مائارىپنىڭ دەرىجىسى كىرىمنىڭ ئاز-كۆپلىكىگە ۋەكىللىك قىلىدۇ
جەمئىي مىكروبلوگ 1184 تال  

مىكروبلوگ[ يېڭى | 24 سائەت | 7 كۈن | 30 كۈن ]

  • ئابلەت تۈنۈگۈن 23:32 [ئىنكاس(0)] [...]

    ھەي  دوسلار  تېمىلارغا ئىنكاس ۋە كۆزقارشىڭلارنى يېزىڭلار !!تېما يوللاڭلار !!!

  • ئابلەت تۈنۈگۈن 23:30 [ئىنكاس(0)] [...]

    ھەي  دوسلار  تېمىلارغا ئىنكاس ۋە كۆزقارشىڭلارنى يېزىڭلار !!باشقىلارنى قوللاڭلار

  • ئابلەت تۈنۈگۈن 23:29 [ئىنكاس(0)] [...]

    ھەي  دوسلار  تېمىلارغا ئىنكاس ۋە كۆزقارشىڭلارنى يېزىڭلار !!شەربەت گۈللەنسۇن!!!

  • xarbat 2013-1-19 01:40 [ئىنكاس(0)] [...]

    تىللاغا زۆرۈر ئېھتىياجلىق بولسىڭىز «ۋەزىپە»گە كىرىڭ

  • ئابلەت 2013-1-14 13:50 [ئىنكاس(0)] [...]

    بۇيىل كىرىپلا ئۆلۈم يېتىم تولا بولۇپ كەتتىغۇ  

  • 天使 2013-1-13 23:21 [ئىنكاس(1)] [...]

    بىلەلمىدىم قانداق قىلشنى

  • نازاكەت 2013-1-7 22:43 [ئىنكاس(0)] [...]

    ھاياتنىڭ گۈزەللىكىنى ھىس قىلاي دىسڭىز،ھاياتقا كۈلۈپ قاراشنى ئۆگىنۋېلىڭ.

كۆرۈش: 206|ئىنكاس: 0

[تەتقىقات]بالىنى قايىل قىلىڭ،مەجبۇرلىماڭ

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

wolqan ئىسىم ئۆزگەرتتى

2918

تېما

2

ئەگەشكۈچى

4 تۈمەن

جۇغلانما

ئاتامان

Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24Rank: 24

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى:  1
يازما سانى: 5731
نادىر تېمىسى: 93
تىللا: 15218
تۆھپە : 2880
توردا: 4162
سائەت
ھالىتى:
ئاخىرقى: 2013-1-28

مائارىپچى ئوردىنى

يوللىغان ۋاقتى 2012-9-27 00:54:30|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بالىنى قايىل قىلىڭ،مەجبۇرلىماڭ
. C( w; J7 {' O" j( j
دوكتور مۇستاپا ئەبۇ سەئد
, @6 B. L. d+ Y6 u% ^# n/ j
بالىلارنىڭ تەربىيە ھوقۇقى1 o2 v5 T* \- V) ^# @  t' T
دۇنيا ۋە ئاخىرەتتە بەخت - سائادەتلىك بولۇش ئۈچۈن ئەخلاق - پەزىلەتلىك ئائىلە قۇرۇپ چىقىش ھەممىمىز نىڭ ئارزۇسىدۇر. 9 `8 j* N* [. i" A3 o
9 w6 s% `0 j. ]1 z& C7 n! q
بالىلارنىڭ تەربىيە ھوقۇقلىرى ئاتا - ئانىلارنىڭ زىممىسىدىكى مەسئۇلىيەتتۇر. # b' Z$ R* `; g: Y; L  r$ `- K1 G
' E! _  b: ^) x5 V4 L4 ?
ئەخلاقى ۋە پىكرى جەھەتتە ئالاھىدە ئىمتىيازغا ئىگە ئەۋلاد يتىشتۇرۇپ چىقىش بىز ئاتا -ئانىلارنىڭ مەجبۇرىيتىدۇر.
! v* |, t. H& z7 B0 m
  M5 u: M: j' H% H$ Pبىز بۇ پروگرامما ئارقىلىق سىلەر بىلەن بىرلىكتە بالا تەربىيىلەش ئۇسۇللىرىنى تەپسىلى ئۆگىنىمىز. 8 m' x  Y7 a: k/ L
; w, y9 e8 ~1 Z5 g- o
ھەر قانداق بىر ھۈنەرنىڭ قائىدىسى بولغاندەك بالا تەربىيىلەشنىڭمۇ قائىدىسى بار. " r1 V. C& r, |; U

6 F" U; {4 H* Y5 v2 vبۈگۈنكى پروگراممىدا تەربىيىلەش قائىدىلىرىنىڭ بىرى بولغان مۇھىم بىر قائىدىنى تونۇشتۇرىمىز.
3 U: ]! n" V7 q
7 J6 |; U9 I5 x$ r/ A* Lبىرىنچىى قائىدە : بالىنى قايىل قىلىڭ، مەجبۇرلىماڭ. / f6 J; ^/ n( c7 K

  W: C$ ~) D: V0 m$ z  ~" Cبالا تەربىيىلەش بىر پەن ، ھۈنەر ۋە ماھارەتتىن ئىبارەت. / U# A  E3 v5 s1 L  u. H

! s0 ^8 M% u* \1 B* p) |8 X" V. [0 U" Kكەسپىمىزگە ئالاقىدار ماھارەتلەرنى ئۆگىنىشكە ۋاقىت ۋە ئىقتىساد سەرپ قىلغاندەك بالا تەربىيىلەش ماھارىتىنى ئۆگىنىشكە ھەم ئالاھىدە ۋاقىت ۋە پۇل سەرپ قىلىشىمىز لازىم. " j& P$ K: E/ L8 D  U5 M6 I
+ J- L! N+ y1 v" P8 ]+ U
بىز بىر جانسىز نەرسە ماشىنا ھەيدەشنى ئۆگىنىشكە ، يول بەلگىلىرى، قاتناش قائىدىلىرىنى ئۆگىنىپ ئۇلارنى ھۆرمەتلەشكە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىمىز يۇ، ' @* E  ^# S9 p$ z# n$ ]9 x# s
' u) P# H7 v' A, A( P9 G& M  r
نېمىشقا كائىناتتىكى ئەڭ ئەقىللىق مەخلۇق بولغان ئىنسان بىلەن مۇئامىلە قىلىش ۋە بالىلارنى تەربىيىلەش قائىدىلىرىنى ئۆگىنىشكە ئەھمىيەت بەرمەيمىز؟ " K5 {4 W* B4 P$ J6 r
1 [+ P6 g& K* d: ?
ئىنساننىڭ ئەڭ ئەقىللىق بولىدىغان دەۋرى ئۇنىڭ ئۆسۇپ يېتىلىۋاتقان بالىلىق دەۋرى. بىز بالىلارنىڭ بۇ ئەڭ ياخشى چۇشىنىدىغان دەۋرىنى قەدىرلىمەستىن، ئۇلارغا بۇيرۇقلارنى چۇشەندۇرمەستىن، سەۋەپ ۋە ماھىيەتلىرىنى بايان قىلماستىن، ئۇلارنىڭ قۇلاقلىرىنى زور مىقداردىكى ئەمر - پەرمانلار بىلەن تولدۇرۇپ ئىجرا قىلىشقا مەجبۇرلايمىز. 8 K) v" B0 @+ v9 v  \

" T& `- u- z/ }# m& ~* p5 oكاللىمىزدا، بۇلار تېخى كېچىك پايدا - زىياننى بىلمەيدۇ ، ئاڭلايدۇ ۋە ئىتائەت قىلىدۇ دەپ قارايمىز. بۇيرۇقلارنىڭ سەۋەپلىرىنى بايان قىلغان بىلەنمۇ چۇشەنمەيدۇ دەپ ئېتىقاد قىلىمىز. ئەمىلىيەتتە بالىلار بىز تەسەۋۋۇر قىلغاندىن نەچچە ھەسسە ئارتۇق چۈشىنىدۇ. ) @$ N, J/ i) g- q
/ ]# c( r" X0 r5 A" b: l6 C4 p
ئەگەر بىز بالىلارنىڭ بۇ خىل ئارتۇقچىلىقىنى نەزەردە تۇتماي ئۇلارغا توختىماي بۇيرۇق چۈشۈرىۋىرىدىغان بولساق ئۇ چاغدا بالىلارنى ئىگىسىنىڭ بۇيرۇقى بويىچە ماڭىدىغان، ئىگىسىنىڭ ئىرادىسى بويىچە پروگرامما قىلىپ تەڭشەپ قويۇلغان ماشىنا ئادەملەرگە ئايلاندۇرۇپ قويىمىز. بىر كونوپكىنى باسسا ماڭىدىغان يەنە بىر كونوپكىنى باسسا توختايدىغان ئاڭسىز ئۈسكىنىگە ئايلىنىپ قىلىشىغا سەۋەپچى بولۇپ قالىمىز.
5 c3 ?: h/ T' X3 C2 }0 Q& G% g% O1 B' R4 b9 ^* M* U4 r
بىز بالىلارنىڭ بۇيرۇق ئىجرا قىلىدىغان ماشىنا بولۇپ قىلىشىنى خالىمايمىز شۇنداقلا ئۆزىمىز مۇ بۇيرۇق چۈشۈرىدىغان ماشىنىغا ئايلىنىپ قىلىشقا رازى ئەمەسمىز. 4 @( g8 z' m" l- O' Y8 M9 e

7 t! E8 G% o: Y2 Wبىزنىڭ بالىلار بىلەن ئالاقىمىز ئىنساننىڭ ئىنسان بىلەن بولغان ئالاقىسى. بۇ ئالاقە بىزنىڭ كونوپكىسىنى باسمىغىچە بۇيرۇق ئىجرا قىلمايدىغان كومپىيوتىر بىلەن بولغان ئالاقىمىز دىن يۇقىرى ۋە باشقىچە بولىشى كېرەك.
# \1 ~. k+ `. S" N5 H" j  q. X/ d) n( v3 T: {$ r6 }
ئاتا- ئانىلار بىلەن بالىلارنىڭ ئالاقىسى بۇيرۇق چۇشۇرىدىغان ۋە بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىدىغان ئالاقە بولۇپ قالسا ئۇ چاغدا بالىلارنىڭ تەپەككۇر قىلىش ئىقتىدارى سەلبىي تەسىرگە ئۇچرايدۇ. نەتىجىدە بالىلار كاللىسىنى ئىشلەتمەيدىغان نېمىنى بۇيرىسا شۇنى قىلىدىغان ھەتتا نېمە ئۈچۈن قىلىدىغانلىقىنى بىلمەي قىلىدىغان بولۇپ قالىدۇ. ئۇلارنىڭ يېڭىلىق يارىتىش ۋە كەشپ قىلىش ئىقتىدارى ئۆلىدۇ.
1 l6 _4 v  F# S% G0 C/ u$ |9 N& R" I4 K* S8 b; P" H6 w& b3 y
بۇنىڭدىن ساقلىنىش ئۈچۈن، بىزدىن توختاۋسىز سادىر بولىدىغان بۇيرۇق ۋە چەكلىمىلەردىن ساقلىنشىمىز كېرەك. مەسىلەن، تۇر، ماڭ، ئوقۇ، ئولتۇر، ئۇخلا ، ئۇنى قىلما، بۇنى قىلما، ئۇنى تۇتما، بۇنى باسما قاتارلىق سۆزلەر. بۇنداق بۇيرۇق ۋە چەكلىمىلىرىمىز بىلەن بالىلارنىڭ قەلبىدە توغرا بىلەن خاتانى، ھەق بىلەن باتىلنى ئايرىدىغان ئۆلچەم، ئىدىيە ۋە قىممەت قاراشلارنى تۇرغۇزالمايمىز.
1 d, D: a7 v3 d9 p
' G$ D& a4 X4 O" hئەگەر بالىلارغا بۇيرۇقلارنىڭ سەۋەپ ۋە پايدا - زىيانلىرىنى بايان قىلىپ، قايىل قىلماستىن بۇيرۇق قىلىۋەرسەك ئۇلارنىڭ شەيئىلەرگە قارىتا كۆز قاراش ھاسىل قىلىش، ئويلۇنۇش ۋە تەپەككۇر قىلىشىغا پۇرسەت يارىتىپ بەرمىگەن بولىمىز. نەتىجىدە ئۇلار ئەخلاقىي قىممەتلەرنىڭ توغرا ئۆلچىمىنى بىلەلمەي قالىدۇ. 6 F, D. |) _9 y5 Z

' o3 p: c/ b, s: f1 m7 A7 t$ wبالا شۇنداق ئويغا كېلىپ قالىدۇكى: مەن تاماكا چەكمەيمەن، چۈنكى دادام مېنىڭ تاماكا چېكىشىمنى خالىمايدۇ. مەن ئوينىمايمەن چۈنكى دادام مېنىڭ ئوينۇشۇمنى خالىمايدۇ. مەن بۇ خىل تاماقنى يېمەيمەن چۈنكى دادام بۇ خىل تاماقنى يېىىشىمنى ياقتۇرمايدۇ. 8 }3 L. J$ h5 F; l6 Q" u

4 X9 t; m; P; J9 vنېمە ئۈچۈن شۇنداق بولۇپ قالىدۇ؟ " m/ O. }7 F9 L; j: B
( V/ G$ W3 }, \* I. I1 k
چۈنكى بىز ئۇنىڭغا نېمە ئۈچۈن تاماكا چەكمەسلىكنى ئۆگەتمىگەن. نېمىشقا بۇ تاماقنى يېمەيسەن؟ نېمىشقا ئاۋۇ جايدا ئوينىماي بۇ جايدا ئوينايسەن؟ نېمىشقا؟ نېمە ئۈچۈن دېگەن بۇ سۇئال بىزدە يوق. مانا مۇشۇ نېمە ئۈچۈننىڭ جاۋابىدا ياخشى بىلەن ياماننى پەرق ئېتىدىغان ئاڭ يۇشۇرۇنغان. + w4 D0 k5 G) x- u

( E: |4 W5 I0 Z* L! n7 Fمەن تاماكا چەكمەيمەن چۈنكى ئۇ سالامەتلىكىمگە زىيانلىق، ھەممىدىن بۇرۇن ئۇ دىنىمدا چەكلەنگەن ھارام ئىش. مانا مۇشۇنداق ھەر ئىشنىڭ ماھىيتىنى بىلىپ قىلىش ئىنتايىن مۇھىم. / M% j3 D9 W) V8 n/ u" [

( j4 z9 `: h* R/ F/ G1 M2 |. Yبالىلارنى ئىجابىي شەكىلدە ئۆز ئەركىنلىكىگە قويۇپ بېرىش ئۇلارنىڭ ئىدىيە ئەخلاق ۋە قىممەت ئۆلچىمىنى ئۆگىنىشىگە تورتكە بولىدۇ. بۇ ئەخلاقى قىممەتلەر بالىلارغا تولۇق ئىجابىي ئىستىقلالىيەت بېغىشلايدۇ. % M: l" @  Z4 B9 p2 Q7 h/ }
$ h; S: r* |4 Q' d2 e2 f- }, c! q
ئەگەر ھەر بىر ئاتا - ئانا بالىلىرىغا ھەر ئىشنىڭ سەۋەب ۋە ماھىيتىنى ئىلمىي ۋە ئەمىلى مىساللار بىلەن چۈشەندۈرۈپ، كۈندىلىك ئىشلاردا بۇنى تەتبىقلاپ ماڭسا ھاياتىمىزدا قانداق ئۆزگىرىشلەر بولار؟
9 B$ S# G8 j& ~5 q+ s
' c9 H7 p8 K/ w* [2 Hئائىلە بالىلار ئۈچۈن كۈندىلىك مەكتەپ بولۇپ ئۇنىڭدا بالىلار ھەر كۈنى يىڭى دەرسلەرنى ئۆگىنىدۇ.
. F# {# C1 g; B& z# B, x5 b6 E* k/ g5 E& Z! E+ ?  Z" S/ l( T7 ~. X
بالىلارغا مۇنداق چۈشەندۈرگەن ياخشى: - @  L' q7 C$ B& Q+ r1 g( W

7 K* L, `' k5 b: c1 m& C* P6 Wبالام ئالما يىگىن، ئۇنىڭدا ۋىتامىن بار، ساغلام ئۆسۈپ يېتىلىشىڭگە پايدىلىق، سۆڭەكنى كۈچلەندۈرىدۇ. % b5 W* F& w; C, I7 w

+ W/ \/ Y! }" N* z, M( {( ~تاتلىق - تۇرۈملەرنى كۆپ يېسەڭ بولمايدۇ، چۈنكى ئۇ چىشقا زىيانلىق، ئۇنىڭ چىشنىڭ ئارىسىدا قىپ قالغان پارچىلىرى چىشىنىڭ ئاسان چېرىپ كېتىشىگە سەۋەپ بولىدۇ. بۇنىڭدىن چىش ئاغرىقى كېلىپ چىقىدۇ، ئاخىرىدا چىشنى تارتقۇزىۋېتىشكە توغرا كېلىدۇ. 3 i' L; l9 F4 K8 a$ I

+ U) v+ j5 H5 L( R# \+ Cتوك سىملىرىنى تۇتما، ئۇنىڭدا توك بار تېپۋىتىدۇ، ھاياتىڭغا خەۋپ يېتىدۇ. # W! L2 z; C4 z5 d+ r, O1 `! H% X( g

9 K0 Z; v, E% Q$ l0 jھاۋا ئىسسىق ۋاقىتتا سىرتتا ئوينىما، ئىسسىق ئوتۇپ كېتىدۇ، تېرىگە زىيانلىق.
5 y2 u3 G4 k  D! q% ~8 N3 x' {$ M1 p! w" }- T: ]& z8 [
بالدۇر ئۇخلا، سالامەتلىكىڭگە پايدىلىق،
1 H: B( Z4 N) \, [6 z3 x6 O. v" E$ U: o
تېلۋۇزۇرنىڭ ئالدىدا ئۇزاق مۇددەت ئولتۇرۇش كۆزگە زىيانلىق.
# V2 D! w; I" T* [' K
/ r( P5 ]6 {) G4 iبەك كەچ بوپ كەتتى، ھازىر ئوينايدىغان ۋاقىت ئەمەس، قۇشىنىلار ئازار يەپ قالمىسۇن. 7 c+ r$ c# N9 q' ]8 V
: a. ^7 t) r8 }6 y6 O! K2 M" m2 |
مانا مۇشۇ تەرىقىدە ئەخلاقى پرىنسىپ ۋە ئۆلچەملەرنى ئۆگىتىمىز. 2 d- z" w, w8 k

0 n& `9 l$ H+ b% S7 a4 e/ _# Pئۇلار بۇنىڭدىن نېمىنىڭ توغرا ۋە نېمىنىڭ خاتا ئىكەنلىكىنى ۋە ھەق بىلەن باتىلنى ئايرىيالايدۇ. 4 l. p5 r: p' V+ g! c
' V" M$ t3 D) v7 f9 P5 n5 O' P
بالىلارنىڭ تەربىيە ھوقۇقى : P0 H: I4 s8 C+ a# q; z4 a# L! m9 z

! d5 |! a- J; _$ f0 {% P$ u$ B+ Dبالىلارنى قايىل قىلىڭ، مەجبۇرلىماڭ دېگەن قائىدىنى قوللىنىش ئارقىلىق بالىلار ھاياتىدا ئاز بولمىغان ئىجابىيلىقلارنى ئەمەلگە ئاشۇرالايمىز. 4 Q2 Y6 v4 |! v! B
9 s1 p& ~5 P0 A3 F! u- c
ئۇلار بىلەن سۆھبەتلىشىمىز، پاراڭلىشىمىز، ئۇلارغا بولغان مېھىر - مۇھەببىتىمىزنى ئىزھار قىلىمىز، ۋە ئۇلارغا بىرەر ئازار يېتىشتىن ئەنسىرەيدىغانلىقىمىزنى بىلدۇرىمىز. بۇ ئارقىلىق گىپىمىزنى ئاڭلايدىغان قىلىمىز. 4 F! ?! {! l0 `, u2 H

6 R& ]* V1 n, w) k4 Wئۇلارنى كۆيۈمچانلىق ۋە تۇققاندارچىلىق رىشتىسى ئارقىلىق تەلىماتلىرىمىز غا باغلايمىز. # W% a2 Q2 a% E5 r( x) q4 N/ c
% d) m- O) ~8 b$ T; O& a
بىزنىڭ بۇيرۇقلىرىمىزدىن چۈشەندۈرۈش ۋە قايىل قىلىش يوقالغان چاغدا بالىلارنىڭ زېھنىدا ئۆزىمىزنىڭ چوڭلار ئىچىدىكى ئۆزىدىن باشقىلارنى ئويلىمايدىغان شەخسىيەتچى ئىكەنلىكىمىز ئايان بولىدۇ. : R5 t. L3 f; Z# F+ |; _

2 e5 K. s( P  d- C. \5 s6 Rشۇنىڭ ئۈچۈن بىز بالىلىرىمىزنى مەجبۇرلاش يولى ئارقىلىق ئەمەس بەلكى قايىل قىلىش ئارقىلىق تەربىيىلىشىمىز لازىم.
0 G& {9 L) v4 l- _# L( h
1 i3 `& a/ c& J+ G  eبۇ قائىدىلەرنى ئىجابىي ئۇسۇل بىلەن تەتبىقلاشتا 8 نوقتىغا دېققەت قىلىشىمىز كېرەك.
" A+ ^; R  F) a
$ Z7 x* {! W" `بىرىنىجى: بالىلارنى قايىل قىلىشقا تىرىشىڭلار، ئۇلاردىن نېمىنى تەلەپ قىلساڭلار قايىل قىلىش ئارقىلىق تەلەپ قىلىڭلار. بىر قېتىم، ئىككى قېتىم، قايتا - قايتا 5 ‏قېتىم، 6 قېتىم ھەتتا ئون قېتىم بولسىمۇ مەيلى، زېرىكمەستىن سۆھبەت يولى بىلەن قايىل قىلىشقا تىرىشىڭلار. & P! `/ y1 g4 Z: ]4 [9 {
7 w0 h3 C  S" ]
تەربىيچىدە بولۇشقا تىگىشلىك سۈپەتلەر سەۋرچانلىق، ئەپۇچانلىق ۋە جازالاشقا ئالدىراپ كەتمەسلىكتۇر. . {8 j' z( M4 [' O( d

0 W; v6 L/ X- n; V: _بالىلارغا سەن كىچىك، مەن چوڭ، سەن ئاجىز، مەن كۈچلۈك ، شۇڭا ماڭا بويسۇنۇشۇڭ لازىم دېسەڭلار بولمايدۇ. ھەر قانچە كۈچلۈك بولساڭلار مۇ يەنىلا قايىل قىلىش ئارقىلىق تەربىيىلەش كېرەك. مەجبۇرلاشقا بولمايدۇ. قايىل قىلىش ئۇسۇلى بالىلارنىڭ ئىجابىي ئىقتىدارىنى ئۆستۇرۇشكە پايدىلىق .
% A! ?# M% g5 F% b
% \# y, _( }* C3 T9 A5 sئىككىنچى:سەۋەپسىز بۇيرۇقلاردىن ساقلىنىڭلار، مەسىلەن، ئولتۇر، ماڭ، كەتمە، تاشلىما، ئۇنى قىل، بۇنى قىلما دېگەندەك سەۋەپ - مەقسەتلىرى بايان قىلىنمىغان بۇيرۇقلاردۇر. ئەمما سەۋەپ، ماھىيەتلىرى چۇشەندۇرۇلگەن بۇيرۇقلارنىڭ نەتىجىسى زور بولىدۇ.
; l  t. l# {$ n4 o4 P" r  \/ d' z" ~; p* v# f3 ?/ P
ئۈچىنچى: بۇيرۇق چۇشۇرىدىغان ماشىنا بولۇپ قالماڭلار چۈنكى سىلەر، تەربىيىچى، ئۈگەتكۈچى، يېتەكچى، ئەخلاقى قىممەت تىكلىگۈچى، قايىل قىلغۇچى، ئەخلاقىي ئۆلچەم بەلگىلەپ بەرگۈچى، سىلەر بالىلارغا ئەدەپ ۋە ئەقىدە ئۆگىتىسىلەر. بالىلارنىڭ قەلبىدە كۈچلۈك ئېتىقاد ۋە ئەخلاقى ئۆلچەم ئورناتماي تۇرۇپ ئۇلارنى قانداق باشقۇرغىلى بولسۇن؟
) r2 k3 u1 ~; {" W& n& D& X2 d8 b% i$ a# H0 G  y
بىزنىڭ تەربىيىلەش پرىنسىپىمىزدا بالىلارغا بىر ئەدەپنى ئۆگىتىش ۋە سىڭدۇرۇش بىر نەچچە باسقۇچنى بېىسىپ ئۆتىدۇ.
* e) u2 G/ f! X0 n6 o. @" z8 }  }5 `' {4 ?
باشتا پىكىر ۋە ئىدىيە پەيدا بولىدۇ.. ئاندىن ئىدىيە قىممەتكە ئايلىنىدۇ، ئاندىن قىممەت ئەقىدىگە ئۆزگىرىدۇ. ئاندىن ئەقىدە ھېس - تۇيغۇغا ئاندىن ئىش - ھەرىكەتكە ئايلىنىدۇ.
7 I- N# f( s2 f# s  L& o4 g$ e
ئىنساننىڭ ئىش ھەرىكەتلىرى قانداق پەيدا بولىدۇ؟ ئىش - ھەرىكەت نەدىن كېلىدۇ، تەپەككۇردىن، ئىدىيە ئېتىقاتتىن، ۋە قىممەتتىن كېلىدۇ. 1 |. d% \3 t* Z! l

