     
- يوقلىما
- 409

| بۇ بېكىتىمىزدىكى مەرھابا ناملىق دوستىمىزنىڭ ماقالە بېتىمىزگە يوللىغان يازمىسى بولۇپ ئىزدەشكە قولايلىق بولۇشى ۋە ماتېرىياللارنىڭ تۈرلىنىشىگە قولايلىق بولۇشىنى كۆزلەپ تېما شەكلىدە يوللاپ قويدۇم:/ ~* X- H* [4 K# J% y0 J
! B4 L' o8 H; qئاتا- ئانىلار يىغىنىدا سىنىپ مەسئۇلى سۆزلەيدىغان سۆزدىن قىسقارتىپ تۆۋەندىكى مەزمۇننى يوللىدىم ، پايدىلىنىشقا تېگىشلىك جايلىرى بولسا پايدىلىنارسىلەر دېگەن ئۈمىدتىمەن ...# J+ s9 C; g! A7 A8 k3 _$ ^ ئاتا-ئانىلار يىغىنىدا سۆزلىنىدىغان سۆز تېكىستى 5 Z$ W) x( P3 y( w4 tھۆرمەتلىك ئاتا – ئانىلار ، ياخشىمۇسىلەر : 6 I* B3 ~2 B$ Mئالدى بىلەن مۇشۇنداق ئالدىراش بىر پەيتتە ۋاقىت چىقىرىپ مەكتىپىمىزنىڭ بۇ ئوقۇش يىللىق ئاتا-ئانىلار يىغىنىغا قاتنىشىپ بەرگىنىڭلەرگە چىن دىلىمدىن رەھمەت ئېيتىمەن . 7 G; h7 l5 A; Y R1 U4 j% Oبۇ قېتىملىق ئاتا-ئانىلار يىغىنىنىڭ مەقسىدى : ئاتا-ئانىلار بىلەن سىنىپ مەسئۇللىرى ۋە دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىنىڭ ئالاقىلىشىشنى بىۋاستە سورۇنغا ئىگە قىلىش ، ئوقۇغۇچىنىڭ مەكتەپ ۋە ئائىلىدىكى ئەھۋاللىرى ئۈستىدە پىكىر ئالماشتۇرۇش (ئىگىلەنگەن ئەھۋاللار ئارقىلىق ئاتا –ئانىلار ، سىنىپ مەسئۇلى ۋە يېتەكچى ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارغا بولغان تۇنۇشىنى ئۆستۈرۈپ يېتەكچىلىك ئۇسۇلىنى ۋاقتىدا ياخشىلاش ۋە مۇكەممەللەشتۈرۈش) ، ئاتا –ئانىلارنىڭ مەلتىپىمىزنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىغا قارىتا بەرگەن تەكلىپ – پىكىرلىرىدىن پايدىلىنىپ ، پايدىلىق ئوقۇتۇش شارائىتى ھازىرلاپ ئوقۇتۇش سۈپىتىنى يەنىمۇ ئىلگىرىلىگەن ھالدا يۇقىرى كۆتۈرۈشكە تۈرتكە بولۇش ، ئاتا- ئانىلارنىڭ مەكتىپىمىزنىڭ خىزمىتىگە سىرتتىن ئاكتىپ ماسلىشىپ ، بالىلارنىڭ ساغلام ئۆسۈشى ، كۆڭۈلدىكىدەك ئالىي مەكتەپكە قۇبۇل قىلىنىشى ئۈچۈن ئورتاق تىرىشىشتىن ئىبارەت .) d2 k5 i+ B% T( |) _8 X7 d مەن تۆۋەندە بىر قانچە نۇقتا بۇيىچە پىكىرلىرىمنى بايان قىلىپ ئۆتىمەن :0 v$ D0 R3 e, t( ` 1.سىنىپىمىزنىڭ ئاساسىي ئەھۋالى : & H$ ~) l5 b9 l0 w& V8 Q& C, E( m$ n9 Q1)سىنىپ مەسئۇلى ۋە دەرس ئوقۇتقۇچىلىرى :' {4 U9 g1 x0 U% C* @/ m سىنىپ مەسئۇلى : X ، X ئوقۇتقۇچىسى) a; X& ]5 }" A" a a X مۇئەللىم : X ، X ئوقۇتقۇچىسى / ^& q2 O0 u7 u3 |( t* a…: m9 |1 A& {2 B I. F, g' v9 f ….9 A+ X/ q9 t! c% M1 J1 M4 f1 x يۇقىرىقى ئوقۇتقۇچىلار كۆپ يىل ئالىي مەكتەپ ئومۇمىي تەكرارىغا يېتەكچىلىك قىلىش تارىخىغا ئىگە بولۇپ تەجرىبىسى مول . ; V7 m" K9 I9 I; `2)سىنىپىمىزدا جەمئىي X ئوقۇغۇچى بار ، بۇنىڭ ئىچىدە ئۇغۇللار X ئوغۇل ، X قىز .X نەپەر ئوقۇغۇچى . + J3 p' e K7 u' x3 [9 I ساۋاقداشلار يىغىلىپ بۇ سىنىپ كوللىكتىپىنى قۇرۇپ چىققاندا سىنىپ ھەيئەتلىرى گۇرۇپپىسىنى تەشكىل قىلدۇق ، سىنىپ باشلىقى : X ، ئۆگىنىش ھەيئىتى X ، تۇرمۇش ھەيئىتى X ، تەنتەربىيە ھەيئىتى X ، ئىتتىپاق ياچىيكا شۇجىسى : X، ھەر قايسى ياتاقلاردا ياتاق باشلىقلىرى بار ، ياتاقتا خىزمەت ئىشلەۋاتقان ساۋاقداشلاردىن .... لار بار . 4 s: l; U3 {5 W- K/ X; C9 L% Aياتاق باشلىقلىرى : ...! C; F4 S1 x/ a4 g2 | F% G" j 3)سىنىپىمىزنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالى ئومۇمىي جەھەتتىن ياخشى ، ساۋاقداشلار ئوم – ئىناق ، ئۆگىنىش پائالىيىتى مەكتەپنىڭ ۋە سىنىپنىڭ قائىدە بەلگىلىمىرىگە ئۇيغۇن ھالدا قانات يايدۇرۇلغان ، ساۋاقداشلار بۇ مەكتەپكە كەلگەندىن بۇيان مەكتەپنىڭ ئۆگىنىش ،تۇرمۇش ، ياتاق ، تاماق مۇھىتىغا ئاساسەن كۆنۈپ كەتتى ، ئوقۇغۇچىلاردا مەكتەپنىڭ قائىدە تۈزۈملىرىگە خىلاپ چوڭ ئىشلار يۈز بەرمىدى . ئوقۇغۇچىلار ھەر مىنۇت ۋاقىتنى قولدىن بەرمەي ئۆگىنىشكە ، ئالىي مەكتەپ ئىمتىھان تەكرارىغا پۇختا تەييارلىق قىلىشقا تىرىشتى . قىسقىغىنە بىر چارەكلىك ئوقۇتۇش ئەمەلىيىتى ۋە ئوقۇغۇچىلارنى ئۆگىنىش تەجرىبىسىدىن قارىغاندا ئوقۇغۇچىلار ئاز بولمىغان نەتىجىلەرگە ئىگە بولدى ...- ]1 a" r* e) N8 I( c# E. E 2.نەتىجە ئەھۋالى # b% Q) h6 [9 P* Q# ]3 i, N/ D- Cبۇ قېتىمقى چارەكلىك ئىمتىھاننىڭ نەتىجىسىدىن قارىغاندا ...قاتارلىق ساۋاقداشلارنىڭ نەتىجىسى سىنىپ بۇيىچە ئوننىڭ ئىچىدە ، بولتۇرقى ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇغۇچى قۇبۇل قىلىش بىرىنچى تۈركۈم نومۇر چېكىگە يەتكەن . ئوقۇغۇچىدىن X نەپەر ئوقۇغۇچىنىڭ نومۇرى بولتۇرقى ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇغۇچى قۇبۇل قىلىش ئىككىنچى تۈركۈم نومۇر چېكىگە يەتكەن . ماتېماتىكىدا بولتۇرقى ئالىي مەكتەپ ئىمتىھانى نومۇر چېكىگە يەتكەنلەرنىڭ سانى X . \& @. F' p t$ k3 k3.كۆرۈلگەن بىر قىسىم مەسىلىلەر : ! I+ o8 r% V" A+ g& s/ f* ^1)بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئاساسىي ئاجىز ، ئاساسىي بىلىملەرنى پۇختا ئۆزلەشتۈرمىگەن ، ئادەتتە تەكرار قىلغاندا ۋاقىتنى ئىلمىي ئورۇنلاشتۇرۇپ ، ئەستايىدىللىق بىلەن ئۆگىنىش قىلالمايدۇ ., \2 W/ R" E/ E# l! n 2) بىر قىسىم ساۋاقداشلارنىڭ ئۆگىنىش پۇزىتسىيىسى توغرا ئەمەس ، بولۇپمۇ ماتېماتىكا خەنزۇ تىلى دەرسلىرىگە تۇتقان پۇزىتسىيىسى ياخشى ئەمەس .7 }0 v) [ X! t/ P& u 3) بەزى ساۋاقداشلار دەرسخانىدا ئاكتىپ پىكىر قىلالمايدۇ ، بىلسىمۇ سۆزلەشكە جۇرئىتى يوق .9 i" p4 x; v7 L- m 4) بىر قىسىم ئوقۇغۇچىلاردا دىققىتىنى چاچىدىغان نەرسىلەر ساقلانغان ، مەسىلەن : تېلېفۇن ...5 Q! e0 Z! M0 j 5) بىر قىسىم ساۋاقداشلاردا تاماكا چېكىش ئادىتى باركەن ، تەربىيىنى ماسلاشتۇرۇپ ياخشى ھەمكارلاشساق ./ I$ d( z" Q: ?- Y
2 ^. s+ u" Y# b& ^7 r9 ]. Tئاتا – ئانىلارغا تەكلىپ : + ~; N$ c0 d3 R. F1. پەرزەنتلەرنىڭ مەكتەپتىكى تۇرمۇشىغا ئالاھىدە كۆڭۈل بۆلسەڭلار ، ئوقۇش پۈتتۈرۈش ئالدىدا ئۇلار سىلەرنىڭ ھەر تەرەپتىن قوللىشىڭلارغا مۇھتاج . ئىقتىسادىي جەھەتتىن بەك قىسىۋەتمەي ، بەك ھەشەمەتخور قىلىۋەتمەي ، تۇرمۇشىغا ۋە باشقا ئۇششاق – چۈششەلىرىگە چۈشلۇق ئىقتىسادىنى ئەۋەتىپ بەرسەڭلارلا كۇپايە .$ g$ b+ f5 z7 O0 k 2. پەرزەنتلەرنىڭ تېلېفۇن ئىشلىتىشىنى مەكتەپكە ماسلىشىپ تۇسۇپ بەرسەڭلار ، چۈنكى ئوقۇغۇچىلاردا تېلېفۇن ئارقىلىق تورغا چىقىپ دىققىتىنى چېچىۋىتىدىغان ئەھۋال ئېغىر ، بۇنىڭ سەلبىي تەسىرىنى ھەرگىزمۇ تۆۋەن مۆلچەرلىگىلى بولمايدۇ . ياتاقتا ياتىدىغان ئوقۇغۇچىلار كۈندۇزى سەككىز سائەتلىك تەكرار دەرسىنى ئاڭلاپ ، ياخشى ئارام ئالماي كېچىدە تېلېفۇندا يەنە نەچچە سائەت تورغا چىقسا ئۇنىڭ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىش ۋە تۇرمۇشىغا قانچىلىك زىيانلىق تەسىرى بولىدۇ ؟ ! ( b9 r) Z9 F" i1 b; J3 n/ o6 z, v* W3. پەرزەنتلەرگە كۆيۈنۈش كېرەككى ، ھەرگىزمۇ ئۇلارنى تار يولدا قىستاپ ، ئۇلارغا ئورۇنسىز تەنبىھ بېرىشكە بولمايدۇ ، ئۇلار بىلەن سەمىمىي سۆھبەتلىشىپ ئۇلارنى ئىچ – ئىچىدىن قايىل قىلىش كېرەك ، ئەگەر سىلەرنىڭ قاتتىق ۋاستەڭلار ئۇلارنىڭ ئىدىيىسىدىن ئۆتمىسە ، ئۇلارغا نىسبەتەن بۇ خىل تەربىيىنىڭ رولى بولمايدۇ . ئۇلارنىڭ سالامەتلىكى ، ئۆگىنىش ئەھۋالى توغرىسىدا غەمخۇرلۇق قىلىش زۆرۈرىيىتى بار .; X0 F1 m# E* @) ~ 4. ئۇلارنىڭ كىشىلىك ھاياتقا تۇتىدىغان پوزىتسىيىسىگە ، ئۆگىنىش ئادىتىگە قاتتىق تەلەپ قويۇش كېرەك ، ئەركىلىتىپ يامان ئادەتلەندۈرۈشكە بولمايدۇ . ئائىلىدە ئىمكانقەدەر قانداق ياشاشنى ، قانداق ئىقتىساد قىلىشنى ، جاپاغا قانداق كۆنۈشنى ، قېيىنچىلىقتىن قانداق ئۆتۈشنى ئۆگىتىڭ ، ھەممە نەرسىسىنى ئۇلارنىڭ تەلىپى بۇيىچە تەق قىلىپ بېرىشتىن ساقلىنىڭ . بۇ ئۇلارنىڭ ھاياتىغا بەك چوڭ تەسىر كۆرسىتىدۇ . $ c% }' ~6 U# w9 @1 q+ h* S2 D4 }5. پەرزەنتلەرگە قانۇن – ئىنتىزاملارغا ئاڭلىق رىئايە قىلىش تەربىيىسىنى ئۆگىتىڭ ، باشباشتاق بولۇپ قېلىشتىن ، سىزنىڭ بەلگىلىك چەكلىمە دائىرىڭىزدىن ھالقىپ چىقىپ كېتىشىگە ئىمكانقەدەر يول قويماڭ . l% V1 ], e% L5 B5 i- g6. ئۇلار بىرەر قىيىن مەسلىگە دۈچ كەلگەندە ئۇلارنى كۆپرەك ئىلھاملاندۇرۇڭ ، ھەممە ئىشىغا چات كىرىۋالماڭ ياكى ئارىلىشىپ ئۆزىڭىز ھەل قىلىپ كەتمەڭ ، قىيىنچىلىقتىن ، ئۆتكەلدىن ئۆتىۋالغۇچە ئۇلارنىڭ ئىلگىرىلەش ئەھۋالىنى ، مەسلىنى ھەل قىلىش ئۇسۇلىنى سۈرۈشتۈرۈپ تۇرۇڭ . & }: C! v6 N' G5 N5 w' N7. پەرزەنتلەرنىڭ بىكار ۋاقتىنى نېمىگە سەرپ قىلىۋاتقانلىقىدىن خەۋەردار بولۇپ تۇرۇڭ ، ئۇنىڭ ئارىلىشىدىغان ئادەملىرى بىلەن دوست بولۇڭ .& j+ D5 v3 r# ?( I 8. سىنىپ مەسئۇلىغا ، دەرس ئوقۇتقۇچىلىرىغا دائىم تېلېفۇن قىلىپ تۇرۇڭ ، بالىڭىزنىڭ ئەھۋالىنىلا سۈرۈشتۈرۈپ قالماستىن ئوقۇتقۇچىنىڭ سالامەتلىكى ، خىزمەت ئۇتۇقلىرى ھەققىدە پىكىر ئالماشتۇرۇپ تۇرۇڭ ، مۇشۇنداق قىلغاندا سىنىپ مەسئۇلى ۋە دەرس ئوقۇتقۇچىلىرى بىلەن بىمالال سۆھبەتلىشەلەيسىز . |
|