پەيزىۋات باش مەيدان ئوتتۇرا مەكتەپ 2012-2013-ئوقۇش يىلى2-ماۋسۇم چارەكلىك ئىمتىھان سۇئالى- { w1 G4 h: vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5-يىللىق ئەدىبىيات (90مىنۇت)
, i& ~* o' A% Y1 N2 h8 k$ nئىسىم ئاتىسى ) 5-يىللىق -سىنىپ، يوقلىما نۇمۇرى( )
v1 J7 I: A0 K) l) C; z 1- سۇئال : بوش ئۇرۇنلارنى تولدۇرۇڭ . ( 10 نۇمۇر )
. {% E6 |% V5 Y* l# @1) ئادەم ۋە نەرسىلەرنىڭ ( ) ۋە ( ) نى بىلىدۇرۇدىغان سۆزلەر پېئىل دەپ ئاتىلىدۇ .
# z$ `6 X9 U _$ Y2 ) ( « » ) دەپ نام ئالغان تەكلىماكان قۇملىقى دۇنىيا بويىچە ( ) چوڭ قۇملۇق .
" i3 Q4 [$ W8 v3) توغراق ( ) مىڭ يىل ، ( ) مىڭ يىل ، ( ) مىڭ يىل ياشايدۇ » دېگەن گەپ بار . ' s0 _: ^' [0 n( R6 B* bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 ) ئۇيغۇر تىلىدىكى پېئىللار مەنسى ۋە رولىغا ئاساسەن ( ) ۋە ( ) دەپ ئىككىگە بۆلىنىدۇ .
3 l6 E0 e W u0 N l4 w5) بولۇشسىز پئېللار ئىش ھەرىكەتنىڭ( ) بىلدۇرىدۇ .# W# f# x% H7 Z. i. yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2- سۇئال : تۆۋەندىكى جۇملىلەردىكى ئاسىتى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئورنىغا يەنە قانداق سۆزلەرنى قۇيۇشقا بولىدۇ ؟ ( 10 نۇمۇر )
9 o" t' `$ W5 n1 Y6 I* H1. بۇ گۇزەل مەنزىرە تاڭ بالى يايلىقىغا ھۆسۈن قۇشۇپ ، ئۇنى تېخىمۇ جەزبىلىك قېلىۋەتكەندى . ( )
" ]1 r' B8 r* }) Q' t/ L. d2. يىراقتىن گىرمسمەن كۆرۇنگەن چوقىلار ، ئۇلارنىڭ ئاسىتدا قاريىپ كۆرۇنگەن قارغايزارلىقلار . ( )2 @7 u2 e, A9 i7 F9 X2 g4 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3. بۇۋامنىڭ تنىمىسىز تەر تۆكۈپ ئەجىر قىلغىنىغا يارشا ، ئۇ بەك ئاينىغان ، بۆك - باراقسان شاخلىرى ھويلىنى بىر ئالغاندى . ( ) ( )
! J8 A5 b; F. p4. بىر سائەت تەخىر قىلساڭ تۇگەيدۇ . ( ) , A0 a: C+ a, i: m& \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3- سۇئال : توغرا - خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىڭ . ( 10 نۇمۇر )
! @. j/ T$ w* s' V8 n1. پېئللار ئۈچ زامانغا تۇرلىنىپ كېلىدۇ . ( )
- a( C {. K+ I& @2. « بەدەل تۆلەش » دېگەن سۆزنىڭ مەنسى « پۇل تۆلەش » دېگەن مەندە . ( )
, z: Q2 j( K/ \' ?% R3 \1 h! A3. « بۇگۇن مەكتەپكە بارمايمىز » دېگەن جۈملىدىكى « بارمايمىز » دېگەن پئېل بولۇشلۇق پئېل ( ) 9 c# z- w- J) j+ |2 ]' rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4. بالىلارنىڭ تاقىرباش بولۇشىنىڭ سەۋەبىنى بىلگەن ئات - ئانىلارنىڭ قاتتىق ئاچچىقى كېلىدۇ . ( ) ' p9 c' h% l1 g& B) dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. رۇھى جەھەتتىن بېرىلىگەن ئۇزۇق كىسەل كىشى ئۈچۈن ئەڭ ياخشى تەسەللى . ( )
; ]! A4 y1 g$ f6. غەرەز ئۇقىدىغان دوستلىرى بولغانلىقى ئۈچۈن سوزان ھەقىقەتەن بەختىلىك . ( )
% ~4 e9 ~: j/ C- V) W* U) G9 K7. « ئۇ مەكتەپكە كەتتى » دېگەن جۇملىدىكى « كەتتى » دېگەب پېئىل كېلىدىغان زامان شەكلىدە كەلگەن . ( ) 9 e, U `9 l+ a# wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8. بولۇشلۇق پېئىلنىڭ ئاخرىغا « ما ، مە » قوشۇمچىسىنىڭ ئۇلىنىشى بىلەن بولۇشسىز پېئىل ياسىلىدۇ . ( ) 2 G! d! u _: g4 e' l! X E% tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9. پئېللار ئۈچ شەخس قوشۇمچىللىرى بىلەن تۇرلىنىپ كېلىدۇ . ( ) , R a3 R/ }: K2 R& ?0 i3 sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
10. « بىل » دېگەن پېئىل بولۇشىسىز پېئىل . ( )
. X h9 G, G8 Z. C4- سۇئال : توغرا جاۋاپنى تاللاڭ . ( 5 نۇمۇر ) * \! g- @- P y: Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1. باۋۇدۇن كارۋان ( ) ئادەم . 3 O: x3 [/ P: pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A: سودا ئىشلىرىغا ماھىر ۋە ئادىل ، ئىسىل پەزىلەتىلىك .
% n! |; J7 P4 D ]B: كۆپنى كۆرگەن ، ئەمما دائىم سىرتىلاردا يۇرۇشىنى خالايدىغان
* e# t$ c7 X* m% H# oC: سەپەرگە چىققۇچىلارغا يولباشچى 9 ~- {1 m$ a, xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. « يولدىكى سۆھبەت » دېگەن تېكىستتە « مەن » نىڭ ناھايتى جايىدا ئىشلىتىلگەن سۆزلىرى ئارقىلىق ( ) تاقابىل تۇرغانلىقى سۆزلەنگەن . ! N3 K+ X$ h/ Tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
A: ئۆز دۇشمىنىگە B: ئابدۇجاپپارغا C: ئاپتۇرغا $ E4 t' R6 x$ x" z) w6 pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3. « لەببەي » دېگەن سۆزنىڭ مەنسى . ( )
2 J `6 I4 J% o9 q; tA: ھە ، نېمە دەيلا ، خوش ، بۇلىدۇ B: ماقۇل C: ھەئە ، بۇلىدۇ .
" s7 s& U- N& t9 o4. « مۇئەللىم سىنپقا تېخىچە كىرمەيۋاتىدۇ » دېگەن جۈملىدىكى ئاسىتىغا سىزىلغان پېئىل ( ) پېئىل.
* t( t" v' w4 c7 O* ZA: بولۇشسىز B: بولۇشلۇق C:بۇيرۇق - Y: K- ]' X, ?0 Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
5. بىر يىلىدىن كىيىن « رىيىننىڭ قۇرىقى » فۇندى جەمئىيتى ئافرىقىدىكى سەككىز دۆلەت ئۈچۈن ( ) كولاپ بەردى .
. `; R G- c! }/ y1 IA: 8 قۇدۇق B: 30 قۇدۇق C:5000 قۇدۇق
4 a C1 Z7 g$ P9 S. ^ 5- سۇئال : تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ قارمۇ -قارشى مەنسىنى يېزىڭ . ( 8 نۇمۇر )
6 }+ C, n9 W) X; M* s' e* A) u3 Tھايات ـــ خەتەر ــــ
9 G# _* ]1 r+ Bقۇيۇق ــ كۇلكە ـــ; Z5 d, ^. E1 K: r2 U7 c0 |+ Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 J/ q/ G0 |; y$ V: u3 C" t8 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6- سۇئال : تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ ئۆز- ئارا ماس كېلىدىغانلىرىنى سىزىق ئارقىلىق تۇتاشتۇرۇڭ , f. _4 P% N" J( [ J8 lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
. ( 5 نۇمۇر )
% G( N$ F/ S; C# |ياڭراق مۇئاملە
! U* {. N1 F+ F2 @% ~مېھرىبان ياشاش ! J3 s }: i$ }5 kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
رەئىس سەھنىسى # p) n g8 Z& k$ J% pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
توغرا سادا
; q" v8 Y4 ?$ u- B& V7 |: \$ yئۇمۇتۋار ئايال
& V) K. q' ^. ?& ?1 G! Y6 q, _2 d7- سۇئال : سۆزبېرىكىمىسى يېزىڭ . ( 6 نۇمۇر ) 2 L* g0 W8 T0 qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( ) ( )
, J4 [. M; ?, H5 xبېخەتەر ( ) بەختىلىك ( )& S! G5 P1 w$ c. K; Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
( ) ( ) 3 x2 f2 f E- M" wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
4 x @4 b; F) ?0 H8- سۇئال : تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنسىنى يېزىڭ . ( 6 نۇمۇر )
2 r/ C& C$ X) b- aروھسىز ــــ ئىلاجسىز ــــ
9 L+ f, u8 J4 M0 i+ r# g; P; Oمەخپىيەتلىك ــ مىتال ـــ 1 [' a9 J9 u \1 T2 w2 A, qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
نەپسى بالا ــــ كېلشەڭگۇ ـــ4 y' }, z, x/ dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
9 - سۇئال : جۇملە تۇزۇڭ : ( 10 نۇمۇر ) $ w) D D% @" z* |4 hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
......... خۇددى ....... " S, X- ?6 }& ^( }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئاليجاناپ
, v/ |. b) |% X8 A- R- q; vبىتاپ بۇلۇپ قېلىش
9 c. A+ n4 L# N9 _مەكتەپ , W1 f: x+ a. n. e" R6 Dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ( E, ^* S* R3 r- U5 V; t: G( @; ^. Y3 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2 t$ t3 A0 U- o; L0 F10 . سۇئال: تۆۋەندىكى ماقال - تەمسىلىنى ئوقۇپ ، بۇلۇشلۇق پېئىللارنىڭ ئاسىتىغا بىر سىزىق ، بولۇشىسىز پېئىللارنىڭ ئاستىغا ئىككى سىزىق سىزىڭ . ( 6 نۇمۇر )
. @' G5 | s* W) @) v4 A) ~/ M6 }1) ياخشىدىن ئات قالىدۇ ، 2) ئادەم بولمىساڭ ئەملىڭ بىلەن ،
9 q5 z) } m3 `2 o B# Cياماندىن دار قالىدۇ ئەخماق بولىسەن ساقىلىڭ بىلەن .
2 J1 K& ]- \4 y3 n/ U0 U7 N 3) ئادەمنىڭ دېگىنىگە قارىما ،
, ]& Q( D" g8 V2 X e! {, R T9 dقىلغىنىغا قارا .
8 d* Y) D- R5 R' @+ H11- سۇئال : پارچىنى ئوقۇپ تەلەپنى ئۇرۇنداڭ . ( 14 نۇمۇر )
( I0 F# K1 p; `شۇنى ئېسڭلاردا چىڭ تۇتۇڭلار : بۇ شامدا ئنتايىن مۇھىم بىر نەرسە بار ، ئۇنىڭ بىخەتەرلىكىگە مەسئۇل بولشىمىز كېرەك ، كۈنلەرنىڭ بىرىدە نىمىس قاراقچىللىرىنى قوغلاپ چىقىرىش ئۈچۈن ھەر قانداق بەدەل تۆلەشتىن يانماي ئۇنى قوغدىشىمىز كېرەك .
! V8 i; I) f0 K% K% i1 G7 w1. بۇ پارچە قايسى تېكسىتىن ئېلىنىغان ؟ كېمىنىڭ سۆزى ؟
' n+ w' a/ ^, ~; W, C& X3 x) t# G2 |5 D' j0 _( a$ i* Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. ئاسىتىغا سىزىلىغان سۆزىنىڭ مەنسى نېمە ؟
+ b' v. i Y; S
$ _2 L4 U2 O& M+ b( u, V12- سۇئال : جاۋاب بېرىڭ . ( 10 نۇمۇر )
' {6 k6 i2 c1 s2 a* P# ~0 A" ~1. « بۇۋامنىڭ ئالما دەرىخى » دېگەن تېكىسىتتىن نېمىنى چۈشەندىڭىز ؟
8 I' Q( S* L) X( z8 k
6 T6 y# l% C# N" e* s* d) J" u" l F8 T$ p0 N4 `بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
: I" K0 r, X/ b% C& s2. ئاندى نېمە ئۈچۈن تاقىرباش بولىۋالماقىچى بولدى ؟
4 V/ _9 d- e/ g% z6 ] |