ئىللىق مۇنبىرى-教育网

 پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ بىلەن كىرىش

بەك قولاي، باشلاڭ

جەمئىي مىكروبلوگ 873 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

كۆرۈش: 581|ئىنكاس: 4

ئابدۇۋېلى ئايۇپ ئەپەندىنىڭ تەرجىمىھالى لاز ...ئەپ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

20

تېما

77

يازما

3767

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1184 سەر
تۆھپە
1075 سەر
تىللا
242 دانە
جەۋھەر
1 دانە
ۋاقتى: 2012-12-24 12:13:23 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |كۆرۈش شەكلى
1تىللا
مائارىپ بولسا ئابدۇۋېلى ئايۇپ ئەپەندىنىڭ تەرجىمىھالىنى تۇنۇشتۇرساڭلار تېخىمۇياخشى بۇلاركەندۇق .
. w% X# s2 ~( eدىتال

 

                                                   كىرگۈزگۈچ ئايال بالا پەن ئىللىق

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

مۇناسىۋەتلىك تېمىلار

ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى
  • تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...

20

تېما

77

يازما

3767

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1184 سەر
تۆھپە
1075 سەر
تىللا
242 دانە
جەۋھەر
1 دانە
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2012-12-29 15:19:41 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ سۇئالغا جاۋاب بېرىدىغانلار يوقمۇ؟

0

تېما

9

يازما

166

جۇغلانما

رەسمىي ئەزا

Rank: 5Rank: 5

قىزغىنلىق
13 سەر
تۆھپە
7 سەر
تىللا
125 دانە
جەۋھەر
0 دانە
ۋاقتى: 2013-12-23 00:26:42 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇنبەردىكى ئىپادىڭىز يامان ئەمەس,رەھمەت قېرىندىشىم

581

تېما

881

يازما

1 تۈمەن

جۇغلانما

مۇنبەر مەسئۇلى

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
3811 سەر
تۆھپە
2477 سەر
تىللا
734 دانە
جەۋھەر
17 دانە

ئاكتىپ يىڭى ئەزائاۋانگارت ئوردېنىقىزغىن ئەزا كىڭەيتىش ماھىرىنامسىز ئوردېنى

ۋاقتى: 2014-2-11 21:22:11 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
mamatjan74 يوللىغان ۋاقتى  2012-12-29 15:19
$ c+ Y, M3 \' u+ ]) Lبۇ سۇئالغا جاۋاب بېرىدىغانلار يوقمۇ؟

" _& y  a( j! Z( ^+ Oمۇنبەردە ئايلىنىپ يۈرۈپ ،كۆپلىگەن تورداشلارنىڭ ‹‹گۈلەن كىم›› دىگەن سۇئالىغا دۇچ كەلدىم، شۇڭا ‹‹گۈلەن››نىڭ ئۆز قولى بىلەن يېزىلغان بۇ تېمىنى يوللىغۇم كەلدى. ئاخرىغا ھازىرغىچە مەن يولۇقتۇرغان ئەسەرلىرىنىڭ تېمىسىنىمۇ قوشۇپ قويدۇم.
1 J8 f9 _; K: p4 y1 h
$ P' Z2 O' C5 w, q% \* ^گۈلەننىڭ قويۇلىشى ۋە مەنىسى
- Q: N' f0 R# u1 Nۋەتەنگە قايتقاندىن كېيىن بۇرۇن غايىبانە سىرداشقان باغىرلار بىلەن يۈز كۆرۈشۈش پۇرسىتى بولدى. سورالغان سۇئاللاردىن ”گۈلەن دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى نېمە؟“، ”سىز نېمىشقا خەنسۇچە گۇلېن دەپ تەخەللۇس قويۇۋالدىڭىز؟“، ”گۇلەن دېگەن قىز بالىنىڭ ئىسمىغۇ؟“ دېگەندەك سۇئاللاغا دۇچ كەلدىم. بۈگۈن ھېيت ھارپىسىدا ئارام پۇرسىتى بولغانىكەن بۇ ھەقتە سۆزلەپ بېرەي.; `1 g' U  w% U' Z  i* u7 |
مەن بۇ ئىسىمنى تورغا كىرگەن دەسلەپكى يىللاردا قويغان. ئۇ چاغدا ھەيۋەترەك ئىسىم قويۇش ئارزۇيۇم بار ئېدى. ئۆزەم بىلىدىغان ھەيۋەت سۆزلەرنى بىر بىرلەپ كىرگۈزسەم ھەممىسىنىڭ ئېگىسى چىقىپ قالدى. ئاشقان دەپ يازسام قالماپتۇ، ئۇتقان دەپ كىرگۈزسەم تۈگەپتۇ، يەڭگەن دەپ باسسام يوق دەيدۇ. شۇنىڭ بىلەن تۈركچە كۈلگەن دېگەن مەنىدىكى گۈلەن دېگەن سۆزنى كىرگۈسەم تېخى بىراۋ قوللانماپتۇ . موككىدە خوش يېقىپ شاپپىدا قوللىنىۋالدىم. gulen دېگەن بۇ سۆزنى لاتىن ئۇيغۇر يېزىقىدا گۇلەن ئوقۇيدىغان بولغاچقا نۇرغۇن دوستلار گۇلەن يېزىۋالدى. ئامېرىكىداش دوستىمىز جەكنىڭ بلوگىدىكى يازمىلىرىمغا گۇلەن يازمىلىرى دەپ ئىسىم قويۇلغاچقا بۇ ئىسمىممۇ تارقىلىپ يۈرۈپتۇ. پىنيىنچە ئۇيغۇر يېزىقىدا بۇ سۆز گۇلېن ئوقۇلىدىغان بولغاچ بەزىلەر بۇ ئىسىم بىلەنمۇ ئاتاپ يۈرىۋاتىدۇ. مەن ئەسلى ئۆزەم ئەزان چىللىمايلا قويۇۋالغان ئىسمىمدا چىڭ تۇرۇپ ئىزچىل گۈلەن دەپ يېزىۋاتىمەن. يېقىندىن بېرى ئۆز ئىسىمىمنىلا قوللۇنايچۇ دەپ ئابدۇۋەلى ئايۇپ دەپ ئىسىم-ئاتاسى شەكلىدە يېزىپ كېلىۋاتىمەن. بولسا تۈركچە كۈلگەن دېگەن مەنىدىكى گۈلەن سۆزىنىڭ ئىززىتىنى قىلاي دېگەن دوستلارنىگۈلەن دەپ توغرايازسا دەيمەن. ئاللاھ ھەممىزنى گۈلەنلەردىن قىلغاي.
1 I( d" \1 q. C' o/ q0 Zمەن بۇندىن 36 يىل مۇقەددەم مەھمۇد كاشغەرى تۇغۇلغان ئوردۇكەنت (پايتەخت) قەشقەردە تۇغۇلغان. ئەزەلدىنلا خىيالچان مۇڭلۇق بىر بالا ئېدىم. ئانامنىڭ دەپ بېرىشىچە تىلىم بۇرۇنراق چىقىپ تۇنجى ئوقۇغان ناخشام
( H% I+ e/ Q. z: `" Iداجەي روھى كۈچ بەردى،
4 e. @* K2 Q" _بىزنىڭ بۇ بېلەكلەرگە.
- n# H! c( x' r: Fپارتىيەمنى كۈيلىسەم،0 `- @3 G5 O3 }% F+ C# Q. `* P. ~8 L1 N
كۈچ كىردى بېلەكلەرگە.
9 K6 ~( a' P1 Q9 {2 k2 Q( r7 D- ]دېگەن ئەينى دەۋردە مودا بولغان غەزەلكەندۇق. بۇ ناخشىنىمۇ ئۇزاق ئېيتالماپتىمەن. ماۋزېدوڭ ماركىسنى زىيارەت قىلغىلى كەتكەن كۈنلەردە ناخشا ئوقۇش چەكلىنىپتۇ. قىزىق گەپ، خەنسۇلاردا ئۆلۈم بولغان ئۆيدە ناخشا ئېيتسا بولمايدۇ، دېگەن چۈشەنچە بولمىسا، ئەجەپ مېنىڭ ئىنقىلابىي ناخشىلارنى بولسىمۇ ئېيتىشىمغا يول قويۇشماپتىكىنە! ماۋزىدوڭ ئۇيغۇرمۇ خەنسۇمۇ دەپ سوراش چەكلەنگەن، چوشقا ئىنقىلابىي ھايۋان دەپ قارالغان ئۇ زامانلاردا ئاجايىپ ئىكەندۇق. ئۇ چاغدا مەن پارتىيەم دېگەن سۆزنى بەلكىم پاتىمەم دەپ چۈشەنگەنمۇ، بەك ئامراق ئېدىم. بۇ سۆزنى ئاڭلىساملا مېرىبان بىر موماي كۆز ئالدىمغا كېلەتتى. چۈنكى پارتىيەم دېگەن ھامان بۇ سۆزگە ئۇلىشىپ كېلىدىغان مېھرىبان، غەمگۈزار، سۆيۈملۈك دېگەن سۈپەتلەشلەر كىشىگە بىر ئايال مەدھىيەلىنىۋاتقاندەك تۇيغۇ بېرەتتى. چۆرەمدىكىلەر يەۋاتقان ئاش- نان، تۇرۇۋاتقان ئۆي، ھەتتا قالاۋاتقان شىرشىم چاكاندىنىمۇ پارتىيەنىڭ بەرگەنلىكىگە ئىشىنىشەتتى. بىر كۈنى ئۆيىمىزگە بىر تىلەمچى كەلدى. دادامدىن9 w* |2 r2 ?6 e% f( b
-دادا ھەممە نەرسىنى بېرىدىغان پارتىيەم تۇرسا، مۇنۇ كىشى نېمىشقا بىزدىن تىلەيدۇ؟ يا بىز بۈگۈن پارتىيەم بولۇپ قالدۇقمۇ؟
1 \4 r' L5 D; j% yسەل ئەقلىمنى تاپقاندىن كېيىن ئۇقسام ئۇيغۇر شىئېر، قوشاقلىرى ئىچىدىكى كومپارتىيە، قىزىل ئارمىيە، ماۋزىدوڭ قاتارلىقلار كۈيلەنگەن قۇرلار ئەسلى ئاللاھ ۋە پەيغەمبىرىمىز مەدھىيەنگەن مىسرالار ئىكەندۇق.
8 u- t: p7 I4 o- Y+ u( mباشلانغۇچقا كىرگەندە ئىنقىلابىي يېزىق بولغان پىنيىندە ساۋادىم چىقتى. ”قاناتلىق خەت“ ”قىزىل قىيا“ ”گاۋيۈيباۋ“ ”قىزىل تاغ باتۇرلىرى“ دېگەن پىنيىنچە يېزىلغا كىتابلارنى ئوقۇپ چىققىنىم ئېسىمدە. ئۇ چاغدا كىتابلاردىكى قەھرىمانلارنىڭ ئىسمى نېمىشقا ئاكا-ئۇكا قوشنا قولۇملارنىڭ ئىسمىدەك مەمەت، سەمەت، ئايخان گۈلخان بولمايدىغاندۇ دەپ ئويلايتىم. قىزىق يېرى، ئۇلارنىڭ باشقا بىر مىللەت بولغاچقا شۇنداق ئىسىمى بولىدىغانلىقىنى ھىچ كىم دەپ بەرمەپتىكەن. ئەسلى ئۇيغۇر يېزىقىمىز قازاق قىرغىزچىدىن پەرقلىق چاپان كەيدۈرۈلۈپ بىزگە قايتۇرۇپ بېرىلگەندە نەشىر قىلىنغان ”ئۇيغۇر خەلق داستانلىرى“ دېگەن كىتاب مېنى مەپتۇن قىلىۋالغانىدى. شۇندىن كېيىن كىتاپلاردىن ئوقۇغان ساماۋىي چۆچەكلەر، قوشاقلار، ناخشىلار دۇنياسىدا ياشاپ بىر كۈنى چۆچەك ئېيتىشقا باشلىۋېدىم چۆرەمدىكىلەر ماختاپ كېتىشتىپتۇ. شۇ چاغدا ”ئابدۇراخمان خانغوجا“ داستانىنى تولۇق يادقا سۆزلەپ بەرگەنتىم. سىنىپىي كۆرەش تامغىسى قېقىلغان بۇ كىتاپ ئىككى مىڭىنچى يىللاردا شۇ پېتى نەشىر قىلىندى. يەنە شۇ كەمبەغەل ئۇيغۇرنىڭ دۈشمىنى ئۇيغۇر بايلىرى، خاننىڭ بۇيرۇقى ئادىل يەرلىك فىئۇداللار، ئەمەلدارلار غالجىر دېگەن چۈشەنچە قىپ قىزىل پارلاپ تۇرۇپتۇ.
. V" a1 O" T* y. K& Q7 O2 cھاياتىمدىكى ھاياجانلىق مىنۇتلار ئىچىدە پىيونىر بولغان، ساۋاقداشلىرىمغا يېتەكچى بولۇپ دۆلەت مارشى ئوقۇغان، كومۇنىستىك ياشلار ئىتتىپاقىغا كىرگەن چاغلىرىمنى ئېنىق ئەسلىيەلەيمەن. 2005- يىلى مالايسىيادىكى بىر ت ۋ قانىلى دۆلىتىگە كەلگەن ئۇيغۇر مۇسۇلمانلىرىنى زىيارەت قىلىپتۇ. زىيارەت قىلىنغان ئۇيغۇر ئوقۇغۇچىنىڭ سۆزىنىڭ بىسىمىللاھسى “ بىز شىنجاڭلىق، شىنجاڭ ۋەتىنىمىزنىڭ ئايرىلماس بىر قىسمى“ دەپ باشلىنىپتۇ. ھەممىڭلار بىلىدىغان بىر ناخشا ئوقۇپ بېرىڭلار دېسە ”قوزغال“ دەپ دۆلەت مارشىنى باشلاپ كېتىپتۇ. ماڭا بۇ ئانچە تاساددىپى ئىشتەك تۇيۇلمىدى. بەلكىم تولۇقسىزدا بىللە ئوقۇغان ساۋاقداشلىرىم بىلەن يىغىلىپ قالساق ھەممىمىز بىلىدىغان ناخشا كومۇنىستىك ياشلار ئىتتىپاقى مارشى بولۇشى مۇمكىن.
: X. j- c' s( y+ E# Dئادەم مائارىپنىڭ مەھسۇلى.+ |; n' u2 l( I) {; ?
ئالىي مەكتەپنى بېيجىڭدا ئوقۇدۇم. كىتاپخۇمارلقىم سەۋەبلىك ياتاقتا غۇلجۇلۇق بىر ئاغىنەمنىڭ مەسخىرىسىگە بەش يىل نىشان بولغانتىم. بۇ يىل ئامېرىكىدىن قايتىپ كېلىپ ئۇ دوستۇم بىلەن كۆرۈشۈپ قالدىم.
* {; W3 q/ b# Y3 Y, g' I5 e  E- ئامېرىكىدىكى ئوقۇشۇڭ پۈتتىمۇ؟ نېمە ئوقۇدۇڭ؟
! N* ]& r" T: ~' }/ K5 r# ~- `-ھەئە، پۈتتى. تىلشۇناسلىقتا ئوقۇدۇم.! N7 J" T- c1 O# Z" _* D$ C
- ئوقۇپ ئەجەپ زېرىكمىدىڭ، يەنە ئوقۇماسسەن!
7 v) F, n& M2 Z. V0 J. m$ j& X0 u- ياق، يەنە ئوقۇيمەن. كىتابتىن، خاتالىقلىرىمدىن، باشقىلارنىڭ كەچۈرمىشىدىن، ئاۋامنىڭ شاتلىق-قايغۇلىرىدىن يەنە ئۆگىنىشنى داۋام قىلىمەن.
& [9 m  t9 m' U& P! c7 W  I( a! s+ @- ياخشىسى جەمئىيەت داشۆسىدە ئوقۇ، مۇناسىۋەت قىلىشنى، ئىش ئەپلەشتۈرۈشنى ئۆگىنىۋالمىساڭ بولمايدۇ. يەنە كىتاپ ئوقۇيمەن دەپ ھاياتىڭنى ئىسراپ قىلىپ يۈرمە!
' |' n) ]0 e2 E2 |, K# Z7 }بىر مەزگىل ئوقۇتقۇچى بولۇپتۇ. غۇلجىدا مائارىپ ئىدارىسىدە ئىشلەيدىكەن. بىر كىتاپ ئوقۇغاننىڭ، بىر ئوقۇغۇچىدىن سۆيۈنگەننىڭ گېپى يوق. مەن ئۇنىڭدىن ئەمەس، ئۇنى ئون نەچچە يىل مائارىپ ساھەسىدە ئىشلىتىپ، مۇئاش بېرىپ، بىر كىتاپ ئوقۇشقا سەۋەپ بولالمىغان تۈزۈلمىدىن ئەپسۇسلاندىم. ھېلىلا روزا ھېيتلىق خەنسۇچە سالام يوللاپتۇ. ”ھېيىتلىق سالامنى بولسىمۇ باشلىقىڭنىڭ تىلىدا يوللىماي ئۆز تىلىڭدا يوللىساڭچۇ!“ دەپ ئۇچۇر قايتتۇردۇم.
: U3 d4 L0 u9 \8 n/ L% c& R' A- D' cگۈلەن يەنە نېمە ئىش قىلدى؟
: r: t, ]2 f3 Vگۈلەن 2006- يىلى دۆلەت مائارىپ مىنىستىرلىكىنىڭ مۇكاپاتىغا ئېرىشىپ تۈركىيەدە زىيارەتچى تەتقىقاتچى بولۇپ ئالتە ئاي تۇردى. غەربى شىمال مىللەتلەر ئۇنۋېرىستىتىدە ئالتە يىل، شىنجاڭ مالىيە ئىقتىساد ئۇنۋېرىستىتىدا ئىككى يىل ئىشلىدى. 1998-يىلى زالىم شۇجىنىڭ تەلۋە بۇيرىقىغا قارشى چىقىپ بىرىنجى قېتىم، 2009-يىلى ئىككىنجى قېتىم ھۆكۈمەتكە تەۋە ئىش ئورنىدىن ۋاز كەچتى. ئىش ئورنىدىن ۋاز كەچتىيۇ ئىشتىن ۋاز كەچمىدى. ھۆكۈمەتكە باج تۆلەۋاتقان، بېقىۋاتقان ئادەملەرنى، كىتابنى، قەلەمنى ۋە سەنئەتنى سۆيۈپ كېلىۋاتىدۇ.
- I# W( Q* |2 C8 L, G$ v; cئامېرىكىدا ئوقىسىمۇ بەرىبىر گۈلەن
1 z! N# \2 D9 [* [; _-ئامېرىكىدا ئەمەس، نەدە ئوقۇساڭ بەرىبىر!2 c1 d/ m2 ?6 r0 P- I& t4 K$ A" l
قەشقەر پىداگوگىكا ئۇنۋېرىستىتىنىڭ كومپىيوتىردا خەتنى ئوڭلاپ ساقلىيالمايدىغان كادىرلار خادىمى خەنسۇچە شۇنداق دېدى. گۈلەنگە ئەدەبىيات فاكۇلتىتى كادىرلار باشقارمىسىدىن ئىمتىھان ئالىدۇ، دەپ ئۇقتۇردى. كادىرلار باشقارمىسى خەۋىرىمىز يوق، نەدە ئوقۇساڭ ئوخشاش، ساقلا، دەپ يولغا سالدى. ئاخىرى ساقلاشنىڭ قۇرۇق گەپ ئىكەنلىكىنى بىلدى. بۇ مەكتەپتە ئامېرىكىدا ئوقۇغان بىرمۇ ئادەم، ئەدەبىيات فاكۇلتىتىدا چەتئەللەردە زىيارەتچى تەتقىقاتچى بولۇشنى ئىلتىماس سۇنغان بىرمۇ ئادەم يوقكەن.* y1 T# m0 E3 D: J5 ]' j% C
گۈلەن مەكتەپ قۇردى
. j7 C9 r8 V9 I2 F; I& i# dگۈلەن مۇنبەر ئۈچۈن قايتقانتى، بېرىشمىۋېدى ئۆزى مۇنبەر قۇردى. گۈلەن نۇرخان تەربىيىلەش مەركىزى بىلەن ھەمكارلىشىپ بىر ئاي ئىشلىگەندىن كېيىن، دەرىجىسى كۆتۈرۈلگەن نۇرخان مەكتىپىنى ھەمشىرىك ئېچىۋاتىدۇ. بالىلار، ئۆسمۈرلەر، ياشلار، خىزمەتچىلەر، تىجارەتچى بۇرادەرلەرگە تۈركچە، ئىنگىلىزچە، ياپۇنچە ئۆگىنىش شارائىتى ھازىرلىدى. گۈلەن بالىلارنى چەتئەل ئالى مەكتەپلىرىگە بىۋاستە ئىمتىھان بېرەلەيدىغان سەۋىيەگە يەتكۈزۈشنى نىشان قىلىپ تىرىشىۋاتىدۇ. ئالى مەكتەپكە ئۆتەلمىگەن، ئىچكىرىدىكى ۋە دىيارىمىزدىكى ئالدامچى مەكتەپلەرنىڭ دامىغا چۈشۈپ كېتىش ئالدىدا تۇرغان، ئارزۇسىغا يېتىش ئۈچۈن قايتا ئوقۇشنى نىيەت قىلغان ئوقۇغۇچىلارغا قايتا ئوقۇپ ئالى مەكتەپكە ئىمتىھانغا تەييارلىق قىلىش شارائىتىنى ياراتتى.0 R. |/ S' q) T% L7 J

! U' \( G2 o& M+ l. yئابدۇۋەلى ئايۇپ(گۈلەن) يازمىلىرى2 z! d" Z/ r( `$ k$ ?/ ]2 i0 v

9 K3 e5 K! k0 I* x* B& e7 {گۈلەن كىم) _  `3 X( U9 A# P& U, j9 m6 }' M

) @7 M, j* E  R9 Nئامىرىكىدىكى مۇساپىر تۇيغۇلار' s& ~& D' Q3 [; I# a
1. خاتىرەمدىكى ئامىرىكا3 b0 w: s2 u" b$ J( Q
2. ئىزدىنىش سەپىرى' p4 o+ c  b. d3 V8 p5 S
3. رىئاللىقنىڭ قىستىشى ۋە ئىدىيەلەر ئاچىلىدا
! O6 M$ Z1 K9 c6 z4 S3 ^4. نىمە قىلىش كىرەك/ n/ \/ }  N1 g1 C- M1 i8 S) S) U( C
5.يول قايان0 H" q7 R: Q9 |" u& E. @& H" Q
6. خەيىر دوستلار
  R3 g* O! B2 f! n+ D1 X. d7. مايگۇلنىڭ جەزبىسى/ {4 J# C8 c) p' O$ C* P3 T' O
8. سالام ھۆر شىتات6 }. A0 L, i% {- I
9. ئامىرىكىدىكى تۇنجى چۆچۈرە( B. q  V& R0 x1 Q2 a  [
10. ئامىرىكىدا ئەمەلگە ئاشقان ئاپتونومىيەم
# U3 X* z0 Q: L: g/ L11. ئۇنۋىرستىتتىكى جۈمە نامىزى7 \! b$ m4 B" P9 f
12. سەئۇدىلىق ئۇيغۇر ئىمام
9 p' F7 f2 e* ]1 N13. ئامىرىكىلىقلار باشقىلارغا باھا بەرگەننى يامان كۆرەمدۇ! U' A9 c+ K( D1 k
14. ئامىرىكىدا نىمە بار، نىمە يوق0 r5 D+ d6 a& o
15. سۇنىڭ قىشىدا، ئوتنىڭ تېشىدا
% _9 t; U+ B% l; L; }" A/ I# C+ G16. ھەقىقەتنىڭ دۆلىتى ۋە مىللىتى/ f$ W1 a. R. g  [8 K6 S
17. رازىيەدىن ئۇيغۇرلار رازى بولارمۇ
( a" G2 V# F7 R1 f, V5 s18. ئامىرىكىدىكى مىھىرلىك رامىزان كۈنلىرى
. \% c% Q, W+ K0 y  B19. چىگرىنىڭ چېكى ۋە مەدەنىيەتنىڭ پايانى' ~/ w( R3 T' O3 l# s$ T
20. مەتبۇئاتتىكى كۆلەڭگىلەر
" @( `( W5 }& I' f' W. A  p5 q21. ئىبرەتنىڭ كۈچى ئېتىراپ
) C  ~$ J* B' p& V$ ?22. كەيپىياتمۇ يۇقىدۇ1 c  r2 f: L9 P

$ q0 b( \7 `" R2 E: u23. ئامىرىكا بالىلىرنىڭ نەزىرىدە ئىرق ۋە جىنىس9 |; L1 j  T. o
24. ئامىرىكىدىكى ئۇيغۇرلۇق- S5 X9 b9 k3 Q: C
25. ئامىرىكىدىكى تۈرك دوستلىرىم  }& @+ z% q% P& b9 b
26. ئۇيغۇر كىمگە ئوخشىدى، كىمگە ئوخشايدۇ
' }2 e6 Q' [$ [9 q8 v- u/ A/ G; @27. ‹‹ئىللەتلىك ئۇيغۇر›› ئەپسانىسى ئامىرىكىدا) ?1 J' L1 Y0 a, v, s
28. قىيىنچىلىقنىڭ قۇدرىتى ۋە غالىپلىق
7 E; {7 i9 v( p6 H' z$ }% w) N9 C29. ئامىرىكىچە قونداق ۋە ئۇيغۇرچە قەپەز" `7 ]: h  d; z& |* x
30. ئامىرىكىدىكى بەيتۇللاھ
' p0 v$ N! }& ?0 h! l% F: O& f# U31. ئۇيغۇرپەرۋەرلىك ۋە باشقا ئاشقۇنلۇقلار
* r2 l0 D* J8 S; @32. مېنىڭ نەزىرىمدىكى ئامىرىكا ئاياللىرى ۋە ئەرلىرى
. k0 w! }7 p9 R' ?: h- @6 D33. ئامىرىكىدىكى ئازەرىنىڭ زارى7 G' f! G, S; X1 ?! L7 m
34. ئامىرىكىلىق بولماق ئاسانمۇ8 B0 ~$ v' n( u) S3 c4 @
35. كارۋاننىڭ نەسلى ۋە كېمىچىنىڭ پۇشتى
+ m3 {( X! x* N: y# Y  a) e0 `36. ئامىرىكىلىقلار ۋە ئۇيغۇرلاردا‹‹تۆمۈر ئات›› ۋە ئات
' G. {8 R. t3 ^/ v37. ئامىرىكىلىقنىڭ ۋە ئۇيغۇرنىڭ ۋاقتى2 ^2 G  }. g: k) A1 I. o* z
38. ئامىرىكىلىقنىڭ ۋە ئۇيغۇرنىڭ خۇداسى
' L3 v4 ^4 i- O% N/ S. u39. ئامىرىكىچە ھايات ۋە ئۇيغۇرچە ئۆلۈم
1 @% J( g3 Y2 v7 [40. ‹‹ھەممە يەردە قازاننىڭ قۇلىقى تۆت››مۇ: i  ~0 d+ }0 t
41. ئامىرىكىغا مۇساپىر ئۇيغۇر ئانا8 }; C7 H5 e9 n0 ~4 Y
42. ئۇيغۇرنى كىم تونۇيدۇ
# }5 R# ~$ g; B" W! `" W43. ئۇيغۇردا تارىخنىڭ يۈكى ۋە ئاسارىتى
) b5 i2 C5 O" h5 [  J" o. d9 Z44. مۈكەممەل جەمىيەت ۋە كەمتۈك ئىنسان. l# N' a4 g. c
45. ئۇيغۇرچە ئىسىمنىڭ ئامىرىكىدىكى كەچۈرمىشلىرى
3 ?$ w9 ]) ~8 Q/ R46. قارغىلىقتىكى ئامىرىكا
& \7 ?' t* x2 U, R7 s6 [' b47. ۋاشىڭگىتوندىكى ئۇيغۇر ئۇسۇلچى
; @8 z6 F) {% L% i2 A# H48. ئامىرىكىدا دىيانەت2 `7 T; k: @; i( c$ B' z2 ]. {

5 A" C; z" I  n: n9 \1 c) w
) V7 d' c3 Y% |6 t/ y' |
# x+ g+ D2 d+ k+ f* [  p- m( Xئامىرىكا، قىزىم ۋە بىزنىڭ ئۇيغۇرلىقىمىز3 K2 x  Y  ^7 H, ?
3 D) o( b9 B9 I& H
5 M2 f3 Y+ K5 N
1. ئامىرىكا يەسلىسىدە ئۇيغۇرچە خەت: @7 O& [; U0 T
2. مەن قەشقەرلىك+ _. n1 Y8 Z8 Y
3. مەن كۆرگەن ئامىرىكىلىقلارنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى' `/ _2 T: t3 q4 E6 d/ }4 j: t
4. قىزىمنىڭ يەسلىدىكى كۈنلىرى! u; \+ F( T) y8 p% _1 {/ p
5. يات تىلدا يارالغان دۇنيا ۋە ئۇيغۇرلۇق6 }1 r; C  E' w* Q) }
6. يەسلىدىكى ‹‹تەجرىبە››، ‹‹تەتقىقات›› ۋە ئەدەپ
. \% ?9 J8 R  X* W/ ?7 C# x7. قىزىمىزنى ‹‹ئامىرىكىچە›› تەربىيەلىدۇقمۇ# ?" G9 I( G1 M
8. ئامىرىكىدا يەسلى دىپلومى9 w$ r7 W6 w  b, J
9. بالاڭ نىمىشقا خەنچە بىلمەيدۇ7 k' |' w* N4 i$ C
10.قىزىمنىڭ ئۇيغۇرچە كۈنلىرى/ k; [" I. Z( w6 Y' g9 P
11. قىزىمنىڭ ئۇيغۇرچە كىتابلىرى6 Z7 q3 L3 `2 k' g5 b
12. ئوينىسا بۇزۇلۇپ كېتىدىغان بالىلار
& `+ D% D. @. w# {/ S. a: q13. ‹‹ئەخلەت يەۋاتقان بالىلار›› ۋە قىزىم
9 K2 B8 y; E) s# Y. @14. دادا، يالماۋۇز مومامغا ئوخشايدىكەنغۇ+ F; d2 Y! _4 b" {3 x' @3 d5 k

" W+ t) R8 r; M
; c9 n$ O: }8 e" C5 yئەبجەش مۇلاھىزە ۋە ماقالىلەر/ R5 b+ h' M; h0 [  }0 O: B/ [3 t
0 T7 F/ m$ p6 s6 c3 U# X& J

4 }1 ?2 L8 \6 V) ]قەشقەرچە رىۋايەت ۋە ئۇيغۇرچە مەپكۇرە
3 X5 O! c+ }+ j8 m, l+ Mتۈنۈگۈنكى ۋە بۈگۈنكى سىيت نوچى
- P  o0 p" I5 r( U' |, Xقەشقەردىكى تىل خۇراپاتلىقى ۋە سۆز بۆھرانى/ R. {$ h: l/ N& A: R
ئۈرۈمچىدە تالاشتا قالغان ئامىرىكىلىق
+ p; m0 ?) t' i% x& @ئامىرىكىدا مەشرەپ
" O6 @5 X2 D3 uئامىرىكا ‹‹شەيتان›› مۇ) A% Y' s0 s; r$ J$ K
ئۇيغۇر گىنرالنىڭ ھوزۇرىدا1 w/ S5 }0 R( I4 {8 L6 Q
سىلەردە قۇربان ھىيت ‹‹مودا›› بولدىمۇ8 a* j( z/ ?. p, m+ J, k. @: e2 `9 S# \
شىئېر ۋە تىل6 r1 N  I- A1 S! l4 ]$ i/ S7 N
تۈركىيەدىكى نورۇزۇم0 b$ _+ S) a7 i$ a* _
مەسلەك قىزغىنلىقى ۋە تاشلاندۇق مەسىلىلەر6 l& o1 H# b# E& l
ئىچكىرىدىكى ئۇيغۇرلار1 M! N7 ~& |1 N0 D2 t
ئىنسانلىققا ئىجازەت5 p4 q- v( [0 c& g2 l
مەشھۇرلاردىن مەيۈسلىنەمدۇق
! Y3 m) ]3 ]& S. A/ hقەشقەردىكى تاماشىبىنلار  X; p4 i, E1 D% \/ v& r' b
مەھكۇم چېچەك، مەزلۇم خەمەكلەر
& m" x4 w6 v  H+ l) p+ Z! ~ئۇيغۇردا كەمسىتىش ۋە كەمسىنىش# M" u, o9 ~5 r) H8 w
ئۈچ خىل مىللەت ۋە مىللىيەتلىكتىكى ئۈچ خىل قىممەت# p( p2 T5 X9 n) p0 _( X
ئامىرىكىلىقلار بىلەن ئۇيغۇرلارنىڭ ئوخشاشلىقى7 [& P* d# q. s7 `: y
بىز نېمە ئۈچۈن پەرزەنت تەربىيىسىگە تەقەززا بولۇپ قالدۇق؟
5 W7 [+ i7 E9 z8 Eئاللاھقا قايتقان دادام& E/ k. H( V/ k2 E" y
مۇسىبەتتە مەھمۇد ۋەتىنى
+ g- G: [2 o" c0 b, Jپەرزەنت تەربىيەسىدىكى ئۈچ غەلەت
" N3 b0 i* l( u5 f* D3 |* yتۇغسىزلارغا قالدىڭمۇ دۇنيا3 K; o# }; a. ?! _
چەتئەل ئىشتىياقى ۋە ئۇيغۇرلۇق ئەندىشىسى4 l% R$ E9 U4 y
”قۇرئان“ دىكى ۋە ئۇيغۇرچىدىكى پەرقلىق ئۇقۇملار9 T, K& ]& F8 R0 \6 t8 w/ N
”چالا تەرجىمان“ كىمنى ئۆلتۈرگەن؟ كىملىكنى ئۆلتۈرەمدۇ؟
% i( J3 O# o) _8 P* |% G$ y$ Uغەرپ مەتبۇئاتىدا ئۇيغۇرنىڭ گېپى& R1 g. g! x* R9 s
ئۇيغۇرچە زىيالىلىق ھەققىدە ئويلار
3 t3 w# R# v5 A  \2 O# k  @مەن بىلىدىغان شەرقشۇناسلىق ۋە شەرقشۇناسلار+ z- s2 }7 i1 ~% h, E# T& j
گۈلەن مۇستاپا كامال مۇنازىرىسىدە
8 G9 ^; b. u( K, Y1 d" o2 }# uخىياللاردىكى قەشقەر ۋە قەشقەردىكى خىياللار0 ?" p4 [. F4 z+ k& S
يالىڭاچلىقنىڭ غەرپچە يۈزى ۋە ئۇيغۇرچە سۆزى/ d7 |0 a* h  W7 F# f6 @4 Q
ئۇيغۇر تىلىنىڭ ئەپسانىسى ۋە رىياللىقى! C+ Z  \- T! c) B4 j
ئۇيغۇر ئىسىملىرىنىڭ پىشكەللىكلىرى1 ]6 i# b) j4 c/ V
ئۇلۇغلانغان رەسىم، ئۇنتۇلغان روھ
0 r/ M" r- C$ @8 ~2 g& Y' G) hنەزىرىمدىكى تور ۋە دۇنيا

20

تېما

77

يازما

3767

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

قىزغىنلىق
1184 سەر
تۆھپە
1075 سەر
تىللا
242 دانە
جەۋھەر
1 دانە
 ئىگىسى| ۋاقتى: 2014-3-18 12:35:53 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۇغۇلغان ۋاقتى ۋە يۇرتى ھەققىدە ئېنىق ئۇچۇر بارمىدۇ؟
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى



بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان. 
免责声明:本论坛所有来帖仅代表网友个人观点,不代表宝剑网站立场。本站只提供交流平台
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
本站禁止色情,政治,反动等国家法律不允许的内容,注意自我保护,谨防上当受骗