مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 2660|ئىنكاس: 41

ئابدۇقادىر جالالىدىن _ مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82103
يازما سانى: 252
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4889
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 84 سائەت
تىزىم: 2012-6-25
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 03:11:19 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى


ئابدۇقادىر جالالىدىننىڭ  " مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى"  ناملىق كىتابىدىن پارچىلار :  

    ئەمگەك ئالدى بىلەن ئىنساننىڭ زۈرۈر ھاياتلىق ئېھتىياجىنى قامدايدۇ . ئەمما ،ئىنسان تىرىكچىلىك تەشۋىشلىرىدىن ئۆمۈر بويى قۇتۇلالماي، ۋاقتى ۋە زېھنىنى تالادا قالماسلىققا ياكى ئاچ قالماسلىققا سەرپ قىلىپ ئۆتسە ، ئۇنىڭ پۇتبول ياكى چېلىشىش مۇسابىقىلىرىنى كۆرگۈدەك ھەپسىلىسى بولمىسا ، شېئىر ۋە مۇزىكىلاردىن بەھرلىنىشكە زوقى بولمىسا ، تەبىئەتتىكى قۇشلارنىڭ خۇش ناۋالىرىغا قۇلاق سالغۇدەك ھالى بولمىسا ، ھەققانىيەتكە ئىنتىلگۈدەك ئالىيجانابلىققا جۈرئەت قىلالمىسا قانداق قىلغۇلۇق ؟! تەبىئىيكى ، بۇنداق ئىنسان ئۆزى ۋە ياشاۋاتقان مۇھىتى ھەققىدە قايتا ئويلىنىپ بېقىشى ، باشقا بىر تاللاشنىڭ مۇمكىنچىلىكى ھەققىدە ئىزدىنىڭ بېقىشى كېرەك .   

      ئەمگەك ، ئىدىيە ۋە پائالىيەت ... ئىدىيە پەيدا قىلالمىغان ياكى ئىدىيەنى ئادالەت يۈكسەكلىكىگە كۆتۈرەلمىگەن ئەمگەك ئادەمنى تەپەككۈرسىز ھايۋان ياكى ماشىنا ھالىتىگە چۈشۈرۈپ قويىدۇ . بۇنداق ئەھۋالدا ئادەم ئۆزىنىڭ تاماق قاچىسىنى قانداقتۇر بىر ھاكىمغا تۇتقۇزۇپ قويۇپ ، ھەمىشە ھاكىمنىڭ ياشاش مەنتىقىسىگە بويسۇنۇپ ياشاشقا مەجبۇر بولىدۇ . كۈنلەرنىڭ ئۆتۈشى بىلەن ئۇنىڭدىكى شەخسىي ئارزۇ ۋە خاسلىقنىڭ ھۈجەيرىلىرى قۇرۇپ ، ئۆزىنىڭ تۇرمۇش مۇھىتىدىن ھېچنىمە تەلەپ قىلمايدىغان بولىدۇ .   

     ھاياتىي دۇنيانىڭ لەززەتلىرىگە ئەس- ھۇشىنى يوقاتقان ھالدا بېرىلىپ ، چاھارپايلاردەك يەپ -ئىچكىنىدىن كېرىلگەنلەر قەھرىمان ياكى تىپ ھېسابلانغان يەردە ھېچكىمنىڭ  قەلبى ئاسايىشلىق  ۋە تىنچلىق تاپالمايدۇ . ھەر كىم ئۆز ئېھتىياجىنى قانائەتلەندۈرىدىغان پۇرسەتلەرنى ئىزلەپ پايپاسلاپ يۈرىدۇ ، ئۇلارنىڭ كۆز ئالدىدا رىقابەت، پۇرسەت ۋە خىرىس . ئۇلارنىڭ  كۆزى كۆز ئالدىدىكى كونكىرىت ئادەملەرنى تونۇمايدۇ ، ئېگىز بىنالارنىڭ ئاراچلىرىدا قىمىلداپ يۈرۈشكەن شۇنچە زىچ ئادەملەر بىر-بىرىگە ناتونۇش ، يالغۇزلۇق ۋە تىت-تىتلىق مەيخانىلار ۋە تۈنەكخانىلارنىڭ تىجارىتىنى كۆپۈكتەك ئۆرلىتىدۇ .   

    تاپىنى ئانا يەرگە دەسسەپ تۇرۇپمۇ ۋەتەن تۇيغۇسىدىن بىخەۋەر ئادەملەر تالاي . ۋەتەندە ياشاپ تۇرۇپ ۋەتىنى بىلەن روھى ئالاقىسى بولمىغان ئادەملەرنىڭ ئەخلەتچىلىك قىممىتى بولمايدۇ .  

    ۋەتىنىگە ئەقىدىسى بولمىغان  جان باقتىلارنىڭ روھى ئاللىبۇرۇن باشقىلارنىڭ بوغۇشىدا ھالاك بولۇپ بولغان بولىدۇ .   

      تىل ئۆزۈڭدىن، يېزىق باشقىلاردىن، پۈتكۈل ئىش-ھەرىكەتكە قۇماندان بولىدىغان مەپكۇرە باشقىلاردىن ، مانا بۇ ئەزەرىيلەرنىڭ ھازىرغىچە بولغان تەقدىرى .   

    دۇنيادىكى ياۋايىلىقنىڭ تۈرى كۆپ . بىر مەدەنىيەتنىڭ يەنە بىر مەدەنىيەتكە بولغان ئۆچمەنلىكى تۈزۈملەشكەندە، بۇنىڭ ئۆزى زامانىۋى ياۋايىلىق بولۇپ ئۇنىڭ خەتىرىگە ھېچنىمە توغرا كەلمەيدۇ  .   

   مەيلىلا، تەبىئەتنىڭ ئاسمىنى تۇتۇق بولسا ھېچقىسى يوق ، چۈنكى بۇنداق ئەھۋالدا كىشىلەرنىڭ چىراغ يېقىشىغا ھىچكىم كاشىلا بولمايدۇ . ئەمما ، سىياسەتنىڭ ئاسمىنى تۇتۇق بولسا، چىراغ يېقىش تۈگۈل، تۈزۈك يۆتەلگىلىمۇ بولمايدۇ .  

      ئىنسانىيەتچىل مەنىگە تويۇنمىغان مەدەنىيەت ھە دېسىلا ئۆزىنى باشقىلارغا تېڭىپ تەكەببۇر قىياپەتتە تۆر ئىگىلەشكە تىرىشىدۇ ۋە بارغانسېرى باشقىلارنىڭ ئىشەنچىسىدىن ئايرىلىپ قالىدۇ .   

  " يامان ئىشلارنى ئەمەلىي ھەرىكىتىڭلار بىلەن، ئۇنىڭغىمۇ كۈچۈڭلار يەتمىسە تىلىڭلار بىلەن، ئۇنىڭغىمۇ كۈچۈڭلار يەتمىسە دىلىڭلار بىلەن رەت قىلىڭلار" دېگەن خىتابلار گويا كىشىلەرنىڭ قۇلىقىدىن كۆپ ئۇزاپ كەتكەندەك ئىدى .   

     ئىرقچىلىق قانۇن، ئەدلىيە ، ئىقتىساد، مەدەنىيەت، سەھىيە ۋە تەنتەربىيە، نوپۇس قاتارلىق ساھەلەر بويىچە بىر ئىرقنىڭ يەنە بىر ئىرققا  يۈرگۈزگەن بوزەك قىلىش سىياسىتىدۇر .  

     پەن- تېخنىكىنىڭ تەرەققى قىلىشى ۋە ئىقتىسادنىڭ گۈللىنىشى بىلەن مىللەتچىلىك ياكى ئىرقچىلىق ئاخىرلىشىپ قالمايدۇ ، بەلكى يېڭى تۈس ئالىدۇ . بۇنى بۈگۈنكى دۇنيانىڭ ۋەزىيىتىگە قارىساق ئاسانلا چۈشىنەلەيمىز .  

      جەمئىيەتشۇناس داۋىد پوپېنو بىر تەرەپلىمىلىك ھالدا " ئاز سانلىق مىللەت دېگىنىمىز ئىرقىي، ئىجتىمائىي ، مەدەنىيەت قاتارلىق جەھەتلەردە پەرقلىنىپ تۇرىدىغان، كەمسىتىش ۋە بوزەك قىلىش ئوبىكتىغا ئايلانغان كىشىلەر تۈركۈمىدۇر  " دەيدۇ . ئۇ يەنە " ئاز سانلىق مىللەت" بىلەن " كۆپ سانلىق مىللەت" نىڭ پەرقى سانىنىڭ ئاز- كۆپلۈكىدە ئەمەس، بەلكى ھوقوقنىڭ ئاز- كۆپلۈكىدە، دەپ ئىزاھلايدۇ . بەزى مىللەتلەر ئۆزى كۆپ سانلىق تۇرۇپ ، باشقا يەرگە پاناھلىق ئىزدەپ كۆچۈپ بېرىش تۈپەيلى ، بۆلۈنۈپ ئاز سانلىق بولۇپ قېلىشى مۇمكىن . مىسالەن، ئەنگىلىيىگە كۆچۈپ بارغان بىنگاللىقلار ياكى تۈركلەردەك . بەزى مىللەتلەر ئۆزىنىڭ يەرلىك مۇھىتىدا كۆپ بولسىمۇ ، ئۇ يەرگە يەرلەشكەن كۆچمەنلەرنىڭ ئاۋۇپ كېتىشى بىلەن ئاز سانلىق مىللەت بولۇپ قالىدۇ . مىسالەن ، ئامېرىكىدىكى ئىندىيانلاردەك .

    نۇرۋېگىيىلىك ئىنسانشۇناس توماس خوللاند ئېرىكسون " گەرچە ئاز سانلىق مىللەت دېگەن سۆز ساندىكى ئاز - كۆپلۈكنى بىلدۈرسىمۇ ، كەسپىي ھۆججەتلەردە سىياسىي جەھەتتىكى بويسۇنۇشنى بىلدۈرىدۇ " دېگەنىدى .                  

ئەبەي تارىم ياقتۇرۇپ تەييارلىدى . داۋامى مۇشۇ ماۋزۇ ئاستىغا ئىنكاس شەكىلدە داۋاملىق يوللىنىدۇ .  بۇ كىتابنى ھەر بىرىمىزنىڭ سۆيۈپ، تولۇق ئوقۇپ چىقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن .   

مەنبە: مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى، ئاپتورى : ئابدۇقادىر جالالىدىن . شىنجاڭ پەن- تېخنىكا نەشرىياتى .  2012-يىل 4-ئاي 1-نەشرى، 1- بېسىلىشى .

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Dakyanos تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-24 03:38 PM  


Rank: 8Rank: 8

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 85
يازما سانى: 313
نادىر تېمىسى: 1
مۇنبەر پۇلى : 5857
تۆھپە نۇمۇرى: 349
توردا: 455 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 03:53:09 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئابدۇقادىر جا لالىدىننىڭ « مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى» ناملىق بۇ كىتابىنىڭ ئىسمىدىن چىقىپ تۇرۇپتۇكى، دەۋىر رېتىمى تىزلەشكەن، ھەر قايسى ئەللەر مىللەتلەر ئارسىدا مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرۇش بوشلۇقى رىقابىتى يۇمشاق بىر شەكىلدە كۈچەيگەن دەۋىردە، مىللەتنىڭ تىل، مەدەنىيەت جەھەتتىكى جەلىپ قىلىش كۈچى تۆۋەنلەپلا قالماي، ئاللىقاچان مۇداپىئە ھالىتىدە داۋام قىلىۋاتىدۇ. مەۋجۇت بۇلۇپ تۇرۇش ئىستەكلىرى، سادالىرى، تىرىشچانلىقلىرى كۆرۈلمەكتەۋە بۇ ھەقتە يىڭى سۇئاللار تاشلانماقتا. ئابدۇقادىر جالالىدىننىڭ ئىزدىنىشلىرىدىن مۇئەيييەن جاۋاپقا ئېرىشىپ قالساق ئەجەپ ئەمەس. بىزگە بۇ كىتاپنىڭ مەزمۇنى ھەققىدە ئاز-تۇلا ئۇچۇر بەرگىنىڭىزگە رەھمەت. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Dakyanos تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-8-24 03:53 PM  


سەن ۋەتەن، مىللەت دىسەڭ، تارىختا نامىڭ قالغۇسى،
بول جەسور، ئالىي نىشان ،كۆلچەك بۇلاققا قانمىغىل!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 81460
يازما سانى: 244
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4053
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 140 سائەت
تىزىم: 2012-6-12
ئاخىرقى: 2012-9-15
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 03:53:42 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
كىتابخانىلارغا سېلىنىپ بوپتۇما؟ ئۆتكەن يەكشەنبە تېخى قەشقەردە سورىسام كەلمىدى دېگەنغۇ؟!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 82103
يازما سانى: 252
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4889
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 84 سائەت
تىزىم: 2012-6-25
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 03:57:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
دېقيانوس ئەپەندىنىڭ مۇئەييەنلەشتۈرگەنلىكىگە،  رەتلىك ئورۇنلاشتۇرۇپ بەرگىنىڭىزگە رەھمەت . (  كىتابخانىلاردا سېتىلىۋاتىدۇ . )

ئۇلۇغ اللاھتىن ك

ئالىي ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 120
يازما سانى: 5752
نادىر تېمىسى: 7
مۇنبەر پۇلى : 44199
تۆھپە نۇمۇرى: 2986
توردا: 2382 سائەت
تىزىم: 2010-5-20
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:08:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
‹‹مەيلىلا، تەبىئەتنىڭ ئاسمىنى تۇتۇق بولسا ھېچقىسى يوق ، چۈنكى بۇنداق ئەھۋالدا كىشىلەرنىڭ چىراغ يېقىشىغا ھىچكىم كاشىلا بولمايدۇ . ئەمما ، سىياسەتنىڭ ئاسمىنى تۇتۇق بولسا، چىراغ يېقىش تۈگۈل، تۈزۈك يۆتەلگىلىمۇ بولمايدۇ ››    ماۋۇ قۇرلار  دەل مەن كۆڭلۈمدە ئويلىغان،بىراق ئىچىمدىن سىرتقا چىقارمىغان گەپلەركەن......

‹‹ئادەم پەقەت  قورساق تويغۇزۇشنىلا مەقسەت قىلىپ ياشىسا، ئۇ ھالدا  ئۇ ئادەمنىڭ ھايۋاندىن جىق پەرقى قالماديدۇ›› دېگەن بۇ گەپلەرنى قايەردە ئاڭلىغىنىم ئېنىق ئېسىمدە يوق،   
‹‹ئىنسان تىرىكچىلىك تەشۋىشلىرىدىن ئۆمۈر بويى قۇتۇلالماي، ۋاقتى ۋە زېھنىنى تالادا قالماسلىققا ياكى ئاچ قالماسلىققا سەرپ قىلىپ ئۆتسە ، ئۇنىڭ پۇتبول ياكى چېلىشىش مۇسابىقىلىرىنى كۆرگۈدەك ھەپسىلىسى بولمىسا ، شېئىر ۋە مۇزىكىلاردىن بەھرلىنىشكە زوقى بولمىسا ، تەبىئەتتىكى قۇشلارنىڭ خۇش ناۋالىرىغا قۇلاق سالغۇدەك ھالى بولمىسا ، ھەققانىيەتكە ئىنتىلگۈدەك ئالىيجانابلىققا جۈرئەت قىلالمىسا قانداق قىلغۇلۇق ››
  بۇ قۇرلارنى ئوقۇپ يۇقارقى سۆزلەر ئېسىمگە يەتتى....

مەيلى ئادەم بار چاغدا بولسۇن ياكى يالغۇز قالغان  ۋاقىتتا بولسۇن،ئازىراقمۇ يامان ئىش قىلما،ئۆز ئىززىتىنى بىلىش ھەممىدىن مۇھىم.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 15158
يازما سانى: 27
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8111
تۆھپە نۇمۇرى: 340
توردا: 3 سائەت
تىزىم: 2010-10-25
ئاخىرقى: 2012-8-31
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:13:52 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئابدۇقادىر جالالىدىن ئەپەندى ئاكىمىزغا يۈكسەك ھۆرمەت بىلدۈرىمەن !!   بۇ  كىتابىنى سىتىۋالدىم..زور ئىشتىياق ئىچىدە ئوقۇۋاتىمەن..

دۇنيا بىر كۈندۇر ، ئۇ بولسىمۇ بۈگۈندۇر !!

قاراخان

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18979
يازما سانى: 400
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 10089
تۆھپە نۇمۇرى: 400
توردا: 1934 سائەت
تىزىم: 2010-11-25
ئاخىرقى: 2012-10-19
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:30:56 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئابدۇقادىر جالالىدىن زامانىمىزدىكى ۋىجدانى ،ئىمانى ئويغاق زىيالىيلىرىمىزنىڭ بىرى. مۇشۇنداق زىيالىيلىرىمىز بىزدىكى زىيالىيلارنىڭ پەقەت ئۈچتىن بىرىنى ئىگىلىگەن بولسا ، ئەھۋالىمىز تامامەن باشقىچە بولار ئىدى.
  بۇ كىشنىڭ يېڭى كىتابىنى ئوقۇپ كۆرىلى  ،تەپەككۇرىمىزنى ئويغىتىپ ،بىزنى يېڭى ئىدىيە بىلەن تەمىن ئەتسە ئەجەپ ئەمەس.

مەسلەكداشلىق مىللەتداشلىقتىن ئەلا!

كۆپ پۇل تېپىش تۇ

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 10064
يازما سانى: 202
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9627
تۆھپە نۇمۇرى: 732
توردا: 1003 سائەت
تىزىم: 2010-9-12
ئاخىرقى: 2012-10-25
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:32:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئالدىنقى ھەپتە تېخى بازارغا سېلىنماپتىكەن . بۇ ھەپتە يەنە بىر كىرىپ باقسام بولغىدەك .

كۆپ پۇل تېپىش تۇرلىرى ۋە يوللىرى  باي دادام تور خاتىرىسىدە                       http://baydadam.net/

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 18902
يازما سانى: 1198
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 13360
تۆھپە نۇمۇرى: 400
توردا: 7482 سائەت
تىزىم: 2010-11-24
ئاخىرقى: 2012-10-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:35:56 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۆتكەندە «بىر كىتاپ ،بىر ئالەم »سەھىپىسىدە ئابدۇقادىر بىلەن يالقۇن روزى سۆزلەۋاتقاندەك قىلاتتى .بەلكىم مۇشۇ كىتاپ ئۇستىدە مۇلاھىزە يۈرگۈزگەن  بولىشى مۈمكىن .يالقۇننىڭ ساياھەت ئەدەبىياتى يازغۇچىلىغى توغرىسىدا توختالغىنى يادىمدا قاپتۇ ،شۇنىڭدىن قارىغاندا ئابدۇقادىر ئەپەندىم بۇ كېتاپنى چەتئەلگە بىرىپ  بىر مەزگىل ياشاپ كەلگەندىن كىيىن يازغان بولىشى مۈمكىن .مەنمۇ بىرنى سېتىۋالسام بولغىدەك .

ماتېماتىكا ئىنسان تەپەككۈرىنىڭ گېمناستىكىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 72453
يازما سانى: 40
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3294
تۆھپە نۇمۇرى: 90
توردا: 33 سائەت
تىزىم: 2012-1-2
ئاخىرقى: 2012-10-4
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-24 04:42:51 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
جەمئىيەتشۇناس داۋىد پوپېنو بىر تەرەپلىمىلىك ھالدا " ئاز سانلىق مىللەت دېگىنىمىز ئىرقىي، ئىجتىمائىي ، مەدەنىيەت قاتارلىق جەھەتلەردە پەرقلىنىپ تۇرىدىغان، كەمسىتىش ۋە بوزەك قىلىش ئوبىكتىغا ئايلانغان كىشىلەر تۈركۈمىدۇر  " دەيدۇ . ئۇ يەنە " ئاز سانلىق مىللەت" بىلەن " كۆپ سانلىق مىللەت" نىڭ پەرقى سانىنىڭ ئاز- كۆپلۈكىدە ئەمەس، بەلكى ھوقوقنىڭ ئاز- كۆپلۈكىدە، دەپ ئىزاھلايدۇ . بەزى مىللەتلەر ئۆزى كۆپ سانلىق تۇرۇپ ، باشقا يەرگە پاناھلىق ئىزدەپ كۆچۈپ بېرىش تۈپەيلى ، بۆلۈنۈپ ئاز سانلىق بولۇپ قېلىشى مۇمكىن . مىسالەن، ئەنگىلىيىگە كۆچۈپ بارغان بىنگاللىقلار ياكى تۈركلەردەك . بەزى مىللەتلەر ئۆزىنىڭ يەرلىك مۇھىتىدا كۆپ بولسىمۇ ، ئۇ يەرگە يەرلەشكەن كۆچمەنلەرنىڭ ئاۋۇپ كېتىشى بىلەن ئاز سانلىق مىللەت بولۇپ قالىدۇ . مىسالەن ، ئامېرىكىدىكى ئىندىيانلاردەك

ماڭا ماۋۇقۇرلار خىل ياقتى ئامما ئابدۇرھىم دولەتنىڭ بىر كىتابى بولدىغان مەدىنىيەت ۋە مەۋجۇتلىقىمىز  ئاشۇنڭ كىتابىدەك كىتاپ كورمۇدۇم لىكىن  ئابدۇقادىر جالالىدىننىڭ  " مەۋجۇتلۇق تەشنالىقى   بۇ ئەسەر ھەقىقەتەن بولدىكەن

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش