   
         
| ئوقۇتقۇچى دېسە بولمايدىغان گەپلەر+ A& I- ~' n8 q) V: Q
: v2 I, V; P9 h- a ' F8 y5 d$ u3 T9 P* Wئوقۇئوقۇتۇش بىلەن شۇغۇللىنىش جەريانىدا جىسمانىي جەھەتتىن ھەم روھى جەھەتتىن چارچاپ قالىمىز .ئونىڭ ئۈستىگە خىزمەت بېسىمى ئېغىر، خىزمەت سىجىللىقى يۇقىرى بولۇش بىلەن تۆۋەندىكى سۆزلەرنى قىلىپ سېلىشىمىز مۇمكىن . * W/ e% \; R9 w5 c ( u( ?% t3 V4 {" T$ E' Y6 L 1.سەن نىمانچە دۆت ! + T$ R. [" h, Q, V% [" U3 m) t6 k 2.سېنىڭ كاللاڭ ئىشلەمدۇ زادى؟6 D* i. r2 W. E; M4 @8 c 3.سەن ئاش نان يېگەندەك قىلىق قىلمامسەن!! $ d5 t/ O, R# W9 R' V- Q.4. مەن بىرساڭىلا گەپ قىلىپ ئولتۇرامدىم كالۋا!8 _" ~ o* e5 ?" _ 5.سەن تۈزەلمىگۈدەكسەن جۇمۇ!!1 ~* o: k# _( ]8 S/ [$ D' l 6. ساڭا سۆزلەۋېرىپ ئاغزىم چارچىدى !!سەن كالىغا!!5 b: F1 m9 r. [( x. P M 7.بوينۇڭدىڭى كاللىمۇ ياكى قاپاقمۇ؟؟ 2 i6 b+ z1 N, X8.سەندە تىرىشىش دەيدىغان گەپ يوقمۇ!!!!* Q m2 `7 }% R7 L6 D3 s/ E 9.كاللاڭغا ئويۇن توشۇپ كەتتىمۇ نېمە؟!! ; F9 G$ x0 D3 c7 i* x10.سەندىن ئۈمىدىمنى ئۈزدىم ؟ كۈزۈمگە كۈرۈنمە!! $ `1 T+ z$ Y i" p. B; W11.سەن ئوڭلانمايدىغان ساراڭما؟!!!ھە؟!!8 P w+ G: z; G8 K( P' g 12. ئىنساندىن سەندەك بىرى تۆرىلىپ قالىدىىكەن ھە!!! 4 G& `5 w- B. w! x+ R ' t. ~) r6 B0 J: @.....يەنە بارئىدى قالغىنىنىڭو سېسىقلىقىنى دېمەيلا قوياي ! بۇنىڭ ھەممىسى ئوقۇتقۇچىنىڭ ئاغزىدىن چىققان گەپلەر !! ; w% X- U; {; P* \ % e! a, y5 A2 f8 Cمەن باشلانغۇچ مەكتەپنىڭ پىسخىك مەسلىھەتچىسى بولغىنىمغا خېلى ئۇزۇن بولدى : ئوقۇغۇچىلارمىنى ئىزدەپ مەن بىلەن پاراڭلاشقاچ مەسلىھەت سورايدۇ!!, [# B E& {7 K, z بىر كۈنى بىر ئوقۇغۇچى ئۆزىنىڭ تەنتەربىيە ئوقۇتقىسىغا بەك ئامراقلىقىنى ئۇنىڭ توپ تېپىش تخنىكىسىغا ھەم كاماندا باشقۇرۇش سەۋىسىگە قايىل ئىكەنلىكى شۇ مۇئەللىنى ئۆز ئاكىسىدەك كۆرىدىغانلىقى ئەمما ئوقۇتقۇچىنىڭ ئۇنىڭ قەلبىگە ئازار بېرىپ كېلىۋاتقانلىقى مۇئەللىمنىڭ قەلبىدىكى ئوبرازى بىلەن ئەمەلىيەتتىكى ئوبرازىنىڭ ئوخشاش بولمىغانلىقىنى بايان قىلدى.ئۇ دائىم ئاڭلىغان سۆز : سەن نىمانچە دۆت كالامپاي ! قىزلارچىلىكمۇ تېپەلمەمسەن . % K( G1 E2 b: D 5 a; R( m* W2 Z5 Q, r% aيەنە بىركۈنى بىر ئوقۇغۇچى قاتتىق سۇلغۇن ھالدا كىرىپتۇ .ئو ئوقۇغۇچى سىنىپ باشلىقى ئىكەن . گۈزەلسەنئەت دەرسىدە ئۇنىڭغا 1000پارچە رەسىم سىزىش جازاسى بېرىپتۇ !!(نەرسە كېرەك سىزىش) 2 {1 ^6 [2 s @. k5 d بىر ھەپتە سىزىپ سىزمىغان نەرسىسى قالماپتۇ شۇنچە سىزسىمۇ 200دىن ئاشماپتۇ !!شۇڭا مەكتەپتە ئوقۇغۇسىنىڭ يوقلىقىنى ئوقۇتقۇچى تاپشۇرۇقنى سۈيلىسە ئۇنىڭ ياماخا مۇتۇسىكىلىتنىڭ تورمۇزىنى كېسىۋىتىغانلىقى ئېيىتتتى 3 z) Y& g# L! x- U* sئۇ ئاڭلىغان سۆز : سەندەك دۆتكە تولا سۆزلەپ ئاغزىم چارچىدى!قانداقسىگە باشلىق بولۇپ قالغىيتىڭ!! ) J6 k5 X/ u; @% f 3 x- K/ S& q* k N ; S( `6 ^+ ?6 ?" M 4 F3 P; R- E6 @- p* ]بىركۈنى جىيەن ئوغلۇم بازاردىن چىۋىن دورىسى ئاپتۇ !! مەن ساددىلىقتا ئۇنىڭغا ئۆيدىكىلەر بۇيرۇغان چېغى دەپتىمەن . نىمە قىلىسەن ئۇنى دەپ سورىسام ؟ گەپ قىلمىدى !4 }8 [) `5 t3 e% O9 x' H كىيىن كوچىلاپ سورىسام سىنىپ مۇدىرى ئۇنىڭغا‹‹ كاسكى ››دەپ لەقەم قۇيۇپتۇ !! بۇ بىچارە بۇلەقەمنى ساق 3يىل يۈدۈپ يۈرۈپتۇ !!! بالىلار ئۇنىڭ ئىسمىنى چاقىرماستىن لەقىمىنى چاقىرىدىكەن .ئسمى تولۇق ئۇنتۇلۇپ كېتىپتۇ يىڭى ئوقۇغۇچىلارمۇ ئۇنى كاسكى دەپ چاقىرىدىكەن . بۇ بۇنڭغاراستىنلا ھار كەپتۇ !! m( f' s5 j$ q$ Z( S2 [2 t بۇ ئەستايىدىل ئويلىنىپ خانىمنى زەھەرلەپ ئۆلتۈرۈش قارارىغا كەپتۇ . ۋە مۇنداق پىلان تۈزۈپتۇ ! خانىم ھەركۈنى چاي ئىستاكانىدا چاي ئىچىدەكەن ئادەتتە چاي ئىستاكانى مۇنبەر ئۈستىدە تۇرىدىكەن.ئۇنىڭغا بىر ئىككى چىمدىم سېلىۋەتسە خانىمنى زەھەرلەپ ئۆلتۈرەلەيدىكەن.ئۇ بۇلارنى دەپ بولۇپ قاتتىق يىغلاپ كەتتى.8 J5 \6 i& `" ~$ R+ ^4 b2 y مەن قاتتىق چۈچۈپ كەتتىم.4 Z/ B% o+ O1 s$ j1 s! T8 T
; ^! E/ n$ X' @7 o2 a«دۆلەتنىڭ ئۈمىدى مائارىپتا، مائارىپنىڭ ئۈمىدى ئوقۇتقۇچىلاردا» بۇ سۆز تولىمۇ جايىدا ئىيىتىلغان مەشھۇر سۆز ھىسابلىنىدۇ. دەۋرۋەقە، مائارىپ گۈللەنسە دۆلەت روناق تاپىدۇ. مائارىپنىڭ گۈللىنىشىدە ئوقۇتقۇچى ئاساسىي ئورۇندا تۇرىدۇ. ئوقۇتقۇچى بىر مىللەتكە نىسبەتەن شۇ مىللەتنىڭ نادانلىقىدىن ئىبارەت مەنىۋى كىسەللىكنى داۋالاش يولىدا توختاۋسىز ئىزدىنىۋاتقان تۆھپىكار كىشى بۇنداق سۆزلىسە ئوقۇغۇچىلار قەلبىدىكى ئىناۋىتى خۇنۇكلىشىپ قالمامدۇ!! 9 l3 @* w0 ~; ?1 X J7 B+ p0 Z+ P) C4 E# P6 \. B$ I شۇڭا بىز چوقۇم سەۋىرچان بولىشىمىز تەلىم تەربىيىدە ئېھتىياتھان بولىشىمىزكېرەك ! شەخسى ھېسيات ۋە بىردەملىك ئاچچىقلىنىشنىڭ كەينىگە كىرسەك ئاقىۋىتى تازا ياخشى بولمايدۇ. بەلكىم شۇ ئوقۇغۇچىنىڭ قەلبىدىكى ئورنىدا ئەڭ پەس ناچار ئورۇنغا چۈشۈپ قېلىشىمىز مۇمكىن ، بۇ چاغدا بىز شۇ ئوقۇغۇچىنىڭ كۆزىگە بەئەينى يالماۋۇزدەك يىرگىنىشلىك كۆرۈنىمز. بۇ ھېچ كىشگە ئېيتالمىسا ھەتتا ئوقۇتقۇچىنىڭ كەينىدىن يامان گەپ قىلىدىغان ،ياكى قاتىللىق قىلىدىغان مەكتەپتىن كۆڭلى سۇ ئىچمەي ،بالدۇرلا يامان كىشىلەرگە ئارلىشىپ قالىدىغان ھاياتىنى تۈرمە ئىچىدە ئۆتكۈزىدىغان ئاتا ئانىسىغا مەكتەپتىن كەلدىم دەيدىغان كېيىنچە ھاياتى خاراپلىشىدىغان ئاقىۋەتلەر كېلىپ چىقىدۇ.7 G7 u6 k, ^; q9 E" b شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار تەلىم تەربىيە چوقۇم سىڭىدىغان تەربىيە بېرىشى كېرەك . تەلىم تەربىيە ھەرگىزمۇ شەكلى ئۆزگەرگەن سوراقخانا ياكى سوت تۈسىنى ئالماسلىقى كېرەك.تەلىم تەربىيە ئۈنۈملۈك بولمىسا شۇ ئۇقۇتقۇچى مەغلۇپ بولغان بولىدۇ. 6 O% C g% \) U$ s8 i- ~1 O4 f, q/ rئوقۇغۇچى بىلەن سۆھبەتلەشكەندە ياكى تەڭ ئورۇندا ئولتۇرۇپ سۆھبەتلىشىش كېرەك بۇنداق بولغاندا شۇ ئوقۇغۇچىدا قورۇنىش كەيپىياتى تۈگەيدۇ.. تەلىم تەربيەدە ئوقۇغۇچىغا ئاۋال ماختاپ ئاندىن كېيىن. خاتالىقىنىڭ چوڭ خاتالىق ئەمەسلىكىنى كىچىككىنە خاتالىق ئىكەنلىكىنى تۈزىتىۋەتسىلا ھەر جەھەتتىن ياخشى بولۇپ كېتىدىغانلىقىنى ئۆزىگە ھېس قىلدۇرۇش لازىم.7 x! b8 h* n- C; {* W/ M5 |2 Y ئۇنىڭدىن باشقا تەريىنىڭ خاراكتىرىگە ئاساسەن تەربىيە بىرىش لازىم.. X, s- f7 Q1 B* D مەسىلەن بىرئوغۇل ئوقۇغۇچى بىرقانچە قىز ئوقۇغۇچىنى بوزەك ئەتكەن . شۇ قىز ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاتا ئانىسى مەكتەپكە بۇ ئەھۋالنى ئىنكاس قىلغان .ئوقۇتقۇچى پىسخىك مەسلىھەتچىسى بىلەن بۇ ئىشنى مۇنداق بىرتەرەپ قىلغان . لۇكچەكلەرنىڭ كىچىك بالىلارنى ھەم قىزلارنى بوزەك قىلغانلىق توغرىسىدىكى بىر دېلو مىسالى توغرىسىدىكى فىلىمنى شۇ ئوقۇغۇچىغا قۇيۇپ بەرگەن.بۇ ئوقۇغۇچى دەل شۇ ۋاقىتتا ئايىغىنى سېلىپ تېلۋىزورغا ئاتقۇدەك بولۇپ كەتكەن.ئاندىن ئۈرۈمچىدىكى ياش پىدائىي غېنى جۈمەنىڭ خەنزۇ قىزنى قوتقۇزۇپ قالغانلىقى توغرىسىدىكى مەخسۇس فىلىمنى قۇيۇپ بەرگەن.) O" p% R! o% J/ c بۇ ئوقۇغۇچى شۇ چاغدا قاتتىق يىغلاپ ئۆزقىلمىشىغا قاتتىق پۇشايمان قىلغان. ئۆزىنىڭ غېنى جۇمەدەك باتۇر بولغىسى بارلىقىنى لۈكچەكلەردىن نەپرەتلىنىدىغانلىقىنى ئۇنداق ئەھۋالغا ئۇچرىسا ئۇلارنى قوغدايدىغانلىقىنى بايان قىلغان . ! k. P) M4 \$ ^ئەتىدىن باشلاپ شۇ 3قىز ساۋاقدىشتىن بارلىق ئوقۇغۇچىلار ئالدىدا كەچۈرۈم سورىغان. ھەركۈنى ئۇلار بىلەن بىللە ئۆيگە بېرىپ بىللە قايىتقان.بوزەك قىلىدىغان ئىشنى قەتئىي سادىر قىلمىغان . مانا بۇنى ھەقىقىي تەربىيە دەيمىز!! * F. X$ |5 }# @1 P) ` يۇقىرىقىدەك تىللايدىغان سۆزنى قىلساق بەلكىم بۇ ئوقۇغۇچىنىڭ قەلبىگە بىر ساقايماس تاتۇق ياكى جاراھەتنى قالدۇرىشىمىز مۇمكىن.. ]9 p& i% t6 a ماھىيەت بىر ئىنكاس چەكسىز . سىز بىز ئوقۇغۇچى بولۇپ باققان ، ئورغان تىللغاننى ھەممىز ياقتۇرمايمىز!!شۇ ڭا بۇندىن كېيىنكى تەلىم تەربىيىدە ئېھتىياتچان بولۇپ ئوقۇتقۇچى شەنىگە داغ چۈشۈرمىگىدەك بولساق دەپ قاريمەن . 5 u; e9 B$ I7 s2 I2 c: Z * K* t8 n) w! @) N! S# H0 [**********************************************************************# i9 }& j- s5 I4 Y2 m; ^ مەنبە :: ئابلەت ) F* ^) A: B' F, V4 ~; k( U 7 r9 g8 }' ?/ x' }3 v" a
$ A3 z m8 M- U/ D' l |
|