مىسرانىم مۇنبىرى

ئىگىسى: gulen

گۈلەن: تۈركىيەدە شۇنداق، ئۇيغۇردىمۇ شۇ   [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ھەربىر تىنىقىڭن

تىرىشچان ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12459
يازما سانى: 541
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6346
تۆھپە نۇمۇرى: 889
توردا: 1559 سائەت
تىزىم: 2010-10-2
ئاخىرقى: 2012-9-17
يوللىغان ۋاقتى 2012-9-12 11:56:20 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەيلى كىم بولايلى، مىللەت مەنپەئەتى ھەققىدە ماقالە يازساق چوقۇم ئويلىنىپ  گەپ قىلايلى،ئاغزىمىزدىن چىقىپ بولغان سۆزنى قايتۇرۇۋالغىلى بولمايدۇ. ئىتتىپاقسىزلىققا سەۋەپ بولىدىغان ئىسپاتسىز گەپ سۆزلەر بولسا ئارىغا قىستۇرماي تۇرۇپ يازساقمۇ شۇ ئويلىغان مەقسەتكە يەتكىلى بولىدۇ.
   بىز ھازىر مەيلى قانداق ھالەتتە بولايلى،لېكىن بۇ تېمىدا دېيىلگەن دەرىجىدەك ئىككى قۇتۇپقا بۆلۈنگىنىمىز يوق.  مىللەتنى سۆكۈشكە قارشى تۇرغانلار بۇ نۇقتىغا ھەرقەدەمدە دىققەت قىلساق. بولمىسا تەسىرى ياخشى بولمايدۇ.
مەن گۈلەننىڭ ئەسەرلىرىنى ياقتۇرىمەن، ئۇنى ھۆرمەتلەيمەن، بۇ ئەسىرىنى ئوبدان چۈشەنسەك ياخشى مەزمۇنلار بار. جىق مەزمۇنلىرىنى بەك چوڭقۇر خاتا ئويلىنىۋالمايلى.
مەن پەقەت مەلۇم كىچىككىنە قىسمىغىلا كۆز قارىشىمنى  يازدىم.
مەن زۇلپىقار  يالقۇن روزى ئەخمەتجان ئوسمان پەرھات تۇرسۇنلارنىڭ جېدىلىنىڭ تېزدىن ئاخىرلىشىشىنى چىن قەلبىمدىن ئۈمۈد قىلىمەن. بىر ئىنساننىڭ قەلبىگە پەقەت بىر ئاللاھ ئەڭ ئادىل باھا بەرگۈچىدۇر! شۇڭا ‹مەن مۇسۇلمان› دەپ قايتا قايتا تەكىتلىسىمۇ يەنىلا ئۇ ئىشنى بولدى قىلماي يوغىنىتىشقا مەن قارشى.  يەنە شۇنداقلا باشقا قېرىنداشلىرىمىزنىڭمۇ ئاغزىدا مۇسۇلمانلىق دەۋاسىنى قىلىپلا بولدى قىلماي، ئۆز ئەمەلىيىتىدە دىققەت قىلىشىنى، باشقا قېرىنداشلىرىدا زور خاتا چۈشەنچە پەيدا قىلغۇدەك ‹خاتا مەزمۇن بار› ئەسەرلەرنى يازماسلىقىنى ئۈمۈد قىلىمەن!!!!!!!
گەپنىڭ قىسقىسى، بىزگە سىلەرنىڭ ئۇنداق ئۇرۇشۇپ يۈرگەن ھالىتىڭلار كېرەك ئەمەس!  بولدى بەس، بۇ ئىش ئەمدى تۈگىسۇن، سىلەرنىڭ بىر-بىرىڭلارنى ئەپۇ قىلىپ،ئەپلىشىپ قالغان ھالىتىڭلارنى كۆرگىمىز بار.   
  ئۇنتۇپ قالمايلى، ئۇيغۇردا پەقەت بۇ ئىشلارلا بار ئەمەس،بىباھا ۋاقتىمىزنى ئىشلىتىپ سىز بىلەن بىز ئىزدىنىدىغان ھەرخىل بىلىملەر ساقلاپ تۇرماقتا.خەير.....

ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
باھادىر + 100 ماختاشقا تېگىشلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 100   باھا خاتىرىسى

ھەربىر تىنىقىڭنى ئەھمىيەتسىز ئۆتكۈزمە!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 75434
يازما سانى: 177
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3325
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 89 سائەت
تىزىم: 2012-2-11
ئاخىرقى: 2012-9-19
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھە  ياخشې  تېما  ئېكەن  

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 84881
يازما سانى: 25
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 111
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 21 سائەت
تىزىم: 2012-9-9
ئاخىرقى: 2012-9-19
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
红叶子 يوللىغان ۋاقتى  2012-9-12 02:39 PM
بۇ دوستىمىز بەلكىم گۈلەننىڭ ئامىرىكا،تۈركىيەنى تاشل ...

بۇ دوستىمىز بەلكىم گۈلەننىڭ ئامىرىكا،تۈركىيەنى تاشلاپ يۇرتىغا قايتىپ مەركىزىي شەھەر ھۆكۈمەت خىزمىتىن تاللىماي جەنۇبىي شىنجاڭدا مائارىپىچىلىق بىلەن شۇغۇللانغانلىقىنى كۆزدە تۇتىۋاتسا كېرەك ،سىزنىڭچە بۇلار مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرۈشكە كىرەمدىغاندۇ؟


           

توغرا دەيسىز.

يۇقۇرىقى دوستىمىزدەك، << مىللەت ئۈچۈن  ... نى تاشلاپ، ... دىن ۋاز كېچىپ ۋەتەنگە قايتىپ كەلگەن... ، مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرىۋاتقان، مىللەتنى دەپ ئۇنداق قىلغان بۇنداق قىلغان...>> دىگەندەك باھا ۋە يەكۈنلەرنى ئالدىراپ بېرىدىغان ۋە چىقىرىدىغان دوستلىرىمىز، ئارىمىزدا ئاز ئەمەس. لېكىن، بۇنداق يەكۈننى، سۆزنى ئالدىراپ ئېغىزدىن چىقىرىش، بىرسى، شۇ كۆپتۈرۈپ كۆككە كۈتىرىۋېتىلگۈچى شەخىسكە قىلىنغان ھۆرمەتسىزلىك ؛ يەنە بىرى، ئوقۇرمەنلەرگە قىلىنغان ئادالەتسىزلىك بولىدۇ. بۇ مەسىلىلەر گۈلەنگە بېرىلگەن باھا ئۈستىدە كېتىۋاتقاچقا، گۈلەننى مىسال قىلىپ سۆزلەشكە توغرا كەلدى، لېكىن بۇ نۇقۇل گۈلەننىلا كۆزدە تۇتقانلىق بولماستىن، بەلكى شەخىسكە باھا بېرىشتە پايدىلنىشىمىز ئۈچۈنلا بېرىلدى. (مېنىڭ گۈلەن بىلەن ھېچ قانداق شەخسى ئاداۋىتىم يوق، بۇنىسى ئېنىق بولۇپ كەتسۇن). يۇقۇرىقى دوستىمىزنىڭ كۆزدە تۇتقىنى بويىچە تۆۋەندىكىلەرنى ئويلاپ باقايلى.


1.    گۈلەن ئامېرىكا ۋە تۈركىيەنى<< تاشلاپ>> كەتتىمۇ ؟


چەت ئەلدە تۇرىۋاتقان ھەر قانداق بىر شەخىس، شۇ تۇرىۋاتقان دۆلەتتىكى تۇرۇش سالاھىيىتىنىڭ ۋاقتى توشسا، مەسىلەن: ئوقۇغۇچىلىق سالاھىيىتى، زىيارەتچى تەتقىقاتچىلىق سالاھىيىتى، ساياھەتچى سالاھىيىتى ياكى تۇققان يوقلاش سالاھىيىتى...قاتارلىق، ئۇنىڭ شۇ دۆلەتتە ئارتۇق تۇرۇش ھوقۇقىقى بولمايدۇ ۋە شۇ بەلگىلەنگەن تورۇش ۋاقىتىدىن بۇرۇن، بۇ دۆلەتتىن ئايرىلىشى كېرەك. مەسىلەن: ماگېستىر ئاسپىرانتى بولسىڭىز، ماگېستىرلىق ئۇنۋانىنى ئالالىسىڭىز، ئاندىن دوكتۇرلۇقتا ئوقۇشقا ئىلتىماس قىلالايسىز، دوكتۇرلۇقتا  ئوقۇشنىڭ تۈرلۈك تەلەپلىرىنى، شەرتلىرىنى ئورۇندىيالىسىڭىز، يۈز تۇرانە ئىمتىھانىدىن ئۆتسىڭىز، ئاندىن دوكتۇر ئاسپىرانتى سالاھىيىتى بىلەن، تۇرۇش ۋاقتىڭىزنى ئۇزارتالايسىز. ئەگەر ماگېستىرلىق ئۇنۋانىنى ئالالمىغان بولسىڭىز، دوكتۇرلۇقتا ئوقۇشقا شەرتىڭىز توشمايدۇ. شۇنىڭ بىلەن، بۇ دۆلەتتە تۇرۇش سالاھىيىتىڭىز بولمىغاندىن كېيىن، بۇ دۆلەتتىن كەتمەي، يۇرتقا قايىتماي ئامال يوق.  (بىر ئاماللارنى قىلىپ، ئوقۇغۇچىلىق سالاھىيەتتىن باشقا سالاھىيەت بىلەن، تۇرۇش ۋاقتىنى ئۇزارتىش، بۇ باشقا گەپ. مەسىلەن: خىزمەت قىلىش سالاھىيىتى دىگەندەك). ئەمدى ئوقۇشى تۈگىمەستىنلا، مەلۇم سەۋەپلەر بىلەن، ئۆز يۇرتىغا قايتىپ كېلىدىغانلارمۇ بار.

           مەيلى قايسى خىل ئەھۋال بولسۇن،  چەت ئەلدە ئوقىغان بىرەر كىمنىڭ يۇرتقا قايتىپ كەلگەنلىكىنى،<< مىللىتى ئۈچۈن قايتىپ كەلدى...>> دەپ قاراش، مىللەتپەرۋەرلىكنىڭ، مىللەت ئۈچۈن جان كۆيەرلىكنىڭ ئۆلچىمى قىلىۋېلىش، بىر تەرەپلىمىلىكتىن باشقا نەرسە ئەمەس. ( ئانا دىيارىمىزغا قايىتماي، چەت ئەلدە ئوقۇپ ۋە ئىشلەۋاتقانلار، ياشاۋاتقانلارنىڭمۇ مىللەتپەرۋەرلىكى بىزدىن كام ئەمەس، ئۆز يۇرتىدا بولۇش، مىللىتى ئۈچۈن خىزمەت قىلىشنىڭ بىردىن بىر يولى ۋە شەرتىمۇ ئەمەس. ) شۇڭا، بىزدىكى چەت ئەلدە ئوقۇپ قايتىپ كەلگەنلەرنى ماختاشتا ئادەتلىنىپ كەتكەن << ....دۆلەتنى تاشلاپ>>،  <<....ئەۋزەل شەرت شارائىتلارغا قارىماي....>>، <<...مەكتەپنىڭ كۈچلۈك ...مەكتەپتە قېلىپ ئىشلەش تەلىپىنى رەت قىلىپ...>> دىگەندەك ئاساسسىز گەپلەرنى، سەل ئويلىنىپراق، ئالدى كەينىمىزگە بىر قارىۋېتىپراق قىلغىنىمىز ياخشى.


2.  چەت ئەلدىن قايتىپ كەلگەندىن كېيىن، مەركىزى شەھەر ھۆكۈمەت خىزمىتىنى قىلىشنى ئۆزى تاللىمىدىمۇ ياكى  مەركىزى شەھەردىكى ھۆكۈمەت خىزمەت ئورنى ئۇنىڭغا خىزمەت قىلىش پۇرسىتى بەرمىدىمۇ؟ <<مىللەتكە جان كۆيدۈرۈش>> ئۈچۈن، چوقۇم ھۆكۈمەت ئورنىدا ئىشلىمەسلىك، مەركىزى شەھەرلەردە ئىشلىمەسلىك  كېرەكمۇ؟


چەت ئەلدە ئوقۇپ قايتىپ كەلگەنلەرنىڭ بەزىلىرى ھۆكۈمەت قارمىقىدىكى  تەتقىقات ئورۇنلىرىدا، ئالى مەكتەپلەردە تېگىشلىك رولىنى جارى قىلدۇرىۋاتىدۇ، بەزىلىرى ئۆز ئالدىغا مەلۇم خىل كەسىپ بىلەن شۇغۇللىنىپ، ئۆز رولىنى جارى قىلدۇرىۋاتىدۇ. بەزىسى چوڭ شەھەرلەردە بولسا، بەزىسى كىچىك شەھەرلەردە  تۇرىۋاتىدۇ. نەدە ئىشلەپ، رولىنى قانداق جارى قىلدۇرۇش، شۇ شەخىسنىڭ ئۆزىنىڭ تاللىشى. لېكىن، قانداقتۇر ھۆكۈمەت ئورنىدا ئىشلىمىگەنلىكى،  بۇ شەخىسنىڭ ئېسىللىقىنىڭ، مىللەتپەرۋەرلىكىنىڭ ۋە ياكى مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرىۋاتقانلىقىنىڭ ئۆلچىمى بولۇپ قالماسلىقى كېرەك.گۈلەن قەشقەر پېداگوگىكا ئىنىستىتوتىغا ماتېرىياللىرىنى ئېلىپ كەلگەندە، ئۇلار ئۇنىڭغا سوغۇق مۇئامىلە قىلغان. ئاڭلىسام، بۇ مەكتەپنىڭ ھازىر بەك جازىسى يوغىناپ كېتىپتىمىش...  ۋاڭ ياكى جاڭ بولمىغانلار، ھەر قانچە چەت ئەلدە ئوقۇپ دوكتۇرلۇق ئۇنۋانىنى ئېلىپ كەلسىمۇ، قارارغا كۆزى يوقمىش...


3 . گۈلەننىڭ قەشقەردە تىل تەربىيەلەش ئورنى ئېچىشى، نۇقۇل مىللەت ئۈچۈنلىمۇ ياكى جان بېقىشتىن ئىبارەت ھەر بىر ئىنساننىڭ ئەقەللى ئېھتىياجىنىمۇ ئۆز ئىچىگە ئالامدۇ؟


مېنىچە ئىنسان بولۇش سۈپىتى بىلەن، ھەر قانداق بىر ئىنسان، ئالدى بىلەن ئۆز تۇرمۇشىنى ئورۇنلاشتۇرۇشى كېرەك. مىللەتكە خىزمەت قىلىش ئۈچۈنمۇ شۇنداق. ئەگەر ئۇ ئەقەللى ئۆز تۇرمۇشىنىڭ ھۆددىسىدىنمۇ چىقالمىسا، ئۇ ، مىللەت ئۈچۈن خىزمەت قىلىش ئەمەس، بەلكى مىللەتكە يۈك بولۇپ قېلىشى مۈمكىن. ئۆز تۇرمۇشى مەلۇم كاپالەتكە ئىگە بولغاندىن كېيىن، ئاندىن باشقىلار ئۈچۈن نىمە قىلىشنى ئويلاشقىلى بولىدۇ. بەزىلەرنىڭ جان بېقىش يولى باشقا، خەلقى ئۈچۈن خىزمەت قىلىش يولى باشقا بولىدۇ. بەزىلەرنىڭ جان بېقىش يولى بىلەن، ئۆز خەلقى ئۈچۈن خىزمەت قىلىش يولى بىر بولىدۇ. بۇنى شۇ شەخىسنىڭ رېئال ئەھۋالى، يەنى، بىلىم قۇرۇلمىسى، قىزىقىشى، ئىمكانىيىتى ۋە ئەتراپىدىكىلەرنىڭ  كونكىرت ئېھتىياجى قاتارلىقلار بەلگىلەيدۇ. لېكىن، قانداقتۇر، چەت ئەلدە ئوقۇپ كەلگەنلەر تىل تەربىيەلەش ئورنى ئاچسا  ، ئۇنى مىللەت ئۈچۈن ئېچىپ، ئۆز يۇرتىدا تەربىيىلىنپ مەكتەپ ياكى تەربىيلەش ئورنى ئاچقانلار پەقەت ئۆزى ئۈچۈن، جان بېقىش ئۈچۈنلا ئاچىدىغاندەك تۇيغۇدا بولساق، بۇ توغرا بولمايدۇ. مەيلى چەت ئەلدە ئوقۇسۇن، مەيلى يۇرتىمىزدا تەربىيەلەنگەن بولسۇن، ھەممىسىگە ئىنسانىلىق نۇقتىسىدىن چىقىپ،  توغرا ئۆلچەمدە،  لىللا باھا بېرىشىمىز لازىم.


4. بىر شەخىسكە باھا بېرىشتە ئۇنىڭ ئاغزىدىكى، يازغانلىرىدىكى نەرسىلەرگە قارا قويۇق ئىشىنىمىزمۇ ياكى ئۇنىڭ راست يالغانلىقىغا ئاز تولا گۇمانى نەزەر بىلەن قاراپ، ئاندىن كېيىنكى ئەمىليىتى ئارقىلىق ئاخىرقى ئىشەنچىلىك يەكۈننى چىقىرىمىزمۇ؟


بىر ئادەم مىللەت ئۈچۈن ئۇنداق قىلدىم، بۇنداق قىلدىم،...  مىللىتىم ئۈچۈن ئۇنى قىلىمەن، بۇنى قىلىمەن...، مىللىتىمنى دەپ ئۇنىڭدىن ۋاز كەچتىم، بۇنىڭدىن ۋاز كەچتىم...، دىيىش ياكى يېزىش بىلەنلا مىللەتپەرۋەر، مىللىتى ئۈچۈن چوڭ ئىش قىلىۋەتكەن ياكى قىلىۋېتىدىغان بولۇپ قالمايدۇ ۋە بولۇپ قېلىشىمۇ ناتايىن. شۇڭا، گەپكە ئەمەس، ئەمىليەتكە قاراپ، ئاندىن مىللتى ئۈچۈن ئۇنداق قىلىۋاتقان، بۇنداق قىلىۋاتقان.... مىللەتپەرۋەر... دىگەندەك باھالارنى بېرىش، لوگىكىلىق خۇلاسە چىقىرىش پىرىنسىپىغا ئۇيغۇن كېلىدۇ ۋە بۇنداق چىقىرىلغان يەكۈن، باشقىلارغا زورلاپ تېڭىلغاندەك تۇيغۇ بەرمەستىن، بەلكى تەبىئى ئالقىشلىنىدىغان، قايىل قىلارلىق يەكۈن بولۇپ چىقىدۇ.قىسقىسى،  شەخىسكە باھا بەرگەندە، ئالدىراقسانلىقتىن، قىزىق قانلىقتىن، شەخىسى ھېسسىياتنى ئەقىلنىڭ ئۈستىگە دەسسىتىشتىن ساقلىنىشنى، <<مىللىتى ئۈچۈن، ...ۋەتىنى ئۈچۈن...ئۇيغۇر ئۈچۈن...قىلىۋاتقان، جان كۆيدۈرىۋاتقان...>> دىگەندەك باھالارنى يەڭگىلتەكلىك بىلەن بەرمەسلىكنى تەكىتلەيمەن. چۈنكى بۇ باھالارنىڭ ۋەزنى ۋە مەسئۇلىيىتى بەكمۇ ئېغىر، ھۆددىسىدىن چىقماقمۇ ئاسان ئەمەس.


ئەمدى مىللەت ئۈچۈن خىزمەت قىلىشنىڭ دائىرىسىگە نىمىلەر كىرىدۇ، نىمىلەر كىرمەيدۇ،   بۇنى كۆپچىلىكنىڭ ئۆزلىرىنىڭ ئويلىنىشىغا قالدۇرىمەن. لېكىن، شۇنىڭغا جاۋاپ بېرەلەيمەنكى، قولىغا قەلەم ئېلىپ، ياخشى ماقالە ئەسەرلەرنى ۋۇجۇتقا چىقىرىپ، خەلقىگە بىلىم بېرىش، ،  روھى ئوزۇق بېرىش، خەلقىنى تەپەككۈر قىلىشقا ئۈندەش، خەلقىنى توغرا يۆنىلىشكە يېتەكلەش...   بۇلار ئەلۋەتتە خەلقى، مىللىتى ئۈچۈن خىزمەت قىلىشنىڭ دائىرىسىگە كىرىدۇ. بىزدە بۇنداق شەكىلدە مىللىتى ئۈچۈن خىزمەت قىلۋاتقان تەتقىقاتچىلىرىمىز، پەننى ۋە دىنى زىيالىلىرىمىز تولىمۇ كۆپ. ھەممىنى بۇ يەردە ساناپ بولغىلى بولمايدۇ. بۇ نۇقتىدىن گۈلەننىمۇ مىللىتى، خەلقى ئۈچۈن خىزمەت قىلىۋاتىدۇ، دىسەك خاتا بولمايدۇ.

لېكىن مىللەتكە خىزمەت قىلغان ۋە قىلىۋاتقان ھەممىلا ئادەمنىڭ شۇ مىللەت گەۋدىسىگە نىسبەتەن، ۋەكىل ياكى بايراقدارغا ئايلىنالىشى، مىللەت تەرەققەياتىنىڭ ھەرىكەت ماتورىنى توختاتماي ھەركەتلەندۈرىدىغان ھەركەتلەندۈرگۈچى كۈچكە ئايلىنالىشى ، ئۆز مىللىتىنى يېتەكلەپ، ئۇلارنىڭ بۈگۈنى ۋە ئەتىسى ئۈچۈن، توغرا نىشان ۋە يولنى كۆرسىتىدىغان ماياكلىق رولىنى ئوينىيالىشى ھەم بۇ خىل بۈيۈك بۇرچ ۋە مەسئۇلىيەتنى ئۆز ئۈستىگە ئالالىشى، شۇنداقلا بۇنىڭ ھۆددىسىدىن چىقالىشى ناتايىن.

شۇڭا، <<مىللىتى ئۈچۈن جان كۆيدۈرۈش>> شەرىپىگە نائىل بولىدىغانلارمۇ ساناقلىقلا.  مەسىلەن: مەرھۇم ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر ، مەرھۇم ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن، مەرھۇم يارمۇھەممەت تاھىر تۇغلۇق، مەرھۇم ئەيسا داموللام ، ئەسەت سۇلايمان، ئابدۇقادىر جالالىدىن، يالقۇن روزى، ئەختەم ئۆمەر، مەرھۇم روزى سايىت،غەيرەتجان ئوسمان، مىرسۇلتان ئوسمانۇپ، ...  قاتارلىقلارغا ئوخشاش. بۇ ئالىملىرىمىز، ئەدىپلىرىمىز، ئىلمى ۋە ئەدەبى ئەسەرلەرنى يېزىپ، خەلقىمىزگە سۇنۇپ، ئۇلارنىڭ روھى ۋە ماددى دۇنياسىغا بەلگىلىك تەسىر كۆرسەتكەن، ئۆز خەلقىنىڭ ھەقىقى ھۆرمىتى ۋە قايىللىقىغا ئېرىشكەنلەردۇر. ئاخىرىدا دەيدىغىنىم، ھەممىمىزنىڭ خەلقىمىز ئۈچۈن، مىللىتىمىز ئۈچۈن قىلىۋاتقان خىزمەتلىرىمىز ئۇتۇغلۇق بولسۇن! پىلانلىرىمىز ھەم رېئاللىققا ئايلانسۇن! <<مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرگەن ۋە كۆيدۈرىۋاتقان>> دىگەن شەرەپلەر، خالقىمىز تەرىپىدىن بېرىلىشكە، ئەمىليىتىمىز گۇۋاھ بولسۇن!

  

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Tohtanghenim تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-13 05:33 PM  


ھازىرغىچە 2 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
kurax114 + 108 تەپەككۇرى كۈچلۈك
YARALMIX + 11 ماختاشقا تېگىشلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 119   باھا خاتىرىسى

http://www.huxdil.com

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39495
يازما سانى: 204
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2047
تۆھپە نۇمۇرى: 91
توردا: 127 سائەت
تىزىم: 2011-5-3
ئاخىرقى: 2012-9-13
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
Tohtanghenim يوللىغان ۋاقتى  2012-9-13 05:16 PM
توغرا. يۇقۇرىقى دوستىمىزدەك، > دىگەندەك باھا  ...