% F% }6 q& {/ |, w5 aبالىغا بىر خىسلەتنى ئۆگىتىشىتن ئىلگىرى ئۇنىڭ تەپەككۇرى، قىممىتى ۋە ئەھمىيىتىنى ئۆگىتىش كېرەك. بالا ئۇ خىسلەتنى ياقتۇرۇپ قالسا ئۇنىڭ دىلىدىن ئورۇن ئالىدۇ دە ئۆزىگە ئاسانلا ئۆزلەشتۈرىدۇ.
4 _# p  ?& E4 p2 p9 |# s" x9 L! G
مەسىلەن، تازىلىق قىلىش پاكىز يۈرۈش بىر خىسلەت، ئەگەر بالىڭىزنىڭ تازىلىقنى ياخشى كۆرىدىغان بولىشىنى خالىسڭىز، ئالدى بىلەن بالىڭىزغا پاكىزلىقنىڭ ئەھمىيىتى، پايدىسى ۋە ئۇنىڭ ئېسىل خىسلەت ئىكەنلىكىنى چۈشەندۈرۈڭ، ئۇ پاكىزلىقنى سۆيىدىغان ۋە پاكىزلىق بىلەن پەخىرلىندىغان بولسۇن.
5 ~; A$ F( c1 @& o7 E* d6 k3 X# Q
) w+ V8 t" E4 H9 [' r7 {% Bمۇشۇ تەرىقىدە پاكىزلىق ئۇنىڭ كۈندىلىك پائالىيتىگە ئايلىنىدۇ. ' M$ O9 L' v/ d
3 n$ D- i& O  S0 l( F1 d
شۇنىڭ ئۈچۈن ئاتا - ئانىلار بۇيرۇق چۈشۈرىدىغان ماشىنا بولۇپ قالماڭلار ' k! d  y/ `$ `; G7 X: B. Q

5 ?- P1 k! Z2 i  D6 s* ]* z5 f( ~تۆتىنجى: بالىلارنىمۇ بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىدىغان ماشىنىغا ئايلاندۇرۇپ قويماڭلار.
! W" d( n2 \! q. L! U9 d9 y) |- @* ?& y
كونۇپكىنى باسسا بۇيرۇقنى ئىجرا قىلىدىغان ماشىنا ئادەم بولۇپ قالمىسۇن.
/ v* v  H9 q% r' o: R; U3 }
* G; g: `( }/ u* B5 Xئۇلارمۇ ئىنسان، سۇئالغا جاۋاب بىرىدۇ، رەت قايتۇرىدۇ، بەزىدە قارشى چىقىدۇ، شۇنداق، بۇ ئىنساننى قايىل قىلىش سۆھبەت ئارقىلىق بولىدۇ. ئىنسان گەپ ئاڭلايدىغان، چۈشىنىدىغان ئاڭلىق مەخلۇقتۇر. سۆھبەت ئۇسلۇبى ئاللاھتائالا قۇرئان كەرىمدە ئۆگەتكەن ئۇسلۇبتۇر.
: A1 I" v! }7 p1 T! i2 }, C' X( N% a4 [: D
ئاللاھ بىزنىڭ ياراتقۇچى ئىلاھىمىزدۇر. ئاللاھتائالانىڭ بىزگە قىلغان بۇيرۇقلىرى مۇنازىرە تەلەپ قىلمايدىغان ئەمىردۇر. شۇنداق تۇرۇپمۇ ئاللاھ بىزگە بۇيرۇقلىرىنىڭ ماھىيىتى ۋە سەۋەبلىرىنى چۈشەندۈرىدۇ. ئىبراھىم ئەلەيھىسسالامنىڭ رەببى بىلەن قىلىشقان سۆھبىتىگە قارايلى. ' w' J* ~$ W- P1 X& i, W; [/ B  h
/ I& ]' |3 u5 [( [5 _! N/ d  {5 N' W8 @
ئاللاھ مۇنداق دەيدۇ:
6 z$ c4 x! C, ^$ O3 T3 L
- B% `% J6 u9 T* Yئۆز ۋاقتىدا ئىبراھىم: «پەرۋەردىگارىم، ئۆلۈكلەرنى قانداق تىرىلدۈرىدىغانلىقىڭنى ماڭا كۆرسەتكىن» دېدى. اﷲ «(ئۆلۈكلەرنى تىرىلدۈرەلەيدىغانلىقىمغا) ئىشەنمىدىڭمۇ؟» دېدى. ئىبراھىم: «ئىشەندىم لېكىن كۆڭلۈم (تېخىمۇ) قارار تاپسۇن ئۈچۈن (كۆرۈشنى تىلەيمەن)» دېدى.(سۈرە بەقەرە 260 ‏- ئايەت)
8 ]0 g( @' X6 x& l" X8 V: A. _# h. w& i8 E5 c1 E
كۆڭۈل داۋاملىق قارار تېپىشنى ۋە تەسكىن تېپىشنى خالايدۇ. بالىمۇ بۇيرۇق ئىجرا قىلىدىغان ماشىنا ئەمەس، شۇڭا ئۇنىڭ قەلبىمۇ تەسكىن تېپىشنى خالايدۇ. 0 Y  L  j, @7 C' [- V
ئۈمۈدىمىز بىلىمگە چاڭقىغان قەلىبلەرگە شېرىن-شەربەت بولۇش!
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | ئەزا بولۇڭ

يانفۇن|ئاددى بەت|ئالاقىلىشىڭ|( 新ICP备11001587号-6  
بېكىتىمىزدىكى يازمىلار شۇ شەخىسنىڭ شەخسىي كۆز قارىشىغا ۋەكىللىك قىلىدۇ،بىكىتىمىز بىلەن مۇناسىۋەتسىز.مۇنبىرىمىز پەقەتلا پىكىر ئالماشتۇرۇش سورۇنى ھازىرلىغان.
بېكىتىمىز سىياسىيلىقى كۈچلۈك ،سېرىق ھەم دۆلىتىمىز قانۇنىغا زىت بولغان يازمىلارنى چەكلەيدۇ.ئۆزىڭىزنى ئاسراپ ئالدىنىشتىن ھەزەر ئەيلەڭ
بېكەتنىڭ قانونى ۋەكىلى : شەربەت QQ:359903451 E-mail:359903451@qq.com
بىز ئەڭ ياخشى مۇنبەر قۇرۇپ چىقىش ئۈچۈن تىرىشىمىز!
Powered by Discuz! X2.5(NurQut Team) © 2001-2011 Comsenz Inc. GMT+8, 2013-1-28 05:56

چوققىغا قايتىش