ماتېماتىكا ئوقۇتۇشنى تۇرمۇشقا باغلاش توغرىسىدا 5 @2 c8 H7 O: d0 E: Kماتىماتىكا دەرىسىنىڭ ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش ئۈچۈن جانلىق مۇۋاپىق بولغان ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى قوللىنىش تولىمۇ زۆرۈر. مەن ئۇزۇن يىللىق ماتېماتىكا ئوقۇتۇش ئەمەلىيتى داۋامىدا قوللانغان ئۇسۇللىرىمنى كەڭ كەسىپداشلىرىم بىلەن ئورتاقلىشىپ ئۆتىمەن. % z9 ?6 ?1 E% J& {" v ! ?0 X3 _" l' c2 Q [, f 1. ماتېماتىكا ئوقۇتۇش جەريانىدا ئوقۇتۇشنى دەرىسخانىدىن كەڭ ئىجدىمائى تۇرمۇشقا يۈزلەندۈرۈپ ئوقوغۇچىلارنى ئەمەلى مەسىللەرنى ھەل قىلىشقا يىتەكچىلىك قىلىش كىرەك. ئوقوغۇچىلارنى دەرىسلىك كىتاپتىكى مەسىلە مىساللارنى ھەل قىلىشقا كۈچەپ ئۇلارنى ئەمەلىيەتتىن ئايرىپ قويماسلىق كىرەك بولمىسا ئوقوغۇچىلاردا ئاسانلا بىزارلىق تۇيغۇسى پەيدا قىلىدۇ. ماتېماتىكا ئەمەلىيەتچانلىقى ئىنتايىن كۈچلۈك بولغان بىر پەن بىز ماتىماتىكىدىن ئىبارەت بۇ قۇرالدىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىشنى ئوقوغۇچىلارغا ھىس قىلدۇرالىساقلا ئوقوغۇچىلار بۇ قۇرالنى ياقتۇرىدۇ. يىڭى دەرىس ئىسلاھاتى بويىچە تۈزۈلگەن ماتىماتىكا كىتاپ ناھايتى كۆپ ئارتۇقچىلىققا ئىگە بولۇپ ئوقۇتقۇچى ئوقوغۇچلار ئۈچۈن ئىنتايىن مول، جانلىق ئەمىلى مىساللار بىلەن تەمىللىگەن ئوقۇتقۇچى بۇنىڭدىن ئۈنۈملۈك پايدىلنىشقا ماھىر بولۇش كېرەك.; Q( ], X! \: U/ B3 V% { 2. ماتىماتىكا دەرىسىگە مۇناسىۋەتلىك بولغان تۈرلۈك قىززىقارلىق مەسىللەر ھېسابلىق تېپىشماقلار، سان تولدۇرۇش ئويۇنلىرىدىن پايدىلىنىش، ئوقوغۇچىلارنى ماتېماتىكا دەرىسىگە قىززىقتۇرۇش كېرەك. بۇ خىل ماتېماتىكىلىق مەسىللەر گەرچە ئويۇن خاراكتىرى كۈچلۈك، دەرىس مەزمۇنى بىلەن بىۋاستە باغلىنىشى يوقتەك كۆرۈنسىمۇ، ئەمەلىيەتتە ئوقوغۇچىلارنىڭ تەپەككۇرىنى قوزغىتىشتا ناھايتى كۈچلۈك رول ئوينايدۇ. شۇڭا ماتىماتىكا ئوقۇتقۇچىلىرى ئوقوغۇچىلارنىڭ ياش ئالاھىدىلىكى بىلىم قۇرۇلمىسىغا ماس كىلىدىغان قىيىنلىق دەرىجىسىنى مۇۋاپىق بولغان مەسىللەرنى تىزدىن تاللاپ ئوقوغۇچىلارنىڭ ھەل قىلىشىغا تاپشۇرۇشى كىرەك. مۇنداق مەسىللەرنى ئوتتۇرغا قويغاندىمۇ تۈرلۈك جانلىق شەكىللەردىن پايدىلىنىش كىرەك.0 ^6 S; H. u" v% ^ 3. ماتېماتىكا ئوقۇتقۇچىلىرى دەرىستىن سىرىتقى مول مەزمۇنلۇق ماتىرياللارنى كۆپرەك كۆرۈپ ماتىماتىكا ئالىملىرىنىڭ ئىش ئىزلىرى ماتىماتىكا تارىخىدىكى قىززىقارلىق ۋەقەلەرنى ئوقوغۇچىلارغا سۆزلەپ بىرىشكە ئەھمىيەت بىرىش، تۈرلۈك كۆپ ۋاستىلىك ئوقۇتۇش سايمانلىرىدىن پايدىلىنىپ ئالىملارنىڭ ئىش ئىزلىرىغا دائىر كارتۇن فىلىملەرنى ھۆججەتلىك فىلىملەرنى ئوقوغۇچىلارغا كۆرسۈتۈپ ئۇلارنىڭ ئىددىيسىنى قوزغۇتۇش كىرەك. 9 R9 |& @6 }$ y! u7 C( l ' F. Y8 z- W$ ?) Q$ D) \ئومومەن ماتېماتىكا ئوقۇتۇشىدا ئوقۇتقۇچى تىرىشچانلىق كۆرسۈتۈپ ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرىنى سەرخىللاشتۇرۇپ دەرىسخانا كەيپىياتىنى جاللاندۇرۇشقا ئەھمىيەت بەرگەندە ماتېماتىكا دەرىسىنىڭ ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ. |