     
 
| تولۇق 1-يىللىق تىل- ئەدەبىيات (زۆرۈر دەرسلىك4-قىسىم كىتاب) تىن ئوقۇش نومۇرىنى باھالاش ئىمتىھان سوئالى 6 L) _$ B( ]/ h- d% p3 J! h, ^ Iسوئال (تاللاش سوئالى) (20نومۇر) + z1 o3 g9 F$ Z1 O, T, P8 f& ]! a6 z! J& i% q6 h! l3 B* E تۆۋەندىكى تۆت خىل جاۋاب ئىچىدە پەقەت بىرسىلا سوئال تەلىپىگە ئۇيغۇن،توغرا دەپ قارىغان جاۋابنىڭ ھەرب بەلگىسىنى جاۋاب كارتىسىدىكى ماس ئورۇنغا تولدۇرۇڭ:( }0 ]: k. ~1 k, R- X
4 U" y* D0 h, x8 O1.‹‹مۇقام ئۇستازى››ناملىق درامىدىكى زىددىيەت-توقۇنۇش تۆۋەندىكى ئامىل ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن: , ]8 A4 J# b0 R3 n4 V5 a3 @4 E) J+ z8 F) x A .سەھنىدىكى مەۋجۇد پىرسوناژلارنىڭ تىلى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن. ! X& p, \- d/ y5 Z5 n9 l $ v& l- o% H3 d. B7 fB.سەھنىدىكى پېرسوناژلارنىڭ ھەرىكىتى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن .2 [0 J% t- o5 |( ` 7 r; @* O% c7 i. S- s. i- ? C. سەھنىدىكى پېرسوناژلارنىڭ پىسخىك دۇنياسى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن .- Q* N2 K' H G8 S" R) f5 W: f % V. w. l# h9 ~( ~; E D .سەھنىدىكى مەۋجۇت پېرسوناژلارنىڭ تاشقى قىياپىتى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن. % n% P% c0 g5 ?" W $ B6 j* k! s/ L6 h8 s5 N2. >> ھەر دىيارنىڭكى باغى ئالىمى، T% J0 Z" N. E% J+ J1 \9 s1 S: x
3 C( ]% |" B, \# Q6 q& ]9 @. cھەر دىيارنىڭكى شاھى ئالىمى.››دېگەن بىيىتقا نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا: % ?+ [7 l, x) s0 Q6 [* X , Y/ ^/ @7 K& a, GA.ئوخشىتىش ئىشلىتىلگەن، مەسنەۋىدىن پارچە .+ m* I; f! G" Z. E" u8 I5 n
. s# F- p% x1 M' H" z, pB. موبالىغە ئىشلىتىلگەن،غەزەلدىن پارچە .! F$ j' h/ V2 O3 x- \2 x M
- }7 k. [0 t7 O; E7 t+ kC.ئاپتورى ئابدۇللا خاراباتى، شېئىردا ئىلىم ئەھلى ئۇلۇغلانغان . ( d3 `0 v k. s
# c0 H6 { c8 tD .پارچىدا ئالتە ئىسىم بار، ئاستى سىزىلغان سۆزگە ئىگىلىك كېلىش قوشۇمچىسى ئۇلانغان . d/ p# V1 W& b- W5 H+ w 6 E' I+ G: @: g7 x2 Q, ~3. تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى توغرا چۈشەندۈرۈپ بېرەلمىگىنى: . D4 m8 }- i7 s$ ]% p! ?' i5 y5 f6 S4 U* F A.‹‹بالىخ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى بالاغەتكە يېتىش.9 @2 R" \, M" j* l' {1 r
! f# x0 U2 Z& v3 J8 T4 [6 IB.‹‹ئەئىمال›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى ئىش –ئەمەل. 1 k- f9 H+ O4 @) l+ v 4 L! y, J! P, c) {* VC.‹‹سىتەم›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى زامان. , W( B9 A6 n& d3 o8 X- | 0 S* v0 \" Z5 u6 @D.‹‹تىلماچ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى تەرجىمان ., s4 ^! H @9 I q3 w8 N/ ^# y/ f7 c) Q : }. I3 ?8 w+ s: O* r0 c 4.‹‹ئەي يارانلار لۇتفى ھەقدىن يەر – جاھان قىلغان ئاتا، ) a# T* Y7 v- B3 h% U % ^: M) [% R, l ~ۋاي بالام دەپ يەرگە ھاۋلى ئۆي-مەكان قىلغان ئاتا.››دېگەن مىسرالارغا نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:: Z+ j1 K* J1 i3 b; }2 N( R B 7 U$ `& m+ C$ R Z' D A.‹‹يارانلار››دىكى‹‹يار››سۆزى ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىدا كۆپ ئۇچرايدىغان مەجازى ۋاستە بولۇپ،ئۇ بەزىدە‹‹ۋەتەن››چۈشەنچىسىنى،بەزىدە‹‹خەلق››چۈشەنچىسىنى،بەزىدە ‹‹ئاشىق يار ›› چۈشەنچىسىنى بىلدۈرىدۇ." ]+ t& s- O! z! O0 \/ ?+ x 5 x, b1 f) ?4 B. o B.‹‹ئاتا››سۆزى ئىككى يەردە ئىشلىتىلگەن بولسىمۇ،ئەمما ئۇ شەكلى بىر خىل،مەنىسى ھەر خىل شەكىلداش سۆز ئەمەس. . v7 ?$ W5 o8 O. N& q2 {9 a & a7 z- g( k* G& u C.مەزكۈر پارچىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان بۇ رادىفلىق (قوش قاپىيىلىك غەزەلدە) ئاتا مەدھىيىسى ئارقىلىق ئاتا ئوبرازى مۇقەددەسلەشتۈرۈلگەن ۋە ئۇلۇغلانغان. * h* O& `" i) z5 J3 f" j0 [1 J 4 E% d X3 c* S3 ]* XD.پارچىدىكى ‹‹ھاۋلى ››دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى ھالاۋەت دېگەن مەنىنى بىلدۈرىدۇ .9 H( a9 }0 }% a. v( x
; [8 L: D; B) }5 @+ B, `, R5.‹‹ئەكىلىشپەرۋەرلىك››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن ئېيتىلغان جاۋاپلاردىن خاتاسى:- s3 c5 x0 X+ b! a$ Q6 m $ H7 ?4 z, a; f3 K; K A.لۇشۈننىڭ ‹‹تېڭىرقاش››ناملىق توپلىمىدىن ئېلىنغان./ [; F9 X2 |$ u " C9 W9 M- |: o9 S B.ئەسەر مۇھاكىمە خارەكتېرلىك فىليەتون بولۇپ تەنقىدى خاھىش ئارقىلىق‹‹سۇڭلاپ››بەرگۈچىلەرگە قاتتىق رەدىيە بېرىلگەن.7 ~9 ~5 H( e/ u% r6 ?3 b# l
0 A& I* V: I/ z3 N5 m: UC.ئەسەردە تىلغا ئېلىنغان‹‹ئېلىپ كېلىنگەن مەدەنىيەت››بىلەن‹‹ ئەۋەتىپ بېرىلگەن مەدەنىيەت ›› ئوخشاشلا شاكىلى چىقىرىلىپ مېغىزىنى ساقلاپ قالغان مەدەنىيەتنى كۆرسىتىدۇ.) k1 Q8 t3 G+ S. ^ : u* A. F1 R3 f3 ~0 S$ q' { D.ماقالىدىكى ئەپيۈن چىرىقى،ئەپيۈن غاڭزىسى قالاق،شاكال مەدەنىيەت ساقىندىلىرىنى كۆرسىتىدۇ. % m3 H; ?2 ` e. I" T) s6 j " L9 }5 m8 V( R5 l% V 6.‹‹كۆل تېگىن مەڭگۈ تېشى››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن توغرا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:! E8 ?1 ^* C: Z5 |' y 3 s) n& C( L- y4 f/ L2 C1 x- B$ f A.ئەسەر ژانىر جەھەتتىن تارىخىي تېمىنى ئاساس قىلغان جەڭنامىدۇر. ' j& y' v3 L( G6 u% f- P9 e ' G# z# M I9 k1 {: aB.بۇ مەڭگۈ تاش 735-يىلى ۋاپات بولغان كۆلتىگىن نامىغا 736-يىلى يوللىغ تېگىن تەرىپىدىن ئويۇلغان. 5 c& \7 e& d: q+ w3 M . {- d5 P8 r, s$ A% C+ B# @1 bC. بۇ مەڭگۈ تاشنىڭ سۆز-جۈملىلىرى قىسقا،ئىخچام،تەسىرلىك ۋە ئوبرازلىق بولۇپ،مەزمۇن،ھېسسىيات دەل،ئورۇنلۇق ئىشلىتىلگەن.6 ]5 Q K" w1 W& g' y
" U6 Q4 t+ B5 x+ k" [9 K& A8 P( oD. ‹‹كۆل تېگىن مەڭگۈ تېشى›› قەدىمقى ئۇيغۇر يېزىقىدا خاتىرىلەنگەن. , ?$ J: S& m2 c- g+ ~9 U8 v8 b$ _ . l6 X/ M9 l6 C; r1 o" s4 N7.ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرىگە ئائىت ئېيتىلغانلاردىن خاتا گۇرۇپپىلانغىنى:$ Y( n0 P# t+ j2 n 4 ?" F+ v6 Y/ P4 z A.‹‹مەن ئارزۇيۇمغا يەتتىم.››دېگەن جۈملە خەۋەر (بايان) جۈملە بولۇپ،ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ ئۆزئارا باغلىنىشى ئىگە-خەۋەر باغلىنىشىدۇر. " R- x2 L" @# V5 R/ `( Y' z( E! W% z6 ]( ~. O B.جۈملە ئاخىرىدىكى سۆز تەكرارلىنىپ سوئال ئاھاڭىدا ئېيتىلسا سوئال جۈملە تۈزۈلىدۇ." E' S% m: T' ?( H( v 6 `$ K- s2 A o5 x X C.‹‹رېھىمجان مۇئەللىم مۇزەپپەر بىلەن سۆھبەتلەشتى››دېگەن جۈملىدىكى‹‹بىلەن››تىركەلمە رولىدا كەلگەن. : q3 w( f- t7 k, Q( Q- y" O) s. _4 T; C1 b7 ?; b D.‹‹ غۇر-غۇر شامال كىشىنى ھوزۇرلاندۇراتتى.›› دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز ھالەت تەقلىدى بولۇپ،جۈملىدە ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلگەن. ; r8 n: q8 B# f , Q2 @/ w" \0 G! P2 o8.تۆۋەندىكى ياردەمچى سۆزلەر ئىچىدە باغلىغۇچىلار تولۇق،توغرا گۇرۇپپىلانغىنى: : k+ R3 D6 k) k; [- O' K: \ 7 A' h/ H4 L4 A+ `A.لېكىن،سەۋەبى،ۋاھالەنكى،ۋە ،يەنە،گاھى،ياكى، بولۇپمۇ.4 Z: J! x( J& Y* e
4 r& C- v8 @5 {( Y5 ]/ Y# MB.چۈنكى،تەرىپىدىن ،تارتىپ، قارىغاندا،زە.چۇ،دە تارتىپ لا.8 j9 |0 @9 N3 A' {* b( m 2 p: H- J8 Y- i7 F C. ئۇنىڭ ئۈستىگە .بولۇپمۇ.دائىر.قارىتا،باشلىق .كۆرە،تەرىپىدىن .7 e5 q7 {) i" j; i7 W / i' [! v/ k, E* d3 \- n* z D.قۇ،شۇڭىلاشقا،بىلەن،ياكى،گاھى،ھەمدە ،ۋە،ۋاھالەنكى،دېگەنبىلەن . ! b5 e8 j! c6 P) W4 }: H6 x; u# D5 f/ J1 ?: Z( P: C4 }. ^3 O; k 9.‹‹لىيەنپو ۋە لىن شياڭرۇ قىسسىسى››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاپ :' f$ P1 u1 t6 ?* g3 O8 x0 u 3 k& U3 f3 H R' i1 Z0 M9 A6 ] A .ئەسەر سىماچيەننىڭ ‹‹تارىخىي خاتىرىلەر››ناملىق كىتابىدىن ئېلىنغان بولۇپ ،ژانىرى تەزكىرە –تەرجىمىھال ئەدەبىياتىغا تەۋە. ! z3 H* T ]7 r5 B! q0 ~ ! l6 E) [% b0 E3 w! aB.ئەسەردىكى نۇقتىلىق ئۈچ ۋەقەلىك ئارقىلىق خارەكتېرى گەۋدىلىك يارىتىلغان ئوبراز ليەن پودۇر.6 l, s6 }: G1 o! C1 G- s
5 _( K* U, h+ ~" z! _* yC.ئەسەردىكى ۋەقەلىك ئۇرۇشقاق بەگلىكلەر دەۋرى(جەنگو دەۋرى)دىكى چۇ بەگلىكى بىلەن جاۋ بەگلىكى ئوتتۇرىسىدا بولغان زىددىيەت-توقۇنۇشنى مەنبە قىلىپ تارىخىي چىنلىق بىلەن يېزىلغان. 2 |; g5 S5 [+ v( v2 [ 2 w+ |/ t7 I$ Q$ G' GD.ئەسەر تارىخىي ۋەقە،تارىخىي شەخس،تارىخىي دەۋىر ئارقا كۆرۈنىشى ئىچىدە يېزىلغان بولۇپ،تارىخ، مەدەنىيەت،ئەدەبىيات تەتقىقاتىدا ئىنتايىن مۇھىم قىممەتكە ئىگە. / D* p+ R# @8 O! v) a, W * ~( ?: l1 g3 _; X u, ]& J+ A10.‹‹گۈلدۈرماما››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا: 7 }+ y5 V7 E: X+ D+ f0 E, H7 C+ ?" R6 D6 c- Z, e/ ?, \2 E$ q7 i A.تىراگىدىيىدىكى ئاساسلىق زىددىيەت-توقۇنۇش پرۇلتارىيەت سىنىپى بىلەن بۇرژۇئا كاپتالىستلىرى ئوتتۇرىسىدىكى زىددىيەت –توقۇنۇشتۇر. 1 W# q7 K0 m) R, k* e 8 @. b' p8 X8 m7 H! BB.جۇ پۇيەن ئەسەردىكى باش جىنايەتچى،ئۇ ھەقىقى تارىخىي شەخس.- N+ g! Y' K* k: @5 j
; E! y* Y7 ^7 m) b- C, G( pC.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى مۇكەممەل،ئىندىۋىدۇئال خەرەكتىر تىپىك ۋە جانلىق بولۇپ.جوڭگو ئەدەبىياتىدىكى مۇنەۋۋەر درامىدۇر.; w) q( N1 A2 U( Z' ? 4 s% D5 W2 p, F7 p* U D.درامىدا 20-ئەسىردىكى جوڭگو جەمىئيىتىنىڭ ئىجتىمائى رېئاللىقى گەۋدىلەندۈرۈلگەن.( i& l' s; }. O3 D : `& g9 B* z% n II سوئال: بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ .(10نومۇر) 2 E" n, t; E0 t2 x4 J& @# Z0 \8 J: u/ x% ~. P* w; G1 C& ?/ a 1.‹‹يۈرىكىم يىغلايدۇ››ناملىق ئەسەردە ئەختەم ئۆمەر ( )نىڭ قايغۇلۇق ئۆلۈمىگە بولغان چوڭقۇر ماتەم –مۇسبىتىنى ۋە ئۇنىڭ ھاياتى،ئىجادىي ئەمگەكلىرىگە بولغان ھۆرمەت ئىپتىخارىنى ئىپادىلىگەن. 9 b6 I* ~/ h5 C: D, ]1 e. _ , ^ i9 p3 W( {: r8 K8 S+ m! q2.‹‹گۈلدۈرماما››ناملىق دراما ( )يىلى يېزىلغان .. k& P$ ?8 ^- q% S6 k" b1 u , _) E- f8 i4 f# Q* c+ O 3.‹‹يەتتىنچى سەنئەت ››دەپ ئاتالغان كىنو سەنئىتى ( )يىلى بارلىققا كەلگەن .& S4 N7 ~$ g0 w% U! ~0 _$ | ! `# W% [% S8 Z5 J R. c 4. ئىسپانىيە يازغۇچىسى سىرۋانتىسنىڭ ‹‹دونكىخوت››رومانىدىكى دونكىخوت ( )ئوبرازدۇر.- K! d6 B% A! R: l ! D$ {' V7 K0 |) _5 r$ b: g 5.‹‹ئىسىت،خازان بولغان ياشلىقىم!››دېگەن جۈملە مەنىسىگە ئاساسەن ( )جۈملىدۇر.+ q5 O6 E( O& ?: X5 M
- Z) m3 b8 U- p+ t6.تەرجىمھال ئەدەبىياتىدا تارىخىي پاكىت ئاساس قىلىنغاچقا ئۇنىڭدا ( )قىلىشقا بولمايدۇ. + D$ D. |2 J- A2 ~4 A3 l5 c8 j# |: O/ C$ P 7.‹‹رابىئە-سەئىدىن›› داستانىدىكى ۋەقەلىك ( )يىلى قەشقەردە يۈز بەرگەن ھەقىقى رېئاللىقنى تېما قىلىپ يېزىلغان., Q$ L" l8 X1 L t$ g $ ~% u! k" D9 c 8.‹‹گۈزەل ئەسلىمىلىرىم كۆز ئالدىمدىن يالت-يۇلت قىلىپ ئۆتۈپ كەتتى›› دېگەن جۈملىدە تەقلىد سۆزنىڭ ( ) تەقلىدى ئىشلىتىلگەن. 4 H3 v! A4 {2 O$ j3 W( x7 m$ q% @2 C7 h6 p 9.مۇھاكىمە خارەكتېرلىك ماقالنىڭ ئۈچ ئامىلى ئىچىدە ( )ئەڭ مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ.8 h- F" N5 X4 [6 z ; G% E5 Q+ V6 \/ p3 s. b 10.‹‹ ئىشىق ئۈلپەت چەشمەسىدىن دەردۇ مېھنەت جۇش ئېتەر، C6 k9 X; R& P2 I2 K 1 s+ V6 ]7 s8 ~- |% y o تۇپراغى ھەسرەت بىلەن بىتكەن ھېسارى كاشغەر.››دېگەن شېئىرى مىسرالارنىڭ ھازىرقى زامان تىلىمىزدىكى يەشمىسى بولسا ( )دۇر.9 P4 A! ^) y* C# q. B7 q
0 O! a, q# p$ I) ^. FIIIسوئال:ھۆكۈم قىلىڭ (10نومۇر)6 a* Z% h2 a5 i' |3 n$ P! ]
- H6 W; |3 H, }/ d/ F1.گومنامنىڭ‹‹كاشغەر›› ناملىق غەزىلى چاغاتاي ئەدەبىياتىغا تەۋە.( ) 6 u1 a" O9 [! }* \ {# O: t 2 G3 V& g- e6 n' L2.لۇشۇن يېڭى مەدەنىيەت ھەرىكىتىنىڭ بايراقدارى،جوڭگو ھازىرقى زامان ئەدەبىياتىنىڭ ئەڭ داڭلىق يازغۇچىسى .( )# h! j4 _/ H3 Q9 t. Q6 r% {
' X) Y# d$ [ f3.كۆل تېكىن 684-يىلى تۇغۇلۇپ 731-يىلى ۋاپات بولغان تۇرك خانلىقىنىڭ ھەربىي سەركەردىسى.( )& Y% X/ b; h) o% ` * V1 Q1 w. C: m* H- p+ V- {) F 4.‹‹گۈزەل چاغلار››دېگەن سۆز بىرىكمىسىدىكى باغلىنىش باشقۇرۇش باغلىنىشتۇر.( ) 4 E1 U1 B: M9 ~$ k * U1 z" ~# r% S+ p" ?0 O9 K5.‹‹خېجىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ››دېگەن سۆز بىرىكمىسى ئىسىم خارەكتېرلىك سۆز بىرىكمىسىدۇر. ( ) , P3 _$ \4 [ X 5 a q* j* o% q, N3 X' B6.مەدداھلىق سەنئىتى خەلق ئېغىز ئەدەبىياتىغا تەۋە بولمىغان سەنئەت شەكلىدۇر.( ) % z* H2 N" \8 U, s# ~% X& G5 Q1 f9 @2 i5 k( v 7.لوشىپىڭ،رابىئە ئوبرازلىرى ئوخشاشلا ئېسيانكارلىق روھىغا ئىگە تىپىك بەدىئىي ئوبرازدۇر.( ) . P: A1 f+ y+ |5 n: i0 z! R8 [+ T$ _$ \' h$ N3 ?4 [ 8.‹‹ئەكىلىشپەرۋەر››بولغۇچىلاردا كۈچلۈك مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى،قورقماسلىق روھى،كۈچلۈك ھۆكۈم قىلىش ئىقتىدارى بولۇشى كېرەك.( ). T5 O4 L! t' G6 u1 f; @
J8 w4 k N1 ^( M: T9.جۈملىلەر تۈزۈلۈش جەھەتتىن ئاددىي جۈملە ۋە مۇرەككەپ جۈملە دەپ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ. . |. K$ a/ \/ h" @, U; ]: y- A/ H . H. [7 E# c$ a10.‹‹مەن شەكىلۋازلىقنى،خوشامەتچىلىكنى،ھەسەتخورلۇقنى،شەخسىيەتچىلىكنى ياقتۇرمايمەن.››دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزلەر بېقىندى باغلىىنىشتا باغلىنىپ كەلگەن.4 W8 K. W4 k4 K2 X+ ^; Q. B
* a4 G% G7 X9 o/ J% t4 A, F IV سوئال جاۋاپ بېرىڭ.(10نومۇر)! u/ s$ y* N+ D+ @ : u( r! v) p g/ v7 y' t 1.‹‹مەڭگۈ تاش ئەدەبىي يادىكارلىقلىرى ››دەپ نېمىگە ئېيتىمىز؟5 j3 F" `$ V ]" {" ` 0 _3 j- a5 `: s2 ]; {+ B# p 2.دراما ژانىرىنىڭ قانداق ئالاھىدىلىكى بار؟ , d; Z% J' a" z* t# R) i0 o! ^5 J' Y3 \3 y( K 3.بېقىندىلىق باغلىنىشتىكى سۆزلەرنىڭ ئۆزئارا باغلىنىش مۇناسىۋىتى نەچچە خىل؟ ئۇلار قايسى؟3 V" I0 ]( {5 C! l! I+ o ( P( \1 a+ o* {& ^ 4.نېمە ئۈچۈن كىيىم-كېچەكنى‹‹ مىللەتنىڭ سىموۋۇللۇق بەلگىسى››دەيمىز؟: ^* K* }& Q7 k% P* J
' I1 Y; Y" n( c$ Q& @* N/ g 9 q' F6 D% g$ m/ R" {6 S9 U( f8 h# Q6 m1 u Vسوئال:تەھلىل قىلىڭ.(20نومۇر)+ J$ q/ q# T8 l9 ?* D
. J) W7 ~, r* k }$ g1.‹‹دېمەك،بىز كاللىمىزنى ئىشلىتىپ،كۆزىمىزنى ئېچىپ،ئۆزىمىز ئەكىلىشىمىز كېرەك!››(10نومۇر)3 r, b2 B, I/ U 2 S& {: c% C1 W( y$ t! Z ⑴پارچە كىمنىڭ ،قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان؟(2نومۇر) $ g. I$ S+ u! y2 _4 F$ ` / b* U7 S6 Q1 N1 D ⑵پارچىدىكى رەۋىشداشلارنى ئايرىپ بېرىڭ.(1نومۇر) 8 z0 Y" l: [! j8 |0 W 6 _2 c' d) B. @9 t1 e ⑶لۇشۈن بۇ جۈملە ئارقىلىق نېمە دېمەكچى؟(3نومۇر)6 l9 l0 g3 i# g, j" v0 f% ^
# N9 i/ e* I" @: W0 D: J! v+ s ⑷ئاستى سىزىلغان سۆزدىكى فونېتىكىلىق ئۆزگىرىشنى(تاۋۇش ئۆزگىرىشىنى) بايان قىلىڭ .(1نومۇر)8 N/ { J7 q& x T9 z+ W+ f
$ k# K* v6 O+ m) W8 g ⑸جۈملىدىكى تەڭداش باغلىنىشتا باغلىنىپ كەلگەن سۆزلەرنى ئايرىپ بېرىڭ .(1نومۇر)4 P y$ n2 W4 d- l4 ]$ i" l- E# d 4 X' E4 Q/ o% G6 n; x% z) H0 ] ⑹پارچىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ماقالىدە ئوتتۇرىغا قويۇلغان ۋە ھەل قىلىنماقچى بولغان مەركىزى مەسىلە قايسى؟(2نومۇر) $ w$ H# D4 B+ c8 f0 V7 c' v4 i: J" L ; h4 G# g2 ~4 m8 S5 }( c& [2. تۆۋەندىكى پارچىنى ئوقۇپ،سۇئال تەلىپىنى ئورۇنداڭ:(جەمى 10نومۇر)4 o2 w0 R3 j/ |& L' a$ c: E
, a2 V6 Y9 L' L2 ?- V+ U/ R‹‹بولسا بۇ فەرزەند بالىخ فۇل بىلەن ئۆيلۈك قىلىپ، - s' y+ v* s) T/ E, S 4 l# X$ q! d$ S; Cتەربىيەتنى يىلۇ،ئاي،كۈن ھەرزەمان قىلغان ئاتا››' D* u6 L' @ D* m. x5 @9 u$ D, k
" }# Q% O- c7 y3 k2 c# r- c: M3 u⑴بۇپارچە ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ قايسى شەكلىدە يېزىلغان؟(1نومۇر) 1 o6 D; u$ L. ]1 A. D; f' _6 Q5 _$ E. k4 _; f0 _; a$ `- i ⑵شېئىر مەزمۇنىغا ماس كېلىدىغان ماقال-تەمسىللەردىن ئىككىنى يېزىپ بېرىڭ.(2نومۇر) # }1 n Q$ O& Y* d. y8 _; y3 T! l* n; y2 ?; Z; H( Q" @; \; j ⑶ئاستى سىزىلغان سۆزنى شەكىلداش سۆز قىلىپ ئىككى جۈملە تۈزۈڭ.(1نومۇر) 6 k4 q( r: |6 v% g 2 j# h0 f& s. R⑷شېئىرىي پارچىدىن ئىدىيىۋىي مەزمۇنىنى يېزىپ بېرىڭ.(3نومۇر)3 b) H' M/ d% m U# z * L1 \7 O* V, j2 s/ N' C! L0 a ⑸پارچىدىكى ‹‹بالىخ››دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى نېمە؟(1نومۇر) : {! O- A8 ?+ g7 b- J' B( g) R; N. _1 T7 P4 ?9 \ ⑹ ئۆز ئاتىڭىزنى تەسۋىرلەپ قىسقا پارچە يېزىڭ .(2نومۇر) ! Z3 ]/ J; D( T+ j! M! a- S& k9 y) o* f& D- \ VIسوئال: يېزىقچىلىق سوئالى (30نومۇر). C% h6 Z$ s% g/ F, D+ z7 V - \4 J( a/ ^6 M7 j( Y" d& _ تۆۋەندىكى شېئىرىي پارچىنى ئوقۇپ،ئاستىدا بېرىلگەن تەلەپكە ئاساسەن بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ: o' h% o6 Z; D# o$ Z7 ^5 n& c) E9 \9 x# w. ] s بولدى ئۇيغۇرچە ياسانماق قىز-ئاياللار مەشغۇلى، 4 r- m% m& ^# A, M7 T- D/ s7 c+ F/ V0 j+ n1 P زور ماھارەت بولدى چالماق سازنى ئۇيغۇرلارسىمان. 1 _: z# t3 E4 g9 ?4 h9 [9 B " A; b$ g6 i- b8 `8 L+ L ئاتقا ئۇيغۇرچە مىنىش،زىبۇزىننەت،تىل ئۆگىنىش، * }/ L& X8 E6 U. B6 \1 M' | % b3 H' d* \- Z4 m+ y5 Z( q بولدى بەس-بەسلىك ھەۋەس بۇ ئەللىك يىلدىن بۇيان. , e9 i3 l( l- r9 A4 E8 m0 x* M. \3 i7 h6 B' z; | ـــــــ يۈەنجىن(قەدىمقى زامان جوڭگو شائىرى) پارچىنى ئوقۇغاندىن كېيىنكى ھېسسىياتىڭىز بىلەن ئۇيغۇر كىيىم –كېچەك مەدەنىيىتى ھەققىدىكى بىلىشىڭىزنى بىرلەشتۈرۈپ بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ: + r, Z9 U( ?0 d7 C' a; V$ t; y; r# {# ^7 L3 U تەلەپ:1.ژانىر چەكلەنمەيدۇ .2.پىكىر قايىل قىلارلىق بولسۇن.3.خەتنى چىرايلىق يېزىڭ . |
|