كۆرۈش: 29888|ئىنكاس: 25

كىتابنى مەن سەندىن جىق بىلىمەن(ئاداش بولايلى) [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

UID
8688
يازما
8
تېما
3
نادىر
0
جۇغلانما
90
تىزىملاتقان
2011-1-19
ئاخىرقى قېتىم
2011-2-14
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-14 00:28:24 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كىتابنىڭ گېپى چىقسا نۇرغۇنلىرىمىزنىڭ بېشى ئاغرىيدۇ.  
كىتاب توغرىسدا يېزىلغان يازمام بەلكىم كۆرۈلۈش قېتىم سانى ئەڭ ئاز بولىشى مۇمكىن .  
بىزدىكى كىتابقا قىزىقماسلىق توغرىسدا ھەتتا ئابدۇقادىر جالالىدىن ئەپەندى «ئۆزىنى ئىزدەش بوسۇغىسىدا» ناملىق كىتابىىدا «مەن كىتابنىكۆتۈرۈپ كەلدىم، كىتابنىڭ مېنى كۆتۈرگىنىنى تېخى كۆرمىدىم»دېگەن بىر جۈملە سۆزى بار .
بۇنىڭمۇ مەلۇم ئاساسى بار ئەلۋەتتە.

كىتاپ توغرىسدابۇنداق گەپ باشلاپ بۇيەرگە كەلگەندە ئۆزۈمنىڭ مەقسىتىنى ئوتتۇرغا قويماي سۆزلەۋەرسەم بولمىغىدەك .
مەقسىتىم : مەن مۇنبەرداشلار ئىچىدە قانچىلىك تورداشنىڭ كىتاب ئوقۇپ تۇرىدىغانلىقىنى ،يازغۇچىلىرىمىز ۋە ئۇلارنىڭ يازغان كىتاپلىرىنى قانچىلىك  بىلىدىغانلىقىنى بىلىپ بېقىش ۋە كىچكىنە بىر  
«كىتابنى مەن،سەندىن جىق بىلمەن!» نامىدىكى ئويۇن ئويناش بىلەن بىرلىكتە بەزىلەرنى كىتابقا بولغان قىزىقىشنى  غىدىقلاپ قويۇش خالاس .
شۇڭا تورداشلار تەڭ ماسلىشىپ ئۆزىڭىز ئوقۇغان بولامدۇ ياكى ئاڭلىغان بولامدۇ ، پالانى يازغۇچى مۇنداق دىگەن بولامدۇ ۋەياكى....  

       «كىتابنى مەن ،سەندىن جىق بىلمەن!»  ناملىق ئويۇننى ئاۋال باشلىسام .

ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن . بەزىلەر بۇئالىمنى ئۇيغۇرلانىڭ زىيالىلىرىنىڭ كاللىسىدىن 50يىل ئىلگىرى كەتكەن دەيدىغان گەپلەر بار . مەن تاھازىرغىچە  ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسىەرلىرىگە بىرەر تەتقىقاتچىنىڭ ياكى ئوبزورچىنىڭ ،ئالىمنىڭ ئەسەرلىرىدىكى خاتالىقلار دەپ ماقالە يازغانلىقىنى  كۆرمىدىم.

ئالىمىمىز مۇنداق دېگەن : « مەن تارىخچىلىرىمىزنىڭ ئۆلگەن جەسسەتلەردىن كۆرە،تىرىك مىللەتكە كۆپرەك كۆڭۈل بۆلىشىنى ؛ مائارىپچىللىرىمىزنىڭ كىتاب ۋە خىمىك ئانالىزلىرىدىن كۆرە رىئال تۇرمۇشقا قىزغىن خەيرىخاھلىق قىلىشىنى؛يازغۇچى شائىر ئوبزورچىللىرىمىزنىڭ كۈندىلىك تۇرمۇش ۋەقەلىرى چاتمىسىغا يۇشۇرۇنغان ئەسىر-ئەسىرلەر چىنلىق قاتلىمىغا چۆكۈشنى،ئۇلارنىڭ سۇ ئۈستىدە لەيلەپ يۈرگەن پاراخوتلاردىن بولۇشتىن كۆرە،سۇ ئاستى كېمىلىرىدەك زىمىن باغرىدىكى ئوبىكىتلار ئۈستىدە مۇتەپپەكۇرانە پىكىر يۈرگۈزىشنى ؛ بېيىۋاتقان كىشىلىرىمىزنىڭ قولىغا پاخال، چىقىۋاتقىنى جاۋھىرىيات بولۇپ قالماسلىقىنى ، پايدا-زىيان مىزانى قىلىشنى ؛ھەر دەرىجىلىك رەھبەرلەرنىڭ ئاشلىق ، دان ۋە پولات، نىفىت ھەققىدە ئىپتىىخارلىق  پىكىر يۈرگۈزۈش بىلەن بىللە ، مىللەتنىڭ ئۇرىقى،سۆڭەك قۇۋۇرغىسى،قەلبى ۋە قېنى ئۈستىدە تەخىرسىىز تەپەككۇر قىلىشنى؛ئىللەت پاتقىغا چۈشۈپ قالغان ياش نوتا ۋە گۈل گىياھلارنى ئۆز-ئۆزنى تۇنۇپ، مىللەت كېلەچېكىنى نەزەردە تۇتۇپ،ئۈزىنى ئاپەتتىن قۇتۇلدۇرىشىنى ئۈمىد قىلىمەن».



ئالىمىز نۇرغۇنلغان رۇبائىلارنى يازغان بولۇپ مەن ياقتۇردىغىنى:

ئىلىم باشقا،تالانت باشقا،غۇرۇر-ئىمان يەنە باشقا،
بولۇر ساھىبقىرانلىق بۇئۈچ پەزىلەت كەلسە بىر باشقا .
بۇنىڭ بىرلە بەخىت پۈتمەس،ئۇنىڭسىز كۆپتۇر ئامەتلەر،
بەخت بابىدا قۇر ئاچساڭ يېزىلمىش قىسمىتىڭ باشقا.




« قۇتادغۇ بىلىك غەزىنىسى»
«يىپەك يولىدىكى توققۇز ھېكمەت»
«غەربى يۇرت تاشكېمىر سەنئىتى »
«فارابى ۋە ئۇنىڭ پەلسەپە سېستىمىسى»
«ئۇيغۇر مۇقام غەزىنىسى»
«ئۇيغۇر پەلسەپە تارىخى»

قاتارلىق كىتابلىرنى سېتىۋالغان . بىلىم سەۋىيەمنىڭ تۆۋەنلىكىدىن چۈشىنەلىگىم ئىنتايىن ئاز.

ئويۇنىمىزغا« چىدىماسلار » نى قوشمايمىز

مەنبە:  باياتىن كىر-قاتلارنى رەتلەۋېتىپ ئويلاپ تاپتىم.

كۆيۈمچان ئەزا

مۇھەببەت دۇنيان

UID
7973
يازما
99
تېما
7
نادىر
0
جۇغلانما
3071
تىزىملاتقان
2010-12-17
ئاخىرقى قېتىم
2013-3-18
توردا
13 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-14 06:30:30 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن . بەزىلەر بۇئالىمنى ئۇيغۇرلانىڭ زىيالىلىرىنىڭ كاللىسىدىن 50يىل ئىلگىرى كەتكەن دەيدىغان گەپلەر بار . مەن تاھازىرغىچە ئابدۇشۈكۈر مۇھەممەت ئىمىن ئەسىەرلىرىگە بىرەر تەتقىقاتچىنىڭ ياكى ئوبزورچىنىڭ ،ئالىمنىڭ ئەسەرلىرىدىكى خاتالىقلار دەپ ماقالە يازغانلىقىنى كۆرمىدىم.


كۆرمىگەن بولسىڭىز مەن كۆرسىتىپ قوياي، لىكىن تەھلىل قىلىشقا سەۋىيىڭىز يىتەمدۇ؟
ئاۋۋال ئوكيان قامۇستىكى بۇ ماقالىنى ئوقۇڭ.

ئۈچ خىل مىللەت ۋە مىللىيەتتىكى ئۈچ خىل قىممەت

ئاندىن تۆۋەندىكى بۇ ماقالىنى تەپسىلىي ئوقۇڭ

ئۇيغۇرلار قانداق مىللەت؟
ئۇيغۇر قانداق مىللەت؟
- "ئۇچ خىل مىللەت ۋە مىللىيەتلىكتىكى ئۈچ خىل قىممەت" كە باھا
مەرھۇم ئا. مۇھەممەدئىمىن ئۇيغۇردا ھوسۇللۇق تەتقىقاتچى ۋە نوپۇزلۇق شەخس. ئۇنىڭ تۈرلۈك ئىلىملەر نوقتىسىدىن ئۇيغۇر تەتقىقاتىغا بېغىشلانغان ھوسۇللۇق ئەسەرلىرى دىققەتكە سازاۋەردۇر. مەرھۇمنىڭ ئىش ئىزلىرى ۋاپاتىدىن كېيىن تېلۋىزور ۋە مەتبئاتلاردا كۆپ تەشۋىق قىلىندى. ئەسەرلىرى توختاۋسىز نەشىر قىلىندى. نەتىجىدە ئالىم ھاياتىدا نائىل بولمىغان نوپۇزغا ئېرشىتى. مەن بۇ يازمىدا مەرھۇمنىڭ ئۇيغۇرنىڭ "مىللەتلىك دەرىجىسى" نى بېكىتكەن، " ئۈچ خىل مىللەت ۋە مىللىيەتتىكى ئۈچ خىل قىممەت" ماۋزۇلۇق ماقالىسىغا باھا بېرىپ ئۆتىمەن. بۇنى يېزىشىمدىكى سەۋەپ، بۇ ماقالە ئۇيغۇرلارنىڭ دۇنيا مىللەتلىرى قاتارىدىكى دەرىجىسىنى بېكىتىپ چىققان، توردا ئەڭ كۆپ ئوقۇلغان ۋە ئۇيغۇر مەشھۇرلىرىنىڭ ماقالە نۇتۇقلىرىدا نەقىل قىلىنغان(ئە. سىدىق)، ئۇيغۇرلارنىڭ ئۆزىگە باھا بېرىشنىڭ ئاساسىغا ئايلىنىپ قالغانلىقدىندۇر.

ئاپتۇر ماقالىسىنى "مىلەتلەرنىڭ كەلگۈسى ھەققىدە "پال" ئاچىدىغان مىزان – ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئىقتىدارىدۇر دەپ باشلايدۇ. ئەپسۇسلىنارلىقى ماقالىدە ئۇنېرىسال رىقابەت ئىقتىدارىنىڭ نېمىلىكى، قانداق شەكىللىنىدىغانلىقى، نېمىشقا مىللەتلەرنىڭ كەلگۈسىگە "پال" ئاچالايدىغانلىقى ھەققىدە ھىچ نېمە دېمەيدۇ. پەقەت " بىر مىللەتنىڭمۇ ئۆتمۈش تارىخى ئەمەس، ھازىرقى ئائىلە-جەمىيەت-مىللەت ئەھۋالى، مەنىۋىي، ئىقتىسادىي قۇرۇلمىسى، ئىقتىدار ھالىتى ئۇنىڭ ھاياتىي سۈپەت ئىقتىدارىنى، رىقابەت ئىقتىدارى ۋە ئىجادىيەت كۈچلىرىنى – قىسقىسى، ئۇنىڭ ئۇنىۋېرسال رىقابەت ئىقتىدارى..." دېگەن بايانلىرىدىن، بىر مىللەتنىڭ رىقابەت ئىقتىدارىنىڭ ئائىلە-جەمئىيەت ئەھۋالى، مەنىۋىي-ئىقتىسادى قۇرۇلمىسىنىڭ ھاياتى سۈپەت ئىقتىدارى، رىقابەت ئىقتدارى ۋە ئىجادىيەت كۈچىدىن تەشكىل تاپىدىغانلىقىنى پەرەز قىلىش مۇمكىن. ھالبۇكى بۇ بايانلار بىزگە ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئىقتىدارى ھەققىدە رۇشەن چۈشەنچە بېرەلمەيدۇ. چۈنكى بۇ يەردە تىلغا ئالىنغان "ئىقتىدار ھالىتى، سۈپەت ئىقتىدارى، ئىجادىيەت كۈچى" دېگەن ئۇقۇملارنىڭ زادى نېمىنى كۆرستىۋاتقانلىقىنى ۋە ئۇلارنىڭ مىللەتنىڭ ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئىقتىدارىنى بەلگىلەشتە قانداق رول ئوينايدىغانلىقى، نېمە ئۈچۈن باشقىسى ئەمەس ئاشۇلارلا شۇنداق رول ئوينايدىغانلىقى يورۇتۇلمىغان. مەنچە ماقالەنىڭ كىرىش قىسمى مۇنداق يېزىلسا بولاتتى. 1. ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئىقتىدارى دېگەن نېمە؟ ئۇ مىللەتلەرنىڭ كەلگۈسىنى پەرەز قىلىشتا قانداق رول ئوينايدۇ؟ ئۇيغۇرلارنى بۇ ئۆلچەمدە باھالىغاندا قانداق نەتىجە چىقىشى مۇمكىن؟ دۇنيادىكى قايسى مىللەتلەر بۇ خىل ئۆلچەم بويىچە باھالانغان، نەتىجىسى قانداق بولغان، ئۇيغۇرنى بۇ ئۆلچەمدە باھالاشنىڭ ئەھمىيىتى نېمە؟ دېمەك، ئاپتۇر ماقالىنىڭ بېشىدا مەسىلىنى ئوتتۇرىغا قويۇش، ئوچۇقلاش، پەرەز قىلىش باسقۇچلىرىنى تاماملىمىغان.
ئاپتۇر ماقالىسىنىڭ ئىككىنچى بۆلىكىدە مۇنداق داۋاملاشتۇرىدۇ. "ھازىرقى دۇنيا مىللەتلىرىنى ئۇلارنىڭ مەلەكە-كامالەت ۋە رىقابەت ئىقتىدارىغا قاراپ ئۈچ خىلغا بۆلۈش مۇمكىن. ئۇلار: «ئېتنولوگىيىلىك مىللەت»، «ئىجتىمائىي مىللەت» ۋە «سىياسىي مىللەت»تىن ئىبارەت." بۇ بۆلەكتىكى چاتاق كىرىش بۆلىكىدىكى مۇجىمەللىكنىڭ داۋامىدۇر. ئوخشۇتۇش بىلەن كۆنكىرىتلاشتۇرساق، ئاپتۇرتارازىنى ۋە تارازىنىڭ چىكىتلىرىنى بىزگە كۆرسەتمەي تۇرۇپ «يۈك» نى تارتىشقا باشلايدۇ.

مەن ئاپتۇرنىڭ مىللەتلەرنى ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئىقتىدارى بويىچە ئايرىش نەزەرىيەسىنىڭ نەدىن كەلگەنلىكىنى بىلىش ئۈچۈن ئىزدەندىم، نەتىجىدە بۇنداق بىر نەزەرىيەنى تاپالمىدىم. ناۋادا ئاپتۇرنىڭ يازغانلىرى ئۆزىنىڭ تەلىماتى بولسا بۇنى ئىسپاتلىشى كېرەل ئېدى، لېكىن ماقالىدە ئىسپاتلاش جەريانى يوق ئىكەن. ئىزدىنىش ئارقىلىق ئاپتۇر تىلغا ئالغان ئۇقۇملاردىن سىياسىي مىللەت(دۆلەت تەۋەلىكى) دېگەن ئوقۇم بىلەن ئېتنىك مىللەت(مەدەنىيەت تەۋەلىكى) دېگەن ئۇقۇمنىڭ بارلىقىنى بايقىدىم. بۇنى يەشسەك، جوڭگۇ توپرىقىدا ياشاۋاتقان ئۇيغۇرنى جوڭخۇئا مىللىتى دېسەك ( خەنزۇچىدا ئەمەلىيەتتىمۇ شۇنداق دېيىلىپ كەلگەن، بۇرۇن پەقەت تەرجىمانلار بۇ سۆزنى كۆپلۈك مەنىسىدە جوڭخۇئا مىللەتلىرى دەپ تەرجىمە قىلغان، ئەمما 2009-يىلدىن كېيىن بۇ تەرجىمە ئۆزگەردى. بۇرۇن ئۇيغۇرلار جوڭخۇئا مىللەتلىرىنىڭ بىر ئەزاسى دەپ تەرجىمە قىلىنغان بولسا كېيىن جوڭخۇئا مىللىتىنىڭ بىر ئەزاسى دەپ تەرجىمە قىلىنماقتا. ئالدىنقى تەرجىمىدە ئۇيغۇرلار جوڭخۇئا مىللەتلىرىنىڭ بىرى، دېمەك يەنىلا ئايرىم مىللەت، كېيىنكى تەرجىمىدە مىللەتنىڭ بىرى يەنى جوڭخۇئا مىللىتى، خەنزۇچە ئەسلى مەنە كېيىنكىسىنى كۆرسىتىدۇ. ئەسلى خەنزۇچە مەنىنى تەرجىمانلار "جوڭخۇئا مىللىتى ئېڭىنى تۇرغۇزۇش"، "تۆت تونۇش تەربىيىسى" قاتارلىقلاردىن كېيىن ئاڭقارغان بولۇشى مۇمكىن)، بۇ يەردە دېيىلىۋاتقان مىللەت ئۇقۇمى سىياسىي مىللەتنى كۆرسىتىدۇ. يەنى ئەجدادى، تىلى، مەدەنىيىتى قانداق بولىشىدىن قەتئى نەزەر قايسى دۆلەتتە ياشىغان بولسا شۇ دۆلەت بېكىتكەن مىللەتكە تەۋە بولۇش، سىياسىي مىللەتكە تەۋە بولۇش دېگەنلىكتۇر. سىياسىي مىللەتتە تەكىتلىنىدىغىنى پۇقرانىڭ مەدەنىيەت تەۋەلىكى ئەمەس دۆلەت تەۋەلىكى (Seton Watson). ئېتنىك مىللەت ئۇقۇمىغا كەلسەك بۇنىڭدا تەكىتلىندىغىنى كىشىنىڭ مەدەنىيەت تەۋەلىكى ( تىل، تارىخ، ئەجداد، مىللىي خاراكتىر، مىللىي ئاڭ ئورتاقلىقى ئاساساسىدىكى گەۋدە)، دۆلەت تەۋەلىكى ئەمەس. دېمەك بۇ ئۆلچەم بويىچە قارىغاندا ئۆزىمىزنى ئۇيغۇر دېگىنىمىزدە ئېتنىك مىللەت بولغان بولىمىز. جوڭخۇئا مىللىتى دېگىنىمىزدە سىياسي مىللەت بولغان بولىمىز. ئۇيغۇرلار ھاكىمىيەتنىڭ نەزىرىدە سىياسىي مىللەت، ئۆزىنىڭ نەزىرىدە ئېتنىك مىللەت. جوڭگۇدىكى خەنزۇلار ئۆزىنىڭ ھەم ھۆكۈمەتنىڭ نەزىرىدە ھەم سىياسىي مىللەت ھەم ئىتنىك مىللەت. ئۇلار ئۈچۈن سىياسىي مىللەت بىلەن ئېتنىك مىللەت بىر ئۇقۇم. ئەمما مالايسىيادىكى ۋە باشقا ئەللەردىكى خەنزۇلارنىڭ ئېتنىك مىللەت ۋە سىياسىي مىللەت ھەققىدىكى چۈشەنچىسى ئۇيغۇرلارنىڭكىگە يېقىنلىشىدۇ. خەنزۇ زىيالىلىرى خېلى بۇرۇنلار بۇ ھەقتە ئىزدەنگەن بولسىمۇ بۇ دۆلەتنىڭ شىنجاڭ سىياسىتىدە گەۋدىلەندۈرۈلمىگەن ئېدى. 2009- يىلدىن كېيىن مىللەتلەرنىڭ بۇنداق ئايرىلىشى گەۋدەلەندۈرۈلۈشكە باشلىدى. (مەن "چالا تەرجىمان ئادەم ئۆلتۈرۈر" دېگەن تېمامدا مۇشۇنىڭغا يانداش مەسىلىلەرنى دەپ ئۆتتۈم).
ئاپتۇرنىڭ "ئىجتىمائى مىللەت" دېگەن ئۇقۇمنى نەدىن تاپقانلىقىنى بىلمىدىم. ماقالىدە بىرمۇ نەقىل يوق. مەنچە ئاپتۇر "ئتنولوگىيلىك مىللەت" دېگەننى ماقالىسىدە تىلغا ئالغاندەك "تەبىئى مىللەت" دەپ چۈشەنگەن بولغاچقا مەزكۇر سۆزنىڭ زىت سۆزى بولغان ئىجتىمائىي مىللەت دېگەن ئۇقۇمنى ياساپ چىققان بولۇشى مۇمكىن. مەلۇمكى، ئا. مۇھەممەدئىمىن ماركىسىزىمچى زىيالى. ماركىس "ئادەم بارلىق ئىجتىمائى مۇناسىۋەتلەرنىڭ يىغىندىسى" دەپ قارايدۇ. ئەگەر ئاپتۇر ئۇيغۇرلارنى تەبىئىي مىللەت (ئىتنولوگىيەلىك مىللەت) دەپ قارىسا ماركىسىزىمغا ئۇيغۇن كەلمەيدۇ. چۈنكى ئىنسان ئىجتىمائىي مۇناسىۋەتلەرنىڭ يىغىندىسى بولغانىكەن، ئىنسانلار توپى بولغان ئۇيغۇرلارمۇ تەبىئىي مىللەت ئەمەس ئىجتىمائىي مىللەت بولغان بولىدۇ.

ئاپتۇر ئىجتىمائىي مىللەت بىلەن تەبىئىي مىللەتنى سېلىشتۇرۇپ مۇنداق دەيدۇ، " ئىجتىمائىي مىللەتنى ئېتنولوگيىلىك مىللەتتىن ئۈستۈن قىلغان نەرسە ئۇنىڭ ئۆز-ئۆزىگە بولغان تۈركۈم ئېڭى، كۈچلۈك ئىچكى ئۇيۇشۇش كۈچى، ئاڭلىق ئەن’ ئەنىۋىي مەدەنىيەت ئىزچىللىقى ۋە بۇ ئۈچىدىن مۇجەسسەم بولغان ئۇنىۋېرسال رىقابەت ئۈستۈنلۈكىدىن ئىبارەت". ئاپتۇرنىڭ بۇ يەردىكى ئۇنۋېرىسال رىقابەت ئۇقۇمى ھەققىدىكى قارىشى باشتىكى قارىشىدىن پەرقلىنىدۇ. ئاپتۇرنىڭ ئۇيغۇرنى ئىجتىمائىي مىللەت ئەمەس دېيىشتىكى ئاساسى "تۈركۈم ئېڭى، ئۇيۇشۇش كۈچى ئاجىز، مەدەنىيەت ئىزچىللىقى ئاڭسىز"، لېكىن ھىچ قايسىغا پاكىت كۆرسەتمىگەن. بۇ يەردىكى تۈركۈم ئېڭى دېگەن گەپنى مىللىي ئاڭ دەپ چۈشەنسەك ئاپتۇرنىڭ نېمە ئۈچۈن ئۇيغۇرلارنىڭ مىللىي ئېڭىنى ئاجىز دېگىنىگە دەلىل تەلەپ قىلىشقا مەجبۇرمىز. ئاپتۇر ھىچ دەلىلسىز شۇنداق دېگەن، ئەكسىچە ئۇيغۇرلارنىڭ مىللىي ئېڭى كۈچلۈك. مەن بۇنى سېلىشتۇرۇش ئارقىلىق دەلىللەيمەن. بىزدەكلا ئاپتونومىيە ھوقۇقىغا ئىگە موڭغۇللاردا خەنزۇچە ئىسىم قويۇش كومىنىستىك ھاكىمىيەت قۇرۇلغاندىن كېيىن ئومۇملىشىقا باشلىغان. موڭغۇللاردىن جوڭگۇنىڭ مۇئاۋىن دۆلەت رەئىسى بولغان ۋۇلەنفۇ خەنزۇچە ئىسىم قويغان. مەن ئىچكىرىدىكى مەلۇم ئالى مەكتەپتە موڭغۇللارغا دەر بەرگەن، موڭغۇلچە ئوقۇغان بىر سىنىپ ئوقۇغۇچىسى ئىچىدە 7،8 ئوقۇغۇچىنىڭ ئىسمى خەنزۇچە ئېدى. ئەمما ئۇيغۇردىن مەركەزدە ئەمەل تۇتقانلاردىن خەنزۇچە ئىسمى بار بىرسىمۇ يوق. باشقىسىنى قويۇپ مەدەنىيەت ئىزچىللىقىغا كەلسەك، مەدەنىيەتتىكى ئىزچىللىق ئەسلىدىلا كۆپىنچە ئاڭسىز داۋاملىشىدۇ. ھىچ قايسى مىللەت ئەزالىرى بىر يەرگە كېلىپ ئۇنى ئىزچىللاشتۇرايلى، بۇنى تاشلايلى دەپ مەسلەھەتلەشمەيدۇ. مەسىلەن، ھىچقايسى ئۇيغۇر سوقا، جۇۋازدىن ئاڭلىق ۋاز كەچمىدى. زامان ئۆزگەرسە مەدەنىيەتتىكى بەزى ساھەلەردە ئىزچىللىق توختايدۇ.
ئاپتۇرنىڭ سىياسىي مىللەت ھەققىدىكى قاراشلىرىمۇ دەلىلسىز گەپلەر بولۇپ تەپسىلى رەددىيە ئۈچۈن ئايرىم ماقالە يېزىشقا توغرا كېلىدۇ، بۇ يازمىمىزنىڭ مەقسىدى ئەمەس. قىزىقارلىق يېرى ئاپتۇر يەھۇدىلارنى سىياسىي مىللەت دېگەن. يەھۇدىلار ئەمەلىيەتتە ئاپتۇرنىڭ ئىتنولوگىيەلىك مىللەت ھەققىدىكى شەرتىگىمۇ توشمايدۇ. چۈنكى دۇنيانىڭ ھەرقايسى بۇرجەكلىرىدىكى يەھۇدىلار شۇ دۆلەتنىڭ تىلىنى قوللىنىدۇ. تۈركىيەدە تۈركچە سۆزلەيدىغان يەھۇدى، ئۆزبەكىستاندا ئۆزبېكچە سۆزلەيدىغان يەھۇدى بار. ھەتتا يەھۇدىلارنىڭ ئىرقىمۇ بىر بىرگە ئوخشىمايدۇ، قارا تەنلىك يەھۇدى، ئاق تەنلىك يەھۇدى...ئەمەلىيەتتە يەھۇدىلارنى بىر مىللەت قىلىپ تۇرۇۋاتقان ئامىل ئۇلارنىڭ دىنى ۋە شۇ دىنىغا باغلانغان مۇراسىملىرىدۇر. مەلۇم مەنىدە يەھۇدىلار بىر دىنى گورۇپپا، ئىقتىسادى گورۇھتۇر. ئىككى مىڭ يىل ئىلگىرى يوقالغان يەھۇدى تىلىنى ئۇلار دۆلەت قۇرغاندىن كېيىن تىرىلدۈردى. چۈنكى ئۇلار ھەممە ئىشتا يات تىل قوللانغان بىلەن چۈشەنمىگەن تەقدىردىمۇ تەۋراتنى يەھۇدى تىلىدا ئوقۇشنى ئىزچىل داۋام قىلغانىكەن.

خۇلاسەم شۇكى، مەزكۇر ماقالە ياخشى نىيەتتە يېزىلغان لېكىن ئىلمىي يېزىلمىغان ماقالىدۇر. ماقالىدە ئوتتۇرىغا قويۇلغان مىللەتنى ئۈچكە ئايرىش ئۇسۇلىدا تەييار ئىلمىي ئۇقۇملار ئاستىن ئۈستۈن قىلىۋېتىلگەن، يوق ئۇقۇملار ياسالغان، دەلىللىرى يېتەرسىز، ھۆكۈملەر ئىسپاتسىز بولۇپ قالغان. ماقالىنىڭ خەتەرلىك يېرى بىلىپ بىلمەي مۇستەملىكىچىلكنىڭ قاپقىنىغا دەسسىگەنلىكىدۇر. ئاپتۇرنىڭ مىللەتنى ئۈچكە ئايرىپ ئۇيغۇرنى ئەڭ تۆۋەن دەرىجىگە قويۇشى مۇستەملىكىچىلەرنىڭ مەنتىقىسىدۇر. مۇستەملىكىچىكنىڭ تەلىماتىچە مىللەتلەر بىر بىرىدىن ئىلغار قالاقلىقى بويىچە دەرىجىلەرگە بۆلۈنىدۇ. مۇستەملىكە قىلغۇچى مىىلەت ئەڭ يۇقۇرى دەرىجىگە مەنسۇپ بولۇپ ئۇلارنىڭ مۇستەملىكە قىلالىشىنى ئۇلارنىڭ ئىلغارلىقى بەلگىلىگەن. مۇستەملىكە قىلىنغۇچى مىللەت قالاق دەرىجىگە مەنسۇپ بولغانلىقى ئۈچۈن مۇستەملىكىك تەقدىرىگە رازى بولشى كېرەك. مۇستەملىكىچىلەر بۇ خىل تەربىيەنى ئاخبارات، مائارىپ قاتارلىق ۋاستىلەر بىلەن مۇستەملىكىلەنگۈچىگە سىڭدۈرۈپ ئۇلارنىڭ كاللىسىدا بۇ خىل دەرىجە پەرقىنى تەبىئىلىك دەپ قوبۇل قىلىدىغان ئاڭنى شەكىللەندۈرىدۇ. ھازىرقى دۇنيا مۇستەملىكىچىككە قارشى بولغانلىقى سەۋەبىدىن دۆلەتلەرنى بىرىنجى دۇنيا ئەللىرى، ئىككىنجى دۇنيا ئەللىرى ۋە ئۈچىنچى دۇنيا ئەللىرى دەپ دەرىجىگە ئايرىشمۇ ئاللىقاچان ئەمەلدىن قالدى. ھازىر دۇنيادا ئىنساننى ۋە ئىنسانلارنى ھەرقانداق سەۋەپتىن دەرىجىگە تۇرغۇزۇش مەدەنىيەتسىزلىكتۇر.
ئابدۇشۇكۈر مۇھەممەدئىمىن ھوسۇللۇق ئالىم، مىھنەتچان تەتقىقاتچى لېكىن ئۇنىڭ ھەممە قاراشلىرىنى ئويلاشمايلا قوبۇل قىلىش، ئۇنىڭ ئۇيغۇر ھەققىدىكى ھۆكۈملىرىگە ئويلانمايلا ئەگىشىشنىڭ تۇغرا ئەمەسلىكى يۇقۇرىدىكى بايانلىرىمىزدىن مەلۇمدۇر.

UID
8688
يازما
8
تېما
3
نادىر
0
جۇغلانما
90
تىزىملاتقان
2011-1-19
ئاخىرقى قېتىم
2011-2-14
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-14 23:47:09 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
- "ئۇچ خىل مىللەت ۋە مىللىيەتلىكتىكى ئۈچ خىل قىممەت" كە باھا

يازغان ئىنكاسىڭىزنى كېچىكىپ ئوقۇپ قېلىپ تولىمۇ خىجىلمەن.
مەن بۇ تىمىنى ئىنتايىن ئۈمۈدسىز كەيپىياتتا يوللىغان ئىدىم.
لېكىن سزىنىڭ يوللىغان ئىنكاسىڭىز ،مېنىڭ بۇ تىمغا جان كىرگۈزۈپتۇ.
سىزنىڭ قاراشلىرىڭىزنى بىرقانچە قېتىم ئوقۇپ چىققاندىن كېيىن يەنەسزىگە
ئۆزۈمنىڭ ئويلىغانلىرىمنى ئوتتۇرغا قوياي .

رەھمەت سىزگە

UID
4317
يازما
84
تېما
19
نادىر
0
جۇغلانما
2941
تىزىملاتقان
2010-8-8
ئاخىرقى قېتىم
2013-11-14
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-15 00:39:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن ئوقۇغان كىتاپلار:
1. جاللات خېنىم
2.مىڭ بىر كېچە
3.ئۇيغۇر خەلق چۆچەكلىرى
4.داغ
5.يۇلتۇزلۇق تۈنلەر
6.ئەكبەر ۋە ھۇمايۇن
7.بابۇرنامە
8.ئەسىردىن ھالقىغان بىر كۈن
9.تەكلىماكاندىكى ئالتۇن كولدۇرما
10.قۇتۇلۇش يولى
11. بۇ يەردە كېيىنكىلەرنىڭمۇ ھەققى بار
12.يۈسۈپ-زۇلەيخا
13.ئىز
14.ئويغانغان زېمىن
15.ئاتا
16.كۆپۈك
17.جىنايەت ۋە نەپرەت
18. چالىغۇشى
19.چىڭگىزخاننىڭ ئاق بۇلۇتى
20. ئانا يۇرت
21. ئىران خەلق چۆچەكلىرى
22.ئەرەب خەلق چۆچەكلىرى
23.ھىندى ھىكايىلىرى
24.قۇم باسقان شەھەر
25. يىگىت دىگەن شۇنداق بولسا
26.رامىزاننىڭ 17سى
27.پەرغانە قىزى
28.ئۇلۇغبەگ غەزىنىسى
29.بەختسىز سەئىدىيە
  ......ۋە باشقىلار
   مەن پەقەت ئوقۇغان كىتاپلىرىمنى يوللاش بىلەنلا تاماملاي.
ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدى يىغىش سەۋەبى
مۇبارەك + 20

ھەممە باھا نومۇرى :  + 20   باھا خاتىرىسى

Rank: 8Rank: 8

UID
2533
يازما
1000
تېما
6
نادىر
0
جۇغلانما
42724
تىزىملاتقان
2010-6-4
ئاخىرقى قېتىم
2014-11-8
توردا
426 سائەت

ئىلغار باشقۇرغۇچى

يوللىغان ۋاقتى 2011-2-15 21:21:32 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تۇنجى بولۇپ ئوقۇغان كىتابىم ـــ باشلانغۇچنىڭ تۆۋەن يىللىق چاغلىرىدا ھەدەم سوۋغا قىلغان «قوڭغۇراق ئاۋازى» بولسا كېرەك. بەك تەسىرلىك ۋەقەلەر بار ئىدى ئىچىدە...

ئېسىمنى بىلسەم كىتاب جازىسىدا شۇنداق كۆپ كىتاب ۋە ژۇرناللار بولىدىغان. شۇلارغا قاراپ يۈرۈپ تەبىئىيلا كىتاب ئوقۇشقا ئامراق بولۇپ قاپتىمەن.

يېڭى ئۆيگە كۆچكەندە، ئۆزۈمنىڭ ياتاق ئۆيىگە كىتاب جازىسى قىلدۇردۇم ئالاھىدە دەپ يۈرۈپ. ئاشۇ بۇرۇندىن يىغقان، ئوقۇغان، ساقلىغان كىتاب، ژۇرناللارنىڭ ھەممىنى يىغىپ شۇنىڭ ئۈستىگە تىزىپ قوياتتىم. بىراق ھەر تەتىلدە كەلسەم بىرەسى كام يا ئازراق مەينەت بولۇپ، بۇزۇلۇپ كەتكەن چىقىدۇ. بۇ قېتىممۇ جالالىدىن بەھرامنىڭ «ئامەت ۋە ئاپەت» ناملىق كىتابىنىڭ 2-قىسمىنىڭ قىرى شۇنداق سەت يىرتىلىپ كېتىپتۇ... ‹ باشقىلار سوراپ تۇرىۋالسا، بەرمەي دېسەم تېخى...› دەپ قويدى ئاپام. قۇلۇپ سېلىپ، ئاچقۇچىنى ئېلىۋېلىپ كېتىمەن، دەپ قويدۇم چاقچاق ئارىلاش.

باشقىلاردىن كىتاب ئارىيەت ئالغانلارنىڭ شۇ كىتابنى ئاسرىشىنى شۇنچىلىك ئۈمىد قىلىمەن. ماۋۇ تېمىنىڭ مەزمۇنى نوچى قويۇلۇپتۇ، قوشاق ھەم ئاخىرى چىقمايدىغان تالاش-تارتىشلارغا چۈشۈپ كەتكەنلەر ماۋۇ يەرگە كېلىڭلارچۇ! كىتابنى سۆيىدىغانلار ئاداش-ئاداش بولايلى...
ئۆتەر-كېچەر، يىلتىزى يوق بىر نېمىلەر ساڭا ئەسقاتمايدۇ.

كۆيۈمچان ئەزا

بەزىدە "خات

UID
8033
يازما
463
تېما
32
نادىر
0
جۇغلانما
15679
تىزىملاتقان
2010-12-19
ئاخىرقى قېتىم
2014-9-21
توردا
22 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-15 21:56:02 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھازىرقى دەۋرىمىزدە ، جالالىدىن بەھرامنىڭ "ئامەت ۋە ئاپەت"  ناملىق كىتابى ئەڭ بازارلىق بولسا كىرەك . ئۇيغۇر ياشلىرىنىڭ بىرقىتىمدىن ئوقۇپ چىقىشىغا تەۋسىيە قىلىشقا بولىدۇ.
مەنمۇ ئۇدا ئىككى قىتىم ئوقۇدۇم .
دىنىمنىڭ ئۇستۇنلىكى -مىنىڭ شان-شەرپىم

تىرىشچان ئەزا

ئەركىيە - ئەركە ق

UID
8619
يازما
24
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
804
تىزىملاتقان
2011-1-16
ئاخىرقى قېتىم
2012-1-23
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-16 18:50:04 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ياخشى تېما ! بۇ تېما ئارقىلىق ئۆزىمىزنىڭ ئوقۇغان ياخشى كىتاپلىرىنى بىر - بىرىمىزگە تەۋسىيە قىلساق بولغۇدەك...
مەنمۇ ئوقۇغان كىتاپلىرىمنى ئاپتورى ھەم تەسىر قىلغان بىر - ئىككى جۈملە ئۈزۈندىلىرى بىلەن قالدۇرۇپ قوياي:

1. لېيىغان بۇلاق (يەتتە قىسىم) __ جالالىدىن بەھرام
ئۈزۈندە :بىر تامچە سۇدىنمۇ قۇياشنىڭ ئەكسىنى كۆرگىلى بولىدۇ.
ئىشىق-سەۋدانىڭ ئۆزى ئاللاھ تەرىپىدىن بىزلەرگە ئەۋەتىلگەن ئىلاھىي تۇيغۇ...شۇنداق ئىكەن ئاللاھ ھەرقاچان بىز بىلەن بىللە!
دۇنيادا ئەڭ تەس نەرسە پاك بولۇش، ھەممىمىزدىلا نۇقسان بار... ئۇنداق بولمىغاندا، بۇ دۇنيا جەننەت، بىزلەر پەرىشتە بولۇپ كېتەر ئىدۇق ...

2.تۇنجى مۇھەببەت ___ نۇرمۇھەممەت ياسىن ئۆركىشى
ئۈزۈندە: ئادەملەرنى چۈشىنىشنىڭ ئەڭ ياخشى ئۇسۇلى تەنھالىق ئىچىدە تەپەككۇر قىلىش، ئەمما ئادەملەرگە قانچە يېقىنلىشىمەن دېگەنسېرى ئۇلارنى چۈشىنىش شۇنچە قىيىنغا توختايدۇ.
ھەممە نەرسە چۈشكە ئوخشايدۇ، بىر قارىسا ھەسرەتلىك، بىر قارىسا شېرىن، لېكىن ھەممىسى تېزلا غايىپ بولىدۇ. چۈنكى، ئۇنىڭ ھەممىسى ۋاقىتنىڭ ئالقىنىدا سىزىلغان بىر پارچە رەسىم خالاس!
بىر ئادەمنىڭ مۇھەببىتى ھەرگىزمۇ دوستلۇققا ئورۇن بوشىتىپ بېرەلمەيدۇ. قارىماققا ئۇ دوستلۇق دەپ ئاتالغان بىلەن يەنىلا مۇھەببەت پېتى قېلىۋېرىدۇ.

3.تەڭرىنىڭ ھۆكمى ___ ئاپتورى ئرسىمدە قالماپتۇ
ئۈزۈندە: تۇرمۇش - ئۇ ئەقىل كۆزى بىلەن كۆرۈش مۇمكىن بولمىغان سېھىرلىك يول . مۇبادا سەن ئۇنىڭدا مېڭىشنى بىلسەڭ، ئۇ سېنى تىلىكىڭگە ۋە بەخت مەنزىلىڭگە يەتكۈزىشى، بىر قەدىمىڭ خاتا كەتسىلا سېنى پۇشايمان ۋە نادامەت چۆلىگە تاشلىشى مۇمكىن. سەن ھايات ياشاۋاتقان ئىكەنسەن، بۇ ئىككىسىنىڭ بىرى ساڭا تالىق بولماسلىقى مۇمكىن ئەمەس.
ئادەم كۈچ ۋە ئاجىزلىقنىڭ يۇغۇرۇلمىسى. شۇڭا ئۇ بەزىدە ئۆزىنىڭ كۈچلۈكلىكى بىلەن ئادەم، بەزىدە ئاجىزلىقى بىلەن ...
ئەقىل تۇلپارىنىڭ تىزگىنىنى ھېسىيات ۋەسۋەسىسىنىڭ قولىغا تۇتقۇزغان ئادەم، ھايات تەقدىرى ئەڭ ئېچىنىشلىق ئادەم.

4.ھايات قايناملىرىدا ___ مەخمۇتجان ئىسلام
ئۈزۈندە: ئادەم ئۈچۈن ياشاش بىلەن ئۆلۈش ئوتتۇرسىدا قېلىشتىنمۇ ئارتۇق ئازاپ بولمىسا كېرەك.
ئالتۇن سېرىق بولسىمۇ ئادەمنىڭ كۆڭلىنى قارا قىلىپ قويالايدۇ.
ئائىلە دېگەن نېمە ؟ ئۇ جەننەت ھەم دوزاخ؛
ئائىلە چىن مۇھەببەت ئاساسىدا قۇرۇلسا، ئۇ جەننەت؛ ناۋادا زورلۇق بىلەن قۇرۇلسا، ئۇ دوزاخ؛

5.لالە ___ تۇرسۇنمۇھەممەت ئىمىن
ئۈزۈندە: بۇ خۇدالىق ئالەم، ھەممە ئادەمنىڭ تەقدىر تاازىسىنىڭ تەڭشىكى خۇدانىڭ قولىدا.
پۇل ئادەملەرنى ئاچكۆز قىلىۋېتىدۇ، خەسىسلىك بولسا، ئادەملەرنى پەسكەش قىلىۋېتىدۇ.
نادان تۈلكىنىڭ قۇۋلۇقى ئۇنىڭ ھۇشيار، سەزگۈر كاللىسىنىڭ بولغانلىقىدا.

6.ئاخىرقى مەكتۇپ ___ ئەركىن سابىر
ئۈزۈندە: تۇرمۇش ئادەمنىڭ ھەممە نېمىسىنى خورىتىدۇ.
كىتاب ئوقۇش بىر ئادەم ئۈچۈن ئەڭ ئەھمىيەتلىك ئىش، كىتاب ئادەمنىڭ تۇرمۇش مەزمۇنىنى موللاشتۇرىدۇ.
مەدەنىيەت زور ئىنقىلابى __ ئۇ بىر دەھشەتلىك قارا بوران. بۇ بوران 1966- يىلى 5- ئايدا گۈركىرەپ چىقىشقا باشلىغان. ئۇ ئادەملەرنى ئۇچۇردى، يىقىتتى، ئۆزلىرىگە توپا- توزانلارنى تىقتى، كىشىلەرنىڭ ئېگىنىنى يىرتتى، قورساقلىرىنى ئاچ قويدى، يىلىكلىرىنى سىرقىراتتى. ھەممىدىن يامىنى مەدەنىيەت سېپىنى مالىمان قىلىۋەتتى.

7.ھايات شاماللىرى ___ سەمەت دۇگايلى
ئۈزۈندە: باشقىلارغا ئېچىنغۇچىلارنىڭ ئۆزى ئېچىنىشلىق تەقدىرگە قالىدۇ.
ئەڭ گۈزەل پىكىر ئەڭ مۇشەققەتلىك ئەمەلىيەتنى بېشىدىن كەچۈرگەن كىشىدىلا پەيدا بولىدۇ. مۇشەققەت بازغىنى ئۇ پىكىرلەرنى ھەر تەرىزدە سوقىدۇ، يانجىيدۇ، تۈزلەيدۇ.
ھاياتلىق ئالىمىدە ئادەم بەزىدە ئۆزىگىمۇ دوست بولالمايدىغان ۋاقىتلار كۆپ بولۇپ تۇرىدۇ، تولا چاغلاردا ئادەم ئۆزىگە ئۆزى دۈشمەنلىك قىلىپ ئۆتىدۇ ...

بۈگۈنچە مۇشۇنچىلىك يوللاپ تۇراي ... تورداشلارنىڭمۇ بۇ تېمىغا ئاكتىپ ئاۋاز قاتناشتۇرۇشىنى ئۈمىد قىلىمەن ! مۇبارەك ، دېگەندەك بۇ تېمىدا ئاداش بولايلى ...
ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدى يىغىش سەۋەبى
مۇبارەك + 30 رەھمەت!

ھەممە باھا نومۇرى :  + 30   باھا خاتىرىسى

مەن ﻫەرقاچان ئەرك ئىزدەيمەن، سۆيگۈ ئىزدەيمەن!

Rank: 8Rank: 8

UID
2533
يازما
1000
تېما
6
نادىر
0
جۇغلانما
42724
تىزىملاتقان
2010-6-4
ئاخىرقى قېتىم
2014-11-8
توردا
426 سائەت

ئىلغار باشقۇرغۇچى

يوللىغان ۋاقتى 2011-2-16 22:42:44 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەركىيە ئاداشقا رەھمەت.
مەن ئوماق بالىلار كىتابلىرىدىن يازاي ئاۋۋال:

«قوڭغۇراق ئاۋازى» ــ ئاپتورى ئېسىمدە قالماپتۇ. سىنىپقا ئەكىرىپ ساۋاقداشلىرىمغا ئوقۇپ بەرگەنتىم، ئۆگەي ئانىنىڭ بالىسىنى قانداق خارلىغان يەرلىرىنى ئوقۇپ شۇنداق يىغلاپ كەتكىنىم ئېسىمدە.

«يولۋاس براخمان ۋە بۆرە» ــ بۇ يەردىكى براخمان دېگەن گەپنى شۇ ۋاقىتتىكى كاللام بىلەن ئابدۇراخمان دەپلا چۈشۈنۈپ ئوقۇپتىكەنمەن، ۋاي يۈزۈم...

«كۈندە بىر ياخشى ھېكايە» ــ ئاپام بىر كۈندە بىرنىلا ئوقۇڭ دېسە، مەن نەچچىنى بىرلا ئوقۇپ سالاتتىم ئالدىراش.

«قىڭغىر ساقاللىق پادىشاھ» ــ بەك تاتلىق ھېكايىلەر بار ئىچىدە.
......

«ئويغانغان زېمىن»،«ئىز» ــ يارەببىم، بۇ نېمە دېگەن دەھشەت، نېمە دېگەن شۇملۇق، ياۋۇزلۇق! ئۇرۇش دېگەن شۇنداق نېمىمۇ؟ ئۇرۇش ئەسەبىيلىكى ئادەمنى شۇنداق ياۋۇز، قارا كۆڭۈل قىلىپ تاشلامدىغاندۇ؟ كاشكى بۇ ئادەملەر ئوتتىرىسىدا  ئەزەل ۋە ئەبەدىي دۈشمەنلىك بولسا؟ كاشكى ئۇرۇشىۋاتقان تەرەپلەرنىڭ بىرى يات ئەلدىن ئىككىنچى تەرەپنىڭ ۋەتىنىگە باستۇرۇپ كىرگەن تاجاۋۇزچىلار بولسا نېمە دەي! ھالبۇكى، بۇلارنىڭ ھەممىسى مۇشۇ ئەلدە تۇغۇلۇپ ئۆسكەن، ھەتتا بىر كارىزنىڭ سۈيىنى ئىچىپ چوڭ بولغان ۋەتەنداشلار، يۇرتداشلار، ھەتتا قەبىلىسى بىر پەيغەمبىرى بىر دىنداشلار ئىدى...

«ئېلى دولقۇنلىرى» ــ تۈن قانچىلىك قاراڭغۇلاشسا، يۇلتۇزلار شۇنچىلىك روشەنلىشىدۇ.

«ئىزدىنىش» ــ (بۇنى ئوقۇپ شۇنداق تىرىشچان بالا بولۇپ كەتكەنتىم ئۆزۈمچە)
«ئانا يۇرت» ــ ئېسىل رومان...
«يۇلتۇزلۇق تۈنلەر» ــ (مەن ئەڭ ياقتۇرۇپ ئوقۇغان كىتاب)
«ئامەت ۋە ئاپەت»،«كۆمۈرچى بالا»،«ناتىۋانلار»،«مېھرىگىياھ»... ــ جالالىدىن بەھرام تاغىمىزغا سالامەتلىك تىلەيمەن، ئۆمرى ئۇزۇن بولسۇن.
«جاللات خېنىم» ــ (مېنى يىغلاتقان كىتاب)
«باھادىرنامە» ــ ئوقۇۋاتىمەن...
«مەمەت ئاۋاق» ــ ئوقۇۋاتىمەن...
«ئۆچمەس ئىزلار» ــ (ئايشەم ئاپاشقا سالام بولسۇن)
«تۈندىكى چاقماق» ــ (سۈپۈرگە ئاخۇننىڭ ھېكايىسى سۆزلىنىدىغۇ، دەيمەن. بەك ئۇزۇن بوپتۇ ئوقۇغىلى...)
«ھايات شۇنداق» ــ
                                كۈندۈزنىڭ پېشىگە ئېسىلغان كېچە،
                                كۈنگەي ھەم تەسكەيلىك، ئوڭ-تەتۈر ئالەم!
                                تۇغۇلغان شۇ كۈندىن تاكى ئۆلگۈچە،
                                مىڭ ئۆلۈپ-تېرىلەر ھايات ۋە ئادەم.
                                شادلىققا مىنگەشكەن ھەسرەتلەر ھامان،
                                بەختكە ھەمراھدۇر ھەر مۈشكۈل قەدەم!
ئۆتەر-كېچەر، يىلتىزى يوق بىر نېمىلەر ساڭا ئەسقاتمايدۇ.

يېڭى يۇلتۇز

بەشكەنت

UID
2025
يازما
15
تېما
0
نادىر
0
جۇغلانما
210
تىزىملاتقان
2010-5-26
ئاخىرقى قېتىم
2011-3-30
توردا
0 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-17 03:43:37 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

مېنىڭ داداممۇ، ئاناممۇ، ئۇستازىممۇ كىتاب بولغان...كىتاب ئارقىلىق ھاياتنى، موھەببەتنى، تۇرمۇشنى، ياشاشنى بىلگەن ھەم بىلىپ كېلىۋاتىمەن....ئىشقىلىپ خەت يېزىقلىق قەغەزلا بولىدىكەن قەيەردىلا ئۇچرىسا قولۇمغا ئېلىپ نىمىلەرنىڭ يېزىلغانلىقىغا سەپسالىمەن...
مەنچە بولغاندا، ياش يىگىت- قىزلار ئابدۇراخمان قاھار ئاكىنىڭ "ھايات سىرى" رومانىنى بىر مەرتەم ئوقۇپ ئاندىن موھەببەتلەشسە، يىگىتلىرىمىز "مەمەت ئاۋاق" ، ئەختەم ئۆمەرنىڭ "يىگانە ئارال"رومانلىرىنى بىر قېتىم ئوقۇپ چىقىپ ئاندىن ئوغۇل بالىلىقتىن سۆز ئاچسا ئىكەن....
"ئىز"، "ئويغانغان زىمىن"، "ئىلى دولقۇنلىرى"، "ئانا يۇرت" "سەئىدخان"، "بەختسىز سەئىدىيە"، "باھادىرنامە"، "تۈندىكى چاقماق" "ئابدۇقادىر داموللا ھەققىدە قىسسە" "بەدۆلەت".... قاتارلىق تارىخى رومانلارنى ئوقۇپ تويمىغانلارغا كىلاسسىكلىرىمىزنىڭ "قۇتادغۇ بىلىگ"، "زەپەرنامە"، "خەمسە"، "ئوغۇزنامە"...لىرىنىمۇ ئوقۇپ قويۇشنى تەۋسىيە قىلىمەن.
"بۆرە ئانا" رومانى كىشى قەلبىنى ھەربىر قۇرىدا بىر قېتىم لەرزىگە سالىدۇ. "تەڭرىنىڭ ھۆكمى"نىڭ "ئاخىرى"نى ساقلاۋاتقىنىمغا خېلى يىللار بولدى.
رەھمەتلىك موتەپەككۇر ئالىمىمىز ئابدۇشۇكۇر موھەممەدئىمىننىڭ "ئۇيغۇر پەلسەپە تارىخى" ناملىق كىتابى مېنى مىللىتىمنى قايتىدىن تونۇشقا موشەررەپ قىلغان...
ساۋادلىق بولساقلا  كىتاب ئوقۇپ تۇرساق "دانىشىمەن"لەردىن بولالمىساقمۇ خارلىقتا قالمايمىز...

جىق گەپنى دىگۈم بارتى، تورداشلارنى زېرىكتۈرۈپ قويماي...

ئادەم قانچە كۆپ قىزىقسا شۇنچە كۆپ ئوقۇيدۇ، قانچە كۆپ ئوقۇسا شۇنچە كۆپ بىلىدۇ، قانچە كۆپ بىلسە، ياشىمىقى شۇنچە قىيىن بولىدۇ.

كۆيۈمچان ئەزا

مۇھەببەت دۇنيان

UID
7973
يازما
99
تېما
7
نادىر
0
جۇغلانما
3071
تىزىملاتقان
2010-12-17
ئاخىرقى قېتىم
2013-3-18
توردا
13 سائەت
يوللىغان ۋاقتى 2011-2-19 23:34:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇھەممەد ئەلەيھىسالامنىڭ تەرجىمھالى
مۇھەممەد ئەلەيھىسالامنىڭ ھاياتى
ئاللاھنىڭ پەيغەمبەرلىرى
سوفىيەنىڭ دۇنياسى
ئۇيغۇرلارنىڭ ئەنئەنىۋىي مەدەنيىتى   ئىمىن تۇرسۇن
ئۇيغۇلاردا پەرزەنىت تەربىيىسى         يارمۇھەممەد تاھىر تۇغلۇق
ئىمان ۋە ھايات                            يۇسۇف قەرداۋى


مۇشۇنچىلىك يازاي...
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

|شىركەت ھەققىدە ئەلكۈيى ھەققىدە| سەھىپىلىرىمىز| مۇلازىمەتلىرىمىز| ئېلان بىرىڭ| ئەلكۈيى چوڭ ئىشلىرى| نەشىر ھوقۇقى | ئالاقىلىشىش

Powered by Discuz! X2(NurQut Team) © 2006 - 2015 www.alkuyi.com All Rights Reserved
爱酷艺网络科技公司版权权益 نەشىر ھوقۇقى: ئەلكۈيى تور - تېخنىكا چەكلىك مەسئۇلىيەت شىركىتىگە تەۋە 新ICP备10001494号-1
شىركەت ئادرېسى : ئۈرۈمچى شەھىرى جەنۇبىي شىنخۇا يولى 835- نومۇر گۇاڭخۇي سارىي 13- قەۋەت ئې ئىشخانا
مۇلازىمەت قىززىق لىنىيە تېلىفۇن نومۇرى:3222515-0991 : : 8555525-0991   QQ: 285688588

رەسىمسىز شەكلى|يانفۇن|ئەلكۈيى تورى ( 新ICP备10001494号-1 )

葡京赌场 游戏赌博平台 那个网上娱乐城最好 万达国际tt娱乐城 欧洲杯球衣正品专卖 永利博网上娱乐城 超级大玩家下载 爱博彩社区论坛 云鼎娱乐场 信誉最好的娱乐城 博彩网址导航 苏州国际影视娱乐城 金盛国际娱乐城 九龙国际娱乐城 澳门赌场玩法 五湖四海是什么意思 娱乐城 88娱乐城 盈丰时时彩平台 欧洲杯澳门足球盘 永利博网上娱乐城 水经注软件 澳门威尼斯人 娱乐城哪家好 胜负彩比分 qq欢乐斗地主下载 永利博网上娱乐城 网上娱乐城排行榜 英皇娱乐城英皇国际 永利博网上娱乐城 在线娱乐城天上人间 利澳娱乐城天上人间 欧洲杯决赛专题 哪家网上花店最好 欧洲杯澳门即时盘 澳门新葡京官网 422488 鱼雨大乐透13036 88娱乐城 信誉最好的娱乐城 哪家网上药店最好 澳门威尼斯官网 乾讯网网址 国际十大博彩娱乐城 娱乐城天上人间 百家乐玩法 京城娱乐城 金沙国际娱乐城 血洗唐人街 皇冠假日 高尔夫网球频道 bet365官方网站 网上现金棋牌 菲律宾太阳城娱乐网 银河娱乐场 利来国际娱乐 网上娱乐城排行榜 球探网比分 澳门赌场有那些玩法 喜达博彩真钱娱乐 百利宫影城 娱乐城去澳门 a8娱乐城看天上人间 今晚欧洲杯 红桃k说明书 脉动棋牌 真龙香烟价格英皇国际 网上娱乐城哪家最好 澳门利澳娱乐城 圣淘沙娱乐天上人间 金山海上皇宫 德甲球队队徽 太阳城娱乐城管理网 2012最新电影网址 娱乐城内部管理制度 太阳城集团 鸿运国际娱乐城 竞彩篮球比分直播 百博国际娱乐城 澳门金沙娱乐场 22555官方网 鸿运国际娱乐城 百利宫娱乐城 永利博网上娱乐城 88娱乐城 苏州国际影视娱乐城 中华娱乐城影讯 娱乐城哪家好 娱乐城天上人间 韩国华克山庄赌场 网上娱乐城排行榜 澳门永利 网上娱乐城 必赢国际 鸿利会娱乐城 澳门巴比伦娱乐城 娱乐城 京城国际娱乐城 吟唱新乐园 网上娱乐城排行榜 太阳城娱乐城管理网 菲律宾欢乐谷娱乐城 娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 淘金盈娱乐城 kk娱乐城天上人间 亿博国际娱乐城 新浪娱乐首页 明升娱乐城 88娱乐城 88娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 欧洲篮球比分直播 九龙国际娱乐城 kk娱乐城天上人间 360大乐透胆拖 tt娱乐城官网 苏州国际娱乐城 tt娱乐城 博九网娱乐城 在线娱乐城天上人间 德国比利时 皇冠娱乐城开户 百乐娱乐新澳博 皇冠即时水位 皇冠足球论坛 篮球即时比分 体彩投注站 网上娱乐城哪家最好 博彩通评级 环球娱乐城天上人间 澳门博彩网上投注 博久娱乐城 娱乐城去澳门 88娱乐城代理tlyd 2012欧洲杯pptv直播 皇冠开户网 博坊娱乐城天上人间 五湖四海指什么 博坊娱乐城天上人间 国际十大博彩娱乐城 kk娱乐城天上人间 美国大西洋城 0点直播吧 2012年欧洲杯qq直播 88娱乐城 国际足球新闻 娱乐城天上人间 京城国际娱乐城 皇冠网址 欧洲杯决赛博彩开盘 街拍 微博 澳门星际 美女斗地主 娱乐城内部管理制度 88娱乐城天上人间 永利高平台 至尊国际娱乐城 越豪门之娱乐后宫 利来国际娱乐城 娱乐城去澳门 tt娱乐城 新加坡圣淘沙度假村 威尼斯人赌场 澳门金沙娱乐场网址 尊龙国际娱乐城 e世博官方网站 博e百娱乐 e世博yjsol 足彩网 大乐透那个台开奖 赢钱专家粤语 澳门威尼斯人官方网 娱乐城天上人间 湖北棋牌游戏平台 北京天上人间后台 宝马会国际娱乐会所 红桃k集团 网上最大娱乐城 英国布莱顿天体海滩 博彩通首页 新加坡圣淘沙 网上棋牌室 星际娱乐场 网上娱乐城 网上娱乐城哪家最好 今天有没有欧洲杯 讯盈比分 娱乐城天上人间 大发888娱乐场下载英皇国际 浙江体彩网11选5 优博娱乐城天上人间 乐百家国际娱乐城英皇国际 足球 大西洋城赌场 希尔顿酒店集团 360大乐透杀号定胆 tt娱乐城 百丽宫影城 富国天合基金净值 九龙国际娱乐城 澳门金沙官网 澳门葡京赌侠诗 新豪娱乐城天上人间 足球小将国语版全集 北京太阳城医院 网上娱乐城哪家最好 bet365备用主页器 宝马会全讯网 玩老虎机技巧 利来国际娱乐城 太阳城管理娱乐网 bet365备用网站 京城国际娱乐城 皇冠代理25900 波恩利vs诺丁汉森林 甘肃云鼎集团 利澳娱乐城天上人间 新豪娱乐城天上人间 网上娱乐城哪家最好 皇冠足球 tt威龙电源怎么样英皇国际 88娱乐城天上人间 皇冠开户网址 网上最好药店 九龙国际娱乐城 网上赌城@黄金城 东方太阳城 88娱乐城天上人间 天朝博彩论坛 爱博彩论坛 邯郸市 金赞娱乐到天上人间 新澳门娱乐城 网络赌博 澳门新葡京娱乐城 欧洲最大的博彩公司 棋牌游戏网站 舟山星空棋牌 娱乐城哪家好 博彩论坛bozhidao 金宝博会不要给钱 赛尔号谱尼在哪 圣淘沙娱乐天上人间 娱乐城天上人间 百博娱乐城 娱乐城天上人间 娱乐城 新乐园娱乐城 a8娱乐城看天上人间 网上娱乐城 国际赌场 上海电视台劲爆体育 利澳娱乐城天上人间 福建大乐透开奖结果 2012澳门葡京赌场 大乐透专家预测单注 三国志网页游戏 万达国际tt娱乐城 上海中超地板 博彩网推百拉好吗 太阳城 网上娱乐城 海上皇宫大酒店菜单 百丽宫影城 国贸店 万达国际tt娱乐城 粤海之星 娱乐城 环球娱乐城天上人间 开彩票投注站 网页版足球游戏 tt娱乐城 阳城贴吧 环球娱乐城天上人间 欧冠足球吧 利澳娱乐城天上人间 网上娱乐城排行榜 人气最高的棋牌 吧吧在线 欧洲杯决赛亚洲指数 澳门哪个赌场好 澳门赌场娱乐城视频 沙龙国际娱乐城网站 澳门赌场新葡京 皇冠足球论坛 环球娱乐城天上人间 在线娱乐城天上人间 百家博 立即博娱乐城 棋牌游戏注册送10元 尊龙国际娱乐城 葡京国际娱乐城 现金流游戏 球探篮球即时比分 新宝投注 威尼斯人多少钱一晚 bet365去澳门娱乐城 bet007篮球 澳门彩票 皇冠足球投注平台 红9娱乐城 娱乐城注册送体验金 博彩网去澳门 必博娱乐城 宋代足球小将2全集1 御龙在天群英会喝酒 博彩网 网上娱乐城排行榜 苏州国际影视娱乐城 明星斗地主官网 球探篮球即时比分 斯科尔斯告别赛 最新皇冠网址 宜昌海上皇宫 利澳娱乐城天上人间 永利博网上娱乐城 狮威亚洲娱乐城 娱乐城哪家好 百博娱乐城

娱乐城博彩
娱乐城博彩网站排名
娱乐城代理
娱乐城鼎盛
娱乐城管理
娱乐城管理制度
娱乐城金沙国际权威
娱乐城金赞
娱乐城开户
娱乐城开户送
娱乐城开户送彩金
娱乐城开户送钱新澳博
娱乐城开户送钱英皇国际
娱乐城乐放
娱乐城哪家好
娱乐城内部管理制度
娱乐城排行榜
娱乐城棋牌
娱乐城去澳门
娱乐城去澳门
娱乐城去英皇开户吧新澳博
娱乐城去英皇开户吧英皇国际
娱乐城体验金
娱乐城天上人间
娱乐城网址
娱乐城韦德亚洲
娱乐城新澳博
娱乐城新澳博好
娱乐城新锦江6544
娱乐城新锦江xjj665
娱乐城信息资讯网
娱乐城信誉排行榜
娱乐城英皇国际
娱乐城英皇国际在线
娱乐城游戏机
娱乐城云鼎好
娱乐城注册
娱乐城注册送
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
申博太阳城官网
天上人间国际娱乐城
天上人间娱乐城
天天乐娱乐城
天天乐娱乐城新澳博
天天乐娱乐城英皇国际
万博88娱乐城
万博娱乐城
万达国际tt娱乐城
万达娱乐城
万豪娱乐城
万豪娱乐城怎么样
网络娱乐城
网上 娱乐城
网上澳门赌场
网上博彩娱乐城
网上欢乐谷娱乐城
网上信誉最好娱乐城
网上娱乐城
网上娱乐城代理
网上娱乐城老虎机
网上娱乐城老虎机新澳博
网上娱乐城老虎机英皇国际
网上娱乐城哪个好新澳博
网上娱乐城哪个好英皇国际
网上娱乐城哪家最好
网上娱乐城哪家最好新澳博
网上娱乐城哪家最好英皇国际
网上娱乐城那个最好
网上娱乐城排行榜
网上娱乐城排名
网上娱乐城是真的吗
网上娱乐城是真的吗新澳博
网上娱乐城是真的吗英皇国际
网上娱乐城网站
网上娱乐城新澳博
网上娱乐城英皇国际
网上娱乐城注册
网上真钱娱乐城
网上最大娱乐城
百家乐必赢法
百家乐必赢法视频
百家乐彩
百家乐策略
百家乐策略技巧
百家乐大小技巧
百家乐代理
百家乐代理加盟
百家乐代理开户
百家乐代理哪里好
百家乐的玩法
百家乐的下注技巧
百家乐斗地主
百家乐改单
百家乐高手打法
百家乐高手看路
百家乐高手论坛
百家乐合作
百家乐会员开户
百家乐技巧策略
百家乐技巧打法赌博技巧
百家乐技巧大全
百家乐技巧公式论坛
百家乐技巧在那里
百家乐技巧之写路
百家乐交流群
百家乐开户
百家乐开户就送现金
百家乐看路
百家乐路
百家乐路单软件
百家乐路纸
百家乐论坛
百家乐论坛在线
百家乐论坛在线提供
百家乐免费试玩
百家乐免费在线开户
百家乐哪家好
百家乐哪里开户
百家乐牌技群
百家乐平台
百家乐破解
百家乐破解的方法
百家乐破解方法
百家乐破解秘籍
百家乐棋牌
百家乐群
百家乐试玩
百家乐试玩得真钱优惠
百家乐太阳城开户
百家乐投注技巧
百家乐投注开户在哪里比较好
百家乐玩法
百家乐玩法百科
百家乐玩法技巧
百家乐玩法揭秘
百家乐玩法介绍
百家乐玩法秘诀
百家乐玩法与规则
百家乐网
百家乐网上真钱娱乐城
百家乐下注策略
百家乐线上开户
百家乐线上游戏
百家乐赢钱的秘籍
百家乐赢钱技巧
百家乐用品
百家乐游戏的致胜玩法
百家乐游戏攻略
百家乐游戏规则
百家乐游戏规则是怎么样的
百家乐游戏机
百家乐游戏机破解
百家乐游戏技巧
百家乐游戏哪里比较好
百家乐游戏哪里玩好
百家乐游戏哪里有
百家乐游戏平台
百家乐游戏破解-皇冠投注
百家乐游戏软件
百家乐游戏下载
百家乐游戏有技巧吗
百家乐游戏有什么技巧
百家乐游戏真人真娱
百家乐游戏桌租赁
百家乐有什么必赢的绝技
百家乐娱乐城
百家乐娱乐城真钱游戏
百家乐娱乐官方网
百家乐园
百家乐怎么作弊
百家乐真人游戏娱乐城
百家乐注码法
百家乐庄闲必胜打法
百家乐最高概率打法
百家乐作弊
百家乐怎么玩
百家乐怎么玩才能赢钱

چوققىغا قايتىش