zōnɡ hé xìnɡ kè tánɡ yònɡ yǔ 5 j q/ N8 A" \* F. Q: X2 @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
综 合 性 课 堂 用 语7 \9 ]% x( \) d# X1 M$ Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
第2章 一般课堂用语
# r; G' N1 ?5 M2 x
- S$ b& e+ g1 W) D8 W) H! D! { 上课,是教学的中心环节,是教学目的得以实现的关键。课堂教学总是按照一定的步骤和环节推进的。为了引导学生通过具体的课堂操作,达到既定的教学目标,教师要精心地设计各个教学环节。为了有效地推进教学,一些心理学家根据学生在课堂中的动力结构和认知活动变化建立了种种模型。我们国家根据国内外众多学者的研究和主张,将上课的环节分为启动、导人、展开、调整、结束五个环节。( z7 \; i/ c7 }9 |- r+ `; Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
教师的课堂用语是课堂有效推进的保证。为了配合课堂教学的各个环节,我们将课堂用语分为启动环节课堂用语、导人环节课堂用语、展开环节课堂用语、维护课堂纪律课堂用语、结束环节课堂用语。
" T# c# r2 f. W 一、启动环节课堂用语0 r4 v* `5 {: M- D$ g# j, A% mبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
启动环节主要是引起学生注意,把学生带人到上课的环境中来,它是创造良好课堂气氛的开端,是顺利进行“上课”的保障。
" b1 r B5 @/ s. ~ 启动环节课堂用语是在上课铃声响起后,正式开讲前,教师用来维护课堂秩序,为正式课堂教学创造良好环境的用语。按照时间先后顺序,常见的上课前语言可分为安定课堂秩序的课堂语言、问候语、点名语、交作业的课堂用语、上课语等。
5 x6 N/ U. A" p$ p, r (一)安定课堂秩序的课堂用语
5 g5 {2 }3 w9 ~! ]教师可以用语言安定课堂秩序,吸引学生的注意力。幽默、轻松、热情的语言更能集中学生的注意力,为下一步课堂教学打下良好的基础。当然,如果上课铃响后班级课堂秩序井然,这一环节可以省去。 1. دەرسخانا تەرتىپىنى تېنچلاندۇرۇشتا ئىشلىتىلىدىغان سۆزلەر! o! C; y) j, o5 vبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى تىل ئارقىلىق،دەرسخانا تەرتىپىنى تېنچلاندۇرۇپ ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ دىققىتىنى جەلپ قىلسا بولىدۇ.يومۇرلۇق،ئارامبەخىش،قىزغىن گەپ-سۆزلەر ئۇقۇغۇچىلارنىڭ دىققىتىنى تېخىمۇ مەركەزلەشتۈرۈپ،كېيىنكى قەدەمدىكى دەرسخانا ئوقۇتۇشىغا ياخشى ئاساس سېلىپ بېرىدۇ.ئەلبەتتە،ئەگەر دەرسكە كىرىش قوڭغۇرىقى چېلىنىغاندىن كېيىن تەرتىپ ياخشى بولسا بۇ ھالقىنى قىسكارتىۋېتىشكە بولىدۇ.' k2 V# F! [5 E! I1 \5 P/ zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
8 ?. B- m4 l. B6 e# wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
① 上课了。 shànɡ kè le
( i9 f2 ]* ^3 N( K u! z دەرس باشلاندى.6 Y/ ~+ x8 f# \3 v+ `7 xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
② 该上课了。 ɡāi shànɡ kè le! F$ w( r2 x- h2 u3 Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرس باشلايمىز.3 O4 L. G$ S9 q0 i4 Lبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
1 U$ g6 |& w* T* j6 R1 T③ 同学们,上课了。 tónɡ xué men , shànɡ kè le
) B7 d8 w: R+ x, I1 k) e9 u. J ساۋاقداشلار،دەرس باشلاندى.
4 U* _- D: Z1 l* `. C! `④ 请安静!上课了。 qǐnɡ ān jìnɡ! shànɡ kè le
1 B. w0 Z4 ^) [6 H0 d, { تېنچلىنىڭلار!دەرس باشلاندى.& ?$ C+ {; N# Nبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑤ 上课时间到了。 shànɡ kè shí jiān dào le9 V* F0 S. W+ Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرس باشلىنىدىغان ۋاقىت بولدى.
# @8 E0 ^7 E/ z⑥ 请把手机关了。 qǐnɡ bǎ shou jī ɡuān le, H6 E1 P# }& p. u2 r7 Gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تېلىفۇنىڭلارنى ئېتىۋېتىڭلار.+ k$ `* r9 y$ l; Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑦ 请大家把手机关掉。 qǐnɡ dà jiā bǎ shou jī ɡuān diào9 c/ H6 a; S3 Pبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆپچىلىك تېلىفۇنىڭلارنى ئېتىۋېتىڭلار.6 x7 o f C, _- oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑧ 请把手机调成振动。 qǐnɡ bǎ shou jī diào chénɡ zhèn dònɡ) ^- Z* I, l4 ?( M0 h" N, \& s/ qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تېلىفۇنىڭلارنى تىترەش ھالىتىگە تەڭشەپ قويۇڭلار،
1 q4 o, e0 S4 ? K* d⑨ 别说话了,已经上课了。 bié shuō huà le , yǐ jīnɡ shànɡ kè le7 v6 y" ~$ ~# g2 N3 ~: V: u2 h5 f wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پاراڭ سالماڭلار،دەرس باشلىنىپ بولدى.
' N; U2 ~8 v( x⑩ 同 学们 请 静一静!现在 上 课。& u5 f8 f5 ?2 m5 B3 B3 xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ساۋاقداشلار تېنچلىنىڭلار!ھازىر دەرس ئۆتىمىز.
' q7 z, m( R( Q' W5 D' C- c6 U7 V, B⑨ 请大家注意了,现在我们开始 上 课了。
, F9 _% L$ t. x& u+ O$ o+ wكۆپچىلىك دىققەت،ھازىر دەرسىمىزنى باشلايمىز.5 L- |( F$ c/ W; ~7 E$ Bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑩今天大家兴致很高啊!上 课也要保持啊!
0 R' C9 E+ @$ H0 x& e, J1 ~بۈگۈن كۆپچىلىكنىڭ كەيپى ياخشىغۇ!دەرس ۋاقتىدىمۇ مۇشۇنداق بولسۇن-ھە!: e1 l& E2 L% _, ` l* hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑩ 还 没 讨 论完的同学,请你们下课再讨论吧。# z+ Z0 c. i+ T* @بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
تېخى مۇزاكىرە قىلىپ بولالمىغانلار دەرستىن چۈشكەندىن كېيىن مۇزاكىرىشىڭلار.
. n* f+ E& b [' R. a8 v! j⑩请 同学们 回到 座位 上 坐好,现在开始 上 课。
4 e* E' s: W; q3 I" E3 g8 oساۋاقداشلار ئورنۇڭلارغا بېرىپ ئولتۇرۇڭلار، ھازىر دەرسىمىزنى باشلايمىز.2 @/ R2 H5 h3 J. Xبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑩ 哟!这么热闹啊!希望 大家课 上 讨论也 能这么热闹!9 s" ?. |& M1 }) o& F' f; Aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
پاھ،ئەجەپ قىزىپ كېتىپتىغۇ،دەرس ۋاقتىدىمۇ مۇشۇنداق قىزغىن بولسىكەن!8 b" L4 I% U I1 R3 Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
6 o& E& T/ k; Y) b- J(二)问候语 e( E; k- X' e. [0 n+ oبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
教师对学生进行招呼问候的礼貌语言。问候之后,师生之间还可以进行适当的寒暄。问候语可以拉近师生之间的心灵距离。问候语一般都具有简洁、明快的特点。
' n0 S8 V' M, V8 w2. ئەھۋال سورىغانسا ئىشلىتىلىدىغان سۆزلەر
& o4 `( e9 l9 l7 S$ Nبۇ ئۇقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇغۇچىلارغا سالام بېرىپ ئەھۋال سورايدىغان ئەدەپ سۆزلىرىدۇر.سالاملاشقاندىن كېيىن،ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى ئۆزارا مۇۋاپىق پاراڭقلىشىشقا بولىدۇ.ئەھۋال سوراش سۆزلىرى ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچى ئارىسىدىكى قەلب ئارىلىقىنى يېقىنلاشتۇرىدۇ،ئەھۋال سوراش سۆزلىرى ئادەتتە ئىخچام،ئوچۇق-يورۇق بولۇشتەك ئالاھىدىلىككە ئىگە. 2 p# U9 b% P/ P+ F& J/ G% iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
①你们 好!( d* b; ?5 M+ X0 iبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ياخشىمۇ سىلەر(ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم!)
4 e9 v; Z7 @1 [2 R3 _4 S- V; U②大家好!. b' b$ z. x W J& }0 ^+ e, sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆپچىلىك تېچلىقمۇ؟( ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم كۆپچىلىك)
# z$ z" [: p# W* R+ n6 u- g③ 同学们好! $ o- d7 S8 k) ?4 H0 R( a; tبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ساۋاقداشلار ياخشىمۇسىلەر.
5 ~* e/ D2 e1 E/ S4 K; E! D. W7 _④ 你早!(见到一个学生)
& s; G% m) |, G8 t5 ? ياخشىمۇسىز\خەيرلىك ئەتىگەن.(بىرەر ئوقۇغۇچىنى ئۇچراتقاندا) W. @: c H& W- \: I2 l# a, L. [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑤早 上 好!
L0 S8 c) S% `, Iخەيرلىك ئەتىگەن.
9 X6 t, b1 Z/ U# m⑥大家早 上 好!(上午上课)% y5 p; g* K8 V- yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆپچىلىك خەيرلىك ئەتىگەن.(چۈشتىن بۇرۇنقى دەرسكە كىرگەندە)
+ r. ~, Y* T( R& a' }" g2 S⑦你今天来得真 早!
- u6 B0 t$ h c: y, h بۈگۈن بۇرۇنلا كەپسىلەر!
* S& C2 ^3 o% \* L1 R, O- A⑧ 同 学们 下午好!(下午上课 ( : @8 o0 A8 |' Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ساۋاقداشلار ياخشىمۇ سىلەر.\چۈشتىن كېيىنلىكىڭلار خەيرلىك بولسۇن. (چۈشتىن كېيىنكى دەرسكە كىرگەندە)
: ~; `- W1 q% ~+ U/ [: Y( b ⑨大家晚 上 好!(晚上上课)3 H0 Z6 d" g" x4 E5 E/ r2 Sبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۆپچىلىك خەيرلىك كەچ .(ئاخشىمى دەرسكە كىرگەندە)
+ a2 j. W/ C6 w% S3 I* c$ ^ ⑩周末过得怎么样?
2 l) ]9 |3 W) r; v شەنبىنى قانداقراق ئۆتكۈزدۈڭلار؟* f' W2 v4 B E' @' x) \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
⑩这件新衣服真不错。& s# h1 {* ?- w6 e: j: Q" r9 [, A2 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ كىيىم ھەقىقەتەن يامان ئەمەسكەن.\ بۇ كىيىم بولىدىكەن.
; s( S. s7 P5 N6 h ⑩今天大家气色都不错啊!: ~+ [3 g% k0 Z- D2 c( Wبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۈگۈن رەڭگى روھىڭلار ياخشىغۇ-ھە!
. n8 |( _' P5 `7 c {/ J1 c! G9 [ ⑩今天有雨,大家带伞了吗?
: W9 p P2 C2 t8 ?6 V" B0 V5 F بۈگۈن يامغۇر ياغىدىكەن،كۈنلۈك ئېلىۋالغانمۇ؟
' h! E$ d7 [+ h0 X ⑩昨天的球赛看了吗?真 精彩1
" ~! N% W: T/ d' T) m تۈنۈگۈنكى مۇسابىقىنى كۆردۈڭلارمۇ؟بەكمۇ قىزىدى-ھە!
4 \- v" A6 \* B% T ⑥哦,做了新发型了,真 漂 亮! ’
/ b4 v# b! Y7 ~! k5 b b0 g# o ئوھۇي،چېچىڭىزنى يېڭىچە پاسوندا ياسىتىۋاپسىز،بەكمۇ يارىشىپتۇ!
4 O; S$ f% b! O(三)点名语
. G M6 v, H% h3 s7 R 教师检查学生出勤情况的用语。教师可根据实际情况确定是否需要全班点名,也可环顾教室确定缺席情况。
; Q( B( D; C# I: b a, S3 _7 x3 他是 向 外翻,逃课;今天他是 向里翻,是为了学习,这 中 间有进步。
+ ~: d# f$ l" D- _. X0 a+ @- k 常识和社会主义政治立场、思想观点教育,以及有关生进行社会发展常识教育。根据课型的特点,我们把思想政治课课堂用语分为以下几类:讲解语、联系实际课堂用语、提问语。8 D% j1 n. E& U/ S+ |- _بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(一)讲解语. x" W: `9 b5 O; p" x4 \بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
思想政治课主要是向学生进行马克思主义基本原理及党的路线、方针、政策的教育,引导学生逐步认识客观事物变化发展的一般规律。这些知识的学习主要靠教师的讲授。因此,我们把这部分课堂用语叫讲解语。在讲解这些理论知识时,语言要准确、清晰、精辟、透彻,要坚持真理,批判谬误,不可含糊其辞。 |