ماتىماتىكىدا مەشىقلەندۈرۈشتە قايسى نوقتىلارغا دىققەت قىلىش كېرەك ; _' W6 k; f% g$ X( k' v' Eتولۇقسىز ئوتتۇرا مەكتەپ ماتېماتىكا دەرىسىدە دەرىسخانا ئوقۇتۇشىغا ماس ھالدا مەشىق قىلىش ئۇسۇلىنى بىرگە ئېلىپ بېرىش ئوقۇتقۇچىدىن بەلگىلىك ماھارەتنى، ئىزدىنىشنى، يىڭىلىق يارىتىشنى تەلەپ قىلىدۇ. مەشىق قىلىش ئۇسۇلى دېگىنىمىزدە، ئوقوتقۇچى يېتەكچىلىكىدە ئوقوغۇچىلار ئۆزىنىڭ سەزگۈ ئەزالىرىنىڭ پائالىيتى ئارقىلىق بىلىم ئىگىلەش، ماھارەت ۋە ئادەتلەرنى شەكىللەندۈرۈشتىن ئىبارەت ئۇسۇلنى كۆرسىتىدۇ. بۇ ئۇسۇل ئارقىلىق دەرىس مەزمۇنىنى مۇستەھكەملىگىلى ئۆزلىشىش نىسبىتىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ. شۇڭا، ماتېماتىكا ئوقۇتۇشىدا مەشىق قىلىش ئۇسۇلىنى قوللانغاندا تۆۋەندىكى نوقتىلارغا دىققەت قىلىش كېرەك. 8 _3 C% Y0 k8 \3 d* ~ ; H2 |! x& w) c- B% J 1.ئوقوغۇچلارنىڭ مەشىق قىلىشقا بولغان قىزىقىشى بىلەن مەشىق قىلىش ئاڭلىقلىقىنى قوزغاش كېرەك.0 c0 _: H3 B0 O# w. q# o - D* c4 c7 d8 g9 V+ M; ^8 S بۇنىڭ ئۈچۈن ئوقوغۇچىلارغا مەشىق قىلىشنىڭ ئەھمىيتى، مەشىقنىڭ تەلىپىنى ئېنىق چۈشەندۈرۈش، ئاندىن كېيىن مەشىق قىلىش ئۇسۇلىغا ئەھمىيەت بېرىش كېرەك. ۋاقىتنى تۇتقا قىلىشقىمۇ سەل قارىماسلىق، ئوقوغۇچىلارنى جىددىيلەشتۈرۈشتىن قەتئىي ساقلىنىش لازىم. : H; A+ c/ g) O, S/ V6 G" B1 U ! z7 F/ Y9 n$ S. H# } 2 .مەشىق مەزمۇنى ئوموميۈزلۈك بولۇشى، مەركىزىي نوقتىسى ئېنىق بەلگىلەنگەن بولۇشى لازىم. بۇ،ئوقوغۇچىلارنىڭ مەشىق قىلىشقا بولغان قىززىقىشىنى قوزغاش بىلەن دىققەت كۈچىنى مەركەزلەشتۈرۈشتىكى مۇھىم ھالقا. مەشىق مەزمۇنى بولسا، قوبۇل قىلىش ۋە ئىپادىلەشتىن ئىبارەت ئىككى تەرەپنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. ئاڭلاش، سۆزلەش ۋە يېزىش قاتارلىق مەشىق تۈرلىرى ئىچىدە ئوقۇش بىلەن يېزىش مەركىزىي نوقتا ھېسابلىنىدۇ. / b2 g+ P8 M) g3 ]; @5 l6 g4 t 4 V) ^5 S' i2 J9 {! \ 3.ئوقوغۇچىلارغا توغرا بولغان مەشىق قىلىش ئۇسۇلىنى ئىگىلىتىپ، ھەم توغرا ھەم تېز ئىنكاس قايتۇرۇشقا يېتەكلەش، خاتا ئادەتلەرنى ئۆزلەشتۈرۋىلىشتىن ساقلىنىش كېرەك. مەشىقتىن بۇرۇن ئوقوغۇچىلاردا مەشىق مەزمۇنىغا نىسبەتەن چۈشىنىش ۋە قوبۇل قىلىش ھېسسىياتى بولۇشى، ئاندىن كېيىن مەشىق ئارقىلىق ماھارەتنى يېتىلدۈرۈشى كېرەك.5 H N! U& s: Q% h+ [6 O# P 9 t- }- I* @5 [- ~# Y3 J8 F) C 4.مەشىقنىڭ بىرلىك ۋاقىت ئىچىدە ئىرىشىدىغان نەتىجىسى ۋە ئۈنۈمى، مەشىق قېتىم سانى مەلۇم سان ئۆلچىمىگە يەتكەن بولۇش كېرەك. سان بولغاندا سۈپەت بولىدۇ. لېكىن، ھەممىسى ئۇتۇقلۇق بولىۋەرمەيدۇ. شۇنداقتىمۇ مەشىقنىڭ قېتىم سانىنى مۇۋاپىق كونترول قىلىپ، ئوقوغۇچىلارنىڭ قوبۇل قىلىش قابىلىيتى بىلەن ماسلاشتۇرۇش كىرەك. " B# i9 o/ x7 e# G& r' r* O7 {, b9 G H/ H مەشىقنى ئورۇنلاشتۇرغاندا، ئوقوغۇچىلارنىڭ ئۈگىنىشتىكى سەۋىيەسىنىڭ پەرىقلىقىغا ئېتىبار بېرىش كېرەك.8 N9 H) T# `9 T8 v3 m8 ? $ j) v/ T) b+ H) P- ~ ئوقوغۇچىلار تاپشۇرۇقلارنى ئىشلەشكە تۇتۇتش قىلغاندا پەرىق پەيدا بولىدۇ. بۇ خىل پەرقنىڭ چوڭىيىپ كېتىشنىڭ ئالدىنى ئېلىش ئۈچۈن ھەر بىر ئوقوغۇچىنىڭ ئالاھىدىلىكىگە ئاساسەن مەشىقنى مۇۋاپىق ئورۇنلاشتۇرۇش كىرەك. ; v. {9 k8 K Y X$ W0 {7 n! C& H$ ^5 K( x9 |3 i6 Z بۇ خىل مەشىق قىلىش ئۇسۇلىنى قوللانغاندا، باشقا ئۇسۇللارنىمۇ جانلىق ماسلاشتۇرۇش، ئۆز- ئارا تولۇقلاش كېرەك. بۇ تېخىمۇ ياخشى نەتىجىنى قولغا كەلتۈرۈشتە ئاساس بولالايدۇ. |