بۇ بەتتىكى تېما: ئائىلە،پەرزەنىي ۋە جەمىيەت IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ئۇلىنىش كۆچۈرۈش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش
بۇ تېما 588 قېتىم كۆرۈلدى
ئەلگەنەزەر
دەرىجىسى : قىزىققۇچى

ئەلگەنەزەرنىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 14001
نادىر تېما : 1
يازما سانى : 51
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە51دانە
شۆھرەت: 91 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 1240 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 198 نۇمۇر
قوللاش: 124 نومۇر
ئالقىش: 380 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :115(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-23
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-03
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 ئائىلە،پەرزەنىي ۋە جەمىيەت

1
باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازما قاراخانىيە تەرپىدىن نادىرلاندى(2008-07-14)
ئائىلە تەربىيىسى پەرزەنىتلەرنىڭ ئوسۈپ يېتىلىشىدىكى  رولى ۋە ئەھمىيىتى توغرۇسىدا \tPKV8j  
03O%O0msO  
                                                    ئەلگە نەزەر DzL':s|  
vN4x'F:  
~zFaN  
`$qv#d&2  
          بالىلار ئاتا-ئانىلارنىڭ كوز قارچۇغى،گوھىرى،ئۈمىدى! كىشىلىك جەمىيەتتە ئاتا-ئانا بىلەن پەرزەنىتلەرنىڭ مۇناسېۋىتىدەك يېقىن مېھرى - مۇھاببىنى ئوز ئىنسانىيەت ئالىمىدىكى يەنە بىر ئادەمدىن ئالالمايدۇ.پەرزەنىت بۇ دۇنياغا كوز ئاچقاندىن باشلاپلا ئاتا - ئانا پەرزەنىت ئۈچۈن ياشاشقا باشلايدۇ.كوزى بالا سەۋەپلىك كورىدۇ.يۈرىكى بالا سەۋەپلىك سوقۇدۇ.پەرزەنىت ئاتا-ئانىلارنىڭ ئۈمۈدى، كەلگۇسى ئارزۇ ئارمانى! ئۇ ھاياتلىق مەشئىلىنى ئەۋلاتتىن -ئەۋلاتقا ئۇلاپ تۇرغۇچى رىشتە.ئاتا-ئانىلارنىڭ پۈتۈن ئارزۇ-ئارمىنى پەرزەنىت ئۈستىگە تېرىلىدۇ.يىمەي يىگىزىدۇ،كىيمەي كىيگۈزىدۇ.بالا سەۋەپلىك مېھنەت يۈكى ئېغىرلايدۇ.ھىچقايسى ئاتا -ئانا پەرزەنتىنىڭ  بەخىتسىز، ھارام تاماق بولۇپ قېلىشىنى خالىمايدۇ.ھىچقايسى بالىسىنىڭ يارامسىز بولىشىنى،قانۇنغا خىلاپلىق قىلىپ تۈرمىدە يېتىشىنى ئۈمۈت قىلمايدۇ.ئەپسۇسكى،ئاتا-ئانىلارنىڭ ئىرادىسىگە خىلاپ ھالدا ئۇلارنىڭ تەقدىرىدە ئوخشاشمىغان قىسمەتلەر  كېلىپ چىقىدۇ.ھەتتا بىر قوساقتىن تۇغۇلغان ،بىر خىل مۇھىتتا چوڭ بولغان ،بىر ئاتا-ئانىنىڭ تەربىيىسىنى ئالغان ئىككى بالىنىڭ تەقدىرىمۇ ئوخشىمىغان قىسمەتلەر يۈز بېرىدۇ. `>g^7z  
2m6VGQc;  
          ياخشى بالىلارنى كورگەنلەر ئۇلارنى تەربىيىلەپ ئوستۈرگەن ئاتا-ئانىلارغا  بارىكاللا ئېيتىىشىدۇ.يامان،ئەسكى بالىلارنى كورگەنلەر،ئاتا-ئانىلارغا لەنەت ئۇقۇشقا ئالدىرىشىدۇ.شۇڭا پەرزەنىتنى ياراملىق قىلىپ تەربىيىلەشنى ئويلىمايدىغان بىرمۇ ئاتا-ئانا بولمىسا كېرەك. 7ZU"T)uX^i  
MBt=s`o>=  
          بۇ يەردىكى مۇھىم مەسىلە پەرزەنىت تەربىيىسىدىن ئىبارەت.پەرزەنىت تەربىيىسى ئادەتتە ئۈچكە بولىنىدۇ: ئائىلە تەربىيىسى،مەكتەپ تەربىيىسى،جەمىيەت تەربىيىسىدىن ئىبارەت. 82nrk(.  
]G5 S#jM  
        دەرەخنى بىخ ھالىتىدە پۇتاپ تۇرسا تۈز ئوسكىنىدەك،بالىنىڭمۇ كىچىك چېغىدا تەربىيىلىنىشى ئەتراپلىق بولسا كېيىن جەمىيەتكە ياراملىق ئادەم بولۇپ چىقىدۇ. 3@pxXh=s  
0db dF)w?  
        توۋەندە بىر ژورنالدا ئېلان قىلىنغان <<ئولۈم جازاسى ھوكىم قىلىنغان بىر قاتىلنىڭ ئائىسىدىكىلەرگە يازغان خېتى>> ناملىق ماقالىنى كورۈپ ئوتەيلى: ]\ow="g\  
;wAxOlZ_,/  
          << دادا،ئاپا! مەن ئەمدىلا 19 ياشقا كىردىم.ئەمدى ساناقلىق كۈنلىرىملا قالدى.ياش تۇرۇپلا باشقىلارنىڭ جېنىغا زامىن بولغان قاتىلغا ئايلىنىپ قالدىم.بۇ ئىشنى كىمدىن كورسەم بولار؟ دادا،ئاپا! كىچىك چېغىمدا سىلەر مېنى تولىمۇ ئەركە ئوستۈردىڭلار، نىمە قىلىمەن دېسەم شۇنىڭغا يول قويدۇڭلار.شۇنىڭ بىلەن مەندە راھەت - پاراغەتكە بېرىلىدىغان ،ھېچكىمنى كوزگە ئىلمايدىغان ،ھىچنىمىدىن تەپ تارىتمايدىغان ئادەت ۋە مىجەز شەكىللىنىپ قالدى.نەتىجىدە بۇلار مىنى جىنايەت گىردابىغا ئېلىپ كەلدى.مەن دائىم جەمىيەتتىكى بىر قىسىم بولمىغۇر ئادەملەر بىلەن ئارلىشىپ نۇرغۇنلىغان ئەسكى ئادەتلەرنى يۇقتۇرۋالغان چېغىمدا سىلەر مىنى توسىمىدىڭلار،مەن ئولگەندىن كېيىن، سىلەردىن ئىنىم - سىڭلىمغا قاتتىق تەلەپ قۇيۇپ، مەندىن ئىبرەت ئالغۇزۇشىڭلارنى ئوتۈنۈپ سورايمەن.>>  بۇ گەرچە بىر ئاددى خەت بولسىمۇ ،بۇنىڭغا مۇجەسسەملەنگەن چوڭقۇر مەزمۇن ھەر بىڭ ئەقىل ئىگىسىنى ئويغا سالماي قالمايدۇ.مانا بۇلار بىر ئادەمنىڭ ھاياتىدا ئائىلە تەربىيىسىنىڭ نەقەدەر مۇھىملىقىنى ئىسپاتلاپ تۇرۇدۇ. p{TO-;RG  
1Wx3TV\  
            ئائىلىنىڭ ۋە ئائىلە ھاياتىنىڭ ئەڭ مۇھىم مەخسىدى ۋە مۇددىئاسى پەرزەنىت تەربىيىسىدىن ئىبارەت.چۈنكى،پەرزەنىت بىر ئائىلىنىڭ ئەڭ ئەتىۋارلىق بېغى ۋە قىممەتلىك تۈرىكى،پەرزەنىتلەر ياراملىق تەربىيىلەنسە ئائىلىگە شاد-خوراملىق ۋە شان-شەرەپ ئېلىپ كىلىدۇ.يارامسىز پەرزەنىت ئائىلىگە كوپ رىيازەتلەر  كەلتۈرىدۇ.پەرزەنىتلەرنى تەربىيىلەش يالغۇزمۇ ئائىلىنىڭ مەنپىئەتى ،ئاتا-ئانىنىڭ خوشاللىقى ئۈچۈن بولمايدۇ.بەلكى ئۇلارنىڭ جەمىيەتكە ،ئەلگە ۋە ئىنسانىيەتكە پايدىلىق ئادەم بولىشى پايدىلىق ئادەم بولۇپ چىقىشنى ئالدىنقى نىشان قىلىدۇ. ئۇيغۇر خەلقىنىڭ قەدىمدىن بۇيانقى پەرزەنىت تەربىيىسىدىكى تۈپ مۇددىئاسى ،پەرزەنىتلەرنىڭ ئەل ئۇچۇن پايدىلىق ئادەم بولۇپ چىقىشىنى مەقسەت قىلغان. ,9Pxh?"-9  
4<>_3  
            پەرزەنىت تەربىيىسى ئەڭ مۇشەققەتلىك ۋە ئەڭ بۈيۈك سەنئەت.بۇ سەنئەتنىڭمۇ ئوزىگە خاس قانۇنىيىتى بار.ئىنسانىتەتنىڭ تۇنجى مەكتىۋى ئائىلە بولغان. r(zZ=")y  
]67`{}''  
            ئائىلە دىگەن نىمە؟ ?^Bi -.17[  
D9tkDf$  
          ئائىلە ئاتا -ئانا ،پەرزەنىت ،بوۋا-مومىلاردىن تەركىپ تاپقان كۈندىلىك پائالىيەتنىڭ كوپ قىسمى ئىجرا قىلىنىدىغان بىر ئىللىق ماكان.ھەقىقى،ساپ مېھرى-مۇھەببەتكە تولغان ئوز-ئارا شەخسىيەتسىزلىكنى تەرىك ئەتكەن بىر ماكان.ئائىلە بىر ئادەمنىڭ ئوسۈپ يېتىلىشىدە شۇنچە مۇھىم رول ئوينامدۇ؟  توۋەندە بىز بۇ مىسالنى كورۇپ ئوتەيلى: :%+<3nE/1  
%it4udz~hn  
            19-ئەسىرنىڭ باشلىرىدا گېرمانىيەدە خېزىردەك بىر ئادەم دۇنياغا كېلىدۇ.ئۇ سەككىز-توققۇز يېشىدىلا  نېمىسچە،فىرانسوزچە،ئىتالىيىچە،لاتىنچە،ئېنگىلىزچە ۋە گېرىكچە تىلىنى بىمالال سوزلەيدىغان بولىدۇ.شۇنداقلا زوئولوگىيە،بوتانىكا،خېمىيەلەردە  بەلگىلىك دەرىجىدە بىلىپ بولىدۇ.توققۇز يېشىدا لېبىزىك ئونۋېرسىتىغا ئىمتاھان بېرىپ ئوتۈدۇ.14 يېشقا توشماي تۇرۇپلا پەلسەپە،دوكتۇرلىق ئۇنۋانىغا ئېرىشىدۇ.16 يېشىدا قانۇنچىلىق ساھەسىدە دوكتۇرلىق ئۇنۋانىغا ئېرىشىدۇ.شۇنىڭ بىلەن بىرگە بېرلىن ئونۋېرسىتى قانۇن پاكولتىتىنىڭ پىراپىسورلىقىغا تەيىنلىنىدۇ.بۇ بالدۇر يېتىلگەن كارامەت ئەزىمەت بولسا ئەينى چاغدا گېرمانىيىدە نام شوھرەت قازانغان ئاتاقلىق قانۇنشۇناس كارل ۋېتىر ئىدى.شۇنىڭ بىلەن گېرمانىيەدە كارل ۋېتىرنىڭ بۇ قابىليىتىنى تۇغما تالانىتتىن كەلگەن دىگەندەك غۇلغۇلا قوزغىلىپ،نۇرغۇن كىشىلەر كارل ۋېنتىرنىڭ ئائىلە تەربىيىسىگە قىزىققان،شۇنىڭ بىلەن ۋېنتىرنىڭ دادىسى <<كارل ۋېنتىرنىڭ پەرزەنىت تەربىيىسى>> دىگەن دەستۇرىنى يېزىپ چىقىدۇ.كارل ۋېنتىرنىڭ مانا مۇشۇنبداق كىشىنى ھەيران قالدۇرغۇدەك زور مۇۋەپپىقىيىتى زادى نەدىن كەلگەن؟ tQD Wlt>  
بۇ مەسىلە بىز ھەممىمىزنى قىزىقتۇرىدۇ. ئەلۋەتتە دەسلەپكى تەربىيىدىن كەلگەن.ئۇنداقتا دەسلەپكى تەربىيە دىەەن نىمە؟ ]37v\s`UJ  
;L),RyE^  
          دەسلەپكى تەربىيە دىگىنىمىز - بالاتۇغۇلۇپ ئوقۇش يېشىغا يەتكۈچە بولغان ئارلىقتا ئۇلارغا ئېلىپ بېرىلىدىغان پىلانلىق سېسىتمىلىق،تەربىيەنى كورسىتىدۇ. دەسلەپكى ياىشى تەربىيە بالىلار ئەقلىنىڭ تەرەققى قىلىشىدا ئىجابى رولىغا ئىگە. نۇرغۇنلىغان ئالىم، مۇتەپپەككۇر ۋە تالانىت ئىگىللىرىنىڭ، شۇنىڭدەك ئەقلى ئادەتتىكىدىن يۇقۇرى بالىلارنىڭ جەمئىيەتكە تونۇلىشى ، ئۇلارنىڭ بالىلىق دەۋرىدىن باشلاپلا جىسمانى جەھگــخن ساغلام ئوسۈپ يېتىلىش شارائىتىغا ئىگە بولۇپلا قالماستىن،بەلكى ئەڭ مۇھىمى ئەقلى تەرەققىيات جەھەتتىمۇ، دەسلەپكى ياىشى تەربىيە شارائىتىگە ئىەە بولغانلىقىنىڭ نەتىجىسىدۇر. iL_vf'g?I2  
b1DQU4'L  
        پەرزەنىت ئۈچۈن، مىڭ بىر جاپا چەكسىمۇ بۇنىڭدىن زارنىلىدىغان ئاتا - ئانىلارنى ئۇچراتقىلى بولمايدۇ. ئاتا - ئانىلارنىڭ پەرزەنىتلەرگە بولغان مىھرى - مۇھەببىتىدىن ھېچكىممۇ شۇبھىلەنمەيدۇ.ئەمما شۇنىمۇ ئېيتىش كېرەككى، پەرزەنىتلەر يالغۇز ئاتا - ئانىغىلا تەئەللۇق ئەمەس. ئۇلار مۇستەقىل ھالدا جەمىيەتكە ،كەلگۈسىگە قەدەم تاشلىغاندا دەۋىرنىڭ ئېغىر يۈكىنى ئۈستىگە ئالالامدۇ - يوق؟ _]cko!DJ  
I 2)dS G&  
        ھازىرقى نۇرغۇن بالىلار ئاتا - ئانىلارنى ھەم جەمىيەتنى قاتتىق ئۈمۈتسىزلەندۈرۈپ قويىۋاتىدۇ.جەمىيەتتىكى ئىشلارنى چۈشەنگىلى بولمايدۇ. بالىلارنى باشقۇرۇشقا تېخىمۇ بولمايدۇ. مەسىلە زادى نەدە؟ قەمىيەتنىڭ مەسۇلىيىتىمۇ؟ ياكى بالىلارنىڭ سەېەنلىكىمۇ؟ ۋە تاكى ئاتا - ئانىلارنىڭ تەربىيىلەش ئۇسۇلىدا مەسىلە بارمۇ؟ o&pVTGX  
`],WO -M  
        بۇ سۇئاللارنىڭ جاۋابىنى ئالدى بىلەن بالا كىچىك چېغىدا ئوسۈپ چوڭ بولغان ئائىلە مۇھىيىتىدىن يەنى ئائىلە تەربىيىسىدىن ئىزدىشىمىز لازىم. jogdZd R*  
ebNgYD#Z  
        پەرزەنىتلەرنىڭ دۇنياغا كوز ئېچىشى ئائىلىگە خوشاللىق ،بەخىت ،ئۈمىد ۋە ئىلھام ئېلىپ كېلىدۇ. قەمىيەت ئۈچۈن ھاياتى كۈچ بېغىشلايدۇ. بۇ خىل خاسىيەتنى ئۇيغۇر خەلقى <<بالىلىق ئوي بازار، بالىسىز ئوي مازار.>> دەپ ىۇلاسىلگەن. ئائىلە تەربىيىسى ئوزگۈچە  ئالاھىدىلىكى بىلەن  باشقا تەربىيىدىن پەرىقلىنىپ تۇرۇدۇ. ئۇنىڭدا ئىستىخىلىق خارەكتىر نىسبەتەن ئاجىز، يەنە بۇ تەربىيىدە بالا بەلگىلىك تەربىيە تەسىرى مەكتەپتىكىگە ئوخشاش مۇقىم ،مۇنتىزىملاشان تەربىيىۋى تۈزۈمنىڭ ھەيدەكچىلىكى بىلەن  ئەمەس بەلكى بىر قەدەر ئەركىن ، ئىختىيارى مۇھىت شارائىتىدا قوبۇل قىلىدۇ. لېكىن ئائىلە تەلىم - تەربىيىسىنىڭ تەسېرى ۋە ئۈنىمىنىڭ قانداق بولىشى بىلەن زىچ مۇناسېۋەتلىك. شۇنىڭ ئۈچۈن ،ئائىلە تەربىيىسىدە ،ئاتا-ئانىنىڭ شۇنىڭ بىلەن بىللە يەنە ئائىلە تەربىيىسى بىلەن چېتىشلىقى بولغان ھەر بىر ئەزانىڭ بالىغا بولغان تەلىپىنىڭ بىردەكلىكىنى تەكىتلەش ۋە تەشەببۇس قىلىش ئىنتايىن زورۈردۇر. مەن ئائىلە تەربىيىسىنى توۋەندىكىدەك توت نۇقتىغا يىغىنچاقلىدىم: $ #p Hd}+H  
Cx6e-=O|vD  
      1 - بالىلارغا مۇۋاپىق  بىلىم تەربىيىسى بېرىش ئارقىلىق بالىلارنىڭ يوشۇرۇن قابىلىيىتىنى ئېچىش لازىم \`s ^k4,%#  
>3d'^6IBB  
      پىسخىلوەلارنىڭ تەتقىق قىلىشىچە ،تەبىئىي خۇسۇسىيەت(تەبىئىي ىۇسۇسىيەت دېگىنىمىز - ئادەملەردە تۇغۇلىشىدىنلا بار بولغان ئاناتومىيىلىك ، فىزىئولوگىيىلىك ئالاھىدىلىكلەرنى كورسىتىدۇ. بۇ ئاساسلىقى ھەر قايسى سەزگۈ ئورگانلىرى، ھەرىكەت ئورگانلىرىۋە نېرۋا سېسىتمىسىنىڭ فۇنكىسىيە ئالاھىدىلىكى قاتارلىقلارنى ئوز ئىچىگە ئالىدۇ.) جەھەتتىن ساغلام تۇغۇلغان بالىلارنىڭ ھەممىسىدە ئەقلى تەرەققىيات بىلەن مۇناسېۋەتلىك بولغان %100يۇشۇرۇن ئىقتىدار بولىدىكەن؛ بۇ يۇشۇرۇن ئىقتىدار كېمىيىپ بېرىش قانۇنىيىتى بويىچە تەرەققى قىلىدىكەن . بالا تۇغۇلىش بىلەنلا پىلانلىق،سېستىمىلىق تەربىيە ئېلىپ بېرىلسا ، ئۇ ھالدا يۇشۇرۇن ئىقتىدار %100يېتىلىدىكەن. ئەەەر بەش ياشتىن باشلاپ تەربىيىەە ئىگە بولسابالىنىڭ 4 يىللىق ۋاختى بىكار ئوتۈپ كەتكەنلىكتىن، يۇشۇرۇن ئىقتىدارى %80يېتىلىدىكەن. ئەگەر 8 يېشىدىن باشلاپ تەربىيە كورگەندە بالىنىڭ يوشۇرۇن ئىقتىدارى %60يېتىلىدىكەن. P4+aII`eo%  
7UR?H}&d  
      مىلىم ئىگەللەش ئەقلى ئىقتىدارنى ئالدىنقى شەرىت قىلىدۇ. بالىلارنىڭ ئەقلى قابىليىتى قانچە يۇقۇرى بولسا، ئۇلار ئوزلىرگە ئېھتىياجلىق بولغان بىلىملەرنى خالىغان مىقداردا شۇنچە تېز ئىگېلىۋالالايدۇ ۋە ئۇنى شۇنچە جانلىق ئىشلىتىش ئىمكانىيىتىگە ئىگە قىلالايدۇ.  بالىلارنىڭ ئەقلىنى ئېچىش بولىپمۇ يوشۇرۇن قابىلىيىتىنى تەرەققى قىلدۇرۇش خۇددى بىر ئادەمگە ئالتۇن سوغا قىلغاندىن كورە ،<<ئالتۇن تاۋلاش ھۈنىرى>> نى ئۈگۈتۈپ قويغاندەك ياكى بىر ئادەمگە دەريادىن بىر بېلىق تۇتۇپ سوغا قىلغاندىن كورە ، <<بېلىق تۇتۇش ئۇسۇلى>> نى ئوگۈتۈپ قويغاندەك تۇگۈمەس - پۈتمەس ئەھمىيەتكە ئىگە. A:DrN:3Q  
|ugk)F|  
        2 - بالىلارنى يېمەك - ئىچمەكنى قەدىرلەيدىغان ئاددى - ساددا كەڭ قوساق قىلىپ تەربىيىلەش لازىم. &%&Ts4y(  
w9Z,EXI  
        ئۇزۇق - بالىنىڭ جىسمانى جەھەتتە ساغلام ئوسۈپ يېتىلىشىنىڭ ماددى ئاساسى. ئاتا -ئانا بولغۇچى بالىنى بەك ئەركىلىتىۋەتسە، مەيلىگە قۇيۇۋەتسە، نەپسىنى زىيادە قىلىۋەتسە، بالىنىڭ پۈتۈن خىيالى يېمەك - ئىچمەكيە بولۇپ كاللىسى تازا ئىشلىتەلمەي y}{`vq`{  
)0Gs7r  
دۇ . بىر بالا ئۈچۈن ئالتە ئادەم (ئاتا - ئانىسى، ئىككى بوۋىسى، ئىككى مومىسى) خىزمەت قىلىۋاتقان بۈگۈنكى دەۋىردە بالىغا تاماقنىڭ ئېسىلىنى يېگۈزىدىغان ئەگەر بالا بۇ تاماقنى ياقتۇرمىسا ،باشقا خىل تاماقنى ئېتىپ بېرىدىغان ئادەت ھەممە ئائىلىدە مەۋجۇت. ئاتا - ئامىمىڭ بۇ خىل كويىمچانلىقى بالىنىڭ سەبىئىي قەلبىدە ئىسراپچىلىق،ئاشلىقنى قەدېرلىمەسلىك ،تاماق تاللاش ،ھاكاۋۇرلىق قىلىش ،ھەممىدىن يامىنى ئاچكوزلىكنى كەلتۈرۈپ چىقىردۇ. ئاچكوزلىك ئادىتى بالىلاردىكى تەبىئىي خۇلىق ئەمەس، ئۇنى ئاتا - ئانىنىڭ نادانلىقى ۋە مەيلىگە قۇيۇۋېتىشى كەلـۈرۈپ چىقارغان. كوپلىگەن ئاتا - ئانىلار بالىسىنىڭ تېزرەك چوڭ بولىشىنى ، ساغلام، قاۋۇل بولىشى ئۈچۈن نىمىنى پايدىلىقكەن دەپ ئاڭلىسا ،شۇ ھامان بالىغا شۇنى يېگۈزۈپ بالىنى زىيادە ئوزۇقلاندۇرۋېتىدۇ. بۇ خىل ھالەت بالىنىڭ ئوسۈپ يېتىلىشىگە پايدىسىز. بالىغا يېتەرلىك تاماق بەرسىلا ھەرگىز ئاچ قالمايدۇ. بالا بەك ئاچكوز بولمىسىلا ئۇنىڭغا تاماقلىنىشنىڭ بىر خىل مۇھىم، كىشىنى ىوشال قىلىدىغان، ئوزى خالايدىغان ھەم قىلالايدىغان ئىش ئىكەنلىكىنى بىلدۈرۈش كېرەك. بالىنى كىچىكىدىن تارتىپ يىمەك - ئىچمەكنى قەدىرلەشكە، ئىسراپ قىلماسلىققا دەۋەت قىلىشى، كەڭ قوساق بولىشنى ئوگۈتۈش كېرەك. {3F =)#z<  
. E9I@Y  
      دېمەك،  ماددى جەھەتتىن تەلىپى تولىق قاندۇرۇلغان بالا ئاچ مىجەز يەنى تويماس نەپسانىيەتچى بولىدۇ. D5q+Tzg  
3- پەرزەنىتلەرگە ئوسمۈرلىك چاغلىردىن تارتىپ،ئوز ئىقتىدارى يار بېرىدىغان ئىشلارنى ئوزىنىڭ قىلىشىغا پۇرسەت يارىتىپ بېرىش ۋە ئۇلارنى شۇنىڭغا  ئادەتلەندۈرۈش كېرەك.ھىچ بولمىغاندا ئائىلە ئىشلىرغا ياردەملەشتۈرۈش،ئوزىنىڭ ئىشىنى ئوزىگە قىلدۇرۇش كىرەك. |Pu 1f@4  
XZlNKYI  
          چەتئەللەردە ئائىلە تەربىيىسىدە <<شىرچە ئادەم تەربىيىلەش>> ئۇسۇلىنى قوللىنىدۇ.شىر ئورماننىڭ سەردارى. ئۇ، بالا شىرغا تاغدىن يامىشىشنى ئوگۈتۈش ئۈچۈن بالىسىنى تاغدىن ئىتتىرۋېتىپ،بالىسىنىڭ يامىشىپ ئۈستىگە چىقىشىنى كۈتىدۇ.چەتئەلدە ئاتا - ئانا بولغۇچى ھەر بىر كىچىك ئىشتا بالىسىنىڭ مۇستەقىللىق روھىنى يېتىلدۈرۈشكە ئەھمىيەت بېرىدۇ. تاماقنى بالا ئوزى يەيدۇ. چېچىۋەتسىمۇ ،يېيەلمەي يىغلىسىمۇ ئاتا - ئانا بولغۇچى ،بالىغا ھەرگىز ياردەم بەرمەيدۇ.ئەگەر بالا يېقىلىپ چۈشكىدەك بولسا، ئاتا - ئانا، ئوزىنىڭ قوپۇپ مېڭىشىنى كۈتۈدۇ. شۇ ئارقىلىق بالىدا ھەرقانداق قىيىنچىلىققا يولۇققاندا ھېچكىمنىڭ ياردەم قىلالمايدىقانلىقىنى پەقەت ئوزىگىلا تايىنىش كېرەكلىكىنى ھىس قىلدۇرۇدۇ.لېكىن بىزدە بولسا خېلى چوڭ بولغۇچە تاماقنى ئاتا - ئانا بولغۇچى يېگۈزۈپ قويىدۇ.ئەگەر بالا يېقىلىپ چۈشكىدەك بولسا ،بالىنى يولەپ تۇرغۇزۇپ، يېقىلغان يەرنى دەسسەپ ، بالىغا يەرنى تىللاپ بېرىدۇ. شۇ ئارقىلىق بالىنىڭ يېغېسىنى توختۇتىدۇ. لېكىن بۇ ئارقىلىق بالىنىڭ گودەك قەلبىدە بىرەر ئىشقا يولۇققاندا باشقىلاردىن باھانە ئىزلەيدىغان،باشقىلارغا دوڭگەپ قۇيۇدىغان. ئوزىنىڭ خاتالىقىنى ئېتېراپ قىلمايدىغان خارەكتېرنى بەلگىلەپ قۇيۇشى مۇمكىن.  كورىيەنى ئېلىپ ئېيىتساق مەكتەپ دەرۋازىسى ئالدىدا بىزنىڭكىگە ئوخشاش بالىلارنى ساقلاۋاتقان ئاتا - ئانىلارنى كورەىلى بولمايدۇ.بالىلار مەكتەپكە ئوزى بېرىپ ، ئوزى قايتىپ كېلىدۇ. UD_Y,C  
W"`fB#1S0  
        يۇقۇردا دەپ ئوتكەندىكىدەك،شىر ئورماننىڭ سەردارى ئاتا - ئانا بولغۇچى پەرزەنىتنىڭ شىردەك باتۇر ، چىداملىق بولىشىنى ئارزۇ قىلىدىكەن. ئۇنداقتا، قاتتىق قول بولىشنى ئۈەۈنىشى لازىم.خۇددى <<ئۇستازى زالىم بولسا، شاگىرتى ئالىم بولۇر.>> دىگەندەك.بۇ دىگىنىمىز پەرزەنتىڭىزنى شىردەك ئېەىزلىكتىن ئىتتېرۋېتىڭ ،دىەەنلىك ئەمەس ھەممىنى كىچىك ئىشلاردىن باشلاش كېرەك. بالىلار بىر نەرسىنى تۇتالايدىغان بولغاندا ،تاماقنى ئوزى يېيىش، ماڭالايدىغان بولغاندا، نەرسىلەرنى ئۇياقتىن -بۇياققا  يوتكەشنى ، ئوزىنىڭ ھوددىسىدىن چىقىشنى ئوگۈنىش، ئۇ ئىشنى ئوزى قىلمىسا ، باشقىلارنىڭ ئۇنىڭغا ياردەم قىلالمايدىغانلىقىنى ،ئۇلارنىڭ ئىدىيىسىگە سىڭدۈرۇش لازىم. ;2cz   
d)\Iy/F  
          ئەمىليەتتە بالىلار تاشقى مۇھىتتا يۈز بېرىۋاتقان ئىشلارغا، باشقىلارنىڭ ەەپ سوزلىرگە،ئىش - ھەركەتلىرگە بەك قىزىقىدۇ. ئۇلارنى دوراپ باققىسى كېلىدۇ، ئۈگۈنىۋالغۇسى كىلىدۇ.،. لېكىن كوپ ئىشلاردا بىز ئۇلارغا مەدەت بەرمەكتە يوق،<<  ئېگىز جايغا چىقما يېقىلىپ چۈشىسەن، پىچاجنى ئوينىما قولىڭنى كېسىۋالىسەن ،بولدى قۇيۇپ قوي سەن قىلالمايسەن.>> دىگەندەك بىر قاتار سوزلەر بىلەن ئۇلارنىڭ ھەركىتىنى چەكلىۋالىمىز. شۇنىڭ بىلەن ئۇلاردا ئوزىگە ئىشىنالمايدىغان ھال؛ەت شەكىللىنىدۇ-دە،ھەممە ئىشتا باشقىلارغا تايىنىۋالىدۇ. بالىلارنى ھەممە ئىشتا ئوزىگە تايىنىدىغان چىداملىق، قەيسەر، مۇستەقىللىق روھىغا ئىگە قىلىپ تەربىيىلەش، مانا بۇ كويۈنىش. n? x-S  
DQ?Cy4I  
          بىز دائىملا بالىلارنىڭ ھاياتى كۈچىگە سەل قارايمىز. ھىچنىمە قىلالمايدۇ دەپ قاراپ،ھەممىنى ئوزىمىز قىلىپ بېرىمىز. شۇنىڭ بىلەن ئۇلار ھېچنىمە قىلالمايدىغان چوڭ بولىدۇ. بالىلار ھەرەىزمۇ ئاتا- ئانىلار بىلەن بىر ئومۈر ياشىمايدۇ.جەمىيەتتە نۇرغۇن مەسىللەردە، قىيىنچىلىقلارغا يولوقىدۇ. توسالغۇغا يولىققاندا ئوزىنى قاچۇرماسلىق كېرەك.ئاتا-ئانىلار بالىلارنىڭ ئالدىدا توسالغۇلارنى يېڭىپ،بېرىشكە تېىىمۇ بولمايدۇ.ئۇلار رېقابەتتە يېڭىشى كېرەك، بولمىسا ھالەك بولىدۇ بۇ ھەقىقەت 4- بالىلارنى ئەدەپ ئەخلاقلىق، سەمىمى، كۆيۈمچان، ھىسداشلىق تۇيغۇسىغا ئىگە قىلىپ تەربىيىلەش لازىم. ucF)&vIn"  
~Gy.[@.>\  
        <<ئەخلاق ئادەم زىننىتى>>،  << دۆلەتنى ئەخلاق ئارقىلىق ئىدارە قىلىش>> تەكىتلىنىۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە، ئەخلاقنىڭ ئەڭ مۇھىم تىزگىنلىگۈچى كۈچ ئىكەنلىكىنى تونىماي تۇرالمايمىز. پەرزەنىتلەرگە بېرىلىدىغان ئەدەپ -ئەخلاق تەربىيىسى، ئائىلە ئۈستىگە ئېلىشقا تېگىشلىك تەلىم - تەربىيە مەزمۇنىنىڭ ئەڭ مۇھىم سالمىقىنى ئىگەللەيدۇ. ئۇيغۇر جەمىيىتىدە پەرزەنىتلەرنىڭ تەربىيە كۆرگەن ياكى كورمىگەنلىكىنى ئۆلچەشتە، بىلىملىك ياكى بىلىمسىز بولىشىدىن كۆرە ئەخلاق - پەزىلەت جەھەتتىكى تەلەپنى يۇقۇرىراق ئورۇنۈا قويىدۇ. چۈنكى، كىشىلىك مۇناسىۋەت جەريانىدا ئەڭ روشەن ۋە  گەۋدىلىك ئىپادىلنىپ تۇردىغىنى ھەر بىر ئادەمنىڭ پەزىلىتى، ئەدەپ ئەخلاق تەربىيىسى پەقەت تەربىيىلەشكىلا باغلىق. g]ry)&&;  
4of7{kbX_  
          ئەدەپ - ئەخلاقتا ياخشى تەربىيە كۆرگەن بالىلار << قان بىلەن كىرگەن خۇي، جان بىلەن چىقار. >> دىگەندەك ئۆمۈرلىك گۈزەللىك <<لىباس>> نى كىيىدۇ.بۇنىڭ ئالدىنقى شەرتى كىچىك چېغىدىن تارتىپلا پەرزەنىتلەرنى ئەدەپكە ئۆگۈتۈش،ئۇلاردا ئېسىل پەزىلەت يېتىلدۈرۈش لازىم. fHet *+_  
ID- QQmo  
          ئۇنداقتا  بالىلاردا ياىشى پەزىلەتنى قانداق يېتىلدۇرۇش كېرەك؟ 8muy[  
kE,yYGT  
ئەڭ ئاۋال ياخشى پەزىلەتنى ئاتا - ئانا بولغۇچى ئۆزىدە يېتىلدۈرۈشى كېرەك. بالا بوۋاقلىق ۋاختىدىن باشلاپلائۆسمۈرلىك دەۋرىگىچە، بالىغا ئەڭ ئاۋال تەسېر قىلىدىغىنىمۇ ئاتا- ئانا، ئاتا - ئانىنىڭ يۈرۈش- تۇرۇش، سۆز - ھەركىتى،تاماق يېيىشتىن تارتىپ، ئۇخلىغىچە بولغان ھەر بىر جەريان، ھەر بىر ھالقا بالىنىڭ سەزگۈ كۆزىدىن ھەرگىزمۇ قېچىپ قۇتۇلالمايدۇ. كۆپىنچە ئاتا - ئانىلار بالىسى ئالدىدا ئۆز - ئارا سوقىشىدۇ، بىر - بىرىنى ھاقارەتلەيدۇ. لېكىن بالىنىڭ ئېغىزىدىن ھەر خىل ئەدەپسىز سوزلەرنى ئاڭلىغاندا بولسا ئاچچىقلىنىپ غەزەپلىنىدۇ. بالىسىغا << ئەدەپسىز سۆزلەرنى قىلماسلىق، ئۇرۇشماسلىق >> توغرىسىدا تەربىيە بېرىدۇ.بۇ خۇددى تاماكا چېكىپ تۇرۇپ، باشقىلارغا تاماكا چېكىش سالامەتلىككە زىيانلىق >> دەپ تاماكا تاشلاشقا دەۋەت قىلغانغا ئوخشاش بىر ئىش.بەزى ئاتا - ئانىلار بالىلىرى تەڭتۇشلىرى بىلەن سوقۇشۇپ، تاياق يەپ كىرگەندە ئۇنىڭغا، بالىسىنى << ئۇ يىگەن تاماقنى ساڭىمۇ بېرىۋاتىمەن، نىمىشقا ئۇنى ئۇرالمىدىڭ....؟ >>  دىگەندەك سۆزلەر بىلەن بالىسىنىڭ سەبىي قەلبىگە رەھىمسىزلىك، قىساس ئېلىش، ئۆكتىچىلىك ئۇرۇقىنى چاچىدۇ. بۇنداق تەربىيە ئاستىدا چوڭ بولغان بالا كەلگۈسىدە ئۇرۇش - جېدەلدىن قاچمايدىغان قانخور، لۈكچەك بولىپ چىقىشى مۇمكىن. :@&|QH}G  
ZQ(qH x  
                                      بالىلارنى راسىتچىل، سەمىمى تەربىيىلەش كېرەك. 2+: 
J" Lw:_i  
        ھازىرقى بالىلارنىڭ كوپ سالمىقى، يالغانچى، گېپىدە تۇرمايدىغان، ھېلى قىلغان گېپى ھېلى يوك بولىپ يېتىشىپ چىقىۋاتىدۇ. ~$>!-(T_%  
c{x0f.   
                                      ئۇنداقتا بالىلار يالغانچىلىكنى نەدىن ئۆگۈنىدۇ؟ j9IEp<O  
i)]W-$j@.  
        ئاتا - ئنا بالىشا يالغان سوزلەشنى ئوزى ئوگۈتىدۇ. ئتا - ئانىلار ئۆيدە مۇھىم ئىش چىقىپ قالسا، بالىسىنى مەكتەپكە بارغۇزماي ئاغرىپ قالغانلىق توغرىسىدا يالغان رۇخسەت سوراش خېتىنى ئوقۇتقۇچىغا ئەۋەتىدۇ. ئۆيدىكى بىرەرىنى بىرەرسى ئىزلەپ كەلگەندە، ئاتا - ئانا بولغۇچى مىنى << ئۇ يەرگە كەتتى مىنى ئۆيدە يوق >> دېگىن دەپ ئۆگۈتىدۇ. شۇنەڭ بىلەن بالىنىڭ ئېڭىدا يالغان گەپ قىلسىمۇ يىچقانداق زىيىنى يوقتەك ئاڭ شەكىللىنىپ ،يالغان سۆزلەشنى ئۆگىنىدۇ. بالىلار  راس گەپ قىلغاندا جازاغا ئۇچۇرسا ، يالغان سۆزلەيدىغان بولۇپ قالدۇ. بەزى ئاتا -ئانىلار بالا راس سۆزلەپ خاتالىقىنى ئىتراپ قىلغاندا ، ئاچچىقىنى باسالماي بالىنى ئەيىپلەيدۇ،ھەتتا ئۇرىدۇ. كىلەر قېتىم يالغان سۆزلەپ خاتالىقىنى يۈشۈرغاندا بولسا ،ھىچقانداق ئەيىپلەشكە ئۇچۇرمايدۇ. نەتىنجىدە بالا راس سۆزلىگەندە جازاغا ئۇچۇرايدىغانلىقىنى ، يالغان سۆزلىگەندە جازاغا ئۇچۇرمايدىغانلىقىنى كۆرۈپ ، تەبىي ھالدا يالغان سۆزلەيدۇ. شوڭلاشقا ئاتا -ئانا بولغۇچى ھەربىر سۆز-ھەركىتىدە بالىغا ئۆلگە بولشى لازىمدۇر. ,Acjh2)=  
tTS\piJ/  
بالىلاردا ھىسداشلىق تۇيغۇسى يىتلدۇرۇش لازىم n[otP"x/,  
s=B_#jz.  
      ئادەم تۇغۇلىشىدىنلا ئەخلاقلىق. ياكى ئەخلاقسىز بولۇپ تۇغۇلمايدۇ. دەسلەپكى ئاڭلىغان ، كۆرگەنلىرى بالىنىڭ ئەخلاقى ھسياتى ، ئەخلاق ھەركىتى ۋە ئەخلاقنى تۇنۇشقا ئۇل سالىدۇ. باھارلىق ئالىي جاناپ ئاڭ ۋە مىجەز گودەك قەلىبتە ھېسداشلىقتىن باشلىندۇ. كىچىكىدىن باشلاپ ھېسداشلىق تۇيغۇسىغا ئىگە بولغان بالىلار ئاقكۆڭۈل ، باشقىلارغا كۆڭۈل بولدىغان بولىدۇ. ئۇلار مۇقەررەر ھالدا ئاتا- ئانىسى ،ئۇرۇق- تۇققانلقىرى ،ئۇستازلىرى ۋە كىچىك دۇسلىرىغا كۈيۈنۈپلا قالماستىن ، يېشىنىڭ چوڭىيىشىغا ئەگىشىپ ۋەتەننى ، ئىنسانىيەتنى ۋە باھارلىق گۈزەل نەرسىلەرنى سۆيىدىغان ، ھەرخىل نەپسانىيەتچىلىك ۋە جىنايى قىلمىشلاردىن قاتتىق يىرگىرندىغان بولۇپ يېتىلىدۇ. -\A5W.Qaq  
d7Y_-S 
      ئۇنداقتا بالىلاردا قانداق قىلغاندا ھېسداشلىق تويغۇسىنى يېتىلدۇرگىلى بولىدۇ؟ < 7&I&MG  
qSy cf/  
بالىلارغا كۆيۈنۈش ، لېكىن ئاشكارە كۈيۈنۈپ كەتمەسلىك كېرەك. كۆيۈنۈپ مېھرى -شەپقەت يەتكۈزۈش بىلەن بىر ۋاقىتتا ئۇلارغا قائىدەسۆزلەپ ، ئۇلارنىڭ بەڭباش ، مىشچان بولۇپ قېلىشنىڭ ئالدىنى ئېلىش لازىم. پەرزەنىتلەرگە كىچىكىدىن باشلاپ مېھرىبانلىق ، باشقىلارغا كۆيۈنۈش ،كىشلەرگە كۆيۈنۈش تەربىيسىنى ئېلىپ بېرىش كېرەك. پەقەت سۈيۈنىشنىلا ئەمەس ، ئالدى بىلەن سۈيۈشنى ئۆگىتىش لازىم. باشقىلارغا ياخشىلىق قىلىشتا ئاتا-ئانىلار ئۆزى ئۆلگە بولىشى ،تەسىرى ئارقىلىق ياخشىلىق قىلىشنىڭ قەدىر-قىممىتىنى  ھىس قىلدۇرۇش لازىم. #5`JGO'  
%^E0W kIX  
      بۇنىڭدىن باشقا بالىلارنى ئەدەبىيانىڭ تەسىرلەندۈرۈش كۈچىدىن پايدىلىنىشقا يىتەكلەش لازىم. نۇرغۇنلىغان بالىلار چۆچەكلرى ، بالىلار ھېكايىلىىرى ،بالىلار ناخشىللىرىدا باتۇرلۇق بېلەن قۇرقۇنچاقلىق ، ئاقكۈڭۈللۈك بىلەن رەزىللىك ، ئۆزىنى بېغىشلاش بىلەن نەپسانىيەتچىلىككە ئائىت  ھەرخىل ئوبرازلار تەسۋېرلەنگەن بولۇپ ئۇلارنى بالىلارغا ئوقۇپ بېرىش ، ئۆز تىلغا ئايلاندۇرۇپ سۆزلەپ بېرىش ئارقىلق بالىلارنىڭ قەلبىدە باشقىلارنى قانداق سۈيۈش باشقىلارغا قانداق ھېسداشلىق قىلىش ئىستىكىنى قوزغىتىش لازىم. بالىلار كىچىكدە ئاڭلىغان نەرسىلەرنى ئۆمۈر بويى ئۇنۇتمايدۇ. چىنلىق بىلەن ئاقكۆڭۈللۇق ۋە گۈزەللىك ھېسياتى ئۇلارنىڭ چوڭىيىشىغا ئەگىشىپ يېتىلىپ بارىدۇ. iu&@R6bQ*  
{}3aPUlR  
      دېمەك ، پەرزەنىتلەرنىڭ ئەخلاقلىق ، قاپىلىيەتلىك ،پەزىلەتلىك بىر ئەۋلات بولۇپ تەربىيلىنىپ چىقىشىنى ئاساسلىقى ئائىلە ئۈستىگە ئالىدۇ. چۈنكى ئائىلە بىر تەرەپتىن ئاتا ئانىلار پەرزەنىتلەر ئۈچۈن مەڭگۈلۈك تەربىيچى ، پەرزەنىتلەر ئاتا -ئانىلاردىنمۇ ياخشاراق ياشىشى ، ئاتا -ئانىلاردىن مەدىنىيەتلىك ،ئىقتىدارلىق ، ياشاش روھىغا باي بولىشى كېرەك، پەرزەنىتلەر ئۈچۈن ئائىلە تەربىيسى ئاش ناندىنمۇ مۇھىمراق ، ئاش -نان پەقەت ھاياتقىلا كاپالەتلىك قىلىدۇ. تەلىم -بەربىيە تىرىك ئۈلۈك بولۇپ قالماسلىققىلا كاپالەتلىك قىلىدۇ. << نېمە تېرىساڭ شۇنى ئالىسەن>>دىگەندەك ئاتا ئانىلار ئۆز پەرزەنتىنىڭ ياراملىق ئىختىساسلىق ئادەم بولۇپ چىقىشىنى ئۈمىد قىلىدىكەن چۇقۇم ئائىلە تەربىيسىگە سەل قارىماسلىق لازىم . ئالىلە تەربىيسى ئۆسۈپ يېتىلىشگە مۈھىم رولغا ئىگە . h N8R*e  
~!Ez|U=U  
SHTa`!d:)  
?nq@$  
1WktHxAF  
knoI2\  
MvFZUd(__  
UZ0m5p  
o})Ra B 9  
!j>{~K?F  
پايدىلانغان مايىرتاللار. ZDek:H|   
&l+@_*!V/  
    1.پەرزەنىت تەربىيلەش دەستۇرى --كارىل ۋېنتىر JS4mG dm  
UtBECZdgFd  
  2.ئويغۇرلاردا پەرزەنىت تەربىيسى ---- يارمۇھەممەت تۇغلۇق IGLL*jDd  
%!58=C(6o^  
  3.شىنجاڭ ئاياللىرى ژورنىلى    ----1998يىللىق 6-سانى 5e-K;zv*  
#U}@l;  
  4.شىنجاڭ ئاياللار ژورنىلى    ----- 1989-يىللىق توپلىمىدىن @aG/6\c  
;@Vx;GH  
9wn!knL  
P{%$ iZo  
Q:PNu0  
باشقۇرغۇچى قاراخانىيە تېمىنى تەستىقلىدى .
salkin
| ۋاقتى : 2008-07-14 22:04 [باش يازما]
گېنرال`
دەرىجىسى : قىزىققۇچى

گېنرال`نىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 9787
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 100
ئۇنۋان:3 دەرىجە ھازىرغىچە100دانە
شۆھرەت: 102 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 705 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 116 نۇمۇر
قوللاش: 106 نومۇر
ئالقىش: 144 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :20(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-18
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-04
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

  راس      رەىمەت```
salkin
ئىسمىم: نىجات
| ۋاقتى : 2008-07-14 23:07 1 -قەۋەت
پەخىركام
شۇنداق بىر كۈننى كۈتىۋاتىمەن !
ئالاھىدە تۆھپە ئالىي ئەزا ئىجاتچان ئەزا
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا

پەخىركامنىڭ ئالبۇمى كىرورەن بانكىسى VIP ئالتۇن كارتىسى
UID نۇمۇرى : 151
نادىر تېما : 5
يازما سانى : 3796
ئۇنۋان:17 دەرىجە ھازىرغىچە3796دانە
شۆھرەت: 4773 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 258713 سوم
تۆھپە: 360 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 4575 نۇمۇر
قوللاش: 5120 نومۇر
ئالقىش: 5343 كىشلىك
دوستلۇق توپى: تەرجىمان
توردىكى ۋاقتى :1025(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-06-13
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-03
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

ئاتىلارنىڭ ئوقۇپ چىقىشىغا تەۋسىيە ..
salkin
ئادەمنىڭ نەپسى ئىمىۋاتقان بوۋاققا ئوخشايدۇ ... ئۇنى ئەمچەكتىن ئايرىسا يىغلاپ قاخشىغىنى بىلەن ئىمەلمەيدۇ
| ۋاقتى : 2008-07-15 00:09 2 -قەۋەت
mahliya002
دەرىجىسى : يېڭى يۇلتۇز

mahliya002نىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 8990
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 19
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە19دانە
شۆھرەت: 19 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 195 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 19 نۇمۇر
قوللاش: 19 نومۇر
ئالقىش: 19 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :10(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-01-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-07-20
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

  ئاللاھ  رەھمەت  قىلسۇن،  ...... .-A ?5 +d  
نادان  ئاتا- ئانىلارنىڭ  پەرزەنىتلىرى  قۇربانلىق  مالدۇر.
bugra
| ۋاقتى : 2008-07-15 00:23 3 -قەۋەت
خيال0997
دەرىجىسى : ئوت يۈرەك

خيال0997نىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 14497
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 2500
ئۇنۋان:15 دەرىجە ھازىرغىچە2500دانە
شۆھرەت: 2534 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 13438 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 2609 نۇمۇر
قوللاش: 2551 نومۇر
ئالقىش: 2757 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :699(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-05-31
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-03
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

راس مەھلىيا توغرا ئىېتىسىز..
salkin
تەدبىرىڭ قانداق بولسا،تەقدىرىڭ شۇنداق بۇلىدۇ..
| ۋاقتى : 2008-07-15 02:07 4 -قەۋەت
ئاناقۇشئۇۋىسى
sumrug ana uwisida
ئالاھىدە ئىلگىرلەش ئالىي ئەزا ئۆمۈرلۈك شەرەپ
دەرىجىسى : باشقۇرغۇچى

ئاناقۇشئۇۋىسىنىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 10208
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 1519
ئۇنۋان:13 دەرىجە ھازىرغىچە1519دانە
شۆھرەت: 6147 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 17159 سوم
تۆھپە: 221 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1755 نۇمۇر
قوللاش: 1610 نومۇر
ئالقىش: 1824 كىشلىك
دوستلۇق توپى: مۇسۇلمان
توردىكى ۋاقتى :1515(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-02-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-04
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىنكاس دىگەن «مۇشائىرە»بولىۋاتقان يەرلەردە قىزىمدىكىن دەيمەن!!ماۋۇ تىمىنى ئوقۇغۇدەك ئاتا-ئانىلار يوقكەندە بۈگۈن........
salkin
ئويلايدىغىنىم -------ھەر-بىر نەپەس ئۈچۈن سوراق بىرىمىز!!
| ۋاقتى : 2008-07-15 08:39 5 -قەۋەت
قورغان213
دەرىجىسى : سەلكىنداش

قورغان213نىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 2361
نادىر تېما : 3
يازما سانى : 992
ئۇنۋان:11 دەرىجە ھازىرغىچە992دانە
شۆھرەت: 1259 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 1295 سوم
تۆھپە: 50 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 1128 نۇمۇر
قوللاش: 1028 نومۇر
ئالقىش: 897 كىشلىك
دوستلۇق توپى: دۇستلۇق
توردىكى ۋاقتى :667(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-04
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-04
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

Quote:
بۇ مەزمون2قەۋەتتىكىپەخىركامنىڭ2008-07-15 00:09دە يوللىغان يازمىسى  : qb>902L9  
ئاتىلارنىڭ ئوقۇپ چىقىشىغا تەۋسىيە ..
m9MVED7lg  
سىز ئوقۇپ قويسىڭىز زىيان قىلماس . كىيىنچە زىيان قىلامۇ -يا . >SaO<_1\  
توغرا ئۆزىمىز بىلىپ بىلمەي بالىلارغا يامان تەسىرلەرنى قالدۇرۇپ قويىمىز . گاھىدا باشقىلارنىڭ يامان ئىللەتلىرىنى كۆرگەندە اللادىن ئىنساۋىنى تىلىمەي ئالدى -كەينىدىن « سۆزلەپ » قويىمىز .ئۆزىمىزنىڭ بېشىغا كىلىپ قېلىشىنى ئويلاپمۇ قويمايمىز .................
[ بۇ يازما قورغان213 تەرپىدىن 2008-07-16 10:56 دە قا ]
salkin
قورغاننىڭ ئىچىدىكىلەرنىڭ قورغاننىڭ تېشىغا چىققۇسى ، قورغاننىڭ تېشىدىكىلەرنىڭ قورغاننىڭ ئىچىگە كىرگۇسى كېلىدۈ .
| ۋاقتى : 2008-07-16 10:49 6 -قەۋەت
مەڭگۈلۈك@سۆيگۈ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا

مەڭگۈلۈك@سۆيگۈنىڭ ئالبۇمى كىرورەن بانكىسى VIP ئالتۇن كارتىسى
UID نۇمۇرى : 16031
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 628
ئۇنۋان:8 دەرىجە ھازىرغىچە628دانە
شۆھرەت: 510 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 1039 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 696 نۇمۇر
قوللاش: 636 نومۇر
ئالقىش: 717 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :92(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-06-30
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-02
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

بەك ياخشى يۇللاپسىز....
salkin
بۇلارمۇ...ئەمدى
| ۋاقتى : 2008-07-18 18:09 7 -قەۋەت
پەخىركام
شۇنداق بىر كۈننى كۈتىۋاتىمەن !
ئالاھىدە تۆھپە ئالىي ئەزا ئىجاتچان ئەزا
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا

پەخىركامنىڭ ئالبۇمى كىرورەن بانكىسى VIP ئالتۇن كارتىسى
UID نۇمۇرى : 151
نادىر تېما : 5
يازما سانى : 3796
ئۇنۋان:17 دەرىجە ھازىرغىچە3796دانە
شۆھرەت: 4773 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 258713 سوم
تۆھپە: 360 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 4575 نۇمۇر
قوللاش: 5120 نومۇر
ئالقىش: 5343 كىشلىك
دوستلۇق توپى: تەرجىمان
توردىكى ۋاقتى :1025(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-06-13
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-08-03
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

مەن بۇيەردە ئوقۇمۇدۇم .دېمىگەندىمەن ... سىز تولىمۇ چوڭقۇر ئويلاپ كېتىپسىز ... $_`s@;.YG  
li$nq6"  
  بىلسىڭىز .. ئاتا..ئانىلارنىڭ ھەر بىر ھەركىتى ... ھەر بىر ..سۆزى سەبى بالىنىڭ يىتىلىشىغا قاتتىق تەسىر كۆرسىتىدۇ ... شۇڭا ئاتىلار پەرزەنت تەربىيسىگە سەل قارىماسلىقى كېرەك ...
salkin
ئادەمنىڭ نەپسى ئىمىۋاتقان بوۋاققا ئوخشايدۇ ... ئۇنى ئەمچەكتىن ئايرىسا يىغلاپ قاخشىغىنى بىلەن ئىمەلمەيدۇ
| ۋاقتى : 2008-07-19 14:33 8 -قەۋەت
muslemena
دەرىجىسى : يېڭى يۇلتۇز

muslemenaنىڭ ئالبۇمى
UID نۇمۇرى : 16372
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 12
ئۇنۋان:2 دەرىجە ھازىرغىچە12دانە
شۆھرەت: 12 كىشىلىك
سەلكىن دوللىرى: 160 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 12 نۇمۇر
قوللاش: 12 نومۇر
ئالقىش: 12 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى :49(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-07-06
ئاخىرقى كىرگىنى:2008-07-22
چوڭ كىچىكلىكى :كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ ناھايىتى ياخشى يوللانغان تىمىكەن. ?rPl\;gw0`  
پەرزەنىت تەربىيەسىدە ئاتا-ئانا تەربىيەسى ھەممىدىن مۇھىم .بالىنىڭ ھەممىدىن كۆپ پائالىيەت ئىلىپ بارىدىغان ئورنى ئائىلە ،ئائىلىدە ئاتا-ئانىلار ھەر ۋاقىت گەپ-سۆزدە ،چوڭلارغا مۇئامىلە قىلىشىدە بالىلارغا ئۇلگە بۇلىدۇ. ئائىلىدە ياخشى تەربىيە ئالغان بالا يامان يۇللارغا كىرىپ كەتمەيدۇ.
salkin
| ۋاقتى : 2008-07-21 15:47 9 -قەۋەت
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
سەلكىن مۇنبىرى » كۆڭلۈمدىكى گەپلەر


سەلكىن مۇنبىرىدە دىققەت قىلىشقا تىگىشلىك ئىشلار :

     سەلكىن تور بېكىتى ۋە مۇنبىرىدە ھەرقانداق بىر كىشىنىڭ دۆلەت قانۇنىغا خىلاپ بولغان ، مىللەتلەر ئىتپاقلىقىنى بۇزىدىغان ، مىللى بۆلگۈنچىلىك خاراكتىرىدىكى ، باشقا شەخس ياكى ئورۇنلارنىڭ مەنپەئەتىگە دەخلى قىلىدىغان ، قورقۇتۇش ياكى تەھدىت سېلىش خاراكتىرىدىكى ، ساختا ياكى ئالدامچىلىق مەقسىتىدىكى ئېلان . . . قاتارلىق مەزمۇنلارنى يوللىشى قاتتىق چەكلىنىدۇ ، مەيلى تىما ، ئىنكاس ياكى قىسقا ئۇچۇردا بولسۇن يوقارقىدەك ئەھۋاللار كۆرۈلسە ، شۇنى يوللىغۇچى كىلىپ چىققان بارلىق مەسئۇلىيەتنى ئۆزى ئۈستىگە ئالىدۇ ، سەلكىن تور بېكىتى بىلەن  ھېچقانداق مۇناسىۋىتى يوق . ئالاھىدە ئەسكەرتىلدى .

سەلكىن ئۇيغۇر تور بېكىتى
مۇلازىمەت ۋە ئەھۋال مەلۇم قىلىش تېلېفونى : 0991-8553838، 13609981040

Time now is:08-04 12:09, Gzip disabled
Powered by PHPWind v6.0 Certificate Code © 2008-01 Uypw.cn Corporation