كۆرۈش: 341|ئىنكاس: 0

قىيسىق مۇناردىكى تەجرىبە

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]
دەرس ئۆتۈش ۋاقتى:     يىلى     ئاينىڭ     كۈنى

دەرس تىپى        يېڭى ئۇقۇم دەرسى
دەرس تېمىسى
        قىيسىق مۇناردىكى تەجرىبە
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى
بىلىم ۋە ماھارەت: ئەسەرنىڭ ئاپتۇرى،ژانىرى،مەزمۇنى ۋە ۋەقەلىكىنى ئىگەللىۋېلىش.
2.جەريان ۋە ئۇسۇل:تېكىستنى ئوقۇش جەريانىدا ئۇچرىغان يېڭى سۆزلەرگە ئىزاھات بېرىلدۇ.گالىلىيغا مۇناسىۋەتلىك بىلىملەر يەتكۈزۈلدۇ.ئوقۇغۇچىلار ئالدىن تەييارلاپ كەلگەن ماتىرياللار ئاساسىدا دەسلەپكى قەدەمدە گالىلىي توغرىسىدا چۈشەنچە بېرىلدۇ.
3.ھېسسىيات،پوزىتسىيە ۋە قىممەت قارشى:گالىلىيدەك توختىمەي ئىزدىندىغان ئېسىل پەزىلەتنى يېتىلدۈرۈش تەربىسى بېرىش.
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى ھەل قىلىش
        مۇھىم نۇقتا: ئەسەرنىڭ ئاپتۇرى،ژانىرى،مەزمۇنى ۋە ۋەقەلىكىنى ئىگەللىۋېلىش.گالىلىي توغرىسىدا چۈشىنچىگە ئىگە قىلىش.
قىيىن نۇقتا:
چۈشەندۈرۈشنىڭ بەزى ئۇسۇللىرى بىلەن تۇنۇشىۋېلىش.
ھەل قىلىش:
مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش ۋە يىتەكلەش.
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى
        ئىلىكتىرلەشكەن ئوقۇتۇش ئۆيى.
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش شەكلى
        يېتەكلەپ، مەشىقلەندۈرۈپ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش شەكلى.
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى)

1. تەييارلىق سىناق لايىھىسى بۇيىچە دەرىسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.
1) ھەممەيلەن بىرلىكتە گالىلىينىڭ بۈيۈك نىيەت بلەن ئىلىم- پەن ئۈستىدە ئىزدەنگەن يۈرەك رېتىمى ۋە ئاياق تىۋىشىگە قۇلاق سېلىپ ھەممىنى ھەيران قالدۇرىدىغان ئىجادىيەت خىتاپنامىسى ۋە ئاجايىپ ئىدىيلىرىدىن ھۇزۇر ئالايلى.
2) تىكىست ئۆلگە قىلىپ بىر قېتى ئوقۇپ بىرىلىدۇ.
2. يېڭى سۆزلەرنىڭ مەنىسىگە ئىزاھات بىرىلىدۇ.شۇنداقلا جۈملە تۈزدۈرلىدۇ.مۇناسىۋەتلىك بەزى مەسىلىلەرنى چۈشەندۈرۈش ئۈچۈن فېزىكا ئۇقۇتقۇچىسى تەكلىپ قىلنىدۇ.
1) ئاسترونوم- ئاسترونومىيە ئالىمى، مۇتەخەسىسى؛ ئاسمان جىسىملىرىنى تەتقىق قىلغۇچى. 2) نوپۇز- ئىززەت- ئابرۇي، تەسىر. 3) ئىنجىل- ئاللاھتىن ئەيسا پەيغەمبەرگە ئەۋەتىلگەن دەپ قارىلىدىغان خرىستىئان دىنىنىڭ مۇقەددەس كىتابى. 4) مېدىتسىنا- كېسەللىكەر، ئۇلارنى داۋالاش ۋە ئالدىنى ئېلىش ھەققىدىكى پەنلەر يىغىندىسى.
3. سىز گالىلېينى تونۇمسىز
گالىلىي( 1564-1642 ) ئىتالىيەلىك ئۇلۇغ فېزىك ھەم ئاستىرونوم.
ئىلىم- پەن ئىنقىلابىنىڭ پىشىۋاسى. ئۇ ماتىماتىكا، فېزىكىنى ئەتىراپلىق تەتقىق قىلىپ ئىنسانىيەتنىڭ ئالەم بوشلىقىدىكى بىلىشىنى  كىڭەيتكەن.   

1) گالىلىينىڭ سۈرىتى كۆرسۈتىلىدۇ.
2) گالىلېينىڭ قانداق دەۋردە ياشىغانلىقىنى ئېيتىپ بېرەلەمسىز
3) ئۇنىڭ مىجەز- خاراكتېرى قانداق؟
4. ئىزدىنىش ۋە مەشىق ئاساسىدا مۇھاكىمە ئېلىپ بېرىلىدۇ.
    گالىلېي تىنماي تەجرىبە قىلاتتى. ھەتتا كىچىك چاغلىرىدىمۇ ئاسانلىقچە نوپۇزغا ئىشىنىپ كەتمەيتتى.
     ئۇ ھەقىقەتنىىڭ يولى ــ ئارىستوتېلنىڭ ئەسەرلىرىنى يادلاشقا تايىنىشتا ئەمەس، بەلكى «تەبىئەت دۇنياسىدىن ئىبارەت بۇ گۆھەر كىتاب››نى ئۆگىنىشتە ئىكەنلىكىنى بايقىدى.
1) يۇقىرىقى پارچىدىن نېمىنى چۈشەندىڭىز؟
2) گالىلېينىڭ تەجرىبىسى  نېمىنى ئىسپاتلىدى؟
3) بۇ تېكىستتە يېزىلغان گالىلېينىڭ ئىككى قېتىملىق بايقىشى قايسىلار؟ گالىلېي بۇلارنى قانداق ئىسپاتلاپ چىقتى؟
   4)  سىزمۇ گالىلېيغا ئوخشاش مەلۇم ئىشلاردا سوغۇق مۇئامىلىگە، كەمىسىتىلىشكە ئۇچراپ باققانمۇ؟ بۇندىن كېيىن قانداق قىلىشنى ئويلاۋاتىسىز؟
5) گالىلېينىڭ پىسا مۇنارىدىكى تەجرىبىسى سىزگە قانداق تەسىرات ئاتا قىلدى؟
تاپشۇرۇق
        مەشھۇر شەخىسلەرگە ئائىت ماتىرىيال توپلاپ كېلىڭ.
دوسكا لايىھىسى
               قىيسىق مۇناردىكى تەجرىبە
                                ¬- گالىلىي( 1564-1642 )
                                نۇپۇزغا ئىشەنمەسلىك
بىلىم ئىگىلەشتە             بىرىلىپ تەتقىق قىلىش
                               ئۆزىگە ئىشىنىش
                               قىيىنچىلىقتىن قورقماسلىق
دەرستىن كېيىنكى
قايتا ئويلىنىش
       
گۇرۇپپا مەسئۇلى پىكىرى ۋە ئىمزاسى       

                           2014年11月  日



                                                                           
ۋاقتى         يىلى        ئاينىڭ        كۈنى
دەرس تېمىسى
        قىيسىق مۇناردىكى تەجرىبە بايان ماقالىسى، ياردەمچى سۆزلەر
ئوقۇتۇش نىشانى ۋە ئۆگىنىش نىشانى
        بىلىم ۋە ماھارەت 1.گالىلىينىڭ يېڭىلىق يارىتىشقا جۈرئەت قىلىش روھىنى ئىگىلىۋېلىش. بايان بىلەن تەسۋىرنى بىرلەشتۈرۈشنى ئۈگىنىۋېلىش.
جەريان ۋە ئۇسۇل: ئۇقۇغۇچىلارنىڭ مۇلاھىيزە قىلىش قابىلىيتىنى يىتىلدۈرۈش. شۇنداقلا چۈشەندۈرۈشنىڭ بەزى ئۇسۇللىرى بىلەن تۇنۇشىۋېلىش.
ھېسسىيات ۋە قىممەت قارشى؛ گالىلىيدەك توختىمەي ئىزدىندىغان ئېسىل پەزىلەتنى يېتىلدۈرۈش تەربىسى بېرىش.
ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نۇقتا، قىيىن نۇقتا ۋە ئۇنى ھەل قىلىش
        مۇھىم نۇقتا:
گالىلىينىڭ يېڭىلىق يارىتىشقا جۈرئەت قىلىش روھىنى ئىگىلىۋېلىش. بايان بىلەن تەسۋىرنى بىرلەشتۈرۈشنى ئۈگىنىۋېلىش.
قىيىن نۇقتا:
مۇلاھىزە قىلىش قابىلىيتى، چۈشەندۈرۈشنىڭ بەزى ئۇسۇللىرى بىلەن تۇنۇشۇش.
ھەل قىلىش:
مىسال بىلەن چۈشەندۈرۈش ۋە يىتەكلەش.
ئوقۇتۇش ۋاسىتلىرى
        ئىلىكتىرلەشكەن ئوقۇتۇش ئۆيى.
ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش شەكلى
        يېتەكلەپ، مەشىقلەندۈرۈپ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى؛
ئىزدىنىپ ئۆگىنىش، ھەمكارلىشىپ ئۆگىنىش شەكلى.
ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايىھىلىنىشى (ئوقۇتۇش مەزمۇنى، ئاساسى بىلىمنى يىغىنچاقلاش ۋە ئىقتىدار سىناش سۇئاللىرى)

1. تەييارلىق سىناق لايىھىسى بۇيىچە دەرىسكە باشلاپ كىرىلىدۇ.
1) گالىلي تۇنجى بۇلۇپ چىركاۋدا نىمىنى بايقىدى؟ ئو ئۈيىگە بېرىپ قايسى ئىشنى قىلماقچى بولدى؟ ۋە نىمە ئىشلارنى قىلدى؟
2) گالىلي تۇنجى تەجىربىسى ئارقىلىق قايسى پىرىنىسىپنى بايقىدى ؟ قانداق قىيىنچىلىقلارغا يۇلۇقتى؟  ئۇخىل قىيىنچىلىقلارنى قانداق يەڭدى؟
3) نبوشلۇقتىكى مۇزىكا نىمىنى كۆرسۈتىدۇ؟ گالىلىي  پىسا ئوۋىرستىتىدىن ئايرىلىپ بۇ يەرگە كىلىپ ئوقۇتقۇچىلىق خىزمىتىنى تاللىغان .ئۇنىڭ بۇخىل قىلمىشىدىن ئۇنى باشقىلار ياراتمىغانلىقى سەۋەبىدىن دەپ قاراشقا بۇلامدۇ ياكى باشقا سەۋەپلەر بارمۇ؟
4) دادىسى دەسلىۋىدە گالىليغا قانداق  ئۈمۈدلەرنى باغلىغان؟ نىمە ئۈچۈن دادىسى ئۈزىنىڭ بۇ ئۈمۈدىدىن نىمە ئۈچۈن ۋاز كىچىشكە   مەجبۇر بولدى؟
2. تۈۋەندىكى جۈملىلەرنى گالىلىيغا بىرىلگەن باھا دىيىشكە بۇلىدۇ.
1) بۇ باھالاردا گالىلىينىڭ قانداق روھى ماختالغان ؟
(ئوقۇغۇچىلار ئىختىيارى جاۋاپ بىرىدۇ.)
2) گالىلي باشقىلارنىڭ ھەدىسە پىكىر جەھەتتىن قارشىلىقىغا ئۇچىرايدىيۇ بىراق، يەنىلا ئۆز ئىرادىسىدىن قەتئىي ۋاز كەچمەيدۇ.بۇ خىل ھال گالىلىينىڭ قايسى خىل خاراكتىرىنى ئىپادىلەپ برىدۇ؟
3) ئەسەردە كىمنىڭ قانداق تۇرمۇشى ئەكىس ئەتكەن ؟ سىزنىڭچە ژانىرىنى قايسى تۈرگە تەۋە دەپ ئېيتساق توغرا بۇلىدۇ؟
3. بايان ماقالىسى ھەققىدە قىسقىچە چۈشەنچە بىرلىدۇ.
بايان ماقالىسى دىگەندە: بايان بىلەن تەسۋىر ئاساسى ئىپادىلەش ئوسۇلى قىلىنغان ئادەم بىلەن ۋەقە ئەكىس ئەتتۈرۈش ئۇبۇكتى قىلىنغان ماقالىلەرنى كۆرسۈتىدۇ.
1) بايان ماقالىسى ئادەتتە ئادەملەر ئاساس قىلىنغان بايان ماقالىسى، ۋەقەنى ئىپادىلەش ئاساسى ئىپادىلەش ئاساس قىلىنغان بايان ماقالىسى دەپ ئىككى تۈرگە بۈلىنىدۇ.
2) باياننىڭ ئالتە  خىل ئامىلى قايسى ؟
ئادەم ,ۋاقىت،  ۋەقە،  ئورون،  سەۋەپ، نەتىجە .
                      تىركەلمە
  ياردەمچى سۆزلەر:  باغلىغۇچى
                       يۈكلىمە

تاپشۇرۇق
        مەشھۇر شەخىسلەرگە ئائىت ماتىرىيال توپلاپ كېلىڭ.
دوسكا لايىھىسى
       قىيسىق مۇناردىكى تەجرىبە
                                ¬- گالىلىي( 1564-1642 )
                       تىركەلمە
  ياردەمچى سۆزلەر:  باغلىغۇچى
                       يۈكلىمە
دەرستىن كىيىنكى تەسىرات:






ئوقۇتۇش گورۇپپا باشلىقىنىڭ پىكرى:

baykax - بايقاش ئەسكەرتمىسى

ئالاھىدە ئاگاھلاندۇرۇش:

بايقاشتىكى ماتېرىياللارنى چۈشۈرۈپ ئىشلەتكىنىڭىز شۇ ماتېرىيالنىڭ سىزنىڭ بولۇپ قالغانلىقىنى بىلدۈرمەيدۇ. سىزنىڭ پەقەت پايدىلىنىش ھوقۇقىڭىز بولىدۇ. تور بىتىمىز تەمىنلىگەن ھەرقانداق بىر ماتىريالنى تور بىتىمىزنىڭ ماقۇللىقىنى ئالماي تۇرۇپ،ھەرقانداق بىر توربەت،بىلوگ،ياكى ھەقسىز تور دىسكىسى قاتارلىق ۋاستىلەردىن پايدلىنىپ شەخىسلەرنىڭ ئۆزئالدىغا تارقىتىشىغا يول قويۇلمايدۇ. ئەگەر مۇشۇنداق ئەھۋال بايقالسا مۇناسىپ قانۇنى جاۋاپكارلىقنى ئۆز ئۇستىڭىزگە ئالىسىز. باشقىلارنىڭ ئەمگىكىنى قەدىرلەڭ.

ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟

ئاپتور ۋە ئەڭ يېڭى 10 ئىنكاسقا مۇناسىۋەتلىك يېڭى تېمىلار

ئىنكاس يازغانلار بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يازغان
  • ھېچكىم ئىنكاس يازمىغان ئوخشايدۇ ...
ئانا تىلىمىزنى قەدىرلەپ، يوللاش كۇنۇپكىسىنى بېسىشتىن بۇرۇن ئىنكاس ئىملاسىنى تەكشۈرۈپ كۆرۈڭ. ئاپتۇماتىك ئىملا تەكشۈرۈش ئۈچۈن:بۇ يەرنى بېسىڭ

ئىنكاس يوللاش

كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولىمەن

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
مەدەنىيەتلىك تور مۇھىيتى ھازىرلاپ ،ناچار ئۇچۇرلارنى پاش قىلىڭ. QQ:360805095،1823308556 ،E-mail:baykax@163.com

ئولۇغ ۋەتىنىمىزنى قىزغىن سۈيۈپ، گۈزەل يۇرت ماكان بەرپا قىلايلى! ! 热爱伟大祖国 建设美好家园


تېز ئىنكاسچوققىغا قايتىشسەھىپىگە قايتىش