مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2214|ئىنكاس: 33

سىتودېنتلىرىمىز نېمىش قىلىدۇ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

بىز كىم؟ كىمنىڭ ئەۋلادى

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 42289
يازما سانى: 402
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6507
تۆھپە نۇمۇرى: 688
توردا: 963 سائەت
تىزىم: 2011-5-27
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 08:51:36 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
         جەمىئەت تەرەققىياتىنىڭ ئۇچقاندەك يۈكسىلىپ بېرىشىغا ئەگىشىپ، كىشىلەرنىڭ بىلىمگە بولغان ئېھتىياجى كۈنسىرى كۈچىيىپ بارماقتا. ئىلگىرى مەكتەپ يۈزى كۆرەلمىگەن جاپاكەش ئاتا-ئانىلار مانا بۈگۈنكى كۈندە ئۆز پەرزەنلىرنى بىلىملىك قىلىش سەپىرىگە دەسمى سالماقتا، ھەم پەرزەنتلىردىن زور ئارزۇ-ئۈمۈدلەرنى كۈتمەكتە. ئۇنىڭسىزمۇ ھازىر جەمىئەتنىڭ ياشلارغا بولغان تەلىپى بەكمۇ زور، ئون يىگىرمە يىل بۇرۇنقى تۇلۇق كۇرۇس ئوقۇغۇچىلىرنىڭ بىر-تۇتاش خىزمەتكە چىقىشى  بۈگۈنكى كۈندە تارىققا ئايلىنىپ قالدى. گەپنى يىغىنچاقلىغاندا ھازىر شىنجاڭنىڭ ھەر قايسى جايلىرىدىن ئالى بىلىم يۇرتلىرىدا ئوقۇيدىغانلار كۆپلەپ مەيدانغا چىقماقتا، بىراق كىشىنى تولىمۇ ئەپسۇسلاندۇردىغان بىر ئىش سىتودېنتلىرىمىز  ئالى مەكتەپتە زادى نېمە ئۈگىنۋاتىدۇ؟  قانداق ئۆگىنىۋاتىدۇ؟ دېگەن مەسىلە. مەكتەپتە شۇنچىلىك تىرىشچان ۋە ياكى ئەلاچى ئوقۇغۇچى، بىراق ئۇلار تۆت كۈندىن كېيىن جەمىئەتنىڭ بوسوغىسىغا تۇنجى قەدىمىنى ئالغىنىدا بولسا ئۇچىرايدىغىنى جەمىئەتنىڭ قارا بورانلىرى، ئۇلار خۇددى پارنىك ئىچىدە ئۆستۈرۈلگەن كۆكتات مايسىسىدەك، سىرت بىلەن ئۇچىراشقان ھامان سولىشىپ قالماقتا. ئەتىراپتىكى مۇھىت بىلەن زىدىيەتلىشىپ قېلىپ، ئۆز بىلىمىنى ئىشىلتىدىغان جاي تاپالماي بېشى قاتىدۇ، قولىدىن ئىش كەلمىگەننى ئويلىماي ھەمىشە ئەتىراپتىكىلەردىن نارازى بولۇپلا يۈرىدۇ. ئارىمىزدا مەن ئالى مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى دەپ يۈرگەن بىلەن تۈزۈكرەك بىر بىلىم ئىگەللىمەي مەكتەپ پۈتتۈردىغانلار يوق ئەمەس.
     باشقىسىنى قويۇپ  ئالى مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ تىل مەسىلىسىگە كەلسەك، بەش يىلدا خەنلەر بىلەن بىمالال پىكىر ئالماشتۇرالايدىغان بولۇشنىڭ ئۆزىمۇ ناھايتى چوڭ گەپ بىراق نۇرغۇن سىتودېنتلىرىمىز، ئۆز ھاجىتىدىنمۇ چىقالماي چالا ساۋاد مەكتەپ پۈتتۈرمەكتە.
   بىر مىسال ئالدىنقى يىلى يازلىق تەتىلدە بىزنىڭ مەھەللىدىن بىر بالا شىنجاڭ پىداگوكىكا ئونۋېرسىتىتىنى  پۈتتۈرۈپ مەھەللىگە يېنىپ كەلگەن ئىدى، بىر كۈنى ئاكام ئۆيگە كىرىپلا :
-ئۇكام سىەن مەكتەپتە قانداق ئوقۇۋاتىسەن ھە دېسە ئوقۇشۇم ياخشى دەيسەن بىزنى ئالداۋاتمايدىغانسەن ھە. دەپ سوراپ قالدى. مەن تۇيۇقسىز سورالغان بۇ سۇئالدىن سەل خۇدىكسىراپ تۇرۇپ :
- ياقەي، مېنىڭ ئوقۇشۇم ياخشى نېمە بولدى ساڭا ئاكا دەپ ياندۇرۇپ سورۇدۇم، ئاكام ماڭا:
- ماۋۇ مەھەللىمىزدىكى ئابدۇرسۇل بايا بىر خەنزۇغا گېپىنى ئۇقتۇرالماي مەندىن نېمە دەيدۇ دەپ سوراۋاتىدۇ، بەكلا ئاچچىقىم كەلدى، ھەي سىلەر بەش يىل ئالى مەكتەپتە نېمىش قىلىسىلەر زادى. ئۆزۈڭلارنىڭ ھاجىتىدىنمۇ چىقالمىساڭلار دەپ كايپلا كەتتى. مەن خىجىللىقتىن بېشىمنى كۆتىرەلمەي قالدىم. دېمىسىمۇ ئاكام ئوقۇمىغان بىلەن خەنزۇ تىلىنى راۋان سۆزلەيتى، بەزىدە  تۇرۇپ ئاكامغا زوقلنىپ قالاتتىم.
    يەنە بىر مىسال  بىر كۈنى يرزىلىق خەلىق ئىشلىرى ئىدارىسىگە ئىش بىجىرگىلى بارغانتىم . ئىشىك ئالدىدا بىر ياشانغان بوۋاي بىلەن مەن دېمەتلىك بالا بىلەن دوقۇرىشىپ قالدىم، كېيىن ئىشىمنى بىجىرىپ چىقسام ئۇلار بىر خەنزۇ كادىر بىلەن پاراڭلىشىپ تۇرۇپتۇ، ھېلىقى بوۋاي گېپىنى ئاران ئۇقتۇرۇپ پاراڭلىشۋاتسا، ھېلىقى بالا، <<ئاتالمىش ئالى مەكتەپ ئوقۇغۇچىسى>> بىر چەتتە قاراپ تۇرۇپتۇ،  ئۇ كادىر بوۋايغا گېپىڭنى ئۇقمۇدۇم دېگەننى قىلىپ قاتتىق-قاتتىق گەپ قىلغىلى تۇرۇپتۇ. شۇ تۇرقىدا ھېلىقى بالىغا شۇنى دىگۈم كەپ كەتتى مېنىڭ:<< ھەي سىتودېنىت ئاتاڭ سېنى ئوقۇتۇپ راھىتىڭنىمۇ كۆرمەي يەنە سېنىڭ ئىشىڭ ئۈچۈن چاپسۇنمۇ، سەن مەكتەپتە نېمە ئوقۇدۇڭ؟ قانداق ئوقۇدۇڭ؟ بىچارە ئاتاڭ سېنى شۇ خەقنىڭ ئالدىدا تىلىمىزنى ئۇزۇنراق قىلامىكىن دەپ ئوقۇتقان بولغىيتى؟ قارا قىپ يۈرگەن ئىشىڭغا>>   بەلكىم بۇنداقلار يەنە كۈرمىڭدۇ ئىشقىلىپ ئادەمنىڭ ئەقىل نېرۋىلىرى ئېلىشىپلا قالىدىكەن دېسە، ئۇلار ھېچ بولمىغاندا ئۆزىگە بولسىمۇ ئىچ ئاغىرتسا بولاتتى. بىزنىڭ بۇ مەكتەپتىمۇ بار مۇئەللىمنى ئاتا-ئانىسى بەرگەن شۇ پۇلدا مېھمان قىلىپ  ئىمتاھانىدىن 60نۇمۇر ئالدىغانلار . ھەي قاچانمۇ تۈگە بىزنىڭ سىتودېنتلىرىمىزدىكى بۇنداق قۇرۇق سۆلەتۋازلىق، قاچانمۇ ئۆزىمىز ئۈستىدە ئويلىنارمىز؟


