شىنجاڭ خەلق نەشىرياتى) I* w" ]# u3 Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باشلانغۇچ مەكتەپ 5-يىللىق 2-قىسىم ماتىماتېكا دەرس تەييارلىغى
* |2 \: R; e( m8 y
- O q0 e3 w5 n4 eپاراللېلىپېپېد بىلەن تونۇشۇش
4 W2 P+ B) o+ e3 R: H2 E# w+ S4 {+ G) r4 Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
: |- M' Q3 j s9 t2 Y- ~+ ?ئونسۇ تۇمشۇق بازار چۇدار باشلانغۇچ مەكتە 9 t& {/ G& | f1 k1 B+ {' |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# e" s* e* {- T( ?7 s: `
1 s* d1 E; M: t' z% `3 s
$ r- C/ V$ g% O$ t
! @4 a9 U4 K8 Z
5 ~& X5 S/ q5 q7 i9 m3 U! F- q+ R6 b% Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
! A( }7 ]% w& |0 z2 l! J3 k5 hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
* b: K' d7 O" u3 w9 W5 x" Z# qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 m7 U3 {* K4 {$ {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
" t; U7 s% C7 ^8 o+ \2 }& t' M0 B# m2 r" w6 Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
/ @2 ]' s3 \. y2 [2 H& Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# d/ Z9 l- T0 \: w" X1 T. g/ h* N9 b; G/ eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 p- S! ]* ~5 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرىس تىمىسى:پاراللېلىپىپېد بىلەن تونۇشۇش# k3 \/ x% j. L- O6 Q/ n! v& \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# |" j$ a2 J- n0 w5 q; zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. ئوقۇتۇش مەزمۇنى: دەرسلىك كىتاپنىڭ 31 ،32 ،33 -بەتلىرى1 Z6 r8 a% {& Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. دەرسلىك مەزمۇنى ئۈستىدە تەھلىل: بۇ بىرسائەتلىك دەرس ئاساسلىقى پاراللېلىپىپېد بىلەن تونۇشۇش بولۇپ ئوقۇغۇچىلارنى شەكىللەرنى كۈزتىشكە تەشكىللەپ،تەپەككۇرغا يىتەكلەپ، سۇئاللار ئاساسىدا يىتەكلەش ئۇسۇللىرنى جانلىق قوللىنىپ،پاراللېلېپىپېدنىڭ تۇزلىش ئالاھىدىلگىنى ئىگىلىتىش بىلەن بىللەبوشلۇق ئۇقۇمى دەسلەپكى قەدەمدەتۇرغۇزلىدۇ، قول سىلىپ ئىشلەش بىلەن بىرگە ئوقۇغۇچىلارنىڭ پائالىيەتچانلىقى يىتىلدۇرلىدۇ.
! q7 k$ g, \' J2 v2 ~8 A: \3. ئوقۇتۇش نىشانى:9 A# _6 a- h& \* w+ W. W% Y4 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1)ئوقۇغۇچىلاردا بوشلۇق ئۇقىمى دەسلەپكى قەدەمدە تۇرغۇزلۇپ، پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى ئىگىلىتىش3 j. y& k9 M# \% t/ b8 y4 j1 uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2) ئوقۇغۇچىلارنى پاراللېلىپېپېد شەكىلدىكى جىسىملارنى پەرىق قىلالايدىغان، سىزالايدىغان قىلىش.
( Q- K$ u2 ]* q* [* u) h, e3) ماتېماتېكا بىلىملىرى بىلەن تۇرمۇشنىڭ زىچ باغلىنىشلىق ئىكەنلىكىنى ھىس قىلدۇرۇش.
1 u" {7 A; I) e2 ^* a4. مۇھىم نوقتا:7 @# P, i& B# {+ ?' f. X! zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى بىلىۋىلىش.
* O+ j+ I) I$ v" kقىيىن نوقتا:) ]4 W* b9 ~1 _, }+ @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىتېرىئولۇق شەكىل ئۇقىمىنى دەسلەپكى قەدەمدە تۇرغۇزۇپ تەسەۋېر شەكىللەندۈرۈش.7 t% H# E( Y! W6 c$ O. S, `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. ئوقۇتۇش ئۇسۇلى:
! _' C; ~! i6 g% Uگۈزتىش ، سىلىشتۇرۇش، قول سىلىپ ئىشلەش، يىتەكلەش ئۇسۇلى : j8 N' x) O9 ]5 ]8 p2 m' t! gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6. ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى:
& P q* j2 c8 {, `7 h, s, i$ o$ m z, f2 Kدەرىسلىك دىتالى،پاراللېلىپېپېد مودىلى ،سىزغۇچ ، ھەرخىل شەكىللەر ماستىكا لاي چوكا .
: L" H! B, O8 U' n( k+ k1 r7. ئوقۇتۇش جەريانى :
; l8 v, ^7 R5 t+ z8 k% a" }1) يىڭى دەرىسكە باشلاپ كىرىش.% c; l; H0 ]- C/ y/ Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ساۋاقداشلار ، تۇرمىشىمىزدا ھەرخىل شەكىلدىكى جىسىملارنى ئۇچىرتىپ تۇرمىز.( دەرىسلىكنىڭ 31- بىتىدىكى سەددىچىن سىپىلى، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، تىلىۋىزۇر قىپى، توڭلاتقۇ قاتارلىقلارنىڭ رەسىمى كۆرسىتىلىدۇ ) % B2 S$ K- ?7 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سەددىچىن سىپىلىدىكى خىش، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، توڭلاتقۇ قاتارلىقلارنىڭ شەكلى قانداق؟( پاراللېلىپېپېد شەكللىك)4 e6 y c, |$ e. x+ qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(ئوقۇغۇچىلار جاۋاپ بەرگەندىن كىيىن، ئىكراندا كۆرسىتىلىدۇ)
: }' x1 r& ?) [ توغرا، سەددىچىن سىپىلىدىكى خىش، بىنا، كىيىم ئىشكاۋى، توڭلاتقۇغا ئوخشاش جىسىملار پاراللېلىپېپېد شەكىلدەبولىدۇ.# W* G! [/ N2 }% [7 i4 p4 `* B: Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۇرمۇشتا يەنە قايسى جىسىملارپاراللېلىپېپېد شەكىلدە بولىدۇ؟ بۈگۈن بىز پاراللېلىپېپېد بىلەن تىخىمۇ ئىلگىرلەپ تونۇشۇپ باقايلى(دەرس تىمىسى ئوتتۇر قويلىدۇ. ئوقۇغۇچىلارنىڭ دەرسكە بولغان قىزىقىشى يىتىلدۈرلىدۇ)
; W6 @8 ]; K; j; o- \( x( [) C2) يىڭى بىلىم ئۈستىدە ئىزدىنىش.( |% E# O* U4 x/ {" u$ D6 `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( 1 ) پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى ،قىرى ،چوقىسى بىلەن تونۇشۇش.
5 G7 D+ S, ]0 _, u; f5 K5 Y+ Lپاراللېلىپېپېدنىڭ يىقىنى تۇتۇپ، مۇشىنداق تەكشى يۈزىنى پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى دەيمىز .قىنى تۇتۇپ بىقىڭلار.1 A' D# m3 n3 aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئىككى ياق كىسىشكەن يەرنى(پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرىنى كۆرسىتىپ) پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرى دەيمىز.( ئوقۇغۇچىلار قەلەم بىلەن بەلگە قىلىدۇ)
& N* t0 ?/ z/ Fئۈچ قىرنىڭ كىسىشىش نوقتىسنى پاراللېلىپېپېدنىڭ چوقىسى دەيمىز.(ئوقۇغۇچىلار تۇتۇپ باقىدۇ) ئاندىن پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى ،قىرى ،چوقىسى بەلگىلىندۇ.
/ k8 |' m2 ~, N3 ^( e
9 X: D7 \) G) j# R7 |( U, C) A
8 d( Z$ {, w& o# w( t8 Y; J1 \: e4 e' R0 Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( 2 ) پاراللېلىپېپېدنىڭ ئالاھىدىلگىنى تەتقىق قىلىش.' Z" y$ A- B7 D, t' ?- Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<1>كۈزتىش پىكىر ئالماشتۇرۇش., [5 I5 O* y" T0 eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بىز پاراللېلىپېپېدنىڭ ھەرقايسى قىسىملىرنىڭ نامىنى بىلدۇق ،ئەمىسە سىز پاراللېللىپېپېدنىڭ نەچچە يىقى، نەچچە قىرى ،نەچچە چوقىسى بارلىقىنى بىلەمسىز؟ پاراللېلىپېپېدنىڭ يىقى قانداق شەكىلدە بولىدۇ؟ قىنى ،ھەممەيلەن قولىڭلاردىكى پاراللېلىپېپېدنى دەرىسلىكنىڭ 32-بىتىدىكى جەدىۋەلدە كۆرسىتىلگەن تەرتىپ بويىچە كۈزتىپ ،گورىپىدا پىكىر ئالماشتۇرۇپ ،نەتىجىسنى جەدىۋەلگە تولدۇرۇڭلار.(ئوقۇغۇچىلار ھەمكارلىشىپ پائالىيەت قىلىدۇ )2 Z" v( A" d8 D9 J8 hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
<2>دوكىلات قىلىش .( دوسكىغا جەدىۋەل چاپلىنىپ توشقىزىلدۇ)1 o2 b: O- F9 V; p; g* e9 }/ fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(4) پاراللېلىپېپېدنىڭ------ قىرى بار؟2 a& d8 Y* g$ D* ]* [/ R# Mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(5)قايسى قىرلىرنىڭ ئۇزۇنلىقى ئۆزئارا تەڭ؟------------------------.
3 p" ]3 F" c8 J9 Y2 z% T$ a (6) پاراللېلىپېپېدنىڭ ---- چوقىسى بار؟
8 V" [1 [- A: L; T (7)يەنە نىمىلەرنى بايقىدىڭىز؟7 q8 @! [5 i5 M) J8 oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
---------------------. (1) پاراللېللىپېپېدنىڭ ----يىقى بار.
1 [1 f( q6 q3 ^2 ?( l" B9 ` (2)ھەربىر يىقى قانداق شەكىل بولىدۇ؟----------------.
/ u& ?5 }( S% a# W( m% O (3)قايسى ياقلىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.------------.
( M" J0 p) b- d9 Y پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە يىقى بار؟ھەرقايسى ياقلىرنىڭ شەكلى قانداق ؟( پاراللېلىپېپېدنىڭ 6 يىقى بار.ھەممىسى تىكتۆتبۇلۇڭ شەكىلدە.ئوقۇغۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)
2 `8 D+ y) F+ m( R1 q: \4 C# e ئالاھىدە ئەھۋال بارمۇ؟( ئىككى يىقى كۇۋادىرات بولغان پاراللېلىپېپېد كۆرسىتىلىدۇ) x1 n7 m5 K; {+ I5 |بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بەزى پاراللېلىپېپېدنىڭ ئىككى يىقى كۇۋادرات بولىدۇ.! e8 t. `# ?) K8 a4 u8 cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
توغرا ، بۇنداق پاراللېلىپېپېدنىڭ قارمۇقارشى ئىككى يىقى كۇۋادرات بولىدۇ.( ئوقۇتقۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)" {+ K. P4 z' @! U7 B0 \. E+ Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پاراللېلىپېپېدنىڭ 6 يىقىدىن قايسىللىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ؟قانداق بىلدىڭىز؟. O* ]3 H5 n7 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
قارىمۇقارشى ياقلار پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.ئۆلچەپ ،سىلىشتۇرۇپ. ( ئوقۇتقۇچى دوسكىدىكى جەدىۋەلنى تولدۇردۇ)
: Q9 R1 a5 y' G5 G پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە قىرى بار؟قايسى قىرلارنىڭ ئۇزۇنلىقى تەڭ؟
+ F" `: U. f7 H; x, Y9 j9 R& k 12قىرى بار. قارمۇقارشى قىرلىرى تەڭ.1 Z7 l B4 g& C- ~: Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىز قانداق بىلدىڭىز؟( ئۆلچەپ.....)
M) u1 w; M' X3 e2 Mقانداق ئۇسۇلنى قوللانغاندا پاراللېلىپېپېدنىڭ قىرلىرنى ئاسان سانىغىلى بولىدۇ؟
* g# c7 u1 g4 M1 u$ u0 {1 {* L2 gپاراللېلىپېپېدنىڭ ئوڭ يىقىدىكى4 قىرنى بىر گوروپا، سول يىقىدىكى 4قىرنى بىر گوروپپا، ئوتتۇرسىدىكى 4قىرنى بىر گوروپپا قىلىپ سانىساق ئاسان سانىغىلى بولىدۇ.
, q$ i: i7 X, z8 e" uئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابىغا ئاساسان ھەرخىل يۆنىلىشتىكى ئۈچ گورۇپپا قىرلار بويىلىدۇ ھەم دوسكىغا يىزىلىدۇ. , D; }/ [8 z. C; p2 g: \: G" Uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, O; p c; b- k, u1 s' O8 n5 v
) e' a3 o3 d7 K' v' f, {* _7 \$ W# h/ P! J/ B3 sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۈچ گورۇپپا قىر: 4+4+4=12 ياكى 4x3=12
: c8 f5 x) L% [9 A# P. f6 \ پاراللېلىپېپېدنىڭ قانچە چوقىسى بار؟( ئوقۇغۇچىلارنىڭ جاۋابىغا ئەگىشىپ جەدىۋەل تاماملىندۇ)- P+ A' D' \5 A& e0 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3.ئۆگەنگەن بىلىمنى مۇستەھكەملەش باسقۇچى. p; @9 A3 q6 M7 ~, `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(گۈزتىش بىلەن سۇئال سوراش ئاساسىدا مۇستەھكەملەش ئىلىپ بىرلىدۇ)
: w8 d+ S% V h" m" x# E' n8 @/ Z4. يىڭىلىق يارتىش باسقۇچى:' ^& ?! x, P& eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
سىلەر بۈگۈنكى دەرستىن نىمىلەرنى ئۆگۈنىۋالدىڭلار ؟
6 l$ X. y- o: x4 y" z, rپاراللېلىپېپېد دېگەن نېمە؟7 G4 f. L4 J" `+ L9 Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تۇرمۇشىمىزدا قايسى ئورۇنلاردا قوللىندۇ؟* w) s0 v/ `) D9 Z: `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
خالىغان شەكىلدە پاراللېلىپېپېد مودىلى ياساپ بىقىڭلار؟ 3 ]: g) ]$ B% [7 M; G/ Z! |) iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( بەزىللىرى قەغەزدىن، بەزىللىرىماستىكا لاي،چوكىدىن پايدىلنىپ قول سىلىپ ئىشلەيدۇ. ئىددىيىۋى تەربىيە سىڭدۇرلۈپ ،دەرىسنىڭ زۆرۈرلىگى ھىس قىلدۇرلىدۇ)
, z( C0 ?# p8 c7 ~1 ~# D3 ?6 L5. تاپشۇرۇق:
% `- P4 O6 o! C2 hخالىغان شەكىلدە پاراللېلىپېپېد مودىلى ياساپ كىلىڭ؟
# s* P0 ?# _; D6 a" G/ aئۆگەنگەن بىلىملىرىغا ئاساسەن كۇب مودىلى ياساپ بىقىڭ.+ u3 b2 o- l$ |* V$ ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
& r2 V- b) }" ~. c
3 u0 P/ k/ @! S: B
! K/ b8 \7 ?6 q4 y$ F: T7 A
H: P, g) }" N, ?5 _ Z; R7 w# T/ }% {" Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
; A' l/ X5 f# Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
) p0 }' e+ R9 t/ J4 {( J+ m; j ?& [4 bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# g2 s: L2 W9 E: h; bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
. l* I5 K N8 P! a4 A) x7 Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 a- Y2 e5 H, ?* i, Q& b4 J
9 @" C1 o6 u6 R+ A9 g' F5 I; O2 a' M9 Oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دوسكا لاھىيەسى
- d' e; [& C) D3 V3 B/ K6 o+ O
' `- k9 T) s- Q4 Z; Q5 j$ A
1 L5 }- D! z& w* Y) c8 [
, M }6 D; U, Q+ ]) t* ^& \' [! A پاراللېلىپېپېد بىلەن تونۇشۇش
5 G! h3 I, x5 W. R. \
! K+ @/ P; Q" g; g- K0 _
3 ^% a" q c1 Y( q
" ^; `* u- U2 M) c! Q3 c& B4 l3 x# O1 M' d U* q, A9 u4 [: Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 u' Y# C( e2 j1 T8 \$ s(4) پاراللېلىپېپېدنىڭ------ قىرى بار؟
6 M+ X9 d2 b1 p+ @% Z9 g2 C/ X; ? (5)قايسى قىرلىرنىڭ ئۇزۇنلىقى ئۆزئارا تەڭ؟------------------------.1 E+ A# Z( V, Z; S, i) [) [0 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(6) پاراللېلىپېپېدنىڭ ---- چوقىسى بار؟: I; C5 u# f m3 S1 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(7)يەنە نىمىلەرنى بايقىدىڭىز؟
2 M0 U+ j; x7 B$ g3 ~9 ] ---------------------. (1) پاراللېللىپېپېدنىڭ ----يىقى بار.4 U7 p; M8 T1 l" [; yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2)ھەربىر يىقى قانداق شەكىل بولىدۇ؟----------------.
$ D' p! ]* P1 G (3)قايسى ياقلىرى پۈتۈنلەي ئوخشاش بولىدۇ.------------.* b! x5 S7 C5 t; a* g- vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 T6 [+ l- l7 {, w3 l' |5 B/ h+ u4 t& hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
* m9 \, f7 G) T7 s' ~+ J0 eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
|