كۆرۈش: 507|ئىنكاس: 10

جېلىل ئاۋۇت: «مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»دىن ئۇيغۇر ئەدەبىياتىغا نەزەر [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

Rank: 2

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5185
يازما سانى: 2
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 36
تۆھپە : 0
توردا: 2
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2015-3-7 17:18:36 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

                              «مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»دىن ئۇيغۇر ئەدەبىياتىغا نەزەر


                                                         جېلىل ئاۋۇت


يېقىندا نوبىل ئەدەبىياتى ساھىپى ئورخان پامۇكنىڭ «مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»ناملىق رومانى ئوقۇپ چىقتىم. بۇ رومان بىلەن يىگىرمە يىلچە ئىلىگىرى ئوقۇغان يەنە بىر نوبىل ئەدەبىياتى ساھىپى نەجىپ مەھپۇزنىڭ«ئۈچ كوچا تىرلوگىيەسى»نىڭ ئىپادىلەش ئۇسۇلى خېلىلا ئوخشىشىپ كېتىدىكەن. ماڭا بۇ ئىككى روماننى بىر يازغۇچى يازغۇچى يازغاندەكلا تويۇلۇپ كەتتى. بەلكىم بۇ چەتئەل ئەدەبىياتىدىكى جۇڭگو ئەدەبىياتىغا ئوخشىمايدىغان ئورتاقلىقلاردىن بولسا كېرەك.
جۇڭگو ئەدەبىياتىدا،جۈملىدىىن ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا كۆپىنچە ئەسەرلەردە پىرسۇناژلار ھەققىدە ئالدىن رامكا ياكى قېلىپ بىكتىۋېلىنىپ،ئىجابىيلىق ياكى سەلبىيلىك خاراكېرى بىرقەدەر مۇقىم ۋە گەۋدىلىك بولغان(بىكتىۋالغان قېلىپتىن چىقىپ كەتمەيدىغان) پىرسۇناژلارنىڭ ئوبرازى يارتىلىدۇ. شۇڭا بۇ ئىككى گورۇپپىدىكى پىرسۇناژلارنىڭ تەسۋىرلىشىدىنلا يازغۇچىنىڭ ئۇلارغا بولغان پوزۇتسىيەسى،مۇھاببەت—نەپىرىتى ئاشكارلانماي قالمايدۇ. كىتابخانلارمۇ يازغۇچىغا ئەگىشىپ ئەسەردىكى پىرسۇناژلارنى ئىجابىي پىرسۇناژ ياكى سەلبىي پىرسۇناژ دەپ ئايرىپ تامغىلاپ چىقىمىز.
مەن كىتاب ئوقۇشنى بىلگەندىن بۇيان ئۇيغۇر ئەدەبىيادىكى مۇتلەق كۆپ ساندىكى ئەدەبىي ئەسەرلەردە مۇئەللىم،ئىشچى،كەمبەغەل دېھقان،پارتىيە ۋە ئىتتىپاق ئەزاسى،ساقچى…قاتارىقلارنى ياخشى ئادەم، بەگ،باي،سودىگەر،تىجارەتچى،موللا ۋە تالىپلارنى…ئەسكى ئادەم قىلىپ تەسۋىرلەش ئاللىقاچان قېلىپلىشىپ قالغان ئىدى.

راست گەپ قىلغاندا،دۇنيادىكى ئادەملەرنى ياخشى ياكى ئەسكى دەپ ئايرىغىلى بولمايدۇ. پەقەت مەنپەئەتى،ئېتىقادى،ئىدىيەسى،غايىسى،مىجەز—خاراكتېرى ۋە ئادىتى…ئوخشىمايدىغان ئادەملەر بولىدۇ. ھېچكىم ئۆزىنىڭ ئەسكى ئادەملىكىنى ئېتىراپ قىلمايدۇ. مەنپەئەتى،ئېتىقادى، ئىدىيەسى،غايىسى…بىر يەردىن چىقىپ قالغانلار(ھېچ بولمىسا مۇناسىۋەتسىز كىشىلەر) بىر—بىرىنى ياخشى ئادەم دەپ تەرىپلىشىدۇ. مەنپەئەتى،ئېتىقادى،ئىدىيەسى،غايىسى توقۇنىشىپ قالغانلار بىر—بىرىنى ئەسكى ئادەم ياكى دۈشمەن دەپ ئەيىپلەيدۇ. نادان ئاۋام ئاڭلىق ياكى ئاڭسىز ھالدا ھۆكۇمراننىڭ تەرىپلىشىگە ياكى ئەيىپلىشىگە ئەگىشىدۇ.
«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»رومانىدا يازغۇچىنىڭ ئەسەردىكى ئوبرازلارغا،جۈملىدىن پىرسۇناژغا قارىتا ھېچقانداق بىر باھاسى،ھېسىياتى،پوزىتسىيەسى ياكى مەۋقەسى سىڭدۈرۈلمىگەن. ئەسەردىكى ئوبراز ياكى پىرسۇناژنىڭ خاراكتېرىگە باھا بېرىش پۈتۈنلەي كىتابخانلارنىڭ ئۆزىگە قالدۇرۇلغان. بۇ روماندىكى بارلىق پىرسۇناژلار،ھەتتا ئۆلۈم،جەسەت،پۇل،شەيتان،(رەسىمدىكى)ئات ۋە قىزىل رەڭ قاتارلىق ئوبرازلارمۇ ئۆز ھېكايىسىنى ئۆز تىلىدا بايان قىلىدۇ. رومان بۇ جەھەتتە ئادەمگە ئورخان پامۇك يازغاندەك ئەمەس،روماندىكى ئوبرازلار ئۆزلىرى سۆزلەۋاتقاندەك تۇيغۇ بېرىدىكەن. يازغۇچى ئەسەردە ھېچكىمگە،ھېچنېمىگە ۋاكالتەن ئاقلىغۇچى ياكى ئەيىپلىگۈچى ئادۇۋكات بولماپتۇ. مانا بۇلار«مېنىڭ ئىسىم قىزىل»دىن ئالغان بىرىنچى تەسىراتىم.
ئىككىنچى تەسىراتىم بولسا پىرسۇناژلار ياكى ئۇلارنىڭ قىلمىشىغا باھا بەرمەسلىك،ئەمما روھى دۇنياسىنى چوڭقۇرلاپ قېزىش ۋە يېزىش.
ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا يېقىندا ئوقۇغان«سەمەندەر»قاتارلىق بىرقانچە ئەسەرنى ھېسابقا ئالمىغاندا پىرسۇناژلارنىڭ روھى دۇنياسى چوڭقۇرلاپ قېزىلغان ئەسەرلەرنى ئاساسەن ئۇچراتمىدىم. بىر ئادەم بىر كۈنى ئورنىدىن تۇرۇش موزىكىسى چىققان ھامان ئورنۇمدىن تۇرۇپ ئۆگىنىش قىلسا،بىر كۈنى موزىكا چىقسمۇ پەرۋا قىلماي يېتىۋالسا؛ بۇلار ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا ئىرادلىك ۋە ئىرادسىزلىك دەپ ھۆكۈم قىلىنسا،نەجىپ مەھپۇز ياكى ئورخان پامۇكلارنىڭ ئەسەرلىرىدە بۇ ئادەمنىڭ شۇ ۋاقىتتىكى روھى دۇنياسىدىكى ئۆزگىرىشلەر ئىنچكىلەپ يېزىلىدۇ.
بۇ جەھەتتە ئۆتكۈر ئەپەندىمنىڭ ئەسەرلىرىدە خوجىنىياز ھاجىنىڭ روھى دۇنياسىدىكى ئۆزگىرىشنى«ھەممەيلەن چىقىپ كەتتى. ھاجىم يۈرىكىنى تىڭشاپ ئولتۇرۇپ قالدى.»دەپ ئاخىرلاشتۇرغان جۈملىلەرنى ئۇچۇرتىشمىز مۇمكىن (ئەسلى بۇ تەسۋىرلەرمۇ يېتەرلىك ئەمەس). ئەمما باشقا نۇرغۇن ئەسەرلەردە مەسىلەن: ھېكىم نۇرنىڭ لۇتپۇللا مۇتەللىپلەرنى گومىنداڭ ساقچى دائىرلىرىگە پاش قىلغان چاغدىكى يۈرىكىدىكى سادالار قېنى!ئۇمۇ يۈرىكى بار ئادەم ئىدىغۇ. نوزۇگۇم،ئابدۇقادىر داموللا،ئابدۇخالىق ئۇيغۇرنىڭ،مەمتىلى ئەپەندىنىڭ،لۇتپۇللا مۇتەللىپلەرنىڭ ئۆلۈم ئالدىدا يۈرىكىدىن چىققان سادالار قېنى. كىتابخانلار ۋە دۇنيا ئەدەبىياتى ئۇلارنىڭ«يوقالسۇن…»،ياشىسۇن…»دېگەن ساختا شۇئارلىرىغا ئەمەس، شۇ دەقىقىلەردىكى يۈرەك ساداسىغا،روھى دۇنياسىدىكى ئۆزگىرىشلەرگە بەكرەك ئىشىنىدۇ ھەم دىققەت قىلىدۇ.
«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»رومانىدا سۇلتان سەلىم(سۇلتان سۇلايماننىڭ ئوغلى)ھۆكۈمرانلىقىنىڭ ئاخىرقى دەۋىرلىرىدىكى ئوردا سەنئەتكارلىرىنىڭ كەسپىي ھاياتى ۋە تۇرمۇشى ئەكس ئەتتۈرۈلگەن. قارا،نازاكەت،كېپىنەك،لەيلەك،زەيتۇن،يېزنە تاغا ۋە ئۇنىڭ قىزى شەكۈرە،نەۋىرسى شەۋكەت،ئورخان،ئۇستاز ئوسمان،خەت توشىغۇچى ئايال ئېستىر،ئۆلۈم،جەسەت،پۇل،شەيتان،(رەسىمدىكى)ئات ۋە قىزىل رەڭ…قاتارلىق پىرسۇناژ ۋە ئوبرازلارنىڭ ھەر-بىرى ئايرىم—ئايرىم ھالدا بىرىنچى شەخس تىلىدا ئۆز قىسمەتلىرىگە بىرلەشتۈرۈپ يۈرىگىنىڭ چوڭقۇر قاتلاملىرىدىكى سادالار ۋە بۇ سادالارنىڭ ئۆزگىرىشىنى ناھايىتى ئىنىچكە تەسۋىرلەيدۇ.
ھېلىمۇ ياخشى ئۇيغۇر ئەدەبىياتى ئوبدانلا تەرەققىي قىلىۋاتىدۇ. 1980-يىللار ۋە ئۇنىڭ ئالدىدا يېزىلغان ئەدەبىي ئەسەرلەردە يازغۇچىلار ئاۋال ئۆزى يېزىۋاتقان پىرسۇناژلارنى راسسا مەدھىيلەپ ياكى ئەيىپلەپ ئۇنىڭ ئىجابىي پىرسۇناژ ياكى سەلبىي پىرسۇناژ ئىكەنلىكىگە ھۆكۈم قىلىپ تامغا ئۇرۇپ بولغاندىن كېيىن ئاندىن ئۇنىڭ تاشقى قىياپەت تەسۋىرى،تىل تەسۋىرى ۋە ھەرىكەت تەسۋىرىگە ئۆتەتتى. ھازىر بۇنداق يازغۇچى ئۆزى يازغان پىرسۇناژلارنى ئۆزى ئاپ-ئاشكارە ھالدا مەدھىيلەيدىغان ياكى ئەيىپلەيدىغان ئەھۋالغا خاتىمە بېرىلىپ بولدى.
«مېنىڭ ئىسىمىم قىزىل»رومانى ھەققىدىكى ئۈچۈنچى تەسىراتىم ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدا بىر ئادەتتىكى ھېكايە بولىدىغان ئىشنىڭ يىپىدىن يىڭنىسىگىچە ئىنىچكە يېزىلىپ بىر ياكى بىرقانچە توم رومان بولۇپ پۈتۈپ چىقىشى. بۇ روماندا ھەتتا زەكەرمۇ بىرنەچچە ئابزاس تەسۋىرلەنگەن.
يوقارقىلار«مېنىڭ ئىسىمى قىزىل»دىن ئىبارەت نوبىل ئەدەبىيات ساھىبىنىڭ بىر توم رومانىدىن ئالغان سېلىشتۇرما تەسىراتىم بولۇپ،ھەرگىزمۇ مېنىڭ چەتئەل ئەدەبىياتىنى،جۈملىدىن«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»نى مەدھىيلەپ،ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنى كەمسۇندۇردىغان ياكى ياقتۇرمايدىغانلىقىمدىن دېرەك بەرمەيدۇ. مەن بىر نەرسە يازالمىساممۇ يەنىلا ئۇيغۇر ئەدەبىياتىنى ناھايىتى قىزغىن سۆيىمەن. دائىم ئۆز يازغۇچى،شائېرلىرىمىز يازغان كىتابلارنى ئەتۋارلاپ سېتىۋالىمەن ۋە ئوقۇيمەن.

بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Erchin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-7 23:47  


Erchin ھەقىقىي ئىسمىڭىز مۇئەييەنلەشتى ! 

Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18Rank: 18

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  30
يازما سانى: 2429
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 17118
تۆھپە : 6
توردا: 1141
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-23

تۆھپىكار ئەزا مۇنەۋۋەر مۇھەررىر

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-7 23:53:51 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
كەلگەن قەدىمىڭىزگە قۇتلۇق بوولسۇن!
سىزدە ئىملا خاتالىقى كۆرۈلمەسلىكى كېرەك ئىدى.  ئىملاسىنى يېڭى ئىملا قائىدىسى بويىچە راۋۇرۇس بىر ئوڭشاڭە دوستۇم! بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Erchin تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-7 23:54  


Men Dunyagha Yoluchimen, Helila Ketimen

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  906
يازما سانى: 592
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 2110
تۆھپە : 0
توردا: 607
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-24

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 03:35:45 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»دا پېسخىك تەسۋىرى ھەغدادىغا يەتكۈزۈلگەن.پىرسۇناژلارغا چەكسىز ئەركىنلىك بېرىلگەن.
بىزدە ئاپتۇرلار ھەر بىر پىرسۇناژغا خاراكتېر تاڭىدۇ (ھەر قانداق پىرسۇناژنى ئەسەر مۇقەددىمىسىدىن،ئاخىرىلاشقانغا قەدەر ‹ئۆزى› بولغىلى قويمايدۇ).مەن قايسىدۇر بىر «داڭلىق يازغۇچى»نىڭ ئەسىرىدە تەسۋىرلەۋاتقان پىرسۇناژغا ئۆچلىكى تۇتۇپ كېتىپ،بىمەنە ئۆلۈم لايىھىلىگەنلىكىنى ئاڭلىغان.
نەشىرىياتنىڭ ئەسەرگە خەت ساناپ پۇل بېرىدىغان «تۈزۈم»گە ھاڭۋاقتىلارچە مەپتۇن بولۇپ كەتكەن يەنە تالايلارنىڭ  ۋەقەلىكنى  سوزۇپ باپ كۆپەيتكەن نومۇسسىزلىقلىرىنى ئاڭلاپ تۇرىمەن. يۇز تۇرانە پۇرسىتى كەلگەنلەرگە «سىز ئوقۇرمەن بولسىڭىز،بىر ئوبدان ئوقۇرمەن بولۇپ قالاتتىڭىز» دەپ،«يامان ئات»لىقمۇ بوپقالغانمەن.
نېمىلا دېمەيلى،توم،توم يېشىل ئەخلەتلەرنى بىزگە سۇنغان،سۇنۇۋاتقان «قەدىردانلار»غا يەنە شۇ تىلدا «ئەسسالامۇ ئەلەيكۇم» دېيىشكە مەجبۇرمىز.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  477
يازما سانى: 471
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1511
تۆھپە : 0
توردا: 340
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-24

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 08:02:17 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قاراتېكىن يوللىغان ۋاقتى  2015-3-8 03:35
«مېنىڭ ئىسمىم قىزىل»دا پېسخىك تەسۋىرى ھەغدادىغا يەتكۈ ...

بۇ ئىنكاسقا ئەگەشتىم.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  5823
يازما سانى: 81
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 268
تۆھپە : 0
توردا: 37
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-22
يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 13:04:49 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
« مېنىڭ ئىسمىم قىزىل » رومانىنى ياخشى يېزىلغان رومان دېيىش مۇمكىن. كىشىلىرىمىز ئاشۇ تىپتىكى رومانلار بىلەن جۈملىدىن ئەدەبىي ئەسەرلەر بىلەن كۆپىرەك ئۇچرىشىشى تولىمۇ مۇھىم. ياخشى سېلىشتۇرۇش ئېلىپ بېرىپسىز، تېخىمۇ تىىرىشىڭ. بۇ روماننى ئوقۇپ چىققانلىقىڭىزدىن، رومان ئۈستىدە قەلەم تەۋرەتكەنلىكىڭىزدىن تولىمۇ خۇرسەنمەن.

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  2473
يازما سانى: 232
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 1465
تۆھپە : 0
توردا: 238
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-23

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 14:22:19 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش


مېنىڭچە بۇ ماقالە گەرچە نەزەرىيەۋىي ئۆلچەمگە ئانچە يېقىن بولمىسىمۇ، بىراق ئوقۇرمەنلىك نوقتىسدىن، ناھايىتى ياخشى بايقاش بولۇپتۇ، ئۇ ئاددىي، چۈشىنىشلىك يازمىدا ئوقۇرمەننىڭ سەزگۈرلىكى نامايەن بولۇپتۇ.

داۋۇت2 بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 16:09:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئەسكەرتىش: يوللىغۇچى چەكلەنگەن. مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  8916
يازما سانى: 78
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 283
تۆھپە : 0
توردا: 61
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-21
يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 21:50:13 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھېس قىلغانلىرىڭىز ھەقىقەتەن توغرا. روماندا ئادەمنىڭ ھاياتلىق تەغدىرى پەلسەپىۋىلىككە تويۇنغان ھالدا ئەكىس ئەتتۈرىلىدۇ. ئۇسلۇبىنى دوستويىۋىسكىنىڭ «جىنايەت ۋە جازا» رومانىغا ئوخشايدىغاندەك ھېس قىلىمەن.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  4371
يازما سانى: 111
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 226
تۆھپە : 0
توردا: 0
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-4-12
يوللىغان ۋاقتى 2015-3-8 22:02:47 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەقسەت يوللىغان ۋاقتى  2015-3-8 21:50
ھېس قىلغانلىرىڭىز ھەقىقەتەن توغرا. روماندا ئادەمنىڭ ھ ...

مېنىڭچە جىنايەت ۋە جازا بىلەن ئۇسلۇپ ئوخشاشلىقى يوق. ئەمما تەرجىمە رومانلارنىڭ ئىچىدىكى نادىر رومان بۇ.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  71
يازما سانى: 42
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 744
تۆھپە : 0
توردا: 159
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-3-31

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-9 10:46:23 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بىزدە رومانلار، بولۇپمۇ شېئىرلار نى دەۋرىمىزدىكى ئەڭ ئاددى، ھاياتقا، دۇنياغا بولغان چۈشىنىشى ئەڭ يۈزەكى ئادەملەر  ئۈچۈن يېزىش ئاللىقاچان قېلىپلىشىپ كەتتى. ھەتتا بەزىلەر كەلگۈسى ئۈچۈن يېزىشنى، يەرشارىلاشقان يېزىش ئۇسلۇبىنى ھازىرغا قىلىنغان ھاقارەت، ھازىرغا قىلىنغان مەسئۇلىيەتسىزلىك، ئۆزىنى ئۇنتۇپ كېتىش جىنايىتى دەپ قارايدۇ. شۇنداق بولغاچقا بىزدە تۆت چاسىلىق، يۇمشاق چايناپ بۇلماققا ئايلاندۇرۇۋېتىلگەن شېئىرلار بىلەن تىزگىنەك ئارقىلىق باشقۇرۇلىدىغان كارتون پىرسۇناجلار  كۆپ. مۇشۇ گەپ توردا كۆرۈنۈشى بىلەنلا چوقۇم نۇرغۇنلىغان كىشىلەرنىڭ ئوغۇسىنى قاينىتىدۇ.  چۈنكى نۇرغۇن كىشىلەر نىڭ تەپەككۇر دىتى ئۆز شائىرلىرى، يازغۇچىلىرى تەرىپىدىن قەستلەنگەن.

Rank: 5Rank: 5

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  71
يازما سانى: 42
نادىر تېمىسى: 0
تېللا: 744
تۆھپە : 0
توردا: 159
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2015-3-31

ئاكتىپ يېڭى كۈچ جانلىق ئەزا

يوللىغان ۋاقتى 2015-3-9 11:06:56 |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەرقانداق بىر رومان ياكى پوۋېست ھەرگىزمۇ ئوچۇق سوت مەيدانى ياكى بىر تالاي كىشىلەر قاتناشقان باھالاش-مۇھاكىمە قىلىش يىغىنى ئەمەس. يازغۇچىنىڭ تۈپ مەسئۇلىيىتى ئادەم بىلەن ئادەمنىڭ روھىنى يېزىش ۋە قانۇنىيەتلىك يوسۇندا ئوقۇرمەنلەرنىڭ تەپەككۇرىنى غىدىقلاش. پىرسۇناجلارغا ۋە ئۇلارنىڭ ھەرىكەتلىرىگە ئارىلىشىۋېلىش سوغۇققانلىق بىلەن ئېيتقاندا بىر خىل تەجرىبىسىزلىك، قوپاللىق بىلەن ئېيتقاندا بىر خىل چاكىنىلىق. بۇ يەكۈن دەل مۇشۇ نۇقتىنىڭ ئۆزىدە «پىرسۇناجلار قانداقمۇ ئۆز-ئۆزىنى يازالايدۇ، ئۇلارنى ھامان يازغۇچى يېزىشى كېرەكقۇ» دېگەن سوئال كېلىپ چىقىدۇ. يازغۇچى ئۆزى ئاللىقاچان تەييارلاپ قويغان مەركىزىي ئىدىيەنى ئەمەس، بەلكى ھايات، تۇرمۇش، ئۆلۈم، روھىيەت ۋە مەڭگۈ قېلىپى شەكىللىنىپ بولمايدىغان ئوبيېكتپ رېئاللىق چەمبىرىكى ئوتتۇرىسىدىكى تىرىك ئادەمنى يازىدىكەن ۋە شۇ خىل مەۋقەنى قەلەمنىڭ ئۇچىغا مەركەزلەشتۈرەلەيدىكەن، بۇ سوئالغا جاۋاب تېپىلىدۇ. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   ئوغۇز تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2015-3-9 11:12  


كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش


ستاتىستىكا|يانفون نۇسخىسى|新疆作家网
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For www.xjzjxh.com
چوققىغا قايتىش