ئىنكاسىڭىزغا ۋاقىت قىسىلىقىدىن كۆز يۈگۈرتۈپلا چىققان بولساممۇ ئاساسى مەقستىڭىزنى چۈشەندىم دەپ ئويلايمەن ،قىسىقىلا جاۋاب بېرەي

1.يۇقۇرىقى دوستىمىزدەك، << مىللەت ئۈچۈن  ... نى تاشلاپ، ... دىن ۋاز كېچىپ ۋەتەنگە قايتىپ كەلگەن... ، مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرىۋاتقان، مىللەتنى دەپ ئۇنداق قىلغان بۇنداق قىلغان...>> دىگەندەك باھا ۋە يەكۈنلەرنى ئالدىراپ بېرىدىغان ۋە چىقىرىدىغان دوستلىرىمىز، ئارىمىزدا ئاز ئەمەس. لېكىن، بۇنداق يەكۈننى، سۆزنى ئالدىراپ ئېغىزدىن چىقىرىش، بىرسى، شۇ كۆپتۈرۈپ كۆككە كۈتىرىۋېتىلگۈچى شەخىسكە قىلىنغان ھۆرمەتسىزلىك ؛ يەنە بىرى، ئوقۇرمەنلەرگە قىلىنغان ئادالەتسىزلىك بولىدۇ.
.
جاۋاب :گۈلەنگە بۇنداق باھا بەرگۈچىلەر يۇقارقى دوستىمىزلا ئەمەس ،مەن يەنە ماڭا ئوخشاش نۇرغۇن "مەن"لەر،سىزنىڭ گۈلەننى "ئەسەر يېزىپ باشقىلارنى ئىككىگە بۆلىۋەتتى "دېگەن باھايىڭىزغا قارىغاندائۇ دوستىمىزنىڭ باھاسى سىز تىلغا ئالغان   شەخىسكە قىلىنغان ھۆرمەتسىزلىككە ئانچە يېتىپ كەتمەيدۇ .
2..    گۈلەن ئامېرىكا ۋە تۈركىيەنى<< تاشلاپ>> كەتتىمۇ ؟
سىزنىڭ گۈلەننىڭ ۋەتەنگە قايتىپ كەلگەنلىكى ھەققىدىكى  چۈشەندۈرۈشلىرىڭىز ئۈچىنچى شەخس مەيدانى ۋە كىشىلىك دۇنيا قارىشى بويىچە ئېيتقاندا  خېلىلا قايىل قىلارلىق ئىكەن ،دېمەككى  گۈلەن چەتئەلدائوقۇش ۋاقتى  توشۇپ قايتىپ كەلگەن ،ئامىرىكا ۋە تۈركىيەدە ئولتۇراقلىشىپ قېلىشقا، قەشقەردىن ئەۋزەل مۇھىتتنى تاللاشقا ئىمكانىيەت بولمىغان ۋە ھاكازالار،مەلۇم بىر مەسىلىگە چۈشەنچە بېرىش  ھوقۇقى ئاخىرىدا يەنىلا شۇ ئىش -ھەرىكەتنى ئېلىپ بارغۇچى بىرىنچى شەخستە بولىدۇ ،  ئەمدى گۈلەننىڭ ئۆزىنىڭ چۈشەندۈرۈشىنى ئاڭلاپ باقامدۇق:

........2009-يىلى تومۇزدىن كېيىن بىر قىسىم ئۇيغۇر زىيالىلىرى رىياللىقتىن كەسكىن ئۈمىدسىزلەنگەن، ئۈرۈمچىدىكى ئۇيغۇر ئاۋام ھايات بىخەتەرلىكىدىن ئەنسىرەپ ساراسىمىگە چۈشكەن بىر پەيتتە ۋەتەنگە قايتىشنى قارار قىلدىم. شۇ ئارىدا ئامېرىكىدىكى نامى ئۇيغۇرلارغا سۆيۈملۈك بولغان بىر ئۇيغۇر ئالىم بىلەن قارارىم ھەققىدە تېلىپۇندا مۇنازىرىلىشىپ قالدىم. بۇ مۆھتىرەم ئاكىمىز مېنىڭ ئامېرىكىدا ياشاپ قېلىشىمنى تەۋسىيە قىلدى. مەن قارارىمنى ياقىلاپ داۋاملىق مۇنازىرە قىلىشقا باشلىغاندا ئىدارىسىنىڭ ماشىنىسى كېلىپ قالغان سەۋەبلىك گەپ ئۈزۈلدى. ئۇ كىشىنىڭ قارارىمنى قوللىشىنى بەكمۇ ئارزۇ قىلغانتىم. ئۇنىڭ قوللىشى مېنىڭ تەۋرىنىپ تۇرغان ئىرادەمنى چىڭىتالايتتى. ئامېرىكىدىكى تونۇش بىلىشلىرىم مېنىڭ قايتىپ كېتىدىغانلىقىمنى خىيالىغىمۇ كەلتۈرۈپ قويۇشمىدى. ھەتتا بەزى چاغلاردا مېنىڭ خىزمەت تېپىشىمغا يارىدەمدە بولىدىغانلىقىنى سەمىمىيلىك بىلەن يەتكۈزۈپ تۇرۇشتى. ئامېرىكىغا كەلگەن ئۇيغۇرلاردىن كېتىش خىيالى بارلار يوق ھىساپتا بولغاچقا قارشىلىققا ئۇچرىماسلىق ئۈچۈن كېتىش ھەققىدە قەتئىي سۆز ئاچمىدىم.
ۋەتەنگە قايتىش ھەققىدىكى قارارىمنى ئالدى بىلەن يېتەكچىمگە دېيىشكە توغرا كەلدى. چۈنكى ئۇ مېنى يەنە 34 ئايلىق تەتقىقات يارىدەمچىسى قىلىپ تاللىغانىدى. بۇ خىزمەت بەدىلىگە مەن ھەقسىز ئوقۇغاننىڭ ئۈستىگە ئايلىق مۇقىم مۇئاشتىن بەھرىمەن بولاتتىم. ياخشى يېرى مۇشۇ پۇل بىلەن مەن دوكتۇرلۇق ئوقۇشۇمنى تاماملىيالايتتىم. ئېلخەت ئارقىلىق قايتىش قارارىمنى يەتكۈزگىنىمدە مۇئەللىمىم قارارىمغا ھەيران قالغاندەك ”راست دەۋاتامسەن“ دېگەندىن باشقىنى دېمىدى. مەن ئۇنىڭ قوللىشىنى قولغا كەلتۈرۈش ئۈچۈن باش قاتۇرۇپ ئۇزۇن بىر پارچە خەت يازغانىدىم. قايتىدىغاندا ۋەتەندىن ئەكەلدۈرگەن بەش ئالتە پارچە كىتابنى خاتىرە سۈپىتىدە ئۇنىڭغا قالدۇرۇپ كەتتىم ۋە ئارىسىغا ماڭا سىڭدۈرگەن ئەجرىگە رەھمەت بىلدۈرۈش مەزمۇنىدىكى ئۆز قولۇم بىلەن يازغان خەتنى قىستۇرۇپ قويدۇم. ئەسلى بۇ خەتنى كومپىيوتىردا يازساممۇ بولاتتى، لېكىن ھۆرمىتىم ۋە رەخمىتىمنى چوڭقۇرراق ئىپادىلىش ئۈچۈن ئاتايىن قولۇمدا يازدىم. ئەپسۇس، ھىچ بىر جاۋاپ بولمىدى. شۇنچە تىرىشچانلىقلىرىم بەدىلىگە پەقەت ئوقۇتقۇچۇمنىڭ چۈشىنىشىگە ئېرىشمەكچى ئېدىم، ئەمما ئېرىشەلمىدىم. شۇنچە ئۇزۇن شۇنچە ئەستايىدىل يازغان خېتىمنىڭ جاۋابسىز قېلىشى ئۇنىڭ مېنىڭ قارارىمنى قوللىمىغانلىقى ئېدى.
2011-يىلى ماينىڭ ئاخىرقى كۈنلىرى ناھايىتى جىددى ئۆتتى. دوستلۇرۇمنىڭ كەتمەسلىك ھەققىدىكى كۈلدۈرۈپ ۋە ئاغرىتىپ تۇرۇپ ئېيتقانلىرىغا يالغاندىن ”ماقۇل“ دەپ قويۇپ كېتىش تەييارلىقىنى پۈتكۈزۈپ بولدۇم. نېمە تەييارلىق بولاتتى! تاشلايدىغاننى تاشلاپ ئالىدىغاننى ئېلىپ چامدانلاشتۇردۇق شۇ. كىچىكىمدىن بىللە ئويناپ چوڭ بولغان بىر ئاغىنەم بولىدىغان، ماڭا ئەڭ قىيالمىغىنى شۇ بولدى. تېلىپۇندا چىرايلىق گەپ قىلدى. ئۆيىگە چاقىرىپ ئىككى كۈن تۇرغۇزۇپ نەسىھەت قىلدى. بىر ئاخشام ئۇخلىماي دېگۈدەك ياخشى سۆزلەرنى ئاڭلاپ پەقەت يۈز كېلەلمىدىم ۋە قايتماسلىققا قوشۇلغان بولدۇم. ئەرتىسى دەرىزىنى ئاچسام ھاۋا شۇنداق چىرايلىق. ”بۈگۈن ئەجەپ چىرايلىق كۈن بولۇپتۇ ھە!“ دېۋىدىم، ئاغىنەم؛ ”ھەئە، ماڭىمۇ بەك چىرايلىق كۈن بولغاندەك كۆرۈنۈۋاتىدۇ، سەن ئاخشام كەتمەسلىككە قوشۇلغان بولغاچقا“ دېمەسمۇ يالغان سۆزلىگىنىم ئۈچۈن يۈرۈگۈم ئېزىلدى. مەن بۇ يالغاننى ھەتتا ئەرتىسى ماڭىمەن دېگەن كۈنگىچە داۋاملاشتۇردۇم. ئۇ ھەركۈنى تېلىپۇن قىلاتتى. ئامېرىكىدا قالسام ئۇيغۇرلارغا تېخىمۇ كۆپ ئىش قىلىپ بېرەلەيدىغانلىقىم ھەققىدە مەسلەھەت بېرەتتى. ئۇ كومپىيوتۇر ئىلىمىنىڭ دوكتۇرى بولغاچقا گەپلىرى ئىنتايىن ئەمەلى ۋە قايىل قىلارلىق ئېدى. ئۇنىڭ ”يەنە كېتىشتە چىڭ تۇرساڭ سېنى ئايرۇدۇرۇمدا تۇتقۇن قىلىپ ئامبىرىمغا سولاپ قويىمەن. بىر قانچە كۈن قاماپ قويسام ۋىزاڭنىڭ ۋاقتى ئۆتىدۇ، كېتىمەن دەپمۇ كېتەلمەيسەن!“ دېگەنلىرى ھېلىمۇ ئېسىمدە.......

مۇناسىۋەتلىك يازما ئادرىسى :
http://www.gulenblog.com/?p=384

3.جاۋاب : گۈلەننىڭ نېمە ئۈچۈن "جان بېقىش"قا قەشقەرنى تاللىغانلىقى ھەققىدىكى چۈشەنمە يازمىلىرىنى ئىزدەپ بولالمىدىم ،سەۋەبى سىز ئىزاھلىغاندەك ئەمەس ،بۇ زىيارەت پىروگراممسىدە گۈلەن ئۆزىنىڭ نېمە ئۈچۈن قەشقەردە مائارىپچىلىقنى تاللىغانلىق ھەققىدە ئاز -تولا توختالغان.كۆرۈپ بېقىڭ./forum.ph ... 8%D9%84%DB%95%D9%86

4.گۈلەن قەشقەردە نوقۇل جان بېقىش ئۈچۈن تىل تەربىيلەش كۈرسى ئاچقان بولسا ئىدى ،مەركىزى شەھەردە مەن ۋە ماڭا ئوخشاش ئۇنى ھۆرمەتلەيدىغان نۇرغۇن -نۇرغۇن تورداش ۋە ئىلىم ھەۋەسكارلىرى بار ئىدى ، ئەينى ۋاقتىدا ئۇنىڭ قەشقەردە كۇرس ئاچقىنىغا ھەممىمىز ھەيران بولغان ،توردا ئۇنى ئۈرۈمچىگە تەكلىپ قىلىش سادالىرى ئۈزۈلمىگەن ئىدى ،مەركىزىي شەھەر ئۇنى ھەرگىز  چەتكە قاقمايتتى ،ئۇنىڭ نېمە ئۈچەن قەشقەرنى تاللىغانلىقى ئۇنىڭ ئەسەرلىرىدىن مەلۇم ، نوقۇل  جان بېقىشقا ماس كېلىدىغانغا تۈركىيە ۋە ئامىرىكىلارمۇ كەملىك قىلمايتتى .
4. ئاخىرقى ئىنكاسقا جىق سۆزلىگۈم كەلمىدى،نەسىري سۆزلەردە سەل كاممەن .گۈلەننىڭ يازمىلىرى تور ئەدەبىياتىنى ئاساس قىلىدۇ ،مەخسۇس كىتاب قىلىپ چىقىرىلىشقا ئىمكانىيەت يوق ،لېكىن گۈلەننىڭ ئۇيغۇز زىيالىيلىرى ئارىسىدا قوزغىغان ئىجابىي تەسىر كۈچى كۆز ئالدىمىزدا، گۈلەننىڭ ئەمەلىيتىمۇ كۆز ئالدىمىزدا .ئېتىراپ قىلىش -قىلماسلىق ئۆزىمىزگە باغلىق . مەن گۈلەن قىلغاننىڭ ئوندىن بىرىنى قىلالىدىممۇ؟!ياق  قىلالمىدىم شۇڭا گۈلەننىڭ مىھنىتنى  ئېتىراپ قىلىمەن ،ئەمدى مىللەتكە جان كۆيدۈرۈشتە گۈلەندىن ئاشۇرۋەتكەنلەر بولسا ئۇلار گۈلەنگە  قانداق باھا بېرىدۇ بۇنسى ماڭا قاراڭغۇ
         ئىش ئورنۇم بولغاچ ،ئىنكاس ئالدىراشلا يېزىلىپ قالدى، سۆزلەر تاققا تۇققا،مەزمۇندا قالايمىقانچىلىق بولۇشى مۇمكىن ،گۈلەننىڭ مۇناسىۋەتلىك يازمىلىرىنى تولۇق ئېسىمگە ئېلىپ تېپىپ بولۇشىم سەل تەس توختاپ قالدى،قايىل قىلىش كۈچى يۇقىرى بولماسلىق مۇمكىن ،قالغىنىنى خالايدىغانلار گۈلەن ئەپەندىنىڭ شەخسي بىلوگىغاhttp://www.gulenblog.com/ كىرىپ يۇقارقى سەۋەپلەرنىڭ ئىزاھاتلىرى توغرىسدا ئىزدىنىپ كۆرەرسىلەر، گەپنىڭ قىسىقىسى گۈلەن مىللەت ئۈچۈن جان كۆيدۈرۋاتقانلارنىڭ سەركىسى ،بۇ مەن ھەم مەندەكلەرنىڭ ئۆزگەرمەس قارىشى ،  بۇ قاراشنى گۈلەننىڭ بىر ئىككى يازمىسىنى ئوقۇپ قېلىپ كاللام قىزىپلا چىقىرىپ قويمىدىم ،«ئامىرىكىدىكى مۇساپىر تۇيغۇلار»دىن كېيىن ئەلكۈيىدە گۈلەننى بايقىغاندىن  باشلاپ ئۇنىڭ دوراكتەك دىنىي جەھەتتىن كۆپ بىلىملىك  تورداشلار ،باشقا ئۇنىڭغا دوستانە ياكى گۇمان پوزىتىسيدە بولغان دۆلەت ئىچى سىرتىدىكى   زىيالىيلار بىلەن بولغان سۆھبەت مۇنازىرىلىرىگە ئىشتراك قىلىش  ،ئۇنىڭ پۈتۈن ئەسىرى بولمىسمۇ ئوتتۇز  پىرسەنت يازمىلىرىنى كۆرۈپ چىقىش،ئۇنىڭ مەكتەپدىشى بولغان مۇئەللىمىمدىن  ئۇنىڭ تەرىپىنى ئاڭلاش ئارقىلىق سوغۇققان چىقىرىلغان خۇلاسەم .بۇ قاراشنىڭ شەكىللىنىشگە نۇرغۇن ۋاقىت ،كۆزىتىش كەتكەن ،ئالدىراپ ئۆزگەرمەيدۇ .
ئاخىرىدا سىز گۈلەننى يازما يېزىپ باشقىلارنى ئىككىگە بۆلىۋەتتى ،ۋەتەنگە قايتىپ كېلىشى ئامىرىكا،تۈركىيەدە تۇرۇش ۋاقىتىنىڭ توشقانلىقى ئۇزۇن تۇرۇشقا ئامال بولمىغانلىقى ،ئۈرۈمچىدە ئىش تاپالماى قەشقەرگە كەلگەن دەپ قارىسڭىز ئۇمۇ سىزنىڭ قارىشىڭىز.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   红叶子 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-13 07:32 PM  


ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
gulbelik + 300 دەلىللەر يېتەرلىك

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 300   باھا خاتىرىسى

قولۇڭدىن كەلسە ياغ چاينا بايقۇش

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 68983
يازما سانى: 84
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3282
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 151 سائەت
تىزىم: 2011-12-7
ئاخىرقى: 2012-9-14
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
گۇلەن ئەپەندىنى ساپاسى خېلى يۇقۇرى دەپ ئويلاپتىكەنمەن،لېكىن تولىمۇ ئەپسۇس ئۇمۇتسىزلەندىم سىزدىن!!!!!!ئۈزىڭىزچە ئۇيغۇر تۇرۇكلەرنى توپقا ئايرىپ كېتىپسىز،سىز قايسى توپقا تەۋە؟؟؟سىزمۇ غەيۋەت قىلدىڭىز،باشقىلارغا ئازار بەردىڭىز ،بۇنى قانداق چۇشىنىمىز؟؟؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 83187
يازما سانى: 34
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3103
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 20 سائەت
تىزىم: 2012-7-29
ئاخىرقى: 2012-9-19
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
سەۋېر يوللىغان ۋاقتى  2012-9-11 10:35 PM
يازغۇچى پەرھات تۇرسۇننىڭ يالقۇن روزى تەرىپىدىن خرىستى ...

تەكلىماكاندىكى ئالتۇن كولدۇما دېگەن ،ماقالىلار توپلىمىنى ئوقۇپ بېقىڭ.

http://www.huxdil.com

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 39495
يازما سانى: 204
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2047
تۆھپە نۇمۇرى: 91
توردا: 127 سائەت
تىزىم: 2011-5-3
ئاخىرقى: 2012-9-13
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
najmidin786 يوللىغان ۋاقتى  2012-9-13 07:09 PM
تەكلىماكاندىكى ئالتۇن كولدۇما دېگەن ،ماقالىلار توپل ...

«مەن بىلىدىغان پەرھات -يالقۇن ھادىسسى»نى گوگۇللاپ كۆرۈپ بېقىڭ

قولۇڭدىن كەلسە ياغ چاينا بايقۇش

ھەربىر تىنىقىڭن

تىرىشچان ئەزا

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12459
يازما سانى: 541
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 6346
تۆھپە نۇمۇرى: 889
توردا: 1559 سائەت
تىزىم: 2010-10-2
ئاخىرقى: 2012-9-17
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
almalik1 يوللىغان ۋاقتى  2012-9-13 06:46 PM
گۇلەن ئەپەندىنى ساپاسى خېلى يۇقۇرى دەپ ئويلاپتىكەنمەن ...

توپقا ئايرىپ غەيۋەت قىلماپتۇ،   مېنىڭچە مەلۇم نۇقتىدىن باشقا يەرلىرى سىزنىڭ چۈشىنىپ يېتىشىڭىزگە باغلىق .

ھەربىر تىنىقىڭنى ئەھمىيەتسىز ئۆتكۈزمە!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3482
يازما سانى: 253
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10850
تۆھپە نۇمۇرى: 503
توردا: 227 سائەت
تىزىم: 2010-7-6
ئاخىرقى: 2012-9-13
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەنچە گۈلەن ئەپەندى بۇ تېمىنى سەل ئالدىراپ يېزىپ قويغاندەك تۇرامدۇ قانداق؟

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14537
يازما سانى: 665
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7883
تۆھپە نۇمۇرى: 1582
توردا: 9453 سائەت
تىزىم: 2010-10-19
ئاخىرقى: 2012-9-20
يوللىغان ۋاقتى 6 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    گۈلەن ئەپەندىنىڭ ئەسەرلىرىنى ئوقۇغاندىن كىيىن، دوسىتلىرىمغا سۆزلەپ بەردىم، يېڭىلىقتىن بىرنى ئۇقتۇرغۇنىمغا خوشال بولۇپ ئولتۇرسام، ئۇلارنىڭ ھەممىسى گۈلەننى بىلىدىغانلىقى، خېلى ئوبدان چۈشىنىدىغانلىقىنى سۆزلەپ بېرىشتى، دوسىتلىرىمنىڭ بەزىلىرى ئۆز ۋاقتىدە گۈلەننىڭ ئۈرۈمچىدە ئاچقان كۇرىسىغا قاتنىشىپ بېقىپتىكەن، بەزىسى غەربى شىمال مىللەتلەر ئۇنۋىرىستىتىدا ئوقۇغاندا ئۇنىڭ دەرسىنى ئاڭلىغانلىقىنى ھەم پىكىرلىشىپ باققىنىنى سۆزلەپ بېرىشتى، يەنە بەزىلىرى گۈلەننىڭ ئامېرىكىدىن قايتىقاندىن كىيىنكى قەشقەردە سۆزلىگەن نوتۇقلىرىنى ئاڭلاشقا قاتناشقانلىقىنى سۆزلەپ بېرىشتى، دوسىتلىرىمنىڭ گۈلەنگە بەرگەن باھالىرى ۋە گۈلەن يازغان تور ئەسەرلىرى شۇنداقلا ئىككى قېتىملىق زىيارەتتىن شۇنى خۇلاسە قىلىمەنكى گۈلەننىڭ قايتىپ كىلىشى، خۇددى ئۆزى ئېيتىپ ئۆتكەندەك  <مىللەت، جۈملىدىن مىللى مائارىپ ئۈچۈن>، ھەرگىزمۇ <باشقا> سەۋەپلەردىن ئەمەس، بۇنداق دىگىنىم ھەرگىزمۇ چەتئەلدە قېلىپ ئېلىم تەھسىل قىلىۋاتقان قېرىنداشلىرىمنى يوققا چىقارغىنىم ئەمەس ئەلۋەتتە.
     <مەركىزى شەھەر ھۆكۈمەت خىزمىتىنى قىلىشنى ئۆزى تاللىمىدىمۇ ياكى  مەركىزى شەھەردىكى ھۆكۈمەت خىزمەت ئورنى ئۇنىڭغا خىزمەت قىلىش پۇرسىتى بەرمىدىمۇ؟ > دىگەن سۇئالغا گۈلەن ئەپەندى ئۆز ئەسەرلىرىدە ۋە زىيارەت خاتىرىلىرىدە جاۋاپ بېرىپ بولغان، بۇ سۇئالنى قايتا سوراش ۋە قايتىدىن جاۋاپ بېرىش ئارتۇقچە بىر ئىش.
    <گۈلەننىڭ قەشقەردە تىل تەربىيەلەش ئورنى ئېچىشى، نۇقۇل مىللەت ئۈچۈنلىمۇ ياكى جان بېقىشتىن ئىبارەت ھەر بىر ئىنساننىڭ ئەقەللى ئېھتىياجىنىمۇ ئۆز ئىچىگە ئالامدۇ؟> دىگەن سۇئالنى قويۇش ئارقىلىق گۈلەننىڭ مىللەت ئۈچۈن قىلىۋاتقان خىزمەتلىرىنى كىچىكلىتىپ ياكى يوقىتىپ، جان بېقىش كويىدىلىقىنى يوغانتىپ كۆرسىتىش بىمەنىلكىتىن باشقا نەرسە ئەمەس.
    مەن ۋە مۇشۇ توردىكى نۇرغۇن قېرىنداشلىرىمىز گەرچە گۈلەن ئەپەندى بىلەن كۆرشىپ باقمىغان بولساقمۇ ئۇنىڭ ئەسەرلىرىنى ئوقۇش ئارقىلىق ئۇنى تونىدۇق، بىز گۈلەننى ھۆرمەتلەيمىز ھەمدە قوللايمىز. شەخسەن ئۆزۈم گۈلەنگە بەرگەن باھايىمدىن گۇمانلانمايمەن.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   باھادىر تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-9-14 12:52 AM  


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش