- تىزىملاتقان
- 2015-10-19
- ئاخىرقى قېتىم
- 2016-3-4
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 725
- نادىر
- 0
- يازما
- 59
ئۆسۈش
  45%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا ErkeOghul تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2016-2-21 13:34
sawda571 يوللىغان ۋاقتى 2016-2-18 20:09 
ئەمدى قوشۇلدۇم ، مىنىڭ ئاچچىقىم كىلىدىغىنى ، قوشراپ د ...
ناۋادا ئاۋۇ ئىككى ئەرەبزادىگە باغلاپ شەرھىيلەنسە بۇ ئىنىقكى بىر نومۇسسىزلىق بولىدۇ .
قوشراپ دىگەن نامنى قوش ئەرەب سۆزىدىن كىلىپ چىققان دىسەك ئۇنداقتا ئاۋۇ ئىككى ئەرەبزادىنى ئەمەس ، بەلكى بىز بىلىدىغان رىۋايەتتىكى چارۋىچى دەپ قارىلىپ كەلگەن ئەرەبلەرگە باغلىساق بولىدۇ ،ھەم ئىككى مازار نى ئاشۇ ئىككى ئەرەبزادىنىڭ دىيىشمۇ خاتا. چۈنكى قوشرابتا مازاردىن بىر قانچىسى بار ، ئۇ مازارلار كىملەرنىڭ مازىرى بۇنىسى مازاردا ياتقۇچىغا ئايان ، بىزگە قاراڭغۇ.
شۇڭا ئىككى ئەرەبزادىنى مۇتلەق قوغلايمىز بۇ ئىزاھ بىرىشتە( ئۇيغۇرلار ئىسلام دىنىنى قاراخانىيلار سۇلالىسى زامانىسىدا قوبۇل قىلغان، ئۇ دەۋرلەر ئاۋۇ ئەرەبزادىلەر ھەقىچان قەبرە ئىچىدە بولىدىغان چاغلار. شۇنداق تۇرۇقلۇق بىز ئاشۇ ئەرەبزادىلەرگە باغلايدۇ دىسەك ، ئۇنداقتا بىز كەچۈرگىسىز خاتالىق سادىر قىلغان بولىمىز،يەنى ئۇيغۇرلار قاراخانىيلار سۇلالىسىدىن بۇرۇن ئىسلام دىنىنى قوبۇل قىلغان دىگەنلىك بولىدۇ . شۇڭا قوشراپتا چوڭلارنىڭ ئىغزىدا تارقالغان رىۋايەتتە ئەرەبلەر تىلغا ئىلىنغان بولسىمۇ ، لىكىن ئاۋۇ ئىككى ئەرەبزادە ئىكەنلىكىنى ئۇلارمۇ تىلغا ئالمىغاندىكىن ، بىز ئەسلا ئۇنداق قاراشنى ئىتراپ قىلماسلىقىمىز كىرەك. شۇڭا بۇ تىما توغۇرسىدا ئىزدىنىشكە ، شەرھىيلەشكە توغۇرلۇق بايان چىقسا بولىدۇ ، لىكىن ئەرەبزادىلەر توغۇرلۇق ، مازار توغۇرلۇق بايان قىستۇرۇش بىزنى نومۇس گىردابىغا ئاپىرىپ تاشلايدۇ).
شۇڭا ئارتۇق سۆزلىگەن بولسام ئۆزرە. |
|