-يىلى شىنجاڭ تولۇقسىز سىنىپلىرىغا ئىمتىھان بېرىدىغان ئوقۇغۇچىلار ئۈچۈن 9 H3 f M0 x- O: U+ G% yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ماتېماتىكا تەقلىدىي ئىمتىھان سوئاللىرى ( III )
1 ~) i% u2 p2 @& H* u2 t& o(ۋاقتى 90مىنۇت،تولۇق نومۇر 150نومۇر)2 ?+ j* D" p4 Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 w |4 z- C# i. a* P4 tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
I بوش ئورۇن تولدۇرۇش سوئالى ھەربىر بوش ئورۇنغا 1دىن جەمئىي 24نومۇر)
$ ^- l1 c" m- O) _* \8 L! [2 G1. سەكسەن ئالتە مىليۇن بەش يۈز توقسان مىڭ سەككىز يۈز( )قىلىپ يېزىلىدۇ . ئەگەر ‹‹مىليۇن››بىرلىك قىلىنغان سانغا ئايلاندۇرۇپ يازساق،( )مىليۇن بولىدۇ .
1 }9 a, ~& ?. r; U: N; b2. 70كۋادرات دېتسىمېتىر =( ) كۋادرات سانتىمېتىر 4.15 سائەت = ( ) مىنۇت
: E2 A6 y7 D+ s& y$ ]+ u! w3. ( )÷10=( )% = =12:( ) = ( )
: x( \9 x/ M0 w* |# P9 b4. نىڭ ئاددىي كەسىر بىرلىكى ( ) بولىدۇ،ئۇنىڭدا ( ) دانە موشۇنداق ئاددىي كەسىر بىرلىكى بار،ئۇنىڭدىن ( ) دانە موشۇنداق ئاددىي كەسىر بىرلىكىنى ئېلىۋەتسەك ئەڭ كىچىك تۈپ سانغا تەڭ بولىدۇ.
) h+ D$ C5 [+ u p9 L: E9 }; Z5. 96نى تۈپ كۆپەيىتكۈچىلەرگە ئاجراتساق( )بولىدۇ.
2 G/ i! b% S% e! X! M, u* P6. نى ئەڭ ئاددىي پۈتۈن سانلىق نىسبەتكە ئايلاندۇرساق ( ) ، نىسبەت قىممىتى ( ).
7 A, e( Y' l7 E7 .9بىلەن 15نىڭ ئەڭ چوڭ ئومۇمىي بۆلگۈچىسى( )،ئەڭ كىچىك ئومۇمى ھەسسىلىكى ( ).
: @( H8 n3 r+ B8 M- V/ g8. ئەگەر x÷3نىڭ قالدۇقى 2 بولسا،ئۇ ھالدا x÷300100 نىڭ قالدۇقى ( )بولىدۇ .
$ P( d& K1 E V9. بىرسان 2يەردە 1بىلەن 1يەردە دىن تۈزۈلگەن بولسا،بۇ سان( )،ئۇنىڭ ئەكىس سانى( ) .) n0 @' ^; a7 z/ a( qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
10. %33 .0.34 ، ،0.3 دىن ئىبارەت تۆت سان ئىچىدە ئەڭ چوڭى( )،ئەڭ كىچىكى ( )" M4 c$ S" p1 K" c# [2 w- cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
11. بىر تۇڭ ماينىڭ ئېغىرلىقى 2 كىلوگرام بولۇپ،بىرىنچى قېتىم ئۇنىڭ ى،ئىكىنچى قېتىم كىلوگرام ئىشلىتىلگەن بولسا،تۇڭدا يەنە ( ) كىلوگرام ماي ئېشىپ قالغان .
; ]2 N1 t) h) i12. بىر سېلىندىردىن ئاساسى ۋە ئېگىزلىكى ئۇنىڭ بىلەن تەڭ بولغان كونۇس ئويساق،سېلىندىر ھەجىمى % ( ) ئازىيىدۇ .3 }% ~ e$ \% o5 e2 \6 nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
13. بىر پارالىلىپېپىدنىڭ ئاستىنقى يېقى كۋادرات بولۇپ،يۈزى 25كۋادرات سانتىمېتىر،ئۇنىڭ بىر يېقىنىڭ يۈزى 30كۋادرات سانتىمېتىر بولسا،بۇ پارالىلىپپېپىدنىڭ ھەجىمى ( ) كۇب سانتىمېتىر بولىدۇ،
7 N6 M; u* a8 D/ }II تاللاش سوئالى(توغرا جاۋابنىڭ رەت نومۇرىنى تاللاپ تىرناققا تولدۇرۇڭ ). ( 6نومۇر )6 V t4 h f7 V6 |5 rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. بۇلۇڭنىڭ ئىككى تەرىپى ( ) دىن تۈزۈلىدۇ .
& x1 v; O5 A1 a" e+ S) H# e- C9 x①. كېسىك ②.تۈز سىزىق
. [5 y0 o- E- N2. تەڭ تەرەپلىك ئۈچبۇلۇڭ بولسا ( ) ئۈچبۇلۇڭ بولىدۇ .
- a2 B5 k2 P" q$ x4 [2 f① تار بۇلۇڭلۇق ② تىك بۇلۇڭلۇق ③ كەڭ بۇلۇڭلۇق
* W! t: \$ T: @' S M3. چەمبەرنىڭ ( ) دانە سېممىتىرېك ئوقى بار .
! \/ ]5 I' a7 g9 b- f① 1 ② چەكسىز ③ تۆت دانە
1 V' r; d( ]4 ~. [! E4. ماسىشتاب تۇراقلىق بولغاندا ئەمەلىي ئارلىق بىلەن خەرىتىدىكى ئارلىق ( ) .4 F! [( H8 P, ^+ x. Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
① ئوڭ تاناسىپ تۈزىدۇ . ② تەتۈر تاناسىپ تۈزىدۇ . ③ تاناسىپ تۈزمەيدۇ .0 H) L# r2 F- i U. [7 a4 xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. تۆۋەندىكى نىسبەتلەردىن بىلەن تاناسىپ تۈزىدىغىنى :8 x. L0 s3 g2 B1 K4 L/ {3 M* D8 dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
① 4:3 ② 3:4 ③ 4 `0 C' A9 ^( u- ], Q3 I: ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6. بىر قىزىۋاتقان بىمارنىڭ بەدەن تېمپىراتۇرىسىنىڭ ئۆزگىرىش ئەھۋالىنى ئېنىق كۆرۈش ئۈچۈن ،ئەڭ ياخشىسى ( ) دىئاگرامما تۈزۈش كېرەك .
# F) L# H- f, N5 R$ w①تۈۋرۈك شەكىللىك ② سۇنۇق سىزىقلىق ③ سېكتور شەكىللىك ( P' H7 R. g( Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
IIIتوغرا-خاتاسىغا ھۆكۈم قىلىش سۇئالى(6نومۇر)
1 H, O2 m3 a" V7 |2 b, U1. مۇنىرە تاپشۇرۇق دەپتىرىگە بىرتال 5سانتىمېتىر ئۇزۇنلۇقتىكى نۇر سىزدى . ( )
- L: p+ Q9 P3 ?" r6 }2. ئالتىنچى يىللىق ئوقۇغۇچىلىرى ئەتىياز پەسلىدە 98تۈپ كۆچەت تىكىپ،ھەممىسى ئەي بولغان بولسا،ئۇنىڭ ئەي بولۇش نىسبىتى %98بولىدۇ . ( )
) x( B( }, Y: Q2 G% `$ `% _3. 1بولسا بارلىق تەبىئىي سانلارنىڭ ئومۇمىي بۆلگۈچىسى ( )
7 g, r) l3 N) D+ g4. چەمبەرنىڭ يۈزى بىلەن ئۇنىڭ رادىئوسى ئوڭ تاناسىپ تۈزىدۇ . ( )- U5 M4 _: Z/ gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. 1مېتىر ئۇزۇنلۇقتىكى پولات ماتىرىيالىنى تەڭ تۆت بۆلەككە بۆلسەك ، ھەربىر بۆلىكىنىڭ ئۇزۇنلۇقى مېتىر كېلىدۇ . ( )8 g; Z( P) l; m- r: S0 jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6. بىلەن تەڭ بولغانلىقى ئۈچۈن، ئۇلارنىڭ ئاددىي كەسىر بىرلىكىمۇ ئۆزئارا تەڭ بولىدۇ . ( )" i0 t7 P; T( S# Z9 N+ Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3. مەكتەپنىڭ خورئۆمىكىدە ئوغۇللارنىڭ سانى قىزلار سانىنىڭ گە تەڭ،ھەمدە قىزلار ئوغۇللاردىن 12ئادەم كۆپ بولسا،ئوغۇل-قىز ئايرىم-ئايرىم ھالدا قانچە ئادەم؟(تەڭلىمە تۈزۈپ ھېسابلاڭ)
5 ~9 C8 S/ r( } p" j6 T
! a4 O2 j9 [8 v4 I8 f h( l
1 X( J! g) o8 U3 @ w6 ?2 c- t4 Y8 Y t4 }$ `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
# ]# N" b$ m* L {+ wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. بىريولۇچىلار ئاپتوموبىلى A جايدىن B جايغا قاراپ يولغا چىقىپ 140كىلومېتىر مېڭىپ بولغان،ئەگەر ئېشىپ قالغان مۇساپە بىلەن مېڭىپ بولغان مۇساپىنىڭ نىسبىتى 7:5بولسا ،يەنە قانچە كىلومېتىر يول ئېشىپ قالغان؟(ئىككى خىل ئوخشاشمىغان ئۇسۇلدىن پايدىلىنىپ يېشىڭ )
$ m, D& `; B: j- f- L/ F2 ?* I
; P! ^1 n7 L1 L- G" `( n# ]3 g, I, b9 X, z! f/ z. U- rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' U: @ M8 q( N! o' ~. B) h0 Z" P6 \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. چوڭ كۋادراتنىڭ تەرەپ ئۇزۇنلۇقى 10سانتىمېتىر،كىچىك كۋادراتنىڭ تەرەپ$ W( ~$ w1 z! {' H, L8 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئۇزۇنلۇقى 6سانتىمېتىر بولسا،سىزىۋېتىلگەن قىسىمىنىڭ يۈزى قانچىلىك ؟/ P1 Q5 f8 m; m6 x) f+ yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, K, n+ E1 D2 T0 }) Y9 |' mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 [5 S+ ]/ F1 H. m8 VVII ئۇنۋېرسال مەسىلىلەر (23نومۇر)% n% n( s. Q+ `, Iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. دىئاگراممىدىكى سانلىق مەلۇماتلارغا ئاساسەن ،تۆۋەندىكى سوئاللارغا جاۋاب بېرىڭ .(6نومۇر); C' h" f) [% C' N; S, Y2 dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تەڭرىتاغ ماگزىنىنىڭ 2006-يىلى ئالدىنقى يېرىم يىللىق توڭلاتقۇ،رەڭلىك تېلىۋىزورنىڭ سېتىلىش ئەھۋالى6 o9 v$ D2 u1 a7 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
/ Y8 f1 @) E9 ? W: f; n! C①ئالدىنقى يېرىم يىلدا ئوتتۇرىچە ھەرئايدا ( |) Z0 s. e6 J7 `: v1 oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( )دانە توڭلاتقۇ سېتىلغان.$ S- k; U* ^2 s7 W0 U* Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
② 6-ئايدا سېتىلغان رەڭلىك تىلىۋىزور 5-0 \. y! l+ ~- ?* ^! g% ^3 p- Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئايدىكىدىن % ( ) ئاز .
" S( O/ ?" \% x- q
3 V- L7 i/ g2 ]/ L; a+ B* y4 N8 f( Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
* P) j, s0 k. T, ]. K: Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. مەكتەپتە بىرپارچە تىك تۆتبۇلۇڭ شەكىللىك ئوتلاق بار بولۇپ،ئۇزۇنلۇق ۋە كەڭلىكى پۈتۈن سان بويىچە ئوتلاق كېڭەيتىلگەندىن كېيىن ئۇزۇنلۇق،كەڭلىكى4مېتىردىن كېڭىيىپ، ئوتلاقنىڭ يۈزى 64كۋادرات مېتىرغا يەتكەن بولسا،ئوتلاقنىڭ ئەسلىدىكى يۈزى ئەڭ چوڭ بولغاندا قانچە كۋادرات مېتىر ؟
% [5 |: b# ]7 m0 j, a
8 L' U; T2 Z' Q4 |% Z9 l! d& r z- P/ ~. P4 W* uبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
' `* p6 d* { p4 K/ j" X/ E1 _+ Q5 A* ~8 g- f. F/ |. Q+ q/ x5 Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
, c! p! n+ ~. v3. ئويۇنچۇق دۇكىنى چۈشتىن بۇرۇن بىرلا ۋاقىتتا ھەربىرىنى 100يۈەندىن ئىككى دانە ئويۇنچۇق ماشىنا ساتقان،ئەگەر بىرىنچى ماشىنىدا كىرىش باھاسىغا سېلىشتۇرغاندا %20پايدا ئالغان،ئىككىنچى ماشىنىدا %20 زىيان تارتقان،ئۇيۇنچۇق دۇكىنى بۇ ئىككى ماشىنىنى سېتىپ پايدا ئالغانمۇ ياكى زىيان تارتقانمۇ؟ئالغان پايدىسى ياكى تارتقان زىيىنى قانچىلىك؟ (ئالدى بىلەن ھۆكۈم قىلىپ ئاندىن سەۋەبىنى چۈشەندۈرۈڭ)
& k. t8 B' F8 x) R: U/ o t( n/ t- Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( S5 H% F. R7 J4 D* P2 H6 w
9 o1 } j& X* y& Q( lIII توغرا-خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىش سوئالى (6نومۇر)
& b; g. q5 Y+ D+ F, T1. نى چەكلىك ئونلۇق كەسىرگە ئايلاندۇرغىلى بولمايدۇ. ( )* @& E2 f1 I& Q- B; Q/ M) aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. 5بىلەن 6نىڭ ھەرئىككىلىسى 30نىڭ تۈپ كۆپەيىتكۈچىلىرى بولىدۇ . ( )
0 d0 Z8 M0 @* K. j( G: X3. ئەگەر بولسا ،ئۇنداقتا بولىدۇ . ( ): k$ C9 G: p' ^9 L& a: j! M! [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. دىن چوڭ، دىن كىچىك ئاددىي كەسىردىن پەقەت لا بار . ( )
" Q) Q* _' J$ V2 F. |5. نىڭ مەخرىجىگە 20نى قوشساق،بۇ كەسىرنىڭ چوڭ-كىچىكلىكىنى ئۆزگەرتمەسلىك ئۈچۈن،سۈرەتكىمۇ 20نى قوشۇش كېرەك . ( )$ L/ T% t8 Y+ g: j2 Y1 nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6. a ۋە b ھەرئىككىلىسى 0گە تەڭ بولمىغان سان، a نىڭ ى بىلەن b نىڭ ى تەڭ بولسا،ئۇنداقتا بولىدۇ . ( )- J* ?( C" ^) q% D& e( v' y3 H; eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
IV ھېسابلاش سوئالى (40نومۇر )
& x6 q1 `4 q# U! `1. نەتىجىسىنى بىۋاستە يېزىڭ .(5نومۇر )
6 |, }4 z `! x4.6+5.4= 326 99+326= 2- = =
8 h) H; N: N0 V+ [' \$ g# P0.4 50= = =
9 \' q+ g+ M$ O9-3.7-2.3= = 1.25 9 8=
9 g0 t' E! N, h0 [2 ^: L# H7 H- N2. ئاددىي ئۇسۇلدا ھېسابلاشقا بولىدىغانلىرىنى ئاددىي ئۇسۇلدا ھېسابلاڭ(20نومۇر)9 K9 r- {2 p0 x vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3 q# m* A; ~ K7 M- G! n1 m. R- F+ T& i. Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 ~) `! ?( m0 h: Y 1.21 42-(4.46+0.14)
; l2 X- ], D3 e$ q# F% [2 g. `! f; r2 x q: j, n! Cبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
; t% ?' x( x/ A0 V1 F3. تۆۋەندىكى تەڭلىمە ياكى تاناسىپلارنى يېشىڭ .(15نومۇر)
+ b7 ^: g9 c/ M8 l + u0 i9 v; G" M$ S' g8 U9 {بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 U( K- ~# ^( \) E* w$ D. dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
|