلىرنىڭ ماكانى . شۇنداق تۇرۇقلۇق تەكلىماكان قوينىدىكى <<ساۋاتىسىز موماي>> نىڭ قۇلىدا ئۇيغۇردەك چوڭ بولغان قىز ئالى مەرىپەت ئوچىقىغا ، مىللەتنىڭ ۋىجدانى ۋە ئىمانى بولغان يولباشچى زىيالىلارنىڭ قول ئاستىغا تەربىيلىنىشكە بارغاندا تېخىمۇ تاكامۇللاشماقتا يوق ، ئەكىسچە ، ئاينىپ ئۆزىنى يوقتۇپ موماينى رەنجىتكىنى ، مىسكىن دىلىگە ئازار بىرىپ كۆزىدىن ياش ئاققۇزغىنى كىشىنى ھەقىقەتەن ئويلاندۇرىدۇ .
  مائارىپ__ ئەخلاق ۋە خاسلىق ئاساسىدا ماھارەت يىتلدۇرۇشنى مەخسەت قىلىپ ئىلىپ بىرىلدىغان تەربىيە جەريانى . ئۇ ئۆز ئوبىيكىتىدىكى بارىلىق يۇشۇرۇن ئامىلنى قىزىپ چىقىپ بۈگۈنكى رىقابەت دۇنياسىدىكى <<نان تالىشىىش>> جېڭىدە ئۆز رىسقىنى تېپىپ يىيەلەيدىغان ؛ ئۆزىدىكى ، ئۆز مىللىتىدىكى ئارتۇقچىلىقنى بايقاپ ۋە ئۇنى جارى قىلدۇرۇپ ، جاھان مىللەتلىرى ئارسىدىكى ئابروي _ ئىناۋىتىنى ئاشۇرۇشقا كۈچ چىقىرىشنى يۇشۇرۇن ئارزۇ قىلىدىغان ؛ مىللەت ئۈچۈن سەركەردىلىك رولىنى ئويناپ ، مىللەت روھىيتىدىكى نادانلىق ، قاششاقلىق ، خۇراپاتلىق كىشەنلىرنى پاچاقلاپ تاشلاپ ، مىللەت ئومۇمى ساپاسىنىڭ ئۆسىشىگە ھەيدەكچىلىك قىلىدىغان جەريان
.مائارىپنىڭ مەقسىدى ھەرگىزمۇ قانداق كىيىش ، قانداق يېيىشنى ، باشقىلارنىڭ ياشاش ئۇسۇلى ۋە ئادەتلىرىنى قارىغۇلارچە __ ئىلغىماي كۆچۈرۈپ كىلىپ ئۆز ئەخلاق سېستىمىسنى قانداق ۋەيران قىلىشنى ئۈگىتىش ئەمەس . ئەكىسىچە ، رو ھىي تاكامۇللۇق يېتىلدۈرۈش ئارقىلىق ھەقىقى مەنىسى بىلەن ياشاشنى ئۈگىتىش . ئەپسۇس ، ئالى بىلىم يۇرتلىرى ياراملىق كىشىلەرنىڭ ماكانى بولۇش بىلەن بىرگە يەنە ئىپلاسلىقنىڭ ئۇۋىسى ۋە ئۆزلۈكنى يوقتىشنىڭ ماكانىغىمۇ ئايلانماقتا. موماينىڭ نەۋرە قىزى ئالى مەكتەپكە بارغاندىن كىينىكى يىغىسى بۇنىڭ كىچىككىنە دەلىلى ، خالاس .
  مەن ياشاۋاتقان بۇ جايدا شۇنداق بىر قاراش ئەۋىج ئالغان : ئالى مەكتەپتە ئوقوپ كەلگەن كۆپ قىسىم قىزلارغا نىسبەتەن كىشلەر بىر خىل ئىشەنمەسلىك نەزىرى بىلەن قارايدۇ . ئۇلارچە ، ئەشۇ قىزلار ئاللىقاچان قىزلىق ئىپپتى ۋە غۇرۇرىنى يوقاتقان ، ئۇلارنىڭ تۇرقى پەردازلانغان پۇچەكلىكتىن ئىبارەت . مۇشۇ خىل قاراش تۇپەيلى بىر قىسىم ئالى مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى 30 ياشقىچىمۇ ياتلىق بولالماي قېرى قىز بولۇپ ئولتۇرۇشىدۇ .
  تەتۇر مەنتىقە : كىشلەر ئالى بىلىم يۇرتلىردا تەربىيە ئالغان زامانىمىز زىيالىيلىرغا ئىشىنىپ ، قارا قۇساق _ بىلمىسىز كىشلەرگە ئىشەنمەي ئۇلاردىن گۇمانلانسا بولاتتى . ئىش ئەكىسچە . بۇ ئۇلارغا ئۇۋال قىلىنغانلىقىمۇ ؟ ئوقۇرمەنلەرگە ئايانكى ، <<شامال چىقلمىسا دەرەخ لىڭشىمايدۇ >>. بۇ خىل گۇماننىڭ نۇرغۇن تىراگىيدىلىك پاجىئەنى ئۆزىگە ئارقا كۈرۈنۈش قىلغانلىقى كۆز يۈمغىلى بولمايدىغان ھەقىقەت .
  ئەھۋالدىن قارىغاندا ، مائارىپ ئۇرۇنلىرنىڭ بىلىم بىلەن ئادىمىيلىك ۋە ئەخلاقنىڭ مۇناسىۋىتىنى بىر تەرەپ قىلىشى يىتەرلىك بولمايۋاتقاندەك قىلىدۇ . ئۇنداق بولمىغاندا ، مائارىپ باغچىسىدكى گۈللەرنىڭ خۇش پۇراق ھېدى بولغانمىغان ، ئاتا _ ئانىلار قاقشىمىغان ، مومايمۇ يىغلىمىغان ، ئۆز نەۋرىسىدىن نومۇس قىلمىغان بولاتتى .

