مەن ھاياتلىق دۇنياسىدا بىر دېڭىزنى كۆردۈم، ئۇ بولسىمۇ ــ ئانا
تاقاش

بېكەت باشلىقى تەۋسىيىسى

手机客户端
亲,还没下载论坛手机客户端?跟上潮流做时尚达人。掌中乐趣无处不在,快点下载吧。

كۆرۈش »

جەمئىي مىكروبلوگ 1347 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

  • Lutun 4 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    ئالدىراشمەن ئالدىراش !چىقمىغىلى ئۇزاق بولدى شەربەتكە ئالدىراش!

  • مەرىپەت 7 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    دوستلۇق - مەنپەئەت ئالغانلارغا ئەمەس، قەدىرلىگەنلەرگە مەنسۇپتۇر.

  • مەرىپەت 7 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    ۋاقىت- كۈتۈپ تۇرغانلارغا ئەمەس، ئۇنى چىڭ تۇتقانلارغا مەنسۇپتۇر.

  • قەيسەر126 2013-5-22 15:30 [ئىنكاس(0)] [...]

    پات - پات ئۆزىنىڭ ئاجىزلىقى ئۈستىدە ئويلىنىپ تۇرۇش كىشىنى مۇۋەپپەقىيەتكە ئېرىشتۈرىدىغان ياخشى ئادەت   

  • مەرىپەت 2013-5-20 11:24 [ئىنكاس(0)] [...]

    كىم بىلەن دوستلاشقىنىڭىزغا دېققەت قىلىڭ، چۈنكى بۇلبۇل گۈلگە،قاغا ئەخلەتكە ئاپىرىدۇ.

  • مەرىپەت 2013-5-16 22:43 [ئىنكاس(1)] [...]

    ئوغۇللاردا ساداقەت بولسا، قىزلاردا ئىشەنچ بولىدۇ.

  • مەرىپەت 2013-5-16 22:42 [ئىنكاس(1)] [...]

    ئوغۇللاردا كەڭ قورساقلىق بولسا ، قىزلاردا راستچىللىق بولىدۇ.

  • مەرىپەت 7 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    بايلىق -ئىزدىگۈچىلەرگە ئەمەس، تىرىشىپ ئىزدەنگۈچىلەرگە مەنسۇپتۇر.

  • مەرىپەت 7 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    بىلىم-ئوقۇغانلارغا ئەمەس، تىرىشىپ ئۆگەنگۈچىلەرگە مەنسۇپتۇر.

  • مەرىپەت 7 كۈن ئالدىدا [ئىنكاس(0)] [...]

    ھاياتلىق- ھايات يۈرگەنلەرگە ئەمەس، ھاياتلىقنى قەدىرلىگەنلەرگە مەنسۇپتۇر.

  • قەيسەر126 2013-5-22 14:18 [ئىنكاس(0)] [...]

    چىدا يۈركىم چىدا~! ‹‹ياخشىلارغا ناخشلار تولا ››دەيدۇ كونىلار~!

  • xarbat 2013-5-18 17:36 [ئىنكاس(2)] [...]

    بىر كۆرۈشۈپ ئۆمۈر بويى ئەسلەيدىغان ئادەم بار، نەچچە يىل بىللە ياشاپ بىرسائەتتە ئۇنتۇيدىغان ئادەم بار...

  • مەرىپەت 2013-5-16 22:42 [ئىنكاس(0)] [...]

    ئوغۇللاردا ھايا ۋە ھۆرمەت بولسا، قىزلاردا ئەدەپ- ئەخلاق بولىدۇ.

  • مەلكە 2013-5-15 11:57 [ئىنكاس(1)] [...]

    مىنى قارشى ئالاسىلمۇ

كۆرۈش: 448|ئىنكاس: 0

[تولۇق ئوتتۇرا]تولۇق 1-يىللىق تىل- ئەدەبىيات ئوقۇش نومۇرىنى باھالاش ئىمتىھان سوئال

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

wolqan ئىسىم ئۆزگەرتتى

3155

تېما

8

ئەگەشكۈچى

4 تۈمەن

جۇغلانما

ئاتامان

Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1
يازما سانى: 6303
نادىر تېمىسى: 98
تىللا: 16341
تۆھپە : 3317
توردا: 4671
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-5-30

مائارىپچى ئوردىنىwindows8 ھەقىقى نەشىرىنى ئىشلەتكۈچى

يوللىغان ۋاقتى 2012-9-30 14:20:54|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تولۇق 1-يىللىق تىل- ئەدەبىيات (زۆرۈر دەرسلىك4-قىسىم كىتاب) تىن ئوقۇش نومۇرىنى باھالاش ئىمتىھان سوئالى
6 L) _$ B( ]/ h- d% p3 J! h, ^
      Iسوئال (تاللاش سوئالى) (20نومۇر)
+ z1 o3 g9 F$ Z1 O, T, P8 f& ]! a6 z! J& i% q6 h! l3 B* E
       تۆۋەندىكى  تۆت خىل جاۋاب  ئىچىدە  پەقەت بىرسىلا سوئال تەلىپىگە ئۇيغۇن،توغرا دەپ قارىغان جاۋابنىڭ ھەرب بەلگىسىنى جاۋاب كارتىسىدىكى ماس ئورۇنغا تولدۇرۇڭ:( }0 ]: k. ~1 k, R- X

4 U" y* D0 h, x8 O1.‹‹مۇقام  ئۇستازى››ناملىق درامىدىكى زىددىيەت-توقۇنۇش تۆۋەندىكى ئامىل ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن:
, ]8 A4 J# b0 R3 n4 V5 a3 @4 E) J+ z8 F) x
A .سەھنىدىكى  مەۋجۇد پىرسوناژلارنىڭ تىلى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن.
! X& p, \- d/ y5 Z5 n9 l
$ v& l- o% H3 d. B7 fB.سەھنىدىكى پېرسوناژلارنىڭ  ھەرىكىتى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن .2 [0 J% t- o5 |( `
7 r; @* O% c7 i. S- s. i- ?
C. سەھنىدىكى پېرسوناژلارنىڭ  پىسخىك دۇنياسى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن .- Q* N2 K' H  G8 S" R) f5 W: f
% V. w. l# h9 ~( ~; E
D .سەھنىدىكى مەۋجۇت پېرسوناژلارنىڭ تاشقى قىياپىتى ئارقىلىق ئېچىپ بېرىلگەن.
% n% P% c0 g5 ?" W
$ B6 j* k! s/ L6 h8 s5 N2. >> ھەر دىيارنىڭكى  باغى ئالىمى،  T% J0 Z" N. E% J+ J1 \9 s1 S: x

3 C( ]% |" B, \# Q6 q& ]9 @. cھەر دىيارنىڭكى  شاھى ئالىمى.››دېگەن بىيىتقا نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:
% ?+ [7 l, x) s0 Q6 [* X
, Y/ ^/ @7 K& a, GA.ئوخشىتىش ئىشلىتىلگەن، مەسنەۋىدىن  پارچە .+ m* I; f! G" Z. E" u8 I5 n

. s# F- p% x1 M' H" z, pB. موبالىغە ئىشلىتىلگەن،غەزەلدىن پارچە .! F$ j' h/ V2 O3 x- \2 x  M

- }7 k. [0 t7 O; E7 t+ kC.ئاپتورى  ئابدۇللا خاراباتى، شېئىردا  ئىلىم  ئەھلى  ئۇلۇغلانغان .  ( d3 `0 v  k. s

# c0 H6 {  c8 tD .پارچىدا  ئالتە  ئىسىم بار، ئاستى سىزىلغان سۆزگە  ئىگىلىك كېلىش قوشۇمچىسى  ئۇلانغان .
  d/ p# V1 W& b- W5 H+ w
6 E' I+ G: @: g7 x2 Q, ~3. تۆۋەندىكى سۆزلەرنىڭ مەنىسىنى توغرا چۈشەندۈرۈپ بېرەلمىگىنى:
. D4 m8 }- i7 s$ ]% p! ?' i5 y5 f6 S4 U* F
A.‹‹بالىخ›› دېگەن  سۆزنىڭ  مەنىسى بالاغەتكە يېتىش.9 @2 R" \, M" j* l' {1 r

! f# x0 U2 Z& v3 J8 T4 [6 IB.‹‹ئەئىمال›› دېگەن  سۆزنىڭ مەنىسى ئىش –ئەمەل.
1 k- f9 H+ O4 @) l+ v
4 L! y, J! P, c) {* VC.‹‹سىتەم›› دېگەن  سۆزنىڭ  مەنىسى زامان.
, W( B9 A6 n& d3 o8 X- |
0 S* v0 \" Z5 u6 @D.‹‹تىلماچ›› دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى تەرجىمان ., s4 ^! H  @9 I  q3 w8 N/ ^# y/ f7 c) Q
: }. I3 ?8 w+ s: O* r0 c
4.‹‹ئەي يارانلار  لۇتفى  ھەقدىن   يەر – جاھان قىلغان ئاتا،
) a# T* Y7 v- B3 h% U
% ^: M) [% R, l  ~ۋاي بالام دەپ  يەرگە ھاۋلى  ئۆي-مەكان قىلغان ئاتا.››دېگەن مىسرالارغا  نىسبەتەن  خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:: Z+ j1 K* J1 i3 b; }2 N( R  B
7 U$ `& m+ C$ R  Z' D
A.‹‹يارانلار››دىكى‹‹يار››سۆزى ئۇيغۇر كلاسسىك ئەدەبىياتىدا كۆپ ئۇچرايدىغان مەجازى ۋاستە بولۇپ،ئۇ بەزىدە‹‹ۋەتەن››چۈشەنچىسىنى،بەزىدە‹‹خەلق››چۈشەنچىسىنى،بەزىدە ‹‹ئاشىق يار ›› چۈشەنچىسىنى بىلدۈرىدۇ." ]+ t& s- O! z! O0 \/ ?+ x
5 x, b1 f) ?4 B. o
B.‹‹ئاتا››سۆزى  ئىككى يەردە ئىشلىتىلگەن  بولسىمۇ،ئەمما ئۇ شەكلى بىر خىل،مەنىسى ھەر خىل  شەكىلداش سۆز  ئەمەس.  . v7 ?$ W5 o8 O. N& q2 {9 a
& a7 z- g( k* G& u
C.مەزكۈر پارچىنى ئۆز ئىچىگە  ئالغان بۇ  رادىفلىق (قوش قاپىيىلىك  غەزەلدە) ئاتا مەدھىيىسى ئارقىلىق ئاتا ئوبرازى مۇقەددەسلەشتۈرۈلگەن ۋە ئۇلۇغلانغان.
* h* O& `" i) z5 J3 f" j0 [1 J
4 E% d  X3 c* S3 ]* XD.پارچىدىكى ‹‹ھاۋلى ››دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى ھالاۋەت  دېگەن مەنىنى  بىلدۈرىدۇ .9 H( a9 }0 }% a. v( x

; [8 L: D; B) }5 @+ B, `, R5.‹‹ئەكىلىشپەرۋەرلىك››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن   ئېيتىلغان جاۋاپلاردىن خاتاسى:- s3 c5 x0 X+ b! a$ Q6 m
$ H7 ?4 z, a; f3 K; K
A.لۇشۈننىڭ ‹‹تېڭىرقاش››ناملىق توپلىمىدىن ئېلىنغان./ [; F9 X2 |$ u
" C9 W9 M- |: o9 S
B.ئەسەر مۇھاكىمە خارەكتېرلىك فىليەتون بولۇپ تەنقىدى خاھىش ئارقىلىق‹‹سۇڭلاپ››بەرگۈچىلەرگە قاتتىق رەدىيە بېرىلگەن.7 ~9 ~5 H( e/ u% r6 ?3 b# l

0 A& I* V: I/ z3 N5 m: UC.ئەسەردە تىلغا ئېلىنغان‹‹ئېلىپ كېلىنگەن مەدەنىيەت››بىلەن‹‹ ئەۋەتىپ بېرىلگەن مەدەنىيەت ›› ئوخشاشلا  شاكىلى چىقىرىلىپ مېغىزىنى ساقلاپ قالغان مەدەنىيەتنى كۆرسىتىدۇ.) k1 Q8 t3 G+ S. ^
: u* A. F1 R3 f3 ~0 S$ q' {
D.ماقالىدىكى ئەپيۈن چىرىقى،ئەپيۈن غاڭزىسى قالاق،شاكال مەدەنىيەت ساقىندىلىرىنى كۆرسىتىدۇ.
% m3 H; ?2 `  e. I" T) s6 j
" L9 }5 m8 V( R5 l% V 6.‹‹كۆل تېگىن  مەڭگۈ تېشى››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن  توغرا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:! E8 ?1 ^* C: Z5 |' y
3 s) n& C( L- y4 f/ L2 C1 x- B$ f
A.ئەسەر ژانىر جەھەتتىن تارىخىي تېمىنى  ئاساس قىلغان  جەڭنامىدۇر.
' j& y' v3 L( G6 u% f- P9 e
' G# z# M  I9 k1 {: aB.بۇ مەڭگۈ  تاش 735-يىلى ۋاپات بولغان كۆلتىگىن نامىغا 736-يىلى يوللىغ تېگىن تەرىپىدىن ئويۇلغان.
5 c& \7 e& d: q+ w3 M
. {- d5 P8 r, s$ A% C+ B# @1 bC. بۇ مەڭگۈ تاشنىڭ  سۆز-جۈملىلىرى قىسقا،ئىخچام،تەسىرلىك ۋە ئوبرازلىق بولۇپ،مەزمۇن،ھېسسىيات  دەل،ئورۇنلۇق ئىشلىتىلگەن.6 ]5 Q  K" w1 W& g' y

" U6 Q4 t+ B5 x+ k" [9 K& A8 P( oD. ‹‹كۆل تېگىن  مەڭگۈ تېشى›› قەدىمقى  ئۇيغۇر يېزىقىدا خاتىرىلەنگەن.
, ?$ J: S& m2 c- g+ ~9 U8 v8 b$ _
. l6 X/ M9 l6 C; r1 o" s4 N7.ئۇيغۇر تىلى بىلىملىرىگە ئائىت ئېيتىلغانلاردىن خاتا گۇرۇپپىلانغىنى:$ Y( n0 P# t+ j2 n
4 ?" F+ v6 Y/ P4 z
A.‹‹مەن ئارزۇيۇمغا يەتتىم.››دېگەن جۈملە خەۋەر (بايان) جۈملە بولۇپ،ئاستى سىزىلغان سۆزلەرنىڭ  ئۆزئارا باغلىنىشى ئىگە-خەۋەر باغلىنىشىدۇر.
" R- x2 L" @# V5 R/ `( Y' z( E! W% z6 ]( ~. O
B.جۈملە ئاخىرىدىكى سۆز تەكرارلىنىپ سوئال ئاھاڭىدا ئېيتىلسا سوئال جۈملە تۈزۈلىدۇ." E' S% m: T' ?( H( v
6 `$ K- s2 A  o5 x  X
C.‹‹رېھىمجان  مۇئەللىم  مۇزەپپەر بىلەن سۆھبەتلەشتى››دېگەن جۈملىدىكى‹‹بىلەن››تىركەلمە رولىدا كەلگەن.
: q3 w( f- t7 k, Q( Q- y" O) s. _4 T; C1 b7 ?; b
D.‹‹ غۇر-غۇر  شامال كىشىنى ھوزۇرلاندۇراتتى.›› دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆز ھالەت تەقلىدى بولۇپ،جۈملىدە ھالەت ۋەزىپىسىدە كەلگەن.
; r8 n: q8 B# f
, Q2 @/ w" \0 G! P2 o8.تۆۋەندىكى ياردەمچى سۆزلەر ئىچىدە باغلىغۇچىلار تولۇق،توغرا گۇرۇپپىلانغىنى:
: k+ R3 D6 k) k; [- O' K: \
7 A' h/ H4 L4 A+ `A.لېكىن،سەۋەبى،ۋاھالەنكى،ۋە ،يەنە،گاھى،ياكى، بولۇپمۇ.4 Z: J! x( J& Y* e

4 r& C- v8 @5 {( Y5 ]/ Y# MB.چۈنكى،تەرىپىدىن ،تارتىپ، قارىغاندا،زە.چۇ،دە تارتىپ لا.8 j9 |0 @9 N3 A' {* b( m
2 p: H- J8 Y- i7 F
C. ئۇنىڭ ئۈستىگە .بولۇپمۇ.دائىر.قارىتا،باشلىق .كۆرە،تەرىپىدىن .7 e5 q7 {) i" j; i7 W
/ i' [! v/ k, E* d3 \- n* z
D.قۇ،شۇڭىلاشقا،بىلەن،ياكى،گاھى،ھەمدە ،ۋە،ۋاھالەنكى،دېگەنبىلەن .
! b5 e8 j! c6 P) W4 }: H6 x; u# D5 f/ J1 ?: Z( P: C4 }. ^3 O; k
9.‹‹لىيەنپو ۋە لىن شياڭرۇ قىسسىسى››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاپ :' f$ P1 u1 t6 ?* g3 O8 x0 u
3 k& U3 f3 H  R' i1 Z0 M9 A6 ]
A .ئەسەر سىماچيەننىڭ ‹‹تارىخىي خاتىرىلەر››ناملىق كىتابىدىن ئېلىنغان بولۇپ ،ژانىرى تەزكىرە –تەرجىمىھال  ئەدەبىياتىغا تەۋە.
! z3 H* T  ]7 r5 B! q0 ~
! l6 E) [% b0 E3 w! aB.ئەسەردىكى نۇقتىلىق ئۈچ ۋەقەلىك ئارقىلىق  خارەكتېرى گەۋدىلىك يارىتىلغان ئوبراز ليەن پودۇر.6 l, s6 }: G1 o! C1 G- s

5 _( K* U, h+ ~" z! _* yC.ئەسەردىكى ۋەقەلىك ئۇرۇشقاق بەگلىكلەر دەۋرى(جەنگو دەۋرى)دىكى چۇ بەگلىكى بىلەن جاۋ  بەگلىكى ئوتتۇرىسىدا بولغان  زىددىيەت-توقۇنۇشنى مەنبە قىلىپ تارىخىي چىنلىق بىلەن يېزىلغان.
2 |; g5 S5 [+ v( v2 [
2 w+ |/ t7 I$ Q$ G' GD.ئەسەر تارىخىي ۋەقە،تارىخىي شەخس،تارىخىي دەۋىر ئارقا كۆرۈنىشى ئىچىدە يېزىلغان بولۇپ،تارىخ، مەدەنىيەت،ئەدەبىيات تەتقىقاتىدا  ئىنتايىن مۇھىم قىممەتكە ئىگە.
/ D* p+ R# @8 O! v) a, W
* ~( ?: l1 g3 _; X  u, ]& J+ A10.‹‹گۈلدۈرماما››ناملىق ئەسەرگە نىسبەتەن خاتا ئېيتىلغان جاۋاب بولسا:
7 }+ y5 V7 E: X+ D+ f0 E, H7 C+ ?" R6 D6 c- Z, e/ ?, \2 E$ q7 i
A.تىراگىدىيىدىكى ئاساسلىق  زىددىيەت-توقۇنۇش پرۇلتارىيەت سىنىپى بىلەن بۇرژۇئا كاپتالىستلىرى ئوتتۇرىسىدىكى زىددىيەت –توقۇنۇشتۇر.
1 W# q7 K0 m) R, k* e
8 @. b' p8 X8 m7 H! BB.جۇ پۇيەن ئەسەردىكى باش جىنايەتچى،ئۇ ھەقىقى تارىخىي شەخس.- N+ g! Y' K* k: @5 j

; E! y* Y7 ^7 m) b- C, G( pC.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى مۇكەممەل،ئىندىۋىدۇئال خەرەكتىر تىپىك ۋە جانلىق بولۇپ.جوڭگو ئەدەبىياتىدىكى مۇنەۋۋەر درامىدۇر.; w) q( N1 A2 U( Z' ?
4 s% D5 W2 p, F7 p* U
D.درامىدا 20-ئەسىردىكى جوڭگو جەمىئيىتىنىڭ ئىجتىمائى رېئاللىقى گەۋدىلەندۈرۈلگەن.( i& l' s; }. O3 D
: `& g9 B* z% n
II سوئال: بوش ئورۇننى تولدۇرۇڭ .(10نومۇر)
2 E" n, t; E0 t2 x4 J& @# Z0 \8 J: u/ x% ~. P* w; G1 C& ?/ a
1.‹‹يۈرىكىم يىغلايدۇ››ناملىق ئەسەردە ئەختەم ئۆمەر (            )نىڭ  قايغۇلۇق ئۆلۈمىگە بولغان چوڭقۇر ماتەم –مۇسبىتىنى ۋە ئۇنىڭ ھاياتى،ئىجادىي ئەمگەكلىرىگە  بولغان  ھۆرمەت ئىپتىخارىنى   ئىپادىلىگەن.
9 b6 I* ~/ h5 C: D, ]1 e. _
, ^  i9 p3 W( {: r8 K8 S+ m! q2.‹‹گۈلدۈرماما››ناملىق  دراما (       )يىلى يېزىلغان .. k& P$ ?8 ^- q% S6 k" b1 u
, _) E- f8 i4 f# Q* c+ O
3.‹‹يەتتىنچى سەنئەت ››دەپ ئاتالغان كىنو  سەنئىتى (        )يىلى بارلىققا كەلگەن .& S4 N7 ~$ g0 w% U! ~0 _$ |
! `# W% [% S8 Z5 J  R. c
4. ئىسپانىيە يازغۇچىسى  سىرۋانتىسنىڭ ‹‹دونكىخوت››رومانىدىكى دونكىخوت (        )ئوبرازدۇر.- K! d6 B% A! R: l
! D$ {' V7 K0 |) _5 r$ b: g
5.‹‹ئىسىت،خازان  بولغان ياشلىقىم!››دېگەن جۈملە  مەنىسىگە ئاساسەن (           )جۈملىدۇر.+ q5 O6 E( O& ?: X5 M

- Z) m3 b8 U- p+ t6.تەرجىمھال ئەدەبىياتىدا تارىخىي  پاكىت ئاساس قىلىنغاچقا ئۇنىڭدا (           )قىلىشقا بولمايدۇ.
+ D$ D. |2 J- A2 ~4 A3 l5 c8 j# |: O/ C$ P
7.‹‹رابىئە-سەئىدىن›› داستانىدىكى   ۋەقەلىك (          )يىلى  قەشقەردە يۈز بەرگەن  ھەقىقى رېئاللىقنى تېما قىلىپ يېزىلغان., Q$ L" l8 X1 L  t$ g
$ ~% u! k" D9 c
8.‹‹گۈزەل ئەسلىمىلىرىم  كۆز ئالدىمدىن يالت-يۇلت قىلىپ ئۆتۈپ كەتتى›› دېگەن جۈملىدە تەقلىد سۆزنىڭ (            ) تەقلىدى  ئىشلىتىلگەن.
4 H3 v! A4 {2 O$ j3 W( x7 m$ q% @2 C7 h6 p
9.مۇھاكىمە خارەكتېرلىك ماقالنىڭ  ئۈچ ئامىلى ئىچىدە (          )ئەڭ مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ.8 h- F" N5 X4 [6 z
; G% E5 Q+ V6 \/ p3 s. b
10.‹‹ ئىشىق ئۈلپەت چەشمەسىدىن دەردۇ مېھنەت جۇش ئېتەر،
  C6 k9 X; R& P2 I2 K
1 s+ V6 ]7 s8 ~- |% y  o     تۇپراغى ھەسرەت بىلەن  بىتكەن ھېسارى  كاشغەر.››دېگەن شېئىرى مىسرالارنىڭ ھازىرقى زامان تىلىمىزدىكى يەشمىسى بولسا (                                                      )دۇر.9 P4 A! ^) y* C# q. B7 q

0 O! a, q# p$ I) ^. FIIIسوئال:ھۆكۈم قىلىڭ (10نومۇر)6 a* Z% h2 a5 i' |3 n$ P! ]

- H6 W; |3 H, }/ d/ F1.گومنامنىڭ‹‹كاشغەر›› ناملىق غەزىلى چاغاتاي  ئەدەبىياتىغا تەۋە.(    )
6 u1 a" O9 [! }* \  {# O: t
2 G3 V& g- e6 n' L2.لۇشۇن يېڭى مەدەنىيەت ھەرىكىتىنىڭ بايراقدارى،جوڭگو ھازىرقى زامان ئەدەبىياتىنىڭ ئەڭ داڭلىق  يازغۇچىسى .(    )# h! j4 _/ H3 Q9 t. Q6 r% {

' X) Y# d$ [  f3.كۆل تېكىن 684-يىلى تۇغۇلۇپ 731-يىلى ۋاپات بولغان تۇرك خانلىقىنىڭ ھەربىي سەركەردىسى.(    )& Y% X/ b; h) o% `
* V1 Q1 w. C: m* H- p+ V- {) F
4.‹‹گۈزەل چاغلار››دېگەن سۆز بىرىكمىسىدىكى باغلىنىش باشقۇرۇش باغلىنىشتۇر.(     )
4 E1 U1 B: M9 ~$ k
* U1 z" ~# r% S+ p" ?0 O9 K5.‹‹خېجىڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ››دېگەن سۆز بىرىكمىسى ئىسىم خارەكتېرلىك سۆز بىرىكمىسىدۇر. (   )
, P3 _$ \4 [  X
5 a  q* j* o% q, N3 X' B6.مەدداھلىق سەنئىتى خەلق ئېغىز ئەدەبىياتىغا تەۋە بولمىغان  سەنئەت شەكلىدۇر.(     )
% z* H2 N" \8 U, s# ~% X& G5 Q1 f9 @2 i5 k( v
7.لوشىپىڭ،رابىئە  ئوبرازلىرى ئوخشاشلا ئېسيانكارلىق روھىغا ئىگە تىپىك بەدىئىي ئوبرازدۇر.(    )
. P: A1 f+ y+ |5 n: i0 z! R8 [+ T$ _$ \' h$ N3 ?4 [
8.‹‹ئەكىلىشپەرۋەر››بولغۇچىلاردا كۈچلۈك مەسئۇلىيەت تۇيغۇسى،قورقماسلىق روھى،كۈچلۈك ھۆكۈم قىلىش ئىقتىدارى  بولۇشى كېرەك.(          ). T5 O4 L! t' G6 u1 f; @

  J8 w4 k  N1 ^( M: T9.جۈملىلەر تۈزۈلۈش جەھەتتىن ئاددىي جۈملە ۋە مۇرەككەپ جۈملە دەپ ئىككى تۈرگە بۆلۈنىدۇ.
. |. K$ a/ \/ h" @, U; ]: y- A/ H
. H. [7 E# c$ a10.‹‹مەن شەكىلۋازلىقنى،خوشامەتچىلىكنى،ھەسەتخورلۇقنى،شەخسىيەتچىلىكنى  ياقتۇرمايمەن.››دېگەن جۈملىدىكى ئاستى سىزىلغان سۆزلەر بېقىندى باغلىىنىشتا باغلىنىپ كەلگەن.4 W8 K. W4 k4 K2 X+ ^; Q. B

* a4 G% G7 X9 o/ J% t4 A, F IV سوئال جاۋاپ بېرىڭ.(10نومۇر)! u/ s$ y* N+ D+ @
: u( r! v) p  g/ v7 y' t
1.‹‹مەڭگۈ تاش ئەدەبىي يادىكارلىقلىرى ››دەپ نېمىگە ئېيتىمىز؟5 j3 F" `$ V  ]" {" `
0 _3 j- a5 `: s2 ]; {+ B# p
2.دراما ژانىرىنىڭ قانداق ئالاھىدىلىكى بار؟
, d; Z% J' a" z* t# R) i0 o! ^5 J' Y3 \3 y( K
3.بېقىندىلىق باغلىنىشتىكى سۆزلەرنىڭ  ئۆزئارا باغلىنىش مۇناسىۋىتى نەچچە خىل؟ ئۇلار قايسى؟3 V" I0 ]( {5 C! l! I+ o
( P( \1 a+ o* {& ^
4.نېمە ئۈچۈن كىيىم-كېچەكنى‹‹ مىللەتنىڭ سىموۋۇللۇق بەلگىسى››دەيمىز؟: ^* K* }& Q7 k% P* J

' I1 Y; Y" n( c$ Q& @* N/ g
9 q' F6 D% g$ m/ R" {6 S9 U( f8 h# Q6 m1 u
Vسوئال:تەھلىل قىلىڭ.(20نومۇر)+ J$ q/ q# T8 l9 ?* D

. J) W7 ~, r* k  }$ g1.‹‹دېمەك،بىز كاللىمىزنى ئىشلىتىپ،كۆزىمىزنى ئېچىپ،ئۆزىمىز ئەكىلىشىمىز كېرەك!››(10نومۇر)3 r, b2 B, I/ U
2 S& {: c% C1 W( y$ t! Z
   ⑴پارچە كىمنىڭ ،قايسى ئەسىرىدىن ئېلىنغان؟(2نومۇر)
$ g. I$ S+ u! y2 _4 F$ `
/ b* U7 S6 Q1 N1 D    ⑵پارچىدىكى رەۋىشداشلارنى  ئايرىپ بېرىڭ.(1نومۇر)
8 z0 Y" l: [! j8 |0 W
6 _2 c' d) B. @9 t1 e    ⑶لۇشۈن بۇ جۈملە ئارقىلىق نېمە دېمەكچى؟(3نومۇر)6 l9 l0 g3 i# g, j" v0 f% ^

# N9 i/ e* I" @: W0 D: J! v+ s    ⑷ئاستى سىزىلغان سۆزدىكى فونېتىكىلىق ئۆزگىرىشنى(تاۋۇش ئۆزگىرىشىنى) بايان قىلىڭ .(1نومۇر)8 N/ {  J7 q& x  T9 z+ W+ f

$ k# K* v6 O+ m) W8 g    ⑸جۈملىدىكى تەڭداش باغلىنىشتا باغلىنىپ  كەلگەن سۆزلەرنى ئايرىپ بېرىڭ .(1نومۇر)4 P  y$ n2 W4 d- l4 ]$ i" l- E# d
4 X' E4 Q/ o% G6 n; x% z) H0 ]
    ⑹پارچىنى ئۆز ئىچىگە ئالغان ماقالىدە ئوتتۇرىغا قويۇلغان ۋە ھەل قىلىنماقچى بولغان مەركىزى مەسىلە قايسى؟(2نومۇر)
$ w$ H# D4 B+ c8 f0 V7 c' v4 i: J" L
; h4 G# g2 ~4 m8 S5 }( c& [2. تۆۋەندىكى پارچىنى ئوقۇپ،سۇئال تەلىپىنى ئورۇنداڭ:(جەمى 10نومۇر)4 o2 w0 R3 j/ |& L' a$ c: E

, a2 V6 Y9 L' L2 ?- V+ U/ R‹‹بولسا بۇ فەرزەند بالىخ فۇل  بىلەن ئۆيلۈك قىلىپ،
- s' y+ v* s) T/ E, S
4 l# X$ q! d$ S; Cتەربىيەتنى يىلۇ،ئاي،كۈن  ھەرزەمان قىلغان ئاتا››' D* u6 L' @  D* m. x5 @9 u$ D, k

" }# Q% O- c7 y3 k2 c# r- c: M3 u⑴بۇپارچە ئۇيغۇر شېئىرىيىتىنىڭ  قايسى شەكلىدە يېزىلغان؟(1نومۇر)
1 o6 D; u$ L. ]1 A. D; f' _6 Q5 _$ E. k4 _; f0 _; a$ `- i
⑵شېئىر مەزمۇنىغا ماس كېلىدىغان  ماقال-تەمسىللەردىن ئىككىنى يېزىپ بېرىڭ.(2نومۇر)
# }1 n  Q$ O& Y* d. y8 _; y3 T! l* n; y2 ?; Z; H( Q" @; \; j
⑶ئاستى سىزىلغان سۆزنى شەكىلداش سۆز قىلىپ ئىككى جۈملە تۈزۈڭ.(1نومۇر)
6 k4 q( r: |6 v% g
2 j# h0 f& s. R⑷شېئىرىي پارچىدىن  ئىدىيىۋىي مەزمۇنىنى يېزىپ بېرىڭ.(3نومۇر)3 b) H' M/ d% m  U# z
* L1 \7 O* V, j2 s/ N' C! L0 a
⑸پارچىدىكى ‹‹بالىخ››دېگەن سۆزنىڭ مەنىسى نېمە؟(1نومۇر)
: {! O- A8 ?+ g7 b- J' B( g) R; N. _1 T7 P4 ?9 \
⑹ ئۆز ئاتىڭىزنى تەسۋىرلەپ قىسقا پارچە يېزىڭ .(2نومۇر)
! Z3 ]/ J; D( T+ j! M! a- S& k9 y) o* f& D- \
VIسوئال: يېزىقچىلىق سوئالى  (30نومۇر). C% h6 Z$ s% g/ F, D+ z7 V
- \4 J( a/ ^6 M7 j( Y" d& _
تۆۋەندىكى شېئىرىي پارچىنى ئوقۇپ،ئاستىدا بېرىلگەن تەلەپكە ئاساسەن بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ:
  o' h% o6 Z; D# o$ Z7 ^5 n& c) E9 \9 x# w. ]  s
بولدى ئۇيغۇرچە ياسانماق قىز-ئاياللار مەشغۇلى،
4 r- m% m& ^# A, M7 T- D/ s7 c+ F/ V0 j+ n1 P
زور ماھارەت بولدى  چالماق سازنى  ئۇيغۇرلارسىمان.
1 _: z# t3 E4 g9 ?4 h9 [9 B
" A; b$ g6 i- b8 `8 L+ L ئاتقا ئۇيغۇرچە مىنىش،زىبۇزىننەت،تىل ئۆگىنىش،
* }/ L& X8 E6 U. B6 \1 M' |
% b3 H' d* \- Z4 m+ y5 Z( q بولدى بەس-بەسلىك  ھەۋەس بۇ ئەللىك يىلدىن بۇيان.
, e9 i3 l( l- r9 A4 E8 m0 x* M. \3 i7 h6 B' z; |
  ـــــــ يۈەنجىن(قەدىمقى زامان جوڭگو شائىرى) پارچىنى ئوقۇغاندىن كېيىنكى ھېسسىياتىڭىز بىلەن ئۇيغۇر كىيىم –كېچەك مەدەنىيىتى ھەققىدىكى بىلىشىڭىزنى بىرلەشتۈرۈپ بىر پارچە ئەسەر يېزىڭ:
+ r, Z9 U( ?0 d7 C' a; V$ t; y; r# {# ^7 L3 U
تەلەپ:1.ژانىر چەكلەنمەيدۇ .2.پىكىر قايىل قىلارلىق بولسۇن.3.خەتنى چىرايلىق يېزىڭ .
بىر كۆرۈشۈپ ئۆمۈر بويى ئەسلەيدىغان ئادەم بار، نەچچە يىل بىللە ياشاپ بىرسائەتتە ئۇنتۇيدىغان ئادەم بار...
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

تاقاش

بېكەت باشلىقى تەۋسىيىسى

شەربەتنىڭ يانفون تېرمىنالى ئېلان قىلىندى
شەربەتنىڭ يانفون تېرمىنالى ئېلان قىلىندى
شەربەت تورىنىڭ يانفون تېرمىنالى دېتالىنى چۈشۈرۈپ ھەرۋاقىت ھەرجايدا خالىغان ۋاقتىڭىزدا بېكىتىمىزنى ئەركىن ئازادە زىيارەت قىلىشىڭىزنى قارشى ئالىمىز

كۆرۈش »

يانفۇن|ئاددى بەت|ئالاقىلىشىڭ|( 新ICP备11001587号-6 )  
بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
بېكەتنىڭ قانونى ۋەكىلى : شەربەت QQ:359903451 E-mail:359903451@qq.com
بىز ئەڭ ياخشى مۇنبەر قۇرۇپ چىقىش ئۈچۈن تىرىشىمىز!
Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team) © 2001-2011 Comsenz Inc. GMT+8, 2013-5-30 10:25

چوققىغا قايتىش