تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ تىل- ئەدەبىيات دەرسلىكى0 [ R+ q" O! h O8 ]! } A جەۋھەر مەزمۇنلار ۋە سۆزلۈكلەر 7 S3 x4 {: ? f7 w! V: d0 g تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ يېڭى دەرىسلىك ئىسلاھاتى بۇيىچە يېڭىدىن تۈزۈلگەن «تىل- ئەدەبىيات» دەرسلىكىنى ئۆگىنىشتە پايدىلىنىدىغان بۇ ماتىرىيال تۆۋەندىكىدەك مەقسەت ۋە ئالاھىدىلىكتە تۈزۈلدى:; {3 Q. B5 p+ k" s4 y' I6 K 1. تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەر ئۈچۈن تۈزۈلگەن «تىل-ئەدەبىيات» دەرىسلىك كىتاپ (زۆرۈر1-2-3-4-5-كىتاپ؛ تاللىما 2-3-5-كىتاپ) بولۇپ جەمئىي سەككىز كىتاپنىڭ ئوقۇتۇش تېكىسىتلىرىنىڭ مۇھىم مەزمۇن _ ئۇچۇرلىرى كىرگۈزۈلدى. بۇنىڭدا بىر كىتاپ مەزمۇنى بىر بەت جەدىۋەلدىلا تولۇق كۆرۈلىدۇ.% T7 y4 }7 z* `9 l& x3 X 2. سەككىز قىسىم كىتاپتىكى ئەدەبىيات نەزىريىسىگە ئائىت مەزمۇنلار سېخىمىلاشتۇرۇلۇپ، تەپسىلى بىرىلدى. & B8 |8 }. M3 s9 M3 z( B4 x3. سەككىز قىسىم كىتاپتىكى جەمئىي 116 ئوقۇتۇش تېكىسىتىدىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ چۈشىنىشى قىيىن بولغان 2300 دەك سۆزگە تېكىسىت مەزمۇنىغا ماسلاشتۇرۇپ ئىزاھات بىرىلدى. بۇنىڭ بىلەن ئوقۇغۇچىلار شۇ دەرس تېكىستىنى ئالدىن كۆرۈپ چۈشىنىپ كىلىشتە مۇھىم ئاساس يارىتىلدى. 0 T4 u0 E [3 i$ rقىسقىسى، مەزكۈر كىتاپ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ھەر قايسى يىللىقتىكى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھازىر قوللىنىۋاتقان «تىل- ئەدەبىيات» دەرسلىكىنى ئوقۇپ چۈشىنىش، مۇھىم مەزمۇنلارنى ئۆگىنىشتىكى بىردىنبىر ئىخچام يىتەكچى ماتىرىيالىدۇر. % T) H4 a6 X) ^$ p: G2 I% V0 D1 ]& f. t
* V$ d# W3 _0 c' z/ i # Y& H j4 i9 G) S! E ئادەتتىكى تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلەرنىڭ يېڭى دەرسلىك ئىسلاھاتى بۇيىچە تۈزۈلگەن «تىل- ئەدەبىيات» دەرسلىك كىتاپلىرى 2008-يىلى كۈز پەسلىدىن بۇيان قوللىنىلىپ كېلىۋاتىدۇ. بۇ دەرسلىكنى ئوقۇتۇش ئەمىليىتى جەريانىدىن قارىغاندا كىتاپتىكى تېكىسىتلەرنىڭ زامان ۋە ماكان دائىرىسى كەڭ بولۇپ، جۇڭگۇ ۋە چەتئەل ئەسەرلىرى، كىلاسسىك ۋە بۈگۈنكى زامان ئەسەرلىرى، ھەرمىللەت خەلقىنىڭ ئەسەرلىرى كىرگۈزۈلگەن. ئەسەرلەرنىڭ ژانېرلىرى كۆپ خىل، ئىجادىيەت ئېقىملىرى ۋە ئۇسلۇپلىرى خىلمۇ- خىل. شۇنداق بولغاچقا تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى ئەسەرلەرنى ئوقۇپ چۈشىنىشتە ۋە شۇ ئاساستا مەزمۇننى ئىگەللەشتە قىيىنچىلىققا دۈچ كەلدى. يۇقارقى مەسلىلەر كۆزدە تۇتۇلۇپ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئوقۇپ چۈشىنىشىگە ئاسانلىق تۇغدۇرۇش ئۈچۈن ئوقۇغۇچىلار ئۆگىنىشكە تېگىشلىك بولغان سەككىز كىتاپتىكى 114 پارچە ئوقۇتۇش تېكىستىدە ئۇچرايدىغان 2300 سۆزلۈككە قىسقىچە ئىزاھات بېرىلدى. بۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەر بىر تېكىسىتنى چۈشىنىشىدە مۇھىم رول ئوينايدۇ. ئىككىنچىدىن، تېكىسىتلەرگە مۇناسىۋەتلىك بولغان نەزىريىۋى چۈشەنچىلەر سىخېما ئارقىلىق ئىخچام قىلىپ، مۇھىم نوقتىلىرى كۆرسىتىپ بېرىلدى. بۇ ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەزىريىۋى بىلىملەرنى سىخېمىغا قاراپ ئاسانلا بىلۋېلىش ئىمكانىيىتىنى بېرىدۇ ھەمدە بۇ سىخېمىلار ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دوسكا لايھىسى ئورنىدا ئىشلىتىشىگىمۇ ماس كېلىدۇ. ئۈچىنچىدىن، تېكىسىتلەر ۋە ئۇيغۇرتىلى بىلىملىرىدىكى مۇھىم نوقتىلارنى ئاسان ئۆگىنىش ۋە ئەستە ساقلاش ئۈچۈن ھەربىر كىتاپتىكى ئىگەللەشكە تېگىشلىك بولغان مۇھىم ئۇچۇر نوقتىلىرى بىر بەتكە جەدىۋەل ئارقىلىق ئىخچام بېرىلدى. تۆتىنجىدىن، تېكىسىتلەرنى ئۆگىنىشتە قايسى دەۋر ئەدەبىياتى، قايسى كىشى ھۆكۈمرانلىقىدىكى دەۋر ئىكەنلىكى ئوقۇغۇچىلارغا ئايدىڭ بولۇشى كېرەك. بۇ مەسلىنى ئوقۇغۇچىلار مەزكۈر كىتاپ ئاخىرىغا بېرىلگەن قۇشۇمچە ماتىرىياللاردىن پايدىلىنىپ ئۈنۈملۈك ۋە ئاسان ھەل قىلىۋالالايدۇ.) U+ X7 \% m, z ئىشىنىمىزكى، تىرىشچان ئوقۇغۇچىلار بۇ ماتىرىيال ئارقىلىق تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ «تىل- ئەدەبىيات» دەرسلىكىدىكى ئىگەللىۋېلىشقا تېگىشلىك بولغان مۇھىم مەزمۇنلارنىڭ ھەممىسىنى ياخشى ۋە تولۇق ئىگەللەپ، ئۆزىنىڭ كەلگۈسى پارلاق ئىستىقبالىنى چۇقۇم تاپالايدۇ. 1 d. T( S l& W7 Y$ `, L' _ z / p' U8 ]( Y" s7 Jئىچىدىكىلەردىن ئۆرنەكلەر: / ]6 i q) g8 G6 u$ O2 W ) t7 z/ I. \7 S. @6 J% ? c2 h $ h% V/ @# Y# P' P" h+ S1 p ?, c$ `+ K( d. s
& G. e7 G/ @" c8 |. k8 r2 o & B! q* N7 y9 f1 M3 f ( U0 v, b4 L( p/ g' M 6 C V M, L1 G
) |) v5 L+ m8 Q$ K( U 3 i+ v9 W/ m! c- c$ A ( k1 j* d8 K7 j- a5 J. }. J 1 a5 v* W& u' P& q. r7 q- y7 S + M0 R! g+ e) { " s0 g" S/ ]* N
2 m- ?. g1 S5 X% W. ]7 U- X8 ] + f. I* u+ k; Y F* Z0 E 1 g+ v( [( {& r 2 @. ?* Y3 K7 I+ e! H* w
6 j0 \- ?* G% `: [, A' S. k0 s , t+ ~; i8 G8 O) r& T0 Y _, ^2 j7 F1 G % d$ m8 S4 u/ f- K) P$ L : ~; ?9 W1 Q ~3 b, S , p9 g e& S0 E7 G# I J0 I
: o7 t0 u* G5 _ % i5 l& e( n& M/ O
; Z9 K7 g6 _9 G- |) D1 R' f 2 v8 {( B, x( b; {7 x تاۋ باۋ تورىدىكى ئادىرسى: بۇ يەردە z& z! C1 M, c" X2 D* B' v3 u, B3 f) U, B4 g" D
6 r$ W/ _4 @. u& L . G4 z8 b! G: z5 k |