 
  مائارىپ باغچىسى نۇقۇل بىلىم ئۆگىتىدىغانلا سورۇن ئەمەس ، ئۇ بىلىم ئاساسىدا ئەنئەنە ، ئەخلاق ، مىللى ئۆزلۈك يىتىلدۇردىغان جەريان ؛ ئەجداتلارنىڭ ئەنئەنىلرىنى ئەۋلادلارغا يەتكۈزدىغان كۆۋرۈك ؛ ھايات ئېقىنىنىڭ ئەسلى ھالىتى بويىچە تەرەققى قىلىپ ، ئۆز _ ئۆزىنى شەكىللەندۈرشتىكى ماياك . <<مىللى مەدەنىيەتنىڭ شەخىس روھىدا ئەكىس ئېتىشى>> (يۈسۈپچان ياسىن :<<مىللى ئىستىقبالدا تەربىينىڭ قۇدىرىتى>> ، <<جۇڭگۇ مىللەتلىرى ژورنىلى>>2006-يىلى 6-سان ) . دۇنياۋىيلىشىش ئومۇمى ئېقىمغا ئايلانغان بۈگۈنكى كۈندە مائارىپقا ئەنئەنە ، خاسلىق تەربىيىسى سىڭدۈرۈش تولىمۇ زۆرۈر .(راستىنى ئېيتقاندا ، بۇنى دەپ يۈرۈشنىڭ ھاجىتى يوق ئىدى ) دۇنيا مىللەتلىرى قاتارىدا ئۆز خاسلىقىمىز بىلەن مەۋجۇت بولۇپ تۇرىمىز دەيدىكەنمىز ، چۇقۇم خاس ئەنئەنىمىز ، خاس ئۆرۈپ ئادىتىمىز بولىشى ، بۇ خىل ئۇدۇم ئائىلە ، مەكتەپ ، جەمئىيەتتە ئىزچىلىققا ئىگە بولىشى كىرەك .
ئويلاپ قالدىم : ئەگەر موماي غەرىپتىكى مەلۇم دۆلەتنىڭ پۇقراسى بولۇپ ، مەكتەپ ئۈستىدىن <<قىزىم ئۆيدە دوپپا كىيىپ ، كۆڭلەك كىيىپ يۈردىغان قىز ئىدى ، مەكتەپكە بارغاندىن كىيىن ئۆزگۈرۈپ ، ماڭا رۇھى ئازاپ ئېلىپ كەلدى ، مەكتەپ بۇنىڭغا مەسئۇل بولىشى ۋە تۆلەم تۆلىشى كېرەك >> دەپ ئەرىز قىلسا مەكتەپلىرمىز نېمىمۇ قىلار ؟
  موماينىڭ قىزىنىڭ مەكتەپكە بىرپلا ئۆزگۈرۈپ كىتىشى مائارىپ ئۈچۈن چوڭ بىز سوئال بەلگىسى . بۇ ھەقتە بارىلىق كىشى ، بولۇپمۇ مائارىپ باشقۇرغۇچىلار ، مائارىپ تەتقىقاچىلىرى ۋە مائارىپچىلار ئەستايدىل ئويلىنىپ بېقىشقا تىگىشلىك .

 
  << مىللي ئىناۋەتنى بىر مىللەت ئۆزى تىكلىمىسە ، ئۇ ھەرگىزمۇ باشقا بىرلىرى ئىچ ئاغرىتىپ ياكى ئادالىتىگە ئىلىپ بىردىغان نەرسە ئەمەس >> ( ئابدۇقادىر جالالىدىن :<<مىللي مائارىپىمىزدىكى سۈپەت تەشۋىشى >> ، <<شىنجاڭ مەدەنىيتى >> ژورنىلى 1998-يىلى 5- ،6- (قوشما) سان ) . ئەخلاق ، ئەنئەنە ۋە خاسلىقىنى مەلۇم بىر تەرەپ كۈچەپلا يېتىلدۇرگىلى بولمايدۇ ، ئۇ ھەممىزنىڭ كۈيۈنىشى ، كۆڭۈل بۆلۈشى ، كۈچ چىقىرشىغا مۇھتاج . دولىتىمىز مىللي تىرتۇريىلىك ئاپتۇنۇمىيە قانۇنىدىمۇ << مىللي ئاپتۇنۇمىيلىك جايلارنىڭ ئۆزلىرنىڭ ئۆرۈپ _ ئادەتلىرنى ساقلاپ قىلىش ياكى ئىسلاھ قىلىش ئەركىنلىكىگە كاپالەتلىك قىلىندۇ >> دەپ ئېنىق بەلگىلەنگەن . بۇ ھەممىمىزنىڭ بۇرچى ۋە مەسئۇلىيتى . قانداقتۇر يانداپ ئۆتۈپ كىتىدىغان مەسلە ئەمەس . باللىرىمىز ، كەلگۈسىمىز ، مەۋجۇدلىقىمىز مۇشۇ نازۇك ۋە مۇھىم مەسلىگە چەنبەرچاس باغلانغان . ھەممىمىز   تىرشايلى ! باللىرمىز ئاينىپ كەتمىسۇن ، بولۇپمۇ مەكتەپلەردە .
*************************************
مەنبە : شىنجاڭ مەدەنىيىتى (2007-يىل 3-سان . ئاپتۇرى: ھەزرەتئېلى ھېلىم )

ئەركزات تەستىقى


[ بۇ يازما bayawan021 تەرپىدىن 2007-07-03 13:02 دە ق ]


Elts

مۇھەببەت بەھىر ئېلىشلا ئەمەس ، بەلكى تەقدىم قىلىشتۇر !

[باش يازما] | يوللانغان ۋاقىت : 2007-06-30 15:43 چوققىغا قايتىش
arkinomar

ھالىتى : بۇ ئەزا توردا يوق
دەرىجە: تىرىشچان ئەزا
نادىر تېما: 0
يازما سانى: 629
شۆھرەت: 630 نۇمۇر
پۇل: 6290 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى:77(سائەت)
ئەزا بولغان ۋاقتى : 2007-04-19

ئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش بۇ يازمىنى تەۋسىيە قىلىش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش


بەرھەق! سىز ئىيتقاندەك: مائارىپ باغچىسى نوقۇل بىلىم ئۇگىتىدىغانلا سورۇن ئەمەس، ئۇ بىلىم ئاساسىدا ئەنئەنە، ئەخلاق، مىللى ئۆزلۇك يىتىلدۈرىدىغان جەريان ، ئەجدادلدرنىڭ ئەنئەنىلىرىنى ئەۋلادلارغا يەتكۈزىدىغان كۆۋرۈك. بىراق مائارىپ ئورۇنلىرىنىڭ بىلىم بىلەن ئادىمىيلىك ۋە ئەخلاقنىڭ مۇناسىتىنى بىر تەرەپ قىلىش يىتەرلىك بولمىغان .
بەك ياخشى تىما يوللاپسىز ، رەھمەت.


