پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQ登录

只需一步,快速开始

جەمئىي مىكروبلوگ 3609 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

  • 买买提艾力,吐 يېرىم سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    مەن يەنە دەرس تەييارلىق قىلىشنى باشلىدىم ، بەك زىرىكىشلىك ئىش ھە بۇ

  • 麦提图尔荪 1 سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    قايسىڭلاردا 7-يىللىق2-ماۋسۇملۇق تارىخ تەييارلىق بار ،(ئۇيغۇرچە)تۇلۇقراق قىلغان.ياردەم!

  • زەپەر 13 سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    باشقۇرغۇچىلار ئۈزەڭلار تەسىقلىغان تىمىغا. ئۈزەڭلار  تەپسىلى قاراپ ئىنكاس يېزىشىڭلارنى ئۈتىنىمەن

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:33 [ئىنكاس(0)] [...]

    يېڭى دەرس تەييارلىقىنى ئەسكەرتىپ قۇيۇپ يوللاڭلار.  باھالاشتىن چۈشۈپ قالمىسۇن...

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:30 [ئىنكاس(0)] [...]

    مايۇر  ئەپەندىم  يۇقاپ كەتمەڭ، مۇنبەر سىزگە  مۇھتاج

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:28 [ئىنكاس(0)] [...]

    قايسىڭلار   مايۇر  ئەپەندىمنى  تۇنۇيسىلەر؟  جىددى  ئىزدەيمەن

  • سەھرا13 تۈنۈگۈن 21:06 [ئىنكاس(0)] [...]

    خىزمەت بېسىمى نىمانچە ئېغىر بوپكەتتى،بۇ مائارىپ تەرەققىياتى،جەمىيەت تەرەققىياتىمۇ؟

  • 麦提图尔荪 1 سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    قايسىڭلاردا 7-يىللىق2-ماۋسۇملۇق تارىخ تەييارلىق بار ،(ئۇيغۇرچە)تۇلۇقراقتەييارلانغان بۇلسا.ياردەم

  • ئوتلۇق 1 سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    2-3كۇندىن بۇيان ئالدىراش بولۇپ قالدىم .

  • زەپەر 13 سائەت ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    مۇنبەردىكى بارلىق باشقۇرغۇچىلار ياخشىمۇ سىلەر . ھەممىڭلار ئۈزەڭلار تەسىقلىغان . تىماڭلارنىڭ سەھىپىسىگ...

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:32 [ئىنكاس(0)] [...]

    يېڭى دەرس تەييارلىقىنى ئەسكەرتىپ قۇيۇپ يوللاڭلار.  باھالاشتىن چۈشۈپ قالمىسۇن...

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:29 [ئىنكاس(0)] [...]

    مايۇر  ئەپەندىم  يۇقاپ كەتمەڭ، مۇنبەر سىزگە  مۇھتاج

  • سىرداش تۈنۈگۈن 23:28 [ئىنكاس(0)] [...]

    قايسىڭلار   مايۇر  ئەپەندىمنى  تۇنۇيسىلەر؟  جىددى  ئىزدەيمەن

  • تۇرپان_س تۈنۈگۈن 19:28 [ئىنكاس(0)] [...]

كۆرۈش: 216|ئىنكاس: 10

مائارىپقا نەزەر

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

234

تېما

57

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

ئالى باشقۇرغۇچى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
5094 سەر
تىللا
905 دانە
تۆھپە
9305 سەر
شۆھرەت
4212 سەر

تىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاجەۋھەر ئەزابايقاش قوغدىغۇچىسىبايقاش شائىرىبابقاش يازغۇچىسىبايقاش مەلىكىسىدادىل ئەزا ئوردىنى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 15:16:54|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   گۇلزار تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2013-1-16 15:22  

