ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

جەمئىي مىكروبلوگ 873 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 469|ئىنكاس: 2

2-ئاينىڭ 21-كۈنى دۇنيا ئانا تىل كۈنىئەپ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

581

تېما

881

يازما

1 تۈمەن

جۇغلانما

مۇنبەر مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
3811 سەر
تۆھپە
2477 سەر
تىللا
734 دانە
جەۋھەر
17 دانە

ئاكتىپ يىڭى ئەزائاۋانگارت ئوردېنىقىزغىن ئەزا كىڭەيتىش ماھىرىنامسىز ئوردېنى

ئۇيغۇر
2-ئاينىڭ 21-كۈنى كۈنى

8 u# @/ [% }9 l
uyghur-tili-759x1024.jpg
4 j! P1 j& q# k) f5 R3 R# F( O! I
1999-يىلى ب د ت پەن-مائارىپ مەدەنىيەت ئورگىنى، 2000-يىلىدىن باشلاپ، ھەر يىلى 2-ئاينىڭ21-كۈنىنى < خەلقئارا > كۈنى قىلىپ بېكىتىپ(International Mother Language Day )، ۋە كۆپ قىرلىق مەدەنىيەتنى قوغداشنى تەشەببۇس قىلغان. پەن-مائارىپ مەدەنىيەت ئورگىنى << كۆپ قىرلىق مەدەنىيەت  خىتاپنەمىسى>>، << مەدەنىيەت ئارقىلىق كۆپ قىرلىشىشى ئىلگىرى سۈرۈش ئەھدىنەمىسى >> ۋە << تور بوشلۇغى ئارقىلىق كوپ خىل ئىشلىتىشنى تەشەببۇس قىلىش>> قاتارلىق قارارنامىلەر ئارقىلىق، كىشىلەرنىڭ مەسىلىسىگە بولغان دىققىتىنى قوزغاپ، ھەر قايسى دۆلەت ھۆكۈمەتلىرىنىڭ نىڭ كۆپ قىرلىشىش ئامىللىرىغا قارىتا قوغداش تەدبىرلىرىنى تۈزۈپ چىقىشىنى ئىلگىرى سۈرگەن.
5 J/ Q$ f8 Q* U7 [% R5 }+ ^) dب د ت پەن-مائارىپ مەدەنىيەت ئورگىنىنىڭ تەكلىبى بىلەن، ب د ت پەن-مائارىپ مەدەنىيەت ئورگىنى بېيجىڭ باشقارمىسى 2006- ۋە 2007- يىللىرى < > كۈنىدە << مائارىپىنى كەڭ قانات يايدۇرۇپ، كۆپ قىرلىق مەدەنىيەتنى راۋاجلاندۇرۇش>> قاتارلىق تېمىلاردا پائالىيەت ئېلىپ بارغان. 2008-يىللىق بېيجىڭ ئولىمپىك مۇسابىقىسى مەزگىلىدە، جوڭگو  <خەلقئارا > كۈنىنىڭ تېمىسىنى << كۆپ قىرلىق مەدەنىيەتنى جارى قىلدۇرۇپ، ئولىمپىكنى كۈتۈۋالايلى>> دەپ بېكىتكەن.0 j& G/ p1 d( s
خەلقئارا كۈنىنىڭ كېلىپ چىقىشى:& f3 p' z' r" v& i5 B
2-ئاينىڭ 21- كۈنى < > كۈنى قىلىپ بېكىىشى، بېنگال دۆلىتىنىڭ مۇستەقىللىق كۆرىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك. 1952-يىلى بېنگال دۆلىتى تېخىچە پاكىستانغا قاراشلاق بولۇپ، بېنگاللىقلار بېنگال ىنىڭ ھۆكۈمەت ىنىڭ بىرسى بولۇشۇنى تەلەپ قىلىپ نامايىش قىلغان. 2-ئاينىڭ 21-كۈنى بېنگاللىقلار ىنى قوغداش يولىدا، كەڭ كۆلەمدە نامايىش قىلغاندا ساقچىلار نامايىشچىلارغا قارىتىپ ئوق چىقارغان سەۋەپلىك 5 كىشىنىڭ ئۆلۈشىنى كەلتۈرۈپ چىقارغان.; K8 P; J$ C2 D0 }2 T
بۇلاردىن ئۈچ كىشى: ئابۇل باركات، داكا(University of Dhaka) نىڭ دوكتۇر ئاسپىرانتى؛ شافۇر راخمان، داكا ئالى سوتىنىڭ بوغالتىرى؛  رفىقۇددىن ئاخماد، Manikgonj Debandra ئىنىستوتىنىڭ ئوقۇغۇچىسى؛0 K- O0 {4 D* l
1953-يىلىدىن تا ھازىرغىچە بېنگال ھۆكۈمىتى 2-ئاينىڭ 21-كۈنىنى <قەھرىمانلار خاتىرە كۈنى> قىلىپ بېكىتكەن بولۇپ، بۇ قەھرىمانلىرىغا بولغان سۆيۈنۈش ۋە ھۆرمەت،  كىشىلەرنىڭ بېنگال ى ۋە بېنگال مەدەنىيىتىگە بولغان تونۇشىنى قوزغاتقان، شۇنداقلا بېنگال دۆلىتىنىڭ مۇستەقىل بولۇشىغا ئاساس سالغان.
% f3 g8 C+ v% N" M- \1 ~1956  -يىلى پاكىستان ئاساسى قانۇنى، بېنگال ىنىڭ ئوردۇ ى بىلەن ئوخشاش ھالدا دولەت ى بولۇشىنى قانۇنلاشتۇرغان.
7 ]- d' a, V, }. {* U بولسا ئىنسانىيەت باددى ۋە مەنىۋى مىراسلىرىنى قوغداش شۇنداقلا تەرەققى قىلدۇرىشنىڭ ئەڭ ئۈنۈملۈك قورالى.
# _0 l( F; W; u9 |5 R! ?ھازىر دا 7000 خىلدىن ئارتۇق بار بولۇپ، بۇنىڭ %96 نى ئىشلىتىۋاتقانلار نوپۇسىنىڭ ئاران %4 نى تەشكىل قىلىدۇ. ب د ت ئەمەلدارى سىمىس تەكىتلەپ، دىكى يېرىمدىن ئارتۇق لار يوقۇلۇپ كېتىش گىرداۋىغا بېرىپ قالغان بولۇپ، ھەر ئىككى ھەپتىدە بىر خىل يوقالماقتا ئىكەن. ئەگەر ۋاقتىدا  ئەمەلى ھەركەت  ۋە زور مەبلەغ بىلەن تەدبىر قوللانمىغاندا، يەنە نەچچە  يۇز يىلدىن كېيىن يەر شارىدا پەقەت بىر نەچچە يۈز خىل لا مەۋجۇت بولۇپ قالىدىكەن. ئەگەر ھەر قايسى ھۆكۈمەتلەر ئۈنۈملۈك تەدبىر قوللانسا نىڭ يوقىلىپ كېتىشىنىڭ ئالدىنى ئالغىلى بولىدىكەن. ۋېلش ىwelsh، كاتالان ىCatalan ،كانادا ئىندىئان ى  Indian  بۇنىڭ تىپىك مىسالى.
$ h! j7 y( P) S- eدۆلىتىمىز كۆپ مىللەتلىك دۆلەت بولۇپ، كۆپ خىل تەڭ مەۋجۇتلىغىدىكى تەرەققى قىلىۋاتقان دۆلەت. خەنزۇلاردىن باشقا يەنە 55 مىللەت بار بولۇپ، ئۇلارنىڭ نوپۇسى ئومۇمى نوپۇسنىڭ %8.5 نى ئىگەللەيدۇ، ئىگىلىگەن يەر مەيدانى بولسا پۇتۇن دۆلەت يەر زىمىنىنىڭ %55 نى ئىگەللەيدۇ. 55 ئاز سانلىق مىللەتلەر ئارىسىدا توڭگان بىلەن مانجۇ  خەنزۇ ىنى ئىشلەتكەندىن باشقا 53 مىللەتنىڭ ئۆز ى بار. جۇڭگو زامانىۋى تەرەققىياتىنىڭ ئۇچقاندەك تەرەققىياتىغا ئەگىشىپ، بەزى ئاز سانلىق مىللەتلەرنىڭ ى  يوقۇلۇش گىرداۋىغا بېرىپ قالدى. گەرچە ھۆكۈمەت  مىللى يېزىق قوغداش جەھەتتە بەزى بىر نەتىجىلەرگە ئېرىشكەن  بولسىمۇ، بىراق نى ئۈنۈملۈك قوغداشنىڭ ۋەزىيىتى ئىنتايىن مۈشكۈلدۇر.  u7 u! P- G; r) Y  h1 {, X0 I
جوڭگو مىلەتلەر _يېزىق جەمئىيىتىنىڭ پەخرى رەئىسى سۇن خوڭ كەي پىروفىسسورنىڭ تونۇشتۇرىشىچە؛ بر نەچچە خىل ئاز سانلىق مىللەت يېزىغى ئىجتىمائى ئالاقىدىكى ئىشلىىش ئىقتىدارىدىن مەھرۇم قېلىش ھالىتىگە بېرىپ قالغان، مەسىلەن؛ مانجۇ ى، شېزۇ ى، خېجېزۇ ى ۋە تاتار ى قاتارلىقلار.  يەنە%20 دىن ئارتۇق خەۋپ ئاستىدا قالغان، مەسىلەن؛ نۇڭزۇ ى، گېلاۋزۇ ى، پۇمىزۇ ى، جىنوزۇ ى قاتارلىقلار. يەنە % 40 تىن ئارتۇق دا يوقۇلۇش خەۋپى كۆرۈلگەن ياكى يوقۇلۇشقا باشلىغان.5 c, ?8 F) e( q, Z5 w; C* S1 s5 S
بۇ ھەقتە جوڭگودىكى نوپۇزلۇق بىلىمدار جاۋ خەي جوڭ مۇنداق دىگەن؛ ھازىر ئاجىز ھالەتتە تۇرىۋاتقان مىللى لار، كۈچلۈك لارنىڭ < يەر شارىلىشىشى> ۋە<ئىنتېرنېت > نىڭ كۈچلۈك زەربىسىگە دۇچ كەلمەكتە، شۇڭا ھەر قايسى مۇناسىۋەتلىك ئورگانلار ۋە تارماقلىرىنىڭ ئاكتىپ ۋە ئۈنۈملۈك بولغان تەدبىر قوللىنىپ، ئاجىز شۇنداقلا يوقۇلۇش گىرداۋىغا بېرىپ قالغان مىللى يېزىقلارنى قۇتقۇزۇپ قېلىشى زۆرۈر. بۇ ئىنسانىيەت مەدىنىيىتىنىڭ داۋاملىشىشى ۋە تەرەققىياتىغا پايدىلىق بولۇپلا قالماي، بەلكى يەنە مىللەتلەرنىڭ ئىتتىپاقلىغىغا، شۇنداقلا جەمئىيەتنىڭ تىنچ- ئامان بولۇشىغىمۇ پايدىلىق.3 J4 ]" R+ u) _5 N' d

# V5 D, v2 W9 q* _) f
3 s: c/ n* d6 Z3 ~9 C  H0 ]7 m$ ?مەنبەسى: ئىمپىرىيە بىلوگىدىتال

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

334

تېما

466

يازما

6541

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1965 سەر
تۆھپە
1367 سەر
تىللا
743 دانە
جەۋھەر
7 دانە
ۋاقتى: 2013-2-21 09:37:19 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مائارىپ ئانا تىل بىلەن باشلىنىدۇ، باشقىلارنىڭ تىلنى ئۈگۈنۈش بىلەن تاكاموللىشىدۇ .

73

تېما

109

يازما

1700

جۇغلانما

ئالاھىدە ئەزا

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
458 سەر
تۆھپە
377 سەر
تىللا
292 دانە
جەۋھەر
1 دانە
ۋاقتى: 2013-2-21 19:35:08 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئانا تىل, M- F& `4 _% C" x5 T/ U
قۇتلۇق ھاجى شەۋقىي  
9 ], O! Z% J/ n' ]      * ~+ E+ K7 X, T) d
ئانا تىل بىلگەن كىشىنىڭ ئىززىتىن قىلغۇم كىلۇر،
% T3 H8 h% e2 A' |. x% [! D) b$ R* ~0 {ئانا تىلنى ئاغزىدىن ئالتۇن بېرىپ ئالغۇم كېلۇر.! p; @' ]6 B( Q3 |( a7 j5 ?+ `

0 _. L9 Z# |& s1 jشۇ ئانا تىل بولسا گەر ئامرىكىيۇ ئافرىقىدا،, `) I1 y+ I# t1 t/ O! S
سەرپ ئېتىپ مىڭلارچە تىللا ئاندا مەن بارغۇم كېلۇر.0 o9 s3 g4 z1 Z4 N3 c+ F0 n* l0 }! o; Q

9 x$ a  F' Z& I3 H& [ئەي ئانا تىل بىزگە سەن قالغان ئۇلۇغلاردىن نىشان،
: L% h* X  D# F# c% D" Gسەن بىلەن روھى زىمىندا ئىپتىخارلانغۇم كېلۇر.4 _2 a+ C! e0 C; x3 ~, |
# Z1 Z( p3 Y0 J

2 w* t$ E# [# I ( ?4 f! v! v$ u
ئانا تىلىم – دانا تىلىم
5 _% @$ }; v+ B$ [خىزمەت ئابدۇللىن# l6 r- c" s7 `: J* [
ئۇلۇغ ئانىنىڭ يۈرەك سۆزىنى،: C% d) E: }0 P
ئاڭلىدىم دەسلەپ ئانا تىلىمدىن.
5 y) Y& B' z( u* [7 j; x5 tكۆردۈم ئەس كىرىپ ھايات كۆزىنى،% F) J# a  Z% h7 E* e
مېنى چوڭ قىلغان دانا تىلىمدىن.
1 i) t( ?" }" m) P" k$ m6 W3 l! \7 j0 mئوقۇدۇم مەنمۇ «ئا»، «ب»دىن باشلاپ،' T- q! a4 }* u! ~" Q: ^
ئىلىم تەمىنى تېتىپ بىلىمدىن.
3 l8 W2 |9 i+ X' O3 ?+ B( Oئۆمۈر يۈكىنى ئالدىم ھاپاشلاپ.
! S* n% i9 N6 O( I5 uرەھمەت ئانا تىل، رەھمەت دىلىمدىن !; z; n1 B  G  b; U, e
ئانا تىلىمنىڭ مۇڭلۇق ئەللىيى،6 Q6 T$ n& C5 N" t0 {' h
تەۋرىتىپ مېنى بۆشۈكتە ياتتىم.4 `5 q2 q5 T/ y5 x% q3 m( q4 q
ئات ياتسا ئېلىپ غولنىڭ تېلىنى،
3 ]: j5 w; ^( Q" L- Mكېپىنەك قوغلاپ سەيلىتىپ كەتتىم.
: }( O* j1 M6 Wجاھاندا تەڭكەش كېلەر ئۇنىڭغا،
1 ?* G5 U! W7 a4 E& |& a" xئارتۇق تىل بارمۇ قەدىردە شۇنچە.
5 [8 T0 X2 L( r3 qچۈنكى شۇ تىلدا ئانا ۋەتەنگە،
( H8 H  F; C* t. o0 N1 Nمۇھەببىتىمدىن تىزىمەن ئۈنچە.
! ~- m( D0 ^! S7 H( i0 d : u0 @$ C" D" W* S* `% ^
ئانا تىلىم   |# J7 x  E1 \# \4 d- c
. n* S% Q( o0 _" l- e' w( J
  رەسول ھەمزەتوف (داغىستان ئاۋار شائىرى)
- ], A: ?" z4 j
% \2 y8 y6 k. J  G: j/ }  jمەيلى ھەركىم زوق ئالسۇن قايسى تىلدا،. K! H. [1 q( s# |! G4 s$ ~
مېنىڭ ئۆز تىلىمغا جېنىم مىڭ پىدا.) Y. K1 ~9 L  f# C
ئەگەر يوقالسا ئەتە شۇ ئانا تىلىم،
  j/ g, }) G  I8 Zبۈگۈنلا بولايمەن جېنىمدىن جۇدا.
5 U. h1 _* o1 @* N ( I6 d& r( m, ?4 V% q- }
     مەيلى قاششاق بولسۇن،مەيلى بى ھەشەم،  @0 q( @% u% [* {
     ئانا تىلىم مەن ئۈچۈن ئەزىز– سۆيۈملۈك.
# ^. w( Q% p. Y9 k' V8 I+ Z2 v     جاھان مۇنبىرىدىن ياڭرىمىسا ھەم،- \+ ]* u. u- ?" q2 K% w5 H$ a/ `
     ئانا تىلىم مەن ئۈچۈن مۇقەددەس– بۈيۈك! 2 G& O- t, n5 s. a9 \! E& O8 E
  i& C$ w0 d; A0 U1 U9 d9 M
# w4 b: w7 z: Z, x8 t7 M: K
    ئانا تىلىم
' I. {( |7 d- W. O0 i$ S7 B  j! X             بۇغدا ئابدۇللا( \; `3 Y3 I, F$ c
   
0 x6 C) |/ \& p# p/ F( y; p# t8 X8 oشۇ خەزىنە تىلسىمغا كىرگەنسىرى،: B% C: ]8 N8 i/ n- y8 s7 m  d
ئۇقۇم-مەنىلەرنى بىلگەنسىرى،/ y7 @* M+ T3 L5 _9 ?; J
كىشى ئۇقمىسا كىملىكىمنى- u+ L, X3 `1 H. S3 P; H
ھېس قىلىمەن ئىنسانلىقىمنى،
- t1 f/ |3 U- v4 `2 Iقايغۇنى چۈشەنگەنسىرى* T9 t0 |- _- T  V7 J6 u
غۇرۇرۇمنى، مىللەتلىكىمنى،
3 h/ t  G% C" c9 {' |+ Y: {/ R«قالاقلىق» قالپىقىنى چۆرۈگەنسىرى.
0 P: D; H, p+ E5 ?% u* [& E* ]' gئانا تىلىم
, _! \, j' k: T5 F! s4 X; a) {5 Lئۇيقۇلار بىزنىڭ بۇزۇلغانسىرى،
5 x' f9 V" N; @يەنە بىر ئەسىر بوسۇغىسىدا4 T" G' y( {& c7 \9 O7 k
يىراق سادالارنى ئاڭلىغانسىرى،. _& }. c2 @9 z& Z; ~
سۆيۈنىمەن سەن ھاياتتىن
: D' k: i0 E( J' h  Yكۆزلىرىم قاماشقانسىرى،# Z; V$ [" \" S) l
ئىنتىزارمەن
' ?/ x) Q! z" [# Rبىز ئارقىدا قالغانسىرى.6 d/ ~4 A) A( R. X# p
                   1999-يىل 9-ئاي،ئۈرۈمچى.
) q: S+ Q: d! o; E6 ^7 c0 t9 [         
8 E5 H) C$ E3 v( y% k( \  N7 f" I) R
7 y7 g% Y# P2 J           ئانا تىل3 i) U" l% p4 k; _
           ئوسمانجان ساۋۇت6 ?+ w1 t. x: d* M/ Z2 G' M8 l
6 p/ k! g, ?" R6 S7 I+ x
تاغلارنىڭ ئاستىدا، دۇرلار ئاستىدا،
" B) t3 S$ s1 g) Q9 f4 oبار دېسە مۆچەڭنى باغرىم ئانا تىل.
* A; ^8 B" ^/ m% P* G/ hشۇ زامان قازىمەن كىرپىكىم بىلەن،# l" J- D" ^" d- H6 g; D3 W6 O5 [- [
پىل بولۇپ ئۇ تاغلار، بولساممۇ مەن قىل.  g% q" C# S) U7 e2 T  R

/ r+ W- P7 X* C4 j+ {( o8 I- {. Q* ~دېڭىزلار ئاستىدا لەھەڭ قارنىدا،; E" K! s3 t+ C) n) Z
بار دېسە زەررەڭنى ياتقان كۆمۈلۈپ.
/ b: w5 k4 a5 qشۇ زامان غەرقمەن قايناملار ئىچرە،/ r' ^; R' g0 Q1 ?# l9 o
ئۇ مېنىڭ بايلىقىم تۇرغان تۆكۈلۈپ.) ^" r. b$ }7 J0 \( X2 G# k1 K% Q
* N; O2 `* s  v- C% P; S/ s% x  e( K
ئاسماننىڭ قەھرىدە يۇلتۇز كۆكىدە،
. W4 g$ A) V3 h8 `' ~بار دېسە قەترەڭنى جىمىرلاپ تۇرغان.
" |4 C! g9 b! M4 U- B8 M2 `چوققىلار ئۇزىتار ئۇ يەرگە مېنى،
' ~' f& Q  |* f/ W- N$ X(مەنزىلگە يېتىدۇ قىمىرلاپ تۇرغان).
0 a3 a, n( Q# S) d: ]  J. l0 i  `
; \; w' o/ D) C5 h4 |, S% [تارىشا پۈتۈكلەر، چىغناق-تارغاقتا،! G2 |( O$ b8 x8 O
پۈتۈلگەن بولساڭمۇ بەش مىڭ يىل بۇرۇن.
4 g) D) H/ e% K0 g# V0 cئەرنىمدە ئېرتىمەن چاڭلىرىڭنى مەن،
0 a( T, q* u+ Z% Xتاشلاندۇق دىگەنگە ئەگمەيمەن بويۇن.
% H- S. ?! K' X  b+ V3 @) d ; @; p' G+ X2 X8 V; G
ئۆلىمىز بىز لېكىن ئانا تىل ئۆلمەس،
* ]' H5 C0 e4 e* H; }ئۆتسىمۇ ئون مىڭ يىل بار تېنىدە جان.! n$ {9 y9 R6 g7 N( B
ئۇ سېنى تونۇسا، تونۇمىساڭ سەن،
! _* f) F3 w( ?1 Q; n* h% G, {3 |قىيامەت تاشلارمۇ چەكمەمدۇ پىغان؟
' g  W9 z6 J  m8 V ' S  H" J6 N- g# N& |, d- q0 U+ q! T
يەمەنۇ ياسرىپكە چېكىمەن سەپەر،
  Y1 v' n. G9 P! G4 ~% _يېنىڭدىن ئۇيەردە بولسا بىر قېيىق.
1 b# v3 O0 O0 yقۇدرىتىڭ ئالدىدا چەپلەرمۇ چەپەر،6 d4 x; B& l: g7 n0 \
تۇيغۇلار پەرۋازدا، بىباش، بىتىيىق.5 O0 {% \% E9 T1 G- ~
; f5 n5 j7 q1 g5 a7 ?
پەخرىمسەن، ئەقلىمسەن باغرىم ئانا تىل،& s7 Y( R! Q: ~/ M" _% j; {5 {
جىلۋەڭدىن جىلۋە ئېپ يورۇپ تۇرار دىل.3 R9 D5 w7 F3 u9 V; M# X# V
سازىڭسىز پانىيدىن باقىيغا كەتسەم،
8 W3 W3 D* O& O: ^  U6 k- [شەپەڭدىن دەس تۇرۇپ تىرىلىمەن بىل.2 w! _' ]# K6 \5 P
   
: R2 J0 W& K- f8 o( [1 R) L     1998-يىل 11-يانۋار، ئۈرۈمچى.
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