- تىزىملاتقان
- 2012-7-6
- ئاخىرقى قېتىم
- 2015-2-25
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 5945
- نادىر
- 0
- يازما
- 233
ئۆسۈش
  18.9%
|
ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻰ
لى ياكې
ئۆمەرجان ھەسەن بوزقىر تەرجىمىسى
ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ( 950– 870 ) ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻜﻰﺑﯜﻳﯜﻙ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻰ ، ﻳﯧﯖﻰ ﭘﯩﻼﺗﻮﻧﯩﺰﻣﻐﺎ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﺳﺎﻟﻐﯘﭼﯩﺪﯗﺭ. ﺋﯘ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﺴﯩﻨﯩﯔ «ﺋﯩﻜﻜﯩﻨﭽﻰ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﻯ» ﺩﻩﭖﺷﯚﻫﺮﻩﺗﻠﻪﻧﮕﻪﻥ. ﺋﯘ ﺋﯩﺴﻼﻡﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻰ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺳﯜﭘﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻠﯩﻖ ﺧﯘﻻﺳﻪ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺋﯘﺳﯘﻟﯩﺪﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ،ئاللاھ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﭗ ﺑﯩﺮ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﻰ – ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﯩﻨﻰ ﻳﺎﺭﺍﺗﺘﻰ.
ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﻣﺎﺩﺩﯨﻼﺭﻧﻰ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺋﯩﻜﻜﯩﮕﻪ ﺑﯚﻟﮕﻪﻥ. ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯚﺯﻯ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﻏﺎﻥ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺴﻪ، ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﻪﻛﺴﯩﭽﻪ ﺋﯚﺯﻯ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﻣﯩﻐﺎﻥ ﺋﺎﻛﺪﯦﻨﺴﯩﻴﯩﻠﯩﻚﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯗ. ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻰ ﺋﯚﺯﻯ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦﺑﻪﻟﮕﯩﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺳﻪﯞﻩﺑﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ، ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﭘﯜﺗﯜﻧﻠﯜﻛﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺋﯚﺯﮔﻪﺭﺗﻜﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺋﻪﻣﻪﺳﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭﻏﺎ ﺗﺎﻳﺎﻧﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ (ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ) ﺳﻪﯞﻩﺑﺘﯘﺭ. ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻨﯩﯔﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯩﺴﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ، ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﻣﺎﺩﺩﯨﻼﺭﻧﻰﺋﺎﭘﯩﺮﯨﺪﻩ ﻗﯩﻠﻐﯘﭼﻰ ئاللاھقا ﻗﺎﺭﯨﺘﯩﻠﻐﺎﻥ. ﺋﯘ ئاللاھنىڭ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖﺗﯘﺭﯗﺷﺘﯩﻜﻰ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﻠﯩﺮﯨﻨﻰﺗﯚﯞﻩﻧﺪﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮﻧﻪﭼﭽﻪ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺷﻪﺭﻫﯩﻠﻪﻳﺪﯗ:
1. ئاللاھنىڭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﺴﯩﺰﺩﯗﺭ، ﺋﯘ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﺘﯘﺭ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ئاللاھ ﻣﺎﺩﺩﯨﺴﯩﺰ، ﺷﻪﻛﯩﻠﺴﯩﺰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﺎﺩﻩﺗﺘﯩﻦ ﺗﺎﺷﻘﯩﺮﻯ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﺘﯘﺭ. ﺷﻪﻛﯩﻞ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺋﺎﻟﻼھﻧﯩﯔ ﺷﻪﻛﻠﻰ ﺑﺎﺭ ﺩﯦﻴﯩﻠﺴﻪ ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯﻯ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﯞﻩ ﺷﻪﻛﯩﻠﺪﯨﻦﺗﻪﺭﻛﯩﺐ ﺗﯧﭙﯩﺸﻰ، ﻣﯘﺷﯘ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻗﯩﺴﯩﻤﺪﯨﻦ ﺗﯜﺯﯛﻟﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ. ﺋﻪﮔﻪﺭ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕﺑﻮﻟﻐﯩﻨﯩﺪﺍ ﭼﻮﻗﯘﻡ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺳﻪﯞﻩﺑﻰ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﺷﻪﺭﺕ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﯘ ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ ﺳﻪﯞﻩﺏﺑﻮﻻﻟﻤﺎﻳﺪﯗ.