مائارىپقا نەزەر



      بۇ پارچە باتۇر روزىنىڭ « باش زىندانلىرىغا ھۇجۇم » دىگەن كىتابىدىن ئېلىن دى .  مۇنبەرداشلار دىن بىر قىسىملىرىمىز بەلكىم بۇ كىتابنى ئوقۇغان بولىشى ،بەزىلىرىمىز ئوقۇمىغان  بولىشىمىز مۈمكىن . مەن  مائارىپ توغرىسىدىكى  ئادەمنى چوڭقۇر ئويغا سالىدىغان بۇ كۆز قاراشلارنى مۇنبەرداشلار بىلەن ئورتاقلىشىش مەخسىتىدە مۇنبەرگە يوللاپ قويدۇم .  ئاخىرى مۇشۇ تېمىنىڭ ئاستىغا ئىنكاس شەكلىدە يوللىندۇ . قىزىققۇچى مۇنبەرداشلارنىڭ كۆرۈپ چىقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن . شۇنداقلا ئىنكاس يازغۇچىلارنىڭ تېمىغا مۇناسىۋەتسىز ئىنكاس يازماسلىقىنى . تېمىنى تېخىمۇ يورۇتۇپ ھازىرقى مائارىپىزمىز توغرىسىدا توختىلىپ ئۆتۈشىنى ئۈمۈد قىلىمەن .
    مائارىپ مەسىلىسى تا ئەلمىساقتىن بۇيان ئىنسانىيەت ئۈچۈن خۇددى كىيىم - كېچەك ۋە يىمەك ئىچمەككە ئوخشاشلا ئەڭ مۇھىم مەسىلە بولۇپ  كەلدى . خۇددى سوقرات ھېكىم ئېيتقاندەك ، مائارىپ ئىنسانلار مەدىنيىتىنىڭ ئانىسى ، تەرەققىيات قامچىسى . چۈنكى ئۇ ھەتتا ئىشلەپچىقىرىش كۈچلىرىنىمۇ ئىشلەپچىقىرالايدىغان قۇدرەتكە ئىگە . شۇڭا ئۇرۇشخۇمار مىللەت گىرمانلار جېنىدا « مائارىپ ھەر بىي ئىشلاردىنمۇ مۇھىم » دەپ بىكار ئېيتمىغان . دەرۋەقە مائارىپتىن ئايرىۋەتكەندە ئىنسانىەتنىڭ بۈگۈنكى ھالىىتىنى تەسەۋۋۈر قىلىش مۈمكىن ئەمەس  . يامغۇر سۈيى قاقاس دالىلارنى تىرىلدۈرگەندەك ، مائارىپ ئىنسان قەلبىنى تىرىلدۇرىدۇ . چۈنكى ، ئۇ ئەقىل ۋە ئېتىقادنى يېتىلدۈرىدىغان مۇنبەت تۇپراق « ( مۇھەممەت ئىمىر ئايۇپ ) . دىن ، پەن ، ئەخلاقتا  تەۋرىنىش يۈز بېرىپ ، كىشىلەر تايىنىدىغان يۆلەنچۈك تاپالمىغاندا ، ئادەم دۇنيادىن قول سىلكىپ ، ئۆزى بىلەنلا بولۇپ كېتىدۇ .( نىتژى)
    شۇڭا مائارىپنى تەرەققى قىلدۇرۇش جەمىيەت تەرەققىياتىدا ئىنتايىن زۆرۈر ھالقا ، گېزى كەلسە بىر ئادەمنى تىرىلدۈرگەن پۇتۇن ئىنسانىيەتنى تىرىلدۈرگەن بىلەن باراۋەر ، ئانىلار بىزنى تەن ئىگىسى سۈپىتىدە بىر قېتىم تىرىلدۈرىدى . مائارىپ بولسا بىزنى ھەقىقى  روھ ئىگىسى سۈپىتىدە تىرىلدۈردىغان ئىككىنچى ئانا ، مەلۈم مەدىنىدىن ئېيتقاندا ئىنساننىڭ مائارىپ بىلەن ئۇچرىشى ئۇنىڭ يەر يۈزىگە ئىككىنچى قېتىم چۈشىشى بولۇپ ھېساپلىنىدۇ . « مائارىپقا سەل قارش ئەمىليەتتە  ئۆز - ئۆزىنى ھالاك قىلىشتۇر » ( چىيەن شۆ سىن )، شۇڭا دانالار : « ئۇرۇشتا مەغلۇپ بولغان مىللەت ھامان بىر كۈنى  باش كۆتۈرىدۇ ، لېكىن مائارىپتا مەغلۇپ بولغان مىللەت مەڭگۈ باش كۆتۈرەلمەيدۇ » دەپ قالتىس توغرا ئېيتقان . ئۇيغۇر خەلىق ماقال - تەمسىللىرىدە : « ئوقۇغان ئوغۇل ئاتىدىن  ئۇلۇغ » دىگەن سۆزى بار . بۇنداق ماقال پەقەت ئىلىم - مەرىپەتنى يۈكسەك دەرىجىدە  قەدىرلەشنى ئەنئەنە قىلغان مىللەتلەردىنلا چىقىدۇ . ۋاھالەنكى ، ھازىرقى كۈندە بىز ئۇنتۇپ قالماسلىققا تىگىشلىك بولغان مۇشۇ ئەڭ مۇھىم ئەنئەنىنىمۇ يوقۇتۇپ قويىۋاتىمىز ، مائارىپ تەربىيىسى قانداقتۇ ئېلىپ بارسىمۇ - بارمىسىمۇ بولىۋېرىدىغان ئىش ئەمەس ، بىز ئۈچۈن ئېيتقاندا « تەربىيە يا ھايات ، يە مامات ، يە نىجات ، يە ھالاكەت ، يە سائادەت ، يە پالاكەت مەسىلىسىدۇر » ( ئابدۇللا ئەۋلانى) . چۈنكى ، « بارلىق مۆجىزىلەر ئىچىدىكى ئەڭ گۈزىلى - ياخشى تەربىيە ئالغان ئىنساندۇر » ( ئېپىكتېت) . مانا مۇشۇ مۆجىزىگە تايانمىغان ھەر  قانداق مىللەتنىڭ بۈگۈنكى دۇنيادا كىپىش بازىرىدا سۆرۈلۈپ قالغىنى ، ھەتتا ھالاكەت گىردابىغا بېرىپ قالغىنى قالغان ، ياخشى تەربىيە ئالغان ئىنساندىن ئىبارەت بۇ ئاجايىپ مۆجىزە ئالدى بىلەن ئۆزىنى قانداق باشقۇرۇشنى بىلگەن بولىدۇ . ئۆزىنى باشقۇرشنى بىلىش ھەممىدىن مۇھىم ، چۈنكى ، « كىمىكى ئۆزىنى باشقۇرالمىسا  ، مەڭگۈ قۇل بولۇپ ئۆتىدۇ » ( گىيوتى ). ئەكسىچە « ئۆزىنى تىزگىنلىۋالىلىغان ئىنسانىيەت پۇتۇن ئالامنى تىزگىنلىيەلەيدۇ » ( جالالىدىن رۇمى ). چاتاق يېرى شۈكى ، ئادەم تەربىيلەش مەسىلىسى ئاسان ئىش ئەمەس ، ئەكسىچە ئىنتايىن مۇرەككەپ كەسپ .  مۇنداقچە ئېيتقاندا ئۇ « سەنئەت ئىچىدىكى سەنئەت ، چۈنكى ، ئادەم بارلىق نەرسىلەر ئىچىدىكى ئەڭ تۇراقسىز ، ئەڭ مۇرەككەپ جانلىقتۇر » ( ناگى ئەنكىن )  بىراق ، مەيلى ئۇ قانداق مۇرەككەپ بولىشىدىن قەتئىنەزەر  ئۇنى چوقۇم قانات يايدۇرماي بولمايدۇ . ئۇنىڭ مۇرەككەپلىكى ئۇنىڭ بىلەن شوغۇللانماسلىقىمىزغا باھانە بولۇپ قالسا ، خۇددى يەل قويىۋېتىدىغان ئادەمگە ئارپا نېنى باھانە بولۇپ قالغاندەك چويلىدا توختىمايدۇ . . نىمىشقا دىگەندە ، خۇددى دانالار ئېيتقاندەك ، « ئەگەر تەربىيە كۆرمىسە ئادەم ، ئىشەك بولۇپ قالار يۈزگە كىرسە ھەم » ( سەئىدى ) . شۇڭا ئەلشىر ناۋايى ھەزرەتلىرىمۇ « ئىت ھايۋان تۇرۇپ تەربىيە نەتىجىسىدە بىلگۈچى بولغان يەردە ، ئوغۇل  بالىنىڭ بىلىمسىز قېلىشى تولىمۇ ئەجەپلىنەرلىك ئىشتۇر » دەپ بكارغا ئېيتمىغان -دە ؟

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

10

تېما

0

دوست

653

جۇغلانما

ئەزىز مېھمان

Rank: 1

قىزغىنلىق
148 سەر
تىللا
24 دانە
تۆھپە
129 سەر
شۆھرەت
116 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 15:55:27|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تىل بىلەن تەسۋىرلىگۈسىز پاساھەتلىك سۆزلەرنى ئوتتۇرىغا قۇيۇپسىز. مائارىپ بولسا بىزنى ھەقىيقى روھ ئىگىسى سۈپىتىدە تىرىلدۈرۈدىغان ئىككىنچى ئانا بۇلۇپ ھىساپلىنىدۇ. نۆۋەتتىكى مىللى مائارىپىمىزغا نەزەر سالىدىغان بولساق، ئىشلار ئەكسىچە بۇلۇۋاتىدۇ. ھازىرقى بىرقىسىم ياشلار بولسا مائارىپنى ئىككىنچى ئانىسى قاتارىدا ئەمەس، بەلكى ،تۈرمە قاتارىدا كۆرۈدىغان بوپ قالدى. نىمىشقا دىگەندە، ھازىرقى بالىلار باشلانغۇچ مەكتەپتە ئاران ئوقۇپ، ئوتتۇرا مەكتەپ باسقۇچىدا مەجبۇرى تەلىم ئېلىۋاتىدۇ. ئۆز قىزغىنلىقى بىلەن بىلىم ئالىدىغانلار ناھايتى ئاز سالماقنى ئىگەللىمەكتە. ئوتتۇرا مەكتەپتە ئوقۇشنى ئۇلارنىڭ ئىختىيارىغا قۇيۇدىغان ئىش بولسا، ياكى راي سىناش ئېلىپ بارسا 10-20پىرسەنت ئوقۇغۇچى ئوقۇشنى خالامدىكىن تاڭ.بۇنى بىلىپ بولماق تەس. بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلار مەكتەپتىن چىقىۋالسا، ئۆزىنى بەك ئەركىن ھىساپلاپ، خۇددى تۈرمىدىن قۇيۇپ بىرىلگەن جىنايەتچىلەردەك خوش بۇلۇپ كىتىدىكەن. بۇ نىمە قىلغىنى ياشلىرىمىزنىڭ! مەكتەپتە ئوقۇش شۇنچىلىك قورقۇنۇچلۇقمىدۇ؟ مىللىتىمىز ياشلىرىنىڭ توغرا مائارىپ قارىشى قاچانمۇ يۇقۇرى كۆتۈرىلەر؟ بۇنى بىرنىمە دىيىشكە كاللام يەتمىدى. مۇنبەرداشلارنىڭ  تېخىمۇ ياخشى بولغان تەكلىپ- تەۋىسسىيلىرىنى بىرىشىنى، بۇ ھەقتە مۇنازىرە ئېلىپ بېرىشىنى ئۈمىت قىلىمەن. رەخمەت  سىزگەگۇلزار خانىم، ياخشى -ياخشى تېمىلىرىڭىز ئۈزۈلۈپ قالمىغاي!

باھا سۆز

گۇلزار پىكىر قاتناشتۇرغىنىڭىزغا رەھمەت  يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:22

19

تېما

9

دوست

3323

جۇغلانما

ئەزىز مېھمان

Rank: 1

قىزغىنلىق
408 سەر
تىللا
88 دانە
تۆھپە
1684 سەر
شۆھرەت
444 سەر

مائارىپچىتىرىشچان ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 18:45:36|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مائارىپنى تەرەققى قىلدۇرۇش،گۇللەندۇرۇش بولسا دۆلەتنى،مىللەتنى تەرەققى قىلدۇرۇش،گۇللەندۇرۇش بۇلۇپ ھىساپلىندۇ،شۇڭا بارلىق ئوقۇتقۇچى،ئوستازلار ئۇزمىزدىكى چەكلىك بىلىمنى ئايماي ئۇقۇغۇچىلارنى ياخشى تەربىيلەيلى.

باھا سۆز

گۇلزار رەھمەت  يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:22

482

تېما

22

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

ئالى باشقۇرغۇچى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
5663 سەر
تىللا
1765 دانە
تۆھپە
6469 سەر
شۆھرەت
4269 سەر

مۇنبەر باشلىقىتىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاجەۋھەر ئەزابايقاش شائىرىتۆھپىكار باشقۇرغۇچىبابقاش يازغۇچىسى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:20:24|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
گۈلزار بۇ تىما ئارقىلىق مائارىپتىن ئىبارەت بۇ مۇقەتدەس ئۇرۇننى ناھايتى ئۆتكۈر تىللار ئارقىلىق ياخشى مەدىيلەپسىز . مەن ئويلايمەن . مائارىپ ،مىللىي مائارىپىمىزنى تۇلۇق گۈللەندۈرۈپ روناق تاپقۇزۇشتىكى مۇھىم ئۇرۇن دەپ قارايمەن . مائارىپنى تەرەققى قىلدۇرۇش ۋە گۈللەندۈرۈش . بىز ئۇقۇتقۇچىلارنىڭ مۇقەتدەس بۇرچى دەپ قارايمەن . بىراق  ئۇقۇتقۇچىلار ئىچىدە ئۈزى بىلىم بىرۋاتقان ئۇقۇغۇچىلارنى ئەتىراپلىق تەربىيلىمەسلىك . ئۇلارنى  ئۆز بالىسىدەك كۈينۈپ دەرىس ئۈتىدىغان ياخشى ئۇقۇتقۇچىلار ئىنتايىن ئاز تېپىلىدۇ. ئۇقۇتقۇچىلار مائاش ئېلىش ئۈچۈنلا خىزمەت قىلىدىغان . كەلگۈسى ئۆسمۈرلەرنى ياخشى تەربىيلىمەيدىغان . ئۇنىڭغا سەل قارايدىغان ناچار ئەھۋاللار ھېلى ھەم مەۋجۇت . شۇ مائارىپچىلاردا بىر سائەتلىك دەرىستە . دەرىسنى - ئىچى - ئىچىدىن قىززىپ ئۈتۈش جەھەتلەردە تېپىلىدىغان ئۇقۇتقۇچىلار ئىنتايىن ئاز . شۇڭا بىز ئۇقۇتقۇچىلار ئۈزىمىزنىڭ بۇ شەرەپلىك مۇقەتدەس بۇرچىمىزنى  ئۈنتۇپ قالماي  ئۈزىمىزنىڭ كەسپىي ساپاسىنى ھەقىيقى ئۆستۈرۈپ . ۋەتەننىڭ كەلگۈسى ئۈمۈدى بولغان ئۇقۇغۇچىلارنى ئەتىراپىق تەربىيلىشىمىز لازىم . ئۇقۇغۇچىلارغا كۈينەيلى . ئۇلارغا ياخشى بىلىم بىرىپ . ياخشى بولغان نوختىلىق ئالىي مەكتەپلەرگە ئۈتۈش ئۈچۈن  بىز بارلىق ئۇقۇتقۇچىلار تىرشايلى . ھازىرقى مائارىپىمىزنىڭ تەرەققىياتىدىن  ئېغىز ئىچىش ھازىرچەتۇلۇق دىيەرلىك ئەمەس دەپ قارايمەن . رەخمەت سىزگە

باھا سۆز

گۇلزار بۇ پارچە مېنىڭ ئەمەس ،ئوبدان ئوقۇڭ .  يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:22
ئۇقۇتقۇچىلارغا مۇناسىۋەتلىك تىمىلارنى كوپ يوللىشىڭلارنى تەۋسىيە قىلىمەن
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن

197

تېما

20

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

مۇنبەر باشلىقى

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

قىزغىنلىق
3144 سەر
تىللا
483 دانە
تۆھپە
8029 سەر
شۆھرەت
3085 سەر

تىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاجەۋھەر ئەزابايقاش شائىرىبايقاش قىزىقچىسى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:42:15|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بايقاش مائارىپ  تورىنىڭ خاسلىقىنى  ئىپادىلەيدىغان  ياخشى تىما يوللاپسىز،   مائارىپ  سىزنىڭ   ، بىزنىڭ  ۋە ئۇلارنىڭ  قوللىشىغا  مۇھتاج.    رەھمەت  سىزگە.

باھا سۆز

گۇلزار رەھمەت  يوللىغان ۋاقتى 2013-1-16 20:51
مۇنبەرنىڭ  سەھرى جىمجىت  ئىدى ھازىر  كەچلىكىمۇ جىمجىت بوپ قالدىغۇ؟
ئىناۋەتسىز قەۋەت،بۇ تېما ئۆچۈرۈلگەن

6

تېما

2

دوست

1163

جۇغلانما

ئەزىز مېھمان

Rank: 1

قىزغىنلىق
215 سەر
تىللا
10 دانە
تۆھپە
311 سەر
شۆھرەت
252 سەر

مائارىپچى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-17 23:49:20|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەن توغرا ئويلىيالمىدىممۇ ياكى ئىددىيەم قالاقمۇ بىلمىدىم،مەن ھازىرقى، ماتىماتىكا دەرىسىنى خەنزۇتىلىدا سۆزلەپ ،ئۆزلەشتۈرگۈزۈش سىياسىتنى يولغا قويغانلار  كىچىكىدە ماتىماتىكا دەرىسىنى ئاناتىلىدىن باشقا تىلدا ئۈگەنگەن بولغىيمىدى؟
ئادەم ياشلىق ۋاقتىدىن باشلاپ تۇغرا نىيەت ۋە ياخشى ئەخل ...

234

تېما

57

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

ئالى باشقۇرغۇچى

Rank: 8Rank: 8

قىزغىنلىق
5094 سەر
تىللا
905 دانە
تۆھپە
9305 سەر
شۆھرەت
4212 سەر

تىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاجەۋھەر ئەزابايقاش قوغدىغۇچىسىبايقاش شائىرىبابقاش يازغۇچىسىبايقاش مەلىكىسىدادىل ئەزا ئوردىنى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-18 12:12:25|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ تېمىنىڭ داۋامى يوللاندى

بىز دائىم « ئۈمىد سىلەردە »  دىگەن سۆزنى پۈچەكلەشتۇرۇپ  سۈيئىستىمال قىلىپ ،ئۇنى ئەۋلادلىرىمىز ئالدىدىكى جىنايەت خاراكتىرلىك بىپەرۋالىقىمىزنى ئاقلايدىغان پۇچەك بىر سۆزگە ئايلاندۇرۋېلىشقا ئادەتلەنگەن . ئۆزىمىز قىلىشقا تىگىشلىك تالاي - تالاي ئىشلارنى قىلماي ، « ئۈمۈ د ھسىلەردە دەپ قويۇپ كەلگۈسى ئەۋلادلارغا دۆڭگەۋېرىمىز - دە ، مەسئۇليەتلەردىن توختاۋسىز ئۆزىمىزنى ئېلىپ قېچىپلا كۈن ئۆتكۈزىمىز . بىز تاشلىۋەتكەن مەسئۇليەتلەر يىغىلىپ تاغ بولۇپ كىيىنكى ئەۋلاتلىرىمىزنىڭ يەلكىسىنى باسسا ، ئۇلار قايسى بىر «ئۈمىد »لىرىمىزنى ئاقلاپ بولالالىسۇن ؟ تەرەققىيات سۈرئىتى بۇرۇنقىدەك ئېزىلەڭگۈلۈك ئەمەس ، بەلكى قۇتراپ تۇرغان ھالەتكە كۆچكەن بۈگۈنكى  دەۋىردە سۈبھىسىزكى  بىر يىلىق كېچىكىش تارىختىكى مىڭ يىلللىق كېچىكىش بىلەن باراۋەر تۇرسا ، بىز يەنە قايسى يۈزىمىز بىلەن ئۆزىمىز قىلالمىغان ئىشلارنىڭ ھەممىسىنى بولۇمسىز ئاتىلارنىڭ پۇشتىدىن تۆرۈلۈپ قالغانلىقى ئۈچۈنلا تەلەيسىز بولۇپ قېلىۋاتقان پەرزەنلىرىمىزگە دوڭگەۋىرىدكەنمىز ؟ لەتىپىلەردە ئېيتىلغاندەك كىم ئۇتسا ، شۇ ئۆرۈپ ئوينايدىغان بۆزەك  بالىنىڭ ئورنىغا چۈشۈپ قالغان شور پىشانە پەرزەنتلىرىمىز ، تاپقان بالىلىرىغا ئىگە بولالمايدىغان  ئىشەكنىڭ ئورنىغا چۈشۈپ قالغان ئاتىلىرىدىن يىرگىنىشكە مەجبۇر بولسا ، بىزگە ۋىژدانە بۇنىڭدىنمۇ ئارتۇق جازا بولامدۇ ؟ شۇڭا قىسقىغىنە ئەللىك يىل ئىچىدە ئۇرۇش خارابىلىرى ئىچىدە دەس تۇرۇپ ، دۇنيادىكى ئەڭ تەرەققى تاپقان مىللەتكە ئايلىنىپ ، ئاسىيا قىتئەسىددىن چىقىپ قالغان ئەڭ كاتتا مۆجىزىگە ئايلانغان ياپۇنلار « نەسلىڭگە تايانغىچە ، تەربىيەگە تايان » دەپ بىكار ئېيتمىغان . بىزدىمۇ « ياغاچنى رەندە تۈزەيدۇ ، ئادەمنى تەربىيە » دىگەن گەپ بارغۇ ؟ دەرۋەقە ، « ئالىم بولۇشتىن ئادەم بولۇش قىيىن » ( تۈرك ماقالا ) . تۇرغان تۇرقىمىز ئادەمگە ئوخشىغانغىلا ھېساپمۇ ؟ ئەقىل ۋە پەزىلەتتىن مەھرۈم ئادەمنى قانداقمۇ ئادەم دىگىلى بولسۇن ؟ چۈنكى ، « ئادەم پەقەت ئەقلى تۈپەيلىدىنلا ئادەمدۇر » (بو ئاست ) . شۇنداقلا « ئەقىللىق كىشىلەر بىباھا قامۇس » ( گىيو تى ) . ئەقىلسىز بارلىق مۇھتاجلىقنىڭ ئانىسى ، چۈنكى ، « قەيەردە ئەقىل يېتىشمەيدىكەن ئۇ  يەردە ھەممە نەرسە يېتىشمەيدۇ » ( خالىفا كىس ). ئۇنىڭ ئۈستىگە« ھەر بىر كىشى ئۆز ئەقلىي كامالىتى ئۈچۈن جەمىيەتكە قەزداردۇر » ( چېر نىشى ۋىسكى). گەرچە بىزدە « ئانا سۈتى بىلەن كىرمىگەن ئەقىل ، كالا سۈتى بىلەن كىرمەس » دىگەندەك ئىرسىيەت خۇراپىلىقى  ئېغىر بولسىمۇ ، لېكىن مائارىپ تەربىيەسى ئارقىلىق ھايۋانى ئادەمنى ھەقىقى ئادەمگە ئايلاندۇررۇش تامامەن مۈمكىن . خەلقىمىز ئىلگىرى « ئاي  تۈندە كىرەك ،ئەقىل كۈندە » دىگەن تەمسىلنى ئېغىزدىن چۈشەرمەيدىغان خەلىق بولسىمۇ ، بىراق ئەقىلنىڭ رولى ھەسسىلىپ كۈچىيىپ كەتكەن بۈگۈنكى كۈندە ئەقىلگە بولغان ئېتىۋارسىزلىقنىڭ پاتقاقلىرىغا مىلىنىپ قالغان قۇرۇتلار توپىغا ئايلىنىپ قېلىۋاتىدۇ . دانالار ئېيتقاندەك « ئەقىلدىن مەھرۈم باش سۇسىز بۇلاققا ، ھاياسىز خوتۇن تۈزسىز تائامغا ، ئىلىمگە ئەمەل قىلمىغان ئالىم خۇشپۇراق ، ئەمما گۈلى يوق بوستانغا ئوخشايدۇ » ( بولموين ) . يەنە كېلىپ « بىر سائەت ئەقىل تاپماي قايمۇقساڭ ، بىر ئەسىر ئەخمەق بولىسەن » ( روس ) . «ئىلىم - مۈلكى يوق كىشىگە تۈگىمەس بايلىق ، نەسەبىسىز كىشىگە ئۈزۈلمەس نەسەب »( يۈكنەكى ) تۇرسا بىز يەنە « ئۆچكىگە ياغ  ياراشماپتۇ » دىگەندەك قانچانغىچە مائارىپ بىلەن شوغۇللىنىشنى قوساق ئىنقىلابىنىڭ قايمۇقتۇرۇشلىرىغان بەدەل قىلىپ تېگىشۋېتىمىز ؟ قوساق غېمىنىمۇ ئۆز ئىچىگە ئالغان بارلىق بەختسىزلىكنىڭ ئانىسى دەل - بىلىمسىزلىك ، ئەكسىچە ، « بىلىم - دوزاق ئىشىكىنى پېچەتلەيدىغان تامغا » ( يۈسۈپ خاس ھاجىپ ) . يەنە كېلىپ « ئىلمى يوق كىشى ، قېنى يوق مۇردىغا ئوخشايدۇ » ( خاراباتى ) ، بىلىمسىزلىك بىزنى داغدا قويىۋاتقان بارلىق خۇراپاتلىقلارنىڭ ئانىسى تۇرسا ، ئۇ قاچانغىچە بىزگە دورا بولۇپ قېلىۋېرىدۇ ؟ دانالار توغرا ئېيتىدۇ : « ئىلىم ھەم باقىيدۇر ، ھەم ئەبەدى ئۇ ، ئىلىمدىن باشقىسى سىۋەتتىكى سۇ ؛ ئىلىمسىز كىشى نىمە ، ھايۋان پەقەت ، جانسىز تەن ، بېزەكلىك ئايۋان پەقەت » ( بىنايى ) « بىلىم دۆلەت - كىيىم سۆلەت » دەپ قارايدىغان بىر تۇيغۇن ئەلنىڭ بۈگۈنكى پەرزەنتلىرى يەنە نىمە دەپ ئۆزىمىزنى ۋە پەرزەنتلىرىمىزنى تەربىيلەشكە تىگىشلىك بولغان ئازغىنا پۇللىرىمىزنى بەدخەجلىك قىلىپ  ئەيش - ئىشرەت ۋە سۆلەتۋازلىققا خەجلەپ ئىسراپ قىلىۋېتىدىغاندىمىز ؟ . سوئاللار تالاي - تالاي . بىراق ، بارلىق سۇئاللارغا ئەڭ ئاخىرقى ھەل قىلغۇچ جاۋاپ يەنىلا مائارىپ مەسىلىسىگە كۆڭۈل بۆلۈشتىن باشقا نەرسە ئەمەس .

داۋامى  بار ...
ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىقىزغىنلىقتىللاتۆھپەشۆھرەتيىغىشسەۋەبى
سىرداش + 3 + 4 + 4 + 3ياخشى تېما.

ھەممە باھا نومۇرى : قىزغىنلىق + 3 تىللا + 4 تۆھپە + 4 شۆھرەت + 3  باھا خاتىرىسى

197

تېما

20

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

مۇنبەر باشلىقى

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

قىزغىنلىق
3144 سەر
تىللا
483 دانە
تۆھپە
8029 سەر
شۆھرەت
3085 سەر

تىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاجەۋھەر ئەزابايقاش شائىرىبايقاش قىزىقچىسى

يوللىغان ۋاقتى 2013-1-19 19:34:32|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بايانلارنى  ئۈزۈلدۈرمەي  يوللاپ  تۇرۇشىڭىزنى   ئۈمۈت قىلىمىز.
مۇنبەرنىڭ  سەھرى جىمجىت  ئىدى ھازىر  كەچلىكىمۇ جىمجىت بوپ قالدىغۇ؟
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،350804577 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园

يانفۇن|بايقاش ھەمكارلىق ئېلانلىرى|ياردەم سوراش|baykax( 新ICP备13000497号 )

ئالاقىلىشىش چ چ نومۇرى

GMT+8, 2013-3-11 14:08, Processed in 0.469876 second(s), 47 queries.

Powered by Discuz! X2.5 Licensed(NurQut Team)

© 2001-2012 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش