مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 18271|ئىنكاس: 352

قاسىم سىدىق ئەپەندىگە ئوچۇق خەت

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

4

تېما

785

يازما

790

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 92091
يازما سانى:
785
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
3273
تۆھپە :
0
باھا :
0
توردا:
2186 سائەت
تىزىملاتقان :
2013-2-22
ئاخىرقى:
2015-11-24
                               قاسىم سىدىق ئەپەندىگە ئوچۇق خەت
* F  `4 l- H; i    ئەسسەلامۇ ئەلەيكۇم،ھۆرمەتلىك مىسرانىم ئەھلى؟كەمىنە «قۇمباغ» دىن سىلەرگە  سالام. ! G% o8 Z8 q0 |0 F
يېقىندىن بېرى مۇنبەرلىرمىزدە، قاسىىم سىدىق ئەپەندىنىڭ شەكىل نەزىريىسىنىڭ 29-تىئورمىسنىڭ تالاش -تارتىشى بولۋاتدۇ ،شۇ مۇناسىۋەت بىلەن قاسىم ئەپەندىگە بۇ ئوچۇق خەت ئارقىلىق ئۆزەم ئويلىغانلىرىمنى ئوتتۇرغا قويۇشنى لايىق تاپتىم،تورداشلارنىڭ تەكلىپ پىكىر بېرشىنى قىزغىن قارشى ئالىمەن.. k7 l- p  J! d, k7 t# d" @* s, U' ^

6 }  p+ @/ x  d! f+ d% g- [9 s4 \ئەسسەلامۇ ئەلەيكۇم،قاسىم سىدىق ئەپەندىم.سىزنىڭ نەچچە 10يىلدىن بېرى ئوتتۇرغا قويۇپ كېلۋاتقان شەكىل نەزىريىسىنىڭ 29-يىئورمىسى ۋە 41تىئورمىسى ھەققىدە سىز بىلەن ئورتاقلاشماقچى.
& k: ~! g; e9 t( x" |; }. Y; w   مەن سىز ئوتتۇرغا قويغان شەكىل نەزىريىسى ۋە شەكىل نەزىريىسىنىڭ 29-تىئورمىسىنى ،يازغۇچىمىز مەمتىمىن ھوشۇرنىڭ« ئالىم بولماق ئاسان ئەمەس» دىگەن ئەدەبى ئاخپاراتى ئارقىلىق بىلگەن ئىدىم ،بۇنىڭغىمۇ 10نەچچە يىللار بولغاندۇ؟مەن ئۇشبۇ ئەدەبى ئاخپاراتنى ئوقۇغاندىن كىيىن سىزگە قايىل بولغان ھەمدە بىزنىڭ ئىچمىزدىن سىزدەك بىر نەزىريەچىنىڭ چىققانلقدىن شۇنداق خۇشال بولغان ئىدىم./ A7 w7 L2 n7 ?
ئەپسۇس مانا مۇشۇ كۈنگە كەلگۈچە شەكىل نەزىريىسىنىڭ 29-تىئورمىسىنىڭ تەجىربە ئارقىلىق ئىسپاتلىنىپ ،نوپۇزلۇق ژۇرناللاردا ئىلمى ماقالە ئىلان قىلنىپ پۈتكۈل دۇنياغا جاكارلانمىغانلىقى مېنى قاتتىق ئۈمۈتسىزلەندۇردى،ئەجەبا بىزنىڭ دىيارىمىزدا شەكىل نەزىريىسىنىڭ 29-تىئورمىسىنى ئىسپاتلىغۇدەك ئادەم يوقمىدۇ؟بىزنىڭ دىيارىمىزدىكى نوپۇزلۇق ئالى مەكتەپلەردە بۇنداق تەجىربىنى رۇياتقا چىقارغۇدەك ئالىملىرىمىز يوقمىدۇ؟شەكىل نەزىريىسىنىى ئوتتۇرغا قويغىلى شۇنچە ئۇزۇن بولغان بولسىمۇ لىكىن پەن -تەتقىقاتچىلارنىڭ بۇ نەزىرىيەگە دىققەت قىلماسلىقى نىمدىن دېرەك بېردۇ؟  سەۋەپ زادى نەدە؟تەتقىقاتچى-ئالىملىرمىزدىمۇ ياكى شەكىل نەزىريىسىنى ئوتتۇرغا قويغۇچى قاسىم سىدىق ئەپەندىدىمۇ؟مانا بۇ بىز ئويلىنىدىغان نوختا.
1 s! G  }$ b  w2 L7 T4 s
) [3 P3 B4 u: K9 y; U' w29-تىئورمىنىڭ مەزمۇنى نىمە؟
) ^. w' P! \! X, t) Sشەكىل نەزەريىسىنىڭ 29-تىئورمىسى مانا:, T  D+ F; P' }+ ~
7 |4 O) z5 f; L6 n# k
«"ئېن"(زەررىچە)ۋە جىسىملار سىزىقلىق ھەركەت جەريانىدا ئۆز ئوقىدا ئايلىنىش يۆنىلىشى تەرەپكە قاراپ ئاغىدۇ.»
3 o* l( M' E2 h& ~' n
ئەمدىكى گەپ مۇشۇ تىئورما نىمگە ئاساسەن ئوتتۇرغا قويۇلدى ؟ ماتىماتىكىلىق ئىپادىسى نىمە؟ئۆلچەملىك تەجىربە دوكلاتى قېنى؟تەجىربە مودىلى قېنى  دىگەن سۇئال چىقدۇ؟  بۇسۇئاللار قاسىم سىدىق ئەپەندىنىڭ جاۋاپ بېرشىنى كۈتۈپ تۇرۋاتدۇ؟ 2 _! v7 P3 D& E
«مەن بۇ ساھەدە كەسپى مائارىپ تەربىيىسى كۆرمىگەن بىرئادەم.مىنىڭ بارى -يوقى قورالىم پەلسەپە ۋە لوگىكا.»مانا بۇ قاسىم سىدىق ئەپەندىنىڭ جاۋابى.بۇنداق بولغان ئىكەن كىممۇ بۇ29-تىئورمىنى قۇبۇل  قىلالايدۇ؟ تىئورما ھەرگىزمۇ پەلسەپەۋە لوگىكىغا تاينىپلا ئوتتۇرغا قويدىغان نەرسە ئەمەس،تىئورما قاتمۇقات تەجىربىلەردىن ئۆتكەندىلا ئاندىن پۇت تىرەپ تۇرالايدۇ. ھەممىمىز بىلمىز گۇگۇ تىئورمىسىنى .«تىك بۇلۇڭلۇق ئۈچ بۇلۇڭدا ئىككى تىك تەرەپ كۇۋادىراتلار يىغىندىسى يانتۇ تەرەپ كۇۋادىراتىغا تەڭ»بۇنىڭدا تىك بۇلۇڭ بولۇشتىن ئىبارەت شەرتلا بولدىكەن،بۇتىئورما ھەرقانداق تىك بۇلۇڭلۇق ئۈچ بۇلۇڭغا ماس كېلىۋېردۇ.مانا بۇ تىئورما.ئەمدى قاسىم سىدىق ئەپەندى تىئورمىنى ئوتتۇرغا قويدى ،ئىسپاتلاشنى باشقىلارغا قالدۇردى،شۇنىڭ بىلەن تورلاردا كەسكىن مۇنازىرلەرگە سەۋەپ بولدى.. u- a( e/ y* Q5 L4 l0 m
مانا بۇ قاسىم ئەپەندىنىڭ كەسكىن مۇنازىرگە سەۋەپ بولغان ماقالىسى.
  L7 n" j, t2 P7 Z) p: e, H- t' X$ C" e, y+ E0 K
ئۈچ ئەسىردىن ھالقىغان خاتا قاراش( V9 p- r. Q/ L: D$ X: `9 V
/ s4 K9 g3 R, {3 Q$ X2 T3 K
قاسىم سىدىق ئەپەندى مۇنداق دەيدۇ:+ X& f6 h9 U0 R- S: o
1 L$ C" m: L9 z7 G5 w0 N, o

2 C: m$ B. ^4 K6 E) ~«2013-يىلى 5-ئاينىڭ 17-كۇنى «پەن-تىخنىكا تورى»(科 学网)دا«揭秘贝克汉姆精准任意球 物理公式提出完美路线»دىگەن بۇ خەۋەر ئېلان قىلىندى.خەۋەردە ئوتتۇرىغا قويۇلغان ئېغىش ھادىسىسى شەكىل نەزەريىسىنىڭ29-تىئورمىسىنى يادىمغا سالدى..يەنى،پېقىرىتىپ تېپىلگەن  توپ سىزىقلىق ھەركەت جەريانىدا  ئاغىدىكەن.ئەنگىليەلىك 4نەپەر ماگىستىر ئاسپىرانىت بۇنداق ئېغىشنىڭ فۇرمىلاسىنى،ماتىماتىكىلىق ئاساسلىرىنى كەلتۆرۆپ چىقىرىپتۇ.بۇ ئەپەندىلەر بۇنداق ئېغىشنى   ماگنوس ئىففكىتى كەلتۈرۈپ چىقارغان دەپ قارايدىكەن.4نەپەر ماگىستىر ئاسپىرانىتنىڭ ماقالىسى "特殊物理学论题"دائەمدى ئېلان قىلىنىدىكەن.
3 U% G& }  W6 E3 U0 I" v! ^
5 U6 y+ u0 i/ ~# |& Tبۇ ئاسپىرانىتلار ئىشلىگەن تەڭلىمىدە توپنىڭ رادىئوسى،ھاۋا زىچلىغى،توپنىڭ بۇلۇڭلۇق تىزلىكى،سىزىقلىق تىزلىكى،توپنىڭ ماسسىسى،مۇساپىسى قاتارلىق ئەزالار بار ئىكەن.29-تىئورمىنىڭ ماتىماتىكىلىق مودىلىدا ھاۋانىڭ زىچلىقى(ρ)مەۋجۈت ئەمەس ۋە ھاجەت ئەمەس.29- تىئورمىدا بۇلۇڭلۇق ۋەسىزىقلىق تىزلىكلەرلا ئەڭ مۇھىم مىقدارلاردىن ئىبارەت.
( G* C3 y) N" C, p* n" n
2 s- _9 }9 Y0 Y5 R$ ^مەن  بىكخام تەپكەن توپتىكى بۇ خىل ئېغىشنى 29-تىئورمىچە ئېغىش،ئۇنىڭ ماگنوس ئىففىكىتى، بېرنوللى قانۇنى قاتارلىقلار بىلەن ئالاقىسى يوق، يۇقۇرقى تەجىربە ھەقىقى بوشلۇقتا ئىشلەنسىمۇ ئوخشاشلا يۇقۇرىغا يۆزلەنگەن ئېغىش ھادىسىسى يۆز بېرىدۇ.ھەتتا بۇ خىل ئېغىش تېخىمۇ گەۋدىلىك بولىدۇ، دەپ قارايمەن..ئاساسلىرىم تۆۋەندىكىچە:»5 k" \% {! `: F! i+ H1 m
تولۇق كۆرمەكچى بولسىڭىز بۇيەردىن كىرىڭ؟
# ~( T3 [- s3 h. \+ z# Rhttps://uyghur-archive.com/misranim/forum.ph ... 9%D8%AF%D9%89%D9%82
- b, i; M& ~% qئەنگىليەلىك 4نەپەر ماگىستىر ئاسپىرانىت بۇنداق ئېغىشنىڭ فۇرمىلاسىنى،ماتىماتىكىلىق ئاساسلىرىنى كەلتۈرۈپ چىقارغان.ئەمما قاسىم سىدىق ئەپەندىمنىڭ بۇلارغا ئىچى ئاغرىغان چۈنكى 29-تىئورما دەل بۇھادىسنى چۈشەندۈرۈپ بېرەلەيدۇ دەپ قارغان،بۇلارنىڭ نۇرغۇن ۋاقىتنى ئىسراپ قىلىپ چىقارغان يەكۈنىنى قاسىم سىدىق ئەپەندىم ئۆيدىن چىقماي تۇرۇپلا ئىنكار قىلۋەتكەن.
- s& n* d0 `: K+ Eقاسىم سىدىق ئەپەندى مۇنداق دەيدۇ:, P% @1 X" @  O5 n: p
«مەن  بىكخام تەپكەن توپتىكى بۇ خىل ئېغىشنى 29-تىئورمىچە ئېغىش،ئۇنىڭ ماگنوس ئىففىكىتى، بېرنوللى قانۇنى قاتارلىقلار بىلەن ئالاقىسى يوق، يۇقۇرقى تەجىربە ھەقىقى بوشلۇقتا ئىشلەنسىمۇ ئوخشاشلا يۇقۇرىغا يۆزلەنگەن ئېغىش ھادىسىسى يۆز بېرىدۇ.ھەتتا بۇ خىل ئېغىش تېخىمۇ گەۋدىلىك بولىدۇ، دەپ قارايمەن» / A% ^+ D0 L5 c
مانا مۇشۇنداق دىسە كىممۇ قاسىم سىدىق ئەپەندىنىڭ 29-تىئورمىسىغا ئىشەنچ قىلالىسۇن ؟ئۇنداقتا 29-تىئورمىچە بولغاندا بىكھام ئايلاندۇرۇپ تەپكەن توپنىڭ ماتىماتىكىلىق ئاساسلىرى،كەلتۈرۈپ چىقارغان فورمىلاسى قېنى؟بىكھام قانچىلىك كۈچ بىلەن توپنى ئايلاندۇرۇپ تەپسە توپ قانچىلىك ياي ياسايدۇ؟تەپكەن ئورۇندىن قانچىلىك ئارلىققائاغىدۇ؟ ئېغىش بۇلىڭى توپنىڭ ماسسى  ۋە ئايلىنىش تىزلىكى بىلەن مۇناسىۋەتلىكمۇ يوق؟ ئەگەر توپنىڭ ئورنىدا چۆيۈن توپ بولسىچۇ؟چۆيۈن توپتا قانداق ئاغدۇ؟مانا بۇلارغا 29-تىئورما جاۋاپ بېرەلەمدۇ؟ ئەنگىليەلىك 4نەپەر ماگىستىر ئاسپىرانىت بۇنىڭغا جاۋاپ بەرگەن ھەمدە مۇتەخەسىس ئالىملارنىڭ باھالىشىدىن ئۆتكەن بىرماقالىنى ئۆيدىن چىقماي لوگىكاۋە پەلسەپەگە تاينىپلا خاتا دىسەك  كىممۇ قۇبۇل قىلالىسۇن؟9 F, y4 @: ^% r- Z
يەنە قاسىم سىدىق ئەپەندى مۇنداق دەيدۇ:
  ^" \- O( q- a/ w« NASAبىلەن سىتانفۇرىت  ئونۋىرىستېتى بىرلىكتە ئىشلىگەن ،750 مىليۇن دوللار،يېرىم ئەسىرچە ۋاقىت سەرىپ قىلىنغان GP-Bتەجىربىسىنىڭ نەتىجىسى زادى قانداق بولۇپ كەتتى؟.مەن ئىزچىل ھالداتەجىربىدە ئىشلىتىلگەن 4دانە گىرۇسكۇپنىڭ ئېغىشىدا  29-تىئورمىنىڭمۇ ئۈلىشى بار دەپ قاراپ كەلدىم»
3 n+ O0 @4 p5 j
بۇتەجىربىدىنمۇ 29-تىئورمىغا بىرەر نىسىۋە تەلەپ قىلنىۋاتسا يەنە كىممۇ بۇ تىئورمىغا ئىشەنچ قىلالىسۇن؟
# l, g5 H, F7 n# Z& g29-تىئورمىنىڭ ھېچقانداق ماتىماتىكىلىق  ئىپادىسى ۋە فورمىلاسى يوق شارائىتتا باشقىلارنىڭ نەچچە ئايلىق ۋە نەچچە يىللىق ئەمگىگىنى كۆزمىزنى يۇمۇپلا ئۆيدىن تالاغا چىقماي ئىنكار قىلساق كىممۇ قايىل بولسۇن؟! i% V$ ]7 u4 P
) S. `2 p, [7 |
شۇڭا ئاۋۋال سىز پۇرسەتنى چىڭ تۇتۇپ ماتىماتىكىلىق ئىپادىسنى ۋە فورمىلاسىنى تىزراق رۇياتقا چىقرىشىڭىزنى ئۈمۈت قىلمەن.
! z8 \# [3 [5 d) j4 }3 zئەمدى سىزنىڭ تورداشلاربىلەن  تىمىللىررىڭىزدا مۇنازىرە ئېلىپ بارغانلارغا تورداشلارغا سىلىق ئىلمى مۇئامىلە قىلشىڭىزنى تەۋسىيە قىلمەن،سىز بىر تىمنى مۇنازىرگە قويغان ئىكەنسىز تورداشلارنىڭ ھەرخىل ئوي -پىكىر،تەكلىپلىرى،ھەرخىل سۇئاللىرى بولدۇ،شۇنىڭغا سىز زېرىكمەي ئەتراپلىق جاۋاپ بېرشىڭىز ،ئىلمى چۈشەندۈرشىڭىز كېرەك،قارشى چىققانلارغا بىرخىل ،سىزنى قوللىغانلارغا بىرخىل مۇئامىلە قىلسىڭىز بولمايدۇ،ھەرقانداق شارائىتتا مەيدانىڭىز بىرخىل بولسۇن .تورداشلارنىڭمۇ مۇنازىرە قىلغاندا ئىلمى مۇنازىرە قىلشىنى ئۈمۈت قىلمەن.* @6 }- x8 B$ t; D, F5 h
ئاخىردا سىزنىڭ 29-تىئورمىڭىزنى بالدۇرراق ئىسپاتلاپ نەتىجە قازنىشىڭىزنى ئۈمۈت قىلمەن.1 I' z" }- T4 _2 v# Z
6 |" [# E+ p! U6 q
6 G2 {% ]/ C# O' S- c0 @6 M

% _  s/ N6 B, q; e% [ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   قۇمباغ79 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-2 12:16 AM  
" B5 s7 `% c$ Z4 `
% o" W( s; k  B* z; d

باھالاش

قاتناشقانلار سانى 1مۇنبەر پۇلى +300 يىغىش سەۋەبى
alga~nap + 300 دەلىللەر يېتەرلىك

باھا خاتىرىسى

ئىنكاس

جابدۇق پاش قىلىش

يولدىن چىقما ،خاندىن قوقما

9

تېما

1556

يازما

1570

جۇغلانما

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 20827
يازما سانى:
1556
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
8801
تۆھپە :
300
باھا :
237
توردا:
3028 سائەت
تىزىملاتقان :
2010-12-5
ئاخىرقى:
2016-3-26
ۋاقتى: 2013-7-1 23:04:49 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىزمۇ سىنىپتىكى باللار مۇئەللىمنىڭ يىتەكچىلىكىدە قاسىم سىدىق مۇئەللىمنىڭ ئۈيىگە بېرىپ گەپ سۆزلىرىنى ئاڭلاپ كەلگەن . ئاڭلىماققا شۇنداق قايىل قىلارلىق .

0

تېما

281

يازما

281

جۇغلانما

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 82322
يازما سانى:
281
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
1368
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
972 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-6-30
ئاخىرقى:
2016-1-9
ۋاقتى: 2013-7-1 23:09:25 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
يەنە ئوت قويدىڭىز بۇ تىئورىمىغا.......

180

تېما

5465

يازما

5645

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 73321
يازما سانى:
5465
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
20138
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
7578 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-1-16
ئاخىرقى:
2016-4-2
ۋاقتى: 2013-7-2 13:02:01 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن بىر خىل چۈشەندۆرۆشنىڭ خاتالىغىنى ئاساسلىرىمنى كۆرسىتىپ ئوتتۇرىغا قويدۇم،سىلەر شۇ ئاساسلارنى ئۆزەڭلار ئاساس كۆرسۆتۈپ بىرمۇ-بىر رەت قىلىڭلار.  z4 Q1 `: s0 I
7 L! E/ t1 P( V3 M; w) C
ئاغامدۇ،ئاغمامدۇ؟،ئېغىشنىڭ سەۋەبى نىمە؟.مۇھاكىمە-مۇنازىرە قىلىدىغان نەق مۇشۇ نۇقتا،قالغان گەپلەرنىڭ قىلچە ئەھمىيىتى يوق!.& q" D8 U; O) A6 A3 h, {( n* a/ L
9 X; @5 |# Y: a3 O8 p& Q, L/ B3 Z
سىز بۇ تېمىڭىزدا مۇشۇ موھىم نۇقتىغا بولغان پوزىتسىيىرىڭىزنى ئىپادىلىمەي نەدىكى گەپلەرنى قىلىپ كىتىپسىز ئەپەندىم!.

4

تېما

785

يازما

790

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 92091
يازما سانى:
785
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
3273
تۆھپە :
0
باھا :
0
توردا:
2186 سائەت
تىزىملاتقان :
2013-2-22
ئاخىرقى:
2015-11-24
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2013-7-2 13:02:51 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«بىلىمخۇمارئاكىمىزنىڭ قاسىم سىدىققا يازغان ئىككى پارچە خېتى»
: N3 x! Z2 h. k) a6 u  wبىرىنجى پارچىسى:- j7 m# s. c3 A/ g( @0 W
«  قاسىم سىدىق:بىلىمخۇمار ئەپەندىگە جاۋاپ»دىگەن تىمىغا يازغان ئىنكاسى.58قەۋەت.
! A' \0 I8 f$ a1 e; _' u/ _https://uyghur-archive.com/misranim/thread-107844-6-1.html, e5 F# I0 M) O8 z

* ^8 b9 R$ {  f: Oھۆرمەتلىك قاسىم سىدىق ئەپەندىم،
8 n& Y# o* R/ h* [7 K: K+ B" V: F
مەن سىزنىڭ يۇقىرىدىكى چۈشەندۈرىشىڭىزنى تولۇق ئوقۇپ چىقتىم.  مەن ئالدى بىلەن سىزنىڭ فىزىكىغا بولغان يۈكسەك قىزىقىشىڭىز بىلەن ئۆزىڭىزگە يات بولغان بىر يېڭى ئىلىم-پەن ساھەسىگە بۆسۈپ كىرىشكە غەيرەت قىلىشتەك جاسارىتىڭىزنى قىزغىن ئالقىشلايدىغانلىقىمنى بىلدۈرىمەن.  ھەمدە سىزنىڭ ئاداققىچە بوشاشماي تىرىشىدىغان روھىڭىزغا قايىللىقىمنى بىلدۈرىمەن.  / q$ ~% G$ O& Y: e
, \# t3 T( c0 P7 ~1 w" c% {
سىز «29-تىئورما» دەپ ئاتاپ، ئوتتۇرىغا قويغان پەرەز ياكى خىيال مۇنداق ئىكەن:    ئەگەر بىر شار-شەكىللىك جىسىم ياكى زەررىچە تۆۋەندىكى رەسىمدە كۆرسىتىلگەندەك، z-ئوقى ئەتىراپىدا سائەت ئىستىرىلكىسى يۆنىلىشىدە ئايلىنىپ ھەرىكەت قىلىپ، شۇنىڭ بىلەن بىللە، y-ئوقى يۆنىلىشىنى بويلاپ سىزىقلىق ھەرىكەت قىلىۋاتقان بولسا، ئۇ شار y-ئوقىنىڭ ئوڭ تەرىپىگە،  ياكى x-ئوقى نۆلدىن چوڭ بولغان يېرىم تەكشىلىك ئىچىگە قايىدۇ.
* g0 s! c) _" W, I3 b5 q1 \: Q' I8 x! t$ R- X/ x# w# ~8 \2 D
بۇ ھادىسىدە ئالدى بىلەن مۇنداق شەرتلەرنى قويۇشقا توغرا كېلىدۇ:2 P) D# T: e1 O* A7 l4 v: ?7 Z
(1)        بۇ شارنىڭ ئەڭ تاشقى يۈزىدىكى ھەر بىر نۇقتا تۆۋەندىكى ئۈچ ئۆلچەملىك شار شەكلىنىڭ تەڭلىمىنى قانائەتلەندۈرىدۇ:7 z9 u7 F* ^8 X9 ~) Z8 p8 V7 }

+ d$ _% B$ g6 V  o(x*x) + (y*y) + (y*y) = R * R
- H. W6 C+ S0 B  a( B4 C
, @; X9 {1 _9 O* ~! C, x; Iبۇ يەردىكى R شارنىڭ رادىيوسى بولۇپ، «*» كۆپەيتىش بەلگىسىدۇر.! W. a- {% Q9 q. c! t6 W/ `9 U2 |

, R# o1 q  }% {: Z& g7 p6 [6 I(2) بۇ شار قاتتىق جىسىمدىن ياسالغان. يەنى، يۇقىرىدەك ھەرىكەت جەريانىدا ئۇنىڭ شەكلى ھېچ قانداق ئۆزگەرمەيدۇ. ھەمدە ئۇنى كۆتۈرۈپ تۇرغان تەكشىلىك بىلەن سۈركۈشۈش جەريانىدا، ئۇ شارنىڭ يۈزىدە ھېچ قانداق ئۇپراش يۈز بەرمەيدۇ." ]( T, j7 ]2 h
  u: R: M7 A# T6 J6 i& A
(3) ئۇ شارنى كۆتۈرۈپ تۇرغان تەكشىلىكمۇ قاتتىق جىسىمدىن ياسالغان بولۇپ، شار ئۇنىڭ ئۈستىدە ماڭغاندا، بۇ تەكشىلىكنىڭ يۈزىدە ھېچ قانداق ئۆزگىرىش يۈز بەرمەيدۇ.  بۇ تەكشىلىك ئىنتايىن سىلىق بولۇپ، ئۇنىڭ يۈزى xy-تەكشىلىكىگە پاراللېل قويۇلغاندا، ئۇنىڭ يۈزىدىكى ئەڭ ئىگىز نۇقتا بىلەن ئەڭ تۆۋەن نۇقتىنىڭ پەرقى نۆل بولىدۇ. (ئەگەر بۇ پەرق بىر نانو-مېتىر كەلسىمۇ، ئۇ شار بىر تەرەپكە ئېغىپ كەتىدۇ.  شۇڭا بۇ شەرت ئىنتايىن مۇھىم. ) ! @( x& H! J3 e9 N

: Q3 W7 h) }% {7 K# [7 e' b! ?يۇقىرىقى شەرتلەر ھازىرلانغان ئەھۋالدا، بۇ شار يەر شارىنىڭ يۈزىدىكى بىر جايدا تۆۋەندىكى رەسىمدە كۆرسىتىلگەندەك ھەرىكەت قىلغاندا، بۇ شار تۆۋەندىكىدەك كۈچلەرنىڭ تەسىرىگە ئۇچىرايدۇ:
: j+ T# u: b2 w, S1 Z1 x; p3 i; E0 C+ A* O% V4 I% Q
F1 : شار يۈزى بىلەن ئۇنى كۆتۈرۈپ تۇرغان تەكشىلىك ئوتتۇرىسىدىكى سۈركۈلۈش كۈچى.  بۇ كۈچ y-ئوقىغا قارىمۇ-قارشى يۆنىلىشتە' i) A2 ~" M5 P+ ]3 V8 W& J- p" c6 B
2 ]" y8 Q" m* O. B
F2 : ھاۋانىڭ توسقۇنلۇق كۈچى.  بۇ كۈچمۇ y-ئوقىغا قارىمۇ-قارشى يۆنىلىشتە5 L8 B: H) c& J$ m/ {2 N

9 X$ s6 J7 m, ~) r9 K6 SF3 : ھاۋا ئېقىمى ياكى شامالنىڭ ئىتتىرىش كۈچى.  بۇ كۈچنىڭ يۆنىلىشى شامالنىڭ يۆنىلىشى بىلەن ئوخشاش
7 C) h  k2 c' ~; z  H- e
; U+ i+ N1 j& t  o# E8 {9 \ئەگەر ھاۋا ئېقىمى ياكى شامال مەۋجۇت ئەمەس بولسا، F3 = 0  بولۇپ،  F1بىلەن F2نىڭ تەسىرىدە، بۇ شار سىزىقلىق ھەرىكىتىنى داۋاملاشتۇرۇپ، بارغانسېرى ئاستىلاپ، مەلۇم بىر نۇقتىغا كەلگەندە توختاپ قالىدۇ.  لېكىن، ئۇنى سولغا ياكى ئوڭغا قايدۇرىدىغان ھېچ قانداق كۈچ مەۋجۇت ئەمەس بولۇپ، بۇ شار ھەرگىزمۇ سولغا ياكى ئوڭغا ئېغىپ كەتمەيدۇ.
3 I/ m* p# p  W' B8 @# U# d
3 ^9 Q4 W4 ]$ ?, N3 Wيۇقىرىدىكى بايان بىر نوپۇزلۇق بايان بولۇپ، مەن ئۇنى خەلقئارادىكى ھەرقانداق سورۇنغا كۆتۈرۈپ چىقالايمەن.  ئەپسۇسكى، بۇ يەردىكى فىزىكىلىق ھەرىكەت ئوتتۇرا مەكتەپ فىزىكا دەرسى ئۈچۈن بىر مەشىق بولالايدىغان بىر ھادىسە بولۇپ، ئۇنى چۈشىنىش ۋە توغرا چۈشەندۈرۈش ئالىي مەكتەپ ئومۇمىي فىزىكا دەرسىچىلىك سەۋىيىمۇ تەلەپ قىلمايدۇ.& J) @  f- M" X& Z4 Y* a' `9 |5 T
6 q- k  |$ r) d3 |9 L
شۇڭلاشقا، سىزنىڭ ئوتتۇرىغا قويغىنىڭىز، بىر «تىئورما» ئەمەس.  بىر «ئىلمىي پەرەز» ئەمەس.  بىر «ئەقلىي ھۆكۈم» مۇ ئەمەس.  مېنىڭچە ئۇنى «بىر پەرەز» دېيىشمۇ ئارتۇقچىلىق قىلىدىغان بولۇپ، ئۇنى «فىزىكىدىن ھېچ قانداق خەۋىرى يوق بىر ئادەمنىڭ قالايمىقان سۆزى» دېيىش ئەڭ مۇۋاپىق.  * ?: S8 G$ F" }7 P8 K9 T% N% e
7 R, S3 P/ g! W+ U  l
سىزگە گالىلى ئالماشتۇرىشى (Galilean transformation) بىلەن لورېنتس ئالماشتۇرىشى (Lorentz transformation) توغرۇسىدا ئۇچۇر بەرگەن كىشى ئوتتۇرا مەكتەپ فىزىكىسىنىمۇ بىلمەيدىغان بىرسى بولۇپ، سىزگە پۈتۈنلەي خاتا ئۇچۇر بېرىپتۇ.  بۇ يەردىكى فىزىكىلىق ھادىسە بىلەن ئۇ ئىككى ئالماشتۇرۇشنىڭ ھېچ قانداق مۇناسىۋىتى يوق.  ئۇ كىشىنىڭ بۇ مەسىلىگە گالىلى ۋە لورېنتس دېگەندەك ئۇقۇملارنى كىرگۈزىشى، ماڭا خۇددى ئۆزىنى قالتىس بىلىملىق قىلىپ كۆرسىتىش ئۈچۈنلا بولغاندەك تۇيىلىۋاتىدۇ.  & M1 z' O8 k$ i9 V
* w; }% h5 ^. k8 V2 t0 j+ b
بۈگۈن سىزگە بۇ ئىنكاسىمنى سەل ئۇزۇنراق يېزىپ كەتتىم.  بۇنىڭغا خېلە كۆپ ۋاقتىم كەتتى.  سەۋەبى، مەن سىزنىڭ توردا نەچچە يىللاردىن بۇيان «تىئورما» ۋە باشقا نەرسە دېگەن ئىسىملارنى قويۇپ ئېلان قىلىۋاتقان يازمىلىرىڭىز توغرۇسىدا خېلە كۆپ كىشىلەرنىڭ نارازىلىقىنى ئاڭلىدىم.   شۇڭلاشقا، مەن بۇ ئىنكاسنى سىزنى ۋە مىللەتنى ئاياش نۇقتىسىدا تۇرۇپ يېزىۋاتىمەن.  ئۇيغۇرلار ھازىر دۇچ كەلگەن خارلىنىش يېتىپ ئاشىدۇ.  ئۆز ئىچىمىزدىن، ئىلىم-پەن ساھەسىدە باشقا يېڭى خارلىنىشنى كەلتۈرۈپ چىقىرىشتىن ساقلانمىساق بولمايدۇ.  ئۇيغۇرلار تەبىئىي-پەندە بەك تەرەققىي قىلىپ كەتمىگەن.  لېكىن، كەسىپ ئەھلى بولمىغان بىرسىنىڭ خالىغانچە كولدۇرلىتىشىنىمۇ قۇبۇل قىلىدىغان دەرىجىدە سەۋىيەسىزمۇ ئەمەس.  ئۆز مىللىتىمىزنى ئۆزىمىز ئايايلى. ئۆز مىللىتىمىزنى ئۆزىمىز ھۆرمەتلەيلى.  
# `1 d7 h; `# ~7 N: |$ r- n; Z' d  e! n3 }1 @0 a7 A5 }
مەن مەزكۇر فىزىكىلىق ھەرىكەت توغرۇسىدا بۇنىڭدىن كۆپ بىر نەرسە يازمايمەن.  چۈنكى ئۇنىڭ ھېچ بىر قىممىتى يوق. ئاخىرىدا سىزگە مېنىڭ تۆۋەندىكىدەك بىر قانچە تەكلىۋىم بار:) u2 V; ]/ k! ?! a
' o. x6 c+ W) p
(1) تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئومۇمىي فىزىكا دەرسنى تولۇق ئۆگىنىپ چىقىڭ.  ئامېرىكىدا 60 ياشقا كىرگەندە باكلاۋر ئۇنۋانىغا ئېرىشىدىغان كىشىلەر خېلە كۆپ بار. مېنىڭچە سىز ھازىرمۇ فىزىكىنى ئۆگىنەلەيسىز.7 u2 a3 l8 |! T* p" q7 n
- E5 ?$ k/ D7 H6 Q. U
(2) كەسپىي جەھەتتە يۈكسىلەي، دېسىڭىز، چوقۇم ئىنگلىز تىلىنى ئۆگىنىڭ.  مەن شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتىدا ئوقۇۋاتقان ۋاقتىمدا، دەرستىن سىرت ئىنگلىز تىلى ئۆگىنىپ، ئۇنى ئىككى يىلدا ئۆگىنىپ بولغان.  ئاخىرىقى ئىككى يىلدا يەنە ياپون تىلىنىمۇ ئۆگەنگەن.  ئىلىم-پەننىڭ، بولۇپمۇ تەبىئىي-پەننىڭ يۇقىرى پەللىسىگە چىقىشنى غايە قىلغان كىشىدە ئەنە شۇنداق شىجائەت بولىشى كېرەك.  خەلقئارادا ھەر بىر كەسىپ ئۈچۈن بىر قانچىدىن، ماقالىسى 3 تىن 5 كىچە بولغان كەسپىي مۇتەخخەسىسلەرنىڭ تەستىقىدىن ئۆتكەندىن كېيىن ئاندىن قوبۇل قىلىنىدىغان، ئىنگلىز تىلىدىكى ئىلمىي ژورناللار بار.  بىر پەرەز، بايقاش، ياكى ئىدىيە كەم دېگەندە ئاشۇنداق بىر ژورنالدا ئېلان قىلىنمىغىچە، ئۇ ھەرگىزمۇ بىر «ئىلمىي نەزەرىيە»، «ئىلمىي ھۆكۈم» ياكى «تىئورما» بولالمايدۇ.  خەلقئارا سەھنىگە چىقىرىپ باقمىغان خىياللىرىڭىزنى «تىئورما» دەپ ئاتاپ يۈرۈشتىن ساقلىنىڭ.  ئاڭلىسام سىز بۇرۇن ئوقۇتقۇچى بولغان ئىكەنسىز.  يازغۇچىمۇ بولغان ئىكەنسىز.  بىز ھەممىمىزنىڭ كېيىنكى ئەۋلاتلاردا توغرا ئىلمىي پۇزۇتسىيىنى يېتىلدۈرۈش بۇرچىمىز بار.  ھېچ بولمىغاندا ئىلىم-پەن ئالدامچىلىرىدىن بولۇپ قېلىشتىن ساقلىنايلى.  سەمىمىيەتسىزلىك قىلىپ كەسىپ ئەھلى ئەمەس كىشىلەرنىڭ كۆزىدە قانچە ئىگىز چىققان بولساق، بىر كۈنى شۇنچە قاتتىق موللاق ئېتىپ چۈشىمىز.  بۇ بىر تەبىئىي-قانۇنىيەت. # E# I& \5 H# z; x! \

  z( a1 G( N" r; r5 g(3) كەسىپ ئەھلىلىرىنىڭ سۆزىگە ئېتىۋارسىز قارىماڭ.  شىنجاڭ ئۇنىۋېرسىتېتى فىزىكا فاكۇلتىتىدا ناھايىتى كۆزگە كۆرۈنگەن ئۇيغۇر فىزىكىچىلار بار.  بەزىدە سىز شۇلارنى زىيارەت قىلىپ، ئويلىغانلىرىڭىزنى ئەڭ ئالدىدا شۇلارغا دەپ بېقىڭ.  ئۇلار كەسىپ ئەھلى بولغاچا، ئۇلار ئۆز كەسپىدە نوپۇزلۇق پىكىرلەرنى بېرەلەيدۇ. شۇڭا ئۇلارنىڭ دېگەنلىرىنى قوبۇل قىلسىڭىز، ئادەتتە خاتالاشمايسىز.- L- b9 m# _( ?5 G* Z/ L) O0 S
7 R$ J7 i5 H0 T
قىسقىسى، مېنىڭ ئەڭ ئاخىرىدا دەيدىغىنىم، مىللەتكە ئىگە چىقايلى.  ئۆزىمىزنى ئۆزىمىز ئاياق ئاستى قىلمايلى.
: k4 ?3 \" t' X+ g3 l  J$ x& }8 N$ ?/ q7 @& W+ R, [

4 ?0 n) |9 K& ]7 ]6 q«بىلىمخۇمارئاكىمىزنىڭ قاسىم سىدىققا يازغان ئىككى پارچە خېتى»2 q2 D* }5 e1 X4 Q% h6 m. u
$ D* v" [! ], j& m3 W, C: R! L
ئىككىنجى پارچىسى:
& ~' M+ s; D  b; R( V«  قاسىم سىدىق:بىلىمخۇمار ئەپەندىگە جاۋاپ»دىگەن تىمىغا يازغان ئىنكاسى.171قەۋەت.
1 B7 X6 E0 O! ]! M! v' C8 Whttps://uyghur-archive.com/misranim/thread-107844-18-1.html" `- ^. v5 F6 x8 F+ z8 K4 Q

* r1 R2 s0 f$ N9 |! F
) y/ N% S" [  @$ W( Vقاسىم سىدىق ئەپەندىم،
: e9 S3 S. q! a3 g6 S) k% _. v( j/ Q9 e" F
2 F1 _' T: J- Y6 P7 @0 Kسىز 159-قەۋەتتىكى ئىنكاسىڭىزدا «ھەر قايسىلىرى بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ دەسلەپتە ئەھۋال ئېنىق بولمىغان ئەھۋالدا يازغان ئىكاسىنى قايتا چاپلاپ يۈرۈشمىسىلىمۇ ئۇنى ھەممەيلەن كۆرگەن. بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ پۇزىتسىيىدە كىيىن ئۆزگىرىش بولدى.» دەپ يېزىپسىز.  «بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ پۇزىتسىيىدە كىيىن ئۆزگىرىش بولدى.» دەگەندەك سۆزنى باشقا بىر-ئىككى تورداشلارمۇ ئۆز ئىنكاسلىرىدا ئىشلەتتى.  سىز نېمىگە ئاساسەن شۇنداق دەۋاتىسىز؟  
9 O0 a7 h/ O  n9 H0 V6 Z" k$ |; i% v! V$ e
مەن بۇ يەردە شۇنى ئەسكەرتىپ قوياي: مېنىڭ مەزكۇر تېمىنىڭ 6-بېتى، 58-قەۋىتىدىكى ئىنكاسىمدا ئىپادىلىگەن كۆز-قارىشىم ۋە پۇزىتسىيەمدە ھېچ قانداق ئۆزگىرىش بولمىدى.  بۇنىڭدىن كېيىنمۇ ئۆزگىرىش بولمايدۇ.
/ P" t2 u8 R( y3 ~% F0 V* K& ?# N- @/ b: t/ q* N
19-ئەسىردىن بۇرۇن ماتىماتىكا ۋە فىزىكا كەسىپلىرىدە ئالىي دەرىجىلىك تەربىيە كۆرمەي تۇرۇپمۇ بىر قىسىم تەبىئىي-پەن قانۇنلىرى، نەزەرىيىلىرى ۋە تىئورمىلىرىنى ئوتتۇرىغا قويغانلار چىققان.  ئۇنىڭدىن كېيىن ئەھۋال پۈتۈنلەي ئۆزگەردى.  ھازىر فىزىكا، ئاسترونومىيە ۋە ماتىماتىكا ساھەسىدە، ھازىرغىچە بايقالغان 4 تۈرلۈك فىزىكىلىق كۈچلەرنى تەڭلا چۈشەندۈرۈپ بېرەلەيدىغان «ئۇنىۋەرسال فىزىكا نەزەرىيىسى» نى تېپىپ چىقىش ئۈستىدە پۈتۈن كۈن تەتقىقات ئېلىپ بېرىۋاتقان ئالىم ۋە مۇتەخەسسىسلەردىن نەچچە 10 مىڭ ئادەم بار.  ئامېرىكا، ياۋروپا، كانادا، ئاۋۇسترالىيە، ۋە ياپونىيە قاتارلىق دۆلەت ۋە ئورگانلارنىڭ باشقۇرىشىدىكى 10 دىن ئارتۇق ئالەم ئۇشقۇرلىرى بار.  ئىجتىمائىي-پەن بىر مىللەتكە تەۋە بولغان خاسلىققا ئىگە نەرسە بولغاچقا، ئەدىبىيات ۋە شېئىرىيەتچىلىككە ئوخشاش كەسىپلەردە ئۇيغۇر تىلى دائىرىسى ۋە ئۇيغۇر دىيارنىڭ سىرتىغا چىقمايلا يېڭىلىق يارىتىش پۈتۈنلەي مۇمكىن.  ئەمما، تەبىئىي-پەن بولسا تەبىئىي-قانۇنىيەتلەرنى تەسۋىرلەيدىغان، پۈتۈن ئىنسانىيەتكە تەۋە بولغان بىر نەرسە بولغاچقا، ئۇنىڭدىكى يېڭىلىق چوقۇم دۇنيا تىلى بولغان ئىنگلىز تىلى دائىرىسىدە ۋە پۈتۈن دۇنيا سەھنىسىدە  ۋۇجۇتقا كېلىشى كېرەك.  بۈگۈنكى كۈندە فىزىكا ۋە ئاسترونومىيە ساھەسىدە بىر يېڭى نەزەرىيە، قانۇن، ياكى تىئورمىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىش ئۈچۈن بىر ئادەم كەم دېگەندە تۆۋەندىكى ئىككى شەرتنى ھازىرلىشى كېرەك:
+ w# Y2 Z& Y+ n/ l% Q4 J4 o5 O+ _2 u. j# h0 T
1.ئاساسىي ۋە ئالىي دەرىجىلىك كەسپىي بىلىملەردىن خەۋەردار بولۇش
5 H1 `& }, U0 e& e, j2.پۈتۈن دۇنيادىكى باشقا ئالىم-مۇتەخەسسىسلەر بايقاپ، ئىسپاتلاپ، ۋە خەلقئارادا ئېلان قىلىپ ئېتىراپ قىلدۇرۇپ بولغان نەزەرىيە، قانۇن ۋە تىئورمىلاردىن تولۇق خەۋەردار بولۇش
+ {! [* g6 H" V/ f* I
7 I5 S) k! o! k. ?+ p: pبۇ يەردىكى 1-شەرتنى ھازىرلاشنىڭ ئەڭ كۆپ قوللىنىلغان ئۇسۇلى فىزىكا ياكى ئاسترونومىيە كەسپى بويىچە دوكتۇرلۇق ئۇنۋانىغا ئېرىشىش بولۇپ، مەن يۇقىرىدا تىلغا ئالغان نەچچە 10 مىڭ ئالىم-مۇتەخەسسىسلەرنىڭ كۆپۈنچىسىنىڭ دوكتۇرلۇق ئۇنۋانى بار.  ئىنتايىن ئاز بىر قىسمىنىڭ بولسا ماگىستىرلىق ئۇنۋانى بار.
! L' \: e2 `' {! t( `9 M# C3 \
4 V: E! i' `3 h: bسىزنىڭ ھازىرقى ئەھۋالىڭىز يۇقىرىقى ئىككى شەرتلەرنىڭ ھېچ قايسىسىنى قانائەتلەندۈرمەيدۇ.  شۇڭلاشقا مەن سىزنىڭ فىزىكا ياكى ئاسترونومىيە ساھەسىدە بىرەر يېڭىلىق يارىتالىشىڭىزغا قەتئىي ئىشەنمەيمەن.  مەن سىزنىڭ مۇشۇ نۇقتىنى چۈشىنىۋېلىشىڭىز ئۈچۈن خېلە تىرىشتىم.  ئەمما، مېنىڭ تىرىشچانلىقىم تېخىچە ئۈنۈم بەرمىدى.  بىر ئادەمنىڭ ئۆزى ئىشەنمەيدىغان ئىشلار ئۈچۈن سەرپ قىلغان ۋاقتى بىر خىل ئىسراپچىلىق بولىدۇ.  ئۇنىڭ ئۈستىگە مەن ئىنتايىن ئالدىراش.  مەن ئۆزەمنىڭ خىزمەت ۋەزىپىسىنىڭ ئۆھتىسىدىن يۇقىرى تەلەپ بىلەن چىقىشتىن باشقا، ناسا دىكى ئىشلاردىن ۋەتەندىكىلەرنى ئوز ۋاقتىدا خەۋەردار قىلىپ تۇرۇشنى ئۆزەمنىڭ ئەڭ مۇھىم ئىشلىرىنىڭ بىرى قىلىۋالغان ئىدىم.  ئەگەر سىز ھازىرقىدەك ئارقا-ئارقىدىن ماڭا سوئال قويىۋەرسىڭىز، مەن ئۆز پىلانلىرىمنى ئەمەلگە ئاشۇرالماي قالىدىكەنمەن. 5 R! y( s9 c( y/ G3 {
) A  B) c' F8 g! L5 T
شۇڭلاشقا بۇنىڭدىن كېيىن مېنى ئاۋارە قىلمىسىڭىز.  ئەگەر مېنىڭ ھازىرغىچە يازغانلىرىمنى چوقۇم تىلغا ئالمىسىڭىز بولمايدىغان بىر ئەھۋالغا دۇچ كېلىپ قالسىڭىز، ئۇنىڭغا ئۆزىڭىز باشقىدىن چۈشەنچە بەرمەي (مەسىلەن، خۇددى يۇقىرىدا «بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ پۇزىتسىيىدە كىيىن ئۆزگىرىش بولدى.» دەگىنىڭىزدەك)، مېنىڭ سۆزۈمنى ئەينەن كۆچۈرۈپ يېزىپ قويسىڭىز. ئۇنى ئوقۇرمەنلەر ئۆزلىرى ئوقۇپ چۈشىۋالغان بولسا.4 w: S9 d2 G; j

/ j0 T3 P8 l2 Pمېنىڭ ئەھۋالىمنى توغرا چۈشەنگەنلىكىڭىزگە ئالدىن-ئالا رەخمەت ئېيتىمەن.9 F/ j; r+ f7 G. j, [! c7 _) r

  M! Q5 k! N: f8 M# ~0 W0 c; I
. W6 b) n; l7 {. [& x: n  g بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   قۇمباغ79 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-2 01:10 PM  / K: m, i3 i# c& I, x5 z

- [, Y7 l: {0 f* C& L8 g2 P

يىيىش ئۈچۈن ياشىمايمەن،ياشاش ئۈچۈن يەيمەن.
زەنجىر بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
ۋاقتى: 2013-7-2 13:05:36 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسكەرتىش: يوللىغۇچى چەكلەنگەن. مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

180

تېما

5465

يازما

5645

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 73321
يازما سانى:
5465
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
20138
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
7578 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-1-16
ئاخىرقى:
2016-4-2
ۋاقتى: 2013-7-2 13:05:54 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قۇمباغ79 يوللىغان ۋاقتى  2013-7-2 01:02 PM
bilimxumar يوللىغان ۋاقتى  2013-7-2 09:29 AM " x/ \& `: j1 @* z: g2 ]8 ^' c$ A- H
قاسىم سىدىق ئەپەندىم،3 z5 i" ^" N9 l6 R& \7 z8 Z
: ^% z6 k0 |6 X
سىز 159-قەۋەتتىكى ئىنكاسىڭىزدا  ...

  z0 P+ }3 z- G3 t9 H1 ~مەن سىزنىڭ مۇشۇنداق بىر ئېغىشنىڭ مەۋجۆتلىگىگە بولغان پوزىتسىيىسىدە ئۆزگىرىش بولدى.بۇنداق ئىھتىماللىقنىڭ مۆمكىنلىگىنى ئۆزۆل-كېسىل رەت قىلمىدى دىمەكچى.مەن بۇنى ئابلىمىت ئەپەندىنىڭ ئىنكاسلىرىدىن،سىزنىڭ بۇ جەريانغا ئىزچىل دىققەت قىلىدىغانلىغىڭىز،مۇمكىنلا بولسا ياردەم قىلىدىغانلىغىڭىز ھەققىدىكى ئىنكاسلىرىڭىزدىن بىلدىم.خاتا چۈشىنىۋالغان بولسام ئەسكەرتەرسىز.
4 {% g& F& w( g+ k3 r9 k$ g" B8 x0 g( M( J0 L5 l
مەن سىزنى پاكىتقا ھۆرمەت قىلىدىغان ئادەم،باشقا قاراشلىرى پاكىت تەرىپىدىن رەت قىلىنغان تەقدىردىمۇ يەنىلا ئۇ قاراشلىرىنى ساقلاپ قالىدىغان ئادەملەردىن ئەمەس دەپ قارايمەن., _2 M  O; j6 `- n8 b$ n
( {) f8 C1 ?0 e1 v9 @
بۇ مۇنازىرىگە سەۋەپچى بولغان تېما مىنىڭ"ئۈچ ئەسىردىن ھالقىغان خاتا قاراش"دىگەن تېمام،سىز يەنىلا بىكھامچە توپنىڭ بىردىنبىر سەۋەبى "ماگنوس ئىففىكىتى"دەپ قارامسىز؟.- p! A: }* q. f6 ?

: I" }  }- v" c4 W: q* Mئالاقىدار ئىنكاسلار:2 ^5 z& u( c+ {8 H/ Q
62-قەۋەت:7 d" s& I- U' q. X% m3 x7 {
ئابلىمىت:' \" F2 W0 n1 K- C3 ]/ g, T

% ?. m  T) ^! l- |% {& |مەنغۇ تۇلۇقسىز فىزىكىسىنى ياخشىراق چۈشىنىمەن، ئەمما تەجىربىدە كۈچىنىش ۋە ئىنىرتسىيلىك كۈچ تۈۋەنلەش ۋاقتىدا ئېغىش شەكىللەنگىنى راسىت ئەركىن ئاكا.
8 U- U- i) f7 e# V# z0 n- D7 s& _
قارىغاندا بۇ باشقا قانونلارچە ئېغىش ئوخشايدۇ. نىمىلا بولسۇن شۇنىڭغا ئائىت ماتىرياللارنىڭ تەرجىمىسى بولسا كۆرۈپ باققۇم بار ئىدى. بۇ ئىشنى تۇتقانكەنمەن قانونىيتىنى بىلىپ ئاخىرلاشتۇرغۇم بار ئىدى.
1 E. B; P- [  G8 s" S' L! ~2 dۋاقىتلېرى قىس ئىكەنلىكىنى مەن بىلىمەن، شۇ قانونلار بار كىتاپلار قايسى مەكتەپلەردە بار ئىكەنلىكىدىن ئۇچۇر بەرگەن بولسىلا بۇلاتتى.' F  |, H) q3 f! J4 F, t4 h

) I+ L' [! F7 Aمەن باشقىلار ئىپاتلاپ بولغان ئىشلارغا ئارتۇقچە ئاۋارە بۇلۇشنى خالىمايمەن ئەركىن ئاكا...
3 P6 p/ t' A& ^' ohttps://uyghur-archive.com/misranim/thread-107844-7-1.html
3 U( M6 S! l& a# |+ r4 w" a* A# a( N- _" N& b0 }3 r
109-قەۋەت:
! N4 D- W% Y8 }  K$ U1 fسالام بىلىمخۇمار ئاكا! قاسىم سىدىقنىڭ بۇ ئاتال ...
0 U* _  s# ^% Z% C3 p6 ~8 V  _https://uyghur-archive.com/misranim/thread-107934-2-1.html: j3 P2 c' w# v" F% C$ [
بۇ يەردىكى15-ئنكاسنڭ ئۇقۇڭ.
9 e. s3 V! `4 P% Y6 d/ k. nمەن بۇنى سىلىگىمۇ شۇ چاغدىلا دىگەنغۇ قاسىم ئاكا؟!...3 f% Y" H" W: H5 E* U" ?, h: _5 a! G
ئۇنىڭ ئۈستىگە ئەركىن ئاكىمىز ئۇتتۇرىغا قويغان (ئىنكاستا) ھىلىقى كۈچىنىش ھالىتىدىكى ھاسىل بۇلىدىغان كۈچ، مەن تەجىربىدە ھاسىل قىلغان كۈچ ئىكەنلىكى،ھەم يەنە ئىنىرتسىينىڭ ئاجىزلاش ھالىتىدە باشتىكى يۈنىلىشكە قارشى يۈنىلىشتە كۈچ ھاسىل قىلىدىغانلىقىنى بىكھامنىڭ تۇپىنى ئېغىتقان كۈچنىڭ دەل شۇ ئىنىرتسىيە كۈچى ئاجىزلاش ۋاقتىدا پەيدا بولغان كۈچ ئىكەنلىكىنى ھەم 29- تىئورمىغا ئۆزگەرتىش كىرگۈزمىسەك بولمايدىغانلىقىنى ئېيتقىنىم ئەسلېرىدىن چىقىپ كەتتىمۇ؟
1 J* ~4 S: S$ C+ l---------------------------------------
; V2 T+ {( h( Z) T4 d8 i
% m+ |7 C, B+ a4 Y# M‹‹ئايلىنىۋاتقان جىسىم كۈچىنىش جەريانىدا كۈچ ھاسىل قىلىپ  ئاغىدۇ ھەم ئايلىنىش ئىنىرگىيسى خوراش جەريانىدىمۇ يەنە كۈچ ھاسىل قىلىپ يەنە ئاغىدۇ››
. f7 I5 G  N- q- I; K$ p' j مىنىڭچە 29- تىئورمىغا بۇ تۇلۇقلاش قۇشۇلىدۇ.
& ?+ [6 t' N: K% | ئەركىن سىدىق ئاكىمىز سەپەرگە چىقىشتىن بۇرۇنلا بۇ ئىشقا بولغان قارىشىدا ئۆزگىرىش بۇلۇپ بولغان، شۇڭا قاسىم ئاكىمىزنى يەر بىلەن يەكسان قىلىۋىتىشنى ئويلايدىغانلار ھازىرچە ئىنكاس يازغاندا تىما-ئىنكاسلارنى تۇلۇق ئۇقۇپ ، ئالدىرىماي ئىنكاس يازارسىلەر.
+ j9 @" s! A5 U/ c: thttps://uyghur-archive.com/misranim/thread-107844-11-1.html4 U7 l* Y  \% W2 U# ~

% q, `8 t. g9 o: b+ A, Q71-قەۋەت:
; i, `8 Q7 E, |$ d5 ?bilimxumar
1 d; M( m6 f8 ?9 L2 W. N4 u7 l
( k2 X* n1 A% Q0 i! Wتەبىئىي-پەندە بىر خىل ھادىسىنى ھەر چۈشەندۈرگىلى بولىدىغان ئىش ئانچە كوپ يۈز بەرمەيدۇ. يەنى، تەبىئىي-پەندە ئاساسەن پاكىت بايان قىلىنىدۇ.  پىكىر ئەمەس.  شۇنداق بولسىمۇ مەن سىلەرنىڭ بۇ تەجرىبەڭلەرگە ئاخىرغىچە دىققەت بېرىپ تۇراي.  ئەگەر سىلەرگە بىر ئاز ياردەمدە بولالىسام، ئۇ مەن ئۈچۈنمۇ بىر خىل خوشاللىق.
, \. b% i1 @- e2 v! ^8 y. ^) ^2 k' B4 N
https://uyghur-archive.com/misranim/thread-107844-8-1.html
+ @9 N+ M, E- @/ n- | بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   توقماق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-2 01:06 PM  
$ B( ^6 ?9 z* b6 E$ @0 H) }
0 a3 h+ @! A- m: ]' ^/ e8 ^+ L2 h

180

تېما

5465

يازما

5645

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 73321
يازما سانى:
5465
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
20138
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
7578 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-1-16
ئاخىرقى:
2016-4-2
ۋاقتى: 2013-7-2 13:06:57 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قۇمباغ79 يوللىغان ۋاقتى  2013-7-2 01:02 PM
, E6 z1 m) P6 k$ J: \' w  g; A! T0 ?4 }" V7 `4 U0 y5 Z
تورداشلار دىققەت قىلىڭلار،تۆۋەندە بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ بىكخامچە توپقا بولغان چۈشەندۆرىشى بىلەن،ماگنوس ئىففىكىتى نۇقتىسىدا تورۇپ چۈشەندۆرۆشنىڭ سىلىشتورما سۆرەتلىرى بېرىلدى.بۇ ئىككى چۈشەندۆرۆشنىڭ ھەرئىككىسىنىڭ توغرا بولىشى ئەسلا مۆمكىن ئەمەس.سىلەرچە قايسى توغرا،قايسى خاتا؟
% W/ `7 s. g: x9 L( u
1 @4 S. K% C$ E6 E! L, g7 }مەن ھەرئىككىسىنى خاتا دەيمەن،سىلەرچۇ؟.
8 h, |. ^6 e. h0 B/ [% o8 @3 F3 h% F2 `2 [2 W) I4 @) i" b- q
8-قەۋەت:* A, b- v* J2 t0 Y+ X4 ^
bilimxumar+ T/ J) q# E- ^! E% `8 E

" E4 M( k/ p; t8 c( n(2)        تۆۋەندىكى رەسىمدە بىر سائەت ئىستىرىلكىسى يۆنىلىشىدە ئايلىنىپ، ھەمدە پەستىن يۇقىرىغا مېڭىۋاتقان شار كۆرسىتىلگەن.  مەزكۇر رەسىمدە كۆرسىتىلگەندەك، شارنىڭ سول تەرىپىدىكى ھەر بىر نۇقتىغا، ئۇنىڭ ئوڭ تەرىپىدىكى بىر نۇقتا توغرا كېلىدۇ.  بۇ ئىككى نۇقتىنى تۇتاشتۇرىدىغان تۈز سىزىق شارنىڭ مەركىزىدىن ئۆتىدۇ.  ھەر بىر «كۆك تېزلىك» نى ئۆز-ئارا تىك بۇلۇڭ ھاسىل قىلىدىغان ئىككى تارماق تېزلىككە بۆلۈش مۇمكىن.  شۇنداق قىلساق، ئىككى «يېشىل تېزلىك» ئۆز-ئارا يىيىشىپ كېتىدۇ.  ئىككى «قىزىل تېزلىك» مۇ ئۆز-ئارا يىيىشىپ كېتىدۇ.  شۇ سەۋەبتىن، بۇ شار ھەرگىزمۇ بىر تەرەپكە ئاغمايدۇ./ T* `* L' p9 g; Q
' z4 ]) H  _/ z/ \8 i0 s
بۇنداق فىزىكىلىق ھادىسىنى بىر توپنى بىر توپ مەيدانىدا ھەرىكەتلەندۈرۈش ئارقىلىق ئىسپاتلاش مۇمكىن ئەمەس.  سەۋەبى، بىر توپ ھەرگىزمۇ بىر مۇكەممەل شارغا ۋەكىللىك قىلالمايدۇ.  ئۇنداق تەجرىبىدە، ئەگەر ھېچ قانداق شامال يوق، دەپ پەرەز قىلساق، توپنىڭ بىر تەرەپكە ئېغىشى ئىككى تەرەپتىكى سۈركۈلۈش كۈچىنىڭ تەڭپۇڭسىزلىقىدىن كېلىپ چىقىدىغان بولۇپ، ئەگەر سىز ئوپمۇ-ئوخشاش تەجرىبىنى 1000 قېتىم تەكرارلىيالىسىڭىز (بۇمۇ بىر توپ مەيدانىدا قەتئىي مۇمكىن ئەمەس)، ئۇ توپ تەخمىنەن 500 قېتىم ئوڭغا، تەخمىنەن 500 قېتىم سولغا ئاغىدۇ.   
" X- R0 {& ?0 {8 c& j' _$ b  n$ @
/ w1 u* _2 ^* l0 E3 e$ {# `$ @+ U; Z! ]" _) p3 D
9 `7 S6 ^6 U/ u3 `5 X
بىلىمخۇمار ئەپەندى يۇقۇردا"بۇ شار ھەرگىزمۇ بىر تەرەپكە ئاغمايدۇ." دىگەن بولسا،ماگنوس ئىففكىتىنىڭ رەسىم ئارقىلىق تەدبىقلىنىپ چۈشەندۆرىلىشىدە"ئاغىدۇ"دىيىلگەن.زادى قايسى توغرا؟!.
( A; `* P- T5 U6 x+ G

+ S- t/ X. u8 Y0 X# k! B
6 m1 A  D! }8 L# H
旋球_百度百科
مىنىڭ تېمىدا  يازغىنىم:
يۇقۇردىكى رەسىمدىكى ھاۋانىڭ بىسىم پەرقىنىڭ چۈشەندۆرىلىشى خاتا.
سەۋەپ، توپ سىزىقلىق ئىلگىرلىمە ھەركەت جەرياندا سائەت سىتىرىلكىسى يۆنىلىشى بۇيىچە ئوڭ تەرەپكە  ئايلىنىۋاتقان ،ھەم ئايلىنىش يۆنىلىشى تەرەپكە ئېغىۋاتقان ئەھۋالدا  توپنىڭ ئوڭ يىرىم شارىنىڭ يغىندى تىزلىكى سول يېرىم شارنىڭ يىغىندى تىزلىكىدىن تۆۋەن بولىدۇ.بىرنوللى قانۇنى بويىچە تىزلىك تۆۋەن تەرەپنىڭ ھاۋا بىسىمى تىزلىك يۇقۇرى تەرەپنىڭ ھاۋا بىسىمىدىن چوڭ بولىدۇ.
ھالبۇكى،ئەمەليەتتە پېقىراۋاتقان توپ سىزىقلىق ھەركەت جەريانىدا ھامان تىزلىك تۆۋەن تەرەپكە،يەنى بىسىم يۇقۇرى تەرەپكە ئاغىدۇ.

6 d- y% C; z! Z' U6 l

! R& Z' Z, A) G- M- P( o* w
تورداشلار،مانا بۆمەسىلىدە پۇزىتسىيەڭلارنى ئىنىق ئوتتۇرىغا قويۇڭلار ،بۇ قېتىمقى مۇنازىرە-مۇھاكىمىنىڭ تۆگۆنى مۇشۇ يەردە.بۇ مەسىلىدىن ئۆزىمىزنى قاچۇرۇپ ئېلىپ بارغان باشقا ھەر قانداق مۇھاكىمە-مۇنازىرىنىڭ قىلچەئەھمىيىتى يوق" U  h; B* x! N( ]. ]

8 Z& K/ s( E  Z; e7 s3 j  s بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   توقماق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-2 01:11 PM  
; D% D- M' ~# B7 w& s# P) E; Y3 H3 u* Q' p3 y" p# w2 ]4 Y; J

4

تېما

785

يازما

790

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 92091
يازما سانى:
785
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
3273
تۆھپە :
0
باھا :
0
توردا:
2186 سائەت
تىزىملاتقان :
2013-2-22
ئاخىرقى:
2015-11-24
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2013-7-2 13:12:26 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
توقماق يوللىغان ۋاقتى  2013-7-2 01:06 PM

3 u4 [8 h. r0 t8 {% \0 vسىز تىمىنى ياخشى ئوقۇدىڭىزمۇ؟

يىيىش ئۈچۈن ياشىمايمەن،ياشاش ئۈچۈن يەيمەن.

180

تېما

5465

يازما

5645

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 73321
يازما سانى:
5465
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
20138
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
7578 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-1-16
ئاخىرقى:
2016-4-2
ۋاقتى: 2013-7-2 13:12:57 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قۇمباغ79 يوللىغان ۋاقتى  2013-7-2 01:12 PM
/ {( X3 A3 d' d+ S+ rسىز تىمىنى ياخشى ئوقۇدىڭىزمۇ؟
4 r: u3 G8 T$ c" ^; k$ ?
ئوقۇدۇم.نىمە دىمەكچى سىز؟.زادى ئاغامدۇ،ئاغمامدۇ،ئېغىشنىڭ سەۋەبى نىمە؟،ئۆزىڭىزنىڭ قارشىڭىز بارمۇ ياكى بىلىمخۇمار ئەپەندىنىڭ "ئاغمايدۇ"دىگەن قارىشىنى قوللامسىز؟!.) Q4 }1 C% Q. L9 a: ?2 t4 _' ~
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   توقماق تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-7-2 01:15 PM  1 {. |1 l* p/ N; w0 n( e7 A- f
5 h5 z- Y( U$ W6 e, U$ \( ~6 u. z

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|قاماقخانا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى ( 黔ICP备15011399号 )

GMT+8, 2016-4-2 04:12 AM, Processed in 0.162099 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team) © 2001-2013 Comsenz Inc.
شىنجاڭ مىسرانىم مەدەنىيەت تارقىتىش چەكلىك شىركىتى

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش