سۈرەتلىك ناخشىلار يۈكلەن http://www.oymuluk.com كىچىك
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • Pages: 1/2     Go
تىلماچ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 16069
نادىر تېما : 2
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 3 كىشىلىك
پۇل : 264 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 21 نۇمۇر
قوللاش: 21 نومۇر
ئالقىش: 21 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 312(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-07-01
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 قوش تىللىق ئوقو -ئوقۇتۇش ئىشلىرى چوقۇم ئىلمي تەرەققىيات يولىدا  مىڭىشى لازىم .

باشقۇرۇش ئەسكەرىتمىسى :
بۇ يازمىنى سەلكىن نادىرلىدى .(2009-03-28)
پارتىيە مەركىزى كومىتىتى ئوتكەن يىل ئۇختۇرۇش چىقرىپ پۇتۇن مەملىكەت بويىچە ھەرقايسى ساھە-ھەرقايسى كەسىپلەردە ئىلمي تەرەققىيات قارىشىنى تۇرغۇزۇشقا ۋە ھەممە ئىشتا ئىلمي تەرەققىيات قارىشى بويىچە ڭىش قىلىشقا چاقىردى .بۇ ئىش پارتىيە مەركىزى كومىتىتى 3-ئوموم يىغىنىدىن كىيىن ئوتتۇرىغا قويغان ((ئەمىلىيەت-ھەقىقەتنى ئولچەشنىڭ ئولچىمى ))دىگەن موھاكىمە تىمىسىدىن كىيىنكى يەنە بىر رىئالنى ئەھمىيەتكە ئىگە ئىلمي تەرەققىيات نەزىرىيىسى . مىنىڭچە ئىلمي تەرەققىيات دىگەنلىك-ھەرقانداق شەيىئئ ۋەجىسىملارنىڭ ماھىيەتلىك ،ئىچكى تەبىئى قانونىيىتى بويىچە ئىش قىلىش ،تەرەققى قىلىش دىگەنلىك . ئىلمي تەرەققىيات قارىشىنىڭ ئاساسى يادرۇسى-ئادەمنى ئاساس قىلىش بولۇپ ،بۇنىڭدا ماركىسىزىملىق تارىخى ماتىرىيالىزىمنىڭ ئاساسى نەزىرىيەسى،پارتىيىمىزنىڭ جاندىل بىلەن خەلىق ئۇچۇن خىزمەت قىلىىشتىن ئىبارەت تۇپ مە قسىتى ۋەئىقتىسادي ، ئىجتىمائي تەرەققىياتنى ئىلگىرى سۇرۇشتەك ئاساسى مەقسىتى گەۋدىلەندۇرۇلگەن . ئادەمنى ئاساس قىلىشىقا بولغان تونۇشنى چۇڭقۇرلاشتۇرغاندىلا ،ئاندىن ئىلمي تەرەققىيات قارىشىنى چۇڭقۇر چۇشەنگىلى ۋە ئۇنى ئومۇميۇزلۇك ئىگىلەپ،ئىلمي تەرەققىيات قارىشىنى ھەقىقى رەۋىشتە ئىقتىسادي ۋە ئىجتىمائي تەرەققىيات نىڭ ھەر قايسى جەھەتلىرىگىچە ئىزچىل ئەمىلىلەشتۇرگىلى بولىدۇ . ئادەمنى ئاساس قىلىش-ئەڭ كەڭ خە لىق ئاممىسىنىڭ تۇپ مەنپەئىتىنى ئاساس قىلىش دىمەكتۇر .ئادەمنى ئاساس قىلىشتا خەلىقنىڭ تۇپ مەنپەئىتىدە چىڭ تۇرۇشنى چىقىش قىلىپ ،تەرەققىياتنى كوزلەش ،تەرەققىياتنى ئىلگىرى سۇرۇش ئارقىلىق خەلىقنىڭ كۇنسايىن ئىشىۋاتقان ماددي،مەنىۋى ئېھتىياجىنى ئوزلۇكسىز قاندۇرۇپ ،ئەڭ كەڭ خەلىقنىڭ مەنپەئەتىنى ئوزلۇكسىز ئەمىلىلەشتۇرۇش ،قوغداش ،راۋاجلاندۇرىشىمىز لازىم؛ خەلىقنىڭ قانۇن بويىچە بەھرىمەن بولۇشقا تىگىشلىك تۇرلۇك ھوقۇق-مەنپەئەتلىرىگە ھەقىقى كاپالەتلىك قىلىپ، جەمئىيەتنىڭ ئادىل ،ھەققانىيىلىقىنى قوغداپ ،كىشىلەرنىڭ تەرەققىيات ئارزۇسى ۋە خىلمۇ-خىل ئېھتىياجىىنى قانائەتلەندۇرۇپ ،ئادەمنىڭ قىممىتى ، ھوقۇق-مەنپەئەتى ۋە ئەركىنلىكىگە كوڭۇل بولۇپ ،تۇرمۇش ساپاسى،تەرەققىيات يوشۇرۇن ئىقتىدارىغا ئەھمىيەت بېرىپ،ئىنسانپەرۋەرلىك ۋە ئادىمىلىك خەيىرخاھلىقىنى گەۋدىلەندۇرۇپ ،ئادەمنىڭ ئومۇميۇزلۇك تەرەققىياتىنى ئىلگىرى سۇرۇشىمىز لازىم . Q:BNR7~bVg  
ئادەمنى ئاساس قىلىشتا چىڭ تۇرۇشتا، دولەت باشقۇرۇش ،ئەلنى ئىدارە قىلىش جەريانىدا خەلىقنىڭ مەنپەئەتىنى تولۇق ئەكىس ئەتتۇرۇش ۋە ئۇنىڭغا ۋەكىللىك قىلىش، خەلىققە تايىنىش لازىم . VN}^kr   
تەرەققىياتتا خەلىققە قانداق تايىنىش كىرەك ؟ ئەلۋەتتە ،خەلىق ئاممىسى بىلەن زىچ ئالاقە باغلاش ،خەلىق ئاممىسىغا باشتىن ئاخىر ئىشىنىش،تەرەققىيات تەسەۋۋۇرىنى پىلانلاشتا خەلىق ئاممىسىدىن مەسلىھەت سوراش، تەرەققىيات جەريانىدىكى مەسىلىلەرنى تەكشۇرۇشتە خەلىق ئاممىسىنىڭ پىكرىنى ئاڭلاش ، تەرەققىيات تەدبىرلىرىنى ئوزگەرتىشتە ئاممىدىن ئەقىل سوراش ،تەرەققىيات ۋەزىپىلىرىنى ئەمىلىلەشتۇرۇشتەئاممىنىڭ تىرىشچانلىقىغا تايىنىش ،تەرەققىيات نەتىجىلىرىنى ئولچەشتە ئاممىنىڭ باھالىشىغا قويۇش، پۇتكۇل جەمىئىيەت ،پۇتكۇل مىللەتنىڭ ئەقىل-پاراسەت ۋە كۇچ-قۇدرىتىنى ئەڭ زور دەرىجىدە مەركەزلەشتۇرۇپ ،ئىشلىرىمىزنى ئەڭ كەڭ ، ئەڭ ئىشەنچىلىك بولغان ئاممىۋى ئاساسقا ،ئەڭ تېرەن كۇچ-قۇۋۋەت مەنبەسىگە ئىگە قىلىشىمىز لازىم. يۇقىرىدا ئېيتىپ ئوتكىنىمىزدەك ،ئادەمنى ئاساس قىلىش- ئىلمي تەرەققىيات قارىشىنىڭ b HGy6`fe  
يادروسى .مەخسەتكە كەلسەك قوش تىللىق ئوقو- ئوقوتۇشنىڭ ئو بىكتىمۇ ئەلۋەتتە ئادەم، ئادەم بولغاندىمۇ ئەقلى،جىسمانى جەھەتتىن بارغانسىرى ئۆسۇپ-يىتىلىۋاتقان ،ئاق-قارىنى پەرىق ئېتىش ئىقتىدارى تىخى تۇلۇق ھازىرلانمىغان ،ھوقۇق- مەنپەئەتى قانون تەرىپىدىن قوغدىلىدىغان كىچىك بالىلار .قورامىغا يەتمىگەن ئۆسمۇرلەر .شۇڭا قوش تىللىق ئوقو-ئوقۇتۇشتا چوقوم ئىلمي تەرەققىيات قارىشى بويىچە ئىزدىنىشىمىز ،تەتقىق-تەدبىق قىلىپ ئش قىلىشىمىز لازىم .ھازىرقى كىچىك بالىلار ،ئوسمورلەر ئەجدادنى كىيىنكى ئەۋلاتلارغا تۇتاشتۇرىدىغان ،ئەۋلاتنى بۇرۇنقى ئەجدادلارغا ئۇلايدىغان كوۋرۇك ،كەلگۇسىنىڭ y}|^=Bb'G9  
خوجايىنلىرى، مىللىتىمىزنىىڭ ئىز باسارلىرى ،ۋەتىنىمىزنىڭ ئىستىقبالى . شۇنداق دىيىشكە بولىدىكى ،ھازىرقىپەرزەنىتلىرىمىزنىڭ قوش تىللىق ئوقو- ئوقۇتۇش ئىشلىرىغا كوڭۇل بولۇش ،شۇ كەلگۇسىنىڭ خوجايىنلىرىغا ،مىللىتىمىزنىڭ ئىز باسارلىرىغا ،ۋەتىنىمىزنىڭ ئىستىقبالىغا كوڭۇل بولۇش ،ئەھمىيەت بىرىش دىگەنلىكتۇر ، رايۇنىمىزدا قوش تىللىق مائارىپ يولغا قويۇلغاندىن بۇيان ،قوش تىللىق مائارىپ زادى قانچىنچى سىنىپتىن باشلاپ ئىلىپ بىرىلىشى كىرەك ؟ قانداق ئىلىپ بىرىلىشى كىرەك ؟دىگەن مەسىلىدىكى تالاش-تارتىشلار تۇ گىمىدى ،چۇنكى بۇ تالاش تارتىشلارنىڭ كىلىپ چىقىشىدا ئەلۋەتتە ھەرخىل سەۋەپلەر بار . ئەسلىدە قوش تىللىق بولۇش دىگەنلىك - ھەربىر مىللەت ئوز ئانا تىلنى پىششىق بىلىش ئاساسىداخەنزۇ تىلىنى ئۇگىنىش خەنزۇ Urp2:Y([c  
تىلىغا راۋان بولۇشنى كورسىتەتتى، لىكىن ئاساسى قاتلاملاردىكى بەزى جايلاردا قوش تىللىق ئوقو-ئوقۇتۇش ئىشى بۇ پىرىنسىپقا زىت بولۇپ كەلدى، ھەرقايسى جايلارئوز ئالدىغا قائىدە نىزام تۈزىۋىلىپ ئوزى بىلگەنچە ئىش قىلدى ،ئۇيغۇر ئوقۇتقۇچىلار قاتتىق روھى بىسىمغا ئۇچراپ ،ئوقوتقۇچىلار قوشۇنىدا مۇقىمسىزلىق كۆرولدى .يىقىندا ئاڭلىغان خەۋەردە بەزى مەكتەپلەردە ئۇيغۇر ئوقۇتقۇچىلارنى دەرىسكە كىرگۇزمەي ئۇيغۇرچىنى قىلچە بىلمەيدىغان خەنزۇ ئوقۇتقۇچىلارغا "كاتىپلىق" قىلىشنى ئورونلاشتۇرغان .بۇنداق ئەھۋاللار ھەقىقەتەن كىشىنى ئويلاندۇرىدۇ .بۇنى قانداقمۇ قوش تىللىق ئوقۇتۇش دىگىلى بولسۇن؟ [G<|t)k7  
مۇھاكىمە قىلىش ،پىكىر ئىلىش دىيىلگەن ئىكەن ، پارتىيىمىز تەشەببۇس قىلىۋاتقان ئىلمي تەرەققىيات قارىشى بويىچە قوش تىل ئوقۇتۇشنى زادى قاچاندىن باشلاپ يولغا قويوش كىرەك دىگەن مەسىلىدە شەخسەن كوز قارىشىمنى ئوتتورىغا قويۇپ باقاي : 3QWVS5g>  
مىنىڭچە قوش تىللىق ئوقو-ئوقوتۇشنى ئادەتتىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ 4-سىنىپىدىن باشلاش كىرەك .يەسلىدىن باشلاپ يولغا قويۇشقا بولمايدۇ.بۇنىڭغا كورسىتىدىغان سەۋەپلىرىم توۋەندىكىچە: FmvpbO '+  
1.ھەربىر مىللەتنىڭ ئانا تىلى شۇ مىللەتنىڭ مەدەنىيىتىنى ئەڭ بىۋاستە ئۇنۇملۇك wuO cx!]dU  
خاتىرلىگۇچى قورال بولۇش سۇپىتى بىلەن مىللى مەدەنىيەتكە ۋارىسلىق قىلىشتا بىۋاستە ئاساسى رول ئوينايدۇ .تىلنىڭ ئوزى بىر خىل ئالاھىدە مەدەنىيەت بولۇپ ،مۇئەييەن ئەھمىيىتى جەھەتتە مىللى تىل بولمىسا مىللى مەدەنىيەت مەۋجۇت بولۇپ تۇرىدىغان تۇپراقتىن ئايرىلىپ قالىدۇ ،شۇڭا بالىلار كىچىگدىن باشلاپ ئانا تىل مۇھىتىدا چوڭ بولغاندىلا ئاندىن ئوز مىللىتىنىڭ مەدەنىيەت تارىخىغا ،مەدەنىيەت تەركىپلىرى بولغان ئورىپ-ئادەتلىرىگە ،مىللەت ئەنئەنىلىرىگە ئوڭوشلۇق ۋارىسلىق قىلالايدۇ . *Iw951D  
2.ئانا تىل پەقەتلا ئالاقە قورالىلا ئەمەس بەلكى مەدەنىيەت توشۇغۇچى ، مىللى ھىسسىياتنىڭ بەلۋېغى،مىللەتنى تونۇشنىڭ مۇھىم ئاساسى ،ئىنسانلار مەدەنيلىگىنىڭ مۇھىم نەتىجىسى ، ئۇ بۇ يىل كۇزدە تىرىپ قويسا كىلەر يىلى باھاردا كوكلەپ $f#D 460  
چىقىدىغان زىرا ئەت ئەمەس ، ئۇ يوقىلىپ كەتكەن ھامان ئەسلىگە كەلتۇرگىلى بولمايدىغان ئەڭگۇشتەر ،شۇڭا بالىلارغا كىچىگىدىن باشلاپ ئانا تىل تەربىيىسىنى ئىلىپ بىرىش ،سەل چاغلىغىلى بولمايدىغان مۇھىم تەربىيە مەزمۇنلىرىنىڭ بىرىدۇر . lMP>:v1f  
3.ئانا تىل مىللى مائارىپنى تەرەققى قىلدۇرۇشتا مۇھىم رول ئوينايدۇ . مىللى مائارىپنىڭ ئىككى چو ڭ رولى بار ،بىرىنچىسى ئىلمي بىلىم ئۇگىتىدۇ :ئىككىنچىسى مىللى مەدەنىيەت تارقىتىدۇ . ئۇزاقتىن بۇيان مەكتەپلەر ئىلمي بىلىم ئۇگىتىش رولىغا 2Z=XD:4Tv  
بەكرەك ئەھمىيەت بىرىپ كەلدى، لىكىن مىللى مەدەنىيەت تارقىتىش رولىغا سەل قارىلىپ كەلدى .مۇشۇ مەنىدىن ئېيىتقاندا پەرزەنىتلىرىمىىزنى مەلۇم ئوقوش يىلى ئىچىدە ھەم ئىلمي بىلىم ئالالايدىغان ھەم ئوز مىللى مەدەنىيىتىدىن بەھىرلىنەلەيدىغان j.x}0\+g  
ئىمكانغا ئىرىشتۇرۇش لازىم . r`6HpzIi7  
4.قوش تىل مائارىپىنى يولغا قويوشتىن مەخسەت كوپ تىل ئىناقلىقى ئاساسىدىكى تىل ھاياتىنى بەرپا قىلىش . بۇنىڭ ئۇچۇن ئاناتىلنى ئاساس قىلىشتا چىڭ تۇرۇپ ،ئىككىنچى تىلنى ئىككىنچى ئورۇندا قويۇش كىرەك ، كوز ئالدىمىزدىكى مەنپەئەتكە بىرىلىپ كىتىش ئىدىيىسىنى تۇگىتىپ ،بالىلارنىڭ تىل ئۇگىنىشىنىڭ ۋە تەپەككۇرىنىڭ تەرەققى قىلىشىنىڭ ئوبيېكتىپ قانۇنىيىتىگە ھورمەت قىلىش كىرەك . |N y do^  
5.ئوز مىللىتىنىڭ تىل- يىزىقىنى ئۇ گىنىش، قوللىنىش،ۋە تەرەققى قىلدۇرۇش--(ئاساس قانۇن) ئازسانلىق مىللەت پۇقرالىرىغا بەرگەن تۇپ ھوقۇق . ئوزى پىششىق بىلىدىغان تىل بىلەن ئىدىيىسىنى ئىپادىلەش، تەلىم-تەربىيە قوبۇل قىلىش،خىزمەت ئىشلەش--ئازسانلىق مىللەتلەرنىڭ تۈپ كىشىلىك ھوقۇقىنىڭ بىرى . خەلىقئارا جەمىئىيەت بىر ئادەمنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىنى تۈپ كىشىلىك ھوقۇقنىڭ بىرى قىلىپ،ھەمىشە پۇقرالارنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىغا ھورمەت قىلىشنى بىر دولەتنىڭ كىشىلىك ھوقۇقىنى ئولچەشنىڭ ئولچىمى قىلماقتا. بىرلەشكەن دولەتلەرنىڭ پەن- مۇئارىپ تەشكىلاتىمۇ 1999-يىلى قارار ماقۇللاپ QVPpf A  
2000-يىلىدىن باشلاپ ھەر يىلى 2- ئاينىڭ 21-كۇنىنى دۇنيادىكى مىللەتلەرنىڭ ئانا تىلنى خاتىرلەش كۇنى قىلىپ بىكىتتى . WT_:g7Whf~  
بىرلەشكەن دولەتلەر تەشكىلاتىنىڭ ئىلىم-پەن،مائارىپ،مەدەنىيەت مەھكىمىسى21-ئەسىر -دىكى ئىختىساس ئىگىلىرىگە قويۇلىدىغان ساپا تەلەپلىرىدىمۇ باشقا تىل قابىلىيىتىنى ئوستۇرۇشنى ئانا تىل قابىلىيىتىنىڭ كەينىدىنلا ئىككىنچى ئورونغا قويغان.بۇ مەھكىمىنىڭ 1965-يىلدىكى59- نۇمۇرلۇق تەكلىپىدە((دەسلەپكى مائارىپ باسقۇچىدا باشقا تىل j?Lvcqj<  
ئۇگىنىش تۇپەيلىدىن ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئانا تىل ئۇگىنىشىگە مۇتلەق دەخلى يەتكۇزمەسلىككە كاپالەتلىك قىلىش ئۇچۇن ساقلىنىش ۋاستىلىرى جەھەتتە ئەتراپلىق ھازىرلىق بولۇش كىرەك))دىيىلگەن.① ھازىرقى زامان پېداگوگىكسىئ ئادەمدە يېتىشتۇرۇش نىشان قىلىنغان ئالتە تۇرلۇك ئىختىدارنى رەتكە تۇرغۇزغاندا،ئانا تىل ئارقىلىق ئىپادىلەش سەۋىيىسىنى ئوستۇرۇشنى بىرىنچى رەتكە تىزغان باشقا تىل سەۋىيىسىنى ئوستۇرۇشنى ئۇچىنچى رەتكە تىزغان. 0Hp1{Ht&;  
بىر بالىنىڭ ئانا تىلدا پىششىق بولىشنى كۇچلۇك تەشەببۇس قىلىش بىلەن يەنە ئۇلارنىڭ قوش تىللىق ياكى كۇپ تىللىق بولىشىنى ئاكتىپ قوللايمىز، لىكىن يۇقىردىكى ھەرخىل سەۋەپلەر قوش تىللىق ئوقۇتۇشنى ئادەتتىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ توتىنچى سىنىپىدىن باشلاپلا ئوقۇتۇش ئىلمى تەرەققىيات قارىشىغا ئۇيغۇن كىلدىغان،كىچىك پەرزەنتلىرىمىزنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىغا ھورمەت قىلدىغان ئەڭ ياخشى چارە. *H6s@Eht(  
پىسخولوگىيىلىك تەتقىقاتلارنىڭ كورسىشىتىچە،بالىلىق مەزگىل ئادەمنىڭ زىھنى تەرەققىياتى ئۇچۇن ئەڭ ياخشى مەزگىل بولۇپ،بالىلاردىكى تەرەققىيات جەريانى باسقۇچلۇق خۇسۇسىيەتكە ئىگە بولىدىكەن.كونكىرتنى ئىيتقاندا بىر ياشلىق مەزگىل ئاڭلاش ئقتىدارى تەرەققىياتىنىڭ، ئىككى ئۇچ ياش مەزگىل ئىغىز تىل مەشىقىنىڭ،ئۇچ ياش ھەرىكەت ئادىتى شەكىللىنىشنىڭ،توت ياش ئەقلى ئىقتىدار تەرەققىياتنىڭ،بەش ياش بولسا سان چۇشەنچىسىنى ئىگەللەشنىڭ،ئۇچ ~ئالتە ياش خارەكتىر شەكىللىنىشنىڭ ئەڭ ياخشى مەزگىلى ئىكەن،. مۇزىكىنى ئۇچ ياشتىن باشلاپ ،چەتئەل تىللىرىنى (ئاساسلىقى ئىغىز تىلىنى) ئون ياشتىن باشلاپ ئۇگەنسە ئەڭ ياخشى بولىدىكەن،.دىمەك بالىلارنىڭ ھەرىكەت ۋە ئەقلى ئىقتىدار تەرەققىياتىدا مەلۇم ھالقىلىق ۋاقىت مەزگىللەر بولىدۇ.بالا خالىغان ۋاقىتتا خالىغان نەرسىنى سىزسا بولىۋىرىدىغان "ئاق قەغەز " ئەمەس.بەلكى ئۇ خاس ئاناتومىيەلىك ۋە فىزىئولوگىيەلىك نىرۋا تۇزلىشىگە ئىگە "پىروگرامما "سى ئالدىن ئورۇنلاشتۇرۇلغان جانلىق مەۋجۇدات بولۇپ،مەزگىلى ئوتۇپ كەتسە بالا شۇ خىل تەرەققىيات جەھەتتە قىيىنچىلىققا ئۇچرايدۇ دىگەن سۇز .تىل ئۇگۇنۇشمۇ دەل مۇشۇ قانۇنىيەت بويىچە ئەمەلگە ئاشىدۇ.بىئوپىسخىك جەھەتتىن ئالغاندا تىل بىر خىل مىڭە ھادىسىسى.بالا تۇغۇلۇشتىن ئىلگىرى ۋە تۇغۇلغاندىن كىيىن ئاتا ئانىنىڭ ئاۋازىنى ئاڭلاپ چوڭ بولىدۇ .ئۇ سۇزلەشنى بىلمىسىمۇ ،ئانا تىل تاۋۇشلىرى ۋە ئۇلارنىڭ قانۇنىيەتلىك بىرىكىشلىرى،تاۋۇش چىقىرىش ئورگانلىرىنىڭ خاس ئاناتومىيەلىك تۇزىلىشىدىن ھاسىل بولغان مىللەت تىلىنىڭ تېمبىرى ئانىنىڭ يىقىملىق پەپىلەشلىرى بىلەن قوشۇلۇپ،بالىنىڭ قەلبىدە يارقىن تۇيغۇ پەيدا قىلىدۇ.بۇ خىل تۇيغۇ ۋاقىتنىڭ ئوتىشى بىلەن بالىنىڭ مىڭىسىدە چوڭقۇر ئىز قالدۇرىدۇ.بۇ ماھىيەتتە ئانا تىلنى ئۇگۇنۇشنىڭ ھىىسسى جەريانى بولۇپ،ئەقلى تەرەققىيات مۇشۇ جايدىن باشلىنىدۇ. RWn[i$`V5  
بالا مەكتەپ يىشىغا يەتكەندىن كىيىن ئۇزىمۇ سەزمىگەن ھالدا تەبىئى رەۋىشتە مەكتەپ قوينىغا كىرىپ كىتىدۇ،بۇ ۋاقىتتا مەكتەپ ئانا تىل ئارقىلىق بالىنى .ئۇزىگە رام قىلىپ بالىنىڭ ھىس تۇيغۇسى ئەقلى پائالىيىتىنى جانلاندۇرۇش كىرەك.شۇنداق بولغاندىلا بالىلار مەكتەپ بىلەن ئائىلىنى پەرقسىز ھىس قىلىدىغان ئوقۇشتىن بىزار بولمايدىغان ئائىلىنى ئىللىق ماكان،مەكتەپنى يات دۇنيا دەپ بىلمەيدىغان مەكتەپكە بىرىشقا ئالدىرايدىغان ئويگە كىتىشكە ئالدىرمايدىغان بالا بولىدۇ.بۇنداق بالىلار ھىسيات جەھەتتە تەبىئى نۇرماللىققا ئىگە بولىدۇ دە بۇ خىل ئازادە روھى ھالەتتە ئۇلارنىڭ ئۇگۇنۇش ئىشلىرى ئوڭۇشلۇق يۇرۇشۇپ كىتىدۇ. .nxtrsU|GK  
ئەڭ مۇھىمى باشلانغۇچ مەكتەپكە ئوڭۇشلۇق كىرگەن بالا كىيىنكى ھاياتىدا نىسبەتەن توغرا پېداگوگىكىلىق تەربىيىگە ئىگە بولالىسا، ئۇنىڭ "ئىستىقبالى ئۈمىدلىك "بولىدۇ ،دىگەن سۇز . "h(&@Hl@  
مىنىڭ قوش تىللىق ئوقۇتۇشنى ئادەتتىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ توتىنچى سىنىپىدىن باشلاپ يولغا قويۇش توغرىسىدا ئويلىغانلىرىم يۇقىرىقىدەك.قوش تىل ئوقۇتۇشنى يەسلىدىن باشلاپ يولغا قويغاندا كىچىك بالىلاردا كۇرىلىدىغان تەپەككۇر توسالغۇسى،پىسخىك توسالغۇ ،فىزىئۇلوگىيىەلىك توسالغۇلار توغرىسىدا كىيىنكى ماقالەمدە تەپسىلى توختىلىپ ئوتىمەن. بۇ ماقالىنىڭ ئاخىرىنى جوڭخۇا خەلق جەمھۇرىيىتىنىڭ رەئىسى يولداش خۇجىنتاۋ مەركەز ئاچقان ئاز سانلىق مىللەتلەر خىزمىتى يىغىنىدا سۇزلىگەن مۇنۇ سۇزى بىلەن تاماملايمەن.:"بىز ھەرقايسى مىللەتلەر تارىختا ئەنئەنە ،تىل مەدەنىيەت،ئورىپ-ئادەت،پىسخولوگىيىلىك تونۇش قاتارلىق جەھەتلەردە تەرەققى قىلىپ شەكىللەندۇرگەن پەرقلەرنى تولۇق چۇشۇنۇشىمىز ۋە ئۇنىڭغا ھۇرمەت قىلىشىمىز، ئۇلارنىڭ مەۋجۇت بولۇپ تۇرىشغا سەل قارىماسلىقىمىز ،شۇنداقلا ئۇلارنى مەجبۇرلاش ئۇسۇلى بىلەن ئوزگەرتىۋەتمەسلىكىمىز لازىم." ② % M TE;  
dtp<Y[  
$3UW*]M  
96|vX<*!=  
> U]E4<  
①جۇڭ چىچۇەن:"شىنجاڭ مائارىپى" ژورنىلى(ئۇيغۇرچە)2003-يىل 7-،8(قوشما)سانىدىن ئىلىندى. Q:MiDau  
② "جوڭگو مىللەتلىرى"ژۇرنىلىنڭ 2008-يىللىق 5-سانىدىن ئىلىندى.
تېما تەستىقلىغۇچى : سەلكىن
تەستىقلانغان ۋاقىت : 2009-03-27, 14:34
salkin mtv
ئانا تىل ...
چوققا [باش يازما] ۋاقتى : 2009-03-27 21:32 |
راۋاجلان
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 39624
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 1008 كىشىلىك
پۇل : 264 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: -2 نۇمۇر
قوللاش: -2 نومۇر
ئالقىش: -2 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 197(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-02-11
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-07
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىلمىي تەرەققىياتقا ماس كەلمەيدىغانلا بىر خىل ئوقۇتۇش شەكلى بولۇپ قالدىغۇ.... GwSO^H[-"x  
ھازىر بىزنىڭ رايونىمىزدا ئېلىپ بېرىۋاتقىنى << قوش تىل>> مائارىپى ئەمەس، <<خەنزۇ>>چە ئوقۇتۇش بولۇپلا قېلىۋاتىدۇ. << قوش تىل>> دىكى << قوش>> دىگەننى <<يەككە(خەنزۇچە)>> دەپ چۈشىنىدىغان باشلىقلىرىمىز ناھايىتى كۆپ بولۇپ كېتىپتۇ.....
سۈمەييە
چوققا [1 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-27 23:26 |
erk uzun
فىد-تىب
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 49500
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 166 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 33(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-08
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ  قانداق  گەپ  بوپ كەتىى قوش  تىلقنى قانداق چۈشەنسەك بۇلا بۇ.....بۇ..................بولدىلا          
نارسىدە
فىد-تىب
چوققا [2 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-27 23:40 |
xohtekin
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 22813
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 3 كىشىلىك
پۇل : 858 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 3 نۇمۇر
قوللاش: 3 نومۇر
ئالقىش: 3 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 233(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-10-13
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

1.ھەربىر  مىللەتنىڭ ئانا  تىلى شۇ  مىللەتنىڭ  مەدەنىيىتىنى  ئەڭ بىۋاستە ئۇنۇملۇك ]7EXeKy  
خاتىرلىگۇچى  قورال  بولۇش  سۇپىتى بىلەن مىللى  مەدەنىيەتكە  ۋارىسلىق  قىلىشتا  بىۋاستە  ئاساسى  رول  ئوينايدۇ .تىلنىڭ ئوزى  بىر  خىل  ئالاھىدە  مەدەنىيەت  بولۇپ ،مۇئەييەن 8 0D,'T  
ئەھمىيىتى  جەھەتتە مىللى تىل  بولمىسا مىللى  مەدەنىيەت  مەۋجۇت  بولۇپ  تۇرىدىغان   ! Tk8Se  
تۇپراقتىن  ئايرىلىپ قالىدۇ ،شۇڭا  بالىلار  كىچىگدىن باشلاپ  ئانا  تىل  مۇھىتىدا  چوڭ   O!e+}i?  
بولغاندىلا ئاندىن ئوز  مىللىتىنىڭ    مەدەنىيەت  تارىخىغا  ،مەدەنىيەت  تەركىپلىرى  بولغان #tcq 
ئورىپ-ئادەتلىرىگە ،مىللەت  ئەنئەنىلىرىگە   ئوڭوشلۇق  ۋارىسلىق  قىلالايدۇ . k d6[Bn\?  
2.ئانا  تىل پەقەتلا  ئالاقە قورالىلا  ئەمەس  بەلكى  مەدەنىيەت  توشۇغۇچى ، مىللى  ھىسسىياتنىڭ بەلۋېغى،مىللەتنى  تونۇشنىڭ مۇھىم  ئاساسى ،ئىنسانلار  مەدەنيلىگىنىڭ   GU=z&Q[|  
  مۇھىم  نەتىجىسى ، ئۇ  بۇ  يىل  كۇزدە  تىرىپ قويسا  كىلەر يىلى  باھاردا   كوكلەپ   xBV]  
  چىقىدىغان  زىرا ئەت  ئەمەس ،  ئۇ يوقىلىپ  كەتكەن  ھامان  ئەسلىگە كەلتۇرگىلى  بولمايدىغان    ئەڭگۇشتەر ،شۇڭا  بالىلارغا  كىچىگىدىن  باشلاپ  ئانا تىل  تەربىيىسىنى XB !Od  
ئىلىپ  بىرىش ،سەل  چاغلىغىلى  بولمايدىغان    مۇھىم تەربىيە  مەزمۇنلىرىنىڭ بىرىدۇر . A. 
3.ئانا  تىل مىللى  مائارىپنى تەرەققى  قىلدۇرۇشتا  مۇھىم  رول  ئوينايدۇ .  مىللى  مائارىپنىڭ ئىككى  چو ڭ رولى  بار ،بىرىنچىسى ئىلمي بىلىم  ئۇگىتىدۇ :ئىككىنچىسى     :x7T.pjs  
مىللى  مەدەنىيەت  تارقىتىدۇ . ئۇزاقتىن  بۇيان    مەكتەپلەر  ئىلمي  بىلىم ئۇگىتىش رولىغا ?Sogq5r%<  
بەكرەك  ئەھمىيەت  بىرىپ  كەلدى، لىكىن مىللى  مەدەنىيەت  تارقىتىش  رولىغا  سەل قارىلىپ  كەلدى .مۇشۇ  مەنىدىن  ئېيىتقاندا  پەرزەنىتلىرىمىىزنى مەلۇم  ئوقوش يىلى  ئىچىدە 2D -W58K  
ھەم ئىلمي  بىلىم   ئالالايدىغان  ھەم  ئوز  مىللى مەدەنىيىتىدىن  بەھىرلىنەلەيدىغان   8ruDpAtm-  
ئىمكانغا  ئىرىشتۇرۇش  لازىم  .  jCJ7/BiU  
4.قوش  تىل مائارىپىنى يولغا  قويوشتىن مەخسەت كوپ  تىل  ئىناقلىقى  ئاساسىدىكى    تىل  ھاياتىنى بەرپا  قىلىش .  بۇنىڭ  ئۇچۇن ئاناتىلنى  ئاساس قىلىشتا  چىڭ  تۇرۇپ  ،ئىككىنچى _-RC t{8M  
تىلنى ئىككىنچى  ئورۇندا    قويۇش  كىرەك ، كوز ئالدىمىزدىكى  مەنپەئەتكە بىرىلىپ  كىتىش '\5huo  
ئىدىيىسىنى  تۇگىتىپ ،بالىلارنىڭ  تىل  ئۇگىنىشىنىڭ  ۋە  تەپەككۇرىنىڭ  تەرەققى قىلىشىنىڭ ;Bc/M:  
ئوبيېكتىپ  قانۇنىيىتىگە  ھورمەت  قىلىش  كىرەك  . c;|Au 
5.ئوز  مىللىتىنىڭ تىل- يىزىقىنى ئۇ گىنىش، قوللىنىش،ۋە تەرەققى  قىلدۇرۇش--(ئاساس قانۇن) +3eA,m  
ئازسانلىق مىللەت  پۇقرالىرىغا بەرگەن تۇپ  ھوقۇق . ئوزى  پىششىق بىلىدىغان تىل  بىلەن _O]u, F  
ئىدىيىسىنى  ئىپادىلەش، تەلىم-تەربىيە قوبۇل  قىلىش،خىزمەت ئىشلەش--ئازسانلىق مىللەتلەرنىڭ تۈپ  كىشىلىك  ھوقۇقىنىڭ بىرى . خەلىقئارا جەمىئىيەت بىر  ئادەمنىڭ ئانا تىل "},f{,@]  
ھوقۇقىنى تۈپ  كىشىلىك  ھوقۇقنىڭ  بىرى  قىلىپ،ھەمىشە  پۇقرالارنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىغا ھورمەت  قىلىشنى  بىر  دولەتنىڭ كىشىلىك  ھوقۇقىنى  ئولچەشنىڭ ئولچىمى  قىلماقتا. 9Vm zO6  
بىرلەشكەن دولەتلەرنىڭ  پەن- مۇئارىپ تەشكىلاتىمۇ  1999-يىلى  قارار ماقۇللاپ   J}p;{r%  
2000-يىلىدىن باشلاپ ھەر يىلى 2- ئاينىڭ 21-كۇنىنى دۇنيادىكى  مىللەتلەرنىڭ   #yO"@0FA{\  
ئانا  تىلنى  خاتىرلەش كۇنى قىلىپ  بىكىتتى . jw^S-)|  
بىرلەشكەن دولەتلەر  تەشكىلاتىنىڭ  ئىلىم-پەن،مائارىپ،مەدەنىيەت مەھكىمىسى21-ئەسىر j eD `n  
-دىكى  ئىختىساس ئىگىلىرىگە قويۇلىدىغان  ساپا تەلەپلىرىدىمۇ باشقا  تىل  قابىلىيىتىنى  ئوستۇرۇشنى  ئانا  تىل  قابىلىيىتىنىڭ كەينىدىنلا  ئىككىنچى  ئورونغا  قويغان. بۇ  مەھكىمىنىڭ =r$g00A  
1965-يىلدىكى59- نۇمۇرلۇق  تەكلىپىدە((دەسلەپكى  مائارىپ  باسقۇچىدا  باشقا تىل     GmkiA{v  
ئۇگىنىش تۇپەيلىدىن  ئوقۇغۇچىلارنىڭ  ئانا  تىل  ئۇگىنىشىگە مۇتلەق دەخلى يەتكۇزمەسلىككە  كاپالەتلىك  قىلىش ئۇچۇن  ساقلىنىش ۋاستىلىرى  جەھەتتە   ئەتراپلىق ھازىرلىق  بولۇش  كىرەك))دىيىلگەن.① tBe=$ubu  
ھازىرقى  زامان  پېداگوگىكسىئ  ئادەمدە  يېتىشتۇرۇش  نىشان  قىلىنغان  ئالتە تۇرلۇك ئىختىدارنى رەتكە تۇرغۇزغاندا،ئانا تىل ئارقىلىق ئىپادىلەش سەۋىيىسىنى ئوستۇرۇشنى بىرىنچى رەتكە تىزغان باشقا تىل سەۋىيىسىنى ئوستۇرۇشنى ئۇچىنچى رەتكە تىزغان. o`)w*>v=Wl  
بىر بالىنىڭ ئانا تىلدا پىششىق بولىشنى كۇچلۇك تەشەببۇس قىلىش بىلەن يەنە ئۇلارنىڭ قوش تىللىق ياكى كۇپ تىللىق بولىشىنى ئاكتىپ قوللايمىز، لىكىن يۇقىردىكى ھەرخىل سەۋەپلەر قوش تىللىق ئوقۇتۇشنى ئادەتتىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ توتىنچى سىنىپىدىن باشلاپلا ئوقۇتۇش ئىلمى تەرەققىيات قارىشىغا ئۇيغۇن كىلدىغان،كىچىك پەرزەنتلىرىمىزنىڭ ئانا تىل ھوقۇقىغا ھورمەت قىلدىغان ئەڭ ياخشى چارە. c6t|h_an  
پىسخولوگىيىلىك تەتقىقاتلارنىڭ كورسىشىتىچە،بالىلىق مەزگىل ئادەمنىڭ زىھنى تەرەققىياتى ئۇچۇن ئەڭ ياخشى مەزگىل بولۇپ،بالىلاردىكى تەرەققىيات جەريانى باسقۇچلۇق خۇسۇسىيەتكە ئىگە بولىدىكەن.كونكىرتنى ئىيتقاندا بىر ياشلىق مەزگىل ئاڭلاش ئقتىدارى تەرەققىياتىنىڭ، ئىككى ئۇچ ياش مەزگىل ئىغىز تىل مەشىقىنىڭ،ئۇچ ياش ھەرىكەت ئادىتى شەكىللىنىشنىڭ،توت ياش ئەقلى ئىقتىدار تەرەققىياتنىڭ،بەش ياش بولسا سان چۇشەنچىسىنى ئىگەللەشنىڭ،ئۇچ ~ئالتە ياش خارەكتىر شەكىللىنىشنىڭ ئەڭ ياخشى مەزگىلى ئىكەن،. مۇزىكىنى ئۇچ ياشتىن باشلاپ ،چەتئەل تىللىرىنى (ئاساسلىقى ئىغىز تىلىنى) ئون ياشتىن باشلاپ ئۇگەنسە ئەڭ ياخشى بولىدىكەن،.دىمەك بالىلارنىڭ ھەرىكەت ۋە ئەقلى ئىقتىدار تەرەققىياتىدا مەلۇم ھالقىلىق ۋاقىت مەزگىللەر بولىدۇ.بالا خالىغان ۋاقىتتا خالىغان نەرسىنى سىزسا بولىۋىرىدىغان "ئاق قەغەز " ئەمەس.بەلكى ئۇ خاس ئاناتومىيەلىك ۋە فىزىئولوگىيەلىك نىرۋا تۇزلىشىگە ئىگە "پىروگرامما "سى ئالدىن ئورۇنلاشتۇرۇلغان جانلىق مەۋجۇدات بولۇپ،مەزگىلى ئوتۇپ كەتسە بالا شۇ خىل تەرەققىيات جەھەتتە قىيىنچىلىققا ئۇچرايدۇ دىگەن سۇز .تىل ئۇگۇنۇشمۇ دەل مۇشۇ قانۇنىيەت بويىچە ئەمەلگە ئاشىدۇ.بىئوپىسخىك جەھەتتىن ئالغاندا تىل بىر خىل مىڭە ھادىسىسى.بالا تۇغۇلۇشتىن ئىلگىرى ۋە تۇغۇلغاندىن كىيىن ئاتا ئانىنىڭ ئاۋازىنى ئاڭلاپ چوڭ بولىدۇ .ئۇ سۇزلەشنى بىلمىسىمۇ ،ئانا تىل تاۋۇشلىرى ۋە ئۇلارنىڭ قانۇنىيەتلىك بىرىكىشلىرى،تاۋۇش چىقىرىش ئورگانلىرىنىڭ خاس ئاناتومىيەلىك تۇزىلىشىدىن ھاسىل بولغان مىللەت تىلىنىڭ تېمبىرى ئانىنىڭ يىقىملىق پەپىلەشلىرى بىلەن قوشۇلۇپ،بالىنىڭ قەلبىدە يارقىن تۇيغۇ پەيدا قىلىدۇ.بۇ خىل تۇيغۇ ۋاقىتنىڭ ئوتىشى بىلەن بالىنىڭ مىڭىسىدە چوڭقۇر ئىز قالدۇرىدۇ.بۇ ماھىيەتتە ئانا تىلنى ئۇگۇنۇشنىڭ ھىىسسى جەريانى بولۇپ،ئەقلى تەرەققىيات مۇشۇ جايدىن باشلىنىدۇ. hyf:;^  
بالا مەكتەپ يىشىغا يەتكەندىن كىيىن ئۇزىمۇ سەزمىگەن ھالدا تەبىئى رەۋىشتە مەكتەپ قوينىغا كىرىپ كىتىدۇ،بۇ ۋاقىتتا مەكتەپ ئانا تىل ئارقىلىق بالىنى .ئۇزىگە رام قىلىپ بالىنىڭ ھىس تۇيغۇسى ئەقلى پائالىيىتىنى جانلاندۇرۇش كىرەك.شۇنداق بولغاندىلا بالىلار مەكتەپ بىلەن ئائىلىنى پەرقسىز ھىس قىلىدىغان ئوقۇشتىن بىزار بولمايدىغان ئائىلىنى ئىللىق ماكان،مەكتەپنى يات دۇنيا دەپ بىلمەيدىغان مەكتەپكە بىرىشقا ئالدىرايدىغان ئويگە كىتىشكە ئالدىرمايدىغان بالا بولىدۇ.بۇنداق بالىلار ھىسيات جەھەتتە تەبىئى نۇرماللىققا ئىگە بولىدۇ دە بۇ خىل ئازادە روھى ھالەتتە ئۇلارنىڭ ئۇگۇنۇش ئىشلىرى ئوڭۇشلۇق يۇرۇشۇپ كىتىدۇ. mzOXq GOn  
ئەڭ مۇھىمى باشلانغۇچ مەكتەپكە ئوڭۇشلۇق كىرگەن بالا كىيىنكى ھاياتىدا نىسبەتەن توغرا پېداگوگىكىلىق تەربىيىگە ئىگە بولالىسا، ئۇنىڭ "ئىستىقبالى ئۈمىدلىك "بولىدۇ ،دىگەن سۇز . n_hUF2~  
    مىنىڭ قوش تىللىق ئوقۇتۇشنى ئادەتتىكى باشلانغۇچ مەكتەپلەرنىڭ توتىنچى سىنىپىدىن باشلاپ يولغا قويۇش توغرىسىدا ئويلىغانلىرىم يۇقىرىقىدەك.قوش تىل ئوقۇتۇشنى يەسلىدىن باشلاپ يولغا قويغاندا كىچىك بالىلاردا كۇرىلىدىغان تەپەككۇر توسالغۇسى،پىسخىك توسالغۇ ،فىزىئۇلوگىيىەلىك توسالغۇلار توغرىسىدا كىيىنكى ماقالەمدە تەپسىلى توختىلىپ ئوتىمەن. بۇ ماقالىنىڭ ئاخىرىنى جوڭخۇا خەلق جەمھۇرىيىتىنىڭ رەئىسى يولداش خۇجىنتاۋ مەركەز ئاچقان ئاز سانلىق مىللەتلەر خىزمىتى يىغىنىدا سۇزلىگەن مۇنۇ سۇزى بىلەن تاماملايمەن.:"بىز ھەرقايسى مىللەتلەر تارىختا ئەنئەنە ،تىل ،مەدەنىيەت،ئورىپ-ئادەت،پىسخولوگىيىلىك تونۇش قاتارلىق جەھەتلەردە تەرەققى قىلىپ شەكىللەندۇرگەن پەرقلەرنى تولۇق چۇشۇنۇشىمىز ۋە ئۇنىڭغا ھۇرمەت قىلىشىمىز، ئۇلارنىڭ مەۋجۇت بولۇپ تۇرىشغا سەل قارىماسلىقىمىز ،شۇنداقلا ئۇلارنى مەجبۇرلاش ئۇسۇلى بىلەن ئوزگەرتىۋەتمەسلىكىمىز لازىم." ② @"[{|p~  
&Glcn&fh  
Vg#FpUk?  
نىمە دىگەن ئىسىل،ئىلمىي يەكۈن بۇ. قېرىنداشلار!!!
چوققا [3 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 00:38 |
بولاق ئۇزۇن
2008ئۇيغۇر
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 20270
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 6 كىشىلىك
پۇل : 188 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 6 نۇمۇر
قوللاش: 6 نومۇر
ئالقىش: 6 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 82(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-09-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-12
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

بۇ قوش تىل توغرىسدا تور سەھىپىللىردە شۇنداغ كۆپ سۆزلىدۇق پايدىسى بولمىدى،ئەمدى ئەملى ھەركەت قىلىپ باقامدۇق،يەنى بىر كۇننى تاللاپ پۇتۇن باللار مەكتەپكە بارمىسا
salkin mtv
چوققا [4 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 01:30 |
www.nixan.cn
فاتاخ
دەرىجىسى : كۆنگەن ئەزا


UID نۇمۇرى : 3533
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 32
شۆھرەت: 85 كىشىلىك
پۇل : 5462 سوم
تۆھپە: 4 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 87 نۇمۇر
قوللاش: 71 نومۇر
ئالقىش: 199 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 479(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2007-07-21
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ھەممە نەرسە يۇقلۇقتىن بارلىققا  كېلىدۇ،بارلىققا كەلگەندىن  كېيىن  ئاستا -ئاستا مۇكەممەللىشىدىغان گەپ ! پارتىيىمىز بەلكىم  ئاز  سانلىق  مىللەتلەرنىڭ  مەدىنىيىتىگە كۆڭۈل  بۆلىۋاتسا كېرەك ! شەخسەن  مەن قىوش  تىل  مائارىپىنى قوللايمەن !  بۇ بىزنىڭ  بىردىنبىر توغىرا  بولغان چىقىش يولىمىز ! < ئېلىم چىندا بولسىمۇ ئۆگەنمەك  كېرەك>>>>>>>    تورداشلارنىڭ توغىرا پوزىتسىيەدە قارىشىنى ئۈمىد قىلىمەن!  تەرەققىيات،ھاللىق تۇرمۇشقا يېتىش ئۈچۈن   ئورتاق تىلنى تېرىشىپ  ئۆگىنىشىمىز زورۇردۇر ......
salkin mtv
ھەر  بىر  ئادەمنىڭ  ئۆ ز  دۇنيا  قارىشى ۋە ئىتىقادى بولىدۇ!  ئىسىڭدە چىڭ  تۇتقىنكى  <ساراڭ>نىڭمۇ  ئۆزىگە چۇشلۇق ھايات پەلسەپەسى بار!!!
چوققا [5 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 04:04 |
www.nixan.cn
پەيلاسوپ
مۇنبەر قاراقچىسى!
سەلكىننىڭ سادىق ئەزاسى ( يىگىت ) ئالىي ئەزا تەشۋىقات ئەلچىسى ئۆمۈرلۈك شەرەپ
دەرىجىسى : ئالىي ئەزا


UID نۇمۇرى : 11529
نادىر تېما : 7
يازما سانى : 17
شۆھرەت: 58 كىشىلىك
پۇل : 10401804 سوم
تۆھپە: 4200 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 4702 نۇمۇر
قوللاش: 4517 نومۇر
ئالقىش: 4830 كىشلىك
دوستلۇق توپى: ئەرۋاھلار
توردىكى ۋاقتى : 689(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

جەنۇپنىڭ قوشتىل ئوقۇتۇش خىزمىتىگە قىزىققۇچىلار بولسا پىقىر يازغان. سىنىڭ ئورنۇڭغا مەن بار دىگەن ھېكايىنى ئوقۇپ باقارسىلەر!
salkin mtv
ئۆزۇڭنى بىل،ئۆزگىنى قوي!
ئۆزىنى مىللىي ئالاھىدىلىكى بىلەن تەرەققىي قىلمىغان مىللەت كەلگۇسىدە يوقىلىدىغان مىللەت!!!!!!!
چوققا [6 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 13:16 |
www.nixan.cn
ئەركىلىگ
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 42575
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 264 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 6(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-02-26
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

شۇنداق مەنمۇ <<ئاتالمىش قوش تىل ئوقۇتقۇچىسى >>بولۇش سۈپىتىم بىلەن شۇنداق دەيمەن .... '2V+@|*  
ھېلىغۇ ئىلىمى تەرەققىيات يولىكەن ...قانداق <<يول>> بولسا ماڭىمىز ...........................                                                                 
salkin mtv
ئادەمدەك ياشا..................
چوققا [7 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 13:55 |
قەرىزدار
دەرىجىسى : قىزىققۇچى


UID نۇمۇرى : 48948
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 148 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 130(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-25
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-11
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

ئىنساننىڭ تۈرەلگەندە ئۆزىمۇ ئىپادىلەپ بىرەلمەيدىغان بىر خىل روھ ئۇنىڭ بىلەن بىرگە تۈرۈلىدۇ.  دەل شۇ رۇھ ئادەم جىسمىنى يىتەكلەپ تەرەققى قىلدۇرىدۇ. شۇ رۇھ بۇلغاندىلا ئىنسان ھەققى ئۆزى بۇلىدۇ. ئادەمنىڭ تەپەككۇرىنى، ،،،،،،،، دەل شۇ روھ، دەل شۇ ئاڭ توسالغۇلاردىن ھالقىتىدۇ دە بۇ تەپەككۇر بىر مۇكەممەل پىلانغا ئايلىنالايدۇ، ئەگەر بۇ روھ  ئۆزى بىلەن بىرگە تۈرەلگەن جىسمىدىن ئاجراپ كەتسە بۇ جىسىمنىڭ تەپەككۇرى ئۆلىدۇ. ھەر قانداق بىر  ئىنسان، ھەر قانداق مىللەت تەپەككۇرنى ئۆز ئانا تىلىدا ئەڭ ئەركىن، ئەك كەڭرى، ،،،،،،،،،،قىلالايدۇ، ئەگەر ئۇ باشقا بىر تىل بىلەن باشقا بىر ئىدىيە بىلەن يۈرگۈزۈلسە بەزى قىيىن ئۆتكەللەرگە كەلگەندە (خۇددى بىر ئاجىز ماشىنا قاتتىق تامغا يولوققاندا سوقۇپ ئۆتەلمەي مىجىلىپ كەتكەندەك، شۇ پەيىتتە ئىشلىتىدىغان سۆز ئىبارىنى تاپالماي بۇ كىشىنىڭ تەپەككۇرى ئۈلىدۇ،) يەنىلا شۇ روھ يۈغۈرۇلغان تىلنى ئىزدەيدۇ،  شۇ تىل بىلەن ئويلاپ، تەپەككۇر قىلىپ بۇ تاملاردىن ئۆتۇپ كىتلەيدۇ. بۇلۇپمۇ ئۆسمۇرلەر، ئۇلاردىن كەلگۈسىدە نىمە قىلىسەن؟ دەپ سۇراپ بېقىڭ، ئۇ باشقا تىلدا جاۋاپ بىرىپ باقسۇن، ئانا تىلىدا جاۋاپ بىرىپ باقسۇن، بۇ كەلگۇسىنىڭ ئىگىسى تەپەككۇرنى قىلىدىغان شۇ  تىلنى ئىزدەمدۇ ياكى تەپەككۇرىنى داۋاملاشتۇرامدۇ؟؟؟؟؟
salkin mtv
چوققا [8 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-28 16:01 |
laililove
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 44008
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 285 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 46(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-05
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-10
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مانا مەن .ئاشۇ قوش تىللىق سىنىپتا ئالتە يىل ئوقۇغان.بۇ سىنىپتا ئوقىسا يا خەنزۇچىنى تۇلۇق بىلگىلى بولمايدۇ،يا ئۇيغۇرچىنى ياخشى بىلگىلى بولمايدۇ.ئوتتۇرىلىدا قالىدۇ.
salkin mtv
چوققا [9 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-29 12:34 |
يولۇچى123
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 24518
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 68 كىشىلىك
پۇل : 190 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 17 نۇمۇر
قوللاش: 13 نومۇر
ئالقىش: 27 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 29(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-10-30
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-11
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

مەن قوش  تىلدا  ئوقۇمايمۇ  خەنزۇتىلى سەۋىيەم  شۇنداق  ياخشى،ھازىر  ئىچكىرىدىكى بىر  داڭلىق ئۇنۋېرسىتىتتا  ئوقۇۋاتىمەن،ئەجىبا  قوش  تىللىق  مائارىپ  بىزنىڭ  بىردىنبىر  چىقىش  يولىمىزمۇ؟ بۇ  يولدا  مېڭىشتىكى مەقسەت زادى نىمە  قېرىنداشلار،كاللىمىزنى  سىلكىۋېتىپ  ئويلىنايلى،مىللىتىمىز  مەدىنىيىتىنى پەقەت  ئۆزىمىزلا  ساقلاپ قالالايمىز،بۇنى  پەقەت سىزدىن،مەندىن باشلايلى.........ئاھ  ۋەتىنىم،ئاھ  گۈزەل تىلىم........
salkin mtv
چوققا [10 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-29 21:43 |
askar999
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 47762
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 1
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 153 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 48(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-20
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

تارقاقلاشتۇرۇش،يۇرتتىن ئايرىش ، تىلىنى تورمۇزلاش، .....سىياسەتيەتلەر كۆپ بولۇپ كەتتى.....    
salkin mtv
چوققا [11 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-30 11:20 |
قۇتبۇلاق
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 44799
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 0
شۆھرەت: 10 كىشىلىك
پۇل : 191 سوم
تۆھپە: 10 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 21(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-03-09
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-10
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

تىلماچ ئالىپتەك تەكپەككۇر يۈرگۈزدىغان ۋە پىكىر قىلىدىغان ھەمدە شۇ پىكىر ئۈچۈن ئورتاق كۈچ چىقىرىدىغان، قانۇن بويىچە ئۆزىنىڭ ھەققانى سۆزىنى دېيىشكە يۈزلەنگەن ئۇيغۇر ئالىپلىرى قانچە كۆپەيسە بىزنىڭ ئاجىز سادالىرىمىز ئەكىس ساداسىز قالمايدۇ. ئالىپلار ئورتاق پىكىر يۈرگۈزۈش ئۈچۈن تىرشايلى، يەنە تىلغا ئىلىنمىغان ئەمما ئەتراپىمىزدا يۈز بىرۋاتقان مەسلىلەرنى كۆپتۈرۋەتمەي ئەمەلىيىتى بىلەن قانۇنلۇق دەيلى، بىلمىگەنلە بىلۋالسۇن، رىئاللىقنى چۈشەنمىگەنلەر چۈشنىۋالسۇن...
salkin mtv
چوققا [12 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-30 17:15 |
ئوغۇزتۈرك
دەرىجىسى : سەلكىنداش


UID نۇمۇرى : 10682
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 8
شۆھرەت: 559 كىشىلىك
پۇل : 424 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 642 نۇمۇر
قوللاش: 572 نومۇر
ئالقىش: 820 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 1295(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2008-03-10
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-15
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

..........
salkin mtv
چوققا [13 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-31 19:13 |
خۇشتەبەسسۇم
دەرىجىسى : يېڭى ئەزا


UID نۇمۇرى : 33444
نادىر تېما : 0
يازما سانى : 2
شۆھرەت: 0 كىشىلىك
پۇل : 143 سوم
تۆھپە: 0 ھەسسىلىك
ياخشى باھا: 0 نۇمۇر
قوللاش: 0 نومۇر
ئالقىش: 0 كىشلىك
توردىكى ۋاقتى : 6(سائەت)
تىزىملاتقان ۋاقىت:2009-01-07
ئاخىرقى كىرگىنى:2009-04-14
خەت چوڭلىقى : كىچىك نورمال چوڭ

 

نەقىل
بۇ مەزمون4قەۋەتتىكى2008ئۇيغۇرنىڭ2009-03-27 05:30دە يوللىغان يازمىسى  : 'r_Y  
بۇ قوش تىل توغرىسدا تور سەھىپىللىردە شۇنداغ كۆپ سۆزلىدۇق پايدىسى بولمىدى،ئەمدى ئەملى ھەركەت قىلىپ باقامدۇق،يەنى بىر كۇننى تاللاپ پۇتۇن باللار مەكتەپكە بارمىسا 0Bh&8 V  
g6Yppc+%  
قوشۇلىمەن...........
salkin mtv
چوققا [14 - قەۋەت] ۋاقتى : 2009-03-31 19:19 |
كۆرۈلگەن تېما خاتىرىسى كۆرۈلگەن سەھىپە خاتىرىسى
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • Pages: 1/2     Go
سەلكىن مۇنبىرى » ئوبزور- ماقالىلەر