ئوقۇتۇش ماھارىتى مەسشىقى 教学 技 能 训 练
( s' G* ~ W- J/ |«پۈتۈن كۈنلۈك مەجبۇرىيەت مائارىپى ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرس ئۆلچىمى» گە ئالاقىدار مەزمۇنلار
) k2 R+ W8 c, K# q# b. S. Jئۆزلۈكسىز تەربىيە ئەخلاق ئوقۇتقۇچىلىرىغا سۆزلەنگەن 1-دەرس ئوقۇتۇش ئىقتىدار مەشىقىنىڭ داۋامى(2) % X& H0 I2 ?) a( ~" v3 U5 T( dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
باھالاش ھەققىدە تەكلىپ 1. باھالاش مەقسىدى ۋە رولى% {7 j$ t0 [. B* [بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(1) مەقسىدى
8 r9 o. Y ]5 t8 T2 M7 n4 \ بۇ دەرسنى باھالاشتىكى تۈپ مەقسەت قايتقان ئۇچۇرغا ئىگە بۇلۇش ئارقىلىق، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئوقۇتۇشنى ياخشىلىشىغا ياردەم بېرىپ، بالىلارنىڭ تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۈرۈپ، دەرىس نىشانىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىغا ياردەم بېرىش بۇلۇپ، ھەرگىزمۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەخلاق ۋە ئىجتىمائىيلىشىشنىڭ تەرەققىيات سەۋىيىسىگە نىسبەتەن خۇلاسە خارەكتىرلىك باھا بېرىش ئەمەس. ھەم باھالاش نەتىنجىسىدىن پايدىلىنىپ بالىلارنى سېلىشتۇرۇپ دەرىجىگە ئايرىشمۇ ئەمەس. شۇنىڭ ئۈچۈن، ھەر بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئەسلىدە بار بولغان ئاساسىنى چىقىش قىلىپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ خاس ئالاھىدىلىگىگە ھۆرمەت قىلىپ، رىغبەتلەندۈرۈش ئاساس قىلىنغان تەرەققىيات خارەكتىرلىك باھالاشنى تەكىتلەش لازىم.! x% d+ [* i8 X4 u5 T$ I; ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) رولى
3 @- [2 @! l0 b/ g5 ?. ~, `5 i* f دىئاگىنوز قويۇش ۋە تەڭشەش رولى:- دەرىسنىڭ يولغا قويۇلۇش ئەھۋالىنى باھالاش ۋە ئىگەللەش ئارقىلىق، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش سۈپىتى ۋە سەۋىيىسىگە ھۆكۈم قىلىش، ئۆگىنىش نەتىنجىسى، مەسلىلەر ۋە ئېھتىياجىنى چۈشىنىش ھەمدە دەرىسنىڭ كېيىنكى قەدەمدە يولغا قويۇلۇشقا نىسبەتەن قاراتمىلىقى بولغان ھالدا تەڭشەش ئېلىپ بېرىش.0 g& { z0 L! J$ x; gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كۈچەيتىش ۋە تەلىم- تەربىيە رولى:- باھالاش ئەسلىدىلا تەلىم- تەربىيە خارەكتىرىگە ئىگە بۇلۇپ، ئادەم بىلەن ئادەمنىڭ ئۆز- ئارا پائالىيەت ئېلىپ بېرىش ۋە پىكىر ئالماشتۇرۇش جەريانى، باھالاشتىن پايدىلىنىپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش نەتىنجىسىگە قارىتا ئىلھاملاندۇرۇش ئېلىپ بېرىش، يېتەرسىزلىكلىرىگە قارىتا تۈزىتىش تەكلىپىنى ئوتتۇرىغا قويۇش، دەرس نىشانىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىغا كاپالەتلىك قىلىش لازىم.5 W5 H0 x" j3 ]بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. باھالاش مەزمۇنى
( p- N+ Q5 [$ p3 i3 J, Y' k* b4 d بۇ دەرس ئاساسلىقى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش جەريانىدىكى ھەرقايسى تەرەپلەردىكى ئىپادىسىگە قارىتا ئونۋېرسال باھالاش ئېلىپ بارىدۇ. كونكىرتنى مەزمۇنى تۆۋەندىكىچە:
" w: J8 d( u! \7 o" H) D (1) ئۆگىنىش پوزىتسىيىسى. بۇ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش جەريانىدا تەشەببۇسكارلىق بىلەن ئۆگىنىش ۋەزىپىسىنى ئورۇنداش ھەم قاتنىشىش پوزىتسىيىسىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.! m H$ `+ a* A" G8 q( rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) ئۆگىنىش ئىقتىدارى ۋە ئۇسۇلى. بۇ، ئۆگىنىش جەريانىدا كۈزىتىش، ئىزدىنىش، مۇلاھىزە قىلىش ۋە ئىپادىلەش ئىقتىدارى؛ ماتىرياللارنى توپلاش، رەتلەش، تەھلىل قىلىش ئىقتىدارى؛ كىشىلەر بىلەن ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش ، ۋەزىپىسىنى ئورۇنداش ئىقتىدارى قاتارلىقلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.+ X( k$ R r4 Q! ^( s( V$ r& ]. hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(3) ئۆگىنىش نەتىنجىسى. ئۆگىنىش ۋەزىپىسىنى ئورۇنداش سۈپىتى ۋە ئىلگىرلەش دەرىجىسى.3 M6 ]0 X4 M3 Q$ C3 Rبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
3. باھالاشنىڭ شەكلى ۋە ئۇسۇلى
! v/ r: r- q& h7 l% B" W (1) باھالاش شەكلى- d7 y$ M! d3 X+ F# Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
بۇ دەرس كۆپ سوبىيىكىتلىق ۋە ئېچىۋېتىش خارەكتېرىدىكى باھالاشنى قوللىنىدۇ، ئوقۇتقۇچى كونكېرىت ئەھۋالغا ئاساسەن، ئوقۇتقۇچى باھالاش، ئوقۇغۇچى ئۆز- ئۆزىنى باھالاش، ئوقۇغۇچىلار ئۆزئارا باھالاش ۋە ئائىلە باشلىقى، جەمىيەت باھالاشقا قاتنىشىش قاتارلىق شەكىللەرنى تاللاپ ۋە ئونۋېرسال قوللىنىپ باھالاش ئېلىپ بارىدۇ.! u9 s9 g4 R, L3 v% V6 Zبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
(2) باھالاش ئۇسۇلى
4 p) A* a9 k' E: q& \9 b9 W. a7 b بۇ دەرس تەشەببۇس قىلىدىغان باھالاش ئۇسۇلى:
6 Z! v2 f! B' D% `" z ئوقۇتقۇچى كۈزىتىپ خاتىرىلەش: K. f1 B0 J2 g1 m0 t$ _4 gبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنىڭ كۈندىلىك تۇرمۇشىدا ئىپادىلەنگەن ھېسىياتى، پوزىتسىيىسى، ئىقتىدارى ۋە ھەركىتىنى كۈزىتىش ھەمدە خاتىرە قالدۇرۇش.
0 @. T+ D: r9 x تەسۋېرى باھا; g1 D5 u1 i9 C: V- Kبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلار بىلەن تولۇق پىكىر ئالماشتۇرۇش ئاساسىدا، ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىر مەزگىل ئىچىدە بۇ دەرسنى ئۆگىنىشتىكى ئۆگىنىش پوزىتسىيىسى ۋە ئىپادىسى قاتارلىقلارغا تەسۋېرىي خارەكتېردىكى تىل ئارقىلىق باھا بېرىپ، ئوقۇغۇچىلارنى پۇختا ئىلگىرلەش، يېتەرسىزلىكلىرىنى تۈزىتىش ۋە ئۆزلىكسىز تىرىشىشقا ئىلھاملاندۇرۇش.+ I1 g1 [* C$ C" Eبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچى ئۆزى باھالاش1 g" U: E. ~7 e) m* ~بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلارنى ئۆزلىرىنىڭ ئۆگىنىشتىكى ئىپادىسى ۋە نەتىنجىسىگە قارىتا ئۆز- ئۆزىنى باھالاش ئېلىپ بېرىپ، ئۆز- ئۆزىنى تونۇش ۋە ئۆز- ئۆزىنى تەڭشەپ تىزگىنلەش ئىقتىدارىنى ئۆستۈرۈشكە يېتەكلەيدۇ ۋە ياردەم بېرىدۇ.
% U8 P. u, k# M' _. @ A* M+ |8 e# c4 i. t* Z" y8 }بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئەسەرنى باھالاش2 \' h2 v: r* t- aبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچىلارنىڭ تەكشۈرۈش، زىيارەت قىلىش، ماتىريال توپلاش قاتارلىق پائالىيەتلەر ئارقىلىق ئىشلەپچىقارغان ئەسەرلىرىنى كۆرگەزمە قىلىپ ۋە ئالماشتۇرۇپ، ئوقۇتقۇچى- ئوقۇغۇچىلار بىرلىكتە باھالاش ئېلىپ بارىدۇ.: _7 T8 o9 x6 @2 g" Hبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئايرىم ئەھۋالنى تەھلىل قىلىش7 _5 G% D8 U/ j, z/ ^بۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتقۇچى مەلۇم بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئۆگىنىشتكى ئالاھىدە ئەھۋالىغا قارىتا ئىز قوغلاپ باھالاش ئېلىپ بارىدۇ، ئۇنىڭ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئايرىم قابىلىيىتىگە قاراپ تەربىيلەش ۋە ئايرىم ئوقۇتۇشقا ياردىمى بار.: b' x+ Z1 Z1 O6 }0 Yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇتۇشنى باھالاش شەكلى ۋە ئۇسۇلى تۇراقلىق ئەمەس، ھەر بىر باھالاش ئۇسۇلىنىڭ ھەممىسىنىڭ ئۆزىگە خاس قوللىنىدىغان دائىرىسى بار. ئوقۇتقۇچى كونكىرىت ئەھۋالغا ئاساسەن يوقۇرى شەكىل ۋە ئۇسۇللارنى جانلىق قوللىنىشى ھەمدە ئوقۇتۇش ئىسلاھاتى داۋامىدا يېڭىلىق يارىتىپ، ئۇنى ئۆزلىكسىز مۇكەممەللەشتۈرۈش كېرەك.9 i3 ?1 L- F2 [- R7 v5 ?8 p- Qبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
دەرس مەنبەسىنى ئېچىش ۋە ئىشلىتىش
* D# F, O( N% w S0 u5 s Q2 } ئەخلاق ۋە جەمىيەت دەرىسى ئوقۇغۇچىلار ئەخلاقىنىڭ شەكىللىنىشى ۋە ئىجتىمائىيلىشىش تەرەققىياتىدىكى مۇھىم ۋەزىپىلەرنى ئۈستىگە ئالىدۇ. دەرس مەنبەسى ئەنئەنىۋى ئەھمىيەتكە ئىگە ئوقۇتۇش ماتىريالى بىلەنلا چەكلەنمەيدۇ. ئەگەر ئوقۇغۇچىلار جەمىيەت بىلەن كەڭ دائىرىدە ئۇچراشماقچى ۋە تونۇشماقچى بولىدىكەن، چوقۇم مەكتەپ ئىچى- سىرتىدىكى ھەرخىل دەرس مەنبەلىرىنى تولۇق ئېچىپ ئىشلىتىپ، دەرس نىشانىنىڭ ئەمەلگە ئېشىشىغا شارائىت يارىتىشى لازىم.
1 A5 X" Z& u: R# x. x4 ?3 d& w1. خىلمۇ- خىل دەرس مەنبەلىرىنى ئېچىش8 {: [/ ]1 H* f4 ^8 yبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
ئوقۇغۇچى، ئوقۇتقۇچى، ئائىلە باشلىقى ۋە جەمىيەت ئەربابلىرى بۇ دەرسنىڭ مۇھىم مەنبەسى، بۇنىڭدىن باشقا بۇ دەرىسنىڭ مەنبەسى يەنە:2 p- E" p$ F+ h |& f* K2 d/ ~! a. Jبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كىتاب (ئوقۇتۇش ماتىريالى ۋە پايدىلىنىش ماتىريالىنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ)، گېزىت- ژورنال، رەسىم، خەرىتە ۋە جەدىۋەل قاتارلىق ھۆججەت مەنبەلىرى.3 }7 o+ B% E/ y6 C' r( bبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
كىنو- تېلىۋېزىيە نومۇرى، ئۈنئالغۇ، VCD ، تور ۋە يۇمشاق دېتال قاتارلىق ئۈن- سىن مەنبەلىرى.
% u' x/ z: \1 B3 {8 g موزىي، تەلىمتەربىيە بازىسى، كۈتۈپخانا، تەجىربىخانا، خاتىرە سارىيى، مەدەنىيەت سارىيى، تەبىئىي ۋە ئىجتىمائىي مەنزىرىلەر، ھەرخىل ئىجتىمائىي تەشكىلاتلار ۋە ھۆكۈمەت ئاپاراتلىرى قاتارلىقلارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ.
& F, X' A3 \& g. C' s دەرس مەنبەسى جەزمەن ئوقۇتۇش ئۈچۈن مۇلازىمەت قىلىشتا قوللىنىلىش تۈرىنىڭ كۆپ بۇلىشىنى ئەمەس، ئەمەلىيەتكە ئۇيغۇن بۇلىشىنى قوغلىشىشى كېرەك.4 Y3 W; {! x% g6 M0 N- x! dبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
2. زامانىۋىلاشقان مائارىپ تېخنىكا ۋاستىسىنى ئىشلىتىش
& z# |3 N% r) Z ئوقۇتقۇچىلار ئىمكانىيەتنىڭ بارىچە زامانىۋىلاشقان مائارىپ تېخنىكىسى بىلەن بۇ دەرسنى ئوقۇتۇشنى ئورگانىك بىرلەشتۈرۈشى، دەرس مەنبەسىنى موللاشتۇرىشى، شەرت- شارائىتى بار جايلار مۇمكىنقەدەر كومپىيوتېر تورى مەنبەسىدىن پايدىلىنىشى لازىم.
5 B# E# E( A9 d5 i: N# t5 t ئاخىرى داۋاملىق يوللىنىدۇ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا xam65 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2012-8-26 21:56
9 Q, z3 J) \4 V) F/ {( m, s0 N' ?0 s+ Fبۇ مەزمۇنلار روھلان مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن()
|