بۇ بېكىتىمىزدىكى مەرھابا ناملىق دوستىمىزنىڭ ماقالە بېتىمىزگە يوللىغان يازمىسى بولۇپ ئىزدەشكە قولايلىق بولۇشى ۋە ماتېرىياللارنىڭ تۈرلىنىشىگە قولايلىق بولۇشىنى كۆزلەپ تېما شەكلىدە يوللاپ قويدۇم:7 |; O5 Q* \( X0 M3 m3 |" U , Y" m V+ n9 |+ M1 D, [* i
سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمەت پىلانى 9 [9 X5 }' Y. N9 n6 i7 T+ ^; n9 `2 c4- يىللىق 1- سىنىپنىڭ 2011 – 2012- ئوقۇش يىلى 2- مەۋسۈملۈك سىنىپ مەسئۇللۇق خىزمەت پىلانى " z" Q5 ~' v9 ~4 b+ [& n8 Y : v8 d' r& E& @$ Aيىتەكچى ئىدىيە : 7 i3 a' l7 E4 t' b7 R ماركىسىزم – لىنىنىزىم ماۋزىدوڭ ئىدىيىسى ، دىڭ شىياۋپىڭ نەزەرىيىسى ، جىياڭ زىمىننىڭ « ئۈچكە ۋەكىللىك قىلىش ئىدىيىسى » ، باش شۇجى خۇجىنتاۋنىڭ « سەككىز شەرەپ ، سەككىز نومۇس » قارىشى ،ئىلمى تەرەققىيات قارىشى ،دۆلەتنىڭ مائارىپ فاڭجىنى ، سىياسەت –تەدبىرلىرىنى يىتەكچى قىلىمەن .! \4 q3 G& A2 J4 v& o& J5 m نىشان :% Z8 v: r* D: s; g سىنىپتىكى بارلىق ئۇقۇغۇچىلارنى ئىتىپاقلاشتۇرۇپ ، تىرىشىپ ئۈگىنشكە، ھەرخىل پائالىيەتلەرگە ئاكتىپ قاتنىشىشىقا تەشكىللەپ ، ئوقۇغۇچىلاردا ئىجادىي تەپەككور ، يىڭىلىق يارىتىش روھى ۋە دادىل پىكىر قىلىش ئىدىيىسىنى تۇرغۇزۇپ ،ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسىنى تېخىمۇ كۈچەيتىپ ، ئوقۇغۇچىلارنى ھەرقايسى جەھەتلەردىن تولۇق يىتىشتۇرۇپ چىقىشقا ئەھمىيەت بېرىپ ، ئۇلارنى بىرگە قادىر ، كۆپكە ماھىر بولغان يىڭى دەۋىر ئىز باسارلىرىدىن قىلىپ يىتىشتۇرۇپ چىقىمەن ، پۈتۈن سىنىپتىكى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئۈگىنىش ئاكتىپلىقى ۋە قىزغىنلىقىنى يۇقۇرى كۈتۈرۈش ئۈچۈن پۈتۈن كۈچۈم بىلەن تىرىشىمەن . : P2 c, E h# i; V1 k) v$ k# `6 ?كونكىرىت ئىشلىنىدىغان خىزمەتلەر تۈۋەندىكىچە : ' C# l2 [7 l- |4 h 1 . ھەر ھەپتىدىكى سىنىپ يىغىنى ۋاقتى ۋە باشقا ۋاقىتلاردىن پايدىلىنپ ئۇقۇغۇچىلارغا ۋەتەنپەرۋەرلىك ، خەلىقنى ، پارتىيىنى سۈيۈش ، مىللەتلەر ئىتىپاقلىقى تەربىيىسى ئېلىپ بارىمەن . بۇنىڭدىن باشقا يەنە قانۇن - تۈزۈملەر تەربىيىسى ، ساغلاملىق تەربىيىسى ، ئىجدىمائى مۇناسىۋەت تەربىيىسى ئېلىپ بېرىش ئارقىلىق ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ھەر قايسى جەھەتتىن ياخشى يىتىلپ چىقىشى ئۈچۈن ئاساس سالىمەن .5 `' h7 {- b* U3 Y6 B# D+ L5 `7 Z 2. سىنىپ تۈزۈمى ئورنىتىش ئارقىلىق ، ئوقۇغۇچىلاردا تۈزۈم ئارقىلىق باشقۇرۇشنىڭ خىزمەت ، ئۆگىنىشنى ئىلگىرى سۈرۈشتىكى كۈزەتچىلىك ، شۇنداقلا تۈرتكىلىك رولى بارلىقىنى تۇنۇتۇپ ، تۈزۈم ئارقىلىق باشقۇرۇشنى ئاساس ، ئەخلاق ئارقىلىق باشقۇرۇشنى قۇشۇمچە قىلىش ئارقىلىق ، ئوقۇغۇچىلاردا يىڭى بىر خىل ئەخلاق – تۈزۈم قارىشىنى تىكلەيمەن .- s2 j- |- ^8 |. N 3. ئوقۇغۇچىلار ئەخلاقى جەھەتتىن يىتىلىشىگە ئالاھىدە ئەھمىيەت بېرىپ ، «ئەخلاق ئادەم زىننىتى » ئىكەنلىكىنى تۇنۇتۇش ئارقىلىق ، ئۇلارنى ئەخلاقلىق كىشلەردىن قىلىپ يىتىشتۇرۇپ چىقىمەن ، بۇنى ئىشقا ئاشۇرۇش ئۈچۈن : 4 e; m+ a) l4 U, K( u, G( l$ {, H7 } 1) سىنىپتا ئۇقۇغۇچىلار ئارا كۆرۈشكەندە ، ئۆز-ئارا سالام بېرىش ،چوڭلارنى ، ئوقۇتقۇچىلارنى كۆرگەندە سالام بېرىش ، ئەرئوقۇتقۇچى ، ئوغۇل ئوقۇغۇچىلار ئۆز- ئارا ئۇچراشقاندا ئۆز- ئارا قول ئىلىشىپ كۆرۈشۈشنى ئىشقا ئاشۇرۇمەن .9 g: g) V& M* n) i 2) ئوقۇغۇچىلارنى ئۆز- ئارا نازارەت قىلىش ۋە ئۆزۈم تەكشۈرۈش ئارقىلىق ، ئۇقۇغۇچىلار ئارىسىدا تاماكا چىكىش ، ھاراق ئىچىش ، تورخانىلارغا كىرىش قاتارلىق يامان ئىللەتلەرنىڭ پەيدا بۇلىشىنىڭ ئالدىنى ئالىمەن ۋە تاماكا چىكىش ھاراق ئىچىش ، تورخانىلارغا كىرىشنىڭ زىيىنى ھەرخىل مىساللارنى ئېلىش ئارقىلىق چۈشەندۈرىمەن .7 H! b+ {7 H- W: V) F6 p 3) مەكتىپىمىزدىكى سىنىپمغا پىسخىكا دەرىسىگە كىرىدىغان پىسخىك مەسلىھەت خادىمى بىلەن دائىم پىكىر ئالماشتۇرۇپ تۇرۇش ئارقىلىق سىنىپتىكى ئۇقۇغۇچىلارنىڭ پىسخىك ئالاھىدىلىكىنى ، پىسخىك ئۆزگىرىشىنى ئگىلەپ تۇرىمەن ھەمدە شۇنىڭغا ماس بولغان تەربىيەلەرنى ئېلىپ بارىمەن . 5 C% }. q! X6 U! f2 ^ 4) سىنىپتىكى ئوقۇغۇچىلار ئارىسىدا ئۆز- ئارا ياردەم بېرىش پائالىيەتلىرىنى ئىلىپ بېرىش ( يەنى ئائىلىسىدە قىيىنچىلىقى بار بولغان ئوقۇغۇچىلارنىڭ بىر قىسىم ئىتىز ئىشلىرىغا ياردەملىشىش ،ئۈگىنىش جەھەتتە كەينىدە قالغان ساۋاقداشلارغا ياردەم بىرىش ، يىتەكچىلىك قىلىش ) ئارقىلىق ، ساۋاقداشلىق مىھرىنى يەتكۈزۈپ ، ئوقۇغۇچىلار ئارىسىدىكى ئىتتىپاقلىنى كۈچەيتىمەن . # Y, ?/ v' T$ | 4. ھەر قايسى يىللىقلار ئارا ئىتتىپاقلىقنى ۋە ئۆگىنىشنى كۈچەيتىش ئۈچۈن ، ئوقۇغۇچىلار ئارا ئارغامچا تارتىشىش مۇسابىقىسى ئىلىپ بېرىپ ،سىنىپ كوللىكتىپىنىڭ ئىتىپاقلىنى ، ھەمكارلىقىنى ،يىللىقلار ئارا ئىتتىپاقلىقنى كۈچەيتىش بىلەن بىرۋاقىتتا ئۆز- ئارا ئۆگىنىش ، بىرلىكتە ئالغا ئىلگىرلەشنى كۈچەيتىمەن .( 5- ئاينىڭ 1- كۈنى چۈشتىن كىيىن 8- سائەتلىك دەرس ۋاقتىدا ئىلىپ بېرىلىدۇ).2 K6 ] A8 N( P- L1 s9 _- n! D: T 5. ئۇقۇغۇچىلارنىڭ دەرىستىن قىيىنلىۋاتقان ۋە باشقا جەھەتلەردىن ئۇچۇرىغان قىيىنچىلىقلىرىنى ۋاقتىدا ئىگىلەپ ئۇقۇغۇچىلارغا يېقىندىن ياردەمدە بۇلىمەن ، شۇنداقلا بۇ قىيىنچىلىقلارنى يېڭىشىگە يىتەكچىلىك قىلىمەن .كەينىدە قېلىۋاتقان ئۇقۇغۇچىلارنى يىتەكلەشكە ئالاھىدە كۆڭۈل بۈلۈپ ، بۇ ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ئەھۋالىنى ھەر قايسى دەرىس ئۇقۇتقۇچىلىرىدىن ئىگىلەپ تۇرىمەن .ئىلگىرلىشى تىز بولغان ياكى ئىلگىرلەۋاتقان ، تىرىشىۋاتقان ئۇقۇغۇچىلارنى ھەر خىل ئۇسۇللار بىلەن ئىلھاملاندۇرىمەن . 0 T: r5 c. \- R" B6 ]" X 6. ھەر قايسى پەن ئوقۇتقۇچىلىرى بىلەن ئايدا بىرقىتىم سۆھبەتلىشىش ئارقىلىق ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھەرقايسى پەنلەردىكى ئىلگىرلەش ، چىكىنىش ۋە باشقا جەھەتلەردىكى ئۇمومىي ئەھۋالىنى ياخىشى ئىگەللەپ ، ئۇقۇغۇچىلارنىڭ كەينىدە قىلىش ئەھۋاللىرىنى ۋاقتىدا تۈگىتىشىگە يىتەكچىلىك قىلىمەن .شۇنداقلا ئۇقۇغۇچىلارنىڭ پەن ئۇقۇتقۇچىلىغا بولغان پىكرى، تەلىپىنى ھەر قايسى ئۇقۇتقۇچىلارغا ۋاقتىدا يەتكۈزىمەن ./ Q6 k# P, @: Q9 W" Y 7. ھەر ئايدا 4 نەپەر ئوقۇغۇچىنىڭ ئاتا- ئانىسى بىلەن كۆرۈشۈپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئەھۋالىنى ئۇلارغا ئىنكاس قىلىش ئارقلىق ، ئوقۇغۇچىلار بىلەن ئاتا- ئانىلار ئوتتۇرىسىدىكى بىربىرىنى چۈشىنىشگە ، بىربىرىگە يادەمدە بۇلۇشغا ،شۇنداقلا ئاتا – ئانىلارنىڭ پەرزەنتلىرىنىڭ مەكتەپتىكى ئەمەلىي ئەھۋالىنى بىلىشىگە ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆگىنىشىنىڭ ئالغائىلگىرىلىشىگە بەلگىلىك شەرت- شارائىت ھازىرلاپ بېرىمەن .% c, @4 k' Y0 l s6 ^ 8. مەۋسۈمدە بىر قىتىم ئاتا- ئانىلار سۆھبەت يىغىنى چاقىرىش ئارقىلىق ، بارلىق ئاتا- ئانىلارنى بىلەن يۈز تۇرانە ئۇچراشۇپ ، بىرقىسىم ھەل قىلىشقا تىگىشلىك مەسىللەرنى ھەل قىلىمەن،پۇتۈن سىنىپنىڭ ئەمەلىي ئەھۋالىنى تۇنۇشتۇرىمەن ۋە ئاتا – ئانىلاردىن پىكىر ئالىمەن ( بۇ پائالىيەت 5- ئاينىڭ 12- كۈنىگە ئورۇنلاشتۇرىلىدۇ .)/ J) A/ {6 ~0 H 9 . ھەر ھەپتىدە بىر قېتىم سىنىپ يىغىنى ئېچىش ۋە ئىككى ھەپتىدە بىر قىتىم سىنىپ ھەيئەتلىرى يىغىنى چاقىرىش ئارقىلىق ، سىنىپنىڭ ئومۇمىي ئەھۋالىنى ياخشى ئىگەللەپ ، سىنىپتىكى ئىنتىزامسىزلىق ، دەرسكە كىرمەسلىك ، تاپشۇرۇق ئىشلىمەسلىك ، دەرسلەردە چىكىنىش ئەھۋاللىرىنى ۋاقتىدا بىرتەرەپ قىلىپ ، بىر پۈتۈن سىنىپ كوللىكتىپىنىڭ بىرلىكتە ئالغا ئىلگىرىلىشىنى ئىشقا ئاشۇرۇمەن . 5 T3 L2 I! [3 d( \- A3 u 10. ھەرخىل مۇسابىقلەرگە قاتنىشىپ نەتىجە قازانغان ئۇقۇغۇچىلارنى مۇۋاپىق مۇكاپاتلاش ئېلىپ بېرىش ئارقىلىق باشقا ئۇقۇغۇچىلارنىڭ قىزغىنلىقىنى قوزغايمەن .; |" t$ \+ {$ k( D5 m7 g9 { 11. تەكرار خىزمىتىگە بولغان يىتەكچىلىكنى ياخشى ئىشلەپ ، ئوقۇتقۇچىلارنىڭ دەرس تۈگىشى ھامان ھەر خىل مۇناسىۋەتلىك ماتىرياللارنى ۋاقتىدا تەكرار قىلىپ بېرىشكە تەشكىللەيمەن ، شۇنداقلا ئۇقۇغۇچىلارنىڭ ياخشى تەكرار قىلىشىغا يىتەكچىلىك قىلىش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ مەۋسۈملۈك نەتىجىسىنىڭ ياخشى چىقىشىغا تۈرتكە بولىمەن . 9 {* G2 Q Q- L6 W; c 12. ئىمتىھان ئالدىدىكى چىچىلاڭغۇلۇق ، ئىمتىھان مەزگىلىدىكى كىچىكىش ۋە جىددىيلىشىش ئەھۋاللىرىنىڭ ئالدىنى ئىلىش ئۈچۈن ، مەكتىپىمىز پىسخىك مەسلىھەت خادىمىنى ئالاھىدە تەكلىپ قىلىش ئارقىلىق ، بۇ تۇغرىىسدا لىكسىيە سۆزلىتىش ئارقىلىق ، يۇقارقى ئەھۋاللارنىڭ يۈز بەرمەسلىكىگە تىرىشچانلىق كۆرسىتىمەن . 5 X! ^! i& _" F. a* ?8 s 13. ئىمتىھاندىن كىيىنكى خىزمەتنى ياخشى ئىشلەپ ، ئوقۇغۇچىلارنىڭ بارلىق نەتىجىسى ۋە مۇشۇ مەۋسۈمدىكى بارلىق ئەھۋاللىرىنى يىغىنچاقلاپ ، ئاتا- ئانىلىرىغا ئەۋەتىش ئارقىلىق ئۇلارنىڭ تەتىل مەزگىلىدە ئوقۇغۇچىلارغا بولغان يىتەكچىلىكنى كۈچەيتىش تۇغرىسىدىكى خىزمەتنى ياخشى ئىشلەيمەن . |