مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 781|ئىنكاس: 15

o (ھىكايە) [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8590
يازما سانى: 179
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9236
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 685 سائەت
تىزىم: 2010-8-31
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |



O
(ھىكايە)         


      بىز ئادەملەر ئېغىر كېسەل تارتقانلىرىمىزدا ياكى نۇرغۇن ئىشلارنى توغرا دەپ ھىساپلاپ قىلىپ بولغاندىن كىيىن ئۇ قىلغان ئىشلىرىمىزنىڭ خاتا ئىكەنلىگىنى بىلگىنىمىزدە  بۇلۇپمۇ <<كىيىنلىك>> نى كۆز ئالدىمىزغا كەلتۇرگىنىمىزدە خىيالچان بۇلۇپ ، ئوتمۇشتىكى كەچمىشلىرىمىزنى ئويلايدىغان ، قاچان ئۇلۇپ قالارمەن دەپ غەم يەيدىغان بۇلۇپ قالىدىكەنمىز. بۇلۇپمۇ مەندەك بىر ئائىلىدىكى ئۇچەيلەن ئۈچ يەردە بۇلۇپ ، ئاغىرىپ كېسەل كارۋىتىدا يالغۇز قالغاندا ئويلىمايدىغان ئىشلىرىمىز قالمايدىكەن.
مانا ،  بۇگۇن  ئوتتۇرا مەكتەپتە سىياسەت دەرسى  بىرىدىغان ئايالىم دۆلەت بايرىمىلىق دەم ئېلىشىنى ئاخىرلاشتۇرۇپ  ئۇرۇمچىگە قوش تىل بۇيىچە بىلىم ئاشۇرىۋاتقان مەكتىۋىگە  كەتكەندىن كىيىنكى يىگانىلىق بولسا كېرەك  ، ئەيتاۋۇر ، تېخى نەچچە كۇنلا قالغان قوربان ھېيتىمىزنى يالغۇزچىلىقتا قانداق ئوتكۇزۇشنى بىردەم خىيال قىلغاندىن كىيىن  ،  بايراملىق دەم ئېلىشىنى ئاخىرلاشتۇرۇپ ،  يېزىدىكى چوڭلارنىڭكىدە تۇرۇپ ، قوشتىللىق باشلانغۇچ مەكتەپتە ئۇقۇشقا كەتكەن  بالام ئىسىمگە كىلىپ ، كېسەل كارۋىتىدا  ياتقاچ بالامدەك ۋاقىتلىرىمدىكى  ئىشلاردىن باشلاپ ئوتكەن كەچمىشلەرنى كۆزئالدىمدىن ئوتكۇزۇشكە باشلىدىم.
**********************************************************
   مىنىڭ باشلانغۇچ مەكتەپتىكى لەقىمىم << O >> ھەرىپى بۇلۇپ ، بالامدەك ۋاقتىمدا بىر قېتىملىق ئىمتىھاندا سىڭىپ قالغان ئىدى.
سەككىز ياشتىن ئازىراق ئاشقان ۋاقىتلىرىم ئىدى  ، يازلىق تەتىلنىڭ ئالدىدىكى بىر كۇنى  ئاپام ئەتىگەندىلا ئادىتى بۇيىچە  بىزگە ئۇماچ  بىرىپ  بولغاندىن كىيىن ، ماڭا بىر مۇنچە دەرس تەكرارلىتىپ ، كاۋا ، قاغا جىگدە ئارىلاشتۇرۇپ ياققان قوناق ناننى شاڭدا تىكىپ ، قىزىل پۇرۇچتا يۇلتۇز بەلگىسى  چۇشۇرۇلگەن سومكامغا سېلىپ <<ئوماق بالام مەكتەپكە مېڭىڭ ، دەرسنى ياخشى ئاڭلاڭ ، كەچتە ئىمتىھاننى بىرىپ بۇلۇپلا بالدۇر كىلىڭ  >> دەپ مەكتەپكە يولغا سالدى.
    ئوينىڭ ئالدىغا چىقىشىمغا ھەربىچە سېرىق شەپكە كىيىۋالغان خەلق ئەسكىرى ئەنۋەر تاغام مىلتىقىنى ئاسقىنىچە ئۇيىدىن چىقىپ   <<مەكتەپكە ماڭدىڭىزما ، يۇلىمىز بىر ئىكەن ، بىللە ماڭايلى ، مەنمۇ 10-دادۇي (چوڭ ئەترەت )گە مەشىققە ماڭدىم >>دىگىنىچە قۇلۇمدىن يىتىلەپ ماڭدى.مەن ئەنۋەر تاغامغا پات-پات  ئوقنىڭ پىستىنىنى بىرىپ تۇرغاچقىمىكىن ياكى ماڭا قىزىق چۇچەك ئېيتىپ بەرگەچكىمىكىن بەكلا ئامراق ئىدىم.
تاغام بۇگۇنمۇ تەلىۋىم بۇيىچە مەن قايتا-قايتا ئاڭلىغان چىن تۇمۇر باتۇرنىڭ ھىكايىسىنى ئېيتىپ بەرگەچ ماڭدى ، نەچچە ۋاقىتتىن بىرى ئىككى ئاش پىشىمدىن ئۇزۇن بىلىنىدىغان ،توغراق ، يولغۇن ، كۇرۇك  قاتارلىقلار زىچ ئوسكەن  ، جاڭگال ئىلىنى ، سالما، پاتمانچۇق ..لار قەدەمدە بىر ئۇچراپ تۇرىدىغان  بولغاچقا ، يالغۇز ماڭسام قورققۇم كىلىدىغان  ئوتتۇرا شۇرلۇقنىڭ يۇلى بىردەمدىلا تۇگەپ ئەترەتكە كىلىپ قالدۇق.
تاغام مەشىق قىلىدىغان يىرىگە كەتتى .
   مەن ئەترەتنىڭ  كېسەكتە قۇپۇرۇلغان تېمىنىڭ ئىچى-سىرتىغا يىڭى يىزىقتا مەن تۇلۇق تۇنۇمايدىغان چوڭ-چوڭ ھەرىپلىك خەت يىزىلغان ، ئەينى ۋاقىتتا مەن تۇنۇمايدىغان  ساقاللىق ۋە ساقالسىز بۇلۇپ بەش  چوڭ ئادەمنىڭ سۆرىتى ئېسىلغان يوغان زالىغا  كىردىم دە كېسىگىمدە ئولتۇرۇپ كوممۇنانىڭ  ياغىچىدا قوپال ياسالغان پارتىغا دەپتەر - قەلەملىرىمنى يېيىپ مۇئەللىمنىڭ تەلىۋى بۇيىچە بۇگۇن مەكتەپكە ئالدىدا كەلگەن ساۋاقداشلىرىمغا ئوخشاش تۇنۇگۇن مۇئەللىم تەكرار قىلىپ بەرگەن ھەرىپلەرنى يىزىشقا باشلىدىم.
   ھايال ئوتمەي ساۋاقداشلىرىم تۇلۇق كىلىپ بولدى .
   مۇئەللىم :-ھازىر ئىلىپبەدىن ئىمتېھان ئالىمەن . ھەممىڭلار بىر ۋاراقتىن قەغەز ئېلىڭلار ، مەن ھەرىپلەرنى ئېيتىپ بىرىمەن ، سىلەر مەن ئېيتىپ بەرگەن ھەرىپنى يازىسىلەر ۋە ئاخىرىسىدا ئىمتىھان قەغىزىڭلارنى يىغىۋالىمەن، بۇ ئىمتىھاندا ئالغان نۇمۇرۇڭلار مەۋسۇملۇك ئىمتىھان نەتىجىسى بۇلىدۇ ، ئاتمىش نۇمۇردىن ئاشساڭلار سىنىپ كۈچەلەيسىلەر ، چۇشەندىڭلارمۇ؟-دىدى.
   ھەممىمىز بىردەك:- چۇشەندۇق -دەپ جاۋاپ بەردۇق.
   مۇئەللىم ھەرىپلەرنى بىر-بىرلەپ  ئېيتىپ بىرىشكە باشلىدى.
   مەن  مۇئەللىم ئېيتىپ بەرگەن ھەرىپلەرنى يىزىپ ئەڭ ئاخىرىدا دەپ بەرگەن <> ھەرىپىنى يازالمىدىم .
   مۇئەللىمنىڭ قاچانلاردا مىنىڭ قىشىمغا كەلگەنلىگىنى بىلمەيمەن ، قولىقىمنىڭ يېنىدىلا مەندىن << مۇھەممەد ، قايسى ھەرىپنى يازالمىدىڭىز ؟>> دىگىنى ئاڭلاندى.
مەن  ئۇنلۇك ھالدا سۇزۇپ تۇرۇپ:-O -دىگىنىمچە  خىجىلچىلىقتا ئوزەمنى توختىتالماي يېغىلاپ تاشلىدىم .
شۇ سائەتلىك ئىمتىھانىدىن باشلاپ ، باشلانغۇچنى پوتتۇرگىچە ساۋاقداشلىرىم مىنى زاڭلىق قىلىپ <> دەيدىغان ، كىتاپ دەپتەرلىرىمگە <> ھەرىپىنى سىجىلىۋېتىدىغان بۇلۇشتى ، ھەتتا ، ئازراق بىر نەرسە دىيىشىپ قالساقمۇ ئېغىزىنى يۇمىلاق شەكىلگە كەلتۇرۇپ مىنى تىرىكتۇرەتتى.
باشلانغۇچنىڭ بەشىنچى يىللىقىغا چىققاندىن كىيىن ، تىرىككەنچە تىرىكتۇرۇش ئۇچۇن ساۋاقداشلىرىمنىڭ قەستەن شۇنداق قىلىدىغانلىغىنى بىلىپ ، تىرىكسەممۇ بىلىندۇرمەيدىغان بولدۇم، شۇنىڭدىن كىيىن ساۋاقداشلىرىم مىنى بارا-بارا <> دە چاقىرمايدىغان بۇلۇشتى.
      مەن پەقەت بىرلا ھەرىپنى يازالمىغان بولغاچقا ، يەنىلا سىنىپ بۇيىچە بىرىنچى بۇلۇپ  ئىككىنچى يىللىققا چىقتىم. بىراق ، ئىككىنچى يىللىقتىن باشلاپ كونا يىزىقچە ئۇقۇغاچقا، ئاپام ماڭا دەرس تەكرار قىلدۇرمايدىغان  بولغان  ئىدى ، مەنمۇ دەرستە سىنىپ بۇيىچە ئوتتۇرىھال قاتارغا چۇشۇپ قالدىم.
مەن شۇ ئىمتىھاندىن كىيىن ، يىڭى يىزىقنىڭ باسمىچىسىنى يىزىپ ئۇقۇيالىساممۇ ،  يازمىچىسىنى يازالمايدىغان ھەم ئۇقۇيالمايدىغان ھالەتتە ئوتتۇرا مەكتەپنى پوتتۇردۇم.
************************

  ئاپام 60-يىللاردا يىڭى يىزىقتا ئۇقۇغان ئىكەن ،  گەرچە بىر نەچچە قارار كونا يىزىقتا <<ساۋات چىقىرىش كۆرسى>> دا مەجبۇرى تەربىيلەنگەن بولسىمۇ ،  ساۋادى تۇلۇق چىقمىغان ئىدى. مەن  90-يىللاردا ئالى مەكتەپكە بارغاندىن كىيىن يىڭى يىزىقنى تۇلۇق ئۆگۈنۇپ ، ئاپام بىلەن يىڭى يىزىقچە ، ئاتام 50 -يىللاردا كونا يىزىقتا ئۇقۇغان  بولغاچقا ، ئاتام بىلەن كونا يىزىقچە خەت يىزىشىپ ، بىر لىپاپىدا ئىككى خىل يىزىقتا سالام يوللىشىپ  ئالى مەكتەپ ھاياتىمنى  تۇگەتتىم .
خىزمەتكە چىققاندىن كىيىن ئەينى ۋاقىتتا بىز مەكتەپكە ماڭىدىغان ئوتتۇرا شورلۇق يۇلى ئىككى كەنتنى  تۇتاشتۇرىدىغان  ۋە شۇرلۇقتا ۋاڭ خۇجايىن تەرىپىدىن ئېچىلغان يەرلەرنىڭ  بىردىنبىر قاتناش يولى بۇلۇپ قالغاچقا ، دۆلەتنىڭ كەنت تاشيول قۇرۇلۇشى تۇرىگە كىرگۇزۇپ  قاتتىقلاشتۇرۇش ئىشىغا قاتناشتىم  ، نەچچە يىل ئالدىدا تۇر قۇرۇلۇشى تاماملىنىپ قاتناش سېلىندى.
ئارىدىن ھازىرغىچە شۇنچە كوپ يىل ئوتكەن بولسىمۇ <>  ھەرىپىنى ئويلىسام  ئىچىم ئاچچىق بۇلىدۇ...........
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   muhakima تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-1-20 03:38 PM  


سۆيۈلۈش ئۈچۈن سۆيۈش كېرەك .

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98944
يازما سانى: 913
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3094
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 225 سائەت
تىزىم: 2013-10-24
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھېكايە ياخشىكەن بىراق مەركىزىي ئىدىيسىنى تازا چۈشەنمىدىمغۇ مەن؟
تەرەققىياتنىڭ قۇربانى بولۇپ كەتكەن نەرسىلەر ئۈچۈن قايغۇرۇشمۇ ياكى ئەسلىمىمۇ؟

ئى رەببىم،ماڭا كۆڭۈل خاھىشىمنىڭ تۇمشىقىغا سېلىنغان يۈگەننىڭ چۇلۋۇرىنى ئەقىل ئىدراكىمنىڭ قولىغا تۇتقازغۇدەك جۈرئەت ۋە ئىقتىدارنى مەندىن ئايىمىغايسەن.........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 8590
يازما سانى: 179
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9236
تۆھپە نۇمۇرى: 345
توردا: 685 سائەت
تىزىم: 2010-8-31
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
nurjahan0997 يوللىغان ۋاقتى  2014-1-20 06:19 PM
ھېكايە ياخشىكەن بىراق مەركىزىي ئىدىيسىنى تازا چۈشەنمى ...

4 قېتىملىق يىزىق ئوزگەرتىشنىڭ بىر ئائىلىگە ئېلىپ كەلگەن قولايسىزلىقلىرىنى قىسقىچە تەسۋىرلەش ....قاتارلىقلار. رەھمەت سىزگە.

سۆيۈلۈش ئۈچۈن سۆيۈش كېرەك .

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98944
يازما سانى: 913
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3094
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 225 سائەت
تىزىم: 2013-10-24
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
muhakima يوللىغان ۋاقتى  2014-1-20 06:26 PM
4 قېتىملىق يىزىق ئوزگەرتىشنىڭ بىر ئائىلىگە ئېلىپ كەلگ ...

ھە مۇنداق دەڭ،مېنىڭ دادام ئاپام يېڭى يېزىقتا ئوقۇغان،ئاپام كونا يېزىقنى تۇللۇق ئوقۇيدۇ بىراق دادام تازا ياخشى ئوقۇيالمايدۇ،يېڭى يېزىقنى بەكمۇ چىرايلىق يازىدۇ....

ئى رەببىم،ماڭا كۆڭۈل خاھىشىمنىڭ تۇمشىقىغا سېلىنغان يۈگەننىڭ چۇلۋۇرىنى ئەقىل ئىدراكىمنىڭ قولىغا تۇتقازغۇدەك جۈرئەت ۋە ئىقتىدارنى مەندىن ئايىمىغايسەن.........

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 93252
يازما سانى: 481
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1984
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 537 سائەت
تىزىم: 2013-3-13
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
قىزىقارلىق ھېكايىكەن . مىنىڭمۇ باشلانغۇچتا ئوقۇۋاتقان ۋاقىتلىرىمدا ساۋاقداشلىرىم قۇيۇپ قويغان بىر لەقىمىم بار ئىدى . قارا قۇشقاچ دەپ .  سەۋەبى ، مىنىڭ ئىنكاسىم بەك تىز ئىدى . قۇشقاچتەك ۋىچىرلاپلا تۇراتتىم . قۇشقاچ دىسىمۇ مەيلى ئىدى ، لىكىن ئالدىغا قارا دىگەن سۆزنى قۇشۇپ قويغىنىغا بەك يىغلاپ كىتىتىم ، بەك يىغلاپ كىتىتىم .نىمىشقا قارا نى قوشۇۋالىدۇ دەمسىلەر ؟ يېزىدا چوڭ بولغان مەندەك دېھقان پەرزەنتلىرىنىڭ قايسى بىرى ئاق ئىدى ؟
ساۋاقداشلىرىم تەنەپپۇس ۋاقىتلىرىدا ئاۋۇ دەرەختە نەچچە تال قارا قۇشقاچ بار ؟ ئەتىگەن رەگەتكەمدە بىر قۇشقاچنى جەھەننەمگە ئۇزاتتىم ، قۇشقاچ گۆشى قاپاقۋاش كېسىلىگە دورا ئىكەن دەپ مىنى قانغۇچە جىلە قىلىپ ئوينايتى . نىمىدىگەن غەمسىز ، غۇبارسىز گۈزەل چاغلار .

ساۋاقداشلىرىمنى ، بالىلىقىمنى سېغىندىم .

دۇنيادىكى ئەڭ چوڭ ساقايماس كىسەل ، كۆڭۈل ئاغرىقى .
سەۋرچانلىق ،ئەپۇچانلىق ، شىرىن تىلەك ئۇنىڭ دورىسى .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101942
يازما سانى: 170
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 550
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 72 سائەت
تىزىم: 2014-1-7
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
4  قېتىملىق    يېزىق  ئۆزگەرتىش؟         پەقەت   ئاڭلاپ    باقماپتىكەنمە   ما  گەپنى  

يەر شارىدا ھەر قانداق چوڭ قىيىنچىلىق بولسۇن، ئۇنىڭ چىقىش يولى بولىدۇ.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 63473
يازما سانى: 4935
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 29022
تۆھپە نۇمۇرى: 647
توردا: 2629 سائەت
تىزىم: 2011-11-3
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يېزىق ئۆزگەرتىشنىڭ مەدەنىيتىمىزگە كۆرسەتكەن تەسىرى ئەمەلىي پاكىتلار ئارقىلىق ياخشى چۈشەندۇرىلىپتۇ.

قېرىپ قالساڭمۇ قال،ھېرىپ قالما!!يىتىم قالساڭمۇ قال،غېرىپ قالما!!!!

نۆلدىن باشلىنىپ نۆلدە ئاخىرلىش

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 72283
يازما سانى: 543
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4710
تۆھپە نۇمۇرى: 100
توردا: 276 سائەت
تىزىم: 2011-12-30
ئاخىرقى: 2014-1-21
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھېكايىنىڭ ئىسمى o ئىكەندە ، مەن تېخى نۆل ئوخشايدۇ دەپتىمەن ...

بەرىبىر قىلغاندىن كىيىن ، ياخشى قىلىش كېرەك .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 101790
يازما سانى: 49
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 88
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 32 سائەت
تىزىم: 2014-1-4
ئاخىرقى: 2014-1-23
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
  ھازىر بالىلىرىمىزغا ئۆز يىزىقىمىزنى ياخشى ئۈگىتىشىمىزنىڭ موھىملىلىغىنى ياخشى ئەكىس ئەتتۈرۈپتۇ.رەخمەت سىزگە.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 99858
يازما سانى: 33
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 74
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 10 سائەت
تىزىم: 2013-11-20
ئاخىرقى: 2014-1-22
يوللىغان ۋاقتى 3 كۈن ئالدىدا |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
يېزىق ئۆزگەرتىشنىڭ مەدەنىيتىمىزگە كۆرسەتكەن تەسىرى ئەمەلىي پاكىتلار ئارقىلىق ياخشى چۈشەندۇرىلىپتۇ.

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|رەسىمسىز نۇسخا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش