قولاي تىزىملىك
ئىگىسى: jasur84

ئۇيغۇر دوپپىسى شامان دىنىنىڭ مەھسۇلاتىمۇ؟

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

1

تېما

0

دوست

445

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   0%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9595
يازما سانى: 19
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 107
تۆھپە : 64
توردىكى ۋاقتى: 24
سائەت
ئاخىرقى: 2013-4-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 10:52:05 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 33قەۋەتتىكى hayatlikدە2012-08-25 19:38يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
يېرىم چىلەك سۇ بەك شالاقشىيدۇ دىگەندەك يازغىنى بىر نەرسە تاپالمىغاندەك ئەمدى ئويغۇر دوپپىسىغا ھۇجۇم قىلغىلى تۇرۇپتىدە ،خۇددى «مەھمۇت قەشقىرى»،«كىرورەن گۈزىلى»نى ،قىرغىزلارمۇ ،ياپۇنلۇقلارمۇ بىزنىڭ دەپ قوپقاندەكلا .  



شۇنى دىمەمسىز باشقۇرغۇچىلار بۇ تىمىنى مۇنبەرگە تەستىقلىمىسا بوپتىكەن . شۇنىڭغا قارغاندا مۇنبەر باشقۇرغۇچىلىرىمۇ تارىخنى چۈشىنىشى كىرەككەن جۇمۇ .
ھەقىقەت چۈمىلىنىڭ قولىدا بولسا پىلمۇ سالامغا كىلىدۇ

ئىنسان دىگەن نىم

99

تېما

16

دوست

1 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   18.44%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  410
يازما سانى: 657
نادىر تېمىسى: 8
مۇنبەر پۇلى: 4201
تۆھپە : 2436
توردىكى ۋاقتى: 1278
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-24
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 15:18:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 38قەۋەتتىكى 360安全卫士دە2012-08-26 10:43يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :
مانا مۇشۇ دەۋىرنىڭ ئالدىدىلا دوپپا بىزنىڭ

سۇتۇق بۇغراخان ۋە ئۇيغۇرلارنىڭ ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلىشى


.......  

نۇرغۇن ئاتالغۇلاردا ۋە ئىزاھلاردا خاتالىق باركەن.
مەسلەن:
1.لىپا دەرىخى ئەمەس پىكوس دەرىخى
2.كومراجىۋا ھىندىچە ئىسىم دىگەن توغرا ئەمەس كومراجىۋانىڭ ئاتىسى( ھىندى )كومراتاندىن ۋە ئانىسى جىۋا دىن قۇراشتۇرۇلۇپ كومرا+جىۋا  دەپ ئىسىم قويۇلغان.
3.كۇچا خانى كومراجىۋانى تەخىتكە چىقىشقا تەكلىپ قىلغان .بۇمۇ توغرا ئەمەس بۇددا تەختىگە چىقىشقا تەكلىپ قىلغان ئۆزى پايانداز بولۇپ كومراجىۋانى خاننىڭ دۇمبىسىگە دەسسەپ تەخىتكە چىقىشقا تەكلىپ قىلغان.
4.ئۇيغۇرلار سۇتۇق بۇغراخان( ستۇق ئەمەس) دەۋرىدىن بۇرۇنلا ئىسلام دىننى قوبۇل قىلىشقا باشلىغان ئەبۇ نەسىر ئىبنى مۇھەممەد فارابىنىڭ ئاتىسى ھەربى ۋەزىر ئەمما مۇسۇلمان ئىدى ئىسمىنى مۇھەممەدكە ئۆزگەرتكەن فارابىغا بولسا نەسىردىن دەپ ئىسلامچە ئىسىم قويغان ،سۇتۇق بۇغراخان تەخىتكە چىققاندا بۇغراخاننى قوللايدىغان بىر تۇركۇم مۇسۇلمان ئۇيغۇر ۋەزىرلەر ۋە ئۇيغۇر خەلقى بار ئىدى،پەقەت ئىسلام دۆلەت دىنىغا ئايلانمىغان ئىدى.
تارىخ-ھامان تارىخ. مىش-مىش ھەرگىز تارىخ بولالمايدۇ.شۇڭا سەل مەسئوليەتچانلىق بىلەن مۇئامىلە قىلايلى.
يۇنىل ئوپال سىلىقلاش مېيى

0

تېما

0

دوست

703

جۇغلانما

دائىملىق ئەزا

ئۆسۈش   40.6%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8641
يازما سانى: 27
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 168
تۆھپە : 100
توردىكى ۋاقتى: 63
سائەت
ئاخىرقى: 2012-11-14
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 15:26:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
  [s:2] [s:2]

ئۇلۇغ ئاللادىن ئ

4

تېما

8

دوست

2 تۈمەن

جۇغلانما

پاكلىق ئەلچىسى

ئۆسۈش   41.99%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5764
يازما سانى: 1309
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 5741
تۆھپە : 4302
توردىكى ۋاقتى: 1199
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-4
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 16:38:59 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 31قەۋەتتىكى mamat.habiybulدە2012-08-25 18:00يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :

قوللايمەن  !  بۇ تېما قان بېسىمىمنى ئۆرلىتىۋەتتى  ،غۇجۇرۇمنى كەلتۇرۇپ  ،بۇ مۇنبەردە ۋالاقلاپ ئولتۇرۇشنىڭمۇ ئەھمىيىتى قالمىغىلى تۇردى .  

شۇنى دەڭە ئۆزۈچۈۋېتىدىغانى ئۆچۈرمەي ئۆچۈرمەيدىغاننى ئۆچۈرۈۋېتىدىكەن..........بۇنداق تېمىنى تەستىقلىغىچەئابلېز ھەسەننىڭ تېمىسىنى ئەسلىگە كەلتۈرۈپ قويسىچۇ................
ئۇلۇغ ئاللادىن ئاتا-ئانامنىڭ ساقلىقىنى تىلەيمەن

0

تېما

0

دوست

2666

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   22.2%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9280
يازما سانى: 92
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 632
تۆھپە : 395
توردىكى ۋاقتى: 343
سائەت
ئاخىرقى: 2015-3-23
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 18:10:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 41قەۋەتتىكى kokturukدە2012-08-26 15:18يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :

نۇرغۇن ئاتالغۇلاردا ۋە ئىزاھلاردا خاتالىق باركەن.
مەسلەن:
1.لىپا دەرىخى ئەمەس پىكوس دەرىخى
2.كومراجىۋا ھىندىچە ئىسىم دىگەن توغرا ئەمەس كومراجىۋانىڭ ئاتىسى( ھىندى )كومراتاندىن ۋە ئانىسى جىۋا دىن قۇراشتۇرۇلۇپ كومرا+جىۋا  دەپ ئىسىم قويۇلغان.
.......  

قاراشلىرىڭىزغا قۇشۇلىمەن.ئۇيغۇرلار تارىختا شىمالدا ئورخۇن-سېلىنگا ۋادىلىرىدىن جەنۇبتا كۇئېنلۇن تاغلىرىغىچە، شەرقتە يىپەك يۇلىنى بويلاپ كۆكلىگەن بوستانلىقلار (مەسىلەن ،گەنجۇۋ <كەڭسۇ>ئۇيغۇرلىرى ياشىغان زىمىنلار)دىن تارتىپ غەربتە تاكى ئىرانغىچە بولغان زىمىنلاردا ياشىغان.شەرقىي قىسىم رايۇنلاردا ئىسلام دىنى سەل كىيىن ئۇمۇملاشقان بىلەن ئەرەب-فارسلارغا يېقىن ياشىغۇچى ئۇيغۇر ۋە باشقا تۈركىي قەبىلەلەر ئىسلام دىنىنى خېلى بۇرۇنلا قۇبۇل قىلغان. مەسىلەن، ئەبۇ نەسر فارابىي ياشىغان زىمىنلاردىكى ئۇيغۇر -قارلۇق قەبىلەلىرى سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاندىن بۇرۇنلا ئىسلام دىنىغا ئېتىقاد قىلىشنى باشلىغان.ئەمدى، يەنە تارىخىمىزدا تۇغلۇق تۆمۈرخاننىڭ ئىسلام دىنىنى ئاقسۇ قاتارلىق جايلاردا ئۇمۇملاشتۇرغانلىقىنى سۆزلەيدۇ.بۇ سۇلتان سۇتۇق بۇغراخاندىن 4-5ئەسر كېيىنكى گەپلەر.ئۇنداقتا تۇغلۇق تۆمۈرخان زامانىدا ئاقسۇدىكى قەۋملەر ئىسلامدىن چىكىنىپ چىقىپ كەتكەن بولغىيمىدى؟مېنىڭچە، قارا قىتانلار ئىستىلاسىدىن كىيىن،قىتانلار بۇ يەردىكى يەرلىك قەۋملەرگە تەدرىجى سىڭىش جەريانىدا دىنىي ئېتىقاد جەھەتدە ئىسلاملىشىشنى تاماملاپ بولماي تۇرۇپلا، چىڭگىزخان مۇڭغۇللىرىنىڭ تالان-تاراج قىلىشى ، بۇلۇپمۇ ئىسلام دىنىغا بولغان بۇزغۇنچىلىقلىرى بىلەن ئىسلامدا ئۈزۈلۈش شەكىللەنگەن.يەنە كېلىپ، ئەسلىدىنلا ئاقسۇ ئىسلام دىنىنى ئۇمۇملاشتۇرغان قاراخانىيلار سۇلالەسى بىلەن بۇددا دىنىنى دۆلەت دىنى قىلغان قۇجۇ ئۇيغۇرلىرىنىڭ پاسىلى قىلىنغاچقا دىنىي ئېتىقاد جەھەتدە تېخى مۇكەممەللىككە ئىگە ئەمەس ئىدى. (يەنى، ئىككى خىل دىن ،ئىككى خىل ئېتىقاد بۇ يەرلەردە ئۈستۈنلۈك تالىشىپ يۈرگەن. ھەتتا ھازىرقى ئاقسۇنىڭ سايرام رايۇنىدا ئىككى خانلىق ئوتتۇرسىدا ،يەنى قاراخانىيلار بىلەن "ئۇيغۇر كاپىرلىرى"ئوتتۇرسىدا دەھشەتلىك ئۇرۇشلار بۇلۇپ تۇرغان.)شۇنىڭ بىلەن بىرگە، چىڭگىزخان مۇڭغۇللىرى بۇ زىمىنلارنىڭ خۇجايىنلىرىغا ئايلانغان مەزگىللەردە بۇ زىمىنلارنىڭ نۇرغۇن يەرلىك ئاھەلەسى چىڭگىزخان قۇشۇنلىرىغا يول باشلاپ چىڭگىزخان ئىستىلاچىلىرى قاتارىدا غەربكە يول ئالغان.ھەم نۇرغۇن مۇڭغۇل قەبىلەلىرى ۋە شۇلارغا ئەگىشىپ كەلگەن مۇڭغۇل ئىتتىپاقىغا كىرگەن باشقا قەۋملەرمۇ بۇ زىمىنلاردا يەرلەشكەن. شۇنچە ئەسرلەر جەريانىدا بۇ زىمىنلارنىڭ ئاھالە تەركىبىدە،دىنىي ئېتىقاد ۋە مىللىي ئۆزلۈك قاتارلىق جەھەتلەردە  نۇرغۇن ئۆزگىرىشلەر بۇلۇپ، بۇ ئامىللارنىڭ ھەممىسى تۇغلۇق تۆمۈرخان دەۋرىگە كەلگىچە بۇ رايۇنلاردا ئىسلام دىنىنىڭ سۇسلىشىپ كېتىشىگە ۋە ياكى يەنە يۇقۇلۇپ كېتىشىگە سەۋەب بولغان بۇلۇشى مۇمكىن. دىمەك ئۇيغۇرلارنىڭ ئىسلام دىنىغا ئېتىقاد قىلىش جەريانى ناھايتى مۇرەككەپ ئۇزۇن جەريان بۇلۇپ، تۇغلۇق تۆمۈرخان دەۋرىگە كەلگەندىلا بىر قەۋمنىڭ ئورتاق دىنىي سۈپىتىدە ئۇمۇملاشقان دەپ قاراشقا بولىدۇ.شۇڭا "تۇغلۇق تۆمۈرخان"گەرچە مۇڭغۇل ئىستىلاچى چىڭگىزخاننىڭ ئەۋلادى بولسىمۇ، " ئۇيغۇرلارغا ئىسلام دىنىنى ئۇمۇملاشتۇرغان " تۆھپىسى بىلەنمۇ ئۇيغۇرلار تارىخىدا  ئۇلۇغلىنىدۇ.

ئەمدى تېمىغا كەلسەك، ئۇيغۇرلارنىڭ دوپپىسى ، ئۇيغۇرلارنىڭ قەدىمدىن ئوتتۇرا ئاسىيا بوستانلىقلىرىدا ياشاپ كەلگەن ئارىيان نەسىللىك ئەجدادى بولمىش سوغدىيلارنىڭ تەۋەررۈك مىراسلىرىدىن بىرىمىكىن دەپ ئويلايمەن.شۇڭا دوپپا، يالغۇز ئۇيغۇرلاردىلا ئەمەس، ئوتتۇرا ئاسىيادا ئەجداد -ئەۋلادلىق نوقتىسىدىن ئازدۇر-كۆپتۇر سوغدىيلارغا تۇتىشىدىغان مىللەتلەر،مەسىلەن، ئۆزبېك، تاجىك،تۈركمەن....لەر ئارىسىدىمۇ كەڭ ئومۇملاشقان.

1

تېما

0

دوست

3726

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   57.53%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6817
يازما سانى: 157
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 851
تۆھپە : 563
توردىكى ۋاقتى: 197
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 18:16:51 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ تىما بۇيەرگە چىقاندىن كېيىن ئۆچۈرلىشنىڭ ھېچقانداق ئەھمىتى يوق،بۇتىما ھازىرقى بىزنىڭ مىللي،دىننىي ئۆرپە ئادىتىمىزنىڭ بېسىمغا ئۇچىراۋاتقان ئەھۋال ئاستىدا بىزنىڭ مىللي كىملىكىز توغۇرلۇق تېخىمۇ چوڭقۇر چۈشەنچىگە ئىگە بولىشىمىزغا سەۋەپ بولىشى مۇنكىن.مەن بولسا كۆپچىلىكنىڭ ئەسەت سۇلايمانىڭ ئەسەرلىرىنى ئوقۇپ بېقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن،بىز ھازىرقى خۇراپاتلىق دەپ قارىغان نۇرغۇنلىقان نەرسىلەرگە ئىلمى جاۋاپ تاپالايدۇ دەپ قارايمەن.
نىمە ئۈچۈن بىزنىڭ دۇپىمىزدا،يۇرماق،گۈل كەشتىلىندۇ،نىمە ئۈچۈن بىز يالغۇز دەرەخنى كەسسەڭ يامان بولدۇ دەپ قارايمىز،بىز دۇپپىنى تەققىق قىلىشتىن ئاۋال ئۇنى ئوبدان كۆزىتەيلى،نىمە ئۈچۈن بىزنىڭ دۇپىمىزدا،يۇرماق،گۈل كەشتىلىندۇ،ئۇيغۇرلار نىمە ئۈچۈن يالغۇز دەرەخنى ئۇلۇغلايدۇ،جاڭگالدىكى قۇرۇپ كېتەيدىگەن دەرەخنى ئۇلۇغلايدىيۇ،نىمە ئۈچۈن بىر توپ ئورماننى ئۇلۇغلىمايدۇ،بۇيەردىكى ئۇيغۇر بىلەن دۇپپىنىڭ مۇناسىۋىتى قانچىىلىك،دۇپپا بىلەن دەرەخنىڭ مۇناسىۋىتىچۇ،ئۇنداقتا ئۇيغۇربىلەن دەرەخنىڭ مۇناسىۋىتى قانچىلىق،دەل-دەرەخ بىلەن ئۇيغۇرلارنىڭ ياشاۋاتقان جۇغراپىيلىك تەبىئىي مۇھىتىنىڭ مۇناسىۋىتى قاننچىلىك،دۇپپا ئۇيغۇرلارنىڭ تەبىئىي مۇھىتقا قايتۇرغان ئىكاسىنىڭ مەھسۇلى،ئۇنىڭ شامانىزىم بىلەن مۇناسىۋىتى يوق،.ئۇنى شامانىزىننىڭ مەھسۇلى دەيدىغانلارنى پەقەت چۈشەنچىسىنىڭ شامانىزىمغىچە ئىكەنلىكىنى چۈشەندۈردۇ خالاس

1

تېما

0

دوست

3726

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئۆسۈش   57.53%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  6817
يازما سانى: 157
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 851
تۆھپە : 563
توردىكى ۋاقتى: 197
سائەت
ئاخىرقى: 2015-4-20
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 18:23:14 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇ مەزمۇن 37قەۋەتتىكى 360安全卫士دە2012-08-26 10:37يوللىغان يازمىسىغا نەقىل :


مۇشۇنىمۇ سوردىڭىزما ؟ دوپپا بۈيۈك ئۇيغۇر مىللىتىنىڭ باش كىيىمى ، دوپپا بىز ئىسلامنى قۇبۇل قىلىشتىن بۇرۇنلا بىزنىڭ باش كىيىمىمىز . بىز شامان دىنىغىمۇ ، بۇددا دىنىغىمۇ ئېتىقات قىلغان ، 1000 يىل بۇرۇن ئەڭ توغرا دىن ئىسلام دىنىنى قۇبۇل قىلىپ يولىمىزنى تېپىۋالدۇق ، بىراق دوپپا يەنىلا بىزنىڭ . دوپپا ۋە باشقا ھەرقانداق مەدىنىيىتىمىز ئىسلام دىنىغا زىت بولمايدۇ . چۈنكى ئۇ زاماندا تېخى ئىسلام دىنى بارلىققا كەلمىگەن .  
 
چۈنكى ئۇ زاماندا تېخى ئىسلام دىنى بارلىققا كەلمىگەن بۇ گېپىڭىز سەل خاتا بولوپ قالدىمۇ نىمە؟ئۇنداق بولسا پەيغەمبىرىمىزدىن بۇرۇنقى پەيغەمبەرلەر نىمىگە ھىساپ؟

4

تېما

0

دوست

5252

جۇغلانما

تۆھپىكار ئەزا

ئۆسۈش   5.04%

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  9409
يازما سانى: 205
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى: 1258
تۆھپە : 748
توردىكى ۋاقتى: 262
سائەت
ئاخىرقى: 2013-5-18
يوللىغان ۋاقتى 2012-8-26 19:10:12 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تورداشلار ئاچچىقىڭلارغا ھاي بېرىڭلار، مەن بۇ يەردە دوپپىنى شامان دىنىنىڭ مەھسۇلى دېمىدىم، بەلكىم باشقىلار دەپتىكەن شۇ توغرىسىدا بىلىم ئىگەللىگىم كېلىپ يازغان بۇ تېمىنى، سىلەر تېما ئىگىسىگە ھۇجۇم قىلساڭلار بولمايدۇ. مۇنۇ تور بەتتە شۇنداق دەپتىكەن، مەن دېگەن گەپ ئەمەس ئۇ.
http://www.xjdoppa.com/custom.asp?id=3
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | دەرھال تىزىملىتىش

Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team)

( 新ICP备06003611号-1 )