مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2957|ئىنكاس: 39

قوش تىل ئوقۇتۇشىنىڭ ئانا تىل ئوقۇتۇشىغا بولغان تەسىرى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

uyfizika.biz

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8548
يازما سانى: 868
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5678
تۆھپە نۇمۇرى: 406
توردا: 2236 سائەت
تىزىم: 2010-8-30
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 07:30:22 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

قوش تىل ئوقۇتۇشىنىڭ ئانا تىل ئوقۇتۇشىغا بولغان تەسىرى

دىيارىمىزدا «قوش تىل ئوقۇتۇشى» يولغا قويۇلغىلى تەخمىنەن ئون يىل بولۇپ، مائارىپىمىزدا «ساپا مائارىپى»دىن كېيىنكى يەنە بىر قېتىملىق چوڭ ئۆزگىرىش ھاسىل بولدى، «قوش تىل ئوقۇتۇشى» گەرچە مەلۇم دەرىجىدە يېڭىلىقلار ۋە نەتىجىلەرنى بارلىققا كەلتۈرگەن بولسىمۇ، بىراق بۇ خىل ئوقۇتۇشنىڭ ھاپىلا-شاپىلا ئېلىپ بېرىلىپ، تېز سۈرئەتتە كېڭىيىشى جەريانىدا نۇرغۇنلىغان يوچۇق ۋە كەمچىلىكلەر ئوچۇق كۆرۈنۈشكە باشلىدى، بۇ ماقالىدا ئېيتىلىۋاتقان «قوش تىل ئوقۇتۇشى» مىللىي مەكتەپلەردە يولغا قويۇلغان، ئىجتىمائىي پەنلەرنى ئۆز تىلىدا، تەبىئىي پەنلەرنى خەنزۇ تىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىش ياكى مەلۇم رايونلاردىكى، خەنزۇ مەكتەپلەردە ئوقۇغان ئۇيغۇر، قازاق ئوقۇغۇچىلارنى مەلۇم «قوش تىللىق»مەكتەپكە يۆتكەپ ئىمتىھان بەرگۈزۈش ئۇسۇلى قوللىنىلغان ئوقۇتۇش ئۇسۇلىنى كۆرسىتىدۇ. ئانا تىل ئوقۇتۇشى بولسا ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ بارلىق دەرسلىكلەرنى ئۆز ئانا تىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىش ئۇسۇلىنى كۆرسىتىدۇ.

مەن ئالدى بىلەن رايونىمىزدىكى قوش تىل ئوقۇتۇشىنىڭ ئېلىپ بېرىلىش شەكلى، مەلۇم بىر شەھەردىكى ئىككى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپنى پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ 2011-يىللىق تولۇق ئوتتۇرىنى پۈتتۈرۈش ئىمتىھان تەبىئىي پەن نەتىجىسىنىڭ سېلىشتۇرما گراپىكى ئارقىلىق «قوش تىل ئوقۇتۇشى»نىڭ رايونىمىزدىكى تەسىرى توغرىسىدا تەھلىل ئېلىپ بارىمەن.

1-رايونىمىزدىكى «قوش تىل ئوقۇتۇشى»نىڭ ئېلىپ بېرىلىش شەكلى

رايونىمىزدا «قوش تىل ئوقۇتۇشى» دەسلەپتە مەلۇم رايونلاردا سىناق تەرىقىسىدە ئېلىپ بېرىلغان بولۇپ، بىراق سىناق تەرىقىسىدە ئېلىپ بېرىلغان بۇ ئوقۇتۇشنىڭ ئاخىرىقى نەتىجىسى تولۇق كۆرۈلمەي تۇرۇپلا، كەڭ دائىرىدە كېڭەيتىلىپ، ھازىرقى زامان ئوقۇتۇشىمىزدىكى بىر «مودا»غا ئايلاندى.

«قوش تىل ئوقۇتۇشى»دەسلىپىدە ئىجتىمائىي پەنلەرنى ئۆز تىلدا ئوقۇتۇش، تەبىئىي پەنلەرنى خەنزۇ تىلىدا ئوقۇتۇش شەكلىدە ئېلىپ بېرىلغان بولۇپ، مىللىي ئوقۇغۇچىلارغا تەبىئىي پەن دەرسلىرىنى بېرىدىغان ئوقۇتقۇچىلار، خەنزۇتىلى سەۋىيەسى ياخشىراق بولغان، خەنزۇچە مەكتەپنى پۈتتۈرگەن مىللىي ئوقۇتقۇچىلار ياكى مىللىي مەكتەپلەردە ئوقۇتقۇچىلىق خىزمىتى بىلەن شۇغۇللىنىۋاتقان خەنزۇ ئوقۇتقۇچىلاردىن تەركىپ تاپتى، كېيىنچىرەك «مەكتەپلەرنى بىرلەشتۈرۈش» ئۇسۇلى قوللىنىلىپ، خەنزۇ مەكتەپلەر بىلەن مىللىي مەكتەپلەر بىرلەشتۈرۈلدى، يەنە پوسكام ناھىيىسى ۋە مەكىت ناھيىسىدە يېزا مەكتەپلەرنى يىغىپ ياتاقلاشتۇرۇش ئۇسۇلى قوللىنىلىپ، يېڭىچە «قوش تىللىق مەكتەپ»لەر بارلىققا كەلدى.

بەزى جايلاردا خەنزۇ مەكتەپلەردە ئوقۇغان مىللىي ئوقۇغۇچىلار مەلۇم «قوش تىللىق»مەكتەپلەرگە ۋاقىتلىق يۆتكەپ كېلىنىپ ۋە شۇ دەرىجىدىكى مەكتەپنى پۈتتۈرۈش ئىمتىھانىنى بېرىپ،«قوش تىللىق ئوقۇتۇش» نەتىجىسىنىڭ ناھايىتى ياخشى ئۈنۈم بەرگەنلىكىنىڭ دەلىلى سۈپىتىدە كەڭ تەشۋىق قىلىندى،(بۇنىڭ ئۈچۈن يەكەن بەشكەنت قوشتىل مەكتىپىنى مىسالغا ئېلىش مۇمكىن).  باشلانغۇچ قوش تىل سىنىپلارنى پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلار ھەر قايسى شەھەرلەردىكى تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپلەرنى ئوقۇش جەريانىدا، «قوش تىل» سۈپىتىدە «ھەپتىدە بىر سائەت ئوقۇيدىغان، ئىمتىھان بەرمىسىمۇ بولىدىغان» ئانا تىل تەربىيىسىنى قوبۇل قىلدى( ئانا يېزىقىنى تونۇمايدىغان«قوش تىللىق» مىللىي ئوقۇغۇچىلار بۇنىڭ دەلىلى ).

بەزى رايونلاردا گەرچە خەنزۇتىلى سەۋىيەسى خېلى يۇقىرى ئوقۇتقۇچىلار بولۇپ، خەنزۇ تىلىدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بارالىسىمۇ، بىراق كۆپ قىسىم جايلاردا ئوقۇتقۇچى كەمچىل بولۇش تۈپەيلىدىن، قوش تىل سىنىپلار تەسىس قىلىنىپ قويۇپ، دەرسلەر ئۆتۈلمىدى، ھەتتاكى ئامال بولماي«قوش تىللىق سنىپ»دېگەن نامنى قويۇپ قويۇپ، ئۆز تىلدا دەرس ئۆتۈلۈشكە باشلىدى.

بىر قىسىم مەكتەپلەردە 70%خەنزۇ تىلىنى قوللىنىش،30%ئۆز تىلدا ئوقۇتۇش ئېلىپ بېرىش تۈزۈمى يولغا قويۇلدى.

2-مەلۇم شەھەردىكى بىرلەشتۈرۈلگەن مەكتەپنى پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلارنىڭ 2011.يىللىق ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان تەبىئىي پەن نەتىجىسى سېلىشتۇرما گراپىكى

girafik.jpg

يۇقىرىقى نەتىجىدىن شۇنى كۆرۈۋېلىشقا بولىدۇكى: بۇ شەھەردىكى ئا ۋە ب مەكتەپنى 2011-يىلى پۈتتۈرگەن تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ، ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان نەتىجىسىنىڭ يۇقىرى تۆۋەنلىك تەرتىپى تۆۋەندىكىدەك بولغان.

ئا مەكتەپ ۋە ب مەكتەپ خەنزۇ سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ماتېماتىكا ۋە ئۇنىۋېرىسال تەبىئىي پەن ئوتتۇرىچە نەتىجىسى ئەڭ يۇقىرى بولغان.

ئا مەكتەپ ۋە ب مەكتەپنىڭ مىللىي سىنىپ ئوقۇغۇچىلرىنىڭ ماتېماتىكا ۋە ئۇنىۋېرىسال تەبىئىي پەن ئوتتۇرىچە نەتىجىسى ئەڭ تۆۋەن بولغان.

ھەر ئىككى مەكتەپنىڭ قوشتىل سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ماتېماتىكا ۋە ئۇنىۋېرىسال تەبىئىي پەن نەتىجىسى ئوتتۇرا سەۋىيەدە بولغان.

3-قوش تىل ئوقۇتۇشىنىڭ ئانا تىل ئوقۇتۇشىغا بولغان تەسىرى

1.قوش تىللىق سىنپلارغا تاللانغان ئوقۇغۇچىلار دەرىجىدىن يۇقىرى دەرىجىگە قاراپ، يەسلىدىن باشلانغۇچقا، باشلانغۇچتىن تولۇقسىز ئوتتۇرىغا، تولۇقسىز ئوتتۇرىدىن تولۇق ئوتتۇرىغا ئۆرلەش مەزگىلىدە، ماتېماتىكا، خەنزۇتىلى قاتارلىق ئاساسلىق پەنلەردىن ئىمتىھان ئېلىنىپ ئەلا نەتىجىلىكلىرىنى تاللاپ قوبۇل قىلىنغان بولۇپ، بۇنداق تاللاش ئوقۇشى ياخشى بولغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ قوشتىل سىنىپلىرىدا ئوقۇشى، ئوقۇشى بىر قەدەر ناچار بولغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئادەتتىكى سىنىپلاردا سۈزۈلۈپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىپ، ئانا تىل سىنىپلاردا ئوقۇۋاتقان ئوقۇغۇچىلارغا ۋە ئانا تىل سىنىپلارغا دەرس بېرىۋاتقان ئوقۇتقۇچىلارغا بىر قەدەر زور بېسىم كەلتۈرۈپ چىقاردى، شۇنىڭ بىلەن ئانا تىل سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇش نەتىجىسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش بىر مەسىلىگە ئايلاندى، بىر قىسىم جايلاردا خېلى ئالىي مەلۇماتلىق تەتقىقاتچىلارمۇ مىللىي ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇش مېتودى، كەسپىي سەۋىيەسى تۆۋەن، مىللىي ئوقۇغۇچىلار بوشاڭ، ئۆگىنىشكە قىزىقمايدۇ دەپ، ھاماقەتلەرچە خۇلاسە چىقارماقتا.

2.قوش تىل سىنىپلاردا ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلاردا خەنزۇ تىلىدا دەرسنى تولۇق قوبۇل قىلالماسلىق، ئانا تىلدا بولسا ئىپادىلەش كۈچىنىڭ ئاجىزلىشى، ئانا تىلنىڭ ئاجىزلىشىش ھادىسىسى كېلىپ چىقتى، قوشتىل سىنىپلارغا دەرس بېرىۋاتقان مىللىي ئوقۇتقۇچىلاردا بولسا يات تىلدا ئۆز ئوقۇغۇچىلىرىغا بىلىمنى تولۇق يەتكۈزۈپ بېرەلمەسلىك ئەھۋاللىرى پەيدا بولۇپ، ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنىڭ يېتەرلىك بولماسلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى،

3.ئادەتتە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ سانى ھەر ئون ئوقۇغۇچىغا بىر ئوقۇتقۇچى توغرا كېلىدىغان بولۇپ، كۆپلىگەن مىللىي ئوقۇغۇچىلار قوش تىل سىنىپلاردا ئوقۇدى، بەزى قوش تىل سىنىپلارغا مىللىي ئوقۇتقۇچىلار، بەزى قوشتىل سىنىپلارغا خەنزۇ ئوقۇتقۇچىلار دەرس بەرگەچكە، مىللىي ئوقۇتقۇچىلارنىڭ شىتات مەسىلىسى كۆرۈلدى، يەنى بىر سىنىپتىكى قىرىق نەپەر ئوقۇغۇچىغا خەنزۇ دەرس ئۆتكەن بولسا، دېمەك تۆت نەپەر مىللىي ئوقۇتقۇچى ئاز قوبۇل قىلىنىپ، ئالىي مەكتەپلەرنى پۈتتۈرۈپ چىققان ئانا تىللىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ  خىزمەت تېپىش پۇرسىتى ئازلاپ باردى.

4.بىر ئۆمرىنى مىللىي مائارىپ ئۈچۈن سەرپ قىلغان مىللىي ئوقۇتقۇچىلارنىڭ مۇنبەردىكى ئورنى تەۋرەپ قالدى، يېشى ئەللىكتىن ئاشقان نۇرغۇن تەجرىبىلىك ئوقۇتقۇچىلاردا ئوقۇتۇش ئىشلىرىنى داۋاملاشتۇرالماسلىق، پېنسىيەگە يېشى توشماسلىق، ئاخىرى ئامالسىز كەسپىي مەكتەپلەرگە ئالماشتۇرۇلۇش، مەكتەپ ئارقا سەپ خىزمەتلىرىنى قىلىش قاتارلىق ئەھۋاللار پەيدا بولدى، يىغىنچاقلاپ ئېيىتقاندا ئۇلارنىڭ كېيىنكى خىزمەت ھاياتى كاپالەتكە ئىگە بولمىدى.

5.ئالىي مەكتەپلەردە تىل-ئەدەبىيات كەسىپلىرىدىن باشقا كەسىپلەر پۈتۈنلەي خەنزۇ تىلىدا دەرس ئوقۇتۇلىدىغان بولۇپ، بۇ ئانا ئوقۇتۇشىنىڭ ئاخىرىلىشىشىنىڭ، ئانا تىلىنىڭ ھالاكىتىنىڭ مۇقەددىمىسى بولماقتا.

6.باشلانغۇچ مەكتەپتىن تارتىپ، ئالىي مەكتەپلەرگىچە بارلىق دەرسلىك كىتاپلار خەنزۇ تىلىدىن تەرجىمە قىلىندى، خەنزۇ تىلدىكى پايدىلىنىش ماتېرىياللىرى كۆپلەپ نەشىر قىلىنىپ، مىللىي تىل-يېزىقتىكى ماتېرىياللار پەقەت تەرجىمە ماتېرىياللىرى بولۇپ قالدى، ئالىي مائارىپ باسقۇچىدىكى مىللىي تىل-يېزىقتىكى ماتېرىياللار نەشىر قىلىنمىدى، كۆپ قىسىم ئالىي مەكتەپلەر كۈتۈپخانىلىرىدىكى مىللىي تىل-يېزىقتىكى تەبىئىي پەن كىتاپلىرى يايمىچىلارغا كېرەكسىز قەغەز ئورنىدا سېتىۋېتىلدى.

7.كۆپ قىسىم ئالىي مەكتەپلەرنى پۈتتۈرگەن ئوقۇغۇچىلار «ياردەم» سىياسىتىنىڭ تۆھپىسىدە، ئىچكىرى ئۆلكىلەرگە ئىككى يىللىق تەربىيىلىنىشكە ماڭدۇرۇلۇپ، ئۇلارنىڭ خىزمەت ھاياتىنىڭ ئىككى يىل كېچىكىشىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.

8.بىر قىسىم رايونلاردىكى تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ يىغىۋېتىلىشى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئائىلە تەربىيىسى ۋە جەمئىيەت تەربىيىسىدىن ئايرىلىپ قېلىشىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى، دېھقان ئاتا-ئانىلار ۋە ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئالاقىسى ئۈزۈلۈپ قالدى، فىزولوگىيەلىك جەھەتتىن يېتىلىشنىڭ ھالقىلىق باسقۇچىدا تۇرغان تولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى ئۆز ئاتا-ئانىلىرىنىڭ غەمخورلۇقى، تەلىم-تەربىيىسىدىن، ئېتىقاتىدىن ئايرىلدى، ئۆزىدىكى فىزولوگىيىلىك ئۆزگۈرۈشلەردىن قورقۇنچ ھېس قىلىشتى ۋە ئوپچە تەربىيەنىڭ نەتىجىسىدە، بىلىپ بىلمەي قاراڭغۇلۇققا قاراپ ئىتتىرىلدى.

9.تەبىئىي پەنلەرنى ئانا تىلدا داۋاملاشتۇرۇش مۇمكىن بولماي قالدى.

يىغىنچاقلاپ ئېيىتقاندا، قوش تىل ئوقۇتۇشى ئانا تىل ئوقۇتۇشىنىڭ ھالاكىتىنىڭ ، مىللىي مائارىپنىڭ يوقىلىشىنىڭ سەۋەبى، مىللىي كىملىكنى، ئۆرپ-ئادەتنى ئانا تىلنى ئۇنتۇشنىڭ باشلانمىسى بولۇپ قالدى...

مەنبە:ئابدۇل

2012-يىل 26-مىزان


ھازىرغىچە 2 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
نۇربىيە + 200
nurlan805 + 100 دەلىللەر يېتەرلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 300   باھا خاتىرىسى

تېڭىرقىمايمەن دوستلار تىلەيمەن ئالىي تىلەكلەرنى،چۈشۈرمەيمەن ھەقىقەتكە دەپ تۈرگەن گاڭ بىلەكلەرنى.
ئۇيغۇر فىزىكا مۇنبىرى
hekmat-uyghur بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 09:15:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ھەركەت سۆزدىن غالىپ كېلىدۇ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 36749
يازما سانى: 443
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9228
تۆھپە نۇمۇرى: 1660
توردا: 10303 سائەت
تىزىم: 2011-4-7
ئاخىرقى: 2013-6-26
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 09:24:18 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوش تىللىق ئوقۇغۇچىلار بەك بىچچارە ئىكەن يا ئانا تىلنى ياخشى ئىگەللىيەلمىگەن يا خەن تىلىنى ئوتتۇرىدا قالدىكەن

تەۋەرۈك كىتابلار دۇنياسى
http://kitabim.taobao.com

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 76667
يازما سانى: 881
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2064
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 1215 سائەت
تىزىم: 2012-2-27
ئاخىرقى: 2015-3-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 09:34:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مۇشۇ قوش-تىل ئوقۇتۇشى مەيدانغا كەلگەندىن بۇيان، سەبىيلىرىمىزنىڭ ئانا تىلىدا بىلىم ئېلىش پۇرسىتىنىڭ كۈندىن-كۈنگە ئازلاپ كىتىۋاتقانلىقى مىنى ئويلاندۇردى، كوچىدا پاراڭلىشىپ كىتىۋاتقان ئىككى «سىڭلىم»نىڭ تەلەپپۇزىنىڭ مىنىڭدىن ياخشىلىقىنى ئاڭلىدىم، كەينىدىن قاراپ ئۇيغۇرلىقىنى پەرق قىلالماپتىمەن..... ئۇنىڭدىن باشقا ئېغىزىدىن سۈتنىڭ پۇرىقى كەتمىگەن يەسلى يېشىدىكى سەبىيلىرىمىزنىڭ ئېغىزىدىن ئانا تىلىنىڭ تارتىۋېلىنىشىغا ئامالسىز قاراپ تۇرىۋاتىمىز... ئەنسىرەپ قالدىم، كەلگۈسىدە پەرزەنتلىرىمىز ئوقۇغۇدەك، قوش-تىل بولسىمۇ، مىللى يېزىقىمىزدىكى مەكتەپلەر قالارمۇ؟ ... گەرچە بۇلارنى ئويلىشىش بالدۇرلۇق قىلسىمۇ، 57-مىللەت دەپ ئاتىلىۋاتقان بىرىنجى ئەۋلاد خەنزۇۋانلار،ھەمدە ئۇلارنىڭ ئىز باسارلىرى بولغان ئىككىنجى ئەۋلاد خەنزۇۋانلارنىڭ تىز سۈرئەتتە بارلىققا كىلىشى، «ساپاسى»نىڭ يۇقىرى بولۇش سەۋەپلىك تەرەققىياتىنىڭ ئوخشاشلا تىز بولۇشى، بۇ ئەندىشىلىرىمىزنىڭ بىھۇدە ئەمەسلىكىنى ئىسپاتلاپ تۇرۇپتۇ. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئىلنازە تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-10-1 09:35 PM  بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 F3 O( u2 }$ `2 P9 d

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; A8 I  o2 y' s! ]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 45034
يازما سانى: 451
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4770
تۆھپە نۇمۇرى: 238
توردا: 3635 سائەت
تىزىم: 2011-6-20
ئاخىرقى: 2013-5-2
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 09:52:17 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
تورداشلارنڭ مۇنۇ تېمىنى ۋە ئۇنىڭغا چۈشكەن ئىنكاسلارنى تولۇق ئوقۇپ چىقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن . مۇشۇ تېما بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك . ھازىر بۇ تېما ئىنتايىن قىزغىن مۇنازىرە ئۈستىدە.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ t# `8 C  a6 ]6 O1 x% i& x
http://bbs.bagdax.cn/read.php?tid=11982

روھىنى پاك قىلغان ئادەم چوقۇم مۇرادىغا يېتىدۇ.(سۈرە شەمىس 9-ئايەت).

يىگىتنىڭ سۆزى قە

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 17718
يازما سانى: 329
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11135
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 5034 سائەت
تىزىم: 2010-11-16
ئاخىرقى: 2015-2-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 10:00:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىر چامىدا ئىككى پاختەكنى تەڭ سۇقۇش دەيمىزما بۇنى ؟ ئانا تىلنى يوقىتىش ، سەبىلەرنى ساۋاتسىز قالدۇرۇش .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# K; P4 y0 H. h- Yئۇيغۇر تىلىدا سۆزلەپ بەرسە چۇشەنمەيدىغان ، ماتىماتىكا ، فىزىكا ، خىمىيە دەرىسلىرىنى خەنزۇ تىلىدا سۆزلەپ بەرسە قانچلىك ئۇنۇم ياراتقلى بولىدۇ .

يىگىت قەسەم ئىچمەيدۇ، يىگىتنىڭ سۆزى قەسەم

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6555
يازما سانى: 78
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8882
تۆھپە نۇمۇرى: 445
توردا: 281 سائەت
تىزىم: 2010-8-16
ئاخىرقى: 2014-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 11:00:15 PM يانفوندا يوللانغان |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىيقەتەن شۇنداق بۇلىۋاتىدۇ,مەن ھازىر قوش تىل تەربىيلەشتە ئۇقۇۋاتىمەن ئەڭ ئاخىرقى بىر مەۋسۇم قالدى,بىز گەرچە نامدا قوش تىلدا تەربىيلەنگەن بولساقمۇ پاراكتىكىنى خەنزو مەكتەپلەردە قىلۋاتىمىز بۇنۇڭ نەرى قوش تىل تەربىيلىنىش بولسۇن خەنزو ئۇقۇغۇچىلارغا قوش تىلدا دەرىس سۆزلىگىلى بۇلامدا , خەنزو تىلى دۆلەت تىلى بۇنى چۇقۇم ئۆگۈنىشىمىز كېرەك بىراق ئانا تىلىمىزنى يۇقۇتۇپ دۆلەت تىلى ئۆگۈنۈش بۇ بىر ئەخمىقانىلىق , ھەرقايسى يۇرتتىكى كەسىپداشلار ۋە رەھبەرلەرنىڭ قوش تىل ئۇقۇتىشىنىڭ ماھىيىتىنى تۇلۇق چۈشۈنۈپ ئۇقۇتۇش ئىلىپ بېرىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن , تېما ئىگىسىگە كۆپتىن كۆپ رەخمەت 。

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1322
يازما سانى: 787
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11190
تۆھپە نۇمۇرى: 350
توردا: 2598 سائەت
تىزىم: 2010-5-29
ئاخىرقى: 2015-2-8
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 11:20:40 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قوش تىلنى تولۇقسىزدىن باشلاپ يولغا قويسا ياخشى .بىز ئوقىغانلاردا باشلانغۇچنى پۈتتۈرىدىغان چاغدا ئايرىم ئىمتىھان بېرىپ  نومۇر چېكىدىن ئۆتكەنلەرلا  قوش تىل سىنىپقا كىرەلەيتى ،ئەلۋەتتە ئوقۇتۇش سۈپىتىمۇ يۇقىرى ئىدى ،ھازىر ئۇكىلىرىمغا قارىسام باشلانغۇچنى پۈتتۈرمەي تۇرۇپلا پەندىن قالغىلى تۇرۇپتۇ.......

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7572
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7687 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 11:34:07 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بو قېرىندىشىمىز قوشتىل ئوقۇتۇشىنى خېلى ئەتراپلىق تەتقىق قىلىپتۇ.توۋەندىكى يازمىدىن رايونىمىزدىكى قوشتىل ئوقۇتۇشىنى تېخىمۇ ياخشى چۈشىنىۋالالايسىز.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: q  q5 t4 b  F9 S
http://bbs.bagdax.cn/read.php?tid=12404&fpage=0&page=1
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 F3 V% T7 x, V7 g2 {& n. Nبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 w" ^" D) x0 h, T; @/ o/ b
بىزگە  يېقىندا ئېچىلغان، باشلانغۇچ تۆۋەن يىللىق ماتېماتكا تەتقىقات يىغىنىدا،قوشتىلدا( خەنزۇچە) ئۆتۈلگەن دەرسنىڭ ئۆزلىشىش نىسپىتىنى 80 پىرسەنگە يەتكۈزىسىلەر دەيدۇ. بۇ ئۇيغۇرچە تىل- ئەدەبىيات ۋە مۇزىكىدىن  باشقا  خەنزۇچە 10نەچچە خىل دەرسلىكنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.بۇ مائارىپ نازارىتى رەھبەرلىرىنىڭ ئىلمى مۇدىرلارنى يىغىپ ئاچقان يىغنىدا قويۇلغان تەلەپكەن.بىزنىڭ ئۈرۈمچىدىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ ئۆزلىشىش نىسپىتى ئاران 30پىرسەنت بوپتۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% }/ J3 H% M. j( ^- V' V2 z9 Q4 q
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 N0 T- m9 K2 F* p

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 F* G3 Z1 i: T5 T  R) X7 g! h- ]5 xبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 ^' V9 x$ P& J& I/ U* N
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( S. x& Q: }3 ^' a

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: a, q2 _, ^# [2 V. G
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: y3 f* W! C7 m$ ^/ ?بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ }" v. m1 {" r; t! v+ v4 c

بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 Q4 @& X, W8 n) ~2 M4 v

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.

باشقىلارغا تەبە

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18033
يازما سانى: 2340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7572
تۆھپە نۇمۇرى: 306
توردا: 7687 سائەت
تىزىم: 2010-11-18
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2012-10-1 11:46:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۈرۈمچىنىڭ قوشتىل ئوقۇتۇشى توغرىسىدا ئازراق چۈشەنچىگە ئېرىشىپ قويۇڭ.https://uyghur-archive.com/misranim/thread-86513-1-1.html بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- Z8 W" |* G+ l1 Z( _4 k
https://uyghur-archive.com/misranim/thread-81319-1-1.html
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 K, u9 T/ I1 J% W. J, C! {7 Uبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% O' W9 D2 W: r. |5 ?' [$ ~

ئۆزىڭىزنىڭ خاسلىقى بولسۇن.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش