ھېكايە ياخشى يېزىلىپتۇ. 2-ئابزاسنى ئوقۇۋېتىپ راست دېگەندەك ئۆزۈمنى بېسىۋالالمىدىم. بۈگۈنكى كۈنمىزدە (چىخوفنىڭ «ھەسرەت» ناملىق ھېكايىسىدىكىدەك، چارروسىيە زامانىسىدىكى كۆك نامراتلارنىڭ ئاشۇ غېرىپ-مىسكىنلىك، ئاشۇ بىقۇۋۇللۇق كۈنىنى ئۆز بېشىدىن كەچۈرىۋاتقان) خۇددى مۇشۇ بوۋايدەك يەنە قانچە-قانچە «بوۋاي»لىرىمىز باردۇر-ھە؟! بىز «ھەممىگە كىشىلەرنىڭ نادانلىقى سەۋەپ» دەپ، بارچە گۇناھنى خەلققە ئارتىپ، خەلقتىن ئاغرىنىپ، خەلقتىن قاقشاپلا كەلدۇق. ئۇنداقتا، ئاشۇ «نادانلىق»نىڭمۇ بىرەر سەۋەبى باردۇ؟ ئاھالىلىرىمىزنىڭ تەڭدىن كۆپرەكى ياشايدىغان يېزىلىرىمىزدىكى ئەۋلاتمۇ ئەۋلات داۋاملىشىپ كېلىۋاتقان يوقسۇللۇق، نامراتلىق بۇنىڭ سەۋەبى ئەمەسمىدۇ؟ مۇشۇ ھېكايىدىكى بوۋايدەك، ئۆزىنى ئۆزى يۇيۇپ-تاراپ، ئۆزىنىڭ «مىيىت»ىنى ئۆزى «كۆتىرىپ» زاراتگاھلىققا قاراپ ماڭغانلارنىڭ ئالدىدا بۇ جەمئىيەتنىڭمۇ ھېچقانداق مەسئۇلىيىتى يوقمىدۇ؟...
ئەدەبىياتنىڭ ھېچنىمىنى، ھېچ بىر خىل قىممەت قاراشىنى تەھقىقلەپ بىرىش مەجبۇرىيىتى يوق. لىكىن، نېمىنىڭ گۈزەل، نېمىنىڭ رەزىل، نېمىنىڭ ھەق، نېمىنىڭ ناھەق ...ئىكەنلىكىنى ئوقۇرمەنلەرگە ھېس قىلدۇرۇش مەسئۇلىيىتى بار! ئاپتورنىڭ ئاشۇبىر نۇقتىدا تۇرۇپ تۇرمۇشنى ئوبرازلىق كۈزىتىش، ماتىرىياللارنى تاۋلاش ماھارىتىگە ئاپىرىن. ئادەمنىڭ ئاغزىنى شالتاق قىلىشتىن ئۆزگە ئەھمىيىتى يوق(!) نوقۇل ئىشق، پىراق تېمىلىرىدىن كۆرە، مانا مۇشۇنداق كۆڭۈل بۆلۈش ئەڭ زۆرۈر كىشىلىرىمىزنىڭ تۇرمۇشى ھەققىدىكى، ئەڭ-ئەڭ ئەقەللىي تۇرمۇش ھەقىقىتى تېما قىلغان ئەسەرلەرنىڭ تەمى ھەقىقەتەن باشقىچە بولىدىكەن!
ئاخىرىدا، ئاپتورنىڭ بەدىئىي ماھارىتىگە يەنىمۇ يۇقۇرى پەللە تېلەيمەن.