3d
تورمۇشتىكى ئىسراپخورلۇق >دېگەن پائالىيەت دەرسىنىڭ دەرس پىلانى ۋە سائەتلىك پىلان ئۈستىدە مۇلاھىزىسى
مېھرىگۈل ئابدۇل
(پىچان ناھىيە دىغار ئۈمىد مەكتەپتىن )
پائالىيەت نىشانى:
1. ئوقۇغۇچىلارغا ئىسراپخورلۇقتىن كىلىپ چىقىدىغان ئاقىۋەتلەرنى بىلدۈرۈش ئارقىلىق ، ئۇلارنىڭ ئىختىسادچىلىق ئېڭىنى كۈچەيتىش.
2.ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇھىت ئاسراش ئىڭىنى يېتىلدۈرۈپ ، ئۇلارغا تىرىشچان ، ئىختىسادچىل بولۇشتەك ياخشى ئادەتنى ئۆگىتىش.
3. ئوقۇغۇچىلارغا ئىتتىپاقلىشىپ ئۆز ئارا ياردەملىشىش ۋە ھەمكارلىشىپ ئورتاق بەھرىمان بولۇشنىڭ مۇھىملىقىنى ھىس قىلدۇرۇش .
پائالىيەتنىڭ مۇھىم نۇقتىسى :
ئوقۇغۇچىلارغا ئىسراپخورلۇقتىن كىلىپ چىقىدىغان ئاقىۋەتلەرنى بىلدۈرۈش ئارقىلىق ، ئۇلارنىڭ ئىختىسادچىلىق ئېڭىنى كۈچەيتىش.
پائالىيەتنىڭ قىيىن نۇقتىسى :
ئوقۇغۇچىلارنىڭ مۇھىت ئاسراش ئىڭىنى يېتىلدۈرۈپ ، ئۇلارغا تىرىشچان ، ئىختىسادچىل بولۇشتەك ياخشى ئادەتنى ئۆگىتىش.
ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇتۇش ئوسۇلى :
1. ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارغا تۆت پارچە ئاسما رەسىمنى كۆرسىتىش ئارقىلىق كۆزىتىش قابىلىيىتىنى ئۆستۈرۈشكە يىتەكلەش .
2 . ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارغا ئىسراپخورلۇق ئىپادىلەنگەن رەسىملەر ئارقىلىق دەرسكە باشلاپ كىرىشكە يىتەكلەش .
3 . ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارغا < ئىسراپخۇرلۇق > سۆزنىڭ مەنىسىنى تەھلىل قىلىشقا يېتەكلەش .
4 . كۆپ ۋاستىلىق ئۈسكۈنىسى ئارقىلىق تورمۇشتىكى ئىسراپخورلۇق ئىللەتلىرىنى بايقاش ، ئۆز بىشىدىن ئۆتكۈزۈش جەريانىدا بىۋاستە تەسىراتقا ، ئەمەلىيەت جەريانىدا مۇناسىپ بىلىمگە ئىگە قىلىشقا يىتەكلەش .
5 . كۆپ ۋاستىلىق ئۈسكۈنىسىسىدىكى رەسىملەر ئارقىلىق تورمۇشتىكى ئىسراپخورلۇق ئىللەتلىرى كۆپىيىپ كىتۋاتقانلىقىنى بايقاشقا يىتەكلەش.
6 . كۆپ ۋاستىلىق ئۈسكۈنىسىسىدىكى رەسىملەر ئارقىلىق ئىسراپخورلۇق قىلمىشلىرى ئاشلىق ، پۇل ، ۋاقىت ، سۇ ، توك قاتارلىقلارنى بىھودە ، ھەددىدىن ئارتۇق پوزۇپ – چىچىش ئاقىۋەتلىرىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدىغانلىقىنى بىلىشكە يېتەكلەش .
7. سوئال سوراش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلار تەپەككۈرىنى قوزغاشقا يېتەكلەش.
8.تەكشۈرۈش سۇئالى ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىسراپچىلىق قارشى تونۇشى ۋە كۆز قارىشىنى ئىگلەش مەقسىتىدە پائالىيەت ئورۇنلاشتۇرۇش.
9.< ئىسراپخورلۇق قىلماسلىق > تېمىسىدا ئىتوت ئورۇنداش .
10. ئوقۇغۇچىلارغا < ئاشلىقنى قەدىرلەش ،تىجەشلىك بولۇش >تېمىسىدا يازغانغان شئېرلىرىنى دىكلىماتسىيە قىلىشقا يىتەكلەش .
11 . تەسىرات سۆزلەشكە يېتەكلەش.
12. مەكتەپ مۇھىتىنى تىخىمۇ ياخشىلاشقا يېتەكلەش.
پائالىيەت قۇراللىرى :
كىتاب ،ئاسما رەسىم ، كۆپ ۋاستىنىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكۈنىسى ، ئوقۇغۇچىلار تەييارلىغان ئىتوت ، شېئىر قاتارلىقلار.
پائالىيەت جەريانى :
پائالىيەتكە باشلاپ كىرىش
( ئاسما رەسىم، مۇناسىۋەتلىك سۇئاللارنى سوراش ئارقىلىق پائالىيەتكە باشلاپ كىرىلىدى)
تورمۇشتىكى ئىسراپخورلۇق
تۆت پارچە رەسىمدە كىملەر ؟ نىمە قىلۋاتىدۇ ؟
1_رەسىمدە ئالمىنى كۆرۈپ ، ناننى يەرگە تاشلىۋەتكەن.
2- رەسىمدە تاپشۇرۇق ئىشلەۋىتىپ ، تاپشۇرۇق تۈگىمەي تۇرۇپ سوزۇلما توپ ئوينىغان .
3- رەسىمدە مونچىغا چۈشىمەن دەپ مۇنچا سۈيى ، جۈمەك سۈيىنى ئوزۇن ۋاقىت خالىغانچە توختاتمىغان .
4- رەسىمدە توغۇلغان كۈنىنى ئۆتكۈزۈش ئۈچۈن ئارتۇقچە پۇل خەجلىگەن .بۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ بونداق قىلىشى توغرا بولمىغان.
بۇ خىل قىلىقلار ئاشلىقنى خارلىغانلىق، ۋاقىتنى قەدىرلىمىگەنلىك ،سۇ ۋە توكنى تىجىمىگەنلىك ، پۇلنى بوزۇپ – چاچقانلىق بولىدۇ.
بىز كىچىكىمىزدىن ، ئۆزىمىزدىن باشلاپ بىر تال داننىمۇ ، بىر مىنۇت ۋاقىتنىمۇ ،بىر تامچە سۇنىمۇ ، بىر مۇ پۇلنىمۇ تىجەپ ، قەدىرلەپ ، ئاسراپ ئىشلىتىشىمىز كېرەك .
بۇنىڭدىن باشقا ئىسراپچىلىق ئىللەتلىرى بارمۇ ؟ بولارنى ياخشىلاش ئۈچۈن قانداق تەكلىپلىرىڭىز بار ؟
ئىسراپچىلىق ئىللەتلىرىنىڭ مۇھىتقا تەسىرى قانداق بولىدۇ ؟
قاتارلىق سۇئاللار تەھلىل قىلىنىدۇ.
كىچىك سىناق قىلىنىپ ، ئىسراپچىللىق ئىللەتلىرىنى تەكشۈرۈش ئىلىپ بېرىلىدۇ.(ئەستايدىل پوزىتسىيە توتۇلۇپ ، ئۆزىنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالى ۋە ئوي – پىكرى ماس كىلىدىغان جاۋاپنى بېرىشى كېرەك . )
< ئىسراپخورلۇق قىلماسلىق > تېمىسىدا ئىتوت ئورۇنداش ئىلىپ بېرىلىدۇ.
ئوقۇغۇچىلارغا < ئاشلىقنى قەدىرلەش ،تىجەشلىك بولۇش >تېمىسىدا يازغانغان شئېرلىرىنى دىكلىماتسىيە قىلىش ئىلىپ بېرىلىدۇ .
ئاخىرىداتەسىرات سۆزلەشكە يېتەكلىنىدۇ .
.خولاسە:
ئوقۇتقۇچى دەرس مۇھىم نوقتىسىنى گەۋدىلەندۈرۈپ، بىرلىكتە خولاسە قىلىنىدۇ.
تاپشۇرۇق:
ئەتراپىڭىزدىكى ئىسراپچىلىق ئەھۋاللىرىنى ئىنىقلاپ ، خاتىرە قالدۇرۇڭ.
تورمۇشتىكى ئىسراپخورلۇق >دېگەن پائالىيەت دەرسىنىڭ دەرس پىلانى ۋە سائەتلىك پىلان ئۈستىدە مۇلاھىزىسى
پىچان ناھىيە دىغار ئۈمىد مەكتەپتىن:مېھرىگۈل ئابدۇل
رەسىم
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |