جۇڭخۇا چوڭ ئائىلىسى ئوقۇتقۇچى :ئابدۇجېلىل مەمېتىمىن : ۋاقىتى دەرس تىمىسى :
خانى،قازاق،دەيزۇ،لىزۇ،لىسۇ (1-سائىتى) مەزمۇنى : خانى، دەيزۇ قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ياشاش ئادىتى ۋە قىسقىچە ئەھۋالى توغرىسىدا بىلىملەر سۆزلەپ بىرىلىدۇ . يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش 1. سۇئال : خانى، دەيزۇ قاتارلىق مىللەتلەر توغرىسىدا سۆزلەپ بىرىڭ ؟ ئوقۇتۇش نىشانى خانى،قازاق قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ تارقالغان رايونى،تىل-يىزىق ۋە بايراملىرى بىلەن تونۇشۇپ چىقىش. بىلىم نىشانى خانى، دەيزۇ قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئەھۋالى توغرىسىدىكى بىلىملەرنى مۇستەقىل سۆزلەپ بىرىلەيدىغان بولۇش . ھىسيات ،پوزىتسىيە ،قىممەت قارشى مىللەتلەرنى چۈشىنىش ئۆرىپ -ئادەتلىرىگە ھۆرمەت قىلىپ ئىناق –ئىتتىپاق بولغان مىللەتلەر مۇناسىۋتىنى شەكىللەندۈرىشىمىز كىرەك . ئىقتىدار نىشانى خانى، دەيزۇ قاتارلىق مىللەتلەر توغرىسىدا بىر قەدەر ياخشى بولغان بىلىمگە ئىگە بولۇش ئوقۇتۇش جەريان ۋە ئۇسسۇل دەرس باشلىنىشتىن ئىلگىرى مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەسىرلەنگەن ناخشا ئوقۇتۇلىدۇ .ئاندىن خانى،قازاق قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئاساسى ئەھۋالى سۆزلەپ بىرىلىدۇ . 1. خانى مىللىتى يۇننەن ئۆلكىسىگە تارقالغان نوپۇسى 440مىڭ ئاساسەن دېھقانچىلىق بىلەن شۇغۇللىنىدۇ .پەلەمپەي ئېتىز تېرىشقا ماھىر . خانىلارنىڭ ئۆز تىلى ۋە يىڭىدىن ئىجات قىلىنغان يېزىقى بار .خانىلارنىڭ ئۆيلىرى موەۇغا ئوخشاپ كەتكەچكە ‹‹موگوسىمان ئۆي›› دەپمۇ ئاتىلىدۇ .ئۆكتەبىر بايرىمى ،ئىيۇن بايرىمى ،يىڭى گۈرۈچ تامىقى يېيىش بايرىمى قەتەرلىق بايراملىرى بار . 2.دەيزۇ مىللىتى –ئاساسلىقى يۇننەن ئۆلكىسىگە تارقالغان نوپۇسى 1مىلىيۇن 159مىڭ ،يىزا ئىگىلىگى بىلەن شۇغۇللىنىدۇ . ئۇلارنىڭ ئۆز تىلى ۋە يېزىقى بار .دەيزۇ چاغىنى ئۇلارنىڭ ئەڭ چوڭ بايرىمىدۇر 3ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئالاھىدىلىكىنى بىلىش تونۇشۇش ئۆز-ئارا ھەمكارلىشىش ئىتتىپاقىلىقىنى قوغىداش ھەر بىر جۇڭخۇا مىللىتى ئۈچۈن ئىتايىن موھىم ئەھمىيەتكە ئىگە
4-دەرس خانى،قازاق،دەيزۇ،لىزۇ،لىسۇ (1-سائىتى) 1.سۇئال :خانى مىللىتى توغرىسىدا سۆزلەپ بىرىڭ؟ 2.دەيزۇ مىللىتىنىڭ ئەڭ چوڭ بايرىمى قايسى ؟ كۆرسەتمە دەرسلىك كىتاپ ،خەرىتە ،كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكىنىسى تاپشۇرۇق : خانى مىللىتىنىڭ ئالاھىدىلىگىنى يېزىپ كىلىڭ ؟ دەرس ئەسلىمىسى تەستىق پىكىرى:
جۇڭخۇا چوڭ ئائىلىسى ئوقۇتقۇچى :ئابدۇجېلىل مەمېتىمىن : ۋاقىتى
دەرس تىمىسى : 5-دەرس خانى،قازاق،دەيزۇ،لىزۇ،لىسۇ (2-سائىتى)
مەزمۇنى : لىزۇ،لىسۇ قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ياشاش ئادىتى ۋە قىسقىچە ئەھۋالى توغرىسىدا بىلىملەر سۆزلەپ بىرىلىدۇ . يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش 2. سۇئال : لىزۇ،لىسۇ قاتارلىق مىللەتلەر توغرىسىدا سۆزلەپ بىرىڭ ؟ ئوقۇتۇش نىشانى لىزۇ،لىسۇ قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ تارقالغان رايونى،تىل-يىزىق ۋە بايراملىرى بىلەن تونۇشۇپ چىقىش. بىلىم نىشانى لىزۇ،لىسۇ قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئەھۋالى توغرىسىدىكى بىلىملەرنى مۇستەقىل سۆزلەپ بىرىلەيدىغان بولۇش . ھىسيات ،پوزىتسىيە ،قىممەت قارشى مىللەتلەرنى چۈشىنىش ئۆرىپ -ئادەتلىرىگە ھۆرمەت قىلىپ ئىناق –ئىتتىپاق بولغان مىللەتلەر مۇناسىۋتىنى شەكىللەندۈرىشىمىز كىرەك . ئىقتىدار نىشانى لىزۇ،لىسۇ قاتارلىق مىللەتلەر توغرىسىدا بىر قەدەر ياخشى بولغان بىلىمگە ئىگە بولۇش ئوقۇتۇش جەريان ۋە ئۇسسۇل دەرس باشلىنىشتىن ئىلگىرى مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقى تەسىرلەنگەن ناخشا ئوقۇتۇلىدۇ .ئاندىن خانى،قازاق قاتارلىق مىللەتلەرنىڭ ئاساسى ئەھۋالى سۆزلەپ بىرىلىدۇ . 1. لىسۇ مىللىتى لىسۇلار ئاساسلىقى يۇننەن ئۆلكىسى بىلەن سىچۇەن ئۆلكىسىگە تارقالغان .نوپۇسى تەخمىنەن 635مىڭ ،يىزا ئىگىلىگى بىلەن شۇغۇللىنىدۇ. لىسۇلارنىڭ ئۆز تىلى ۋە يىڭىدىن ئىجات قىلىنىغان يىزىقى بار .كواشى بايرىمى لىسۇلارنىڭ ئەڭ چوڭ بايرىمى ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئۆرىپ ئادىتى ۋە بايراملىرى ھەر خىل ۋە ئۆزگىچە بولۇپ قازاق مىللىتى قۇربان ھېيىت روزا ھېيىتىنى ،لىسۇلار كواشى بايرىمىنى ،دەيزۇلار دەيزۇ چاغىنىنى چوڭ بايرام دەپ ئۇلۇغلايدۇ .يەنە ئۇلارنىڭ ياشاش ئالاھىدىلىگى ۋە ئۆرىپ ئادىتى ئوخشىمايدۇ .كىيىم كىچىگى ۋە ئۆيلىرىنىڭ ئالاھىدىلىگىدىمۇ رۇشەن پەرىقلەر بار .مەيلى قانداق پەرىقلەر بولىشىدىن قەتئىينەزەر جۇڭگۇدىكى 56مىللەت بىر ئائىلە كىشىلىرىدۇر .
4-دەرس خانى،قازاق،دەيزۇ،لىزۇ،لىسۇ (2-سائىتى) 1.سۇئال :لىسۇ مىللىتى توغرىسىدا سۆزلەپ بىرىڭ؟ 2.لىسۇ مىللىتىنىڭ ئەڭ چوڭ بايرىمى قايسى ؟ كۆرسەتمە دەرسلىك كىتاپ ،خەرىتە ،كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكىنىسى تاپشۇرۇق : 15مىللەتنىڭ نامىنى يېزىپ كىلىڭ ؟ دەرس ئەسلىمىسى تەستىق پىكىرى:
|