قانداق قىلغاندا خەنزۇ تىلى ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئۆستۈرگىلى بولىدۇ 8 [' k$ v4 o. b$ M2 f2 O1 a& L يېقىنقى يىللاردىن بۇيان رايۇنىمىزدىكى ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپلەردە ساپا مائارىپى ۋە قوش تىل ئوقۇتۇشىنى يولغا قويۇش قەدىمى كۈنسىرى تىزلىشىپ، ئوقۇتۇش ئىشلىرىدا زور يۈكسىلىشلەر بارلىققا كەلدى. بۇ خىل يۈزلىنىش خەنزۇ تىلى ئوقۇتۇشغاتىخىمۇ يۇقىرى تەلەپلەرنى قويماقتا.ئۇنداقتا زادى قانداق قىلغاندا خەنزۇ تىلى ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئۆستۈرۈپ، دەۋرنىڭ تەلىپىگە ماسلاشقىلى بولىدۇ؟ 1 G6 o) b/ g% ^/ ~$ ?1. ئوقۇتقۇچىلار ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشنى كۈچەيتىش كىرەك. $ K W7 {5 T% v1 |# Gخەنزۇ تىلى ئوقۇتقۇچىلىرى خەنزۇ تىلىنىڭ بىلىم ئىگىلىكى دەۋرىدىكى رولى، ئورنى ۋە قىممىتىنى ئېنىق چۈشىنىشى، باشقىلارغا بىلىم يەتكۈزگۈچى ۋە ئۇلارنى يىتەكلىگۈچى بولۇش سۈپىتى بىلەن ئۆزىنىڭ بىلىم قۇرۇلمىسى ۋە نەزەر دائىرىسىنى كېڭەيتىشى، دەرسلىكتىن سىرت ماتىرياللارنى كۆپرەك كۆرۈشى، يېڭىلىق يارتىش ئۈستىدە ئىزدىنىشى، كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ئۈسكۈنىلىرى ۋە زامانىۋى ئەسلىھەلەردىن پايدىلىنىشنى ئۈگىنىشى، ئوقۇغۇچىلارغا خەنزۇ تىلى ئۈگىنىشنىڭ ئەھمىيىتىنى چوڭقۇر تونۇتۇپ، ئۇلارنىڭ قىزغىنلىقى ۋە ئاكتىپچانلىقىنى قولغا كەلتۈرۈشى، ئىپادىلەش ۋە نۇتۇق قابىلىيىتىنى ئۆزلۈكسىز ئۆستۈرۈشكە ئەھمىيەت بىرىشى كىرەك. ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئۆز-ئۆزىنى كۈچەيتىشى ۋە ئىجادچانلىق روھىنى تېخىمۇ ئاشۇرۇشى- ئوقۇغۇچىلارنىڭ مايىللىقىغا ئېرىشىشتە ئىنتايىن مۇھىم ئەھمىيەتكە ئىگە.! r( ]9 x( U+ B, Q. I& k8 W 2. دەرسخانا ئوقۇتۇشىنى يەنىمۇ جانلاندۇرۇش 8 p" t3 H; @2 M/ d* q# o9 fدەرسخانا ئوقۇتۇشى ئوقۇغۇچىلارغا ئاڭلاش، سۆزلەش، يىزىش، ئوقۇشنى مەشىق قىلدۇرۇش ئارقىلىق ئۇلارنىڭ ھەر تەرەپلىمە، ئۇنۋىرسال ساپاسىنى ئۆستۈرۈشنى مەقسەت قىلىدۇ. ئوقۇتقۇچىلار يىراق مۇساپىلىك ئوقۇتۇش، كۆپ ۋاستىلىق ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى ... قاتارلىقلاردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ، دەرسخانا ئوقۇتۇشىنى ياخشى تەشكىللەش، نەزىرىيە بىلەن ئەمەلىيەتنى ماھىرلىق بىلەن بىرلەشتۈرۈش، ئوقۇغۇچىلارغا كۆپرەك سۆزلىتىش، ئىشلىتىش، دەرسكە مۇناسىۋەتلىك قىسقىچە پائالىيەتلەرنى ئۇيۇشتۇرۇش، كۆرسەتمىلىك قوراللاردىن پايدىلىنىش ... قاتارلىق جانلىق ئۇسۇللاردىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىش، ئوقۇغۇچىلارنى كۆپ سۆزلەشكە، ئاڭلاشقا يىتەكلەش ئارقىلىق، ئۇلارنى ھەمكارلىشىش خاراكتېرىدىكى پائالىيەتلەرگە قاتنىشىشقا تەشكىللەپ، خەنزۇ تىلىدىكى ئۇنۋىرسال قابىلىيىتنى ئۆستۈرۈش ئۈچۈن ئوقۇتۇش شەكلىنى جانلىقلاشتۇرۇش ئۈستىدە ئىزدىنىشى كىرەك. : m; K: f4 g% x9 H& }5 K! [3.دەرستىن سىرىتقى پائالىيەتلەرگە ياخشى تەشكىللەش6 c, Z# w0 z) k" d; n/ c6 R' Q «ئويۇن ئىچىدە ئۆگىتىش» ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئۆستۈرۈشتىكى ئىنتايىن ياخشى ئۇسۇل. ئوتتۇرا، باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنىڭ ياش ۋە ئىندىۋىدۇئال پىسخىك ئالاھىدىلىكىدىن ئىلىپ ئېيىتقاندىمۇ ئويۇن ئويناشقا، تۈرلۈك پائالىيەتلەرگە قاتنىشىشقا ھىرس قىلىش، ھەممە نەرسىلەرگە قىزىقىش ئۇلاردىكى ئورتاق ئالاھىدىلىك. شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار مۇشۇ نۇقتىدىن ئۈنۈملۈك پايدىلىنىپ، مەلۇم تېمىنى بىكىتىپ نۇتۇق سۆزلەش مۇسابىقىسى ئۇيۇشتۇرۇش، خەنزۇچە ھەر خىل سەنئەت نومۇرلىرى تەييارلاش، دەرستىن سىرىتقى ماتىرياللاردىن ئەسەر توپلاش پائالىيتى ئىلىپ بىرىپ، ئەڭ ياخشىلىرنى تاللاپ مۇكاپاتلاش ... قاتارلىق پائالىيەتلەر بىلەن خەنزۇ تىلى ئوقۇتۇشى ئىلىپ بىرىشنى بىرلەشتۈرۈش ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ قىزىقىشىنى شەكىللەندۈرۈپ، ئۈگىنىش ئۈنۈمىنى يۇقىرى كۆتۈرگىلى بولىدۇ.+ I; K: F1 ?; S2 M# S7 n 4. قىزىقىشنى قوزغاش ۋە ئۇنى يىتىلدۈرۈشكە ئەھمىيەت بىرىش كىرەك.% n+ K- C& j- ? قىزىقىش مەقسەتنىڭ شەكىللىنىشى ۋە ئۇنىڭ ئىرادە يۈكسەكلىكىگە كۆتۈرۈلىشىدىكى ئاساسلىق ئامىل. شۇڭا، ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارنى كۆزىتىشكە ئەھمىيەت بىرىپ ئارقىدا قالغانلارنى يىتەكلەش، كىچىك گورۇپپىلارغا ئايرىپ ئۆگىنىش ۋە پائالىيەت مەزمۇنىنى بىكىتىپ چىقىشى، قىزىقارلىق خەنزۇ تىلى ئۆگىنىش پائالىيەتلەرگە تەشكىللەپ قىزىقىشنى قوزغىتىش ۋە كۈچەيتىش ئارقىلىق تەشەببۇسكار ھالەتنى قولغا كەلتۈرۈش كىرەك. ; N2 L+ f+ c$ q* \5. ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشكە يىتەكلەش 5 o# w7 N# k8 e# D0 G6 bئوقۇغۇچىلاردا ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشنى يىتىلدۈرۈش ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئۆستۈرۈش ۋە بىلىم يەتكۈزۈشتە مۇۋاپىقىيەت قازىنىشنىڭ ئاچقۇچى. بۇنىڭدا ئوقۇغۇچىلارنى ھەر خىل ماتىرىيال مەنبەلىرى ۋە ياخشى بولغان ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرى بىلەن تەمىنلەپ ئۇلارنى ئۆزلىكىدىن ئۆگىنىشكە يىتەكلەش، ئىلھاملاندۇرۇش ۋە ئۈگەنگەنلىرىنى ئىشلىتىش پۇرسىتى يارىتىپ بىرىپ نەتىجىسىنى مۇئەييەنلەشتۈرۈش، خەنزۇچە مەتبۇئاتلاردا ئىلان قىلىنىۋاتقان قىسقا نەسىر، يۇمۇر، بايان مۇھاكىمە ماقالىلىرىنى ئوقۇتقۇزۇپ، تەسىراتىنى سۆزلەتكۈزۈپ، تىلىنى بارغانسىرى تۇرمۇشقا يىقىنلاشتۇرۇش، ئىجادىي تىمىلارنى تاللاپ ماقالە يىزىشقا يىتەكلەش، ئۇلارغا بىلىم بىرىپلا قالماي غايە تەربىيىسى ئىلىپ بىرىش، قىزىقىشنى ئىرادىگە ئايلاندۇرۇش، شۇ ئاساستا ئۆزلىكىدىن ئۈگىنىشنى ئاڭلىقلاشتۇرۇش كىرەك., r4 M9 J* [: `" i" c 6. تاپشۇرۇق بىرىشكە ماھىر بولۇش ( B5 w& K; O: m; z2 L Yتاپشۇرۇق بىرىش ئوقۇغۇچىلارغا ئۈگەنگەن دەرسلەرنى تەكرارلاش ۋە يىڭى دەرسكە نىسبەتەن ئالدىن تەييارلىق قىلىشنى مەقسەت قىلغان بولۇپ، ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم ھالقا. بىراق، تاپشۇرۇق بىرىش ئۇسۇلىنى ئىسلاھ قىلىپ، ئىجادىي، جانلىق بىرىش كىرەك. ھازىر بېرىلىدىغان تاپشۇرۇقلارنىڭ كۆپىنچىسى ئەنئەنىۋى ئۇسۇلدىكى مۇنچە قىتىم يىزىپ كىلىش، كۆچۈرۈپ يىزىپ كىلىش، يادلاش.... شۇڭا ئوقۇتقۇچىلار مۇشۇ ئاساستا يىڭىچە شەكىللەر ئارقىلىق تاپشۇرۇق بىرىپ ئۆگىنىشتىكى ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇش كىرەك.( O; g! Z& V& q' _& {3 b' @/ o k% T يېغىپ ئېيتقاندا، خەنزۇتىلى ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇشتا يۇقارقىدەك ئۇسۇللارنى ئۆز ئەمەلىيىتىگە بىرلەشتۈرگەن ئاساستا ئىجادىي ھالدا ئىلىپ بارسا چوقۇم ياخشى نەتىجىگە ئېرىشكىلى بولىدۇ. ئوقۇتۇش سۈپىتىنى ۋە ئۈنۈمىنى ئاشۇرۇش كۆپ تەرەپنىڭ ئورتاق تىرىشچانلىقى ئاستىدا ئاندىن مۇۋاپىقىيەتلىك روياپقا چىقىدۇ. شۇڭا كەڭ ئوقۇتقۇچى-خىزمەتچىلەر ئەمەلىيەتكە چوڭقۇر چۆككەن ھالدا داۋاملىق ئىزدىنىشى تولىمۇ زۆرۈر. |