ئابلەت ئابلىكىم بىلەن شەبنەمدە سۆھبەت


« 1 234» Pages: ( 1/4 total )
سىز بۇ تېمىنىڭ 2675 - كۆرۈرمىنى
بۇ بەتتىكى تېما: ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى بىزگە نېمىلەرنى ئېلىپ كەلدى؟ پىرىنتىرلەش | IE دا ساقلىۋېلىش | تېما ئۇلىنىش كۆچۈرۈش | تېما ساقلىغۇچتا ساقلاش | ئالدىنقى تېما | كىيىنكى تېما

mestane
دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


UID نۇمۇرى : 39319
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 72
شۆھرەت: 73 نۇمۇر
شەبنەم پۇلى: 720 سوم
تۆھپە: 10 نۇمۇر
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
توردىكى ۋاقتى : 114(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-04-28
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

 ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى بىزگە نېمىلەرنى ئېلىپ كەلدى؟

     ئىلاۋە: يېقىندا شەبنەم مۇنبىرىدە ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى توغرىلىق خېلى كۆپ مۇنازىرە بولدى. ئىنكاسلارنى ئوقۇپ باقسام خېلى كۆپ ساندىكى تورداشلار ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا ھەققىدە ئانچە بىلىپ كەتمەستىنلا كاللىسىغا كەلگىنىنى سۆزلەۋېرىپتۇ، بەزىلىرى ھەتتا ھاقارەتلىك تىللار بىلەن شىنجاڭ سىنىپى ئوقۇغۇچىلىرىنى كەمسىندۇرۇپتۇ. بۇلارنى كۆرۈپ كۆڭلۈم غەش بولدى، بىراق ئاچچىقلاپ مەسىلىنى ھەل قىلغىلى بولمايدۇ. مەن شىنجاڭ سىنىپىدىن ئوقۇش پۈتتۈرگەن بىر ئوقۇغۇچى بولۇش سالاھىيىتىم بىلەن، ئۆز كەچۈرمىشلىرىم ۋە كۆرگەن بىلگەنلىرىمنى رەتلەپ بۇ يازمىنى تەييارلىدىم، تورداشلارنىڭ تەپسىلى كۆرۈپ بېقىشىنى تەۋسىيە قىلىمەن. سىلەرنىڭ ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ سىنىپى ئوقۇغۇچىلىرىنى چۈشۈنۈپ قېلىشىڭلارغا ياردىمى تىگىپ قالار.


ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپى ئوقۇتۇشى بىزگە نېمىلەرنى ئېلىپ كەلدى؟


      «غەربىي رايونلارنى ئېچىش› سىياسىتىنى چوڭقۇر ئەمىلىيلەشتۈرۈپ، شىنجاڭدىكى ھەر مىللەت ئىختىساس ئىگىلىرىنى تەربىيلەش قەدىمىنى يەنىمۇ تېزلىتىش، ھەر قايسى مىللەتلەرنىڭ ئورتاق راۋاجلىنىشى، ئورتاق ئىلگىرىلىشىنى ئىلگىرى سۈرۈش مەقسىتىدە، پارتىيە مەركىزى كومتېتى ۋە گوۋۇيۇەن 2000-يىلىدىن باشلاپ ئىچكىرىدىكى بىرقانچە تەرەققىي تاپقان شەھەرلەردە شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىنى تەسس قىلىشنى قارار قىلدى. شۇ يىلى 9-ئايدا بېيجىڭ، شاڭخەي، تىيەنجىن قاتارلىق 12 شەھەر 1000نەپەر شىنجاڭدىكى ھەرمىللەت ئوقۇغۇچىلىرىنى قوبۇل قىلدى.
      ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى تەسس قىلىنغاندىن بېرى تۆت قېتىم بىر قەدەر چوڭ كۆلەملىك كېڭەيتىش ئېلىپ بېرىلدى. بىرىنجى قېتىملىق كېڭەيتىپ قوبۇل قىلىش 2002-يىلى ئېلىپ بېرىلىپ، ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش كۆلىمى 1000 نەپەردىن 1540 نەپەرگە يەتكۈزۈلدى، مەكتەپ سانى 13تىن 15كە يەتكۈزۈلدى. 2005-يىلىدىن 2007-يىلىغىچە ئۇدا ئۈچ قېتىم كېڭەيتىش ئېلىپ بېرىلىپ يىللىق ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش سانى ئايرىم-ئايرىم ھالدا 3075 نەپەر،3990 نەپەر، 5000 نەپەر بولدى، سىنىپ تەسس قىلغان شەھەرلەرنىڭ سانى ئايرىم-ئايرىم ھالدا 25كە، 26گە، 28گە يەتكۈزۈلۈپ، مەكتەپلەرنىڭ سانى ئايرىم-ئايرىم ھالدا 35كە، 45كە، 50كە يەتكۈزۈلدى. ھازىرغا قەدەر ئىچكىرىدىكى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى 8 قارار 18685 نەپەر ئوقۇغۇچى قوبۇل قىلىش ۋەزىپىسىنى تاماملاپ، ئوقۇغۇچىلار 12ئۆلكە ۋە بىۋاستە قاراشلىق شەھەرلەرگە تارقالدى. 2004-يىلىدىن 2007-يىلىغىچە، 5000 نەپەرگە يېقىن ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپى ئوقۇغۇچىسى ئوقۇش پۈتتۈرۈدى، بۇلاردىن %90دىن ئارتۇق ئوقۇغۇچى ئوڭۇشلۇق ھالدا ئىچكىرىدىكى ئالىي مەكتەپلەرگە ئوقۇشقا كىردى، %85دىن ئارتۇق ئوقۇغۇچى نۇقتىلىق ئالىي مەكتەپلەرگە قوبۇل قىلىندى.
      يۇقىرىدىكى سانلىق مەلۇماتلار 2008-يىلىدىكى ئۆزگىرىشلەرنى ئۆز ئىچىگە ئالمىغان. ھازىر شىنجاڭدا، بولۇپمۇ جەنۇبىي شىنجاڭدا ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىغا ئىمتىھان بېرىش كەيپىياتى ناھايىتى يۇقىرى. زادى نېمە ئۈچۈن شىنجاڭدىكى ئوقۇغۇچىلار ۋە ئاتا-ئانىلار ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىغا شۇنچىۋالا قىزىقىدۇ؟ ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپى بىزگە نېمىلەرنى ئېلىپ كەلدى؟ ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىنىڭ ئوقۇغۇچىسى بولۇش سۈپىتىم بىلەن، مەن(بىز) ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپى ئوقۇتۇشىنىڭ پايدا-زېيىنى ۋە ئۆزىمىزنىڭ زادى نېمىگە ئېرىشكەنلىكىمىز توغرىسىدا ياخشىراق ئويلاپ بېقىشقا توغرا كېلىدۇ دەپ قارايمەن. مەن ئۆزۈمنىڭ بۇ مەسىلىگە بولغان قاراشلىرىمنى تۆۋەندىكى بىرقانچە نۇقتىغا يىغىنچاقلايمەن.

      1.دۆلەت بويىچە ئەڭ ئىلغار بولغان مائارىپ شارائىتى ۋە ‹ئىمتىھان مائارىپى›

      دېڭىز بويىدىكى شەھەرلەرنىڭ ئاساسىي مائارىپىنىڭ ئومۇمى سۈپىتى شىنجاڭدىكىدىن نەچچە ھەسسە ئۈستۈن. مەيلى مائارىپ ئۇل مۇئەسسەلىرى ياكى ئوقۇ-ئوقۇتۇش قوشۇنى جەھەتتىن ئېيتقاندا، شىنجاڭنىڭ ئاساسىي مائارىپى ئىچكىرى دېڭىز بويى رايونلارنىڭكىدىن كۆپ تۆۋەن. بىز ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىغا بارغاندىن كېيىن دۆلەت بويىچە ئەڭ ئالدىنقى قاتاردىكى مائارىپ شارائىتلىرىدىن بەھرىمەن بولدۇق. دەرسلىرىمىزنىڭ ئورۇنلاشتۇرۇلىشى، ئوقۇتۇش باشقۇرۇش دېگەنلەر دۆلەتنىڭ ئۆلچىمىگە ئۇيغۇن؛ مەكتەپلىرىمىزنىڭ مۇزىكا، تەنتەربىيە، گۈزەل-سەنئەت ۋە ھەرقايسى پەن تەجرىبە ئەسلىھەلىرى تولۇق بولۇپ، ناھايىتى مۇۋاپىق ئىشلىتىلىدۇ؛ ھەر ھەپتىسى بەلگىلىك مىقتاردا پائالىيەت ۋە ھەرخىل كۇرژۇكلار قاتارلىق ساپا دەرسلىرى ئورۇنلاشتۇرۇلغان؛ ھەر مەۋسۈمدە مۇۋاپىق بولغان چوڭ-كىچىك پائالىيەتلەر ئورۇنلاشتۇرۇلغان، مەسىلەن: مەكتەپ يېنىك ئاتلېتكا يىغىنى، مەكتەپ مەدەنىيەت بايرىمى، ھەرقايسى بايراملىق پائالىيەتلەر، چوڭ-كىچىك لېكسىيەلەر، ئوت ئۆچۈرۈش مانېۋىرى، قۇرامىغا يەتكەنلەر مۇراسىمى دېگەندەك. بۇلار مەكتەپنىڭ مەۋسۈملۈك خىزمەت پىلانىغا يېزىپ قويۇش بىلەنلا چەكلىنىپ قالماستىن، ھەممىسى ئەمەلىي ئېلىپ بېرىلىدۇ. بىراق بىزنىڭ ھەتتا بىر سائەتمۇ سىياسىي ئۆگىنىش دەرسىمىز يوق، بەزىلەر گۇمان قىلغاندەك ھېچكىم بىزنى سىياسىي جەھەتتىن تەربىيلىمەيدۇ. يۇقىرىدىكى جەھەتلەردىن ئېلىپ ئېيتقاندا، ئىچكىرىدىكى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىنىڭ ئوقۇتۇشى شىنجاڭدىكىدىن مۇۋاپىق، ئىلمىي، ئەمەلىي.
      مەن ئىچكىرىدە تۆت يىل تولۇق ئوتتۇرىدا ئوقۇش جەريانىدا شۇنى ھېس قىلدىمكى، ئۇ يەرلەردىكى ئاساسىي مائارىپ ‹ئىمتىھان مائارىپى›نىڭ قاتتىق زىيانكەشلىكىگە ئۇچرىغان. شۇڭا بىزمۇ تەبئىي ھالدا ‹ئىمتىھان مائارىپى›نىڭ زىيانكەشلىكىگە ئۇچرىدۇق. بىزنىڭ ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىدا ئۆتكۈزگەن ھەربىر كۈنىمىز ئاشۇ تۈگىمەس-پۈتمەس تاپشۇرۇق، مەشىق قەغىزى، ئىمتىھان،...لار بىلەن ئۆتىدۇ، مەن بۇنى ئوقۇغۇچىلارغا بولغان ئېزىش دەپ قارايمەن. مەكتەپلىرىمىز يېرىم ھەربىي تۈزۈمدە باشقۇرۇلىدۇ، كۈندىلىك پائالىيەتلىرىمىز مەكتەپتىن ئىبارەت ئاشۇ كىچىككىنە دائىرىدىن ھالقىپ كېتەلمەيدۇ، بىزنىڭ بىخەتەرلىكىمىزنى كۆزدە تۇتۇپ، شىنجاڭ سىنىپلىرىدىكى ئوقۇغۇچىلار تېخىمۇ شۇنداق. بىز ھەركۈنى دەرس ئوقۇش، تاپشۇرۇق ئىشلەش، كىتاپ كۆرۈشلەر بىلەن ئالدىراش. ئۇزاق مۇددەت مۇشۇنداق يۇقىرى بولغان ئۆگىنىش بېسىمى ئىچىدە بولغاچ، تاشقى مۇھىت بىلەن ئۇچرىشىش پۇرسىتىمىز ئىنتايىن ئاز، ئخىتىيارىي تەپەككۈر قىلىش ۋە كۆزىتىش پۇرسىتى ئىنتايىن ئاز، شۇ سەۋەبلىك بىزنىڭ كاللىمىز ئازراق مىخانىكىلىشىپ قالدى. دېمەكچىمەنكى بىزنىڭ كاللىمىزىدىكى يېڭىلىق يارىتىش كۈچى بىخ ھالىتىدىلا ۋەيران بولدى. كاللىمىزدا ئىلگىرىكى نۇرغۇنلىغان ئوي-خىيال، ئارزۇ-ئارمانلار بولغان، تولۇق ئوتتۇرىدا تۆت يىل ئوقۇغاندىن كېيىن بىز بۇرۇن نېمىلەرنى ئارمان قىلغانلىقىمىزنى ئەسلىيەلمەيدىغان بولۇپ قالدۇق، ئېس-يادىمىزدا پەقەت ‹قانداق قىلىپ ئىمتىھاندا ياخشى نەتىجە ئالالايمەن؟› دېگەن ئويلا قېپ قالدى. چۈنكى ئالدىراشلىق ئىچىدە ئۆتكەن تۆت يىللىق تولۇق ئوتتۇرا ئۆگىنىش ھاياتى بىزنىڭ بالىلىق دەۋرىمىزدىكى خىيال ۋە قىزىقىشلىرىمىزنى پاك-پاكىزە ئېقىتىپ كەتكەنىدى! بىراق يۇقىرىقىلار جۇڭگۇ يېقىنقى زامان مائارىپىنىڭ ئورتاق كېسىلى، شىنجاڭدىمۇ بۇنىڭدىن ياخشى بولۇپ كېتىشى ناتايىن.
      بۇنىڭدىن سىرىت، ‹ئىمتىھان مائارىپى› ئېلىپ كەلگەن ئۆگىنىش بېسىمى بىزنىڭ پىسخولوگىيىلىك نورمال ئۆسۈپ يېتىلىشىمىزگىمۇ بەلگىلىك توسالغۇلارنى ئېلىپ كەلدى. مەن ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىدا ئوقۇغان بارلىق ئوقۇغۇچىلاردا بەلگىلىك پىسخولوگىيىلىك مەسىلە بار دەپ ئېيتالايمەن. بەلكىم نۇرغۇن ساۋاقداشلار مېنىڭ بۇ قارىشىمغا قارشى چىقىشى مۈمكىن. پەقەت بىز بىلەن بىرگە شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىدا بىرگە ئوقۇغان ساۋاقداشلار ئارىسىدىكى ئۆگىنىش بېسىمى يۇقىرى سەۋەبلىك ئېغىر پىسخولوگىيىلىك توسالغۇ كېلىپ چىققان ھەتتا ئۆيىگە قايتۇرۇلغان ساۋاقداشلارنى ئويلاپ باقسىڭىزلا نېمە ئۈچۈن مۇشۇنداق دېگەنلىكمنى بىلىۋالالايسىز. مېنىڭچە بۇنىڭ نۇرغۇن سەۋەبلىرى بار، مۇناسىۋەتلىك بىلىملەرنىڭ كەم بولۇشى تۈپەيلى، مەن بۇلارنى بىرمۇ-بىر سۆزلەپ بولالمايمەن. بىراق ئۆگىنىش بېسىمى ئەڭ ئاساسلىق سەۋەبلەرنىڭ بىرى. شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىغا قوبۇل قىلىنغانلىقىمىز ھەر بىرىمىز ئۈچۈن ئىنتايىن پەخىرلىنەرلىك ئىش، بىزنىڭ ئۆزىمىزگە بولغان ئىشەنچىمىز تولۇپ تاشقان، ئۆزىمىزنىڭ كەلگۈسى توغرىلىق نۇرغۇن گۈزەل ئارزۇلىرىمىز بار، ئۈمىدىمىز زور. لېكىن ئۆگىنىشىمىزنىڭ ئىچكىرىلىشىشىگە ئەگىشىپ، ئۆگىنىش نەتىجىمىز بارغانسىرى ئىككى قۇتۇپلىشىپ باردى. بەزىلىرىمىز ھەتتا ئۆگىنىش نەتىجىمىز كۆڭۈلدىكىدەك بولماسلىق سەۋەبلىك، پىسخولوگىيىمىزمۇ ئۆزگىرىپ باردى، ئاستا-ئاستا ئاسان ئاچچىقلاش، ئۆز-ئۆزىنى كەمسىتىش، ئۆزىنى كونترول قىلالماسلىق قاتارلىق تالاي پىسخولوگىيىلىك ئالامەتلەر كۆرۈلدى، ئېغىر بولغان ئەھۋاللاردا ئىشتىھاسىزلىق، ئۇيقۇسىزلىق ئەھۋاللىرى كۆرۈلدى. ئۇندىن باشقا، بىز ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىدا باشقىلاردىن ئېشىپ چۈشۈشكە ئىنتىلىش خارەكتىرى ئومۇميۈزلۈك يۇقىرى، شۇنىڭدەكلا ئاسانلا ئۆز-ئۆزىنى كەمسىندۇرۇش پسخكىسىمۇ ئىنتايىن كۈچلۈك. ھەر قېتىملىق ئىمتىھاندىن كېيىن سىنىپتا رەت-تەرتىپ تۇرغۇزىلىدۇ، ئومۇمى نەتىجىمىز يەرلىك خەنزۇ ئوقۇغۇچىلار بىلەن سېلىشتۇرۇلىدۇ. ئۇنىڭ ئۈستىگە يۇرتىمىز ۋە ئاتا-ئانىمىزدىن ئايرىلىپ ياشاۋاتقان بولغاچ، ئىشلارغا نىسبەتەن سەزگۈرلىكىمىز ھەددىدىن زىيادە يۇقىرى، ئاسانلا كۆڭۈل ئاغرىقى تېپىۋالىمىز. كۆپىنچە ھاللاردا سۆزلىگۈچىنىڭ ئۇنداق نىيىتى بولمىسىمۇ خاتا چۈشىنىپ قالىمىز. ئۆز-ئۆزىنى ئىدارە قىلىش ئىقتىدارى تۆۋەن بولغان ئوقۇغۇچىلار ئۆگىنىش جەھەتتە دىققىتى ئاسانلا چېچىلىپ كېتىپ، ئۆگىنىش نەتىجىسىنىڭ تۆۋەنلەپ كېتىشىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ.

      2.نۇقتىلىق ئالىي مەكتەپلەرگە كىرىش پۇرسىتى

      ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپىنىڭ يەنە بىر ياخشى تەرىپى بولسا بىزنى دۆلەت بويىچە ئالدىنقى قاتاردىكى ئالىي مەكتەپلەردە ئوقۇش پۇرسىتىگە ئىگە قىلدى. بۇ راستىنلا بىز ئۈچۈن بىر چوڭ پايدىلىق تەرەپ، بۇنىڭغا گەپ كەتمەيدۇ. بىراق بۇ يەردە بىر مەسىلە مەۋجۇت. ھەممەيلەنگە مەلۇملۇق، ئالىي مەكتەپلەر ئىچكىرىدىكى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپ ئوقۇغۇچىلىرىنى قوبۇل قىلىشتا ئىچكىي پىلان بىلەن قوبۇل قىلىدۇ، پىلاندا 200گە يېقىن ئالىي مەكتەپ ۋە ھەربىر مەكتەپكە قوبۇل قىلىنىدىغان ئوقۇغۇچى سانى بار. (بۇ سانلار شۇ مەكتەپنىڭ شىنجاڭدىن بىۋاستە قوبۇل قىلىنىدىغان ئوقۇغۇچى سانىغا ئازراقمۇ تەسىر كۆرسەتمەيدۇ.) بۇ پىلان بويىچە بولغاندا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزلىرى ئارزۇ قىلغان كەسىپ ۋە مەكتەپلەرگە كىرىش ئېھتىماللىقى ئانچە يۇقىرى بولمايدۇ، لېكىن باشقا مەكتەپ ياكى باشقا كەسىپكە ئالمىشىپ ئوقۇشقا بولىدۇ، ئوقۇش پۈتتۈرگەن %90دىن يۇقىرى ئوقۇغۇچى ئالىي مەكتەپكە كىرىش پۇرسىتىگە ئېرىشىدۇ. مەسىلە شۇكى، ھەربىر ئادەمنىڭ ئۆز ئالدىغا قىزىقىشى، تاللىشى ۋە ئالاھىدىلىكى بولىدۇ. ئەگەر بىراۋ ئۆزى ئانچە ياقتۇرۇپ كەتمىگەن بىر مەكتەپ ياكى كەسىپتە ئوقۇپ قالسا ئۇنىڭ ئۆگىنىش قىزغىنلىقىنىڭ قانچىلىك بولىدىغانلىقىنى بىلىش قىيىن بولمىسا كېرەك. بۇ بىر ھېساپتا كەلگۈسىدىكى بىر ئىختىساس ئىگىسىنى ۋەيران قىلىش بولۇپ قالىدۇ. بىراق بەزىلەر يەنىلا بىرقەدەر ئەقىللىق بولۇپ، ئۇلار بۇنىڭلىق بىلەن ئۆز-ئۆزىنى تۈگەشتۈرۈپ قويماستىن، يەنىلا ناھايىتى تىرىشچانلىق بىلەن ئۆز كەسپىنى ئۆگىنىۋاتىدۇ، ياكى ئۆزى ياقتۇرىدىغان كەسىپكە ئالمىشىپ ئوقۇۋاتىدۇ، يەنە بەزىلىرى بىراقلا چەتئەل تىلىنى ياخشى ئۆگىنىپ چەتئەلدە ئوقۇشقا ئاساس ھازىرلاۋاتىدۇ. شىنجاڭ سىنىپىدا ئوقۇمىسا ئىچكىرىدىكى ئالىي مەكتەپلەردە ئوقۇغىلى بولمامدۇ؟ ئۇنداقمۇ ئەمەس. ھازىر تولۇق ئوتتۇرىنى شىنجاڭدا ئوقۇغان نۇرغۇن ئوقۇغۇچىلارمۇ ئىچكىرىدىكى ئالىي مەكتەپلەردە ئوقۇش پۇرسىتىگە ئېرىشىۋاتىدۇ، ئۇلارنىڭ ئىچىدە بەزىلىرى ھەتتا بىزنىڭكىدىنمۇ ياخشىراق ئالىي مەكتەپلەردە ئوقۇۋاتىدۇ. لېكىن تولۇق ئوتتۇرىنى شىنجاڭدا ئوقۇغان كۆپ سانلىق ئوقۇغۇچىلار پەن ۋە تىل ئاساسىي ياخشى بولماسلىق تۈپەيلى ئۆگىنىشتە كۆپ قىينىلىدۇ، بۇنىڭلىق بىلەن ئۇلاردا ئاسانلا بوشاڭلىق كەيپىياتى شەكىللىنىپ ئويۇنغا بېرىلىپ كېتىۋاتىدۇ.

      3.تىل ئۆگىنىش، مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇش ۋە مىللىي ئاڭدىكى ئۆزگىرىش

      باشقا بىر يۆنىلىشتىن قارىغاندا، شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپى ئوقۇتۇشىنى شىنجاڭدىكى ئاز سانلىق مىللەت رايونلىرى بىلەن ئىچكىرىدىكى ئىقتىسادى تەرەققىي قىلغان رايونلار ئوتتۇرىسىدىكى بىر قېتىملىق مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇش دەپ ئېيتىشقا بولىدۇ. ئېنىقراق قىلىپ ئېيتقاندا، شىنجاڭدىكى ئۇيغۇر، قازاق قاتارلىق مىللەتلەر بىلەن خەنزۇلار ئارىسىدىكى مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇشتۇر. نېمە ئۈچۈن بۇنداق دەيمىز دېگەندە، بىزنىڭ ئىچكىرى ئۆلكىلەرگە بېرىپ ئوقۇشىمىزدىكى يەنە بىر ئاساسلىق مەقسەت خەنزۇتىلىنى ياخشى ئىگىلەشتۇر. تىل مەدەنىيەت يۈكلىمىسى بولۇش سۈپىتى بىلەن، بىر مىللەتنىڭ نەچچە مىڭ يىللىق تەرەققىياتىنىڭ تارىخى گۇۋاھچىسى. ئۇ بىر مىللەتنىڭ تارىخى مەدەنىيىتى، قىممەت قارىشى، ئىجتىمائىي دىنىي ئېتقادى، مىللىي غورۇرى قاتارلىق چوڭقۇر قاتلامدىكى نەرسىلەرنى ئۆزىگە مۇجەسسەملىگەن بولىدۇ. ئادەم ئىككىنجى بىر تىلنى ئۆگىنىش جەريانىدا، جەزمەن ئاشۇ تىل ئۆزىگە يۈكلىگەن مەدەنىيەت بىلەن ئۇچرىشىدۇ. بىز ئۆزىمىزنىڭ ئۆزگە مەدەنىيەتنى پۈتۈنلەي قوبۇل قىلىش ئۈچۈن ئەمەس بەلكى مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇش ئۈچۈن كەلگەنلىكىمىزنى ئىنتايىن ياخشى بىلىمىز. مەدەنىيەت ئالماشتۇرۇش ئۈچۈن كەلگەن ئىكەنمىز چوقۇم ئۆزىمىزنىڭ مىللىي مەدەنىيىتىنى ئاساس قىلىپ تۇرۇپ، خەنزۇ مەدەنىيىتى ئارىسىدىكى ئۆز مەدەنىيىتىمىز ئۈچۈن پايدىلىق بولغان ئامىللارنى قوبۇل قىلىشىمىز كېرەك. ئۆزىمىزنىڭ مەدەنىيىتىنى ‹ئارقىدا قالغان، قالاق، مودىدىن قالدى› دېسەك، ئۇنى تاشلىۋەتسەك بولمايدۇ. مۇھىتقا ماسلىشالىغانلارنىڭ ساقلىنىپ قېلىشى تەبىئەتنىڭ قانۇنىيىتى، نەچچە مىڭ يىللاردىن بېرى ئۈزۈلمەي داۋاملىشىپ كېلىۋاتقان مىللىي مەدەنىيىتىمىز نېمە ئۈچۈن بىز بىر قانچە دەۋر كىشىلىرىگە كەلگەندە ئارقىدا قېلىپ قالىدۇ؟ سەۋەبى بىز ئۇنىڭغا ھەقىقىي كۆڭۈل بۆلمىدۇق، ئۇنى تەرەققىي قىلدۇرمىدۇق، ئۇنى مۈكەممەللەشتۈرمىدۇق، ئۇنى ئۇچقاندەك ئىلگىرىلەۋاتقان جەمئىيەت تەرەققىياتىغا ماسلاشتۇرمىدۇق. مىللىي مەدەنىيەت توغرىلىق نۇرغۇن گۈزەل سۆزلەرنى ئېيتىقان بولساقمۇ پەقەت ئېغىزدا توختاپ قالدى. ئىچكىرىگە ئوقۇشقا كەلگەنلەر ئارىسىدىمۇ خېلى كۆپ سانلىقلار خەنزۇ مەدەنىيىتىنىڭ سىڭىپ كىرىش زەربىسىگە بەرداشلىق بېرەلمەي قېلىپ، لۇشۈننىڭ ماقالىسىدە ئېيتىلغاندەك «پۈتۈنلەي قوبۇل قىلىش›› پوزېتسىيىسىدە بولدى. بىراق بۇلار يەنىلا نىسبەتەن ناھايىتى ئاز ساندا. مەن يېقىندا مەكتەپ تورى (xiaonei.com) دا بۇ ھەقتە بىر بىلەت تاشلاش ئېلىپ بارغان ئىدىم، كىشىنى خۇشھاللاندۇرىدىغىنى يېرىمدىن كۆپرەك ئىچكىرىدىكى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىدا ئوقۇغان ئوقۇغۇچىلارئۆزىنى مىللىي ئېڭى كۈچەيگەن دەپ قارايدىكەن.
      بەزىلەر بىزنى شىنجاڭدىن ئايرىلغاندىن كېيىن مىللىي مەدەنىيەت مۇھىتىدىن پۈتۈنلەي ئايرىلغان مۇھىتتا ياشايدۇ، بۇ ئەھۋالدا ناھايىتى ئوڭايلا مىللىي كىملىكىنى يوقىتىپ قويىدۇ دەپ گۇمان قىلشماقتا. بۇ گەپ قارىماققا راستتەكلا بىلىنسىمۇ ئەمەلىيەت ئۇنداق ئەمەس. بىز شىنجاڭدىكى چاغدا ئەتراپىمىزدىكىلىرى ئاساسەن ئوخشاش مىللەت كىشىلىرى، ۋە ئورتاق مەدەنىيەت ئۆرپ-ئادەتلىرى، بىز ئاساسەن مىللىي پەرقنى ھېس قىلمايمىز، مىللەت دېگەن بۇ ئۇقۇممۇ كاللىمىزدا ئانچە روشەن ئەكىس ئەتمەيدۇ. بىراق بىز ئىچكىرىگە كەلگەندىن كېيىن، ئۆزىمىزنىڭ مىللىي مەدەنىيەت ۋە ئادەتلىرىمىزنىڭ ئەتراپىمىزدىكى خەنزۇلارنىڭكى بىلەن بولغان زور پەررقىنى چوڭقۇر ھېس قىلىمىز، ھەمدە شۇ ھامانلا ئۆزىمىزنىڭ خەنزۇلاردىن كۆپ پەرقلىق بولغان بىر مەدەنىيەت توپى ــــ مىللەت ئىكەنلىكىمىزنى ھەقىقىي يوسۇندا تونۇپ يېتىمىز. يەنى بىز «مىللەت تۇيغۇسى››نى ھەقىقىي ھېس قىلىمىز. نۇرغۇن مىللىي مەدەنىيەت بايلىقلىرىمىزنىڭ قىممىتىنى دەل ئاشۇ چاغدا بىلىپ يېتىمىز. شۇنىڭ بىلەن گېزى كەلگەن چاغدا ئۆز مەدەنىيىتىمىزنى ئۇلارغا بىر تونۇتۇپ قويۇشقا ئالدىرايمىز. مەكتەپنىڭ «مەدەنىيەت بايرىمى›› قاتارلىق پائالىيەتلىرىدە ھەرخىل شەكىللەر ئارقىلىق ئۆز مەدەنىيىتىمىزنى تەشۋىق قىلىمىز. مەدەنىيىتىمىز باشقىلارنىڭ قىزىقىشىنى قوزغىغان ۋاقىتتا ئۆز مەدەنىيىتىمىزدىن سۆيۈنۈپ كېتىمىز. باشقىلار مەقسەتلىك ياكى مەقسەتسىز ھالدا بىزنىڭ ئۆرپ-ئادەت، كىيىنىش، يۈرۈش تۇرۇشلىرىمىزنى كەمسۇندۇرسا بىز ھەرگىزمۇ بوزەك بولۇپ قاراپ تۇرمايمىز، ئۇلار بىلەن مۇنازىرىلىشىپ ئېغىزىنى ئاچالماس قىلىۋىتىمىز. مانا بۇ بىزنىڭ ئارىمىزدىكى كۆپ سانلىق ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆز مەدەنىيىتىمىزگە بولغان ھەقىقىي سادىقلىقى ۋە چىن مۇھەببىتى. بىز يەنە باشقىلارنىڭ يۈرۈش-تۇرۇش، گەپ-سۆز ۋە ياشاش ئادەتلىرىنى ئۆزىمىز بىلەن سېلىشتۇرۇپ، ئۆزىمىزدىكى نۇرغۇن ئىللەتلەرنى تۈزەتتۇق، ساپايىمىزنى يۇقىرى كۆتۈردۇق. بەزىلەر بىزنى «ئۆزگىرىپ كەتتى، ئەسلىنى ئۇنۇتتى دېيىشتى››، ھەتتا «57-مىللەت›› دېگۈچىلەرمۇ بولدى. بىراق بىز ئۇلارنىڭ ئۇيغۇر دىيارىدا ياشاپ يۇقىرى ساپالىق بولۇپ كەتكىنىنى كۆرمىدۇق، ئۇلارنىڭ يەنىلا شۇ پىتنە-پاسات، كەيپى-ساپا، ئويۇن-تاماشا... لار ئارىسىدىن نېرى بولمىغىنىنى كۆردۇق.

      4.ئىچكىرىدىكى تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىنى تەسس قىلىش مەقسىدى ۋە نەتىجىسى

       ئەينى چاغدا بىز ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىغا شۇنچە قىزىقىشىمىزدىكى سەۋەپ، بىز بۇ سىنىپلارنىڭ قۇرۇلۇش مەقسىتىنى كۆزدە تۇتقان. ئۇنداقتا ئاپتونۇم رايون ئىچكىرى دېڭىز بويى شەھەرلىرىدە شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى تەسس قىلىشتىكى مەقسەت نېمە؟ مائارىپ مېنىستىرلىكى 2002-يىلى 9-ئايدا تارقاتقان «ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىنى باشقۇرۇش چارىسى (سىناق نۇسخا) ››نىڭ بىرىنجى تارمىقىدا مۇنداق يېزىلغان: ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرى دۆلەتنىڭ مائارىپ فاڭجىنى ۋە مىللىي سىياسىتىنى ئومۇميۈزلۈك ئەمىلىلىيلەشتۈرۈپ، ساپا مائارىپىنى ئومۇميۈزلۈك يولغا قويىدۇ،باشتىن-ئاخىر مائارىپ خىزمىتىنىڭ «ئۈچكە يۈزلەندۈرۈش›› ۋە «تۆتنى بىرلەشتۈرۈش›› تەلىپىنى ئىزچىللاشتۇرۇپ، شىنجاڭ ئۈچۈن كومپارتىيە رەھبەرلىكىنى قوللايدىغان، ۋەتەننى قىزغىن سۆيىدىغان، سوتسىيالىزمنى قىزغىن سۆيىدىغان، ۋەتەننىڭ بىرلىكىنى قوغدايدىغان، مىللەتلەر ئىتتىپاقلىقىدا چىڭ تۇرىدىغان، غايىلىك، ئەخلاقلىق، ئىنتىزامچان، ئەقلىي، ئەخلاقىي، جىسمانىي، گۈزەللىك ۋە ئەمگەك جەھەتتىن تەڭ تەرەققىي قىلغان، يېڭىلىق يارىتىش روھى ۋە ئەمەلىيەتتىن ئۆتكۈزۈش ئىقتىدارىغا ئىگە، سوتسىيالىستىك زامانىۋېلاشتۇرۇش قۇرۇلۇشى ئىشلىرىغا ئۆزىنى بېغىشلاش روھىنى تىكلىگەن ئۆلچەملىك تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنى تەربىيلەپ چىقىدۇ.  بۇ سۆزلەر بىزنىڭ دىققەت ئېتبارىمىزنى ئانچە قوزغىمايدۇ. بىز ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا مەكتەپلىرىگە تىزىملاتقان چاغدا، ئاتا-ئانىلىرىمىز «شىنجاڭ سىنىپلىرىنى ھۆكۈمەت قۇردى، ئەگەر بالىلىرىمىزنى شىنجاڭ سىنىپلىرىغا ئوقۇشقا ئەۋەتسەك، ئوقۇش پۈتتۈرۈپ قايتىپ كەلگەندىن كېيىن ھۆكۈمەت چوقۇم ئىشقا ئورۇنلاشتۇرىدۇ. ھۆكۈمەت شۇنچە كۆپ پۇل چىقىم قىلىغان بولغاندىن كېيىن، بالىلارنى چوقۇم بەدەل تۆلەشكە بۇيرۇيدۇ (يەنى ئىش تېپىپ بېرىدۇ) ›› دەپ ئويلىغان ئىدى. ئۇ چاغدا بىز كىچىك بولغاچقا ئىچكىرىدە ئوقۇشنىڭ قانداق پايدىسى بارلىقىنى بىلىپ كەتمەيتتۇق، پەقەت بالىلارچە قىزىقىشلا بار ئىدى. ئەينى چاغدا ئاتا-ئانىلىرىمىزنىڭ بۇنداق ئويلىغانلىقى ئىنتايىن نورمال بىر ئىش، ھەممىمىز بىلىمىز «بىكارغا مۈشۈك ئاپتاپقا چىقماس.›› ئۇلار ئىزچىل مۇشۇنداق ئويلاپ كەلدى، بۇنىڭمۇ ھېچنەرى خاتا ئەمەس، چۈنكى ئوقۇشتىن مەخسەت ياخشى خىزمەتكە ئېرىشىش، ياشاش كىشىلەرنىڭ ئەڭ ئاساسىي قاتلامدىكى ئېھتىياجى.
       2008-يىلى 6-ئايدا بىرىنجى قارارلىق ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىغا قوبۇل قىلىنغان ئوقۇغۇچىلار (ئاز بىر قىسىم ئوقۇش مۇددىتى 5 يىل بولغان ياكى ماگىستىرلىق ئوقۇشىغا قوبۇل قىلىنغانلاردىن باشقا) ئالىي مەكتەپنى تاماملاپ جەمئىيەتكە يۈزلەندى. ئۇلارنىڭ ئىچىدە پىداگوگىكا مەكتەپلىرىدە ئوقۇغانلارنى ئاپتونۇم رايون ئىشقا ئورۇنلاشتۇرغاندىن سىرت، كۆپ ساندىكى ئوقۇش پۈتتۈرگەنلەر ئۆزلىرى خىزمەت تېپىشقا بۇيرۇلدى. ئۇلارنىڭ ئىشقا ئورۇنلىشىش ئەھۋالى تازا كۆڭۈلدىكىدەك بولمىدى. ھېچ بولمىغاندا ئالىي مەكتەپتە بىر سىنىپتا ئوقۇغان خەنزۇ ساۋاقداشلارغا سېلىشتۇرغاندا، ئۇلار ئېرىشكەن تەمىنات ناھايىتى ناچار بولدى. ئىچكىرىدە ئىختىساس ئىگىلىرى ئېشىپ-تېشىپ تۇرسىمۇ ئۇلارنىڭ زور كۆپ سانلىقلىرى ياخشى خىزمەتكە ئېرىشەلەيدۇ-يۇ، بىز ئىختىساس ئىگىلىرى ئېھتىياجنى قامدىيالمايۋاتقان شىنجاڭدا تۇرۇپمۇ كۆڭۈلدىكىدەك خىزمەتكە ئېرىشەلمەيمىز. بۇ ئەلۋەتتە ئاپتونۇم رايونىمىزنىڭ ئەمەلىي شارائىتى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك، بىراق ھەر يىلى بىر ئىككى مىڭ ئادەمنى ئەڭ ئېھتىياجلىق ئورۇنلارغا ئورۇنلاشتۇرۇش دېگەن شۇنچە چوڭ شىنجاڭ ئۈچۈن قۇمغا سۇ سەپكەندەكلا ئىش. بۇ ھۆكۈمەت چوقۇم بىزگە ئىش تېپىپ بەرمىسە بولمايدۇ دېگەن گەپ ئەمەس، لېكىن ھۆكۈمەت قايسى ئورۇنلارنىڭ بىزدەكلەرگە ئېھتىياجلىق، قانداق ئورۇنلاردا بىز ئۆزىمىزنىڭ رولىنى تولۇق جارىي قىلدۇرۇپ، ئۆز قىممىتىمىزنى ئىشقا ئاشۇرالايدىغانلىقىمىزنى بىلىشى كېرەك ئىدى. بەلكىم مەسىلە ئۆزىمىزدىدۇر، بەلكىم ئۆزىمىز كەسپىي ۋە ئۇنۋېرسال ساپايىمىزنى ياخشىراق يۇقىرى كۆتۈرمەي، شىنجاڭ كۈتكەن ئىختىساس ئىگىلىرىدىن بولالمىغاندىمىز، يا بەلكى ھۆكۈمەت بىزنى تەربىيلەش جەريانىدا بىزنىڭ ئۆزلىرىنىڭ كۈتكىنىدەك ئادەم بولماي قالغانلىقىمىزنى ھېس قىلىپ قالدىمۇ، ئىشقىلىپ بۇ يەردە بىر مەسىلە مەۋجۇت. لېكىن مەن ئىشىنىمەنكى، مۇتلەق كۆپ ساندىكى ئىچكىرىدىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىپلىرىدا ئوقۇغانلار ئۆز زىممىمىزدىكى يۈكنىڭ قانچىلىك ئېغىرلىقىنى بىلىمىز، بىزدە يۇرت ۋە مىللەت ئۈچۈن خىزمەت قىلىش قىزغىنلىقى ئىنتايىن يۇقىرى، بىز ھەتتا شىنجاڭ پۇل چىقىرىپ تەربىيلىمىگەن تەقدىردىمۇ ئۆزىمىزنىڭ يۇرتىمىزغا جاۋاپ قايتۇرۇش، شىنجاڭ خەلقىگە، مىللىتىمىزگە تۆھپە قوشۇش بۇرچىمىزنىڭ بارلىقىنى ئوبدان بىلىمىز، بىزمۇ شىنجاڭنىڭ كەلگۈسى ئۈچۈن ئەندىشە قىلىمىز، ئۆز يۇرتىمىزنى تەرەققىي قىلدۇرۇش ئۈچۈن ھەر ۋاقت تەييار تۇرىمىز ، چۈنكى ئۇ بىزلەرگە مۇھتاج!
[ بۇ يازما mestane تەرپىدىن2009-03-12 16:53دە قايتا ]

تېما تەستىقلىغۇچى : xabnam.com001
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2009-03-12, 11:52

 

بۇ يازمىنىڭ يېقىنقى باھالىنىش ئەھۋالى :
  • تۆھپە:+10(koxuk)
  • كومپاس تىل تەربىيلەش مەكتىپى
    كۆر، ئىتلار بولۇپتۇ ئارسىلانغا باش!

    چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2009-03-12 16:48 |
    شەبنەم تور رادىئوسى
    xahinxah
    دەرىجىسى : دائىملىق ئەزا


    UID نۇمۇرى : 68577
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 310
    شۆھرەت: 310 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 3050 سوم
    تۆھپە: 20 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 216(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-12-21
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    دېمىسىمۇ ئاشۇ بالىلارنىڭ قانچىسى قانچىلىك ئادەم بوپ چىقار؟

    كومپاس تىل تەربىيلەش مەكتىپى
    شاھىنشاخ قىزغىن ئاۋاز قوشىدۇ
    چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 20:07 |
    شەبنەم تور رادىئوسى
    yulgun3
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 36708
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 5
    شۆھرەت: 6 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 50 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 55(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-27
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    مەن  1 قارار نىڭ      سۆزىڭز   توغرا

    مۇئەللىم ئېلكتىرونلۇق لۇغىتى
    چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 20:25 |
    jiames
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 73488
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 8
    شۆھرەت: 8 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 83 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 32(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-02-15
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    مەنمۇ تاس قالغان ئۇيەرگە كەتكىلى1نۇمۇر كاملاپ قېلىپ بارلمىدىم

    مۇئەللىم ئېلكتىرونلۇق لۇغىتى
    چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 20:31 |
    UYGHURAAA
    دەرىجىسى : تىرىشچان ئەزا


    UID نۇمۇرى : 62532
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 933
    شۆھرەت: 1463 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 8514 سوم
    تۆھپە: 17 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 35 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 423(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-10-24
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    بىزدە يۇرت ۋە مىللەت ئۈچۈن خىزمەت قىلىش قىزغىنلىقى ئىنتايىن يۇقىرى، بىز ھەتتا شىنجاڭ پۇل چىقىرىپ تەربىيلىمىگەن تەقدىردىمۇ ئۆزىمىزنىڭ يۇرتىمىزغا جاۋاپ قايتۇرۇش، شىنجاڭ خەلقىگە، مىللىتىمىزگە تۆھپە قوشۇش بۇرچىمىزنىڭ بارلىقىنى ئوبدان بىلىمىز، بىزمۇ شىنجاڭنىڭ كەلگۈسى ئۈچۈن ئەندىشە قىلىمىز، ئۆز يۇرتىمىزنى تەرەققىي قىلدۇرۇش ئۈچۈن ھەر ۋاقت تەييار تۇرىمىز ، چۈنكى ئۇ بىزلەرگە مۇھتاج!     

    ياخشىنى بىرى تارقاتسا،ئىغۋانى مىڭى تارقىتىدۇ
    چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 20:55 |
    uyghuriyeღღ
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 74089
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 11
    شۆھرەت: 11 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 90 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 218(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-02-21
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    رەخمەت سىزڭە،ناھايىتىمۇ ياخشى يىزىپسىز...مەنمۇ شىنجاڭ تولۇق سىنىپىدا ئوقۇغان،ھازىر ئالى مەكتەپتە ئوقۇۋاتىمەن... ...باشقىلارنىڭ نىمە دىيىشىدىن قەدىي نەزەر،ئچكىردە يۇرتۇم مىللىتىم دەپ ئوقۇۋاتقان ئوقۇغۇچىلار نۇرغۇن...پەقەت ئاز ساندىكى ئوقۇغۇچىلار ئوزىنىڭ نىمىدەپ كەلڭىىنىنى ئاڭقىرالماي باشقىلارنىڭ خاتا چۇشەنچىسىنى كەلتۇرۇپ چىقارماقتا... ...
    مىللىتىمىز ھەممىمىزنىڭ بىرلىكتە كۇچ چىقىرشىغا مۇھتاج!

    شىنجاڭ تور مەكتىپى
    چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 21:05 |
    美国总统
    دەرىجىسى : تىرىشچان ئەزا


    UID نۇمۇرى : 64057
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 517
    شۆھرەت: 518 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 5170 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 636(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-11-13
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    داڭلىق ئالى مەكتەپلەردە ئۇقۇش ئۇچۇن چۇقۇم نۇختۇلۇق تۇلۇق ئوتتۇرىلاردا ئۇقۇش كېرەك ،نوختىلىق تۇلۇق ئوتتۇرىدا ئۇقۇش ئۇچۇن.......       

    چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 21:32 |
    mestane
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 39319
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 72
    شۆھرەت: 73 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 720 سوم
    تۆھپە: 10 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 114(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-04-28
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    Quote:
    بۇ مەزمون3قەۋەتتىكىjiamesنىڭ2009-03-12 20:31 دە يوللىغان يازمىسى   :
    مەنمۇ تاس قالغان ئۇيەرگە كەتكىلى1نۇمۇر كاملاپ قېلىپ بارالمىدىم


    سىز مېنىڭ يازمامنى تولۇق ئوقۇپ بولۇپ ئاندىن ئىنكاس يازغان بولسىڭىز باشقىلارنىڭ ئەمگىكىگە ھۈرمەت قىلغان بولاتتىڭىز. «ئۇ يەر» گە بېرىش ئۇنچىۋالا قورقۇنۇشلۇق ئىش ئەمەس، پەقەت ئۆزىڭىزنى ساقلاشنى بىلسىڭىزلا...

    شىنجاڭ تور مەكتىپى
    كۆر، ئىتلار بولۇپتۇ ئارسىلانغا باش!

    چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 22:01 |
    daxxat111
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 63818
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 98
    شۆھرەت: 99 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 930 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 402(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-11-10
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    مىنىڭ نۇمۇرۇم يەتكەن بولسىمۇ بارمىغىنىمغا ھەرگىز پۇشايمان قىلمايمەن!!!!مانا ھازىر ئىچكىردىكى نۇقتىلىق ئالى مەكتەپتە ئوقۇۋاتىمەن،تولۇق ئۇتتۇرىدىكى ئانا تىلىمدا ئاڭلىغان ھەربىر سائەت دەرىس مەن ئۈچۈن ئالتۇنغا تىگىشكۈسىز !!!!...

    شىنجاڭ تور مەكتىپى
    چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 22:17 |
    uyghur-diyar
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 37070
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 40
    شۆھرەت: 41 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 400 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 27(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-31
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    باللا مەن بىر گەپ  قىلسام خاپا بولماڭلا . مەن ھازىر چەتەلدە ئوقۇۋاتىمەن  .چەتئەلدە تۇرۇپ شۇ بەزىلەرنىڭ پەخىرلەنگەن بەزىلەنىڭ گۇمان بىلەن قارىغان ئىشكىردىكى شىنجاڭ تولۇق ئوتتۇرا سىنىنىپلىرىغا قاراغان ۋاقتىمىزدا بۇ ئەسلىدە ئۇيغۇرلار خوشال بۇلۇشقا تىگشلىك ئىش ئەمەس . بۇ ئەسلىدە كۆپ تەرەپلىمىلىك ۋە ئۇزۇن يىللىق پىلانغا ئاساسەن تۈزۈلۈلۈپ يۈرگۈزۈلۋاتقان بىز ئىش ئەمەس . مەن قاراسىغا گەپ قىلۋاتقىنىم يوق . شۇ شارائىتنىڭ ئىچىدە ياشاپ بىراقلا ناھايتى ياخشى ئوقۇش شارائىتىگە ئىرىشىش ھەممە ئادەمنى خوش قىلدۇ . لىكىن ئەمىليەتتە بۇ مەكتەپ ئىشى مىللەتلەر ئارىسىدىكى بەزى بىر نىشانلاغا يىتىش ئۈچۈن قوللىنىلۋاتقان ئەڭ يۇمشاق ۋە ئەڭ تىز كۆندەرگىلى بۇلدىغان ۋاستە خالاس . ئەگەر شۇ ھۈكۈمەت ئۇيغۇرلارنى ئوقۇتۇپ ئۇيغۇرلارنىڭ ۋە شىنجاڭنىڭ تەرەققىياتىنى تىزلىتىشنى ھەقىقىي ئويلىسا ئۇيغۇر رايۇنىمىزدىكى مائارىپ سېستىمىسىنىڭ شارائىتلىرىنى ياخشىلاپ دېڭىز بۇيدىكى رايۇنلاربىلەن ئوخشاش مائارىپ تۈزۈلمىسىنى قوللانسا بۇلاتتى .ئۇ ۋاقىتتا شۇ يەلەگىمۇ بامايلا ياخشى مەكتەپلەدە ياخشى ئوقۇغىلى بۇلاتتى . شۇلانىڭ ھەممىسى ئەمەس لىكىن خېلى بىر تۈكۈمى ئوقۇشنى ئالىي مەكتەپ پۈتكىچە ئىشكىردە ئوقۇيدۇ ئەڭ ئاز 10 يىل تۇردۇ . شۇ ۋاقىتقىچە خېلى مەن مەن دىگەن نوچى باللىرىمىزمۇ خلى ئوبدانلام شۇلانىڭ تەسىرىگە ئۇچرايدۇ . كاللىسىدا بىرخىل ھۆكۈمەتتىن رازىمەنلىك ۋە يات مىللەتتىن رازىمەنلىك شەكىللىنىدۇ . ۋاقىتنىڭ ئۈتىشى بىلەن شۇلار ۋە شۇلارنىڭ ئەۋلاتلىرى ئۇيغۇرچە كاللا بىلەن ملىلەتچىلىك كاللىسى بىلەن مەسىللەنى بىر تەرەپ قىلىشنى ئۇنتۇپ قالىدۇ . بۇ دىگەنلىرىم پەقەتلا مەسىلنىڭ ئاز بىر قىسمى . بەلكى بەزىلە ئىشەنمەسلىكى مۇمكىن لىكىن چەتەلگە چىقىپتۇرۇپ كۈزەتزەڭلا ھىسقىلالايسىلە . نۇرغۇن دۆلەتلەمۇ مۇشۇنداق قاتتىق يۇمشاق ۋاستىلە بىلەن بىللە ياشاۋاتقان يەرلىك ۋە قوشنا مىللەتلەنى تەدىرىجى يوق قىلۋەتكەن . مەسلەن ئەڭ يرقىنىمىزدا مانجۇلا . سەل يىراقتا ھىندىئانلار . مىنىڭ كۈزۈم بىلەن كۆگىنىم رۇسيە  ۋە ئۇكرائىنادىكى تاتارلار . ئۆز مىللىتىگە خاس تەپەككۇر قىلىشتىن ھەم ئۆز تىلىنى سۆزلەشنىمۇ ئۇنتۇپ كەتكەنلەر بەكلا جىق . تەھلىل قىلساق بۇنداق بۇلىشنىڭ سەۋەبى شۇ ئۆز رايۇنىدىن ئاتلاپ يات مىللەتلەنىڭ ئارىسىدا ئۇزۇن ۋاقىت ئوقۇش . بۇلار قىسقا ۋاقىتتا بۇلدىغان ئىشلا ئەمەس . بەلكىم بىرىنجى قارار پۈتتۈرگەن باللا دىگىنىمنى ئازراق بولسىمۇ چۈشىنىشى مۇمكىن.  توردىكى كومنىستىك پارتىيەنىڭ كۈيۈمچان ئەزالىرى مىنى ئوققا تۇتماي تەپسىلىي مىللەت ، ۋاقىت ، كەلگۈسى ، ۋەزىيەت ، ئەتراپىمىزدىكى شارائىتقا باغلاپ ئويلاپ باقساڭلا بۇلىدۇ . پىكرى بالا ئۇچۇر ئەۋەتسىمۇ بۇلدۇ . تۈگمىنى دەپ تۆگىدىن قۇرۇق قېلىش دىگەن بوش يەدىن چىققاق گەپ ئەمەس .

    چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 22:58 |
    mestane
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 39319
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 72
    شۆھرەت: 73 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 720 سوم
    تۆھپە: 10 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 114(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-04-28
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    «شۇلانىڭ ھەممىسى ئەمەس لىكىن خېلى بىر تۈكۈمى ئوقۇشنى ئالىي مەكتەپ پۈتكىچە ئىشكىردە ئوقۇيدۇ ئەڭ ئاز 10 يىل تۇردۇ . شۇ ۋاقىتقىچە خېلى مەن مەن دىگەن نوچى باللىرىمىزمۇ خلى ئوبدانلام شۇلانىڭ تەسىرىگە ئۇچرايدۇ . كاللىسىدا بىرخىل ھۆكۈمەتتىن رازىمەنلىك ۋە يات مىللەتتىن رازىمەنلىك شەكىللىنىدۇ . ۋاقىتنىڭ ئۈتىشى بىلەن شۇلار ۋە شۇلارنىڭ ئەۋلاتلىرى ئۇيغۇرچە كاللا بىلەن ملىلەتچىلىك كاللىسى بىلەن مەسىللەنى بىر تەرەپ قىلىشنى ئۇنتۇپ قالىدۇ .»

    مۇشۇ گەپلىرىڭىزگە ئىسپات بولسا كۆرسىتىڭ. بولمىسا سىزنىڭ گەپلىرىڭىز باشقىلارنى ھېسسىيات ئارقىلىق قايمۇقتۇرۇش بولۇپ قالىدۇ. سىز ئىچكىرىدىكى سىنىپتا ئوقۇغانمۇ؟ سىز ئۇ ئىشلارنىڭ ماھىيىتىنى بىزدىنمۇ ياخشى بىلەرسىزمۇ؟

    مەنمۇ ئىچكىرىدىكى سىنىپلارنى ماختاپ كەتمىدىم، ياخشى تەرىپىنى ياخشى دېدىم، ناچار تەرىپىنى ناچار دېدىم. ئۆزۈمنى ھەق سۆزلىدىم دەپ قارايمەن. ئىچكىرىدىكى سىنىپلار توغرىلىق بىز ئەستايىدىل ئويلىنىپ توغرا قاراشنى شەكىللەندۈرمىسەك بولمايدۇ. ئۆز ھېسسىياتىمىز بىلەن قايناپ باشقىلارنىڭ نورمال تەپەككۈر قىلىشىغا دەخلى قىلساق تېخىمۇ بولمايدۇ.

    شىنجاڭ تور مەكتىپى
    كۆر، ئىتلار بولۇپتۇ ئارسىلانغا باش!

    چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-12 23:20 |
    uyghuriyeღღ
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 74089
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 11
    شۆھرەت: 11 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 90 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 218(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-02-21
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-15

     

    «شۇلانىڭ ھەممىسى ئەمەس لىكىن خېلى بىر تۈكۈمى ئوقۇشنى ئالىي مەكتەپ پۈتكىچە ئىشكىردە ئوقۇيدۇ ئەڭ ئاز 10 يىل تۇردۇ . شۇ ۋاقىتقىچە خېلى مەن مەن دىگەن نوچى باللىرىمىزمۇ خلى ئوبدانلام شۇلانىڭ تەسىرىگە ئۇچرايدۇ . كاللىسىدا بىرخىل ھۆكۈمەتتىن رازىمەنلىك ۋە يات مىللەتتىن رازىمەنلىك شەكىللىنىدۇ . ۋاقىتنىڭ ئۈتىشى بىلەن شۇلار ۋە شۇلارنىڭ ئەۋلاتلىرى ئۇيغۇرچە كاللا بىلەن ملىلەتچىلىك كاللىسى بىلەن مەسىللەنى بىر تەرەپ قىلىشنى ئۇنتۇپ قالىدۇ .»

    سىزنىڭچە 15،16ياشلىق بالىلاردا شۇنچىلىك نەرسىنى ئويلىغىدەك كاللا بولماي قالارمۇ؟!ئەگەر بىر كىشىنىڭ كاللىسىدا ھەقىقى مىللەت ئۇقۇمى بار بولسا مەيلى قانداق شارائىتتا ياشىسۇن بۇ خىل ئۇقۇم ھەرڭىز ئۆزگەرمەيدۇ! سز تەكشۇرۇپ ئىنىقلاپ بىقىڭ زادى قانچىلىك باللاردا''يات مىللەتتىن مىللەتتىن رازىمەنلىك''تۇيغۇسى باركىن... ...مەخسەت پەقەت بىرلا''بىلىم ئىڭەللەش''

    چوققا [11 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-13 00:16 |
    AlpidarAnwar
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 55001
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 20
    شۆھرەت: 21 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 200 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 47(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-07-18
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    ئاكاڭ كىمنى ئالسا يەڭگەڭ شۇ!

    چوققا [12 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-13 00:24 |
    wali0998
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 53618
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 65
    شۆھرەت: 66 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 650 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 57(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-06-27
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-13

     

              

    چوققا [13 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-13 01:19 |
    Orhuntekeni
    دەرىجىسى : يېڭى ئۆگەنگۈچى


    UID نۇمۇرى : 76059
    نادىر تېما : 0
    يازما سانى : 4
    شۆھرەت: 4 نۇمۇر
    شەبنەم پۇلى: 40 سوم
    تۆھپە: 0 نۇمۇر
    ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
    توردىكى ۋاقتى : 12(سائەت)
    تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-13
    ئاخىرقى كىرگىنى:2009-03-16

     

    بۇرۇنقى زاماندا ھايۋاناتلار دۇنياسىدا شىر ئۆزىنىڭ پاراسەتلىكى ، ئادىللىقى ،جاسارەت ،كۈچ قۇدرەتلىكلىكى بىلەن پادىشاھ بولغانىكەن. ھەممە ئۇنىڭدىن
    ئەيمىنىدىكەن. يولۋاسنىڭ  بۇنىڭغا ئىچى تارلىقى كەلسىمۇ ئاشكارە قارشىلىق كۆرسىتەلمەيدىكەن . بىر كۈنلەرگە كەلگەندە يولۋاس تۈلكىنىڭ ئەقىل كۆرسىتىشى بىلەن شىرنى ئۆيىگە تەكلىپ قىپتۇ ۋە ئۇنى ئۆيىگە بىر سولىۋالغانچە شىرنىڭ يەيدىغان ، ئىچىدىغاننىڭ ھەممىنى ئالدىغا ئەكىلىپ بېرىپتۇ ھەتتا چوڭ- كىچىك تەرەتلىرىگىچە قاچا تۇتۇپ يېقىنچىلىق قىپتۇ .شۇنىڭ بىلەن كۈنلەر ئۆتكەنسېرى شىر ھەتتا ھەركەت قىلىش ئىختىدارىدىنمۇ قاپتۇ.دەل شۇنى كۈتكەن يولۋاس ئېتىلىپ كېلىپ شىرنى قىيما-چىيما قىلىپ تاشلاپتۇ . ( ئەسلىدىكىدىن قىسقارتىلدى. )

    چوققا [14 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-13 03:09 |
    كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
    « 1 234» Pages: ( 1/4 total )
    XabnamBBS » مائارىپ ۋە بىز
     يېڭى يازما بار سەھىپە يېڭى يازمىلىق سەھىپە  نۇرمال زىيارەت قىلىغىلى بولىدىغان سەھىپە ئادەتتىكى سەھىپە    تاقاق سەھىپە مەخپىي سەھىپە
    ئەسكەرتىش : تور بېكىتىمىز ۋە مۇنبىرىمىزدە دۆلىتىمىزنىڭ ھەرخىل قائىدە سىياسەتلىرىگە خىلاپ ماقالىلەر ۋە يوللانمىلارنى ، سۈرەتلەرنى يوللاشقا بولمايدۇ .
    بۆلگۈنچىلىك ، قۇتراتقۇلۇق خارەكتىردىكى تېما ، ماقالىلەرنى يوللىغان ئاپتورلار ئاقىۋىتىگە ئۆزى مەسئۇل بولىدۇ .تور بېكىتىمىز ھېچقانداق مەسئۇلىيەتنى ئۆز ئۈستىگە ئالمايدۇ .
    شەبنەم تور بېكىتىمىز ۋە مۇنبىرىمىزنىڭ كېيىنكى تەرەققىياتى ئۈچۈن مەزمۇنى ساغلام تېما - ئىنكاسلارنى يوللىشىڭىزنى ئالاھىدە ئەسكەرتىمىز !

    Time now is:03-16 17:29, Gzip disabled
    Powered by PHPWind v6.3.2 Certificate Code © 2003-08 PHPWind.com Corporation
    增值电信业务经营许可证 新B2-20080018号  -  互联网电子公告(BBS)服务资质
    بېكەت ھەققىدە شان ـ شەرەپلەر ئەسەرلىرىمىز خېرىدارلىرىمىز ھەمكارلىشىڭ ئېلان بېرىڭ ئالاقىلىشىڭ