مەنبە:ئۆزۈم

ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
sabaat + 38 ماختاشقا تېگىشلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 38   باھا خاتىرىسى

گۈل ئۈزسەم قولۇمغا سانجىلدى تىكەن،
تىكەنسىز ئەمەسكەن ئەسلى گۈل دېگەن.
خۇدايىم ئىنسانغا چىراي بەرگەندە ،
تۈگمىدەك ئەقىلنى قۇشۇپ بەرسىكەن.

مەن 365 كۈن ياشايمەن،ھەرگىزمۇ بىر كۈن ياشاپ 365كۈن تەكرارلىمايمەن.

ھاكاۋۇرلىقىڭ ئۆزۈڭگە دۈشمەن

پائالىيەتچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 118
يازما سانى: 3714
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 29645
تۆھپە نۇمۇرى: 2206
توردا: 1767 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2012-11-15
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:10:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن ۋە بىزنىڭ سېتودىنىتلىرىمىز ئۆلۈك يادىلاش،كۆز بوياش ،ئىنتىھاندىن ئۆتۈشنى ئاساش قىلىش بىلەن ئۆتىۋاتىمىز.مائارىپىمىزدا ئەمىلىيەتچانلىق بەك ئاجىز.قەغەز يۈزىنى ئاساس قىلىش موھىم نوقتا.
نۇرغۇن سېتودىنىتلار دىپلۇم ئۈچۈنلا ئوقۇيدۇ. ئەمىلىي بىلىم بەكا كەمچىلىك.
تىلغا ئېلىنغان بۇ ھال ناھايىتى كۆپ. ئوقىدۇڭمۇ ؟ئوقۇدىم دەيدىغانلا ھەقىقەتەن كۆپ. بىزدەك يۈكسەك بىر غايە .ئېنتىلىش كەمچىل.

زەھـــەردىـــن شـــىـــپــا كــــــۈتــمــــە،تــىـــگــى پـــەســـتىــن ۋاپـــــا...

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7825
يازما سانى: 756
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7469
تۆھپە نۇمۇرى: 395
توردا: 1757 سائەت
تىزىم: 2010-8-25
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:12:21 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بەك ئەتراپلىق مۇلاھىزە قىلىپسىز. ئەتىراپىمىزدا بۇنداق ئىشلار دىگەن قەدەمدە بىر ئۇچراپ تۇردۇ. مىڭىچە ئۇلار ياخشى ئۇقىماي ۋاقىتنى بىكار ئۆتكۈزگىنىگە ھامان بىر كۈن پۇشايمان قىلىدۇ. لىكىن كىيىنكى پۇشايمان ئۆزىگە دۈشمەن.  
تىيما ئىگىسىگە سەمىمى ئەمما كىچىكىنە بىر تەكلىۋىم: يېزىلىق خەلىق ھۈكۈمىتىدە خەلىق ئىشلار ئىشخانىسى بۇلىدۇ. خەلىق ئىشلار ئىدارىسى بولمايدۇ.

قۇرۇق شوئار توۋل

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 45569
يازما سانى: 724
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9119
تۆھپە نۇمۇرى: 935
توردا: 3149 سائەت
تىزىم: 2011-6-24
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:16:28 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نەق گەپنى يېزىپسىز... بۇ ئەھۋال ھەقىقەتەن ئېغىر.... بىزنىڭ سىنىپتا ئۆز دادىسىنىڭ ئىسمىنىمۇ خەنزۇچە ئاران يازالايدىغان بالا بار ئىدى... ئۇمۇ ھەممەيلەنگە ئوخشاش تولۇق ئوتتۇرىنى پۈتتۈرۈپ ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانىدىن ئۆتۈپ بىزنىڭ مەكتەپكە يەنى بىزنىڭ كەسپكە كىرگەن ئىكەن. بىراق تۆت يىل جەريانىدا يەنىلا شۇ پېتى ئوقۇش پۈتتۈرۈش گۇۋاھنامىسى ئېلىپ مەكتەپ پۈتتۈردى... بۇنىڭغا نېمە دەيمىز؟

ئۆزىنى ئاياش ئەڭ چوڭ خۇشامەتچىلىكتۇر.

ئۆتمۈشكە رەخمەت ، بىزگە دۈشمەن

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12462
يازما سانى: 1461
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 16378
تۆھپە نۇمۇرى: 2246
توردا: 7134 سائەت
تىزىم: 2010-10-2
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:39:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نىمە ئىش قىلسا قانداق بولا ، بۇنى ئالىي مەكتەپ باللىرى بىلمەيدۇ . ھەي ماڭا ئالىي مەكتەپ ئوقۇش ھاياتى نىسىپ بولمىدى . بولمىسا ئۇنداق ساختىپەزلىك قىلمايتىم مەن ...

ئەقىلسىز دوستۇڭدىن ئەقىللىق دۈشمىنىڭ ياخشى ،
ئەقىلسىز دۈشمەننى دۈشمەن تۇتقان پىشاناڭدىن كۆر .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85446
يازما سانى: 50
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 127
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 24 سائەت
تىزىم: 2012-9-26
ئاخىرقى: 2012-10-31
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:42:23 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئامىتىڭ كەلگەندە چوكان ئالساڭ قىز چىقار .
ئامىتىڭ قاچقانداشىكەرئالساڭ تۇز چىقار.
ئ.ئۈتكۈر

Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 53836
يازما سانى: 1080
نادىر تېمىسى: 7
مۇنبەر پۇلى : 32106
تۆھپە نۇمۇرى: 1889
توردا: 7561 سائەت
تىزىم: 2011-8-30
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:48:38 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن ئالىي مەكتەپتە بارغان بولسام،تەقدىرىم قانداق بولاتتى...
مەن ئۈچۈن مەۋھۇم بولغان بۇ سوئال ھەر دائىم كاللامدىن نېرى كەتمەيدۇ،لېكىن،جاۋابىنى تاپالمايمەن...
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مارشال تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-27 01:53 AM  


ئۇيغۇر مۇسۇلمانلىرى رايىش ۋە تىنچ كېلىدۇ،ئېلىشقا تېگىشلىك ھېساب-كىتابنىمۇ ئاللانىڭ ئۆزىنىڭ ئىشى دەپ قارايدۇ.
-مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى

قالاشنى بىلسەڭ م

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 58324
يازما سانى: 104
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3308
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 278 سائەت
تىزىم: 2011-9-28
ئاخىرقى: 2012-11-4
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:51:41 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھەقىقەتەن بەزى سىتودىنىتلىرىمىزغا ئىچىم سەت ئاغرىيدۇ مىنىڭمۇ بۇلا نىمە ئۇقۇيدىغاندۇ
ئۇقۇيدىغان پۇرسەت ماڭا كەلسىچۇ

ھايات دىگەن شۇ بەزىدە كۈلۈپ بەزىدە يىغلاپ..........

ﺋﻪﯞﺝ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﻣﻮﺩﺍ ﻧﺎﺧﺸﯩﻼﺭ ،ﺋﺎﻳﻨﯩ

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 1594
يازما سانى: 426
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9989
تۆھپە نۇمۇرى: 363
توردا: 2570 سائەت
تىزىم: 2010-5-30
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:55:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
نېمىش قىلىدۇ سىتودىنىتلار مەنياۋباسى باچۇ بۇلانىڭ ۋاچچەللىگە ئۇسۇل ئويناپ زورىخانغا تانسا ئويناپ چەتنىڭ سۈيدىگىنى بولۇشىغا ئىچىپ كەچلىگى قىز ئوغۇلنى ئوغۇل قىزنى يۆلەشتۈرۈپ 70كويغا ياتاقتىن بىرنى ئېچىپ بىربىرىنى مىنىشىپ ئوينايدۇ ئەتىسى پاك سۇنى بۇلغاپ ئوغۇل ئۆزىنى يىگىت چاغلاپ چوكانچاق ئۆزىنى قىز چاغلاپ مەكتىپىگە داۋام ئەتسە .( بەش بارماق تەڭ ئەمەس باللا مېنى غاجاپ ئۇستىخان قىلىۋەتمەڭلا يەنە)

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5635
يازما سانى: 876
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10986
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 3313 سائەت
تىزىم: 2010-8-5
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-26 09:58:11 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
راس دەيسىز باللىرىمىزنى زور ئۇمۇت بىلەن ئالى مەكتەپلەرگە ئەۋەتىمىز، ئۇلار تىرىشىپ بىلىم ئالسا ئۆزى ئۇچۇنمۇ بىز ئۇچۇنمۇ ياخشى، ئويناپ ئۆتكۇزىۋەتسە بۇ زىياننى تولدۇرماق تولىمۇ تەس. مىنىڭ قىزىممۇ بۇ يىل ئالى مەكتەپكە كەتتى ئۇنىڭ مۇشۇ ئوقۇش ھاياتىدا كۆپرەك بىلىم ئىگەللىسىكەن دەيمەن.

مەن پەقەت چۇشتىكى ئاققۇ خالاس، ھەرگىز رىئالىق ئەمەس
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش