ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

جەمئىي مىكروبلوگ 874 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 475|ئىنكاس: 2

كىنوئىسلام دىنىنىڭ ئىلىم-پەن قارىشى ۋە ئۇيغۇرلا ...تەييارلىق

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

335

تېما

467

يازما

6561

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1971 سەر
تۆھپە
1372 سەر
تىللا
745 دانە
جەۋھەر
7 دانە
خەۋەر بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   شامال تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-1-20 21:29  " S! I- @5 }# u' q

/ p( @8 `/ E1 oئەسىر پويىزى << ئىلىكتىرون-ئاتوم>> بېكىتىدىن ئۆتۈپ، ئېلىكتىرون-ئۇچۇر  بېكىتىگە يىتىپ كىرگەن بۈگۈنكى كۈندە پۈتۈن جاھان ئەھلى بۇ پويىزغا چىقىۋېلىش نىيىتىدە تىرىشماقتا. ئەپسۇسكى ، ئىلىم ھىكمەتتە كامالەتكە يەتكەن مەھمۇت قەشقەرى، يۈسۈپ خاس ھاجىپ قاتارلىق كاتتا ئالىملارنىڭ ئىز باسارى بولغان بىزلەرنىڭ كۆپچىلىكىمىز يەنىلا جاھاندىن بىخەۋەر، بىغەم ۋە بىخوت يۈرمەكتىمىز. ئۇيغۇرلارنىڭ تارىخى ۋە مەدەنىيىتىنى  چۈشىنىدىغان  باشقا ئەل-خەلىقلەر شۇنۇڭغا ھەيرانكى بۈگۈنكى ئىلىم دۇنياسى ئۇلارنى يەكلەۋاتامدۇ،ياكى ئۇلار ئېتىقاد قىلىۋاتقان ئىسلام دىنى ئۇلارنى ئۇلارنى ئىلىم ئىگەللەپ، دەۋىر بىلەن تەڭ ئىلەىرلىشىگە توسالغۇ بولىۋاتامدۇ؟
, H' C( g4 l4 x6 y0 D. e0 i% z9 F5 f( \5 [4 M0 |
  ئىسلامنى ھەقىقى چۈشەنگۈچىلەر شۇنداق جاۋاپ بىرۇدۇكى: ياق،ھەرگىز ئۇنداق ئەمەس. ھەممىگە ئېنىقكى، ئىلىم-پەن ھەرقانداق بىر شەخىس ۋە گۇرۇھنىڭ خۇسوسى مۈلكى ئەمەس، ئۇنى كىم ئۈگەنسە قوبۇل قىلسا بولىۋىرىدۇ. بۈيۈك ئىسلام دىنىمۇ ئىنسانلارنى ئىلىم -پەن ئۆگىنىشنى  چەكلىمەك تۈگۈل ئۇنى ئۆگىنىشنى پەرز ھىساپلايدۇ.
/ u! \1 f5 ~# o! r. d- a; H3 j4 O7 u. k) d* P: t8 R  I" o
مۇقەددەس كىتابىمىز قۇرئان كەرىمنىڭ 47-سۈرە 19- ئايىتىدە<<بىلگىنكى ئاللاھتىن باشقا مەبۇد بەرھەق يوقتۇر>> دىيىلگەن.بۇ ئايەتنىڭ سۆز تەرتىپى ۋە مەنە ئېتىبارىدىن شۇ نەرسە ئېنىقكى ، ئىنساننىڭ ئاللاھنىڭ بىرلىك ۋە بارلىقىنى ھەقىقى تونۇش ئۈچۈن، ساغلام ئەقىل ۋە بىلىم ئالدىنقى شەرت ھىساپلىنىدۇ. بۇ ھەقىقەت قۇرئاننىڭ نازىل بولۇش تەرتىپىدە بىرىنچى سۈرە دەپ قارىلىدىغان <<ئەلەق>>  سۈرىسىنىڭ ئالدىنقى ئايەتلىرىدە<<ياراتقان پەرۋەردىگارىڭنىڭ ئىسمى بىلەن ئوقىغىن. ئۇ ئىنساننى لەختە قاندىن ياراتتى. ئوقۇغىن،پەرۋەردىگارىڭ ئەڭ كەرەملىكتۇر. ئۇ قەلەم بىلەن خەت يېزىشنى ئۈگەتتى، بىلمىگەن نەرسىلەرنى بىلدۈردى.>> (1-2-3-4-5-ئايەتلەرگە قاراڭ). ئاللا بۇ ئايەتلىرى ئارقىلىق ئوقۇش ۋە يېزىشنى ئۆگىنىشنى ،بىلمىگەننى بىلىشنى شۇ ئارقىلىق ئاللاھنىڭ ئالەمنى يارىتىشتىكى ھىكمىتى ۋە رەھمىتىنى چوڭقۇر تونۇپ، ھەقىقى ئىتىقادقا ئېرىشىشنى تەقەززا قىلىدۇ ۋە تەكىتلەيدۇ.  ئاللاھ يەنە مۇنداق دەيدۇ << ئاللاھنىڭ بەندىلىرى ئىچىدە ئاللاھتىن پەقەت ئالىملارلا قورقىدۇ>>(35-سۈرە28-ئايەت) يوقۇرقى ئايەتتىكى <<ئالىم>> سۆزى <<ئەلەمە>> (بىلدى) سۆزىدىن تۈرلىنىپ چىققان بولۇپ،<<بىلگۈچى>> دىگەن مەنىدە. ئەگەر بۇ يەردە تەكىتلەنگىنى پەقەت دىنى بىلىملا بولىدىغان بولسا بۇ يەرگە دىننى پۇراقتىكى بىرە رئىبارىنى قوشۇپ قويغان بولاتتى. دىمەك بۇ ئايەتتە تەكىتلەنگىنى دىننى ۋە پەننى جەھەتتە تەڭ يىتىلگەن ئالىملاردۇر.! C( U" S9 o4 S' T( J/ w
  بىراق ئاللاھنىڭ الەمنى يارىتىشتىكى ھىكمەتلىرى توغرىسىدا ھىچقانداق چۈشەنچىگە ئىگە بولماي مەنىۋى بېكىنمىچىلىك ھالىتىدە ياشىغان ۋە جاھاننى ئاددى كۆز بىلەنلا كۈزۈتۈپ، ئەقىل كۆزى تېخى ئېچىلمىغان بىر قىسىم قېرىنداشلىرىمىز ، ئىلىم- پەندىن ئىبارەت بۇ يېڭى ھەم قۇدرەتلىك  ئىشلەپچىقىرىش كۈچىگە تۈرلۈك بەتناملارنى چاپلاپ ،ئۇيغۇر مۇسۇلمانلىرىنىڭ ئومومى ساپاسىنىڭ تۆۋەنلەپ كىتىشىنى كەلتۈرۈپ چىقاردى.
" U( d$ {) o6 a/ Q  << ئۇلار قارىمامدۇكى، تۆگىلەر قانداق يارىتىلدى؟ ئاسمان قانداق ئىگىز قىلىندى؟ تاغلار قانداق تۇرغۇزۇلدى؟ زىمىن قانداق يېيىتىلدى؟>>(88-سۈرە17-20ئايەتلەر) يوقۇرقى ئايەتلەر ئارقىلىق ئاللاھ  زوئولوگىيە،ئاستورونومىيە، جۇغراپىيە قاتارلىق پەنلەر(ئىلىم)نى  ئۆگىنىپ، شۇ ئاساستا   تەبىئەتنى چۈشىنىش ئاقىلىق ئاللاھنىڭ <<ئەڭ بۈيۈك ۋە ھىكمەت بىلەن ئىش قىلغۇچى>> ئىكەنلىگىنى ھەقىقى تونۇشقا چاقىرىدۇ.
0 G/ ?* D" g0 g! _" v7 P6 aمەنبەسى: تور دۇنياسى

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

42

تېما

104

يازما

3048

جۇغلانما

مۇنبەر باشلىقى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
1014 سەر
تۆھپە
515 سەر
تىللا
386 دانە
جەۋھەر
3 دانە

ئاكتىپ يىڭى ئەزائاۋانگارت ئوردېنىقىزغىن ئەزا كىڭەيتىش ماھىرىنامسىز ئوردېنىتەشۋىقات ماھىرى

ۋاقتى: 2014-1-20 21:39:42 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تىما بوپتۇ، ئىمكانىيەت بولسا يەنىمۇ ئىزدىنىپ تولۇقلاپ قويساق ياخشى بولاتتى

179

تېما

276

يازما

4687

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1379 سەر
تۆھپە
901 سەر
تىللا
721 دانە
جەۋھەر
6 دانە
ۋاقتى: 2014-2-5 11:11:58 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
شامال يوللىغان ۋاقتى  2014-1-20 21:39
/ m1 s7 {8 a7 w6 ]ياخشى تىما بوپتۇ، ئىمكانىيەت بولسا يەنىمۇ ئىزدىنىپ تو ...

' q9 Z$ E, E6 B% Eئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كەلگەن ؟4 d* j7 y: S1 I: D$ U
+ C; a. d. ?$ S  A& {8 y! N* e
' M7 E8 N) Q0 j
3 A  y& ~& {% G8 i$ B  x6 Q' h
    ئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كەلگەن- بىرئەرنىڭ سوئالىغا جاۋاب ئابدۇقەييۇم ئوبۇل ئارىف مەن بىر ئەمەلدارنىڭ ئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كەلگەن؟ بۇنى پەندە قانداق چۈشەندۈرىدۇ؟ دېگەن سوئالىغا تازا قانائەتلىك جاۋاپ بىرەلمىدىم. لېكىن ئۇ ئەمەلدار بۇ سوئالنى ماڭا ھاۋالە قىلدى. سىزنى بۇ سوئالغا جاۋاپ بېرەمدىكىن دېۋىدىم. ماڭا ئېيتىپ بېرىڭ، ئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كەلگەن؟– نۇرمۇھەممەد.(مەزكۇرنىڭ ئادېرىسى يېزىلمىدى، بۇ مەزكۇرنىڭ ئويدۇرما شەخىس ئىكەنلىكىنى بىلدۈرمەيدۇ)  نۇرمۇھەممەد، ئىنساننىڭ دۇنياغا كەلگەنلىكىگە دىن جاۋاب بەرسۇن ياكى پەن جاۋاب بەرسۇن دەيدىغان گەپ يوق، دىن بىلەن پەن ياراتقۇچىنىڭ ئىنسانىيەتنىڭ بەختىيارلىقىغا قىلغان خەير-ئېھسانى. سەپسەتىچىلەر پەرۋەردىگارنىڭ ئىنايىتى بولغان «ئىلىم»نى دىن ۋە پەن دەپ ئايرىۋالغىنى بىلەن، ھەقىقەتچىلەر ئۇنداق ئايرىمايدۇ. دىن بىلەن پەن روھ بىلەن تەنگە ئوخشايدۇ. ئادەمنىڭ مۇكەممەللىكى ئۈچۈن ئەڭ مۇھىم دەپ قارالغان يۈرەك بىلەن ئانچە نەزەرگە ئىلىنمايدىغان بىرتال موينىڭ قىممىتى، ئالەمنىڭ مۇكەممەللىكى ئۈچۈن بىرتال غازاڭ بىلەن قۇياشنىڭ قىممتى باراۋەر. ھېچ بولمىغاندا پەرۋەردىگار نەزىرىدە شۇنداق. بولمىسا تەنگە موي چىقمىغان، شاخلارغا غازاڭ پەيدا بولمىغان بولاتتى. ھەر بىر يۈز بېرىشنىڭ ھېكمىتىنى پەرۋەردىگار ئۆزى بىلىدۇ.  بۇنى ئىلىم – پەن ئاللىقاچان چۈشەندۈرۈپ بولدى. گەرچە سوئال بىمەنە بولسىمۇ، جاۋاپ بەرمەك لازىم. سۇئالىڭىزغا جاۋاپ بىرەي .ئادەم دۇنياغا بىرەر مەقسەتتە كەلگەنمۇ؟سىز بازارغا بىرەر مەقسەتتە بارىسز، ئىشىڭىز بولمىسا بارمىسىڭىزمۇ بولىدۇ. بۇ سىزنىڭ پۈتۈنلەي تاللىشىڭىزدا بولىدۇ. لېكىن دۇنياغا كېلىشىڭىز ئۇنىڭغا ئوخشىمايدۇ. دۇنياغا كېلىمەن دەپ كېلىدىغان، كەلمەيمەن دەپ كەلمەيدىغان ئىمتىياز سىزدە يوق. سىز بۇ خىل تاللاشتىن پۈتۈنلەي مۇستەسنا. قىسقىسى، ئادەم بۇ دۇنياغا پەرۋەردىگارنىڭ ئېزنى بىلەن كېلىدۇ. بۇنى ئىنساننىڭ ئۆزى بەلگىلىيەلمەيدۇ. ئۆزى بەلگىلىيەلمىگەن مەنزىلگە قانداق بېرىش، نېمە ئۈچۈن بېرىش، ئاشۇ مەنزىلدە نېمە قىلىشنى بەلگىلەش تېخى ئاڭ يېتىلمىگەن تۆرەلمىگە مۇناسىپ كەلمەيدۇ،  مۇشۇ نۇقتىدىن قارىغاندا، ئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كېلىدۇ؟ دېگەن سوئال بەكلا بىمەنە بوپتۇ. لېكىن بۇ سوئالنىڭ قىممىتى يوقمۇ ئەمەسكەن.ئادەم دۇنياغا راستىنلا بىرەر مەقسەتتە كەلمىگەنمىدۇ؟ئادەم دۇنياغا راستىنلا بىرەر مەقسەتتە كەلمىگەن. ئەمما ئىنسان دۇنياغا كەلگەندىن كېيىن مەلۇم مەقسەتلەر دىلىغا جارى بولغان. يارىتىش ئىجازىتىدە ئاپرىدىلانغان ئىنسان – «ئادەم» زېمىننىڭ ۋارىسى بولۇشتىن ئىبارەت پەرۋەردىگار مۇددىئاسىدا تېنى تۇپراقتىن قۇرۇلۇپ، جان پۈۋلىنىش ئەسناسىدا دۇنياغا كەلگەن. بۇ تۇنجى ئىنساننىڭ دۇنياغا كېلىش شەكلى. ئادەم ئاتىمىزدىمۇ ئاپىرىدە بولۇشتىن ئىلگىرى ئۇنىڭدا قەلىب يوق ئىدى، ئەدناسى ئادەم ئاتىمىز چەكسە جاراڭلايدىغان ساپال ئىدى.  «ئادەم» پۇشتىلىرىنىڭ دۇنياغا كېلىش جەريانىمۇ تۇنجى ئادەمنىڭ ئاپېرىدە بولۇش جەريانىدىن پەرىقلەنمەيدۇ، گەرچە شەكىل ئوخشىمىسىمۇ، ماھىيەت تۈپتىن ئوخشايدۇ. ئەقىل – پاراسىتى جەملەنگەن ئىنسان – ئاتىمىز ئادەم ئۆزىنىڭ ئالەمدىكى بارلىق مەۋجۇتلۇقنىڭ ئىنسان پاراغىتى ئۈچۈن يارىتىلغانلىقىنى بىلگەندىن كېيىن، ئىنسان ۋۇجۇدىدا پەرۋەردىگارغا شۈكرى ئېيتىش ۋە ھىممەتلەر ھەققىگە جاۋاب قايتۇرۇش ئىزتىراپىدا نېمە قىلىش ۋە قانداق قىلىش پىكىر – خىيالىي پەيدا بولغان. ئالەملەرنىڭ ئىگىسى ئۆز رايىدا ياراتقان ئىنساننىڭ يەر يۈزىدىكى ھايات كەچۈرمىشلىرىدە چەككەن ئىزتىراپىنىڭ ھەققىگە «يول» كۆرسەتكەن. بۇ يول ئىنساننىڭ مەنپەئەتلىنىش جەريانىدا باقىي ئالەم تەشۋىشىگە چۈشۈپ، پانىي ئالەمدە مۇئەييەن مەقسەت مەركەزلىكىدە ياشاشنى تەقەززا قىلغان قەلىب ئىستىكىنىڭ مەھسۇلى. ئىنسان تەن ئېتىراپىدا يوقلۇق. روھ ئېتىراپىدا مەڭگۈلۈك بولۇشتىن ئىبارەت قوش ئىمتىياز ھامىلىقىدىكى مەخلۇق. روھىي كامىللىق يەنى ئەقىل – پاراسەت قۇدرىتى چۈمۈلىگىمۇ يەتمەيدىغان ئىنساننىڭ ۋۇجۇدىدىكى مەۋھۇم قۇربەتلەرنى روياپقا چىقىرىپ، ماددا ھالىدىكى ئاجىز ئىنسانلىق مەقامىنى ئەقىل ۋاستىسىدە كۈچلەندۈردى. ئەقىل ۋاستىسىدە بارلىققا كەلگەن ئىنسان كەشپىياتلىرى «پەن» دېگەن «ئىلىم» مەزھەپچىلىكىنى مەيدانغا كەلتۈرۈپ، ئەسلىدە بىر بولغان «ئىلىم» مۇكەممەللىكىنى ئىككى قىلىپ ئۈلگۈردى. «پەن» دەپ ئومۇملاشقان «ئىلىم» ئىنساننىڭ ماددىلىق رەۋىشتە ئىزدىنىشى بولۇپ، پەرۋەردىگارنىڭ «تەبىئەت دۇنياسىغا قارىمامسىلەر»، «ئۆزۈڭلەرنىڭ قانداق يارىتىلغانلىقىغا قارىمامسىلەر» دېگەن كەلىمىلىرىنىڭ بېشارىتىگە ياندىشىدۇ. ئەمىلىيەتتە، بۇ يەردىكى قاراش نوقۇل كۆز بىلەن كۆرۈشنى ئەمەس، ئىزدىنىش، تەتقىق قىلىش، تەپەككۈر قىلىشنى كۆرسىتىدۇ. مەلۇم بىر نەرسىنىڭ تۈزۈلىشى، تەركىبى توغرۇلۇق مۇپەسسەل ئۇچۇرغا ئىگە بولغاندىلا ئاندىن ئىنساننىڭ دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كەلگەنلىكى ئەمەس، نېمە ئۈچۈن كېلىنگەنلىكى ئايان بولىدۇ.  «دىن» دەپ ئومۇملاشقان «ئىلىم» ئىنساننىڭ روھى تېۋىنىشى بولۇپ، بۇ كۆرۈنمەيدىغان مەۋھۇم مەجۇتلۇق ھەققىدە بىلىش ۋە ئۇچۇرغا ئىرىشىشنىڭ كاپالىتى. ھۆددەس ئېيتىمىزكى، ئىنسان بۇ ئىككىسىدىن پايدىلىنىپ ئۆزىنىڭ ھايات مەنتىقىسى ۋە ياشاش مەقسىتىنى تۇرغۇزىدۇ. ئىنساننىڭ مەقسەت – مۇددىئا تۇرغۇزىشى بىر خىل تاللاشتىن ئىبارەت. قايسى خىل دىننى، قايسى خىل مەپكۇرىنى تاللاش ئىنساننىڭ چوڭ بىر ئەركىنلىكى.  كۆرۈپ تۇرۇپسىز، ئەقىل ۋاستىسىدە مەيدانغا كېلىۋاتقان ئىجات – ئىختىرالار ئىنساننىڭ يوشۇرۇن قۇدرىتىنى مەلۇم دەرىجىدە ئىزاھلاپ تۇرماقتا. ئىنسان ئەقىل ۋاستىسىدە ئۇچالايدىغان، نەچچە يۈز توننا يۈكلەرنى كۆتۈرەلەيدىغان بولدى. ئەكسىچە ئەقىل – پاراسەت ئىشلىتىپمۇ ئۆلۈمدىن قۇتۇلالمىدى. بۇنىڭدىن كۆرۈنۈپ تۇرۇپتۇكى، ئىنسان ئۆز مەقسەتلىرى ئىچىدە ئەمەس، پۈتۈلمىش تەقدىر ۋە تەدبىر ئىچىدە دۇنياغا كىلىپ، ياشاپ، ئۆلۈپ كېتىدۇ. ئەزەلدىن بار بولغان نەرسىلەر ئىنساننىڭ ئەمەس، ئاتالمىش پەنمۇ شۇنىڭ ئىچىدە.  بايام ئېيتقىنىمدەك، مەيلى پەن بولسۇن، مەيلى دىن بولسۇن ئىككىلىسىلا ئىنساننىڭ ئۆزىنى تونۇش ۋاستىسى. ئەينەنكى، بەزىلەر ئۆزىنى بىئولوگىيلىك تونۇيدۇ، بەزىلەر ئۆزىنى ئىنسانلىق تونۇيدۇ. بۇمۇ بىر خىل تاللاش.  ئادەم دۇنياغا بىرەر مەقسەتتە كەلمەمدۇ؟شۇنداق، ئەمەلىيەتتە ياشاش جەريانىدا نۇرغۇن مەقسەتلەر ئىنسان ۋۇجۇدىدىن ئورۇن ئالىدۇ. شۇنىڭ بىلەن ئۆزىنىڭ دۇنيادىكى ياشاش مەقسىتى پەيدا بولىدۇ-دە، مەقسەتسىز ياشايدىغان ھايۋان تەبىئىيتىدىن قۇتۇلىدۇ. بىلمەك زۆرۈركى، ھۈر ئەقىلدىن مەنپەتلىنىۋاتقىنى ئىنسان، تاللاشسىز ئىتائەت قىلىۋاتقىنى پەرىشتە بىلەن ھايۋان.  بىر قىسىم ئادەم ھەقىقەتنى تاللاش سەۋەبلىك ھايۋانلىق سۈپەتتىن پەرىشتە سۈپەتكە كۆتۈرۈلىدۇ ۋە شۇنى ئارمان قىلىدۇ. يەنە بىر قىسىم ئادەم ساختا خاھشىغا مەپتۇن بولۇپ، مەلەكلەر تامان ئۆرلەش شاراپىتىنى قولدىن بىرىپ، ھايۋانلىق تەرەپكە يۈزلىنىدۇ. ئىنسان ئۈچۈن تاللاش پۈتۈنلەي ئىختىيارى. ئەمەلىيەتتە، پەنمۇ، دىنمۇ ئوخشاشلا ئىنساننىڭ ئەقىل – پاراسىتىنى تاكامۇللاشتۇرىدىغان قۇۋۋەت، پەنمۇ، دىنمۇ ھېچكىمگە دىندىن چىق پەنگە كىر، پەندىن تاي، دىنغا كىر، دېمەيدۇ. بۇنىڭدا قىلچە شەك يوق. سىز سورىغاندەك، ئادەم دۇنياغا نېمە ئۈچۈن كېلىشىنى بەلگىلىيەلىسە، ئادەم ئادەم بولماي، پەرۋەردىگار بولۇپ قالمامدۇ؟شۇڭا سىز دىن بىلەن پەننى بىر دەپ تونىشىڭىزنى ھەمدە ئادەم كېلىشىدە مەقسەت يوق، كېتىشىدە مەقسەت بولىدىغانلىقىنى بىلىۋېلىشىڭىزنى سەمىمىي ئۈمىد قىلىمەن.    w6 P3 m* w; G
2011-يىل 23-دىكابىر . شەھرى قاغىلىق + G3 O+ Y- W* I- y
مەنبە:چەبدەس مۇنبىرى
8 O3 w! r2 K6 ^; L$ j5 phttp://www.qabdas.com/bbs : N" `  [# F; u
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