 |
كۆچمەننىڭ يۈرىكى پوك-پوك
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 f9 d- J* W6 i1 b) dبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- |5 N$ M2 s% l, I% b
تۈركىيە تەسىراتلىرىم(7)بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# Q0 z" a x1 \- `3 X8 y% R
( مەنبە: باغداش. ئاپتورنىڭ رۇخسىتى بىلەن ماۋزۇ ئۆزگەرتىلدى؛ ئەسلى ماۋۇزۇسى 'خوجايىنلىق ېڭى')بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ [ N, ]; \; y& U2 _/ s7 |
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 q( n2 Y) U% p+ Jبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. O" A* n9 z+ y+ A
مەھەللە جامائىتىمىز سەپ تارتىپ تەگبىر ئېيتىپ مەسچىتكە كەلگىنىمىزدە، مەسچىتنىڭ ئىچى ۋە قوروسىلا ئەمەس، ئەتراپتىكى تار كوچىلارمۇ توشۇپ قالغىلى تۇرۇپتۇ. مەسچىت چوڭ مەسچىت دەپ ئاتىلىدىغان ناھىيە بازىرىدىكى قەدىمىي بىر مەسچىت. مەسچىتنىڭ ئەتراپىمۇ قەدىمىي كوچا، قەدىمىي ئۆيلەر، ئىچىدە يېپمۇ-يېڭى ئاھالىلەر يەنى ناھىيىمىزدىكى ئىدارە-ئورگانلاردا ئىشلەيدىغان خەنزۇ ئىشچى-خىزمەتچىلەر. ئىنىم ياندىكى بىر قورونىڭ تېمىدىن ئاتلاپ چۈشۈپ ئۆگزىسىگە يامىشىپ چىقتى ۋە جاينامازنى ئاچتى. مەن دەرھال دادامنىڭ كۆزىگە قارىدىم، دادام " تاتە قولۇمنى " دېگىنىچە قولىنى ئىنىمغا ئۇزاتتى. شۇنىڭ بىلەن 200-300 كىشىلىك بىر جامائەت ئەتراپتىكى ئۆگزىلەردە سەپ تۈزدۇق. ئىچىمدە " باشقىلارنىڭ بېشىغا دەسسەپ تۇرۇپ ناماز ئوقۇۋاتىمىز" دەيدىغان بالىلارچە بىر مەغرۇرلۇق. خۇتبە باشلاندى، ھۆرمەتكە سازاۋەر دىنىي زات مىجىت قارىم مىكراپون ئالدىدا؛ مەرھۇمنىڭ شۇ كۈنكى خۇتبىسىدىن تۆۋەندىكى جۈملىلەر ئېسىمدە:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 Q8 c7 B. D2 ?7 H) F5 V3 ]--- ... بۈگۈن ئۇلۇغ بىر كۈن، ئالدى بىلەن ئۆزئارا ئۆچ-ئاداۋتىڭلارنى ئۇنتۇڭلار.... بۈگۈن خاسىيەتلىك بىر كۈن ، شېھىتلىكنى زىيارەت قىلىشنى ئۇنتۇپ قالماڭلار، بۈگۈن مۇبارەك بىر كۈن، كۈلۈڭلار، يايراڭلار، خوشال ئۆتۈڭلار؛ غۇلىچىڭلارنى كەڭ كېرىپ، پۇتۇڭلارنى يەرگە ئۇرۇپ تۇرۇپ ئۇسۇل ئوينىغىنىڭلار، بۇ زىمىن مېنىڭ دېگىنىڭلار..... جەننەتنى ئارزۇ قىلساڭلار بەندىگە قۇل بولماڭلار، بەندىنى قۇل قىلماڭلار، بەندىنى قۇل قىلغانغا قاراپ تۇرماڭلار....بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 g7 u& u( F) `+ m7 X; u
نامازدىن كېيىن ئۆگزىلەردىن سەكرەپ چۈشىۋاتقىنىمىزدا بىرقانچە كاتەكلەر ئۆرۈلدى، بەزى تاملار قىيسايدى؛ ئەمما ئۆي ئىگىلىرىدىن بىرسى ئىشىكىنى ئېچىپ چىقىپ ئىنكاس قايتۇرمىدى، تۇرۇپلا مەسلىكىم كېلىدۇ، بۇنچە ئاڭلىق، بۇنچە سەۋرچان، بۇنچە تەرتىپلىك يېڭى قوشنىلارغا؛ شۇ كۈنى كاللامدا ئۇشتۇمتۇت پەيدا بولغان، ئەمما جاۋابسىز قالغان سوئاللار شۇ:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 w- g$ F! e2 R! K/ B1 . ئەجىبا، ئادەتتە " خەقنىڭ نەرسىسى"، "كىشىنىڭ ھەققى" دېگەندەك ئەخلاقىي ئاگاھلاندۇرۇشلىرىنى ئېغىزىدىن چۈشۈرمەيدىغان دادام، بۇ نۆۋەت ئىنىمنى خەقنىڭ تېمىدىن ئاتلاپ چۈشۈشتىن، ئۆگزىسىگە يامىشىپ چىقىشتىن توسمىدى؟ ئەكسىنچە ئۆزىمۇ ھېچ تەرەددۇت قىلماستىن ئۆگزىگە ياماشتى؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% Z, a# d0 O8 J+ O. V/ j# n2. ئەجىبا 200-300 كىشىلىك بۇ تەقۋا جامائەت ئۇ ئۆگزىنىڭ ئىچىدىكى كىشىلەرنىڭ ئارامى ۋە مال-مۈلكىنىڭ زىيان-زەخمىتىنى ئويلىشىپ قويمىدى؟بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 H+ P) ^0 r. Z, b: e( F' i
3. ئەجىبا، بۇ ناھىيىنى باشقۇرۇۋاتقان ئۆگزىنىڭ تېگىدىكىلەر-ئۆينىڭ ئىچىدىكىلەر دېرىزىلىرىنى باشلىرىدىن چىقىرىپ " بۇ مېنىڭ تېمىم، بۇ مېنىڭ ئۆگزەم" دېمىدى ياكى دېيەلمىدى؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; W6 \, L% f! i0 c بۇ سوئاللارنىڭ جاۋابىنى تۈركىيەگە كەلگەندىن كېيىن تاپتىم؛ تاپقاندىمۇ بۇ يەردە ياشاۋاتقان ئۇيغۇرلار بىلەن ئارىلىشىپ ئۆزى خېلى پۇل تاپقان ۋە يول تاپقان، ئەمما ئانا ۋەتىنىدىكىدەك قاقاقلاپ كۈلەلمەيۋاتقان بايلارنى، ئۆزى كەيىپ -مەست، ئەمما ئانا يۇرتىدىكىدەك دەلدەڭشىپ-كوچىنىڭ ھەممە يېرىگە دەسسەپ يۈرەلمەيۋاتقان نوچىلارنى كۆرگەندىن كېيىن تاپتىم. ئالدىنقى ئىككى سوئالنىڭ جاۋابى: خوجايىنلىق ئېڭى. يەنى بۇ زېمىندا ئەۋلادمۇ-ئەۋلاد ياشاپ كېلىشتەك تارىخنىڭ، بۇ زېمىننىڭ مازار تاشلىرىدىن قۇش ئۇۋىلىرىغچە ھەممە نەرسە ئۆزىگە تونۇش بولۇشتەك رېئاللىقنىڭ يەرلىك خەلققە تەبىئىي ھالدا سىڭدۈرۈپ كەتكەن ئۈستۈنلۈك ۋە ئىگىدارچىلىق ئېڭىدۇر. ئاخىرقى سوئالنىڭ جاۋابى بولسا: كۆچمەنلىك تۇيغۇسى. يەنى گەرچە ھەممە نەرسە ئىلكىدە بولسىمۇ، يىلتىزى- ئەجدادلىرىنىڭ ئىزى ۋە مازىرى بۇ زېمىندا بولماسلىقتەك بىر رېئاللىقتىن كېلىپ چىققان ئەندىشە؛ تونۇش بىر تەمسىلنىڭ قېلىپىغا سالساق: كۆچمەننىڭ يۈرىكى پوك-پوك. بەلكىم سوتسىيولوگىيەدە دېيىلىدىغان ئىجتىمائىي( كوللېكتىپ) يوشۇرۇن ئاڭ دېگەن مۇشۇ بولسا كېرەك. نېمە ئۈچۈن ئانا ۋەتەندە، شۇنچە نامرات، شۇنچە تەشۋىشلىك يىللاردىمۇ ھېيتلار شۇنچە رەڭدار،شۇنچە داغا-دۇغلۇق، شۇنچە جۇشقۇن ئۆتىدۇ؟ دېيىلگىنىدەك، بەلكىم زىيادە قانائەتچانلىقتىندۇر، بەلكىم بىپەرۋالىق، خورلۇقنى ھېس قىلماسلىق ياكى جەۋرگە(جاپاغا) ئادەتلىنىپ كەتكەنلىكتىندۇر؛ ئەمما مېنىڭچە ئەڭ كۆپ ئېھتىماللىق، قان ۋە مەدەنىيەت ئارقىلىق ئەۋلادمۇ-ئەۋلاد كۆچۈپ كېلىۋاتقان خوجايىنلىق ئېڭىنىڭ قۇدرىتىدىندۇر. ئويلىماي تۇرالمايمىز، نېمە دېگەن تۈگىمىگەن، نېمە دېگەن ئۇپرىمىغان خوجايىنلىق ئېڭى بۇ؟ بەلكىم مىجىت قارىمغا ئوخشاش ئۆلىمالىرىمىزنىڭ خۇتبە ئارىلىقلىرىدا، تۇرسۇن قۇربانغا ئوخشاش ئالىملىرىمىزنىڭ لېكسىيە ئارىلىقلىرىدا قولىغا تۇتقۇزالغان قەغەزلەردىن ھالقىپ چىقىپ قىلغان ئىما-ئىشارەتلىرىنىڭ، سىڭدۈرگەن تەلىماتلرىنىڭ خاسىيىتىدىندۇر. بەلكىم...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) b9 \1 a! }$ ~0 H! H6 S( q بۇ تىمىدا مۇنداق بىر گۇمانمۇ بار: خوجايىنلىق ئېڭى بىر مىللەت ئۈچۈن پايدىلىقمۇ-زىيانلىقمۇ؟ يەنى ئالغا باستۇرامدۇ، غەپلەتتە قالدۇرامدۇ؟ بەلكىم، چېچەنلەرگە ئوخشاش رۇسلار تەرىپىدىن روھىي جەھەتتىن سۇندۇرۇلۇشقا، مەدەنىيەت جەھەتتىن تەسلىم قىلىنشقا، مەمۇرى جەھەتتىن شەرتسىز بويۇن ئەگدۈرۈلۈشكە دۇچ كېلىۋاتقان قەۋملەر ئۈچۈن،خوجايىنلىق ئېڭى مەۋجۇتلۇق كۈرىشىدىكى مۇستەھكەم بىر قورغان؛ تۈركلەرگە ئوخشاش ھۆر-باياشات مىللەتلەر ئۈچۈن بەلكىم بىخۇتلىشىشنىڭ، ئارقىغا چېكىنىشنىڭ باشلانغۇچ نۇقتىسى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 Y, b2 K6 z- _7 `$ A$ S$ R: D* {
يازمىنىڭ بۇ قىسىمىنى، ئالدىنقى قىسىمدا بىزنىڭ پارات دەپ تەرىپلەنگەن ھېيت ناماز سەپىرىنىڭ باشلانغۇچ مۇساپىسىنى تەسۋىرلەش ۋە تەھلىللەش بىلەن ئاخىرلاشتۇرىمەن: تەكبىر ئېيتىپ كېتىۋېتىپ ئارقامغا بىر بۇرۇلدۇم: ئالتە كىشىلىك قوشۇن ھويلىمىزدىن چىققاندا ئىشىكىمىزنىڭ ئالدىدىكى چوڭ يولنى سۈپۈرۈپ ۋە سۇ سېپىپ قالغان ئاپام تېخىچىلا ئالقىنىنى چېكىسىگە سايىۋەن قىلىپ بىزگە قاراپ تۇراتتى. بەلكىم ئۇ بەش ئوغلىنىڭ تەڭلا قاتارغا قېتىلىپ قالغىنىنى كۆرۈپ ئۆزىنى دۇنيانىڭ خوجايىنىدەك ھېس قىلىۋاتقاندۇ!؟ بەلكىم، قەدىناس جورىسىنىڭ بىر توپ جامائەتكە سەركە بولۇپ كېتىۋاتقىنىنى كۆرۈپ ئۆزىنى بۇ مەھەللىنىڭ خوجايىنىدەك ھېس قىلىۋاتقاندۇ! بەلكىم، يۇرت جامائىتىنىڭ شۇ مەغرۇر مېڭىش ۋە يەرنى تىترىتىشلىرىدىن، بۇ زېمىننىڭ ئەبەدىي خوجايىنلىرى مانا بۇ! دەۋاتقاندۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. ~+ G9 y: J6 j
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 d, w8 g2 {% t2 c
تولۇقلىما مەزمۇن (2014-9-11 02:35 AM):
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 \& h2 d' w7 k2 l' kبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( J. ~/ _% g6 [" i! K- l( B
تۈركىيە تەسىراتلىرىم (9) ئاللاھ رىزاسى
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. s! B0 N5 ^* G ]) ئاپتورى: قاريابكۆك، باغداش تورىدىن ئېلىندى(
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @4 _, N. _, b' y) b9 ? ۋەتەندىكى چېغىمدا دىنىي سۆھبەتلەردىن ئۇزاق قالغىنىم ئۈچۈنمۇ، ياكى شۇ مەزگىللەردە ئومۇملاشمىغانمۇ " ئاللاھ رىزاسى" دېگەن سۆزنى تۇنجى قېتىم تۈركىيىدە ئاڭلىدىم؛ مەيلى رەخمەت ئېيتىش ئورنىدا دېيىلگەن " ئاللاھ رازى بولسۇن" دېگەن سۆز، مەيلى ئۆتۈنۈش مەنىسىدە دېيىلگەن " ئاللاھ رىزاسى)رازىلىقى( ئۈچۈن" دېگەن سۆز بولسۇن، دەسلەپتە ماڭا بىراز مەنتىقسىز تۇيۇلدى. بولۇپمۇ " ھەممە ئىش ئاللاھ رىزاسى ئۈچۈن بولۇشى كېرەك" دەيدىغان سىياسىي ۋە ئىجتىمائىي چاقىرىق ئىدىيەمدىن بەك ئۆتمىدى. ئويلىغىنىم شۇ: ئاللاھنىڭ بەندىگە ئېھتىياجى يوققۇ؟ ئۇنىڭدىن كۆرە " ئەلنىڭ رازىلىقى ئۈچۈن" دېيىلسە بىراز ئەقىلغە ئۇيغۇن ئەمەسمۇ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 x: F7 q( J6 A( Q بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' `- l0 z3 K3 E% Y8 `" r% y9 L" b
كۈنلەر ۋە ئايلار ئۆتكەنسېرى مەسىلە بىراز ئايدىڭلاشتى:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& I3 U5 S9 ^9 yبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 s% G# W3 V+ F. N, L! k5 v* Z
1 بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ D2 Y0 L9 d% b4 W
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. s6 f, J. ^- B+ f3 q بىر كۈنى تېلېۋىزوردا بىر خەۋەر چىقتى: باش مىنىستىر تانسۇ چىللەر خانىم بىلەن دۆلەت مۇداپىئە مىنىستىرى ئسمەت سەزگىن ئولتۇرغان ئايرىپلاندىن تېخنىكىلىق چاتاق چىقىپ، ئايرىپلاننىڭ ئىچىدە ئاز-تولا قىيا-چىيا كۆتۈرۈلگەن، ئاندىن لۇتچۈكنىڭ ئۇستىلىقى بىلەن ئايرىپلان ئارقىسىغا ياندۇرۇلۇپ جايىغا قوندۇرۇلغان. يولۇچىلار ئايرىپلاندىن چۈشۈشىگىلا مۇخبىرلار ئىككى دۆلەت ئەربابىنى قورشىۋالدى، ھەر ئىككىسىگە سورالغان سوئال ئوخشاش، ئېرىشىلگەن جاۋاپ ئوخشاش ئەمەس. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- e- l1 ]: I: Z+ A/ ]3 E& x
مۇخبىر: قورقتىڭىزمۇ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 J( s. g+ ^) ~, T: Q, |' n تانسۇ چىللەر: بىزدە قورقۇش دېگەن نېمە بارمۇ؟! بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @1 e; R$ K( O5 G
ئىسمەت سەزگىن: قورقمۇدۇم، چۈنكى تەقدىرگە ئىشەنگەن ئىنسانمەن!'بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: B( l, b. x3 p* ~" \4 f1 V n
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. {# O6 G& e9 i) l تانسۇ چىللەر " مەن قەھرىمان تۈرك مىللىتىنىڭ ئەۋلادى، شۇڭا قورقمۇدۇم" دېمەكچى؛ ئىسمەت سەزگىن بولسا، " جاننى ئاللاھ بەرگەن، ئاللاھ ئالىدۇ" دېمەكچى.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! _7 V! M, Q9 t+ i; j( `! {
تۈركىيىدە كىشىلەر تەۋە بولغان سىياسىي پارتىيەلىرى، قوبۇل قىلغان ھايات شەكىللىرىگە ئاساسەن ئوڭچى، سولچى، دىنچى، مىللەتچى، ئاتىسىت ، كوممۇنىست دېگەندەك كوپلىگەن قۇتۇپلارغا بۆلىنىدۇ. بۇ قۇتۇپلاشما، بۇ قۇتۇپلاشما، ئۆلۈمگە قانداق پوزىتسىيە تۇتۇشتەك نازۇك تىمىلاردا بەكلا ئايدىڭلشىدۇ، نېمە ئۈچۈندۇر ياتاقداشلىرىمدا بۈگۈن ئۇنداق بىر ئالامەت كۆرۈلمىدى:
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 N/ S0 d; U4 t5 X6 @ ---تانسۇ چىللەرنىڭ جاۋابى ياڭراق ۋە يالتىراق، ئىسمەت سەزگىننىڭ ئاممىباپ ۋە سالماق...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- f/ u% L: `1 k --- تانسۇ چىللەرنىڭ جاۋابىدا قايناق، ئەمما سۈنئىي بىر ھېسسىيات ، ئىسمەت سەزگىننىڭكىدە توختىغان بىر ئەقىل ۋە پەلسەپە......
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ [4 r# r9 |1 y, k( w8 k5 A! _* _) t --- تانسۇ چىللەرنىڭ كۆككە كۆتۈرىۋاتقىنى ئەجداد روھى، ئىسمەت سەزگىننىڭكى ئىلاھىي قۇدرەت.....بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 x+ ^0 ?1 a4 s/ k8 A+ v* S5 }' l
--- تانسۇ چىللەر ئۆزىنىمۇ باشقىلارنىمۇ پەپىلەۋاتىدۇ، ئىسمەت سەزگىن كۆڭلىگە نېمە كەلسە شۇنى دەۋاتىدۇ.....
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 {; Q" W$ z! J..................
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @* K' W: z- w. u3 iبۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @+ ?( }8 Y# P* g# ]' s
مېنىڭ دىققىتىمنى تارتقىنى جاۋاپلار ياكى باھالار ئەمەس، بۇ كۆپ قۇقتۇپلۇق ساۋاقداشلىرىمنىڭ بىر نۇقتىدا تېزلا بىر قۇتۇپقا كېلىشى، ھەممىسنىڭلا، ئىسمەت سەزگىننىڭ جاۋابىنى، تانسۇ چىللەرنىڭكىدىن سەمىمىي دەپ ئالقىشلىشى. يەنى ئىلاھىي قۇدرەتكە تايانغان قورقماسلىق ئىزاھاتىنىڭ بارچە قۇتۇپلار تەرىپىدىن ئېتىراپ قىلىنىشى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @2 }0 U3 [: |/ g, z
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# ~* t& a1 k8 p2 {/ } 2 بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: E7 C. z; B* K% Q; Z: B& B
يېقىن ئۆتىدىغان ئىككى چېچەن ساۋاقدىشىم بار، بىرسىنىڭ ئىسمى شامىل، يەنە بىرسىنىڭ كامىل. ھەر ئىككىسى ئۆزلىرىنى مىللىي ئازاتلىق جەڭچىسى دەپ قارايدۇ، ياكى شۇنداق بولۇش ئۇلارنىڭ غايىسى؛ پەرق شامىلنىڭ ئېغىزىدىن ۋەتەن، مىللەت دېگەن سۆزلەر ئۆكسىمەيدۇ؛ كامىل ئاللاھ كەلىمىسىنى ئېغىزىدىن چۈشۈرمەيدۇ. بىر مەھەل چېچەنىستاندا ۋەزىيەت جىددىيلىشىپ قالدى، ھەر ئىككىسىنى كافكاس تاغلىرىغا ئۇزۇۇتوپ قويدۇق. كامىل خوشلىشىش سۆزىدە ئاللاھ رىزاسى ئۈچۈن دەپ يولغا چىقتى، شامىل ۋەتەن ئۈچۈن دەپ قەسەم ئىچتى. ئارىدىن 1 ئاي ئۆتكەندە شامىل مەكتەپتە قايتا پەيدا بولدى، سەپتىن قايتىشىنىڭ سەۋەبىنى سورۇدۇم. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @' h( n" V+ r& U8 |) f! ^/ O4 n
--- قوماندانىمىزغا ئىشىنەلمىدىم، ساپ چېچەن ئەمەس، ئورۇس قېنى باردەك قىلىدۇ.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. U% T _, m. l: H" i8 W2 z/ b
يەنە بىر ئاي ئۆتكەندە ئىستانبۇلدا چېچنلەرنىڭ بىر نامايىشى بولدى، نامايىشچىلارنىڭ قولىدا ئىككى كىشىنىڭ رەسىمى بار ئىدى، بىرى22ياشلىق كامىل، يەنە بىرى شامىل تەرىپىدىن روس قېنى بار دېيىلگەن قوماندان. ھەر ئىككى رەسىمنىڭ ئاستىغا " شېھىدلەر ئۆلمەز!" دېگەن شۇئار يېزىلغان ئىدى. بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. F8 F \, h' @( ?2 P! R
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- q/ D4 {- {7 i
ئەنە شۇ كىچىككىنە ئىككى ئىشتىن باشقا تۈركىيىدە يەنە مەن كۆرگەن، ئىلىمگە تولغان پراففىسورلار ئىچىدىمۇ مەسچىتتە تەسۋىي سېرىپ ئولتۇرۇىدىغانلار بارلىقى، مال بىساتى زىيادە كارخانىچى-سودىگەرلەرنىڭمۇ مەسچىتتە قايسى بىر غېرىپ قەۋمنىڭ كېلەچىكى ئۈچۈن ئوقۇلغان دۇئاغا كۆز يېشى قىلىپ ئولتۇرۇشى، 100 مىڭ نوپۇسلۇق بىر رايوننى ئىدارە قىلىۋاتقان بىر ئەمەلدارنىڭمۇ جاينامازنىڭ ئۈستىدە بوينىنى پۈكۈپ ئولتۇرۇشلىرى قاتارلىقلاردىن "ئاللاھ رىزاسى" دېگەن تېرمىننىڭ تۇغۇلۇش ۋە بۇ نامدىكى چاقىرىقنىڭ ئوتتۇرىغا چىقىش سەۋەبىنى چۈشەنگەندەك بولدۇم: ئېغىر بىر ۋەزىپىنى ئۈستىگە ئالغانلار، ئۇلۇغ بىر غايە ئۈچۈن يولغا چىققانلار، خەتەرلىك بىر دوقمۇشتىن ئۆتۈشكە مەجبۇر بولغانلار چوقۇم ئۇلۇغ ۋە تەڭداشسىز بىر كۈچنى ئارقىسىغا ئېلىش كېرەك. بولۇپمۇ سەپەرگە ئورۇق ئات بىلەن ئاتلانغانلار تېخىمۇ شۇنداق.
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @& a$ e$ C3 {$ r" M8 K8 B بۇ چۈشەنچىنىڭ تۈرتكىسىدە ۋەتەندىكى قاخشاش ۋە ۋايساشلىرىمنى قايتىدىن بىر تارازىغا سېلىپ باقتىم؛ نەتىجىدە يىللاردىن بېرى خۇراپىي دەپ قاخشاپ-كايىغان كىشىلىرىمنىڭ يىراقنى كۆرەر ئۆلىما ئىكەنلىكىنى، ئەسەبىي دەپ تىللىغانلىرىمنىڭ ئالتۇندىن ھەيكەلگە مۇناسىپ قەھرىمان ئىكەنلىكىنى، زامانىۋىي دەپ ئارقىسىدىن داپ چالغانلىرىمنىڭ مەدەنىيەت تەسلىمچىسى ئىكەنلىكىنى، غەيۋەتچى دەپ قاچقانلىرىمنىڭ ھەققانىي سوتچى ئىكەنلىكىنى بايقاپ يەتتىم. بىلدىمكى: ئاقساقاللىرىمىزنىڭ تۈگىمەس "يامان بولىدۇ"لىرى بىزنى بىز قىلىپ تۇرغان چېگرالار ئىكەن ئەمەسمۇ؟ ئىشىك ئالدىدا توپلۇشۇپ ئولتۇرۇۋېلىپ قىزلىرىمىزنىڭ يوپكىسىنىڭ ئۇزۇن-قىسقىسىنى ئۆلچەيدىغان ئاياللار قېنىمىزنىڭ قوغدىغۇچىلىرى ئىكەن ئەمەسمۇ؟ بەزى جاھىللىقلار تېگى-تەكتىدىن ئالغاندا بىرقاققا بىر قاق كۈرەش ئىكەن ئەمەسمۇ؟ سەھنىگە چىقىرىپ ئىلغار دېسە تۆۋەندە تۇرۇپ چاۋاك چالغانلىرىم تانغاق ئىكەن ئەمەسمۇ؟ تانماسلىقنىڭ، ساتماسلىقنىڭ، يانماسلىقنىڭ ئەڭ ئىشەنچلىك كۈچ مەنبەسى ئېتىقاد ئىكەن ئەمەسمۇ؟ دۆلىتىمىزنىڭ ئىسلام دىنىنى سوتسىيالىزم بىلەن ماسلاشتۇرۇش دېگەن چاقىرىقىنىڭ دانالىقىمۇ مانا مۇشۇ نۇقتىدا ئىكەن ئەمەسمۇ؟!
|
 |