كۆرۈش: 347|ئىنكاس: 0

5-يىللىق تىل ئەدەبىيات ئىمتاھان سۇئالى

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
-يىللىق تىل-ئەدەبىيات ماۋسۇملۇق ئىمتاھان سۇئالى
1-سۇئال ئاساسىي بىلىملەر(65نومۇر)
1)سانلارنىڭ ھەربىر تۈرىدىن بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ.(8نومۇر)
ئاددىي سان            مۇرەككەپ سان
ساناق سان          مۆلچەر سان
كەسىر سان         ئالماش سا ن       
تەقسىم سان                 رەۋىش سان
2)«كىتاب»دىگەن سۆزنى ئالتە كىلىش قوشۇمچىسى بىلەن تۈرلەڭ.(4نۇمۇر)

3)خالىغان بىر مۇرەككەپ ساننى جۈملە ئىچىدە كەلتۈرۈپ ،بىرجۈملە تۈزۈڭ. (4نۇمۇر)

4)تۆۋەندىكى جۈملە ئىچىدىكى سانلارنى تېپىپ ،ئاستىغا سىزىڭ ھەمدە قانداق سان ئىكەنلىكىنى تىرناق ئىچىگە يېزىڭ.(4نومۇر)
(1)مەن بازاردىن بەش دەپتەر ،ئىككى قەلەم سېتىۋالدىم. (                         )
(2)بىزنىڭ ئائىلە بۇيىل 1850كىلوگىرام ئاشلىق ئالدى.  (                         )
(3)مەن دوستۇمنى بىر سائەت ساقلىدىم.               (                          )
(4)بىزنىڭ سىنىپتا 26نەپەر ئوقۇغۇچى بار.             (                         )
5)تەلەپ بۇيىچە بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ. (4نومۇر)
(1)دادام (                                  )ئېلىپ كەلدى.( كۆچمە مىقدار سۆزىنى يېزىڭ.)
(2)مەن مەكتەپتىن ئۆيگىچە (                    )يۈگۈردۈم. (خاس  مىقدار سۆزىنى يېزىڭ.)
(3)ئانام (                                  )ئىچتى .      ( كۆچمە مىقدار سۆزىنى يېزىڭ.)
(4)مەن بازاردىن (                    )ئالدىم  .             (خاس  مىقدار سۆزىنى يېزىڭ.)
6)بوش ئورۇنغا مۇۋاپىق سۆز قويۇپ سۆز بىرىكىمىسى تۈزۈڭ.(4نومۇر)
قەھرىمانلارچە                                  پىداكارلىق بىلەن
        ئەسلىمىلەر                  مودا كىيىم             
7)تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ يېقىن مەنىسىنى يېزىڭ.(4نومۇر)
(1) زەخمەت   (                  ) (2)مۇلاقەت (                        )
(3)سىينە (                       )   (4) دائىمان (                       )
(5)مۇردا (                      )   (6)نېمەت  (                           )
(7) مەردانە (                    )(8)  ئىپار  (                            )
8)توغرا جاۋاپنى تاللاڭ. (5نومۇر)
(1)«ۋەتەن ئىشقى»دىگەن شېئىرنىڭ ئاپتۇرى(          )
A   .ئەل فارابى              B . ۋەلى كېرىم كۆكئالىپ
C.گوركىي                D.ئوسمانجان ساۋۇت
(2)سانلار تۈزۈلىشىگە قاراپ   (              ) تۈرگە بۆلىنىدۇ.
A   .      بىر تۈرگە بۆلىنىدۇ      B . ئىككى تۈرگە بۆلىنىدۇ
C. ئۈچ تۈرگە بۆلىنىدۇ                D.تۆت تۈرگە بۆلىنىدۇ
(3)«مۇبادا چاڭ- توزان بولمىسا »دىگەن تىكىسىتتە ئاساسلىقى (           )
A .چاڭ –توزاننىڭ ھېچقانداق پايدىسى يوقلۇقى سۆزلەنگەن  B . چاڭ-توزاننىڭ زىينى سۆزلەنگەن  
C.چاڭ –توزاننىڭ بەلگىلىك دەرىجىدە پايدىسى بارلىقى سۆزلەنگەن     
(4) «ۋەتەن ئىشقى»دىگەن شېئىردىكى «سىز»بولسا : (         )
A   . ئانانى كۆرسىتىدۇ      B . دادىنى كۆرسىتىدۇ
C. يۇرتىنى كۆرسىتىدۇ               D.قېرىنداشلىرنى كۆرسىتىدۇ.
(5)«ۋەتەن ئىشقى »دىگەن شېئىرنى ئەل فارابى (                )يازغان.
A   .  ئۆز يۇرتىدا يازغان      B . ساياھەتكە چىققاندا يازغان
C. چەتئەلدە تۇرىۋاتقاندا يازغان               D.ئوقۇۋاتقاندا يازغان
9) بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ.(5نومۇر)
(1)  (        ) ۋە (            )نىڭ ھېسابلاش بىرلىكىنى بىلدۈرىدىغان سۆز تۈركۈمى مىقدار سۆز دەپ ئاتىلىدۇ.
(2)ئۆزىنىڭ (               )نى يوقۇتۇپ،(                     )ۋەزىپىسىدەكەلگەن سۆز كۆچمە مىقدار دەپ ئاتىلىدۇ.
(3) ھۆرمەتلىك ئۇستاز                                                ، دېدى فارابى ئويلىمىغان يەردىن.
10)جۈملە تۈزۈڭ.(12نومۇر)
(1)بىرى    .........يەنە بىرى....

(2)باتۇرلارچە
(3) ھالاكەت
(4) تۇتىيا
11)ئانا يۇرت توغىسىدىكى ماقال –تەمسىلدىن تۆتنى يېزىڭ (8نۇمۇر)




2-سۇئال ئوقۇپ تەھلىل قىلىڭ.(15نۇمۇر )
(1)ئىپار چىچەك ،ئىپار غۇنچە ئىپار گۈل ،
يۇيىۋەتسۇن دىلدىن ھىجران دېغىنى.
  
(2)ئەينى ۋاقىتتا ئۆزەمنىڭ ھەقىقەتەن تەلەيلىك ئىكەنلىمىنى ھىس قىلدىم.

(3)سۇپىرىخان ئانا نېمە ئۈچۈن ئۆزىنى غېرىپ ھىس قىلىدۇ؟
(4)لاڭياشە ن تېغىدىكى بەش قەھرىماننىڭ ۋۇجۇدىدىن سىز نېمىنى ھىس قىلدىڭىز؟

(5)«تاشلاندۇق كەپىدە جەسەت يېرىش » دىگەن تىكىستتە نېمە سۆزلەنگەن؟

3.سۇئال :يېزىقچىلىق مەشىقى (20نومۇر)   (تۆۋەندىكى ئىككى تېمىنىڭ بىرنى تاللاپ ماقالە يېزىڭ)
(1)«غېرىپ ئانا»دېگەن تىكىستنىڭ ئاخىرىدا نۇرغۇنلىغان كۆپ چىكىپ قويۇلغان سىز داۋامىنى داۋاملاشتۇرۇپ يازالامسىز؟
(2) ئاتا-ئانا بىلەن پەرزەنت ئوتتۇرسىدا بەزى ئۇقۇشماسلىقلار بولۇپ تۇرىدۇ.سىزئاتا –ئانىڭىزنى چۈشەنمەي ياكى ئاتا-ئانىڭىز سىزنى چۈشەنمەي قالىدىغان ۋاقتلار بولۇپ باققانمۇ؟مۇشۇ مەزمۇندا بىر پارچە ماقالە يېزىڭ.(تېمىسنى ئۆزىڭىز بەلگىلەڭ)















baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ئىنكاس يازغانلار بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يازغان
  • ھېچكىم ئىنكاس يازمىغان ئوخشايدۇ ...
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش