بەيدۇدىن ئىزلەش جەريانىدا كاتەكچىگە ئايىلتىس نەتىجىسىنى ئېتىراپ قىلىدىغان ئامېرىكا ئۇنۋېرسىتىتىلىرى > دىگەن خەنزۇچە خەتلەرنى كىرگۈزسەم تۆۋەندىكى ئۇلانما بىلەن تەمىنلىدى . شۇنىڭ بىلەن ئېچىپ باقسام ئايلتىس ئىمتىھان نەتىجىسىنى ئېتىراپ قىلىدىغان ئامېرىكا ئۇنۋېرسىتىتىلىرى دەپ يېزىپ قويۇپتۇ . ئىلگىرى ئامېرىكا ئۇنۋېرسىتىتلىرى Toefl , GRA , قاتارلىق ئىمتھان نەتىجىلىرىنىلا ئېتىراپ قىلىدۇ ، ئايلتىس نەتىجىسىنى پەقەتلا ئېتىراپ قىلمايدۇ دەپ ئويلىغاچقا ، بۇنىڭغا بىر ئىشىنىپ بىر ئىشىنەلمىدىم . مۇنبەردىكى دوستلار تۆۋەندىكى ئۇلانمىنى كۆرۈپ بېقىڭلار :
http://www.yndxs.com/abroad/hw/200703/15764.htmlhttp://www.yndxs.com/abroad/hw/200703/15765.html Abilene Christian University Abilene, TX 6.0
Alverno College Milwaukee, WI 6.5
American InterContinental University, Dunwoody Atlanta, GA 7.0
American InterContinental University, Ft. Lauderdale Ft. Lauderdale, FL 7.0
American InterContinental University, Houston Houston, TX 7.0
American InterContinental University, Los Angeles Los Angeles, CA 7.0
Abilene Christian University Abilene, TX 6.0
Alverno College Milwaukee, WI 6.5
American InterContinental University, Dunwoody Atlanta, GA 7.0
American InterContinental University, Ft. Lauderdale Ft. Lauderdale, FL 7.0
American InterContinental University, Houston Houston, TX 7.0
American InterContinental University, Los Angeles Los Angeles, CA 7.0
American University, Washington College of Law Washington, DC 6.5
Angelo State University San Angelo, TX 7.0
Appalachian State University Boone, NC 6.5; 7.0 for assistantship
American University, Washington College of Law Washington, DC 6.5
Angelo State University San Angelo, TX 7.0
Appalachian State University Boone, NC 6.5; 7.0 for assistantship
( ئاۋۇ نومۇرلار ئالدىدىكى TX 6.0 , WI 6.5 , 7.0GA چوڭ يېزىلغان قىسقارتىلما ھەرىپلەر نىمە مەنىنى ئىپادىلەيدىكەن ، مەنمۇ بىلەلمىدىم ) بىلىدىغانلار قوشۇپ قويساڭلار .
IELTS ئىمتىھانى ئەنگىلىيە مەدەنىيەت مەركىزى ۋە كەمبېرىج ئۇنۋېرسىتىتى ئىمتىھان مەركىزى ، ئاۋىستىرالىيە ئۇنۋرىسىتتلىرى بىرلىكتە تەسىس قىلغان بىر خىل خەلقارالىق ئىمتىھان تۈرى .
ئىمتىھانى ئىككى تۈرگە بۆلىنىدۇ . academic ۋە General training
ئادەتتە ئەنگىلىيە ، ئاۋستىرالىيە ، يېڭى زىنلاندىيە ، كانادا قاتارلىق دۆلەتلەردىكى ئۇنۋېرسىتىتلار ئايىلتىس ئىمتىھان نەتىجىسىنى ئېتىراپ قىلىدۇ . ئەگەر سىز مۇشۇ دۆلەتلەردە ئوقۇشقا ئىلتىماس قىلماقچى بولسىڭىز ئايىلتىس ئىمتىھانىنىڭ academic تۈرىگە تىزىملىتىسىز .
تىزىملىتىش ھەققى 1450 يۈەن . ئىمتىھان بېرىدىغان ئورۇن شىنجاڭ مالىيە - ئىقتىساد ئۇنۋېرسىتىتى .
ئايىلتىس ئىمتىھانىغا تىزىلمتىش تور ئادىرىسى :
http://ielts.etest.net.cn/cnسىز بۇ تور بەتنى ئېچىپ تىزىملىتىپ بولغاندىن كېيىن بىر NEEA نومۇرىغا ئېرىشىسىز . ئۇنى ھەم سىز تەمىنلىگەن ئېلخەت ئادىرسىغىمۇ ئەۋەتىدۇ . ئاندىن سىز مۇشۇ بويىچە كىرىپ مەشغۇلات قىلىسىز . سىز تىزىملىتىپ بولۇپ مۇۋەپپىقىيەتلىك كىرگەندىن كېيىن تور بەت سول تەرەپ يۇقۇرىدىن ساناپ 4- يەرگە قارىسىڭىز خەنزۇچە ( باۋمىڭ لىيۇ چېڭ تۇ ) دىگەن خەت بار . شۇنىڭ ئىچىدىن بىر - بىرلەپ بېسىپ مەشغۇلات قىلىڭ .
ئۇنىڭ ئۈچىنچىسىگە قارىسىڭىز خەنزۇچە يېزىلغان دوڭخۇا يەنشى دىگەن خەت بار . ئۇ يەرنى باسسىڭىز پۈتۈن جەرياننىڭ فىلەش كارتون فىلىمى ھالىتىدە كۆرۈنۈشى بار . يەنى ئىمتىھان ئالدىدىكى تىزىملىتىش ، ئىمتىھانغا قاتنىشىش ، ئىمىتھان كېيىن قانداق قىلىش ۋاھاكازالار دىگەندەك ...
ئادەتتە ئايىلتىس تىن 6.5 ، 7 , 8 نومۇرلارنى ئالسىڭىز ، ئەنگېلىيە ، كانادا ، ئاۋستىرالىيە قاتارلىق دۆلەتلەردىكى ئۇنۋىرسىتىتلارغا ئىلتىماس قىلىسىڭز بولىدۇ .
ئايىلتىس ئىمتىھانى بىلەن توفېل ئىمتىھانىنى سېلىشتۇرغاندا ئايىلتىس ئىمتىھانى توفېلدەك بەك كۆپ سۆزلۈكلەرنى تەلەپ قىلمايدۇ . ئەمما ئايىلتىس ئىمتىھانىنى بوش چاغلىماڭ . ئۇ سىزنىڭ ئېنگىلىز تىلىنى ھەقىقى ، جانلىق ئىشلىتىش ئىقتىدارىڭىزنى سىنايدۇ . ئۇنىڭ ئوقۇشلۇق ۋە يېزىش قىسمى ھەقىقەتەن قول تۇتىدۇ . بولۇپمۇ ئەكەدېمىك نىڭ يېزىش قىسمى جەنورول بىلەن ئوخشىمايدۇ .
ئەكەدېمىك يېزىش قىسمى 60 مىنۇتلىق بولۇپ ، 150 خەتلىك ماقالىنى يېزىشقا 20 مىنۇت بېرىدۇ . 250 خەتلىك ماقالە يېزىشقا 40 مىنۇت بېرىدۇ .
سىزگە بەلكىم گىرافىكلىق سانلىق مەلۇماتلار ، كوئوردىناتلىق ئۆزگىرىشلەر ياكى مەلۇم ئېلىكتىرونلۇق ئۈسكۈنىلەرنىڭ رەسىمىنى بېرىپ ئۇنىڭ مەشغۇلات جەريانىنى يېزىپ بېرىڭ 150 خەت ئەتراپىدا دەپ تەلەپ قىلىشى مۆمكىن .
ئەكەدېمىكنىڭ يېزىش قىسمىنى مۇنداق بىر قانچە تۈرگە ئايرىيمىز :
Report writing :
1. writing a How to report
2. Writing a report Based on Statistics
3. Comparison and Contrast
Descriptive writng
1. Static Description
2. Process Description ( describing how sth works etc
3. Combination of Static and process Description
See the following patterned plan of essay writing
Analysing the task
Writing a plan
Writing an introduction
Writing the body
Writing the Conclusion
Checking the writing مەسىلەن مەن ئۆزۈم ئىشلەپ باققان ئىككى مىسالنى تىلغا ئالاي .
مەلۈم بىر ئەكەدېمىكنىڭ يېزىقچىلىق تەلىۋىدە مۇنداق سوئال بار . مىكرو دولقۇنلۇق ئوچاقنىڭ سۈرىتى بار . ئۇنىڭ ئىچىدىكى ئىككى قىزىتقۇچى تۆمۈر ۋە ئۇنىڭ تاماق ئىسستىشتا بۇرايدىغان كۇنۇپكىلىرى ، ئوچاق تەخسىلىرى قاتارلىقلار ئېنگىلىزچە ئىزاھلاپ قويغان . سوئالدا بولسا بۇنىڭ ئىشلەش پىرىنسىپىنى چۈشەندۈرۈڭ دەيدۇ . 150 خەت ئەتراپىدا يازىسىز . سىزگە 20 مىنۇت ۋاقىت بېرىدۇ .
يەنە بىر سوئالدا دىجىتول كەمېرا ( سېفىرلىق فوتو ئاپپاراتى ) نىڭ رەسىمىنى بېرىپ قويۇپ ئۇنىڭ لېنىز قىسمى ، ئېكران قىسىملىرى ۋە رەسىم تارتقاندا ئشىلتىدىغان ئاساسى كۇنۇپكىلىرىنى ئ.ىستىرىكا بەلگە بىلەن كۆرسىتىپ قويۇپ مۇشۇ فوتۇ ئاپپاراتنىڭ ئىشلىتىش پىرىنسىپىنى سوراپ 150 ياكى 250 خەتلىك بىر ماقالە ياز دەيدۇ .
ئەكەدېمىك قسىمىنىڭ 250 خەتلىك 40 مىنۇت ۋاقىت بېرىلىدىغان دوكلات خاراكتېرىدىكى ماقالە يېزىشقا بىر مىسال كەلتۈرۈپ قويدۇم : تۆۋەندىكى ئابزاسقا دىققەت قىلىڭ . ( قىزىل رەڭ سوئالى )
Nowadays, international tourism is the biggest industry in the world. Unfortunately, international tourism creates tension rather than understanding between people from different cultures. To what extent do you agree or disagree ?
International tourism is booming: millions of tourists go to other countries to explore the outside world. Tourism enhances the mutual understanding between the local people and tourists. Some people hold opposite opinions. They think that international tourism causes tension rather than promoting understanding between people from different cultures.
The people holding the latter view suppose that tourists are likely to offend the local people because of the lack of knowledge of the local customs, which differ from their own. Moreover, tourism inevitably harms the natural resources and the cultural legacy, which may lead to the resentment of the local people.
However, I can hardly assent to this idea: the above mentioned rarely happens. In my opinion, international tourism does encourage the understanding between people from different countries. For one thing, without going to see for themselves, people may never know what other countries are really like and thus can be misled by hearsay or films and TV programmes, which, more often than not, are one-sided. For instance, one of my American friends told me that most Americans had a strange bias against the Russian people until some young Americans traveled to Russia and saw with their own eyes that the Russians are human beings just like them. Another example is that, with the development of Chinese tourism, people outside China start to realize that Chinese men no longer have long braids and Chinese women’s feet are of normal size now. Secondly, having seen the fine scenery or experienced the rich culture of other countries, tourists will have the desire to develop a good relationship with the locals, which certainly contributes to the understanding between them.
In conclusion, instead of causing tension, international tourism furthers the understanding of people from different countries. (281 words)
ئەمما جەنورول General training قىسمىدىكى يېزىقچىلىق بۇنچە تەس ئەمەس . ئادەتتە ئېمىيىلدا ئېنگىلىزچە خەتلەرنى راۋان يېزىپ كېلىۋاتقان سەۋىيىسى ئۇنۋىرسىتىت 6- دەرىجە سەۋىيسىدىكى دوستلار بۇنىڭ يېزىقچىلىق ھۆددىسىن تامامەن چىقىپ كېتەلەيدۇ . General training مەلۇم مەنىدىن survival english ( ياشاش ئۈچۈن ئىشلىتىلىدىغان ئېنگىلىز تىلى ) دەپمۇ ئايرىلىدۇ . بۇنىڭ يېزىقچىلىق قىسمىدا ئاساسەن 150 خەت ئەتراپىدا ھەر خىل ئىلتىماس ، خەتلىرى ئۇقتۇرۇش دىگەندەك نەرسىلەرنى يازىسىز .
مەسىلەن ئالايلۇق : سىز تاۋباۋ تورىدىن بىر نوكىيا تېلىفونى سېتىۋالسىڭىز ، ئۇ قاراڭغۇ بازادا ئىشلەنگەن ناچار مەھسۇلات بولسا ( بۇ مىسال ئىزدىنىشتىكى مەلۇم تېمىدىكى ئىنكاستىن ئېلىندى ) . سىز شۇ تور بەتكە پۇلىڭىزنى قايتۇرىۋالماقچى بولۇپ ئالدانغانلىقىڭىزنى يازىسىز . جەمئى 150 خەت ئەتراپىدا .
1- باسقۇچ تورنى قانداق بىلگەن ، توردىن قانداق مال ستىۋالغان .
2- باسقۇچ سىز مالنى تاللاپ پۇلنى ئەۋەتكەن . تاللىغان مال تىپى ، پۇل سانى نۇقتىلىق ئەسكەرتىلىدۇ .
3- باسقۇچ بولسا سىز تاپشۇرىۋالغان مالنىڭ ساختىلىقى ۋە ئۇنىڭدىن نارازى بولغانلىق كەيپىياتىڭىز يېزىلىدۇ .
4- باسقۇچ : كىنكىلۇژىن باسقۇچى يەنى خۇلاسىلەش : بۇ باسقۇچتا سىز ئەسلى مەقسىتىڭىزنى ئوتتۇرىغا قويۇپ زىياننى تۆلەپ بېرىشىنى ، پۇلنى قايتۇرۇپ بېرىشىنى تەلەپ قىلىسىز .
جەنورول چىرەينىڭگە يەنە بىر مىسال ئالساق : سىز مەلۇم ئۇنۋېرسىتىتتا يېڭى كىرگەن ئوقۇغۇچى ، ئەمما سىز كۆپ ئۆتمەي شۇنى بايقىدىڭىزكى ، ئۆتۈلىۋاتقان دەرىسلەر سىزنىڭ تاللىشڭىزغا ماس كەلمەيدۇ . شۇنىڭ بىلەن سىز بىر پارچە خەتنى مەسئۇل كىشىلەرگە قارىتىپ يازىسىز . بۇ خەتمۇ يۇقۇرقىدەك باسقۇچلار بويىچە بولىدۇ . يەنى : مەسىلىنى بايقاش باسقۇچى ، ئۇنىڭ سىزگە كەلتۈرگەن ئاۋارىچىلىقى ، ئاخىرىدا سىزنىڭ ئۆتۈنىشىڭىز دىگەندەك . مىساللار ناھايىتى كۆپ بۇيەردە بىرمۇ- بىر تىلغا ئېلىپ ئولتۇرمايمەن . ( ئايىلتىس ئىمتىھانىنىڭ جەنورول تۈرى ئاۋىستىرالىيە ، ئەنگىلىيە قاتارلىق دۆلەتلەرگە كۆچمەن بولۇشنى تەلەپ قىلىدىغان كىشىلەر بېرىدىغان ئىمتىھان . ئوقۇش ئۈچۈن بېرىدىغان تۈر ئەكەدېمىك بولغانلىقى ئۈچۈن جەنورول تۈرى ئۈستىدە كۆپ توختالمايمەن ) .
گەپ يەنە ئوقۇغۇچىلار تاللايدىغان تۈر ئەكەدېمىك ئۈستىدە بولسۇن :
ئەمدى ئەكەدېمىكنىڭ ئوقۇشلۇقىغا قاراپ باقساق ئۇ 800-1000 خەت ئەتراپىدا بولىدۇ . ئىمتىھانغا قاتناشقۇچى 60 مىنۇت ئىچىدە 2400- 3000 خەتلىك ئەتراپىدىكى ماقالىنى ئوقۇيدۇ . سۆزلۈكلەر قىسمىدا خۇددى توفېل ئىمتىھانىدەك كەسپى تېخنىكىلىق سۆزلۈكلەر ئۇچراپ تۇرىدۇ . مەسىلەن : قۇشلارنىڭ ناملىرى ، ھەر خىل پەسىل قۇشلىرىنىڭ ئىسملىرى ، مائارىپ ، ئىقتىساد ، دېھقانچىلىق ، تىبابەتچىلىك ، قۇرۇلۇش ئىلمى ، ئېكىلوگېيەلىك مۇھىتنىڭ بۇلغىنىشى ، بېئولوگىيەلىك ، خىمىيەلىك ئاتالغۇلار ، جۇغراپىيەلىك ئاتالغۇلار ۋە بايقاشلار ... ئەمدى ئوقۇشلۇق قىسمى بولسا ئايىلتىس ئىمتىھانى بەرگەن ئوقۇغۇچىلار داۋاملىق ئۇتتۇرۇپ قويىدىغان بىر بوشلۇق .
ئايىلتىس ئەكەدېمىك نىڭ ئوقۇشلۇقىغا قانداق تاقابىل تۇرۇش كېرەك . بېرىلگەن ۋاقىت ئاران 20 مىنۇت ياكى 10 مىنۇت ياكى 6 مىنۇت ( خەت سانىغا قارىتا بېرىلگەن ۋاقىت ئوخشىمايدۇ ) ئەمدى سىز قانداق قىلىپ مۇشۇ قسىقا ۋاقىتتا بۇ مەشىقلەرنى ئىشلەپ بولىسىز ؟ بۇ يەردە سىز چوقۇم مۇنداق تاكتىكا قوللىنىسىز . يەنى ئاۋۋال سىز سورالغان سوئاللارغا قارايسىز . مەسىلەن تەلەپتە بىر نەچچە جۈملە بار . ئوقۇشلۇق ئىچىدىكى بىر تۈرنى مىسال قىلاي :
توغرا ، خاتا ، ۋە بېرىلمىگەن ) تاللاش .
سىز سوئالغا قارىسىڭز بىر ئىككى جۈملە بايان بار . ئاۋال ئۇنى ياخشى ئوقۇپ ئاندىن تېكىستتىكى شۇ تىلغا ئېلىنغان مەزمۇنغا ئالاقىدار ئابزاسنى تاپىسىز ۋە ئۇنىڭ توغرا ياكى خاتالىقىغا ھۆكۈم قىلىسىز .
مەسىلەن مەلۇم بىر قۇشنىىڭ كۆچۈش مەزگىلىدىكى ئومۇمى سەپىرى 5000 كىلومېتىر بولسا سىزنى ئايلاندۇرۇپ باشقا بىر قۇشنىڭ نامىنى بېرىپ ئۇ پالانى يەردىن قوزغىلىپ 5000 كىلومېتىر ئۇچۇپ ئاندىن پالانى يەرگە بارىدۇ . دەيدۇ . سىز تازا دىققەت قىلمىسىڭىز توغرا دەپ تاللاپ قويىسىز . ئەمما سىز سوئالدىكى قۇشنىڭ نامىنىڭ ئەمەلى بېرىلگەن ئوقۇشلۇقتا تىلغا ئېلىنمىغانلىقىنى بايقىسىڭىز كەسكىن ھالدا < بېرىلمىگەن > دىگەن جاۋاپنى تاللايسىز يەنى Not given نى تاللايسىز . ئايلتىس ئوقۇشلۇق مەشقىنى كىشىنى قايمۇقتۇرىدىغان يېرى شۇكى ئۇ سىزنى توغرا ياكى خاتا جاۋاپنى ئۇدۇللا ئوتتۇرىغا قويمايدۇ . بەلكى سەل ئايلاندۇرۇپ دەيدۇ .
مەسىلەن تۆۋەندىكى ئىككى سوئالغا ھۆكۈم قىلايلى : بىرىنچى سوئال :
Cordless phones pose the same risks as mobile phone ( توغرىمۇ خاتامۇ ، ياكى بۇنداق بىر تەپسىلات بېرىلمىگەنمۇ ؟ )
ئەمدى ئوقۇشلۇق تېكىستىگە قاراپ باقساق : مۇنداق شەرھىيلەر بار : Both groups were asked about their use of mobile and cordless phones
تېكىستتە بولسا قول تېلىفون بىلەن سىمسىز ئالاقە تېلىفونى ئىشلىتىشىكى زىيانلىق تەرەپلەرنى تىلغا ئالغان ئەمما ، ئىككىسىنىڭ زىيىنىنى ئۆز-ئارا سېلىشتۇرۇپ تەھلىل قىلمىغان . شۇڭا سىز < بېرىلمىگەن > دىگەن جاۋاپنى تاللايسىز يەنى Not given
ئىككىنچى سوئال : The length of time spent using a mobile phone is closely linked with tumour risk
سىز ئەمدى تېكىسىت ئىچىدىن مۇشۇ جۈملە تىلغا ئېلىنغان يەرنى تاپىسىز . سىزگە مۇنداق جۈملىلەر ئۇچرايدۇ . The Swedish scientists found no evidence that the length of time spent using a phone could be lingked with tumour risk
شۇڭا جاۋاپ No بولىدۇ .
[ بۇ يازما shemshad تەرپىدىن2009-03-12 01:59دە قايتا ]