Elts

يايلاقتا رەڭمۇ-رەڭ گۈللەر ئىچىلغان بىلەن كالىنىڭ تىپىپ يەيدىغىنى پەقەتلا ئوت-چۆپ .
[1 - قەۋەت] | يوللانغان ۋاقىت : 2007-06-30 20:32 چوققىغا قايتىش
ELTARIX

ھالىتى : بۇ ئەزا توردا يوق
دەرىجە: يېڭى ئۆگەنگۈچى
نادىر تېما: 0
يازما سانى: 28
شۆھرەت: 29 نۇمۇر
پۇل: 280 سوم
تۆھپە: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى:4(سائەت)
ئەزا بولغان ۋاقتى : 2007-06-30

ئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش بۇ يازمىنى تەۋسىيە قىلىش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش


پەيغەمبىرىمىز كىم خالاپ بىراۋلارغا ئوخشىۋالسا شۇلارنىڭ جۇملىسىدىن .دەپتىكەن.خۇدايىم ساقلىسۇن!

Elts
[2 - قەۋەت] | يوللانغان ۋاقىت : 2007-06-30 21:06 چوققىغا قايتىش
yilan1
ئالاھىدە ئىلگىرلەش ئالاھىدە تۆھپە

ھالىتى : بۇ ئەزا توردا يوق
دەرىجە: مۇنبەر باشقۇرغۇچى
نادىر تېما: 1
يازما سانى: 1006
شۆھرەت: 1009 نۇمۇر
پۇل: 10090 سوم
تۆھپە: 29 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى:300(سائەت)
ئەزا بولغان ۋاقتى : 2006-11-21

ئاپتور ئارخىۋىنى كۆرۈش قىسقا ئۇچۇر يوللاش بۇ يازمىنى تەۋسىيە قىلىش نەقىل قىلىپ ئىنكاس يوللاش


ئالى بىلىم يۇرتلىرى ياراملىق كىشىلەرنىڭ ماكانى بولۇش بىلەن بىرگە يەنە ئىپلاسلىقنىڭ ئۇۋىسى ۋە ئۆزلۈكنى يوقتىشنىڭ ماكانىغىمۇ ئايلانماقتا .

مائارىپ باغچىسى نۇقۇل بىلىم ئۆگىتىدىغانلا سورۇن ئەمەس ، ئۇ بىلىم ئاساسىدا ئەنئەنە ، ئەخلاق ، مىللى ئۆزلۈك يىتىلدۇردىغان جەريان ؛ ئەجداتلارنىڭ ئەنئەنىلرىنى ئەۋلادلارغا يەتكۈزدىغان كۆۋرۈك ؛ ھايات ئېقىنىنىڭ ئەسلى ھالىتى بويىچە تەرەققى قىلىپ ، ئۆز _ ئۆزىنى شەكىللەندۈرشتىكى ماياك .

مىللي ئىناۋەتنى بىر مىللەت ئۆزى تىكلىمىسە ، ئۇ ھەرگىزمۇ باشقا بىرلىرى ئىچ ئاغرىتىپ ياكى ئادالىتىگە ئىلىپ بىردىغان نەرسە ئەمەس .
__________________
بۇ ھەقىقەتەنمۇ نادىر ئوي - پىكىرلەرگە تولغان ياخشى تىمىكەن ، ئەپسۇس ، بۇ تىما قانچىلىك تورداشنىڭ دىققىتىنى تارىتقاندۇ ؟
قانچە ئادەمنى ئويغا سالغاندۇ ؟


ئۇيغۇر php تورى سىزنىڭ ياخشى تاللىشىڭىز!


[3 - قەۋەت] | يوللانغان ۋاقىت : 2007-07-01 16:34 چوققىغا قايتىش


Beijing Xabnam.com Web site Group || Uighur by Oghuz Code © 2003-06 PHPWind
Time now is:07-14 22:20, Gzip disabled eBay Eachnet

biz kim heridar hemkarlishing Elan bering alakilishingqollighuchinetije