2. ئاللاھ ﺑﯩﺮﺩﯗﺭ. «ﻣﯘﺑﺎﺩﺍ ئاللاھ ﻛﯚﭖ ﺩﯦﻴﯩﻠﺴﻪ ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻕ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﻪ ﭘﯜﺗﯜﻧﻠﻪﻱﺋﻮﺧﺸﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﻤﯘ ﻫﻪﻡ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﯨﻤﯘ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﻯ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮﻗﯩﺴﻤﻰ ﺑﻮﻟﺴﺎ، ﺋﻮﺧﺸﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﺮﻯ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻗﯩﺴﻤﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ - ﺩﻩ، ﺋﯘﻻﺭ ﺋﺎﺷﯘ ﻫﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﻗﯩﺴﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔﺑﯩﺮﯨﻜﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺗﯜﺯﯛﻟﮕﻪﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ». ﻳﻪﻛﯜﻥ ﺷﯘﻛﻰ، ئاللاھ
ﺑﯩﺮﺩﯗﺭ.
3. ئاللاھ ﻫﻪﻣﻤﯩﮕﻪﻗﺎﺩﯨﺮﺩﯗﺭ. ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﭼﻪﻛﻠﯩﻚ. ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﻰﺑﯩﻠﻪﻟﯩﮕﻪﻥ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﺩﯨﻤﯘ ﭼﻪﻛﺴﯩﺰ ئاللاھﻧﻰ ﺋﻮﻣﯘﻣﻴﯜﺯﻟﯜﻙ ﺑﯩﻠﯩﺶ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﯨﻐﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﭘﻪﻗﻪﺕ ﻣﺎﺩﺩﯨﺪﯨﻦ ﻫﺎﻟﻘﯩﻐﺎﻧﺪﯨﻼﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ئاللاھنى ﺋﯧﻨﯩﻖ ﺑﯩﻠﮕﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭ ﻣﺎﺩﺩﯨﺪﺍ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖﺗﯘﺭﯨﺪﯗ. ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﺘﺎ ﻣﺎﺩﺩﯨﻐﺎ ﺗﺎﻳﺎﻧﻤﯩﻐﺎﻧﺪﯨﻼﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻫﻪﻗﯩﻘﯩﻲﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ئاللاھ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ، ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﺋﯩﮕﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﻳﻪﺗﻜﯜﭼﯩﻨﯩﯔﺑﯩﺮ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﮔﻪﯞﺩﯨﺴﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﯘ ﺋﯜﭼﻰ «ئاللاھتا
ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻣﻪﻧﻪ، ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺋﯚﺯﻟﯜﻙ ﯞﻩ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ»، «ﺑﯩﺮﻻ» ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﻨﯩﯔ ﻛﯚﭘﻜﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﺎﻟﯩﺸﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ. ﺷﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻫﯧﻜﻤﻪﺕ، ﻫﯧﻜﯩﻢ ﯞﻩ ﻫﯧﻜﻤﻪﺗﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﻳﻪﺗﻜﯜﭼﻰﻳﻪﻧﯩﻼ ئاللاھتا ﭘﯜﺗﯜﻧﻠﻪﻱ ﺑﯩﺮﺩﻩﻛﻠﯩﻜﻜﻪ ﺋﯩﮕﯩﺪﯗﺭ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ئاللاھ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﺘﯘﺭ.
