مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1074|ئىنكاس: 21

(فىلىم)مەھمۇد.كاشغەرى مەخپەرىسىگە سەپەر [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

مىسرانىم مەستانىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 28343
يازما سانى: 488
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 11770
تۆھپە نۇمۇرى: 1750
توردا: 5738 سائەت
تىزىم: 2011-1-30
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

مەنبە:يۇۋكۇ تورى

ئۇيغۇر،ئۇيغۇر،يەنە سۈيدىغىنىم سەن ئۇيغۇر!!! http://weibo.com/2109745207/profile/ شىنلاڭ مىكرو بىلوگ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 79144
يازما سانى: 124
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 161
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 70 سائەت
تىزىم: 2012-4-21
ئاخىرقى: 2012-5-4
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەلدىيار باش سۈرىتىڭىزگە لايىق ئىشقىپسىز ! رەخمەت سىزگە ، ساقلىۋالاي ....

بىر بالا دادىسى بولمىسا چوڭ بولىدۇ،ئەمما ئانىسى بولمىسا چوڭ بۇلالمايدۇ . بىزنىڭ بىرلا ئانىمىز بار،ئۇ بولسىمۇ ۋەتەن . ئانىمىزنى ياخشى كۆرگەنلىكىمىز ئۈچۈن پۇشايمان قىلدىڭلارمۇ دەپ سوراۋاتىسىلەر،ئانامغا تىل تەككۈزگەننىڭ تىلىنى كېسپ،قول تەككۈزگەننىڭ قولىنى سۇندۇرۋېتىمەن !

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77167
يازما سانى: 616
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2488
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 33 سائەت
تىزىم: 2012-3-9
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77167
يازما سانى: 616
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 2488
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 33 سائەت
تىزىم: 2012-3-9
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﮬﻮﻛﯘﻣﯩﺘﻰ ﻳﯘﺳﯘﭖ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻘﺎ ﮬﻪﻳﻜﻪﻝ ﺋﻮﺭﻧﺎﺗﻤﺎﻗﭽﻰ ﺑﻮﻟﯘﯞﺍﺗﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﮬﻪﻗﺘﻪ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﺩﻭﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﻛﺎﺑﺎﺭﺋﺎﮔﯩﻨﺘﻠﯩﻘﻰ 7-ﺋﺎﭘﺮﯨﻞ ﻛﯘﻧﻰ ﺧﻪﯞﻩﺭ ﺗﺎﺭﻗﺎﺗﻘﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﺧﻪﯞﻩﺭﺩﻩ << Bishkek sheherlik bash qurlush idarisining xadimi Zamire Kangeldiyevaning bildurishiche; meshhur Qirghiz maaripchisi Jusup Balasaghinigha heykel ornutulmaqchi . Bu heykel Jusup Balasaghini nami bilen atalghan Qirghizstan dolet uniwersitetining aldigha tiklenmekchi>> ﺩﻩﭖ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎﻥ.

ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻘﺎ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ؛ ﺟﯘﺳﯜﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻨﯩﻨﯩﯔ ﮬﻪﻳﻜﯩﻠﯩﻨﻰ ﺋﯧﭽﯩﺶ ﻣﯘﺭﺍﺳﯩﻤﯩﻨﻰ ﺑﯩﺸﻜﻪﻙ ﺷﻪﮬﺮﯨﻨﯩﯔ ﻗﯘﺭﯗﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﯩﯔ 125 ﻳﯩﻠﻠﯩﻘﻰ ﺧﺎﺗﯩﺮﺳﯩﮕﻪ ﺋﯘﻟﮕﯘﺭﺗﯩﻠﯩﻠﯩﺶ ﻗﺎﺭﺍﺭ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ ،ﻳﯘﺳﯘﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻨﻨﯩﯔ ﮬﻪﻳﻜﯩﻠﯩﻨﻰ ﺋﺎﺗﺎﻗﻠﯩﻖ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﮬﻪﻳﻜﻪﻟﺘﺎﺭﯨﭽﻰ ﺗﯘﺭﻏﯘﻧﺒﺎﻱ ﺳﺎﺩﯨﻘﻮﯞ ﻳﺎﺳﺎﺷﻨﻰ ﺯﯨﻤﻤﯩﺴﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﻐﺎﻥ. ﮬﺎﺯﯨﺮ ﺋﯘ ﮬﻪﻳﻜﻪﻟﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﻰ ﮬﯘﻟﯩﻨﻰ ﻗﯘﺭﯗﺵ ﺧﯩﺰﻣﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﺎﺷﻠﯩﻐﺎﻥ.

ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﺧﻪﯞﻩﺭﺩﻩ ﻳﻪﻧﻪ <> ﺩﻩﭖ ﺋﯩﺰﺍﮬﺎﺕ ﺑﻪﺭﯨﻠﮕﻪﻥ.
ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻻﺭ ﺋﻮﺯ ﺗﯩﻞ ﺗﻪﻟﻪﭘﭙﯘﺯﻯ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺋﺎﺗﺎﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺟﯘﺳﯘﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻦ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ -ﺗﯘﺭﻛﻰ ﺗﯩﻠﺪﺍ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭗ ﻳﺎﻛﻰ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯘﻧﻰ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﯩﻠﯩﭗ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﺎﭘﺘﻮﺭ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻗﯘﺗﺎﺗﻘﯘ ﺑﯩﻠﯩﮕﺌ ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻪﺳﯩﺮﯨﺪﯨﻤﯘ ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺟﯘﺳﯘﭖ ﺩﯨﻤﻪﺳﺘﯩﻦ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﻣﻪﻟﯘﻡ.

19-20-ﺋﻪﺳﯩﺮﻟﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺭﯗﺱ ﯞﻩ ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎ ﺗﯘﺭﻛﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺳﺎﺳﻪﻥ ﺩﯨﮕﯘﺩﻩﻙ ﻗﯘﺗﺎﺗﻘﯘ ﺑﯩﻠﮕﻨﯩﯔ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺗﯩﻠﯩﺪﺍ ﻳﯧﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﺋﻪﺳﻪﺭ ، ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭗ ﻗﻮﻟﻼﻧﻐﺎﻥ ﺗﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﺧﺎﻗﺎﻧﯩﻴﻪ ﺷﯩﯟﯨﺴﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﺭﻛﯩﻲ-ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺗﯩﻠﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻣﯘﻗﯩﻤﻼﺷﺘﯘﺭﯗﭖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﻛﻮﭘﻠﯩﮕﻪﻥ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﻳﯘﺳﯘﻓﻨﯩﯔ ﻗﺎﺭﺍﺧﺎﻧﯩﻼﺭ ﺳﯘﻻﻟﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﯩﺲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻗﻪﺑﯩﻠﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻛﻪﻟﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﮬﻪﻡ ﻣﯘﺋﻪﻳﻴﻪﻧﻠﻪﺷﺘﯘﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ .

ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺑﻮﻟﯘﺷﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ، ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺗﻪﺭﻛﯩﯟﯨﻨﯩﯔ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻧﻮﻗﺘﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﻧﻰ ﻛﻮﺗﯩﺮﯨﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ،ﻟﯧﻜﯩﻦ ﺑﯘ ﺳﻮﯞﻩﺕ ﺋﯩﺘﯩﭙﺎﻗﻰ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺳﺎﮬﻪﺳﻰ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﺗﯩﺮﺍﭖ ﻗﯩﻠﯩﻨﻤﯩﻐﺎﻥ. ﺋﻪﻣﻤﺎ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻳﺎﺵ ﯞﻩ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﻳﺎﺷﻠﯩﻖ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺗﺎﺭﯨﺨﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﻧﻮﻗﺘﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﻧﻰ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯨﻦ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﭖ، ﻣﺎﺧﻤﯘﺩ ﻛﺎﺷﻐﻪﺭﻯ، ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭗ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻨﯩﯔ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﯩﺴﺴﯩﻖ ﻛﻮﻝ ﺋﻪﺗﺮﺍﭘﯩﺪﺍ ﺗﯘﻏﯘﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ، ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﺭﺍﻳﻮﻧﻨﯩﯔ ﺋﻪﺯﻩﻟﺪﯨﻨﻼ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﻧﺎ ﻳﯘﺭﺗﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺩﯨﻤﻪﻙ ،ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻧﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﻛﻮﺭﺳﯩﺘﯩﺸﯩﭗ، ﻛﯩﺘﺎﭘﻼﺭ ﯞﻩ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻼﺭ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ . ﮬﻪﺗﺘﺎ ﺑﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻨﯩﯔ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻻﺭﻏﺎ ﺋﻮﺧﺸﯘﺗﯘﻟﻐﺎﻥ ﺳﯘﺭﻩﺗﻠﯩﺮﻯ ﺳﯩﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﮬﻪﻡ ﮬﻪﻳﻜﻪﻟﻠﯩﺮﻯ ﻳﺎﺳﺎﻟﻐﺎﻥ .ﺋﯘﻻﺭ ،ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺑﺎﺷﻼﻧﻐﯘﭺ ﻣﻪﻛﺘﻪﭖ ﺩﻩﺭﺳﻠﯩﻜﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﯞﻩ ﻣﻪﺧﺴﯘﺱ ﺗﯘﺯﯗﻟﮕﻪﻥ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺩﻩﺭﺳﻠﯩﻚ ﻛﯩﺘﺎﭘﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺧﻪﻟﻘﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘﻳﯘﻙ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﯩﺮﻯ ﺗﻪﺭﯨﻘﯩﺴﯩﺪﻩ ﻛﯩﺮﮔﯘﺯﯨﻠﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ.
2002-ﻳﯩﻠﻰ 5-ﺋﺎﻳﺪﺍ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﮬﻮﻛﯘﻣﯩﺘﻰ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﯞﻩ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎﺳﯩﺌﺎﺩﯨﻜﻰ ﺋﻪﯓ ﭼﻮﯓ ﺋﯘﻧﯩﯟﻩﺭﺳﯩﺘﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻯ ﮬﯧﺴﺎﭘﻼﻧﻐﺎﻥ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺩﻭﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺋﯘﻧﯩﯟﻩﺭﺳﯩﺘﻪﺗﯩﻨﻰ ﺟﯘﺳﯘﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻨﻰ ﻧﺎﻣﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺩﻭﻟﻪﺗﻠﯩﻚ ﺋﯘﻧﯩﯟﻩﺭﺳﯩﺘﻪﺗﻰ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﺎﺷﻨﻰ ﻗﺎﺭﺍﺭ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺷﯘ ﺋﺎﻳﺪﯨﻦ ﺋﻪﺗﯩﯟﺍﺭﻩﻥ ﺑﯘ ﻧﺎﻣﻨﻰ ﺭﻩﺳﻤﻰ ﺭﻩﯞﯨﺸﺘﻪ ﻗﻮﻟﻠﯘﻧﯘﺷﻨﻰ ﺑﻪﻛﯩﺘﻜﻪﻥ.
ﻣﺎﻧﺎ ﺋﻪﻣﺪﻯ ﺟﯘﺳﯘﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻨﻨﯩﯔ ﺋﯩﮕﯩﺰ ﮬﻪﻳﻜﯩﻠﻰ ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﺋﯘﻧﯩﯟﻩﺭﺳﯩﺘﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﻗﻪﺩ ﻛﻮﺗﯩﺮﯨﺶ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ.

ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ ﺳﺎﮬﻪﺳﯩﺪﻩ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻪﺕ ﺗﻪﺭﻛﯩﯟﻯ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﯩﺪﻩ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﯩﻐﺎﻥ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻼﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ . ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺩﻭﻛﺘﻮﺭﻯ، ﺋﺎﻛﺎﺩﻩﻣﯩﻚ ﺋﻪﺯﯨﺰ ﻧﺎﺭﻩﻧﺒﺎﻳﻪﯞ ﺋﯩﺰﭼﯩﻞ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻟﯘﻗﻰ ،ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎﺳﯩﺌﺎ ﺧﻪﻟﻘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﺪﯗﺭﮔﻪﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ،ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺗﺎﺭﯨﺨﭽﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯘ ﭘﯩﻜﯩﺮﻧﻰ ﻛﻪﺳﻜﯩﻦ ﺭﻩﺕ ﻗﯩﻠﯩﭙﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ،ﺑﻪﻟﻜﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭ ﮬﻪﻡ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻏﻮﺭﻭﺭﯨﻐﺎ ﺗﻪﮔﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﻠﻤﯩﻴﺌ ﮬﯘﺟﯘﻣﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺋﻪﺯﯨﺰ ﻧﺎﺭﻩﻧﺒﺎﻳﻪﯞ ﺋﻪﭘﻪﻧﺪﻯ ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﻗﯘﺭﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﭘﺘﻮﺭﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺳﻮﮬﺒﻪﺗﺘﻪ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﭖ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ.

