غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتى(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(http://bbs.oylirim.cn)4 u8 q; l5 W2 w7 _! j غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى بولسا مەدەنىيەتنىڭ جۇغلىنىشى، ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىش شۇنداقلا ئىجادىيەت ۋە تەرەققىياتنى ئىلگىرى سۈرىدىغان ئىجتىمائىي مەدەنىيەتنىڭ بىرخىل شەكلىدۇر. ئۇ كىشىلەرنىڭ ئىدىيە ۋە قاراشلىرىنى، ھەرىكەت شەكىللىرىنى قېلىپلاشتۇرىدىغان بىر خىل ئاساسىي كۈچتۈر ، ئۇ ئادەملەر بىلەن جەمئىيەتنىڭ ئىناق ، ئەتراپلىق ، تەكشى، تەرەققىي قىلىشقا پايدىلىق بولۇپ ، ناھايىتى مۇھىم ئىناقلىق قىممىتىنى ھازىرلىغان . ب د ت پەن – مائارىپ تەشكىلىنىڭ ‹‹غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش ئەھدىنامىسى›› دە غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرۈشتىكى قىممىتى ۋە رولى تەكىتلىنىپ مۇنداق دېيىلگەن:‹‹ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى كىشىلەر ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرنى قويۇقلاشتۇرۇپ ، ئۆزئارا پىكىر ئالماشتۇرۇش ۋە ئۆزئارا چۈشىنىشتىكى مۇھىم ئامىلدۇر››. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش ، ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىش، ئۇنى تەتقىق قىلىش ۋە تەرەققىي قىلدۇرۇش ئارقىلىق، كىشىلەر بىلەن شەخسنىڭ ، كىشىلەر بىلەن كىشىلەرنىڭ جەمئىيەتنىڭ ، تەبىئەتنىڭ ۋە ئاۋام بىلەن ئاۋامنىڭ ، دۆلەت بىلەن دۆلەتلەرنىڭ ، رايونلار بىلەن رايونلارنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرگىلى بولىدۇ. يەنە شەخسلەرنىڭ روھىي دۇنياسىنى تەڭشەپ ، كىشىلىك مۇناسىۋەت ، ئائىلە مۇناسىۋەتلىرى ، قەبىلە ئىچىدىكى مۇناسىۋەت ، دۆلەتلەر مۇناسىۋىتى ۋە ئادەملەر بىلەن جەمئىيەت ، ئادەملەر بىلەن تەبىئەت ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرنى تەڭشەپ ، جەمئىيەتنىڭ ئىناق ، ئىتتىپاق ، خاتىرجەملىكىنى ئىشقا ئاشۇرىدۇ. ئۇنىڭ بۇ خىل پايدىلىق، ئۈنۈملۈك رولىنى يوقىتىپ قويۇشقا بولمايدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn)9 l# m& A1 l) }: D( @( ? (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
تارىخىي نۇقتىدىن قارىغاندا ، جۇڭخۇا مىللەتلىرى سەمىمىيلىكىنى تەشەببۇس قىلىدىغان مىللەت بولۇپ ، قەدىمدىن تارتىپ مول بولغان ئىناقلىققا ئائىت ئەنئەنىلەرنى ساقلاپ كەلگەن.
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(http://bbs.oylirim.cn)) K9 a2 {1 f( ~0 l6 \9 T$ ~ پەلسەپە نۇقتىسىدىن قارىغاندا ئىناقلىق بولسا ، شەيئىلەرنىڭ مەۋجۇتلۇقى ۋە تەرەققىياتىدا ئورتاق مەۋجۇت بولىدىغان ئۆزئارا بېقىنىدىغان قويۇق مۇناسىۋەتكە ئىگە . گەرچە زىت تەرەپلىرى بولسىمۇ، ئورتاقلىقى بەكراق تەكىتلىنىدۇ. جەمئىيەتشۇناسلىق نۇقتىسىدىن قارىغاندا ئىناقلىقتىن ئىبارەت بۇ جەريان شەيئىلەر تەرەققىياتى ھەرىكىتىدىكى سەمىمىيلىك بىلەن گۈزەللىكنىڭ غايىۋى مەۋجۇتلۇق ھالىتى ۋە ئىپادىلىنىشىدۇر . ئىناق جەمئىيەت بولسا ئەركىن ، ئادىل ، سەمىمىي دوستلۇق ، مېھر – مۇھەببىتىگە تولغان ھاياتى كۈچكە ئىگە ، خاتىرجەم بولغان، مۇھىتى گۈزەل بولغان جەمئىيەتنى كۆرسىتىدۇ. ئۇ ئادەملەر بىلەن ھېس – تۇيغۇلارنى، ئادەملەر بىلەن ئادەملەر ، جەمئىيەت ، تەبىئەت ، تىنچلىقتا بىللە مەۋجۇت بولۇپ تۇرىدىغان جەمئىيەتتۇر. ئىناق جەمئىيەتلەر رادىئوسى بولسا ، ئادەملەر بىلەن جەمئىيەتنىڭ ئىناقلىقى بولۇپ ، ئاساسلىقى كىشىلەرنىڭ ئىجتىمائىي قىممەتلەرگە بولغان ئېتىراپ قىلىشىنى كۆرسىتىدۇ. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى بولسا ، قىممەتنى ئېتىراپ قىلىشنى ئىلگىرىنى سۈرۈش ئارقىلىق ئادەملەر بىلەن جەمئىيەت ئىناقلىقىنىڭ غايەت زور ئەۋزەللىكى ۋە مۇھىم رولىنى شەكىللەندۈرىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn)2 p/ Q8 y& [0 d& F
(http://bbs.oylirim.cn)) s/ T- c) B7 M% a& { 1. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىجتىمائىي ئىناقلىقنى ئىلگىرى سۈرىدىغان بولۇپ ، ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنى ھازىرلىغان
(http://bbs.oylirim.cn)- P7 j1 }: e6 X9 T! \* f* J (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
1) غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى زور مىقداردا ئەنئەنىۋى مەنتىقە ۋە ئەخلاق بايلىقلىرىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان . تارىخ ئاللىقاچان بىر مىللەتنىڭ مەدەنىيەت جۇغلانمىسى ۋە مەدەنىيىتىنىڭ ئىلگىرىلەش جەريانى شۇ مىللەتنىڭ مەنتىقىلىق ئەخلاقى ۋە ئىجتىمائىي مەدەنىيەتلىك دەرىجىسىنى بەلگىلەيدىغانلىقىنى ئىسپاتلىدى. چۈنكى مەنتىقە ۋە ئەخلاق بولسا شەخسلەر بىلەن جەمئىيەتنىڭ ئىناق بىرگە ئۆتۈشىىنى ئىلگىرى سۈرىدىغان تارازا بولۇپ ، ئىنسانىيەت ئىجتىمائىي تۇرمۇشنىڭ ماس قەدەمدە داۋاملىشىشى ئۈچۈن، ئاساسىي تەرتىپ ۋە كاپالەت بىلەن تەمىن ئېتىپ، شەخسلەر مۇناسىۋىتىنى ماسلاشتۇرۇپ ، ئىجتىمائىي زىددىيەتلەرنى تۈگۈتۈشتىكى ئاساسىي ئۇسۇل ۋە ۋاسىتىدۇر. شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش ۋە ئۇنى ۋارىسلىق قىلىش جەريانىدا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىكى سەمىمىي بولۇش، چوڭلارنى ھۆرمەتلەپ ، كىچىكلەرنى ئىززەتلەش ، ۋەدىگە ۋاپا قىلىش، ئادەم ۋە تەبىئەت بىر گەۋدە بولۇش قاتارلىق گۈزەل، ئالىجاناپ، مەنتىقە ۋە ئەخلاقى بايلىقلارنى ۋە مەزمۇنلارنى كۆرگەزمە قىلىش، تەشۋىق قىلىش، ئۈلگە قىلىش ئارقىلىق ھازىرقى زامان ئىناق جەمئىيەت قۇرۇشقا پايدىلىق ئامىللارنى يارىتالايمىز.
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
كوللېكتىپنى ، مىللەتنى جەمئىيەتنىڭ ئېتىراپ قىلىشى، ئىنسانلارنىڭ ئىناق جەمئىيەت قۇرۇلۇشىدىكى يادرو ۋە نىشانى بولۇپ ، مەدەنىيەتنىڭ ئېتىراپ قىلىنىشى بولسا ، جەمئىيەت ئىناقلىقىنىڭ ئىشقا ئاشۇرۇشىنىڭ مۇھىم ئاساسىدۇر. ھەر بىر دۆلەت ۋە مىللەت بىر – بىرىگە ئوخشىمايدىغان ئالاھىدە مەدەنىيەتلەرگە ئىگە . بۇ مەدەنىيەتلەر ئۇلارنىڭ ئورتاق ھېس – تۇيغۇ ۋە تەجرىبىلىرىنى ئورتاق تۇرمۇش ئۆرپ – ئادەتلىرىنى، ئورتاق مەنتىقىلىق تونۇشنى ۋە دۇنيا قاراشلىرىنى مۇھىم مەزمۇنلارنى ئۆزئارا باغلايدۇ. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى بۇ مەدەنىيەتلەر ئىچىدىكى مۇھىم جانلىق ، تەسىر دائىرىسى چوڭ بولغان مۇھىم تەركىبى قىسمىدۇر. شۇڭا ، ئۇ ئىجتىمائىي ئېتىراپ قىلىش ، مىللەتلەرنىڭ ئۇيۇشۇش كۈچىنى ئىلگىرى سۈرۈش جەھەتلەردە مۇھىم رول ئويناپ ، كۈچلۈك ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنى ھازىرلىغان.
(http://bbs.oylirim.cn)6 ]$ Q& C: f' C
(http://bbs.oylirim.cn)5 ]1 U4 R; D5 J! B. L }: k1 u8 D 2) جەمئىيەت بولسا ئورتاق ماددىي تۇرمۇش پائالىيەتلىرىنى ئاساس قىلىدىغان ھەم ئۆزئارا باغلىنىشى بولغان ئىنسانىيەت تۇرمۇشىنىڭ ئورتاق گەۋدىسىدۇر. ئۇ كىشىلەرنىڭ ئۆزئارا ئالاقە باغلاش رولىنىڭ مەھسۇلى ۋە ئىپادىسى . ئىنسان بولسا توپلىشىپ ياشايدىغان ئىجتىمائىيلاشقان ھايۋان بولۇپ، ئايرىم شەخسلەرنىڭ كوللىكتىپقا ماسلىشىش، جەمئىيەتكە قاتنىشىش جەريانى جەمئىيەت ۋە كوللىكتىپ ئۆزىنىڭ ھەربىر ئەزاسىدىن بىر لاياقەتلىك شەخس بولۇش تەلەپ قىلىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn)# P# k4 U8 h1 {( [5 U$ w' R# a( }
(http://bbs.oylirim.cn)% O6 g: L4 C9 o6 M; N* a& n ئۇنىڭ ئۆلچەم ۋە ئۇسۇللىرى جەمئىيەت ئەزالىرى، بۇ جەمئىيەت ۋە كوللىكتىپنىڭ مەدىنىيىتىنى ئىگىلەشكە يېتەكلەيدۇ. شەخسنىڭ ئىجتىمائىيلىشىش جەريانى ئەمەلىيەتتە شۇ شەخسنىڭ كوللىكتىپقا خاس بولغان مەدەنىيەتلەرنى ئۈگىنىپ ۋە ئۇنى قوبۇل قىلىپ، ئۇنىڭغا ماسلىشىپ، بۇ خىل مەدەنىيەت ئىچىدە ئۆسۈپ يېتىلىپ تەرەققىي قىلىش جەريانىدۇر. بۇ جەرياندا شەخىس كوللىكتىپنىڭ ئۆزىگە خاس مەدەنىيىتىنى قوبۇل قىلىدۇ. مۇنداقچە ئېيتقاندا، بۇ جەمئىيەتتىكى قىممەتلەرنى ئېتىراپ قىلىش بولۇپ، شەخسنىڭ ئۈنۈملۈك ھالدا جەمئىيەتكە قوشۇلۇش ئارقىلىق ئىجتىمائىي ئىناقلىقىنى ئەمەلگە ئاشۇرغىلى بولىدۇ. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى جانلىق خىلمۇ خىل مەدەنىيەت بايلىقى بولۇش سۈپىتى بىلەن ئىنتايىن مۇھىم بولغان ئىجتىمائىي ئېتىراپ قىلىش، ئىجتىمائىي ئىناقلىقنىڭ قىممىتى ۋە رولىغا ئىگە. شۇڭا ئادەمنىڭ ئىجتىمائىيلىشىش جەريانى بولسا ئىجتىمائىي قىممەتنى ئېتىراپ قىلىش جەريانى، ئىجتىمائىي ئىناقلىقنى ئەمەلگە ئاشۇرۇش جەريانى، شۇنداقلا شۇ كوللىكتىپنىڭ ئۆزگىچە مەدەنىيەتلىرىنى ئەۋلاتمۇ – ئەۋلات يەتكۈزۈش ۋە ۋارىسلىق قىلىش جەريانىدۇر. كىشىلەرنىڭ ئىجتىمائىيلىشىش جەريانى يەنى كىشلەرنىڭ ئىجتىمائىي قىممەتلەرنى تونۇش جەريانىدا بىر تەرەپتىن شەخسلەر ئائىلە، مەھەللە، مەكتەپ، ئىدارە قاتارلىق ئىجتىمائىي مۇھىتنىڭ تەسىرىنى قوبۇل قىلىدۇ. يەنە بىر تەرەپتىن ئىجتىمائىي قىممەت ئۆلچەملىرى ھەرىكەت قىلىپى قاتارلىقلارنى ئۆزىنىڭ قىممەت قارىشى ۋە ھەرىكەت ئۆلچىمىگە ئايلاندۇرۇپ، ئەڭ ئاخىرىدا ئىجتىمائىيلىشىشنى ئەمەلگە ئاشۇرۇپ، ئىجتىمائىي قىممەتنى ئېتىراپ قىلىشنى ئورۇنلاپ، ئىجتىمائىي ئىناقلىق مەقسىتىگە يېتىدۇ. شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىجتىمائىي مەدەنىيەت بايلىقىغا مۇھىم تەركىبى قىسمى بولۇش سۈپىتى بىلەن ئىنتايىن مۇھىم بولغان ئىجتىمائىي ئېتىراپ قىلىش رولى ۋە ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنى ھازىرلىغان.
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(http://bbs.oylirim.cn); B% @% m5 d% E* A شەخسنىڭ ئىجتىمائىيلىشىش جەريانىدا دىققەت ئېتىبارىنى قوزغىغان ئېتراپ قىلىنغان پائالىيەت مەدەنىيىتى، مەنتىقە مەدەنىيتى، ئۆرپ – ئادەت مەدەنىيىتى قاتارلىقلارنىڭ مۇتلەق كۆپ قىسمى غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ دائىرىسىگە تەۋەدۇر. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىجتىمائىيلىقى، كوللىكتىپلىقى، ئورتاق پايدىلىنىش خاسلىقى ۋە جانلىقلىقى قاتارلىق ئاساسىي ئالاھىدىلىكلىرى بولسا، شەخس ئىجتىمائىي ئېتىراپ قىلىش جەريانىدا ئۈگىنىدۇ ۋە رىئايە قىلىدۇ. شۇنداق بولغاچقا بۇ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىنتايىن مۇھىم ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىگە ئىگە ئىكەنلىكىنى چۈشەندۈرۈرىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn)" x0 j7 D+ t& Z0 G# H( v6 B2 Z5 a (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
ئىقتىسادىي تەرەققىيات قەدىمىنىڭ تېزلىشىشى يەر شارى بىر گەۋدىلىششنىڭ بارغانسېرى گەۋدىلىك بولۇشىغا ئەگىشىپ دۇنيا مەدەنىيىتىنىڭ كۆپ خىللىقى ئىنتايىن چوڭ بېسىمغا دۇچ كەلدى. ئوخشىمىغان دۆلەت ۋە رايون مىللەتلەر ئۆزىدىكى مەدەنىيەت ئالاھىدىلىكلىرىنى قوغداشنىڭ مۇھىملىقىنى بارغانسېرى تونۇپ يەتتى. چۈنكى شۇ دۆلەت، رايون، مىللەتنىڭ، مەدەنىيەتنىڭ، داۋاملىق مەۋجۇت بولۇپ تۇرۇشىغا چېتىلدى. شۇنداقلا ئۇلارنىڭ مەدەنىيەتكە بولغان ئىگىلىك ھوقۇقى، مەدەنىيەت قىممەتلىرىنى ئېتىراپ قىلىنىشى ۋە دۇنيادىكى نۇرغۇنلىغان مىللەت ۋە دۆلەتلەرنىڭ ئۆزىگە خاس مەدەنىيەت ئورنىنىڭ مەۋجۇتلىقى ۋە ئابرويىغا بېرىپ تارقالدى. مىللىي مەدەنىيەتنىڭ ئاساسلىق ئىپادىسى ۋە بەلگىسى بولغان غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى مىللىي ھېسسىيات ۋە مەنىۋى روھنىڭ مەنبەسى بولۇپ، مىللەتلەرنىڭ كۈندىلىك تۇرمۇشتا كەم بولسا بولمايدىغان مەزمۇنىدۇر. شۇڭا ھازىرقى زامان سانائەت مەدەنىيىتى ۋە ئىستېمال مەدەنىيىتىنىڭ كۈچلۈك زەربىسى ئاستىدا مىللىي مەدەنىيەت بايلىقلىرىنى قانداق قوغداش، مىللەتلەرنىڭ ئۇيۇشۇش كۈچىنى ئاشۇرۇش، جەمئىيەتنىڭ خاتىرجەم ئىناقلىقىنى قوغداش، جىددىي ھەل قىلىش زۆرۈر بولغان ئومۇميۈزلۈك ساقلىنىۋاتقان مەسىلە بولۇپ قالدى. بۇ بىزدىن غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ مىللىي ئېتىراپ قىلىنىشىغا باغلىنىش بولغان مەدەنىيەتكە ۋارىسلىق قىلىش ۋە ئۇنى داۋاملاشتۇرۇشنى جەمەتلەردىكى مۇھىم ئىناقلىق قىممىتى ۋە رولىنى تولۇق تونۇپ ئۇنى نامايەن قىلىشىمىزنى تەلەپ قىلىدۇ. شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش ۋە ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىشتا ئۇنىڭ ئىجتىمائىي رولى ۋە ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنى تولۇق جارى قىلدۇرساق، ئوخشىمىغان مىللەت دۆلەتلەرنىڭ ئۆز مەدەنىيەت ئالاھىدىلىكى مەدەنىيەت جەھەتتىكى پەخىرلىنىشكە پايدىلىق، شۇنداقلا بۇ دۆلەت مىللەت خەلقلىرىنىڭ مەدەنىيەتنى ئېتىراپ قىلىش، قىممەتنى ئېتىراپ قىلىشقا ياردەم بېرىدۇ. يەنە بىر تەرەپتىن ئوخشىمىغان مىللىتىگە مەدەنىيەت كىملىكىنى، مەدەنىيەت سىمۋۇللىغىنىڭ بەلگىسىنى مۇكەممەل ۋە ئاكتىپ قوغداشقا پايدىلىق. جەمئىيەتنىڭ ئىناقلىقىنى ۋە خاتىرجەملىكىنى كاپالەتكە ئىگە قىلىپ ئۇنى قوغداشقا پايدىلىق.
(http://bbs.oylirim.cn)4 n. c+ \* I( h" } ]0 P+ n5 _ (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
3) ھەر بىر مىللەتنىڭ ئۆزىگە خاس بولغان مەدەنىيەت شەكىللىرى ۋە مەدەنىيەت خاسلىقى، شۇ مىللەتنىڭ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدا ساقلىنىپ ئۆز ئىپادىسىنى تاپىدۇ، غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىكى بەزى ئەنئەنىۋى مەدەنىيەت مەزمۇنلىرى مىللەتكە كوللىكتىپ تۇرمۇش شەكلىنى ئىدىيىۋى قىممەت يۆنىلىشىنى قېلىپلاشتۇرۇپ، مىللەتنىڭ ئىتتىپاقلىقىنى كۈچەيتىپ، ئىجتىمائىي ئىناقلىقى مۇستەھكەملەيدۇ، ئۇ مىللەتنىڭ ئۇيۇشۇش كۈچى ئىجتىمائىي قىممەتنى ئېتىراپ قىلىشنىڭ مۇھىم مەزمۇندۇر، شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى مىللىي ئەنئەنىۋى تارىخى مەدەنىيەتنىڭ مۇھىم تەركىبى قىسمى بولۇش سۈپىتى بىلەن مىللىي ئۇيۇشۇش كۈچى بىلەن ئىناقلىق كۈچى ۋە ئىجتىمائىي ئىناقلىقىنىڭ مۇھىم مەنبەسىدۇر. ھەربىر دۆلەت ۋە مىللەتنىڭ ئۆزىگە خاس مەدەنىيەت ئەنئەنىسى بولۇپ، ئۇ مىللىي مۇستەقىللىق، ئىززەت ئابروينى قوغدايدۇ، مىللەتنىڭ باش كۆتۈرۈپ روناق تېپىپ ئۇيۇشۇشنى ئىلگىرىنى سۈرىدىغان روھى ئوزۇق، ئۇ ناھايىتى كۈچلۈك مىللىي ئۇيۇشۇش كۈچى ۋە ئالغا ئىنتىلىش كۈچىگە ئىگە. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى مىللىي مەدەنىيەتنىڭ جەۋھىرى مىللىي روھ، مىللىي خاراكتېرنىڭ جانلىق ئىپادىلىنىشى ، مىللىي ھېس تۇيغۇ ۋە مىللىي پسىخىكىنىڭ يىغىنچاق ئىپادىسى ، ئوخشىمىغان مىللەتلەر ئىجاد قىلغان ۋە ئۇلارغا تەۋە بولغان غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى شۇ مىللەتنىڭ خەلقى بىلەن قان بىلەن گۆشتەك يۇغۇرلىنىغان بولۇپ، ئۇلارنىڭ كۈندىلىك تۇرمۇشتىكى كىيىم – كېچەك، يېمەك – ئىچمەك تۇرالغۇسىدىكى مىللەتكە ئورتاق بولغان مەدەنىيەتلىرىگىچە سىڭىپ كىرىلگەن . غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىكى كۆپ قىسىم مىللىي مەدەنىيەت ئەنئەنىۋىيلىكى شۇ مىللەتنىڭ ئورتاق پسىخىكىلىق قۇرۇلمىسى تەپەككۈر ئادىتى ۋە تۇرمۇشى ئادىتى قاتارلىق مەزمۇنلارنى ئەكس ئەتتۈرىدۇ ۋە ئىپادىلەپ بېرىدۇ ۋە كۈچلۈك مىللىي ئۇيۇشۇش كۈچىنى بارلىققا كەلتۈرۈپ مىللەتنىڭ ئورتاق تويۇنۇش ۋە ئېتىراپ قىلىشنى ئىلگىرى سۈرۈپ، ئۇنىڭدىكى كۈچلۈك مىللىي ئورتاق بىلىش ئىجتىمائى ئېتىراپ قىلىشنىڭ قىممىتى ۋە رولىنى جارى قىلدۇرىدۇ. شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئەنەئنىۋى مەدەنىيەت مىللىي روھنىڭ مەزمۇنى ۋە سىمۋولى بولۇپ، مۇھىم ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنى ھازىرلىغان مىللىي مەدەنىيەتنى تونۇش ۋە ئىجتىمائىي ئىناقلىق جەھەتلەردە ئىنتايىن مۇھىم رول ئوينايدۇ دېيىشكە بولىدۇ.
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(http://bbs.oylirim.cn)7 @5 p8 Q1 T, \' | h% |! e2. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىنىڭ ئاساسى ئىپادىلىرى
(http://bbs.oylirim.cn)( @% s. ?2 m# K! e1 Y/ y* t# n5 o) Z8 ]
(http://bbs.oylirim.cn)* V u* A( @) |! ?: Y غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىنتايىن مۇھىم ئىناقلىق قىممىتىگە ئىگە بولۇپ، ئادەملەر بىلەن شەخس ، كىشىلەر بىلەن كىشىلەر، جەمئىيەت ۋە تەبىئەتنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرۈپ قالماستىن يەنە كوللىكتىپ بىلەن كوللىكتىپ، دۆلەت بىلەن دۆلەت، رايون بىلەن رايونلارنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ. كونكرېت ئېيتقاندا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتى ئاساسلىق تۆۋەندىكى جەھەتلەردە ئىپادىلىنىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn)0 c, \- P/ ?: M6 N! f (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
1) يەككە شەخس ئۈچۈن ئېيتقاندا ، غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى شۇ شەخس بىلەن شۇ شەخسنىڭ ئىچكى قەلبىنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ، شۇنداقلا ئۆزى بىلەن باشقىلارنىڭ ئىناقلىقىنى كۆرسىتىدۇ. بۇ ئىناقلىق قىممىتىدىكى ئادەم بىلەن ئىچكى قەلبىنىڭ ئادەم بىلەن باشقىلارنىڭ ئىناقلىقىدۇر. مەسىلەن: غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىكى نۇرغۇن ئاغزاكى ئەپسانە ھېكايىلەرنىڭ مەزمۇنى ئاساسلىق ياخشىلىققا ياخشىلىق، يامانلىققا يامانلىق قايتۇرۇش ، ئۆز نىسىۋىسىگە شۈكۈر قائانەت قىلىش، قائىدە – يوسۇنلارغا قاتتىق ئەمەل قىلىش، قانائەتچان بولۇش، سەمىمىي بولۇش، باشقىلارغا ياردەم بېرىشنى خۇشاللىق دەپ بىلىش، ئىرادىسى كۈچلۈك بولۇشنى تېما قىلغان. گەرچە بەزى ئەپسانە ۋە ھېكايىلەر ئەمەلىيەت جەريانىدا ئەكس تەسىرلەرنى ئېلىپ كەلسىمۇ، بىراق ئومۇمىي جەھەتتىن ئېيتقاندا، غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىكى بۇلارغا ئائىت مەزمۇنلار كىشىلەرنىڭ ئىچكى قەلبىدىكى تىنچلىق ۋە كىشىلىك مۇناسىۋەتتىكى دوستلۇقنى ئىلگىرى سۈرۈش جەھەتلەردە بەلگىلىك رول ئوينايدۇ. بۇنىڭغا ئائىت ئەپسانە ۋە ھېكايىلەرنى بۇ يەردە مىسال ئېلىپ ئولتۇرمايمىز.
(http://bbs.oylirim.cn)$ B6 c) A0 O1 ?8 O: P+ W (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
بۈگۈنكى رىقابەت يۈكسەك كۈچلۈك بولىۋاتقان ئىجتىمائىي شارائىتتا كىشىلەر بىلەن ئىچكى قەلبىنىڭ ئىناقلىق مەسىلىسى بارغانسېرى گەۋدىلىك بولۇپ، ھەرقايسى تەرەپلەرنىڭ دىققىتىنى قوزغاتماقتا. 2006 - يىلى 8 - ئاينىڭ 6 - كۈنى زۇڭلى ۋېن جىياباۋ داڭلىق ئالىم لى شەنلىن ئەپەندىنىڭ 95 ياشقا كىرگەن تۇغۇلغان كۈنىنى تەبرىكلەش پائالىيىتىدە بۇ ئىككىيلەن ئىناقلىق مەسىلىسى ئۈستىدە توختالغاندا ئادەم بىلەن ئىچكى قەلبىنىڭ ئىناقلىقىنى نۇقتىلىق تەكىتلەيدۇ. لى شەنلىن ئەپەندى: ‹‹بىز ئىناقلىقنى تەكىتلىگەندە ئادەملەر بىلەن ئادەملەر ۋە ئادەملەر بىلەن تەبىئەت ئىناق بولۇپ قالماستىن، يەنە ئادەمنىڭ ئىچكى قەلبىمۇ ئىناق بولۇشى كېرەك›› دەيدۇ . ۋېن جىياباۋ زۇڭلى: ‹‹ كوڭزىنىڭ ھەربىي ئىشلار دەستۇرى›› دا ئومۇمىيۈزلۈك ئىناق بولۇش ئوتتۇرىغا قويۇلغان بۇنى كونكرېتلاشتۇرساق يەنى ئىناق، ئىتتىپاق بولغاندىلا ھەرىكەتلەرنى ماسلاشتۇرغىلى بولىدۇ ھەم ماس قەدەمدە ئېلىپ بارغىلى بولىدۇ. ماسلاشتۇرۇش بىلەن بىردەكلىك ئەمەلگە ئاشقاندا غەلىبە قىلغىلى بولمايدىغان ئىش بولمايدۇ، ئادەم ئىچكى قەلبىنىڭ ئىناقلىقى بولسا، ئوبيىكتىپ بىلەن سوبيىكتىپ قاراش، شەخس بىلەن كوللىكتىپ، شەخسى بىلەن جەمئىيەت، شەخسى بىلەن دۆلەت ئىناق بولۇش دېگەنلىكتۇر، شەخسلەر قىزىقچىلىق، بېسىم ۋە شەرەپلەرگە توغرا مۇئامىلە قىلىش كېرەك››دېگەن. بۇ بىزدىن ئادەملەر بىلەن ئىچكى قەلبىنىڭ ئىناقلىق مەسىلىگە يۈكسەك ئەھمىيەت بېرىپ، غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ مول ئىناقلىق قىممىتىدىن پايدىلىق ئامىللارنى تېپىپ چىقىپ كىشىلەرنىڭ پسىخىك بەرداشلىق كۈچىنى كۈچەيتىپ كىشىلەرنىڭ پسىخىك ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈپ، كىشىلەرنى ئوڭۇشسىزلىق ۋە خاتالىقلارغا توغرا مۇئامىلە قىلىپ، مەغلۇبىيەتنىڭ زەربىسى ۋە سىناقلىرىغا بەرداشلىق بېرىپ تۇرمۇشنىڭ ئېغىر يۈكى ۋە قىيىنچىلىقلارنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالايدىغان كىشىلەردىن بولۇپ چىقىشنى تەلەپ قىلىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn) r1 Y+ J* |+ z7 x
(http://bbs.oylirim.cn)& r3 _% n3 U( l1 d' g 2) شەخسى بىلەن كوللىكتىپ ۋە جەمئىيەتنىڭ مۇناسىۋىتىگە نىسبەتەن ئېيتقاندا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئادەم بىلەن جەمئىيەتنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ. بۇ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ مول ئىناقلىق قىممىتىنىڭ ئادەملەر بىلەن جەمئىيەتنىڭ ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرۈشتىكى ئىپادىسىدۇر. مەسىلەن: 2005 - يىلى قىشتا بىز گۈيجۇ ئۆلكىسىدە غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى ئۈستىدە تەكشۈرۈش ئېلىپ بارغاندا، بويزو مىللىتى توپلىشىپ ئولتۇراقلاشقان چەننەن ئوبلاستىنىڭ گويدىڭ ناھىيىسىنىڭ يىنزەي كەنتىدە يېڭى جۇڭگو قۇرۇلغاندىن بۇيان ھازىرغىچە بىرمۇ جىنايى ئىشلار ئەنزىسى يۈز بېرىپ باقمىغان . بۇ دۇنيا مىقياسىدىمۇ ئاز ئۇچرايدىغان ئەھۋال. شۇ جايدىكى مۇناسىۋەتلىك ئەربابلارنىڭ دېيىشىچە بۇ مۆجىزىنىڭ مەيدانغا كېلىشى چوڭ جەھەتتىن يىنزەي كەنتى ۋە ئۇنىڭ ئەتراپىدىكى رايونلارغا تارىختىن بۇيان ئالاھىدە يەرلىك پۇراققا ئىگە، «3 - ئاينىڭ 3 - كۈنى»، «6 - ئاينىڭ 6 - كۈنى» ئېلىپ بېرىلىدىغان ناخشا يىغىلىشى قاتارلىق مىللىي خەلق بايرام مەدەنيەت پائالىيەتلىرىنىڭ ئۈزۈلۈپ قالمىغانلىقى بىلەن مۇناسىۋەتلىك. بۇ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىغا ئۈنۈملۈك ۋارىسلىق قىلىپ ۋە مەدەنىيەت پائالىيەتلىرىنى ئۆتكۈزۈشى ئارقىلىق يۈكسەك ئەخلاق ۋە توغرا كەيپىيات ۋە كىشىلەر قەلبىنى بىرلەشتۈرۈشنىڭ رولىنى ياخشى تەكىتلىگەنلىكىدىندۇر. شۇڭا شۇ جايدىكى خەلقلەرنىڭ خاتىرجەملىكى ئىجتىمائىي ئىناقلىقى كاپالەتكە ئىگە بولغان.
(http://bbs.oylirim.cn)6 _9 I, s% q: P+ [9 ?6 K6 ?3 R (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
3) ئادەملەر كوللىكتىۋى بىلەن كوللىكتىپ ئوتتۇرىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرگە نىسبەتەن ئېيتقاندا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى مىللەت بىلەن مىللەت، دۆلەت بىلەن دۆلەت، رايون بىلەن رايون ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرىدۇ.
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
(بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
مىللەت بىلەن مىللەتنىڭ ئىناقلىقى جەھەتتە، مەسىلەن: ئېلىمىزنىڭ توزۇلار رايوندا نىسبەتەن بۇددا دىنى كەڭ تارقالغان، شۇڭا چىڭخەي ئۆلكىسىنىڭ تۇڭرېن ناھىيسىدە توزۇلار ۋە زاڭزۇلارنىڭ شۇ جايدىكى ئەڭ چوڭ دىنى بايرام‹‹ئىيۇن يىغىلىشى›› دەك بايرام مەيدانغا كەلگەن. بۇ توزۇ ۋە زاڭزۇلارنىڭ ئىناقلىقتا بىر ئۆتۈپ، ئورتاق ياشاپ، گۈللىنىشىنى ئىلگىرى سۈرۈشتە مۇھىم رول ئوينىغان.
(http://bbs.oylirim.cn), ~4 \1 x8 a& J1 b. c+ K8 h
(http://bbs.oylirim.cn)- z. S) N: t7 f9 p; K: V7 K دۆلەت بىلەن دۆلەت، رايون بىلەن رايوننىڭ ئىناقلىقى جەھەتتە، بەزى غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى تارىخىي سەۋەبلەر تۈپەيلىدىن خەلقئارالىققا، ئورتاق تەۋەلىككە ئىگە بولۇشتەك ئالاھىدىلىكلەرنى ھازىرلىغان . مەسىلەن: موڭغۇل تاۋولى ۋە ئات بېشى شەكلىدىكى چالغۇسى ئېلىمىز ۋە موڭغۇلىيەگە ئورتاق، مۇقام بولسا ئېلىمىز ۋە قازاقىستان قاتارلىق دۆلەتلەرگە ئورتاق، قىرغىزلارنىڭ‹‹ماناس›› داستانى ئېلىمىز ۋە قىرغىزىستان، ئافغانىستان قاتارلىق دۆلەتلەرگە ئورتاق بولغان مەدەنىيەت مىراسىدۇر. شۇڭا بۇ خىلدىكى غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئورتاق تەرەپلىرىدىكى ئالاھىدىلىكى ۋە ئەۋزەللىكىدىن پايدىلىنىپ، ئوخشىمىغان مىللەت، رايون ۋە دۆلەتلەر ئارىسىدىكى مەدەنىيەت ھەمكارلىقى ۋە ئالماشتۇرۇشنى قانات يايدۇرۇپ ۋە ئىلگىرى سۈرۈپ، ئۇنىڭ مىللەتلەر ئىناقلىقى ۋە خەلقئارا ئالماشتۇرۇشىدىكى تېگىشلىك رولىنى تولۇق جارى قىلدۇرۇپ، مىللەت، رايون ۋە دۆلەت ھالقىغان غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش، راۋاجلاندۇرۇش ۋە ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىشنى ئورتاق ئىشقا ئايلاندۇرۇپ، بۇ مول مەدەنىيەت مىراسلىرىغا ئىگە بارلىق مىللەت، رايون ۋە دۆلەتلەرنىڭ ئورتاق مەسئۇلىيىتى ۋە مەجبۇرىيىتىگە ئايلاندۇرۇشىمىز كېرەك. بۇ ئارقىلىق بىر مىللەت، رايون، دۆلەتلەر ئارىسىدا ياخشى بولغان ئالاقە ھەمكارلىق مۇناسىۋىتىنى ئورنىتىشىمىز كېرەك. مەسىلەن: 2005 - يىلىنىڭ ئاخىرى ئېلان قىلىنغان ئۈچىنچى تۈركۈمدىكى‹‹ئىنسانىيەت ئاغزاكى ۋە غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ۋەكىللىك ئەسەرلىرى›› گە دۆلىتىمىز ۋە موڭغۇلىيە ھۆكۈمىتى بىرلىشىپ ئىلتىماس قىلغان موڭغۇللارنىڭ تاۋولى كىرگۈزۈلدى. بۇ جەريان ۋە بۇنىڭدىن كېيىنكى ئورتاق قوغداش جەريانىدا، ئىككى دۆلەتنىڭ بۇ جەھەتتىكى دوستلۇق ھەمكارلىقى راۋاجلاندۇردى ۋە راۋاجلانماقتا. بۇنىڭ بىلەن ئىككى دۆلەتنىڭ مۇناسىۋىتى تېخىمۇ قويۇقلاشتۇرۇلۇپ، ئىككى دۆلەت مۇناسىۋىتىنىڭ ئىناق، مۇقىم تەرەققىي قىلىشى ۋە بۇ رايوننىڭ ئىناقلىقى ۋە گۈللىنىشى ئىلگىرى سۈرۈلدى. شۇڭا غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى دۆلەتلەر ئارىسىدىكى تاشقى مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇشنىڭ كۆۋرۈكى بولۇپ، مىللەتلەر ئارىسىدىكى مۇناسىۋەتلەرنى راۋانلاشتۇرىدىغان يوشۇرۇن كۈچتۇر. غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى زور كۈچ بىلەن قوغداپ ۋە ئۇنىڭغا ۋارىسلىق قىلىش بىلەن بىرگە، غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى جەھەتتە تاشقى مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇشنى ئاكتىپ قانات يايدۇرۇپ، ئۆزگىچە ئالاھىدىلىككە ئىگە غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى دۆلەت سىرتىغا، دۇنياغا يۈزلەندۈرۈپ، جەلىپ قىلىش كۈچى ئالاھىدە بولغان بۇ شانلىق مىللىي مەدەنىيەتلەرنى نامايەن قىلىش، دۇنيا ئەللىرىدىكى خەلقلەر ئارىسىدا ئۆزئارا ئالاقە ۋە چۈشىنىشنى ۋە دوستلۇقنى ئىلگىرى سۈرۈشتە پايدىلىق بولۇش بىلەن بىرگە، مىللىي ئىپتىخارلىق تۇيغۇسىنى، ئىشەنچىسى ۋە ئۇيۇشۇش كۈچىنى كۈچەيتىدۇ.
(http://bbs.oylirim.cn): q$ {/ V4 D, p( I6 u3 r3 j5 T
(http://bbs.oylirim.cn)& f& `- J6 Q. T غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش ئارقىلىق رايون ئىناقلىقى ۋە مۇقىملىقىنى ئىلگىرى سۈرگىلى، خەلقئارا ئالاقە ۋ ەھەمكارلىقنى كۈچەيتكىلى بولىدۇ. مەسىلەن: بەنزۇلارنىڭ ‹‹يامغۇر تىلەش بايرىمى›› ھەر يىلى ئالاھىدە بېكىتىلگەن ۋاقىتتا ئېلىپ بېرىلىدىغان بولۇپ، بەنزۇلار ساڭشەن تېغىغا بېرىپ، ئارخەينىڭ دائىرىسىدىكى بارلىق رايونلارنى ئايلىنىدۇ. تەبىئەتكە چوڭقۇر چۆكۈش ئارقىلىق تەبىئەتكە بولغان سەمىمىي مۇھەببىتى ۋە يۈكسەك پەزىلەتلىرىنى ئىپادىلەيدۇ. جۇاڭزۇلارنىڭ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىدىمۇ مول مەزمۇنلۇق تەبىئەتكە چوقۇنۇشقا ئائىت مەدەنىيەتلەر بولۇپ، ئۇلار يۇلتۇز، ئاي، قۇياش قاتارلىق ئاسمان جىسىملىرى ۋە شامال، يامغۇر، چاقماق، ئوت قاتارلىق تەبىئەت ھادىسىلىرىگە ۋە پاقا، ئىت، ئۇچار قۇشلار، گۈللەر، دەل – دەرەخ قاتارلىق ھايۋاناتلار، ئۆسۈملۈكلەرگە چوقۇنىدۇ. بۇ دەل ھەممە جىسىملارنىڭ ئىلاھى بولىدۇ، دەيدىغان قاراشلار ئاساسىدا ئىستىخىلىك شەكىللەنگەن تەبىئەتكە چوقۇنۇش بولۇپ، جۇاڭزۇ خەلقى تەبىئەتنى ئىنسانىيەتنىڭ ياخشى ھەمراھى دەپ قارايدۇ. شۇڭا ئۇلار تەبىئەت بىلەن ئادەمنىڭ بىر گەۋدىلىكى ئېكولوگىيىلىك تەڭپۇڭلۇقى ئادەم بىلەن تەبىئەتنىڭ ئىناق بىرلەشتۈرۈشىنى ياخشى بىر تەرەپ قىلالىغان.
(http://bbs.oylirim.cn)" W0 D8 h3 s6 F( N7 K# |6 @
(http://bbs.oylirim.cn)3 X- ~ {4 T$ r7 g: A غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرى يۇقىرىدا ئېيتىلغانغا ئوخشاش مول ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتىگە ئىگە بولۇپ، ئادەملەرنىڭ ساغلام خاراكتېرىنى يېتىلدۈرۈش، پسخىكىسىنى تاللاش ئىشلىرىغا ۋە جەمئىيەتكە ، تەبىئەتكە سەمىمىي مۇئامىلە قىلىدىغان كىشىلەرنى يېتىشتۈرۈش، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى، جەمئىيەت ئامانلىقىنى قوغداش، خەلقئارا تىنچلىق رايون ئىناقلىقىنى ئىلگىرى سۈرۈش ۋە دۆلەت مەدەنىيەت بىخەتەرلىكىنى قوغداشتا ھېچ نەرسىگە تەڭ قىلغىلى بولمايدىغان قىممەتكە ئىگە. بىز نەزەرىيە جەھەتتىلا ئەمەس ئەمەلىيەتتىمۇ غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىجتىمائىي ئىناقلىق قىممىتى ۋە رولىغا ھەقىقىي ئەھمىيەت بېرىپ، ئۇنى تولۇق جارى قىلدۇرۇشىمىز كېرەك. بىز غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنىڭ ئىناق مەدەنىيەت قۇرۇش ۋە سوتسىيالىستىك ئىناق جەمئىيەت قۇرۇش جەريانىدا ھېچ نەرسىگە تەڭ قىلدۇرغىلى بولمايدىغان مۇھىم رولىنى جارى قىلدۇرۇشىمىز كېرەك.
(http://bbs.oylirim.cn)4 u0 ]# R5 @9 F (بۇ مەزمۇن پۈتۈنلەي ئويلىرىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن،تور ئادرېسى::http://bbs.oylirim.cn/ )
شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنلۇق سەنئەت تەتقىقات ئورنى ، شىنجاڭ ئۇيغۇر ئاپتونوم رايۇنلۇق غەيرىي ماددىي مەدەنىيەت مىراسلىرىنى قوغداش تەتقىق قىلىش مەركىزىدىن ئەسئەت بارات تەمىنلىگەن
(http://bbs.oylirim.cn)8 y: o2 E; G/ E6 \5 E$ B9 }& {مەنبە:تەڭرىتاغ تورى