4. «ئاللاھ مەۋجۇدتۇر». ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻚ ئاللاھنىڭ
ﺋﯚﺯﻯ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺕﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ، ﻣﺎﺩﺩﯨﻨﯩﯔ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻲ ﺟﯧﻨﻰ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ ﺩﯦﮕﻪﻧﻠﯩﻜﻨﻰ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻤﻪﻳﺪﯗ. ئاللاھﻧﯩﯔ مەۋجۇتلۇقى
ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﯩﺪﺍ. ﺷﯘﯕﺎ ئاللاھنىڭ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙﮔﯜﺯﻩﻝ ﻧﺎﻣﯘ ﺷﻪﺭﯨﭙﻰ ﻫﻪﻛﯩﻢ، ﻗﺎﺩﯨﺮ، ﺋﯩﮕﻪﻡ ﺩﯦﮕﻪﻧﺪﻩﻙ ﺳﯚﺯﻟﻪﺭ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯜﭘﻪﺗﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺋﯘﻧﻰ ﭼﻪﻛﻠﯩﻚ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﺵ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﻣﯘﻧﺪﺍﻗﭽﻪ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ئاللاھنى ﺳﯜﭘﻪﺗﻠﻪﺷﺘﻪﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﺎﺷﯘ ﺳﯚﺯﻟﻪﺭ ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻳﯜﻛﺴﻪﻙ، ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻛﻪﯓ ﻣﻪﻧﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻧﻰﺳﯜﭘﻪﺗﻠﻪﺷﺘﻪ ﺋﯩﺸﻠﯩﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺗﺎﺭ ﻣﻪﻧﯩﮕﻪ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ.
ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﻣﻪﯕﮕﯜﻟﯜﻙ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﻣﺎﺩﺩﯨﻨﯩﯔﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺸﯩﮕﻪ ﺗﺎﻳﯩﻨﯩﭗ ﺋﻪﻣﻪﻟﮕﻪ ﺋﺎﺷﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ، ﻳﻪﻧﻰ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭﻏﺎ ﻫﻪﻣﺪﻩﻣﺪﻩ ﺑﻮﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥﺭﯦﺌﺎﻝ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺩﻩﭖ ﺋﯩﻜﻜﯩﮕﻪ ﺑﯚﻟﯩﺪﯗ. ﻣﻪﯕﮕﯜﻟﯜﻙ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕﺷﻪﺭﻫﯩﻠﻪﻳﺪﯗ: ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺋﺎﺩﻩﻡﺑﻪﺵ ﻣﯧﺘﯩﺮ ﺋﯧﮕﯩﺰﻟﯩﻜﺘﻪ ﺋﯚﺳﯜﺷﻰ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ. ﺑﯘ ﺑﯩﺮ ﺋﯧﻬﺘﯩﻤﺎﻟﻠﯩﻖ. ﯞﻩﻫﺎﻟﻪﻧﻜﻰ، ﺋﺎﺷﯘ ﺋﯧﻬﺘﯩﻤﺎﻟﻠﯩﻖ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﻣﻪﯕﮕﯜ ﺗﻮﺧﺘﺎﭖ ﻗﯧﻠﯩﺸﯩﻤﯘﻣﯘﻣﻜﯩﻦ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ﻫﯧﭽﻜﯩﻢ ﺑﯘﺧﯩﻞ ﺋﯧﻬﺘﯩﻤﺎﻟﻠﯩﻘﻨﻰﺭﯦﺌﺎﻟﻠﯩﻘﻘﺎ ﺋﺎﻳﻼﻧﺪﯗﺭﺍﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺑﯘ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔ ﺭﯦﺌﺎﻟﻨﻰ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖﺗﯘﺭﯗﺷﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻮﺧﺸﯩﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺋﯘ ﺟﻪﺯﻣﻪﻥ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺟﯩﺴﯩﻤﻼﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﺎﻧﺪﯨﻦﺭﯦﺌﺎﻟﻠﯩﺸﯩﺪﯗ ﻳﺎﻛﻰ ﻣﯘﻧﺪﺍﻗﭽﻪ ﺋﯧﻴﺘﻘﺎﻧﺪﺍ ﺋﯘ ﭼﻮﻗﯘﻡ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻼ ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﻳﻪﻧﻪ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﺑﯘ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺳﻪﯞﻩﺑﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﮕﻪ ﻣﻮﻫﺘﺎﺝ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕﭘﺎﺭﭼﻪ - ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻫﺎﻟﻘﯩﻼﺭﺩﯨﻦﺑﯩﺮ ﭘﯜﺗﯜﻧﻠﯜﻙ ﻫﺎﺳﯩﻞ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺳﻪﯞﻩﺏ - ﻧﻪﺗﯩﺠﻪ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯛﭖ ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﺪﺍ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻜﻪﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯗ. ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ، ﻗﯘﻳﺎﺵ ﻧﯘﺭﯨﻨﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺋﯧﻴﺘﺴﺎﻕ، ﺋﯘ ﻗﯘﻳﺎﺷﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﯩﻐﺎﺗﺎﻳﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺋﻪﻣﻤﺎ ﻗﯘﻳﺎﺵ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺷﺘﯩﻦ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺋﯘ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻫﺎﻟﯩﺘﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﻗﯘﻳﺎﺷﻨﯩﯔ ﺭﯦﺌﺎﻟﻨﻰ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﻫﻪﻣﺪﻩﻣﺪﻩﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﯞﻩﻫﺎﻟﻪﻧﻜﻰ، ﻗﯘﻳﺎﺷﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻰ ﺋﻪﯓ ﺋﺎﺧﯩﺮ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ئاللاھنىڭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﯩﻐﺎ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯗ. ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﻳﻪﻛﯜﻥ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺸﻘﺎ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗﻛﻰ، ﻏﻪﻳﺮﯨﻲﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺑﻮﻟﯘﺵ ﺳﯜﭘﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻼﻳﺪﯗ. ﭼﯜﻧﻜﻰ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻳﻮﺳﯘﻧﺪﺍ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻜﻪ ﻗﺎﻳﺘﯩﺪﯗ. ﻳﻪﻧﻰ ﺋﯘﺗﯘﻧﺠﻰ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺷﻪﻳﺌﻰ ﻫﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ. ﺩﯦﻤﻪﻙ، ﻏﻪﻳﺮﯨﻲ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻣﻪﻳﻠﻰ ﻗﺎﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﯧﺘﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﻗﻪﺗﺌﯩﻴﻨﻪﺯﻩﺭﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﺋﺎﺷﯘ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﻰ ﻳﯜﻛﻠﯩﺸﯩﮕﻪ ﺋﯧﻬﺘﯩﻴﺎﺟﻠﯩﻖ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥﺑﻮﻟﯩﺪﯗ.
ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﻳﯘﻧﺎﻥ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﻮﻧﺘﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ﯞﻩ ﺳﻪﯞﻩﺏ - ﻧﻪﺗﯩﺠﻪ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﯞﺍﺳﯩﺘﻪﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﺭﯗﭖ، ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯨﻨﯩﻨﯩﯔ مۇقەددەس كالامى
ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ «ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ»ﻧﻰ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ئاللاھنىڭ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻼﭖ، ئاللاھنىڭ ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭ ﺗﺎﻳﯩﻨﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺑﯘ ﻳﻪﻛﯜﻧﮕﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸىدۇ ﻫﻪﻣﺪﻩ ئاللاھنىڭ ﻣﻪﯕﮕﯜﻟﯜﻙ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ، ﺋﻪﯓ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ، ﺳﺎﭖ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ، ﺗﻪﯕﺪﺍﺷﺴﯩﺰ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰﮔﻪﯞﺩﯨﻠﻪﻧﺪﯛﺭﺩۇ.
ئاللاھ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﺪﯗﺭ. ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰﺋﯩﺴﭙﺎﺗﯩﻨﯩﯔ ﻳﻪﻛﯜﻧﯩﺪﯗﺭ. ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻣﯘﺷﯘ ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ ﺳﻪﯞﻩﺑﺘﯩﻦﺋﺎﭘﯩﺮﯨﺪﻩ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ؟ ﺋﻪﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭘﻜﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﺭﯨﺴﻪ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻠﯩﺮﻯ «ﻗﯘﺭﺋﺎﻥ ﻛﻪﺭﯨﻢ»ﮔﻪﺋﺎﺳﺎﺳﻪﻥ ﺑﯘﻧﻰ «ئاللاھ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﻠﯩﻘﻰ ﺋﯜﭼﯜﻧﻼ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ» ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ﻫﺎﻟﺪﺍ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﮔﻪﻧﯩﺪﻯ. ﻣﺎﻧﺎ ﺑﯘ ﺩﯨﻨﻨﯩﯔ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﻰ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﯩﺪﯗﺭ. ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻨﻰﺋﺎﺩﺩﯨﻲ ﻫﺎﻟﺪﯨﻼﺳﯘﻳﯩﺌﯩﺴﺘﯧﻤﺎﻝ ﻗﯩﻠﻤﯩﻐﺎﻥ. ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﻳﯘﻧﺎﻥ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭘﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﺪﻩ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯘﺷﯩﻨﻰ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺶ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺷﻪﺭﻫﻠﯩﮕﻪﻥ. ﺋﯘ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻳﺎﺭﯨﺘﯩﺶﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻜﻰ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﻧﻪﺭﺳﻪ، ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺋﯜﭼﯜﻥ ئاللاھ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﺍ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﻣﯘﺗﻠﻪﻕ ﻣﻮﻝ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ ﺩﯗﻧﻴﺎﺩﯨﻜﻰ ﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥﺷﻪﻳﺌﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﺎﻥ. ﺑﯘ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻠﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ، ﻣﯧﺨﺎﻧﯩﻜﯩﻠﯩﻖ، ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻠﯩﻖ، ﻣﻪﻗﺴﻪﺗﺴﯩﺰ، ﭼﻪﻛﺴﯩﺰ ﺟﻪﺭﻳﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﻪﯓ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﭘﺎﺳﯩﻠﺪﯨﻦ ﺋﻪﯓ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻟﺴﯩﺰ ﭘﺎﺳﯩﻞ (ﻣﺎﺩﺩﯨﻲ ﺩﯗﻧﻴﺎ)ﻏﺎ ﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﭗ ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮﻳﯜﺯﻟﯩﻨﯩﺸﺘﻪ ﺋﺎﻟﻼھنىڭ
ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻟﻠﯩﻜﯩﻨﻰﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﺘﯩﭗ ﺑﺎﺭﯨﺪﯗ. ﻣﺎﻧﺎ ﻣﯘﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺗﻪﺩﺭﯨﺠﯩﻲ ﭘﻪﺳﯩﻴﯩﺶ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻰ ﻳﯘﻗﯩﺮﯨﻐﺎ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻲﻗﯩﻠﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﺎﺭﯨﻤﯘﻗﺎﺭﺷﯩﺪﯗﺭ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ. ﻣﯘﺷﯘ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻘﺎ ﺋﺎﺳﺎﺳﻼﻧﻐﺎﻧﺪﺍ ﻏﻪﻳﺮﯨﻲﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺋﯩﭽﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﺟﺮﯨﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. ئاللاھ ﺋﯘﻧﯩﯔﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻳﯜﺭﮔﯜﺯﯨﺪﯗ - ﺩﻩ، ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﻣﺎﺩﺩﯨﻨﯩﯔ ﺗﯘﻧﺠﻰﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻰ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺗﻪﻧﻬﺎ «ﺑﯩﺮ»ﺩﯨﻦ ﺗﻪﻧﻬﺎ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ، ﭼﯜﻧﻜﻰ «ﺋﺎﺟﺮﯨﻠﯩﭗﭼﯩﻘﻘﯘﭼﻰ» ئاللاھ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯﻯ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰﺑﯩﻠﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ، ﺧﺎﻻﺱ، ﺩﯦﮕﻪﻧﻨﻰ ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﻗﯧﺘﯩﻢ ﺗﻪﻛﯩﺘﻠﻪﻳﺪﯗ. ﻣﯘﺑﺎﺩﺍ ئاللاھنىڭ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻛﯚﭘﻠﯩﮕﻪﻥ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﺶ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﯘﻧﺪﺍﻗﺘﺎ ئاللاھنىڭ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﻰ ﻛﯚﭖ ﺧﯩﻞ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ﺑﯘ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ. ﺗﯘﻧﺠﻰ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙﺑﯩﺮﻟﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯚﭘﻠﯜﻛﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮﺩﻩﻛﻠﯩﻜﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﺑﯩﺮﺩﻩﻛﻠﯩﻚ ئاللاھتىن ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ، ﻛﯚﭘﻠﯜﻙ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﯩﺸﻜﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻛﯚﭘﻠﯜﻙ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻜﻰﺗﯜﺭﻟﯜﻙ - ﺗﯜﻣﻪﻥ ﻣﺎﺩﺩﯨﻼﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﻠﯜﻛﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺪﯗ. ﺗﯘﻧﺠﻰ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ئاللاھنى ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﺍ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺋﯩﻜﻜﯩﻨﭽﻰ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ﺋﯘﻧﯩﯔﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﭗ ﻳﻪﺗﻜﻪﻧﺪﻩ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﻫﻪﻡ ﺷﻪﻛﯩﻠﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯﺋﺎﭘﯩﺮﯨﺪﻩ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ. ئاللاھنى ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﯩﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺋﯘﺳﯘﻝ 2 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 3- ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻨﻰ ﻫﻪﻡ ﺗﯘﺭﻏﯘﻥ ﻳﯘﻟﺘﯘﺯﻧﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺪﯗ. 3 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 4 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﺳﺎﺗﯘﺭﯗﻥ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 4 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 5 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩﻳﻮﭘﯩﺘﯩﺮ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 5 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 6 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﻣﺎﺭﯨﺲ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 6 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 7 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﻗﯘﻳﺎﺵ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 7 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 8 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﯞﯦﻨﯧﺮﺍﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 8 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 9 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﻣﯧﺮﻛﯘﺭﯨﻲ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. 9 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ 10 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﺋﺎﻱ ﺷﺎﺭﻯ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ. ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩﭘﯜﺗﯜﻥ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﯧﻜﯩﺘﯩﻠﯩﺪﯗ. ﻫﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺑﯩﺮ ﭘﯜﺗﯜﻧﻠﯜﻛﻜﻪ، ﺑﯩﺮ ﮔﻪﯞﺩﯨﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰﻳﯘﻗﯩﺮﻯ ﺑﯩﺮ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﻠﯩﻚ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﺘﯩﻦ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﺪﯗ.
ئاللاھ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﻠﯩﻚ ﺋﻮﺭﯗﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ. ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰﺗﻮﻗﻘﯘﺯ ﺧﯩﻞ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﺪﯨﻜﻰ ﭘﻪﺭﯨﺸﺘﯩﻠﻪﺭ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﯩﻠﯩﭗ 2 - ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﯩﺪﯗ. 10 - ﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﺋﺎﻱ ﺷﺎﺭﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻗﺎﺭﯨﺘﯩﻠﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺑﯘﻧﯩﯖﻐﺎ «ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦﻳﻪﺭ ﺷﺎﺭﯨﺪﯨﻜﻰ ﺭﻭﻫﻨﯩﯔﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻰ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺑﻮﻟﺴﺎ، ﻳﻪﻧﻪ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭘﺘﯩﻦ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﯞﺍﺳﯩﺘﻪ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺗﯚﺕ تادۇ (ﺳﯘ، ﻫﺎﯞﺍ، ﺋﻮﺕ، ﺗﯘﭘﺮﺍﻕ)ﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯘﻗﻰ ﺳﻪﯞﻩﺏ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ». ﺷﯘﯕﺎ ﺋﯘﻻﺭ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺯﯦﻤﯩﻦ ﺋﺎﺭﯨﻠﯩﻘﯩﻐﺎﺗﻪﯞﻩ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﯜﭺﺋﯩﺪﺭﺍﻙ ﯞﻩ ﺭﻭﻫ ﺩﻩﭖﺋﺎﺗﯩﻠﯩﭗ 3 - ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮىلىدۇ. ﺭﻭﻫ 4 - ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻛﯚﭘﯩﻴﯩﺸﯩﮕﻪ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ﻛﯚﭘﯩﻴﯩﺪﯗ ﺩﯦﻴﯩﻠﮕﻪﻥ. ﺷﻪﻛﯩﻞ 5 - ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ، ﻣﺎﺩﺩﺍ 6 - ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﻠﻐﺎﻥ. ﺑﯘ ﺋﺎﻟﺘﻪ ﺩﻩﺭﯨﺠﻪ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﻨﯩﯔﺭﻭﻫ ﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﻪﺭﭘﺎﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﺋﯜﭺ ﺩﻩﺭﯨﺠﻪ ئاللاھ، ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﻰ ﯞﻩ ﻫﻪﺭﯨﻜﻪﺗﻠﻪﻧﺪﯛﺭﮔﯜﭺ ﺋﯩﺪﺭﺍﻙﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﯘ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺟﯩﺴﯩﻢ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺟﯩﺴﯩﻢ ﺗﻪﺭﻛﯩﺒﯩﺪﯨﻤﯘﺋﻪﻣﻪﺱ. ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﺋﯜﭺ ﺩﻩﺭﯨﺠﻪ ﺭﻭﻫ، ﺷﻪﻛﯩﻞ ﯞﻩﻣﺎﺩﺩﺍ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﮔﻪﺭﭼﻪ ﺋﯘﻻﺭ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺟﯩﺴﯩﻢ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﯩﻤﯘ ﺋﻪﻣﻤﺎ ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺟﯩﺴﯩﻢ ﺑﯩﻠﻪﻥﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﻩﺗﻠﯩﻚ. ﺋﻪﯓ ﺋﺎﺧﯩﺮﻗﻰ ﺑﯩﺮ ﺗﯜﺭﻯ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﻣﺎﺩﺩﺍ ﺑﻮﻟﯘﭖ، ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺟﯩﺴﯩﻢ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ. ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘﻧﻰ ﺳﯧﺰﻩﻟﻪﻳﺪﯗ ﯞﻩ ﻫﯧﺲ ﻗﯩﻼﻻﻳﺪﯗ. ﺋﯘ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ، ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ، ﻫﺎﻳﯟﺍﻧﺎﺕ، ﺋﯚﺳﯜﻣﻠﯜﻙ، ﻣﯧﻨﯧﺮﺍﻝ ﯞﻩ ﺗﯚﺕ تادۇدىن
ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕﺋﺎﻟﺘﯩﮕﻪ ﺑﯚﻟﯜﻧﯩﺪﯗ. ﺷﯘﯕﺎ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺶ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﯩﻨﻰ ﻗﻮﻟﻠﯩﻨﯩﭗ ﻣﯘﺳﺘﻪﻫﻜﻪﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﺎﻟﻪﻡﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﻪﺳﯟﯨﺮﻟﻪﭖ، ﺋﺎﻱ ﺷﺎﺭﯨﻨﻰ ﯞﺍﺳﯩﺘﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺗﯘﺭﯗﭖ ﺋﺎﻱ ﺷﺎﺭﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺘﯩﻨﻰﺋﺎﺳﺘﯩﻨﻘﻰ ﺋﺎﻟﻪﻡ، ﺋﯜﺳﺘﯩﻨﻰ ﺋﯜﺳﺘﯜﻧﻜﻰ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ. ﺋﯜﺳﺘﯜﻧﻜﻰ ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺋﻪﯓ ﻳﯘﻗﯩﺮﻯﭘﺎﺳﯩﻠﺪﯨﻦ ﻗﻪﺩﻩﻣﻤﯘ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﺋﺎﺯﯨﻴﯩﭗ ﺋﺎﺳﺘﯩﻨﻘﻰ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻜﻰ ﻣﺎﺩﺩﯨﻲ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﺗﯘﺗﯩﺸﯩﭗ، 12 ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺑﯚﻟﯜﻧﮕﻪﻥ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺳﯩﺴﺘﯧﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﻪﺷﻜﯩﻞ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ. ﭘﯜﺗﻜﯜﻝ ﺋﺎﻟﻪﻡﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﻳﺎﺭﺍﺗﻘﯘﭼﻰ ﺋﯩﮕﻪﻡ – ئاللاھ ﺳﯘﺑﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﻴﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺧﺎﺱ ﺳﯩﻤﯟﻭﻟﯩﺪﯨﻦﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺗﺘﯘﺭ. ﺋﺎﺳﻤﺎﻥ ﺟﯩﺴﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﻠﯩﻚ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﺗﯘﺭﯨﺪﯗ، ﺋﺎﻟﻪﻡ ﺗﻪﯕﺪﺍﺷﺴﯩﺰ ﮔﯜﺯﻩﻝﻣﻪﻧﺰﯨﺮﯨﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ. ﺑﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰﻳﺎﺭﺍﺗﻘﯘﭼﻰ ﺋﯩﮕﻪﻣﻨﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻏﻠﯘﻗﯩﺪﯨﻦ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ.
ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﺪﺍ ﻓﺎﺭﺍﺑﻰ ﺋﯚﺯﯨﺪﻩ ﻫﻪﺭ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﻤﻪ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭ ﻫﺎﺯﯨﺮﻻﭖ ﻣﯘﺳﺘﻪﻫﻜﻪﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻠﯩﻖ ﺧﯘﻻﺳﻪ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺋﯘﺳﯘﻟﯩﺪﯨﻦﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ئاللاھ، ﺩﯗﻧﻴﺎ ﯞﻩ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻛﯧﻠﯩﺶ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﺪﻩ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﯞﻩ ﺋﯩﺰﺍﻫﻼﺵ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﭗ، ﻣﯘﺳﯘﻟﻤﺎﻧﻼﺭ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻐﺎ ﭘﯘﺧﺘﺎ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﺳﺎﻟﺪﻯ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻠﯩﺮﻯﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎﺳﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻐﺎ ﺯﻭﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺘﻰ. ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺩﯗﻧﻴﺎ ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﯞﻩ ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻜﻰﺋﻮﺭﻧﯩﻐﺎ ﺳﻪﻝ ﻗﺎﺭﺍﺷﻘﺎ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﯞﻩﻫﺎﻟﻪﻧﻜﻰ، ﻣﺎﺭﻛﺴﯩﺰﻣﻠﯩﻖ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﻧﯘﻗﺘﯩﺌﯩﻨﻪﺯﯨﺮﻯ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﻓﺎﺭﺍﺑﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺗﭽﯩﻠﯩﻚﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻰ ﺑﯩﺮ ﻣﯘﻗﻪﺭﺭﻩﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺳﺎﻧﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ئاللاھنى ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔ ﻛﯧﻠﯩﺶ ﻣﻪﻧﺒﻪﺳﻰﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺶ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻰ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺩﯗﻧﻴﺎﻧﯩﯔ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﻮﻟﯘﭖﺗﯘﺭﯗﺷﯩﻨﻰ ﺋﯩﺰﺍﻫﻠﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰﺋﯩﻠﻤﯩﻴﻠﯩﻚ ﺩﯦﮕﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ. ﺋﯘ ﺋﯩﺪﯦﺌﺎﻟﯩﺰﻣﻠﯩﻖ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﯟﻯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻘﺎ ﻣﻪﻧﺴﯘﭘﺘﯘﺭ.
[خەنزۇچە «ئەرەب دۇنياسى» ژۇرنىلىنىڭ 1998-يىللىق 2-سانىدىن تەرجىمە قىلىندى. تەرجىمىسى «تەڭرىتاغ» ژۇرنىلىنىڭ 2001-يىل 4-سانىغا بېسىلغان]
http://bbs.xjzjxh.com/Topic.aspx?BoardID=56&TopicID=4542
|
|