1980-ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﺍ ﺋﺎﺗﺎﻗﻠﯩﻖ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﯩﺴﻰ ﭼﯩﯖﯩﺰ ﺋﺎﻳﯩﺘﻤﺎﺗﻮﯞ ﭘﯘﺗﯘﻥ ﺳﻮﯞﻩﺕ ﺋﯩﺘﯩﭙﺎﻗﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺋﻮﺗﻜﯘﺯﯨﻠﮕﻪﻥ ﺗﯘﺭﻛﻮﻟﻮﮔﻮﻳﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻣﯘﺋﺎﮬﺎﻛﯩﻤﻪ ﻳﯩﻐﯩﻨﯩﺪﺍ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺗﻪﺭﻛﯩﯟﻯ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﯩﺪﻩ ﺗﻮﺧﺘﯘﻟﯘﭖ، ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭙﻨﯩﯔ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﻰ، ﻗﯘﺗﺎﺗﻘﯘ ﺑﯩﻠﯩﮕﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻏﺎ ﻣﻪﻧﺴﯘﭖ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻳﻪﻧﻪ ﺋﻮﺯ ﻧﻮﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﭘﯘﺗﯘﻥ ﺗﯘﺭﻛﯩﻲ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪﺭﮔﻪ ﺋﻮﺭﺗﺎﻕ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺑﺎﻳﻠﯩﻖ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﺪﻩﻙ ﻧﻮﻗﺘﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻨﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎ، ﻗﯘﺗﺎﺗﻘﯘ ﺑﯩﻠﯩﮕﻨﯩﯔ 1998-ﻳﯩﻠﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯧﯖﯩﻠﯩﺰﭼﻪ ﻧﻪﺷﺮﯨﮕﻪ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ ﺑﻪﻏﯩﺸﻠﯩﻤﯩﺴﯩﺪﺍ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﺯﻛﯘﺭ ﻧﻮﻗﺘﯩﻨﻪﺯﯨﺮﯨﻨﻰ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﯩﮕﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ. ﺑﯘ، ﻛﺎﻟﻠﯩﺴﻰ ﻳﯧﯖﻰ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺩﻭﻟﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﯘﻏﯘﺭﯗﻟﻐﺎﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﭽﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﻧﺎﺭﺍﺯﯨﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻗﻮﺯﻏﯩﻐﺎﻥ.

ﻣﻪﻟﯘﻣﺎﺗﻼﺭﻏﺎ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭗ ﻧﺎﻣﯩﻨﻰ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺩﻭﻟﻪﺕ ﺋﯘﻧﯩﯟﯨﺮﺳﯩﺘﻪﺗﯩﻐﺎ ﺑﯧﺮﯨﺶ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﻗﯧﺘﯩﻢ1994-1995-ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﺍ ﻣﻪﻳﺪﺍﻧﻐﺎ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ، ﻟﯧﻜﯩﻦ ﭼﯩﯖﯩﺰ ﺋﺎﻳﯩﺘﻤﺎﺗﻮﯞ ﻛﻪﺑﻰ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﯩﻢ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻗﻮﺷﯘﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻮﺧﺘﯘﺗﯘﭖ ﻗﻮﻳﯘﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﻜﻪﻥ.ﻟﯧﻜﯩﻦ، ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺧﺎﮬﯩﺶ ﻛﯘﻧﺴﺎﻳﯩﻦ ﺋﺎﺟﯩﺰﻻﺷﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ،ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻛﯘﭼﻪﻳﮕﻪﻥ.

ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺧﺎﺱ ﮬﺎﺟﯩﭗ ﻳﺎﻛﻰ ﺑﯘﮔﯘﻧﻜﻰ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺗﯩﺸﯩﺪﯨﻜﻰ ﺟﯘﺳﯘﭖ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯩﻦ ﯞﻩ ﻣﺎﺧﻤﯘﺩ ﻛﺎﺷﻐﻪﺭﻯ، ﺋﺎﺑﯘ ﻧﺎﺳﻰ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ، ﺋﻪﺧﻤﻪﺩ ﻳﯘﻛﻨﻪﻛﻰ، ﺋﻪﺧﻤﻪﺩ ﻳﻪﺳﻪﯞﻯ، ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﺋﻪﻟﯩﺸﯩﺮ ﻧﺎﯞﺍﻳﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﺗﯘﺭﻛﻰ ﺧﻪﻟﻘﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻕ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻛﯩﻤﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺗﺎﻟﯩﺸﯩﺶ ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎﺳﯩﺌﺎﺩﯨﻜﻰ ﻣﻮﺩﺍ ﺋﯩﺸﻼﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ.ﺋﻮﺯ ﻛﯩﻤﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺭﻭﮬﯩﻨﻰ ﺟﯘﻣﻠﯩﺪﯨﻦ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﺩﻭﻟﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﺪﯨﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﯩﻜﻠﻪﺵ ﺋﯘﭼﯘﻥ ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﻮﺗﻤﯘﺵ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﯞﻩ ﺷﺎﻧﻠﯩﻖ ﺋﻮﺗﻤﯘﺵ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻧﺪﯨﺴﯩﻨﯩﯔ ﮬﺎﻣﺎﻥ ﮬﻪﻝ ﻗﯩﻠﻐﯘﭺ ﺭﻭﻝ ﺋﻮﻳﻨﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﭼﯘﺷﻪﻧﮕﻪﻥ ﻗﺎﺯﺍﻗﻼﺭ، ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻻﺭ ﯞﻩ ﺋﻮﺯﺑﻪﻛﻠﻪﺭ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﺩﯨﻦ ﻳﯘﻗﯘﺭﯨﺪﺍ ﻧﺎﻣﻰ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﺗﺎﻟﯩﺸﯩﺸﻨﻰ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ. ﻗﺎﺯﺍﻗﯩﺴﺘﺎﻧﻐﺎ ﺑﺎﺭﺳﯩﯖﯩﺰ، ﺋﻪﻝ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻧﺎﻣﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﺎﺯﺍﻗﯩﺴﺘﺎﻥ ﺩﻭﻟﻪﺕ ﺋﯘﻧﯩﯟﯨﺮﺳىتىتىنى ﯞﻩ ﺋﻪﻝ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻧﺎﻣﯩﺪﯨﻜﻰ ﭘﻪﻟﺴﻪﭖ-ﮬﻮﻗﯘﻕ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺋﯩﻨﯩﺴﺘﯩﺘﻮﺗﯩﻨﻰ ﮬﻪﻡ ﺋﻪﻝ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻛﻮﭼﯩﺴﯩﻨﻰ ﻛﻮﺭﯗﺳﯩﺰ، ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﻪﺧﻤﻪﺕ ﻳﻪﺳﻪﯞﯨﮕﯩﻤﯘ ﺗﻪﮔﯩﺸﻠﯩﻚ ﺋﻮﺭﯗﻥ ﺑﻪﺭﯨﻠﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻗﺎﺯﺍﻗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻧﻪﺯﯨﺮﯨﺪﻩ ﻳﯘﺳﯘﻑ ﺑﺎﻻﺳﺎﻏﯘﻧﻰ، ﻣﺎﺧﻤﯘﺩ ﻛﺎﺷﻐﻪﺭﻯ، ﺋﻪﺧﻤﻪﺕ ﻳﻪﺳﻪﯞﻯ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﻗﺎﺯﺍﻗﻼﺭﺩﯗﺭ.

ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ، ﻳﯘﻗﯘﺭﯨﺪﺍ ﻧﺎﻣﻰ ﺋﺎﺗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺑﯘﻳﯘﻙ ﺯﺍﺗﻼﺭﻧﯩﯔ ﻗﺎﺯﺍﻗﯩﺴﺘﺎﻧﺪﺍ ﻗﺎﺯﺍﻗﻘﺎ ، ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﺳﺘﺎﻧﺪﺍ ﻗﯩﺮﻏﯩﺰﻏﺎ ، ﺋﻮﺯﺑﻪﻛﯩﺴﺘﺎﻧﺪﺍ ﺋﻮﺯﺑﻪﻛﻠﻪﺭﮔﻪ، ﺷﯩﻨﺠﺎﯕﺪﺍ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭﻻﺭﻏﺎ ﺋﻮﺧﺸﯘﺗﯘﭖ ﺗﻪﺧﻤﯩﻦ ﻗﯩﻴﺎﺱ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯩﺰﯨﻠﻐﺎﻥ ﺳﯘﺭﻩﺗﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻛﻮﺭﯗﺳﯩﺰ.

ﻣﻪﺭﻛﯩﺰﻯ ﺋﺎسىياﺩﯨﻜﻰ ﺋﻮﺗﻤﯘﺵ ﺗﺎﻟﯩﺸﯩﺶ ،ﺗﺎﺭﯨﺦ ﺗﺎﻟﯩﺸﯩﺶ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﺴﻰ ﺋﺎﺧﯩﺮﻯ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻠﻰ ﻣﺎﮬﯩﻴﯩﺘﻰ ﮬﻪﻡ ﺗﺎﺭﯨﺨﻨﯩﯔ ﻳﯩﻠﺘﯩﺰ- ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﯩﻨﻰ ﭼﯘﺷﯩﻨﯩﭗ ﻳﯧﺘﯩﭗ، ﻛﯩﻠﯩﭽﻪﻛﺘﻪ ﺋﻮﺯﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺑﯘﮔﯘﻧﻜﻰ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺗﺎﻻﺵ-ﺗﺎﺭﺗﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻛﯘﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﻪﭘﺴﯘﺳﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﻩﺯﯨﻴﻪﺗﻠﻪﺭﻧﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻛﯩﻠﯩﺸﻰ ﺋﯧﮭﺘﯩﻤﺎﻟﻐﺎ ﻳﯩﻘﯩﻦ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻛﯧﺮﻩﻙ


ئۇيغۇر-ئۇيغۇردە

دائىملىق ئــەزا

ئالاھىدە ئىلگىرلەش

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 47689
يازما سانى: 1311
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 15395
تۆھپە نۇمۇرى: 1196
توردا: 2055 سائەت
تىزىم: 2011-7-13
ئاخىرقى: 2012-5-4
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
     بىلىم  سەۋىيەممنىڭ چەكلىك  بولغانلىقى  ئۈچۈن باشقىلىرىنى  ئېنىق بىلىپ  كەتمەيمەن،  بىراق  يۇقۇرىدا  ئېيتىلغانلارنىڭ  ئىچىدە  بوۋىمىز بۈيۈك ئالىم  مەھمۇد كاشغەرى  بىلەن  يۈسۈف  خاس ھاجىپلارنىڭ ئۇيغۇر ئىكەنلىكى مۇنازىرە  تەلەپ  قىلمايدىغان   پاكىتلىق  ھەقىقەتتۇر، قىرغىز يولداشلارنىڭ  يۈسۈف  خاس ھاجىپ بالاساغۇندا  توغۇلدى  دېگەندىمۇ ئۇنىڭ  قىرغىز  بولىشى ئەقىلگە  مۇۋاپىق ئەمەس،  چۈنكى  تۇغۇلغان رايۇن مىللەتنى  بېكىتمەيدۇ، خۇددى  ئەر -خوتۇن  قىرغىز  قازاقىستاندا  تاپقان  بالىسى قازاق  بولۇپ  قالمىغانغا ئوخشاش.
    بوۋىمىز  مەھمۇد كاشغارىنىڭ   مىللەت  تەۋەلىكىنى   ئۇنىڭ مەشھۇر كىتاۋى ‹‹تۈركى  تىللار دىۋانى ››   ۋە بىرلاشكەن دۆلەتلەر تەشكىلاتى ئېنىق  ئىسپاتلاپ بېرەلەيدۇ،   ئۇلارنى  تالىشىۋاتقانلار ياخشىسى دۆلىتىدە سەللە يۆگەيدىغانلارنى ھۆرمەتلەشنى ئۆگىنىپراق بىرنىمە دېسۇن. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   hekmat-uyghur تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-4-27 07:29 PM  


ئوغلۇم ، ئىسىڭدە چىڭ تۇت، ئاتاڭ ئۇيغۇر،ئاناڭ ئۇيغۇر.تۇمۇرۇڭدا ئېقىۋاتقىنى ئۇيغۇرنىڭ  قېنى.........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 78585
يازما سانى: 82
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 154
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 22 سائەت
تىزىم: 2012-4-9
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىنسانىيەت جەمئىيتىگە تۆھپىسى زور بولغان ھەر قانداق بىر شەخىس قايسى مىللەت بولۇشىدىن قەتـئىينەزەر پەخىرلىنىشىمىزگە ئەرزىيدۇ، ئۇنىڭ مىللىتىنى تالىشىش، يۇرتىنى تالىشىش، ئۆتمۈشىنى تالىشىش بىر قىسىم كىشىلەرنىڭ ئىڭىدىكى مىللەتچىلىك، يۇرتۋازلىق ئىپتىخارىغا « مەلھەم » بولىدۇ، خالاس.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 7825
يازما سانى: 368
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3587
تۆھپە نۇمۇرى: 305
توردا: 1395 سائەت
تىزىم: 2010-8-25
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇيۇك ئالىملىرىمىزنى يەنە بىر قېتىم ئەسلەش پۇرسىتى ئاتا قىلغىنىڭىزغا كۆپ رەخمەت.

ئۇيغۇر-ئۇيغۇردە

دائىملىق ئــەزا

ئالاھىدە ئىلگىرلەش

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 47689
يازما سانى: 1311
نادىر تېمىسى: 2
مۇنبەر پۇلى : 15395
تۆھپە نۇمۇرى: 1196
توردا: 2055 سائەت
تىزىم: 2011-7-13
ئاخىرقى: 2012-5-4
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
    مۇنبىرىمىزدە ئاغرىق  كېسەل  ئازابىدا ماددى جەھەتتىن   جىددى   ياردەمگە ئېھتىياجلىق قېرىنداشلىرىمىزغا ياردەم بېرىش فوندى  ياكى  تەشكىلى بار  يوقلىغىنى بىلىدىغانلار  بارمىدۇ؟تەمىنلەپ  بەرگەن  بولساڭلار.....
      تېمىدىن سىرت ئىنكاس  بولۇپ  قالدى،كەچۈۈم  بىلەن  بىرگە  ياردەم  سورايمەن.

ئوغلۇم ، ئىسىڭدە چىڭ تۇت، ئاتاڭ ئۇيغۇر،ئاناڭ ئۇيغۇر.تۇمۇرۇڭدا ئېقىۋاتقىنى ئۇيغۇرنىڭ  قېنى.........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 77874
يازما سانى: 56
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 167
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 135 سائەت
تىزىم: 2012-3-24
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇرلار ئالىملارنىڭ نەۋرىسى كۆپەيگىلى تۇرۇپتىدە

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 67304
يازما سانى: 238
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 989
تۆھپە نۇمۇرى: 149
توردا: 277 سائەت
تىزىم: 2011-11-28
ئاخىرقى: 2012-5-3
يوللىغان ۋاقتى 7 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاللا قايسى مىللەت بولسا بولمامدۇ ئىشقىلىپ تۇركى  مىللەتتىن   نىمە قىلىمىز شەخسىيەتچېلىك قىلىپ  ، ئۇ ھەم قىرغىزنىڭ ھەم ئۇيغۇرنىڭ ھەم يەنە بىرىنىڭ ئالىمى      تالىشىپ سەخسىيەتچىلىك قىلىشنىڭ قىلچە ئەھمىيىتى يوق  بۇ  جەسىدىمۇ قالمىغان ئادەمگە    ،  

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش